چطور در انشا قوی شویم

یک انشا بنویسید

مروری بر تاریخ نگارش مدرن و آکادمیک این ایده کلی را به ما می دهد که نوشتن یک مقاله اولین برخورد همه انسان های روی زمین با نوشتن یک متن یا نوشته است.

البته احتمالات زیادی وجود دارد، مثلاً شخصی به دلیل علاقه شخصی یا استعداد فوق العاده در زمینه نویسندگی، قبل از نوشتن انشا، وارد نویسندگی شده و نوشته های کوچکی خلق کرده است.

اما به طور کلی نوشتن اولین باری است که انسان (مخصوصاً کودک) با نوشتن مواجه می شود، زیرا همه ما قبل از رفتن به مدرسه سواد نداریم و وقتی سواد یاد می گیریم و اینکه باسواد شدیم، اولین کاری که انجام دادیم و اولین متنی که نوشتیم «انشا در دوران مدرسه» بود.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که نه تنها مقاله نویسی اولین تجربه و اولین برخورد انسان با نویسندگی است، بلکه اولین قدم ها برای نویسنده شدن و شکل گیری هنر نویسندگی و شخصیت نویسی در انسان نیز ایجاد می شود. در این چارچوب دوره زمانی.

در واقع، از اولین قدمی که در نوشتن مقاله یا کمک به فرزندانمان برمی داریم، مسیری را شروع می کنیم و شروع به ساختن ساختمانی می کنیم که با گذشت سالها و رشد فرزندانمان به یک ویژگی تبدیل می شود. و این به یک مزیت تبدیل می شود. برای آنها.

انشا نویسی را نمی توان با اطمینان زیاد منحصراً برای کودکان در نظر گرفت. زیرا کودکان، نوجوانان و حتی بسیاری از افراد میانسال و سالمند در زندگی خود با انشاء نویسی مواجه می شوند و از مقاله نویسی در نویسندگی خود استفاده می کنند.

مقاله نویسی به طور کلی به تمام بخش های زندگی ما مربوط می شود.

اگر بخواهیم ساختارهای شخصیت کودک و یا در بقیه دوران زندگی کودک را بررسی کنیم

به این نقطه می رسیم که هر کودکی در زندگی خود و از تکالیف مدرسه، بستری را برای او فراهم می کند تا در بقیه زندگی خود رویکردی منطقی داشته باشد و با تمام نقش ها و افرادی که در زندگی اش با آنها روبرو می شود، واقعی و هدفمند باشد.

یقیناً مقاله نویسی یکی از مهم ترین ابزار آموزشی و تربیتی زندگی فرزندان شماست و اگر درست درک نشود و مطالعه نشود، طبیعتاً در آینده نمی توانید این توقع را ایجاد کنید که بتوانید صحبت کنید و صحبت کنید. از یکدیگر یاد بگیرند کودک انتظار همدلی و همراهی معقول داشت.

بنابراین، هر جمله ای که در انشا کودک شما بیان می شود، ساختارهای ذهنی و روحی کودک شما را تشکیل می دهد که باید به آن توجه کنید.

و در پایان قابل ذکر است که نتیجه گیری فرزند شما از یک انشا دقیقاً تعیین کننده اهدافی است که در آینده با آن روبرو خواهد شد و شما مسئول تعیین صحیح این اهداف هستید.

بنابراین ما می توانیم اهمیت نوشتن یک مقاله را به این روش ساده درک کنیم.

ما باید این مقوله را در راس اولویت های زندگی خود قرار دهیم که فرزندانمان با چه نوع نوشتاری روبرو هستند.

چه چیزی می خواهند بنویسند و به چه چیزی فکر می کنند؟

بسیاری از شما والدین عزیز و یا حتی معلمان عزیز به این نکته اشاره می کنید که انشا نویسی در ذهن کودکان و نوجوانان اهمیت چندانی ندارد.

گرچه این مسئولیت بر عهده شما والدین گرامی و بر عهده شما معلم عزیز است که این درس را به عنوان یک درس بسیار مهم و اساسی در ذهن کودکان جای دهید و آن را مهم جلوه دهید زیرا نوشتن انشا یا زنگ نوشتن درسی که باعث ایجاد نوآوری و خلاقیت در دانش آموزان می شود.

شاید اکثر والدین و اکثر کسانی که از مدرسه فرزندان خود پیروی می کنند

آنها روی درس هایی مانند ریاضی تمرکز می کنند، اما توجه داشته باشید که درس هایی مانند ریاضی درس هستند.

که ارتباط زیادی با هوش کودکان دارد، اما دروسی مانند ریاضی بیشتر در حوزه منطق ذهنی است، اما نوشتن و به عبارت ساده تر مقاله نویسی است که محدودیت های نوآوری و خلاقیت ذهنی را در کودکان و دانش آموزان ایجاد می کند. .

اهمیت نوشتن مقاله

مقاله نویسی یکی از مهمترین دروسی است که در مدارس سراسر جهان تدریس می شود.

در بسیاری از کشورها از مقاله نویسی برای شناسایی استعدادهای کودکان استفاده می شود و معتقدند کودکانی که در مقاله نویسی مهارت زیادی دارند می توانند به یکی از ارکان مفید جامعه در عرصه های سیاسی و حکومتی تبدیل شوند.

اما مروری بر تاریخچه مقاله نویسی و همچنین نظریاتی که در این فصل وجود دارد نشان از اهمیت فراوان مقاله نویسی در زمینه های مختلف ذهنی و روانی دارد. اگر می‌خواهید برخی از این قابلیت‌ها و ویژگی‌ها را بررسی کنید، با ما همراه باشید:

کنترل ذهن و عمل گرایی

اولین دلیل و ویژگی انشا نویسی که می تواند اهمیت بسیار بیشتر آن را در هر انسانی نشان دهد، تسلط بر ذهن است.

اگر دقت کرده باشید ما بزرگسالان هر روز مشغول کارهای زیادی هستیم که در هر کدام باید انرژی زیادی برای جلب تمرکز صرف کنیم.

در واقع هر یک از ما به طور ناخودآگاه در زندگی به تمرکز و کنترل ذهن دست پیدا می کنیم، اما این فرآیند ناخودآگاه کنترل ذهن در طول زمان ایجاد می شود و نیاز به تمرین زیاد دارد.

اما اگر بخواهیم این سوال را در کودکان بررسی کنیم، دو رویکرد متضاد داریم:

وقتی کودک در معرض نوشتن و انشا قرار می گیرد، به چندین چیز به عنوان پیش نیاز نیاز دارد و برای نوشتن یک انشا باید چندین فرآیند را دنبال کند.

اولین چیزی که او نیاز دارد این است که همه چیزهایی را که می‌خواهد بنویسد و هر آنچه را که انتظار دارد در ذهنش بنویسد مرور کند و به هر شکلی باید داده‌های مقاله نویسی یا محتوای مقاله خود را در دست داشته باشد. داشتن

وقتی کودک با چنین شرایطی مواجه می شود، طبیعی است که این شرایط او را محدود می کند و ناخودآگاه نظم فکری را بر او تحمیل می کند.

زیرا او باید دقیقا بداند که می خواهد در مورد چه چیزی بنویسد، چه چیزی می خواهد بگوید و چگونه می خواهد از همه مطالب در جای خود استفاده کند.

بنابراین به خاطر داشته باشید که اولین چیزی که یک کودک یا نوجوان برای نوشتن یک انشا نیاز دارد، ثبت داده ها و سازماندهی آن است. ثبت داده ها و سازماندهی آنها اولین گام برای تمرکز و تفکر صحیح در نوشتن انشا توسط کودک است.

بعد از آن کودک یا نوجوانی که می خواهد انشا بنویسد چه باید بکند؟

او باید جملات خود را بر اساس داده ها سازماندهی کند و سپس آنها را در یک متن بگنجاند.

بنابراین او باید در سراسر متن خود تداوم ایجاد کند، این تداوم تنها با تمرکز بر داده ها امکان پذیر است.

هر جمله ای که در یک مقاله نوشته می شود باید بارها و بارها مرور شود تا با جملات قبلی مطابقت داشته باشد.

وقتی کودک یا نوجوانی که به طور پیش فرض دارای تکان های ذهنی و عدم تمرکز است، با این مقوله مواجه می شود، مجبور می شود در هنگام تشکیل هر جمله و کلمه به تمام اجزای کار خود توجه کند و این محدودیت نیز کاملاً ناخودآگاه است. و البته دلپذیر

زیرا متوجه می شود که با چه قدرتی می تواند تمام داده های خود را مانند یک پازل در متن قرار دهد و اینجاست که می توان به این نکته توجه کرد که انسجام فکری کودک تا چه اندازه می تواند به نظم و انضباط او در تأمل و تمرکز او منجر شود.

این کار چه کمکی به او خواهد کرد و چه تاثیری در زندگی او خواهد داشت؟

وقتی کودک بتواند این نوع تفکر و تمرکز را در متن خود قرار دهد، به تدریج تسلط ذهنی را در لایه های عمیق تر ذهن خود تجربه می کند.

زیرا نوشتن، بر اساس تحقیقاتی که در مقالات دیگر درباره آن صحبت کرده ایم، از عمیق ترین، دورترین، تاریک ترین قسمت روح انسان به نور سرازیر می شود.

بنابراین وقتی نویسندگی یا نمونه ساده اما مؤثر مقاله نویسی در فردی نهادینه شود، آنگاه خواهیم دید که او در تمامی تصمیمات ذهنی خود قادر به جمع آوری داده ها و سپس تمرکز بر رابطه آنهاست. و نتیجه گیری خواهد شد.

یکی دیگر از ویژگی‌های این کار این است که وقتی یک کدک بتواند ارتباط منطقی بین داده‌های ذهنی و فرآیند ذهنی تصمیم‌گیری پیدا کند، طبیعتاً به موفقیت بالایی تبدیل می‌شود.

زیرا عملکرد انسان کاملاً به ذهن انسان بستگی دارد.

زمانی که می توانید بین کاری که باید انجام دهید (یعنی داده ها) و نحوه انجام آن (فرایند ذهنی اتصال داده ها) ارتباط برقرار کنید.

در این صورت نظم و انضباط بیشتری در اعمال خود خواهید داشت که باعث می شود کودک هنگام تمرکز بر نوشتن انشا، تمام زندگی خود را به صورت یک برگه خالی با موضوع انشا ببیند.

ب) به نحوی دیگر تحقیقات نشان داده است که کودکان و نوجوانان کنترل ذهنی لازم برای تشخیص داده ها و مقیاس ها را ندارند. اگر تعداد زیادی از بچه های دبستانی و حتی در سنین بالاتر، بسیاری از بچه های راهنمایی را دیده اید، مقیاس اندازه گیری آنها کاملاً حسی است.

اجازه دهید دو مثال عینی که در زندگی شخصی ام با آنها برخورد کرده ام را برای شما بیان کنم. یک روز مهمان داشتم و تصمیم گرفتیم به درخواست مهمانان برای بچه ها بستنی بخریم.

وقتی بستنی را خریدم، متوجه شدم یکی از بچه های این گروه مدام بستنی هایش را با بقیه مقایسه می کند، بستنی ها را اندازه می گیرد و به همه می گوید که من بیشتر بستنی می خورم و بستنی من چاق تر است.

در واقع، این کودک حدود ده ساله، نمی‌توانست و نمی‌توانست درک و تسلط ذهنی در اندازه‌گیری ترازو داشته باشد تا بفهمد همه بستنی‌ها وزن و اندازه یکسانی دارند. یخ.

یا در مثالی دیگر در عید وقتی به بچه ها عیدی می دادم متوجه شدم بچه ها به ارزش پولی که به آنها می دهیم توجه نمی کنند و فقط به تعداد قبض ها توجه می کنند.

فرض کنید به دو بچه هر کدام پنجاه هزار تومان عیدی بدهید، اما با این که مفهوم پول را یاد گرفته اند و اعداد و ارزش پول را می دانند.

اما اگر به یکی پنجاه هزار تومانی و به دیگری پنجاه هزار تومانی بدهید، می بینید که هر کدام رویکرد متفاوتی نسبت به این دو موضوع دارند و بچه ای که پنجاه هزار تومانی گرفته، بیشتر ناراحت می شود. از آنی

که یک جلد اسکناس هزار تومانی به مبلغ پنجاه هزار تومان گرفت.

این جوهر تفکر کودکان و همچنین جوهر و مقیاس اندازه گیری آنها است. اینجاست که می فهمیم یکی دیگر از روش های تسلط بر ذهن، درک صحیح مقیاس ها و اندازه گیری هاست.

حالا اگر بخواهیم این مورد را باز کنیم می توانیم هزاران مثال بزنیم اما در اینجا می خواهیم به شما بگوییم که چگونه نوشتن و مقاله نویسی می تواند کنترل ذهنی را در کودک ایجاد کند.

بنابراین، در این مرحله ما همچنین یاد گرفتیم که اگر کودک در معرض انشا نویسی قرار گیرد و داده هایی را که در هر انشا استفاده می کند بررسی های لازم را انجام دهد، پس از مدتی متوجه می شود که ارزش هر کلمه، هر مفهوم و چیست. دامنه هر موضوع است و چگونه می توان با استفاده از استدلال ها اولویت اهمیت را دانست و از آنها در زندگی استفاده کرد.

حق تقدم دقیقاً همان چیزی است که انسان باید در زندگی از آن آگاه باشد. اما مورد سوم، مقیاس بندی انتخابی است. انتخاب بین دو مقدار، انتخاب بین دو مقیاس یا انتخاب بین دو روش سومین عامل مقیاس و ارزشیابی در مقاله نویسی است.

این نکته بسیار واضح است زیرا اکثر عناوین مقاله از مقیاس یکسانی استفاده می کنند. مقیاس های انتخابی نمونه بارزی است که بیش از چندین نسل از کودکان و نوجوانان ایرانی با آن مواجه بوده اند و این موضوع مقاله ای است با عنوان “علم بهتر است یا ثروت؟” “.

وقتی فردی در چنین موقعیتی قرار می گیرد باید مقیاسی از انتخاب ها و تصمیمات را در زندگی خود اعمال کند و سپس آن را در متن خود بیان کند. اگر دقت کرده باشید کودکانی که با این نوع سوالات مواجه می شوند بسیار کنجکاو می شوند و خود را در موقعیت های مختلف می بینند.

حتی در این فصل قبلاً به شما گفته‌ایم که کودک همیشه رضایت دیگران را دنبال می‌کند و از مفهوم انتخاب پیروی می‌کند. بنابراین، مقاله نویسی به کودکان کمک می کند تا درک درستی از انتخاب های زندگی خود و شما به عنوان یک کل داشته باشند.

اگر بخواهیم این را به آینده کودک تعمیم دهیم، باید بگوییم که کودک باید بین مقیاس های انتخابی زندگی خود تصمیم بگیرد. این انتخاب ها باید فردا انجام شود، بین کار و ثروت، بین ازدواج و تحصیل و بسیاری موقعیت های دیگر.

بنابراین، مقاله‌نویسی می‌تواند بستری را برای شما و فرزندانتان فراهم کند تا درک درستی از موقعیت‌های انتخابی در زندگی به شما بدهد و سپس می‌توانید به فرزندانتان این امکان را بدهید که بین انتخاب‌های زندگی‌شان تصمیم‌های منطقی بگیرند. یک عمر مفید برای خود

همه اینها تأثیر ذهن را بر همه کارکردهای ما نشان می دهد و هدفمندترین راه برای بهبود رویکردهای ذهنی در کودکان و نوجوانان نوشتن است. از این رو همواره تاکید می کنیم که انشا نویسی فرصتی است که می توان از آن به عنوان وسیله ای برای پیشرفت، راهی برای پیشرفت و موهبت رشد استفاده کرد.

کشف خود

دومین دلیل و اهمیت مقاله نویسی خود یابی است که آن نیز به چند دسته تقسیم می شود. یکی از مهارت هایی که می تواند جنبه های آشکار و پنهان خود را به فرد نشان دهد، توانایی نوشتن است. این شناخت در میان کودکان و نوجوانان از طریق ایجاد زنگ انشا در مدرسه صورت می گیرد.

در واقع اولین برخورد کودکان و نوجوانان با مهارت های نوشتاری، مقاله نویسی است.

بنابراین لازم به ذکر است که انشا نویسی فرصت دیگری است که کودک و نوجوان می تواند از آن به عنوان روشی برای خودیابی استفاده کند.

خودشناسی می تواند شامل بسیاری از مسائل مانند تعیین اهداف، درک موقعیت ها، تخیل و تفکر و بسیاری موارد دیگر باشد.

در این قسمت می خواهیم به بررسی مبانی و پیش نیازهای دانش هر کودک و نوجوان در مقوله انشا نویسی بپردازیم.

الف) توانایی توصیف شرایط و درک موقعیت ها

یکی از انواع انشا نویسی، انشا توصیفی است. همه ما، چه در دوران کودکی و چه در دوران تحصیل کودکان و نوجوانان، عمدتاً با انشاهایی با عنوان «بهار را توصیف کن».

“یا” در مورد سفر عید خود انشا بنویسید. ما ملاقات کردیم. به این نوع مقاله ها، مقاله های توصیفی می گویند، زیرا نویسنده باید توصیف دقیقی از وضعیت موضوع مقاله ارائه دهد. فرض کنید می خواهید بهار را توصیف کنید.

البته در این بین باید شرایط را به خوبی درک کنید و تمام داده ها را جمع آوری کنید.

به عنوان مثال، بیایید به این مثال از مقاله “بهار” نگاه کنیم. در مقاله خود بهار را توصیف کنید، باید از ماهیت بهار، رویدادهایی مانند نوروز و بسیاری رویدادهای دیگر صحبت کنید. هر کدام از این عناوین خود باید دوباره توصیف شوند و بسیار دقیق برای مخاطب نوشته شوند.

در واقع، زمانی که کودک یا نوجوانی با این نوع انشا مواجه می شود، باید به تفصیل فکر کند و همچنین شرح مفصلی را آغاز کند. در این توصیف اولین اتفاقی که می افتد این است که کودک یا نوجوان باید خیلی فکر کند و تمام شرایط را در ذهن خود مرور کند.

پس از آن باید تمام افکار خود را در قالب داده روی کاغذ بیاورند. و سپس این داده ها باید مستقیماً در قالب جملات و محتوای بسیار دقیق روی کاغذ قرار گیرند. اکنون این رویکرد را به آینده یک کودک یا نوجوان تعمیم دهید.

همه ما در شرایطی در زندگی خود قرار می گیریم که نیاز به درک صحیح از موقعیت داریم. فرض کنید فرزند شما در سنین پایین باید یک فرصت شغلی را از بین چندین فرصت شغلی انتخاب کند.

او علاوه بر در نظر گرفتن معیارهای انتخاب و انتخاب بین خطاها، باید شناخت خوبی از جایگاه این مشاغل نیز داشته باشد. این وضعیت شغلی و توصیف دقیق موقعیت همان چیزی است که کودک در مقاله نویسی تمرین می کند و سپس در زندگی خود نشان می دهد.

یکی از مهمترین و اساسی ترین ارکان موفقیت و خودیابی دقیقاً این است: شما می توانید درک درستی از موقعیت داشته باشید، می توانید همه گزینه ها را در ذهن خود در نظر بگیرید.

همه را در ذهن خود مرور کنید، آن را روی کاغذ بیاورید و سپس به یک نتیجه منطقی برسید.

با نگاهی به آماری که از طریق تحقیقات میدانی در کلاس های درس به دست آوردیم، متوجه شدیم دانش آموزانی که در بیان عناوین انشاهای خود موفق هستند و می توانند در زمینه انشاهای تشریحی با موفقیت انشا بنویسند. که قدرت تصمیم گیری و حل مسئله بالایی دارند.

قدرت حل مسئله مثال خوب دیگری است که می توان از آن برای انشاهای توصیفی استفاده کرد و آن را به کودک یا نوجوان تعمیم داد.

وقتی بتوانید یک انشا تشریحی خوب بنویسید و مقاله شما کاملاً اصولی نوشته شود و بتوانید با رعایت یک نظم و اصول به مقاله تشریحی خود نمره دهید، آنگاه می توانید درک دقیقی از اصول یک مسئله در آن داشته باشید. بسیاری از مشکلات و مشکلات زندگی و تنها با توصیف شرایط و درک درست شرایط، به راحتی مشکل را حل کنید.

ب) بیان احساسات و کلمات

یکی دیگر از مزایای انشا نویسی ذکر این نکته است که کودک یا نوجوان می تواند در حین نوشتن انشا به موقعیت عاطفی و کلمات شخصی خود رجوع کند. یک اصل در نوشتن وجود دارد که همیشه در مجموعه آموزشی به آن اشاره کرده ایم و تاثیرات آن را یادآوری کرده ایم.

یکی از ویژگی های هر انسانی این است که دوست دارد دیده شود و دوست دارد بعد از دیده شدن حرف بزند و شنیده شود.

نوشتن تنها مهارتی در جهان است که به عنوان یک نویسنده یک بازی برد-برد را به شما ارائه می دهد. همزمان با نوشتن متن، در حال نوشتن، شنیده شدن و بیان افکار و احساسات شخصی خود هستید.

اکنون این قابلیت نوشتن را به کودکان و نوجوانان گسترش دهید.

کودکان و نوجوانان در سنین حساسی قرار دارند که بسیار مهم است که مورد توجه و دیده شدن قرار گیرند و سخنانشان توسط شخصی شنیده شود.

بنابراین یافتن راهی و ایجاد شرایطی که به کودک اجازه دیده شدن و شنیده شدن را بدهد، بسیار مهم است.

به عنوان والدین و حتی معلم، شما این مسئولیت را دارید که مرزهای توجه کودک را به خود جلب کنید.

هر یک از شما نقش هایی در زندگی دارید که باید به آنها پرداخته شود. اما هر کدام از این نقش ها به هر شکلی که باشد، نقطه ضعفی دارد.

اگر می خواهید با فرزندتان صحبت کنید و به حرف های او گوش دهید، ممکن است خجالت بکشد یا باعث شود او احساس قضاوت کند و این ها همه موانعی هستند که بر سر راه شما قرار می گیرند.

اما اگر این مورد را برای نوشتن یک انشا در نظر بگیرید، متوجه خواهید شد که چقدر ذهن کودک باز است تا بتواند حرف های شخصی و دغدغه های شخصی خود را بیان کند، با همه صحبت کند و در عین حال شنیده شود.

این فرصتی که به کودک می دهید دقیقاً همان مفهوم خودیابی است.

در واقع، کودک هنگام نوشتن خود را در مرکز توجه می بیند و این برای او بسیار ارزشمند است.

وقتی کودک می فهمد که با نوشتن می تواند توجه را به خود جلب کند و حرف های شخصی خود را بیان کند، از نوشتن به عنوان بستری برای خود استفاده می کند.

بستری که می تواند به او کمک کند بعد از احساس دیده شدن، حرف های شخصی اش را بیان کند.

تا احساسات خود را بیان کند و سپس بتواند زندگی و ذهنی آرام داشته باشد. این تجربه ای که اکنون به شما پیشنهاد می کنیم،

این برگرفته از تجربه ای است که از یکی از بهترین معلمان مقاله نویسی به دست ما رسیده است. توصیه ما به والدین عزیز این است که چشم و گوش خود را باز کنید و تجربیات زیادی بشنوید.

اما به خاطر داشته باشید که هر آزمایشی به معنای توصیه عملی نیست، بلکه می تواند اطلاعات خوبی برای عملکرد بهتر در اختیار شما قرار دهد.

تجربه ای که داشتیم از یکی از معلمان مقاله نویسی حاصل شد که گفت: «در یکی از کلاس های مقاله نویسی تصمیم گرفتم در مورد قدرت اعتماد به نفس بیشتر بیاموزم و همچنین اعتماد به نفس را از طریق مقاله نویسی و در نتیجه زورگویی درک کنم. کودکان برای بیان خصوصیات شخصی خود

من یک فرآیند و موضوعات انشا را که در کلاس به بچه ها می دادم شروع کردم که مستقیماً با احساسات و عواطف شخصی آنها سروکار داشت.

بعد از مدتی متوجه شدم که بچه‌های کلاس چقدر مستقیم‌تر، صریح‌تر و شفاف‌تر می‌توانند درباره احساساتشان صحبت کنند. برای همین با خودم گفتم اتفاقی که الان در این کلاس افتاد سال ها بعد به ثمر می رسد و بچه ها از این میوه استفاده می کنند.

اما طولی نکشید که والدین یکی یکی به مدرسه آمدند و اتفاقی که برای بچه های مدرسه افتاد را گفتند: آنها به همین راحتی صحبت می کنند و به کارهای اجتماعی خود روی می آورند.

وقتی داستان را برایشان توضیح دادم، متوجه شدند که چقدر اهمیت کمی در نوشتن یک مقاله دارند.

این داستان سالها ادامه داشت و حتی بعد از سالها بعضی از آنها را در خیابان دیدم و از موفقیتشان در ابراز احساسات در ازدواج، کار و خیلی چیزهای دیگر صحبت کردند و همه یک صدا در این مورد اتفاق نظر داشتند. که اساس موفقیت آنها بر اساس نوشته ها و نوشته هایی بود که از کودکی آموخته اند و در دوره های مقاله نویسی به آن پرداخته اند و اکنون در زندگی خود از آنها استفاده می کنند. “

تنها با یک نگاه می توان به این نکته اشاره کرد که بسیاری از کلمات شخصی، نوع بیان احساسات و بسیاری از شیوه های گفتار در دسته بندی مقاله نویسی خلاصه می شوند.

انشا نویسی را جدی بگیرید و مطمئن باشید فرزندانی پر از حرف و دانش خواهید داشت.

ج) قدرت ارتباطات و فرصت های شغلی

امروزه یکی از مهم ترین وسایل ارتباطی در جهان نامه نگاری است. بر اساس اطلاعاتی که در اختیار داریم و بر اساس تحقیقاتی که در این زمینه انجام داده ایم، بیش از 90 درصد شرکت های تجاری، سازمان های مالی و اقتصادی دنیا از روش نوشتن برای انجام کارهای اقتصادی خود استفاده می کنند.

از سوی دیگر، نویسندگی و تمامی آثار مرتبط با حوزه نویسندگی به طور مستقیم یکی از فرصت های بزرگ در عرصه های تجاری و اقتصادی محسوب می شود.

بنابراین می توان گفت که نوشتن و بهبود مهارت های نوشتاری چیزی است که می تواند برای ما ثروت به ارمغان بیاورد و ما را در بسیاری از مشاغل در زمینه های اقتصادی موفق کند.

از سوی دیگر، نوشتن مهارتی است که همه می توانند آن را بدانند، درک کنند و در آن موفق شوند.

باز هم اگر قدمی به جلو برداریم می بینیم که کودکان و نوجوانان مخزن استعداد هستند و مانند بوم خالی می مانند که می توانند هر چیزی را بیاموزند و در هر مهارتی به موفقیت برسند.

اکنون برای فرزندان ما در زمینه یادگیری و یادگیری نویسندگی، فرصتی رایگان و کاملا هدفمند وجود دارد که طبق آن کودکان و نوجوانان می توانند در دوره های انشا نویسی یاد بگیرند.

حال در این راه ممکن است موانعی پیش بیاید و یا نیاز به روشی سیستماتیک برای یادگیری و انجام تمرینات خاص انشا نویسی باشد که ما نیز به شما پیشنهاد می کنیم.

بهترین و ساده ترین راه برای یادگیری مهارت های نوشتاری و بعداً ارتقاء جایگاه بالاتر و بالاتر در نامه نویسی، رزومه نویسی، صورتجلسات جلسات و کپی رایتینگ کتاب، همان مقاله نویسی است که همه فرزندان ما با آن روبرو هستند. پس به هر طریق ممکن به این موضوع توجه و تمرکز کنید تا فرزندانی با هوش نوشتاری بالا داشته باشید.

د) افزایش قدرت تخیل

یکی دیگر از ویژگی هایی که انشا نویسی می تواند برای کودکان ما به ارمغان بیاورد، قدرت تخیل در کودکان است. نکته ای که بسیاری از روانشناسان به آن اعتقاد دارند و بارها در کتاب های روانشناسی کودک به آن اشاره شده است، ذکر این نکته است که خونسردی کودکان به تخیلات و خیالات موجود در ذهن کودک بستگی دارد.

هر چه تخیل کودک به مرزهای وسیع تری برسد و بتواند تخیل خود را توسعه دهد، ذهن او فعال تر خواهد بود.

اما موضوع مورد بحث به این سوال اشاره دارد که آیا تمام خیالات و تخیلاتی که کودکان در ذهن خود دارند می تواند به سعادت آنها منجر شود یا خیر؟

البته که نه. کودک و نوجوان زمانی می توانند از تخیل و تخیل خود در مسیر سعادت استفاده کنند که تخیل و تخیل آنها مفید باشد. این هدف چگونه باید ظاهر شود؟

ببینید، به طور کلی، تمام ایده ها و خلاقیت های انسان از تخیل یک انسان سرچشمه می گیرد. در واقع، همه افراد بزرگ، چه بخواهند دانشمند، تاجر یا حتی کارمند دولتی شوند، باید خلاقیت را به کار خود بیافزایند.

اگر تاریخ علم را مرور کنیم، متوجه می شویم که همه اختراعات، همه نظریه ها و همه تحولات جهان از تخیلاتی که در ذهن یک دانشمند یا یک دانشمند وجود داشته، زاییده شده است و آن تخیل و تخیل تبدیل شده است. یک ایده، و این ایده بهره وری و دگرگونی جهان را تضمین کرد.

حال سوال این است که چگونه می توانیم تخیلات و تخیلات خود را هدف قرار دهیم و چگونه می توانیم این تخیلات و تخیلات را که در کودکان نیز زیاد است پرورش دهیم و آنها را به سطح بالایی از هوش و ایده برسانیم؟

این مقوله کمی با فرآیندهای ذهنی متفاوت است زیرا ایده پردازی نتیجه یک فرآیند ذهنی است و فرآیند ذهنی تنها با تسلط بر ذهن صورت می گیرد که در قسمت های قبل به تفصیل برای شما توضیح داده ایم. با این اوصاف، ما باید هدفمند فکر کنیم و ببینیم که چگونه می توان عقاید و خیالات کودک را به عمد در کودکان نهادینه کرد.

یکی از ویژگی هایی که هر کودک و نوجوانی با آن مواجه است این است که تمام قضاوت ها و قضاوت های ذهنی خود را بر اساس آنچه می بیند انجام می دهد.

به راستی که کودک و نوجوان نمی تواند بر اساس آنچه می بیند و برای او صادق است به نتیجه برسد.

بنابراین، اگر به تخیلات کودکان و نوجوانان گوش دهید، می بینید که اکثر آنها تخیلاتی دارند که هیچ شکل عملی ندارد، زیرا یکی از بهترین راه ها این است که به جای حرف زدن، صحبت کنید و بگذارید تخیلات خود را به زبان بیاورند. ، تصور کنید، از آنها بخواهید آنچه را که در مورد آن فکر می کنند بنویسند.

وقتی قدرت نوشتن را در کودکی پرورش می دهید و به او نوشتن را آموزش می دهید، آنگاه ایده هایی به او ارائه می شود که باید بسیار بسیار دقیق درباره آنها فکر کند و درباره آنها استدلال کند تا آنها را معنا کند. این از دو جهت سودمند است.

اولاً، وقتی فکری روی کاغذ می‌آید، باید دوباره درباره آن فکر کند تا به استدلال بپردازد، که باعث می‌شود تفکر پراکنده خود را به تفکر خطی و متمرکز منتقل کند.

دیدگاه دوم این است که وقتی کودک افکار و عقاید خود را روی کاغذ می آورد، می تواند در مورد عقاید خود قضاوت مناسبی داشته باشد و آن وقت است که بین افکار مثبت و منفی، افکار منفی تفاوت قائل می شود و پس از مدت زمان معینی به آن دست پیدا می کند. قدرت تغییر افکار خود در ایده های مثبت

این حادثه را بسیار جدی بگیرید، زیرا هر یک از افکار و تخیل کودک می تواند بستر مناسبی برای رسیدن به آنچه در زندگی است باشد.

مولفه ها و عناصر تست

به طور کلی و با یک تعریف جهانی، مقاله نویسی بخشی از متون ادبی است. اگر در نوشتن متون ادبی مانند رمان، نامه و غیره بینشی دارید.

خواهید دید که هر متن ادبی یا اساساً هر متن نوشتاری، حتی یک خاطره روزمره، دارای اجزا و عناصری است که بر اساس آن متن مورد نظر در چارچوبی اساسی تهیه می شود و به قلمرو نگارش تبدیل می شود. .

یک مقاله، مانند هر یک از این متون و گونه های ادبی، دارای اجزا و عناصری است که شکل مقاله را می سازد.

این مولفه ها و عناصر اگرچه به پیچیدگی و سختی رمان یا نوشتن نامه نیستند و شکل ساده ای دارند، اما با همین سادگی می توانند در ساختار تست های انشایی کودکان و نوجوانان ما تاثیر بسزایی داشته باشند.

بنابراین، بسیار مهم دانستیم که قبل از پرداختن به مباحث کاربردی انشا، مروری بر این مؤلفه ها و عناصر داشته باشیم و سپس از آن به عنوان پیش نیازی برای رسیدن به هدف اصلی خود یعنی یک مقاله اصولی استفاده کنیم. . . اجزا و عناصر هر آزمون به شرح زیر است:

عنوان و موضوع انشا

هر مقاله پس از یک عنوان شکل می گیرد.

در واقع هیچ مقاله ای وجود ندارد که عنوان نداشته باشد، حتی انشای رایگانی که معلمان عزیز برای کودکان و نوجوانان تعیین می کنند نیز باید عنوان دقیقی داشته باشند تا نویسنده دقیقاً جریان متن خود را بداند و دقیقا بداند که چه فصلی است. که در. فرمت محدود و فرمت بسیار کم، شروع به نوشتن متن کنید.

بنابراین عنوان اساسی ترین عنصر هر مقاله است. حال سوال اصلی این است که عنوان چیست و چگونه عنوان می تواند به یک مقاله جهت دهد و بر آن تاثیر بگذارد؟

اولین پاسخی که باید به شما ارائه دهیم این است که یک عنوان نه تنها حاوی موضوع مقاله است، بلکه ایده نوشتن یک مقاله را نیز در هسته خود در بر می گیرد که باعث آگاهی بیشتر نویسنده از موضوع می شود. ، با نوشتن یک مقاله خط فکری خود را پیدا می کند.

در فضای دوره های آموزش مقاله نویسی و مقاله نویسی در ایران و جهان، موضوع انشا عمدتاً به کودک یا نوجوان داده می شود و سپس شروع به انشا نویسی بر اساس موضوعی که به او پیشنهاد می شود می کند.

بنابراین می توان گفت اساسی ترین و حیاتی ترین عنصر هر انشا که هسته اصلی عنوان انشا را تشکیل می دهد، بیشتر برای کودکان و نوجوانان آشکار است و به آنها کمک زیادی می کند.

نکته دیگری که لازم به ذکر است این است که موضوع انشا یا عنوان انشا به خودی خود قالب و نوع انشا را تعیین می کند.

به محض خواندن موضوع انشا، می توانید بگویید که این انشا توصیفی است یا تحلیلی؟

بنابراین، یکی دیگر از لطف هایی که در اختیار یک مقاله نویس است، دسته بندی عنوان یا موضوع مقاله با پس زمینه قالب مقاله نویسی است.

وقتی موضوع و عنوان مقاله را داشته باشید و از طرف دیگر قالب آن را در موضوع و عنوان پیدا کنید، از مرحله ایده یابی برای نوشتن فراتر رفته اید و وظیفه ایده پردازی تنها بر دوش افراد است. نویسنده .

بنابراین می توان گفت که عنوان ایده را در اختیار دانش آموز قرار می دهد، مسیر ایده پردازی بستگی به قالب های مقاله نویسی و انواع آن دارد و تنها کاری که دانشجو باید انجام دهد این است که نویسنده باید همه این عناصر را درک کند. ، و سپس باید و شاید را ایجاد کنید.

پس این نکته را به خاطر بسپارید: اگر در مراحل اولیه تمرین و آموزش انشاء نویسی به کودکان و نوجوانان هستید، عنوان و موضوع انشا را خیلی خوب و با وضوح بسیار بالا برای مقاله نویس توضیح دهید تا متوجه شود. . پس زمینه. آنچه برای نوشتن مقاله خود نیاز دارید را دریافت کنید.

مقدمه ای بر انشا

هر مقاله با یک پاراگراف مقدماتی شروع می شود. در واقع نویسنده در پاراگراف اول هر مقاله سعی می کند تمام مواردی را که قرار است در یک مقاله ذکر کند بیان کند و سپس در طول انشا همه این موارد را به تفصیل بررسی کند.

برای یک مقاله نویس، پاراگراف اول همیشه به عنوان یک نقشه راه برای بقیه مراحل مقاله نویسی عمل می کند. حال سوالی که در این قسمت باید مطرح شود این است که دقیقاً چه چیزی مقدمه انشا را تشکیل می دهد و محتوای مقدمه انشا چیست؟

ابتدا مقدمه یک مقاله جهت و اندیشه نویسنده را در مورد عنوان مقاله نشان می دهد.

کاملاً به عنوان مقاله و قالب و نوع انشا بستگی دارد. به عنوان مثال، زمانی که می خواهید یک مقاله در مورد:

ثروتمند شدن بد است یا خوب؟ “

بنویسید، اولین چیزی که به ذهنتان می رسد این است که عنوانی دارید که در قالب انتخاب ها و تصمیم گیری ها به طور کامل ارائه و برنامه ریزی شده است و مخاطبی که مقاله شما را می شنود یا می خواند، در وهله اول ابتدا افکار شما را در مورد آن جستجو می کند. عنوان.

اولین کاری که باید هنگام نوشتن یک مقاله انجام دهید این است که تمرکز خود را بر عنوان مقاله تعیین کنید.

مثلاً در همین عنوان «پولدار شدن بد است یا خوب؟»

شما ابتدا باید نظر خود را بیان کنید و به مردم اطلاع دهید که ثروتمند شدن به نظر شما خوب یا بد است.

یا اگر به همین مثال در موضوع مقاله ای مانند «توصیف بهار» نگاه کنیم، شما به عنوان یک مقاله نویس ابتدا باید آنچه را که در بهار بیشتر توجه شما را جلب می کند برجسته کنید.

فرض کنید اگر می خواهید بهار را با طبیعتش توصیف کنید، اولین جمله شما طبیعتاً توصیفی از طبیعت بهار خواهد بود یا اگر دیدگاه دیگری دارید و می خواهید بهار را با آغاز سالی جدید و فرصتی جدید برای زندگی توصیف کنید. . جدید، توصیف کنید

سپس در سطرهای اول پاراگراف اول آن را ذکر کرده و قصد خود را بیان کنید.

این اولین چیزی است که در پاراگراف اول یا مقدمه مقاله اتفاق می افتد. دومین موردی که در یک پاراگراف باید به آن اشاره کرد این است که شما یک نمای کلی از مقاله خود را در اختیار مخاطب قرار می دهید.

به عنوان مثال، اگر بخواهید در مورد چگونگی حفاظت از محیط زیست صحبت کنید، چه؟ “

اگر او مقاله ای می نویسد، این شما هستید که باید راه حل های خود را در پاراگراف اول مشخص کنید.

مثلاً می‌توان گفت: «برای حفظ محیط‌زیست راه‌های مختلفی مانند حفاظت از جنگل‌ها، استفاده نکردن از خودروهای شخصی و تک‌نفره و… وجود دارد. »

هر یک از این عناوین و عناوینی که در پاراگراف اول ذکر کرده اید، بعداً در مقاله شما به تفصیل بررسی خواهد شد.

در واقع، مقدمه یک مقاله مانند تیتر یک روزنامه یا خلاصه ای از رویدادهای جاری است. شما تمام عناوین و سرفصل ها را می گویید و سپس آنها را در کل مقاله توصیف می کنید.

بنابراین، گام دوم در نوشتن مقدمه مقاله، نوشتن یک عنوان و ایجاد یک نقشه راه برای ادامه مسیر نوشتن مقاله است.

آخرین چیزی که باید در پاراگراف اول ذکر کنید هدف و مقصد شماست.

شما باید به مخاطبان خود بگویید که دقیقاً هدف از نوشتن این مقاله چیست و می خواهید به چه چیزی برسید، برای این کار نیازی به عبارات فانتزی ندارید و می توانید بگویید “دلیل نوشتن این مقاله این است که … و سپس هدف خود را بیان کنید.

فرض کنید می خواهید در مورد شهر خود انشا بنویسید. مشکل روشن است.

جهت شما هم مشخص است. عناوین شما نیز مشخص است و در نهایت تنها هدف مقاله شما باقی می ماند که می توانید آن را به عنوان مثال بنویسید: «دلیل نوشتن این مقاله / هدف از نوشتن این انشاء این است که ما را بیشتر در مورد خود بشناسیم. شهر و این شناخت ما را بیشتر به شهرمان علاقه مند می کند. .

بنابراین، به طور کلی، مقدمه مقاله، خلاصه مقاله، عنوان مقاله و همچنین تمرکز مقاله شما را مشخص می کند.

هنگامی که یک مقدمه خوب برای مقاله خود داشته باشید، آرامش خاطر را برای خود و مخاطبانتان ایجاد خواهید کرد.

اول اینکه با نوشتن مقدمه مسیر خود را مشخص می کنید و نوشتن را برای شما آسان می کند و دوم اینکه مخاطبان با شنیدن خلاصه مقاله شما در مقدمه انشا، ذهن خود را از عناوین و سرفصل های شما آگاه می کنند. انشای خود را با پس زمینه بهتر گوش دهید.

پس مقدمه انشا را باید اولین قدم در آموزش مقاله نویسی دانست.

محتوای اصلی مقاله

هنگامی که کودک یا نوجوان شما جهت نوشتن خود را در مقدمه مشخص کرد، نوبت آنهاست که مقاله خود را در قالب چند پاراگراف تکمیل کنند تا هر آنچه را که در ذهن دارند شرح دهند. مقاله نویس باید به دو نکته توجه ویژه داشته باشد. .

اول اینکه مقاله نویسی دارای محدودیت کلمه و محدودیت فرم است و نمی توانید برای نوشتن مقاله خود از کلمات زیاد و نوشته های طولانی و داستان مانند استفاده کنید.

و در نهایت، شما باید تمام آنچه را که در ذهن دارید برای یک یا دو صفحه کاغذ روی کاغذ بیاورید، بنابراین باید بسیار مستقیم، کوتاه اما کامل، همه چیزهایی که در ذهن دارید و همه چیزهایی که در مقدمه به آن پرداخته اید، بنویسید. به مقاله شما شناسه را در این قالب محدود بیان کنید.

و نکته دوم این است که باید از تمام ابزارهایی که در اختیار دارید استفاده کنید تا محتوایتان معتبر، معتبر و موثر باشد و به این صورت در حاشیه نمانید. فرض کنید می خواهید مقاله ای در مورد موضوع انتخابی بنویسید، باید جهت گیری خود را خیلی مستقیم در یک متن واحد و در قالبی محدود بیان کنید.

اما بسیار مهم است که بیان شما بتواند مخاطب شما را متقاعد کند و نوشته شما به قدری منسجم باشد که مخاطب کاملاً تفکر شما را درک کند.

بدنه انشا اختیار ستون های مقاله شما را دارد. اگر بخواهیم انشا را با ساخت بنا مقایسه کنیم، باید بگوییم که مقدمه انشا حجیت پایه های ساختمان و محتوای انشا را دارد. انشا دارای اقتدار ستون های انشا است که تمام بار ساخت انشا را تشکیل می دهد. بر دوش این ستون ها حمل می شود.

بنابراین توجه به درس های این فصل بسیار مهم است زیرا عمده مشکل در بخش انشا نویسی این است که کودکان و نوجوانان نمی توانند سیر منطقی مطالب خود را کامل کنند.

نتیجه

عنصر نهایی نوشتن یک مقاله نتیجه گیری است. وقتی به پایان مقاله خود رسیدید، باید در مورد هر چیزی که در ذهن شماست نتیجه گیری کنید.

برای نتیجه گیری، تنها چیزی که باید به آن توجه کنید این است که یک بار دیگر مقدمه خود را مرور کنید، سپس محتوای مقاله خود را با مقدمه تطبیق دهید و در نهایت، همه چیزهایی را که گفتید خلاصه کنید.

اما تفاوت این است که شما تمام استدلال ها و منطق خود را در مقاله ارائه کرده اید و فقط باید هدفی را که در مقدمه ذکر کرده اید مشخص کنید.

ویژگی های یک مقاله خوب

موضوع دیگری که در مجموعه مبانی و مفاهیم انشا نویسی به آن خواهیم پرداخت، مقوله ویژگی های یک انشا خوب است. در هر متن مکتوب، یک سلسله اصول و مبانی ویژگی هایی ایجاد می کند که طی آن متن مورد نظر به اعتبار و ارزش ادبی و نوشتاری بالایی دست می یابد.

به زبان ساده، اگر بخواهیم شما را با این موضوع آشنا کنیم، باید بگوییم که هر مقاله باید یک سری ویژگی های پیش فرض داشته باشد تا آن را یک مقاله خوب بنامیم. این ویژگی ها به شرح زیر است.

1) آن را ساده و روان نگه دارید

اولین ویژگی که یک مقاله خوب باید داشته باشد این است که بسیار ساده و روان نوشته شود. منظور از سادگی چیست؟

اگر دقت کرده باشید، بسیاری از نویسندگان برای بیان آنچه در ذهنشان است، فرآیند بسیار پیچیده ای را روی کاغذ انجام می دهند که مخاطب را سردرگم می کند.

بیشتر این پیچیدگی شامل طبقه بندی نشدن موضوع و محتوای مقاله نیز می شود. به زبان ساده، سادگی متن به این معناست که بتوانید آنچه را که می خواهید بگویید و آنچه در ذهن دارید را در ساده ترین قالب ممکن و با استفاده از ساده ترین جملات و کلمات به مخاطب ارائه دهید.

برای این کار باید داده ها و هر جمله متن خود را چندین بار بخوانید و چندین بار روی هر کلمه تمرکز کنید و ببینید آیا مخاطب همه این کلمات و جملات را آنطور که می خواهید تفسیر می کند یا خیر. فکر کردی متوجه میشه یا نه؟

همچنین مفهوم دیگری که یک مقاله نویس باید به آن توجه کند، ذکر این نکته است که متن او نباید چندین تفسیر متفاوت داشته باشد و جمله او تحریف یا باعث سوءتفاهم در ذهن نشود.

بنابراین باید آنچه را که در ذهن دارید به ساده ترین و مستقیم ترین شکل ممکن بیان کنید.

اگر شما به عنوان والدین و حتی معلم می خواهید انشا نویسی را به کودکان و نوجوانان آموزش دهید، ابتدا سعی کنید به آنها یادآوری کنید که متن آنها باید برای همه هم سن و سالشان قابل درک باشد و هرکسی که این متن را می خواند باید معنای اصلی آن را بفهمد. از نویسنده مقاله

اما ویژگی دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که وقتی نویسنده (یعنی کودک و نوجوان شما) مشغول نوشتن متنی است، باید به این نکته توجه کنید که خواندن یک متن به صورت 360 درجه با تامل در یک متن باشد. و نوشته اش متفاوت است. .

شاید شما به عنوان یک مقاله نویس بتوانید متن خود را تجزیه و تحلیل کنید و آنچه را که می خواهید بگویید از هر جمله استخراج کنید، اما اگر جملات شما سازماندهی نشده باشند، یا اگر از مفهومی به مفهوم دیگر رفته باشید، برای عموم مردم بسیار مشکل خواهد بود. ، متن شما را می خواند و آن را می فهمد.

بنابراین می توان یکی دیگر از عناصر موثر در یک مقاله خوب را روان بودن متن دانست. در واقع، یک متن باید به صورت پیوسته و منظم، بدون هیچ گونه حاشیه و گسست نوشته شود.

2) باید درست نوشته شود

یک انشا مانند سایر متون نوشته شده در دنیای نویسندگی باید کاملاً درست نوشته شود.

قوانین املایی صحیح باید در تمام مقالات نوشتاری رعایت شود. قواعد املای صحیح نیز به دو قسمت تقسیم می شود، یک قانون دستوری و دو قانون نوشتاری.

هنگام نوشتن انشا یا مسئولیت آموزش انشا نویسی به کودک یا دانش آموزان خود باید به ساختارهای دستوری کودکان و نوجوانان توجه ویژه ای داشته باشید.

ساختارهای گرامری به چه معناست؟ باید توجه داشته باشید که آیا نوشته کودک یا دانش آموز شما زمان فعل صحیحی دارد یا خیر. باید دارای چینش بسیار صحیح کلمات باشد و از طرف دیگر حاوی هیچ غلط املایی نباشد.

زیرا یکی از ویژگی های مقاله نویسی که باید در بطن یک مقاله به آن توجه کرد و باید به عنوان یکی از اهداف مقاله نویسی مورد توجه قرار گیرد، این است که مقاله باید باعث رشد دانش و سواد فردی نویسنده شود.

بنابراین در این زمینه کاری سهل انگاری نکنید و سعی کنید بر ساختارهای گرامری صحیح و املای صحیح هر کلمه تمرکز کنید.

قسمت دوم نگارش صحیح این است که مقاله نویس باید به مواردی مانند قواعد جمله نویسی، نوشتن پاراگراف، یکپارچگی متن و … تسلط کامل داشته باشد و متن به هیچ وجه نباید دچار اختلال شود. شرایط سفارش نوشتن

بنابراین، والدین گرامی و یا معلمان عزیزی که اکنون مخاطبان این مقاله هستند، باید به این نکته توجه داشته باشند که وقت گذاشتن بر روی این قسمت از ویژگی های یک انشا می تواند گام مهم و موثری در نگارش انشا باشد. برای دانش و تحصیلات شما و نتیجه خوبی می دهد.

3) پیوند بین موضوع و مقاله

بسیاری از کودکانی که انشا می نویسند، موضوع انشا را به طور کامل درک نکرده اند و به همین دلیل است که انشایی بی ربط به موضوع می نویسند.

بنابراین توجه داشته باشید که یکی دیگر از ویژگی های یک مقاله خوب این است که متن نوشته شده با موضوع مرتبط است. مهم نیست که فرزند یا دانش آموز شما چقدر خوب و اصولی انشا می نویسد و مهم نیست که یک نویسنده چقدر تمام شرایط لازم برای نوشتن یک مقاله خوب را رعایت کرده است.

اما اگر مقاله او با موضوعی که در مورد آن می نویسد همخوانی نداشته باشد، طبیعتاً آن مقاله بی اعتبار می شود و مقاله خوبی نخواهد بود زیرا مراحل اولیه نوشتن یک انشا یعنی درک موضوع انشا در متن نبوده است. دنبال کرد.

اجازه دهید در این زمینه مثالی بزنیم.

یک کودک برای تست مقاله نویسی به سختی مطالعه می کند. او سعی می کند هر چیزی را که باید مرور کند و شاید بهترین نمره را در این درس بگیرد. از قضا فصلی که امتحان انشایی داد

بهار است و کودک فکر می کند بدون شک یکی از موضوعات انشا توصیف بهار است یا موضوعی مرتبط با بهار به او می دهند. با تمام دانشش سر جلسه امتحان می رود و ناگهان اولین سوالی که به ذهنش می رسد توصیف فصل زمستان است.

کودکی که تمام پایه فکری خود را روی بهار گذاشته بود، جا می خورد، اما ترفندی به کار می برد و می نویسد: «زمستان فصل خوبی است، اما بهار… و از بهار شروع به نوشتن می کند.

اگرچه این مثال در دل خود طنز دارد، اما امروزه بسیاری از دانش‌آموزان و مقاله‌نویسان با این مشکل مواجه هستند و قبل از نوشتن مقاله باید به آن‌ها فهماند که موضوع انشا چیست و چگونه می‌توانند متنی مرتبط با موضوع بنویسند. از مقاله

4) به طور خلاصه بنویسید

هر متنی که بر اساس مدل نوشته شود از نظر طول متن دارای ویژگی های ساختاری است.

مثلا وقتی می خواهید رمان بنویسید باید تمام عناصر نوشته تان را توضیح دهید و توسعه دهید و این نکته بیش از هر چیز در طول نوشتن شما خود را نشان می دهد.

از طرف دیگر، هنگام نوشتن یک داستان کوتاه یا نامه، باید در نظر داشته باشید که قالب شما برای شما محدودیتی برای طول کلمه و نوشتار دارد و باید در همان مدت زمان بنویسید. ، متن خود را تمام کنید.

این موضوع در مقاله نویسی نیز صادق است. هنگام نوشتن یک مقاله، باید محدودیت کلمات خود را بدانید.

این بستگی به فرصتی دارد که معلم یا موضوعی به شما می دهد، اما به طور کلی، نکته مهم در نوشتن یک انشا این است که همه چیزهایی را که می خواهید بگویید به خلاصه ترین شکل ممکن بیان کنید، و اینکه رمز موفقیت شما گرفتن یک مقاله خوب است. .

شما به عنوان یک نویسنده، والدین یا معلم باید از بسط و مبالغه در نوشتن یا انتقال مطالب پرهیز کنید و سعی کنید در کمترین زمان ممکن تا حد امکان بهره وری داشته باشید.

5) در نوشتن خود مطمئن باشید

مقاله نویسی بستری برای رشد شخصی است. اگر شما به عنوان یک نویسنده نتوانید آنچه را که در قلب خود به آن اعتقاد دارید یا آنچه ذهنتان به شما دیکته می کند، روی کاغذ بیاورید، انشا و متنی که برای مقاله تان نوشته اید برایتان ناآشنا به نظر می رسد و در بین مردم عجیب و غریب ایجاد می کند.

اگر بر اساس اعتقادات قلبی خود انشا ننویسید، مخاطبان از متن شما راضی نمی شوند زیرا از عناصر بسیار ساده و آسان در متن استفاده می کنید.

با کنار هم قرار دادن آنها مخاطب متوجه می شود که شما حرف شما را اشتباه می گویید و از طرفی شما شخصاً با متن خود راحت نخواهید بود، زیرا ذهن شما دستور می دهد و قلم شما چیز دیگری برخلاف این دستور می نویسد. این منجر به سردرگمی معنایی و عدم یکپارچگی محتوا در متن شما می شود.

نکته ای که والدین باید به آن توجه داشته باشند و معلمان باید به آن توجه ویژه داشته باشند این است که هرگز شرایطی را برای کودک یا نوجوان ایجاد نکنند که کودک و نوجوان به دلایل مختلف در خانه بماند و از آنچه در خود دارد منحرف شود. دل کند و چیزی بر خلاف عقیده و عقیده او بنویسد.

در این زمینه قبلاً یک مثال ساده برای شما آورده ایم و این مثال معروف این است که علم بهتر است یا ثروت. بسیاری از دانشجویان و کسانی که می خواهند در این زمینه مقاله بنویسند.

برخلاف باور عمیقشان که ثروت بهتر است، به دلیل رضایت دیگران یا ترس از نگرفتن نمره خوب سعی در انتخاب علم دارند و اگر متن این انشاها را دوباره بخوانید متوجه می شوید که هر کدام چقدر است. برخی از این متون مصنوعی و دور از واقعیت هستند؟

الگوهای مقاله نویسی

مقاله نویسی نیز مانند سایر سبک های نوشتاری دارای قالب ها و انواع مختلفی است.

در مقاله نویسی، بسته به موضوعاتی که در یک انشا به آن پرداخته می شود، اشکال و قالب های مختلفی از انشا داریم که هر کدام قوانین و مقررات خاص خود را در مورد نوشتن دارند.

در این بخش آموزش انشا نویسی سعی داریم شما را با فرمت های مختلف و متنوع انشا نویسی آشنا کنیم تا در هنگام پرداختن به هر یک از موضوعات انشا نویسی به راحتی بتوانید رویکرد صحیح انشا نویسی را بیابید.

این چند مزیت برای شما دارد. اولین موهبتی که دانش انواع انشا به ما می دهد این است که در مراحل اولیه و اولین گام های آموزش انشا به کودکان و نوجوانانمان، باید دست آن ها را بگیریم و مانند بچه هایی که تازه شروع به کار کرده اند، راهنمایی شان کنیم. راهنمای گام به گام نوشتن مقاله

وقتی می دانید با چه نوع و قالبی از انشا سر و کار دارید، می توانید راحت تر و با رویکردی آگاهانه تر، تمرین هایی را ذکر کنید که فرزندتان می تواند در آن انشای خود را بنویسد.

به عنوان مثال، اگر انشا شما تشریحی است و موضوع انشایی که قرار است فرزندتان بنویسد انشای تشریحی است، می‌دانید چگونه ذهن او را با سوالاتی تحریک کنید که به تدریج منجر به درک و توصیف دقیق‌تر برای رسیدن به یک موضوع می‌شود.

مزیت دیگری که انواع و قالب های مقاله نویسی به شما ارائه می دهد این است که می توانید درک دقیقی از سطوح استعداد فرزندتان در هنگام نوشتن مقاله داشته باشید و از آن به عنوان بخشی از پیشرفت آینده او استفاده کنید.

اگر مثلاً فرزند یا نوجوان شما در نوشتن انشاهای تحلیلی و استدلالی قوی‌تر است، می‌توانید در نظر داشته باشید که او استعداد بالایی در علوم تحلیلی و استدلالی دارد و می‌توانید در انتخابات به او کمک کنید. از زندگی او

رویکرد دیگری که می‌تواند قالب‌های مختلف مقاله نویسی را به ما بدهد این است که هر جنبه از مقاله نویسی می‌تواند درک درستی از شخصیت فرزندمان به ما ارائه دهد تا بتوانیم از آن برای توسعه رویکردها و تسلط ذهن نسبت به آنچه که به کار می‌رود استفاده کنیم. .

اگر مثلاً بخواهیم رویکردهای عملی و آموزشی کودک را اصلاح کنیم و متوجه شدیم که فرزندمان در نوشتن انشاهای منتخب بسیار بسیار قوی است. سپس، اگر فردی بخواهد روشی اصلاحی و تربیتی در آموزش خود اتخاذ کند، از گزینه های اصلاحی منتخب استفاده می کند.

در این زمینه برایتان مثال می زنم، امیدوارم بحث برایتان روشن شود. کودکی را در نظر بگیرید که در انجام وظایف روزانه و اولویت بندی کارها مشکل دارد.

والدینی که انشا نویسی را در ذهن کودک نهادینه کرده اند و می دانند که فرزندشان در انشا نویسی با قالب انتخابی قوی است، می توانند از انشا نویسی برای آموزش و اصلاح رفتار فرزند خود در خصوص عدم اولویت ها و کمک به او استفاده کنند. انتخاب کند و به او کمک کند تا بهترین نتایج را به دست آورد و رفتارش را اصلاح کند.

حال در ادامه مقاله به تفصیل به آنها اشاره می کنیم و سپس به راحتی می توانید ارزش هر یک از این نوع مقاله نویسی را درک کنید.

ما موضوعات و قالب های مختلفی برای انشا داریم.

به عنوان مثال، موضوع انشا طنز، انشا در مورد باران، انشا طنز خنده دار، انشا طنز با تلفن همراه، موضوع انشا آزاد، انشا در مورد مادر نمونه هایی از این انشاها و نمونه ها هستند.

ما همچنین یک سری موارد دیگر داریم که در آن موضوعات در سطوح مختلف درج شده است.

و نمونه های آنها می تواند به عنوان مثال: مبحث انشا برای پایه هفتم، موضوع انشا برای دوره راهنمایی، انشا کوتاه برای پایه دوم، انشا آزاد برای کلاس سوم، موضوع انشا ابتدایی برای کلاس اول تا سوم و موضوعات جالب برای نوشتن. تست ها با هم

در یک بررسی کلی از مقاله نویسی، آنها به قالب ها و انواع زیر تقسیم می شوند:

الف) رونویسی

به اینها مقالاتی گفته می شود که در آن مقاله نویس باید مقاله خود را به زبان شخص دیگری بنویسد.

به عنوان مثال، موضوعات انشا مانند “صحبت کردن با دانش آموزان در مورد زبان نیمکت”. به این نوع انشاها، انشاهای روایی می گویند.

زیرا شما باید خود را به جای دیگری بگذارید و سپس با استفاده از زبان شخص یا شیء دیگری داستانی را تعریف کنید.

این گروه از انشاها و قالب‌ها عمدتاً تأثیر بسیار واضحی بر کودکان و نوجوانان می‌گذارند، یعنی یاد می‌گیرند خود را در جای دیگری قرار دهند و به زبان دیگران صحبت کنند.

این باعث می شود کودک بتواند در موقعیت های سخت زندگی یا در بسیاری از موقعیت های زندگی خود را جای دیگران بگذارد و مشکل را حل کند.

بسیاری از روانشناسان از این روش برای کنترل خشم در کودکان استفاده می کنند.

وقتی کودک می تواند خشم را از منظر شخص دیگری ببیند، آنگاه می تواند تصمیمات منطقی تری بگیرد یا در مثالی دیگر، وقتی می توانیم خود را در جای دیگری قرار دهیم، به خصوص در موقعیت های اجتماعی، این به ما امکان می دهد رفتار اجتماعی خوبی را شاهد باشیم. از کودکان و نوجوانان ما

نمونه های انشا تشریحی:

زندگی ببر مازندران به قول خودش

تبلت (یا موبایل، لپ تاپ) با من صحبت کنید

گفتگوی بین دریا و صخره ساحل

مترسک و گنجشک سخنگو

گفتگو در مورد سیر و شلغم

داستان مداد سیاه به قول خودش

مکالمه پشت در و پنجره

ب) شرح

به اینها مقالاتی گفته می شود که در آن نویسنده مقاله باید شخصیت خاصی یا موقعیت خاصی را در اطراف خود توصیف کند.

به عنوان مثال، موضوعی مانند: “زندگی فعلی خود را بدون فناوری توصیف کنید.”

در این نوع قالب مقاله نویسی، مقاله نویس این امکان را دارد که درک درستی از شرایط و همچنین موقعیت وقایع پیرامون خود داشته باشد. این دسته از تست ها می توانند روحیه نوع دوستی، هوش و هوشیاری کودکان و نوجوانان را به شدت تحت تاثیر قرار دهند.

نمونه های انشا تشریحی:

به نظر شما بهترین نعمت خداوند برای انسان چیست؟

روزی که زیر باران خیس شدم

آسمان شب را توصیف کنید

خنده دار ترین اتفاقی که برای من افتاده است

اگر دانشمند هسته ای شوم

من دوست دارم چنین آدمی باشم

بهترین راه برای خوشبختی

افکار بزرگان را بشناسید

آینه به من چه می گوید؟

اگر در یک کلبه یخی زندگی می کردم

اگر خانه ما پر از سوسک بود

زندگی فعلی خود را بدون فناوری توصیف کنید.

اگر من رئیس جمهور بودم چه می کردم؟

من کی هستم؟

معلم نویسندگی من کیست؟

شهر من

بهترین روز زندگی من

یک روز بارانی را توصیف کنید

زیبایی های بهار

بهترین شعر یا داستانی که خوندم

عشق مادری چیست؟

تصور کنید شما یک جنگلبان هستید

از دزدی چه می دانم؟

پرندگان در زمستان

افراد خوب چگونه رفتار می کنند؟

گونه های در معرض خطر

حسودها چگونه فکر می کنند؟

کسی که ازش متنفرم چه جور آدمیه؟

شما یک نقاش هستید

صدای پای پدر (یا مادر) پس از بازگشت از سر کار

اگر فصل ها عوض می شد

زیباترین صدایی که تا حالا شنیدم

آنچه در چشمان مادرم می بینم

ج) انتخاب و تصمیم گیری

در این نوع قالب مقاله نویسی، مقاله نویس باید بین دو فاکتوری که در عنوان مقاله برای او در نظر گرفته شده است، انتخاب کند، تصمیم بگیرد و سپس برای آن مقاله بنویسد.

موضوعی مانند: “چقدر جاه طلبی خوب است و چقدر بد؟” “.

در چنین شرایطی نویسنده، یعنی کودک یا نوجوان ما، با مقایسه دو گزینه، فرصت انتخاب و تصمیم گیری دقیق را دارد. این کار به او کمک می کند تا در موقعیت های مختلف زندگی بین دو سبک زندگی انتخاب کند. از بین تصمیمات سخت زندگی، راه درست و منطقی را انتخاب کنید.

نمونه هایی از آزمایش های انتخابی و تصمیم گیری:

جاه طلبی چقدر خوب یا بد است؟

عصر جمعه چه کنیم تا از دست ندهیم؟

با کتاب های دوران کودکی چه کنیم؟

زندگی با حیوانات خوب است یا بد؟

آیا در آینده ثروتمند خواهم بود یا علمی؟

اگر روزی ثروتمند شوید به ایران سفر می کنید یا به خارج از کشور؟

ثروت یا علم؟ کدام بهترین است ؟

معلم سخت گیر بهتر است یا معلم مهربان؟

د) خیالی

بیشتر موضوعات انشا که این روزها در مدارس استفاده می شود، موضوعات تخیلی هستند. موضوعات تخیلی موضوعاتی هستند که نویسنده یا کودک و نوجوان در آن از تخیل خود استفاده می کنند و مقاله خود را خلق می کنند.

موضوعی مانند: “اگر من رئیس جمهور بودم، چه کار می کردم؟” «. این نوع مقالات باعث می شود نویسنده ذهن را شاداب نگه دارد و با ایده های جدید به موضوعات جدید بیندیشد.

نمونه های انشا داستانی:

اگر من یک مخترع بودم، چه چیزی را اختراع می کردم؟

نامه ای به یک دانشمند (یا اینشتین)

خیال انگیزترین خوابی که دیدم

اگر دانشمند هسته ای شوم

اگر روزی پرنده شوم

اگر روزی پدر/مادر شوم

اگر به فضا می رفتم چه پیامی برای مردم جهان می فرستادم؟

ه) استدلالی و تحلیلی

مقالاتی که در آنها نویسنده باید از استدلال و تحلیل منطقی برای نوشتن مقاله استفاده کند، مقاله تحلیلی و استدلالی نامیده می شود. این نوع انشا به نویسنده فرصت تفکر و تعقل می دهد و لازم به ذکر است که این مقالات تا چه اندازه می تواند قدرت تحلیل کودکان و نوجوانان را بررسی و رشد دهد.

در مورد موضوعاتی مانند: “یک خانواده خوب چه نقشی در موفقیت دارد؟” انشاهای تحلیلی نقش بسیار پر رنگی در تربیت ذهن خلاق کودکان و نوجوانان ایفا می کنند و بر اساس تحقیقات جامعه شناسان، کودکان و نوجوانانی که بیشتر در معرض این نوع انشاء قرار می گیرند به افراد بسیار منطقی و تحلیلی تبدیل خواهند شد. زندگی آینده آنها.

این نوع مقالات به طور مستقیم بر خلاقیت و همچنین ویژگی های خلاقانه ذهن نویسنده تمرکز می کنند.

نمونه هایی از آزمون های تحلیلی:

یک کتاب را مرور کنید

چرا باید حقیقت را بگوییم؟

چگونه خلاق باشیم؟

خانواده خوب چه نقشی در موفقیت دارد؟

مزایای کاشت درخت برای نسل های آینده

چگونه فرصت ها را قدر بدانیم؟

چرا باید با دیگران دوست باشم؟

راست گفتن چه فایده ای دارد و دروغ چه ضرری دارد؟

چگونه دیوار بین افراد ایجاد می شود؟

چگونه در زندگی پیشرفت کنیم؟

ارتباط با دنیای دیگران چه مزایایی دارد؟

آیا همیشه خنده دار بودن خوب است؟

چرا پرندگان مهاجرت می کنند؟

آیا دروغ همیشه بد است؟

همه قالب های انشا نویسی در همین چند عنوان خلاصه شده و تمام انشاهایی که در حال حاضر در مدارس به کودکان و نوجوانان داده می شود در همین چند حوزه است.

هر یک از این قالب های انشا نویسی به تنهایی می تواند میزان پیشرفت انشا کودک یا نوجوان را تعیین کند، اما این نکته نیز قابل ذکر است که هیچ قالبی نمی تواند منحصراً انشا کاملی را در اختیار نویسنده قرار دهد. اما هر یک از این قالب ها می توانند در یک مقاله وجود داشته باشند. و نقش خود را ایفا کنند.

در بسیاری از نمونه های انشاهای دیده شده متوجه شدیم که تمامی انشاها بدون استثنا از چند مورد از این قالب ها استفاده می کنند و اگر بخواهیم نگاه علمی به موضوع داشته باشیم باید گفت که هر کدام از این قالب ها با انواع دیگر مقاله نویسی همپوشانی دارند.

اگر بخواهیم مثال واضح و روشنی بزنیم، باید این را مثلاً در قالب مقاله «انتخاب» با این مضمون بگوییم: علم بهتر است یا ثروت؟

نگارنده ناگزیر موظف به استفاده از روش های تحلیلی و استدلالی یا توصیف جایگاه و جایگاه علم در هر جامعه ای است.

بنابراین می توان گفت که هر یک از قالب های مقاله نویسی مکمل یکدیگر هستند و هر کدام می توانند به ایجاد یک مقاله جامع و اصولی کمک کنند.

اما صرف نظر از این، بسیار مهم است که شما به عنوان والدین یا به عنوان فردی که مسئول آموزش مقاله نویسی هستید، با این نوع قالب ها آشنا باشید.

و هدف از نوشتن هر یک از این قالب ها را به وضوح تصور کنید و سپس در قالب گفتگو یا تمرین هایی که در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد به کودکان و نوجوانان خود منتقل کنید تا ناخودآگاه بهترین را بفهمند. تصمیم بگیرید و بهترین روش را انتخاب کنید. برای نوشتن در مورد یک موضوع

این بار قصد داریم در مورد چگونگی بهبود مهارت های مقاله نویسی خود صحبت کنیم و می خواهم یک سری راه حل را به شما معرفی کنم که می توانید از آنها برای بهبود مهارت های مقاله نویسی و مقاله نویسی خود استفاده کنید و انشاهای خوب و فوق العاده بیشتری بسازید. بنابراین، در این مقاله، موضوع گفتگوی ما این است که چگونه یک انشا زیباتر و خوب بنویسیم؟ و راه های بهبود مهارت مقاله نویسی چیست؟ پس با ما همراه باشید.

چگونه یک انشا خوب و زیبا بنویسیم؟؟

1- انشا باید با موضوع شما مطابقت داشته باشد پس دور نمانید.

از این شاخه به آن شاخه پریدن به هیچ چیز جالبی منجر نمی شود و همین امر در مورد اسپیکینگ و مقاله نویسی نیز صدق می کند. در ابتدا برای اینکه مهارت مقاله نویسی خود را افزایش دهید باید به این نکته توجه کنید که این اثر نویسندگی می تواند مخاطب را گیج کند و در نهایت متوجه نشود که در مورد چه چیزی صحبت کرده اید و هدف شما چه بوده است.

بنابراین سعی کنید در هنگام نوشتن انشا، همبستگی بین همه قسمت ها را رعایت کنید و از موضوع و هدف اصلی منحرف نشوید.

2- بیایید مانند یک روانشناس عمل کنیم و ببینیم چه نوع سبک نوشتاری برای موضوع مناسب و برای مخاطب جذاب ترین است و آن را انتخاب کنیم.

سبک های مختلف نوشتن، هر کدام در مکان های مختلف و برای افراد متفاوت، تأثیر مفیدی دارند. بهتر است بهترین سبک خود را برای رسیدن به یک مقاله خوب و در نهایت نمره عالی پیدا کنید و از خود بپرسید که آیا برای موضوع مناسب است یا خیر. یا کدام گرایش و سبک مناسب تر است؟

3- سعی کنید علم محض ننویسید; زیرا ادبیات بیش از هر چیز تخیلی و غیرواقعی است.

انشا نویسی با مقاله نویسی متفاوت است، بنابراین اگر می خواهید قلم جذاب تری داشته باشید و مهارت های مقاله نویسی خود را افزایش دهید، سعی کنید از خلاقیت و تخیل خود یا ارائه های ادبی و هنر خود استفاده کنید تا انشای خود را اثربخش تر کنید.

4- مقالاتی را که متوجه نمی شویم کپی نکنید.

کپی برداری یا کپی برداری در هیچ کاری جالب نیست و به مرور زمان ذوق و استعداد شما را کور و از بین می برد و مهارت مقاله نویسی شما را ضعیف و تحلیل می کند، پس از آن اجتناب کنید.

5- استفاده از کلمات کمتر استفاده شده باعث زیباتر شدن مطالب و افزایش دایره لغات ما می شود.

دایره وسیع تری از کلمات به ما کمک می کند که کلمه خاصی را در همه نوشته ها زیاد تکرار نکنیم و نشان از تسلط و مهارت همه در نوشتن و مقاله نویسی دارد پس هرگز از آن غافل نشوید.

برای گسترش دایره لغات در 3 مورد آخر راه حل هایی وجود دارد که می تواند در این مورد به شما کمک کند.

6- هرگز استفاده از علائم نگارشی را برای بهبود خواندن متن فراموش نکنید.

نقطه گذاری از آن دسته موضوعاتی است که تقریبا همه اهمیت آن را می دانند اما گاهی فراموش می کنند.

7- بعد از دیدن موضوع خیلی زود شروع به نوشتن نکنید. زیرا 90 درصد دانش آموزان کلاس احتمالاً همین فکر را می کنند.

8- آنچه را که می دانیم ابتدا بنویسیم سپس از دیگران بخواهیم آن را بخوانند و نظر بدهند.

9- هیچ نویسنده بزرگی یک شبه نویسنده نشد. سه ویژگی مهم یک نویسنده موفق عبارتند از: علاقه، تعهد شخصی به نوشتن، نظم و پشتکار.

10- وقتی تصمیم به نوشتن گرفتید شروع به نوشتن کنید. زمان زیادی را برای آماده سازی تلف نکنید. تا زمانی که اولین پیش نویس آماده نشود، نمی توانید نوشتار خود را بهبود ببخشید.

11- برای ارتقای مهارت، نوشته خود را به چند نفر نشان دهید که صادقانه به شما بازخورد می دهند و از نظر آنها استفاده می کنند.

12- برای نوشتن و خواندن هر چه بیشتر مقاله و کتاب از منابع مختلف استفاده کنید.

13- در موضوع غوطه ور شوید سپس شروع به نوشتن کنید. اگر ذهنتان گیر کرد نگران نباشید. کار دیگری انجام دهید (بیرون بروید، بخوابید، موسیقی گوش دهید…) و پس از مدتی به کار خود بازگردید.

14- سبک های مختلف نگارش را بشناسید (برای این کار می توانید از این مقاله با موضوع انواع سبک های انشا استفاده کنید) و نوع انشا را که می توانید بهتر بنویسید را بشناسید.

15- هدف مقاله خود را مشخص کنید. از همان ابتدا بدانید که چرا می نویسید.

16- اولین منتقد نوشته خود باشید و تا حد امکان از نظر محتوا و فرم خطا پیدا کنید. البته نه در حد پشیمانی از نوشتن. پس منصف باش!

17- مکان خاصی را برای نوشتن متون و مقالات خود اختصاص ندهید تا بتوانید آزادانه بنویسید و از توانایی های خود در همه جا استفاده کنید.

18- هر بار که شروع به نوشتن می کنید، یک فرهنگ لغت در دسترس داشته باشید تا استفاده از کلمات را بررسی کنید.

19- بپرس و بپرس.

20- دفتری تهیه کنید و نام آن را «جملات زیبا، جملات زیبا» بگذارید. جمله زیبایی را که در هر متنی می خوانید در این دفتر بنویسید.

از اینکه همراه ما بودید بسیار سپاسگزاریم، پیشنهاد می کنم به بقیه سایت ها سر بزنید و از دیگر آموزش های مقاله نویسی استفاده کنید.

در واقع، اگر راه دیگری را می شناسید که در اینجا ذکر نشده است و فکر می کنید موثر است، دریغ نکنید که آن را در نظرات برای ما ارسال کنید.

در اینجا به طور مفصل به اهمیت مقاله نویسی و نکات مهم برای نوشتن یک انشا خوب و صحیح می پردازیم. این مقاله هم برای دانش آموزان و هم برای معلمان مقاله مفید خواهد بود. با ماه باشید:

مقدمه ای برای نوشتن مقاله:

به یاد می‌آوریم که هرچه نوشتار به گفتار نزدیک‌تر و ساده‌تر باشد، درک آن برای خواننده آسان‌تر است. ساده نویسی خود هنری ارزشمند و ستودنی است که دست هر نویسنده ای به دست نمی آید. این تصور که ساده نویسی نویسنده را از سبک نوشتنش دور می کند، درست نیست! مثال: داستان شهید استاد مطهری، برای درک اهمیت و راز «نوشتن» چه در املا، چه در املا و چه در انشاء، باید دانست که طرف دیگر مدال خواندن است. پیش نیاز نوشتن خواندن است. اگر از منظر وسیع و علمی به آن نگاه کنیم، باید به مطالعه توجه مضاعف و اهمیت مضاعف داشته باشیم (یعنی خوب بخوانیم تا خوب بنویسیم).

سوال: کدام نوشته به نظر شما ارزش خواندن را دارد؟

پاسخ: یک نوشته ارزش خواندن دارد و در نهایت خواننده را به تفکر، تحلیل، کاربرد، تأثیرگذاری و در نهایت شکوفایی استعداد و در نهایت هدف و هدف ما که مقاله نویسی است، برمی انگیزد.

تعریف انشا و هدف از تدریس آن:

سعی در لغت به معنای ایجاد، توسعه، ابداع و ایجاد است.

– آنچه امروزه هنر آهنگسازی می نامیم، برگرفته از معنای اصلی آن «آفرینش» است.

تلاش یعنی ایجاد کلمات، تلفظ و نوشتن آنها.

معادل فارسی انشا «دبیری» به معنای نوشتن و نوشتن است.

نوشتن تکنیکی است که به وسیله آن فرد می تواند مطالب خود را روی کاغذ بیاورد.

ـ تعریف علمی انشا:

نوشتن به این معناست که درباره یک موضوع به درستی فکر کنید و آن را روی کاغذ بیاورید.

ـ تعریف انشا در اصطلاحِ ادبیّات به چه معنی است؟

در مفهوم ادبی، انشا عبارت است از نوشتن عبارات و جملاتی که افکار نویسنده را به نحوی شفاف و زیبا بیان می کند که خواننده به راحتی آنها را درک می کند و برای او خوشایند و مطلوب است.

انشا از نظر لغوی :

انشاء در لغت به معنای ایجاد، شروع و نوشتن چیزی در مورد خود است و در اصطلاح ادبیات فارسی مقاله نویسی عبارت است از:

بیان خاطرات، افکار، تخیلات، احساسات، نظرات، مشاهدات و اندوخته های فکری ذهن از طریق نوشتن.

– برای نویسنده ویژگی های خاصی ذکر شده است که برخی از آنها طبیعی و ذاتی و برخی دیگر اکتسابی هستند.

مقاله نویسی تقریباً «مشابه نوشتن یک مقاله است».

ساده نویسی یکی از شرایط خوب نوشتن است.

نحوه ی آموزش انشا:

قبل از هر چیز باید بگویم که برای آموزش، عشق، علاقه و تعامل، به مثال شعر معروف نیاز است:

(شب در راه خانه که برای زندگی خطرناک است، اولین قدم دیوانه شدن است)

– معلم باید دوست داشتنی، پرشور، علاقه مند، خلاق، صبور، کنجکاو، بصیر، فهمیده، آگاه، تحلیل گر، منطقی و غیره باشد. تا در کار خود موفق و کارآمد باشند و محصولات عالی تولید کنند.

– در آموزش املا مواردی مانند رعایت نوشتار، تلفظ علائم و حروف الفبای فارسی، درست گفتن، درست گوش دادن، دیدن و درست نوشتن ذکر شده و باید رعایت شود. در مقاله نویسی بسیار خاص و مهم است.

– استفاده و رعایت ضوابط برای نوشتن علائم (.: ; , ?! ()«»[] و غیره در انشا باید صد در صد رعایت شود. مثال: نیازی به بخشش نیست، آن را اجرا کنید. متاسفم، شما مجبور نیستید آن را اجرا کنید.

– احترام به پاراگراف ها – کلمات واضح – کلمات ساده – کلمات مرکب – فعل، فاعل و کامل، نکات دستوری (دستور زبان فارسی) که در آموزش فارسی مورد توجه قرار می گیرد در ترکیب بندی استفاده می شود.

مراحل آموزش نوشتن:

مراحل آموزش انشا درحالت کلی :

در سال اول دبستان، تصویر خوانی نوعی انشا شفاهی است که در آن دانش آموز برداشت خود را از تصویر با بیان یک یا دو جمله بیان می کند.

– در سال دوم با شکل گیری جملات شروع می شود و در نهایت آمادگی برای نوشتن انشا را آغاز می کند.

انشا نویسی به طور رسمی از کلاس سوم شروع می شود.

– سال چهارم و پنجم نیز جای خود را در ادامه مقاله نویسی در سال سوم پیدا می کند.

1- خواندن تصاویر

2- به صورت شفاهی مثلاً: برای «بابا» جمله بگویید و بنویسید.

یک جمله دیگر برای «بابا» می گویید…….

3- در قالب تمرین و تکرار (برای تثبیت یادگیری پایدار):

مثال: من / من مادرم هستم / مادرم را دوست دارم / مادرم را دوست دارم = مادرم را دوست دارم.

4- از کلمات برای ساختن جمله استفاده کنید:

بابا: بابا آب داد.

نان: مادر نان در دست دارد.

5- تبدیل جملات به مقاله (با استفاده از کلمات هم خانواده):

مقدمه: در محاسبه اول خطی را بکشید که شبیه بقیه نباشد.

حال به بیان مترادف ها از نظر کاربرد و معنی:

مثال: ماشین – خیابان – چراغ راهنمایی – پلیس – تاکسی – مردم – دوچرخه – قانون

دستگاه

خیابان

چراغ راهنمایی و رانندگی

جملات را با “و” وصل کنید و در جمله آخر نقطه بگذارید. و به مقاله خود یک نام بدهید.

این روش را می توان در سال اول، قطعاً در سال دوم و سوم نیز اعمال کرد.

هدفهای تدریس انشا:

1- دانش آموزان باید بتوانند آنچه را که می اندیشند بگویند و بنویسند و برای دیگران بخوانند، یعنی انشاء کنند.

2- دانش آموزانی را که قوه تخیل قوی و استعداد بیشتری در نوشتن دارند بشناسیم و آنها را در مسیر صحیح و موفق راهنمایی کنیم.

3- قدرت استدلال، تأمل و دقت دانش آموزان را پرورش دهید و آنها را وادار به دیدن، شنیدن، بیان و نوشتن صحیح کنید. {آنها با تشکیل جملات گفتاری شروع می کنند و به سمت مقاله نویسی و کسب مهارت های نوشتاری پیش می روند.} مثال: دانش آموزی در کلاس انشا را روی صفحه سفید می خواند و…

مهارت های مورد نیاز برای نگارش انشا:

1- قبل از نوشتن فکر کنید (مثال: «وقتی حرف می زنیم، ضرب المثلی هست، می گوییم: (کلمات را در دهانت بپز، بگذار بیرون بیایند)» یا مثال: «فکر خوب برنامه ریزی کرده است، برنامه های زیادی ساخته شده است. بار» تهیه طرح کلی عناوین و محتوای مورد نظر مرتبط با موضوع انشا)

2- به هدف توجه کنید، (نویسنده ای که هدف و موضوع را فراموش می کند نمی تواند پیام خود را منتقل کند).

3- خواننده را در نظر بگیرید (مخاطب ما کیست؟)، (نوشتن کامل و رسا باید محدودیت اطلاعات و تجربیات خواننده را در نظر بگیرد و نوشته باید با درک خواننده مطابقت داشته باشد و در نهایت نوشته باید انگیزه و انگیزه ایجاد کند. علاقه به خواننده).

4- جمله (هر چه جمله کوتاهتر باشد (تا زمانی که رسا، مختصر و مفید باشد) پیام زودتر منتقل می شود. به جای حرف ربط از “” استفاده کنید.)

5- ساده نویسی: (هر فرد با عقل سلیم ساده نویسی را دوست دارد و از نوشتن پیچیده خوشش نمی آید.)

6- پرهیز از به کار بردن کلمات و ترکیبات دور از ذهن، {کلمات و اصطلاحات دشوار را به گونه ای آورده شود که همه آنها را بفهمند.} مانند روزنامه و مجلات.

مثال :

استانکف: پرهیز

با موارد زیر: خلاصه

شورش: چرخاندن سرها

یک غریب: به زودی

سرانجام: سرانجام

7- قواعد دستور زبان و زبان فارسی را رعایت کنید و از خط فارسی استفاده کنید.

8- در محل مشخص شده از افعال استفاده کنید {تا حد امکان از افعال استفاده شود.} دانش آموزان کلاس اول و دوم معمولاً اینگونه می نویسند: (من کتاب را دوست دارم – مادر را دوست دارم – سگ را دوست دارم) دوست دارم – و. ..)

9- از کلمات ملموس استفاده کنید: (اصطلاحات یا اصطلاحاتی که معانی مشخص و مشخصی دارند. مثلاً جاده شنی – هوای پاک)

10- علامت گذاری و اهمیت عملی یادداشت های مکتوب.

11- بازنگری و تصحیح (بعد از نگارش مقاله، بازنگری آن ضروری است).

چهار توصیه ی راهبردی برای پرورش بهتر مهارت صحبت کردن در دانش آموزان ابتدایی:

1- دانش آموزان را عادت دهید که درباره آنچه می خواهند بگویند «فکر کنند»، کل مطالب را در ذهن خود تصور کنند (پردازش) و سپس در مورد آن صحبت کنند. هنگام پرسیدن سوال از دانش آموزان، بهترین کار این است که به آنها “فرصتی برای فکر کردن” بدهید.

2- از دانش آموزان بخواهید تجربیات و نتایج مشاهدات خود را در خارج یا داخل مدرسه در کلاس بیان کنند. به آنها فرصت دهید (یک پلتفرم ایجاد کنید) تا تجربیات و مشاهدات خود را در گروه های دو یا سه نفره به یکدیگر بگویند، کتاب هایی را که خوانده اند توضیح دهند یا داستانی درباره علت وقوع یک اتفاق ناخوشایند ارائه دهند.

3- دانش آموزان را به اظهار نظر در مورد مسائل مختلف تشویق کنید و افکار و نظرات خود را در قالب سخنرانی مبسوط بیان کنید، خیر! در قالب یک کلمه یا عبارت

4- از دانش آموزان بخواهید از حرکات دست، صورت و … استفاده کنند. زمانی که آنها در کلاس صحبت می کنند تا معنای آنها را برای همکلاسی های خود بهتر درک کنند.

تجدید نظر و بازنگری متن انشا:

برای مطلوب بودن متن انشا، باید متن و نوشته را در اختیار کسی قرار دهیم تا بخواند و از زوایای مختلف و با دید وسیع بررسی کند و نظر بدهد، مشروط بر اینکه فرد مورد نظر متخصص در موضوع باشد. و یک متخصص

خود نویسنده باید نوشته هایش را با صدای بلند بخواند تا از طریق چشم و گوش اعصاب و عیوب و کاستی ها را بشناسد و سپس اصلاح کند.

بیایید بعد از وقفه کامل نوشته را دوباره بخوانیم تا خلأها و مطالب اضافی و مهمتر خود را نشان دهد و بهتر بتوانیم نوشته خود را مرور و اصلاح کنیم.

روش تدریس انشا در مقاطع مختلف دبستان:

* پایه های نگارش صحیح و مستقل از همان درس های اول گذاشته می شود.

– دانش آموزان از سال اول دبستان یاد می گیرند که منظور خود را به درستی بیان کنند.

– در سال دوم علاوه بر جمله سازی و تکمیل جملات ناقص با کلمات آشنا، پاسخ سوالات را به صورت مکتوب می نویسند.

و انشا نویسی در واقع از سوم دبستان شروع می شود.

و در پایه های چهارم و پنجم انشا نویسی و انشا نویسی نیز انجام می شود.

روش تدریس مقاله نویسی:

آموزش انشا در واقع از سال سوم دبستان شروع می شود و دانش آموزان ابتدا برای هر انشا برنامه ریزی می کنند. این تصور ابتدا به صورت شفاهی انجام می شود، سپس نوشته می شود.

– راهنمایی و راهنمایی معلمان محترم دانش آموزان را قادر می سازد تا ذهن منضبط و دقیقی در مشاهدات خود داشته باشند، درست ببینند و فکر کنند، خود را خوب بیان کنند و مرتب بنویسند. ابتدا فکر کنید و سپس با به کارگیری اصول نوشتن شروع به نوشتن کنید.

– یکی از شرایط انشا نویسی، تسلط و تسلط بر خواندن است. همانطور که هنگام صحبت کردن نباید از موضوع دور شد، هنگام نوشتن مقاله نیز نباید از موضوع دور شد. برای تنوع بیشتر در کار می توان از بازی و داستان در درس انشا استفاده کرد.

معیار انتخاب موضوع انشا:

– وظیفه معلم انتخاب موضوع مناسب (نسبت به سطح کلاس) برای انشا است. به طور کلی موضوعات مقاله از آسان به دشوار دسته بندی می شوند. ساده ترین موضوع مقاله ای است که نیاز به تفکر و استدلال زیادی ندارد.

– سپس سوالات اخلاقی، دینی، آموزشی، تربیتی، امید، ادبی، اجتماعی، احترام به حقوق دیگران، عبور از خیابان، ترافیک، زندگی شهری، زندگی آپارتمانی، دوستی، محله، نقش معلم، دانش آموز. وظایف، فواید گیاهان، دوستان خوب، کتاب و کتابخوانی، ادامه تحصیل، باسواد بودن، بی سواد ماندن، مشکلاتی که دانش آموزان با آن مواجه هستند، مشکلات مدرسه و راه حل های آن و مواردی از این قبیل که برایشان ملموس است یا شرح مشاهدات و امکاناتی که دیدند و خیلی چیزها را بهتر از آن ها می دانی – این و اینکه عمل کنی و عمل کنی.

ـ میزان ساعات انشا در کلاس های پنج پایه ابتدایی در برنامه هفتگی :

اول (جملاتی از کتاب بنویسید)

سوم (سه ساعت)

دوم، چهارم، پنجم (دو ساعت)

به مواردی که در جمله سازی نباید نمره داده شود.

– نکات گرامر، رعایت قواعد نگارشی و استفاده از کلمات و عناصر ضروری باید قبلا توسط استاد محترم به دانش آموزان آموزش داده شده باشد و یادآوری مجدد آنها اثرات مثبتی خواهد داشت.

به مواردی که نمره داده نمی شود:

1- در ساخت جمله به کلمات حروف اضافه کنید مثال: خانه = خانه سه طبقه خریدم.

من یک خانه خریدم.

2- در مواردی که دانش آموز معنای کلمه داده شده را به کار می برد.

مثال: شادی

اسم خواهرم شادی است.

3- در مواردی که دانش آموز بنویسد که این امر مغایر با شئونات اخلاقی، اجتماعی، عرفی، دینی است.

مثال: من دوست دارم پرواز کنم.

او در قاچاق موفق می شود.

4- یک مدل بنویسید. این به معنای نوشتن کلیشه در هر جمله است.

مثال: من درخت را دوست دارم.

من ماشین را دوست دارم.

5- با توجه به وزن (ارزش) کلمات:

مثال: من به برادرم اعتبار ندادم. (بار

(منفی) من مادرم را دوست ندارم.)

6- به جای کلمات داده شده از معنی کلمات استفاده کنید:

مثال: برای کلمه “آغوش” جمله بسازید:

برادرم را بوسیدم.

7- نارسایی فعل و فاعل:

مثال: سارا و دارا به بازار رفتند.

8- اگر جمله درست نباشد.

مثال: من یک ماشین هستم.

9- به زبان عامیانه بنویسید: (تاکید بر خط و خط و به زبان رسمی کشور با توجه به محوریت آموزش بسیار مهم است).

مثال: دیروز پدرم را دیدم.

10- جای فاعل و فعل را تغییر دهید:

مثال: دیروز به مسافرت رفتم

11- از حرف اضافه به درستی استفاده کنید.

مثال: امین و آزاده به خانه آمدند.

12- اگر غلط املایی نباشد {این در هر درسی مهم است} نمره نمی گیرد.

مثال: سفر با هواپیما روش شما برای انجام کارهاست.

((این مهم است)) علائم نگارشی باید در قوانین نگارش رعایت شود، قرار دادن آنها در یک مکان اشتباه تلقی می شود.

مثال: رایگان! آمدن از مدرسه:

انواع تست:

انشا تشریحی

مقاله روایت

گزارش

ترجمه شعر به زبان ساده و نثر امروزی

آزمون خیالی

کوتاه نویسی

نامه نگاری

مقاله تحقیقی یا استدلالی

۱- انشا توصیفی یا وصفی:

توصیف یا توصیف به معنای توصیف کردن است، مانند توصیف کسی یا چیزی یا صحنه ای از صحنه های طبیعی و غیره.

– به طور کلی، در یک مقاله توصیفی یا توصیفی، جزئیات یک صحنه یا رویداد را شرح می دهیم.

– بدیهی است که این کار فقط از طریق حواس امکان پذیر خواهد بود. بنابراین، در چنین آزمونی باید با دقت نگاه کرد، گوش داد، لمس کرد، بو کرد و اندازه گرفت.

– در انشای توصیفی یا توصیفی، نویسنده معمولاً از تخیلات یا خیالات خود استفاده می کند و نوشته خود را تزیین و لذت می بخشد.

۲- انشای نقلی

در یک مقاله روایی، نقل قول از کلمه نقل‌قول می‌آید و بیان سخنان یا گفته‌های یک فرد برای شنوندگان، یا توصیف و بیان بخشی از داستان زندگی و داستان شخص یا آن‌ها برای خوانندگان است. می گویند مخاطبانی که چنین مقالاتی می نویسند

مثال: زندگی نامه حضرت فاطمه زهرا (س)

داستان شیرین و فرهاد

در مقاله روایی ابتدا باید با مطالعه کتب و نشریات مناسب و مراجعه به منابع و سایت های مرتبط اطلاعات کافی در مورد موضوع مربوطه به دست آوریم و پس از گذراندن مراحل برنامه ریزی، سازماندهی و ویرایش، آن را بنویسیم و مقاله ای روایی بسازیم. بیایید خودمان را معرفی کنیم انشا تشریحی ساده ترین نوع انشا است.

۳- گزارش نویسی:

گزارش خوب گزارشی است که به صورت دقیق، مختصر، مفید، روشن و باز نوشته شود. و مراحلی وجود دارد.

جمع آوری اطلاعات

یک برنامه نوشتاری آماده کنید

پیش نویس و بازنگری پروژه

از نظر املا و ترکیب

و ارائه گزارش (در کلاس، در اتاق)

ترجمه شعر امروز به زبان ساده و نثر:

این نوع آزمون از سال دوم شروع می شود. نمونه شعر: روباه و کلاغ را در نثر امروزی بنویس.

۵- انشای تخیّلی:

انشای خیالی انشای روایی است که توسط ذهن فرد ایجاد می شود. انشای خیالی محصول ذهن دانش آموز است.

مثال: داستان را روی تخته کلاس بنویسید.

۶- خلاصه نویسی:

خلاصه کردن یک کتاب یا مقاله نوعی مقاله نویسی است. خلاصه کردن قدرت نوشتن را توسعه می دهد و تفکر را در موضوعات مختلف گسترش می دهد. در خلاصه باید عناصر زیر رعایت شود:

محتوای مهم و اصلی نوشته یا کتاب باید حفظ شود. (مواد سگک)، (گزیده)

اصالت کتاب یا مقاله و همچنین سبک نویسنده باید حفظ شود.

ضروری که با هدف نهایی نویسنده مرتبط است، نباید نادیده گرفته شود. (پیام نویسنده)

شما نباید نظر شخصی خود را در خلاصه اضافه کنید.

درخواست از دانش آموزان برای خلاصه درس هنگام نوشتن انشا به آنها کمک می کند تا مهارت های گفتاری را توسعه دهند.

۷- نامه نگاری:

نامه عبارت است از بیان کتبی مشکل برای گیرنده ای که حضور ندارد و از روی ناچاری برای شخص یا موسسه ای ارسال می شود.
– مهم این است که: نویسنده نامه به این فکر کند که در صورت حضور گیرنده چگونه با او صحبت می کند، می گوید؟

با چه عنوانی ادای احترام کرد و ابراز محبت و صمیمیت کرد؟ تمام نکات و کلمات قابل درک و مناسب سن و اطلاعات علمی و غیره است.

امروزه بنا به اقتضای روزگار، ارزش نامه نگاری و لزوم فراگیری این درس ارزشمند بر هیچکس پوشیده نیست. برخورد با همه افراد جامعه خواه ناخواه با ادارات دولتی و مشاغل خصوصی و غیره و همچنین اطلاع از وضعیت دوستان و آشنایان دور و نزدیک و برای رسیدن به چنین هدفی لازم است. هیچ راهی بهتر و مناسب تر از نوشتن نامه نیست.

– هنگام نوشتن نامه باید: نام خدا، نام گیرنده، نام فرستنده، عنوان نامه، آدرس دقیق، تاریخ، امضا، خوش خط، رعایت قوانین اخلاقی، جملات کوتاه و رسا، عدم تکرار جملات، نامه نباید عاشقانه باشد.
. اسرار همه نباید در نامه ذکر شود.

– بهتر است نامه های دوستانه را با دست بنویسید. برعکس نامه های اداری باید کوتاه و تایپ شده و در نهایت مهر=ایمیل، اس ام اس و…….

۸- انشای تحقیقی:

مقاله تحقیقی یا استدلالی، موضوع این مقالات بحث و تحقیق در مورد سؤالات عقلی است. مانند مسائل تاریخی، اجتماعی، اخلاقی، علمی و ادبی و غیره. شرق.

مثال: چگونه “اعتیاد” اتفاق می افتد

چرا باید به قانون احترام بگذاریم؟

قوانین بزرگراه را رعایت کنید

چه نکاتی را اید در خلاصه نویسی انشا رعایت نمود؟

اصول و رئوس مطالب و موضوعات باید حفظ شود. اصالت موضوع و ایده اصلی نویسنده باید حفظ شود. به عنوان مثال: نویسنده متنی در رابطه با مسائل تربیتی در خلاصه نوشته است، مسائل آموزشی نیز باید مطرح شود.
نکات اصلی که شامل اهداف نویسنده است را نباید نادیده گرفت. به عنوان مثال، خاطره و تجربه ای که نویسنده در رابطه با موضوع مسائل آموزشی برانگیخته است باید در خلاصه حفظ شود)

– نصیحت: همانطور که باید حرفی برای گفتن داشته باشید، باید بنویسید تا دانش آموز کلماتی برای نوشتن نداشته باشد، چگونه می تواند انشا بنویسد؟

برای اینکه دانش آموز را برای انشا نویسی آماده کند، یک معلم شایسته باید دانش آموزان را با سبک ها و الگوهای مختلف انشا نویسی آشنا کرده و راهکارهای لازم را در اختیار آنها بگذارد. بهترین نمونه متون درسی کتاب های خواندن و نوشتن (فارسی) است که دانش آموزان می توانند مانند محتوای کتاب به صورت ساده، روان و بی تکلف بنویسند. انتخاب موضوع انشا موضوعی است که اگر با سن، درک، تجربیات و علایق کودکان مطابقت نداشته باشد و تفاوت های فردی در نظر گرفته نشود، عاملی برای افزایش مشکلات دانش آموزان در نگارش مقاله خواهد بود. انشا و یا مانع از نوشتن و اظهار نظر می شود. موضوع انشا او را درمانده و درمانده خواهد کرد.

بیشتر بدانید:

موضوع انشا رایگان 300 موضوع پیشنهادی جالب برای انشا

انشا آزاد 10 انشا با موضوع آزاد به انتخاب دانشجو

انشا آزاد 12 انشا با موضوعات باز برای سطوح مختلف آموزشی

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا