چطور حیوانات را خشک میکنند

تاکسیدرمی یک روش سنتی است که روی حیوانات انجام می شود. به گونه ای که پس از مرگ طبیعی حیوان بدون بیماری خاصی یا در برخی موارد غیر انسانی پس از کشتن حیوان، اقداماتی را بر روی بدن حیوان انجام می دهند تا بتوانند آن را حفظ کنند و در خانه یا نگهداری کنند. در موزه ها و مجموعه های علمی . استفاده اول از همه، از شما می خواهیم که به حقوق حمایت از حیوانات و حفظ محیط زیست احترام بگذارید، هرگز حیوانی را برای چنین کاری نکشید، و اگر مایل به انجام چنین کاری هستید، اطمینان حاصل کنید که از حیواناتی که به طور طبیعی مرده اند استفاده کنید. بدون هیچ بیماری خاصی اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به حیوانات علاقه مند هستید و می خواهید از آنها برای تزئین خانه خود یا اهدای آنها به موزه ها و مجموعه های علمی استفاده کنید، باید بدانید که چگونه آنها را آماده کنید و از آنها مراقبت کنید. .

پس موارد زیر را انجام دهید:

حیوان را آماده کنید

1- حیوان را منجمد کنید تا زمانی که برای تاکسیدرمی آماده شوید.

پوست حیوان را باید در اسرع وقت کنده شود اما آنچه مهم است این است که قبل از پوست انداختن به خوبی از آن محافظت شود تا فاسد نشود. پس حیوان را فریز کنید تا در حین تهیه غذاهای دیگر فاسد نشود و مشکلی ایجاد نکند.

ابزار مورد نیاز:

چاقوی تیز
سوزن
گچ یا گچ
بوراکس یا الکل یا هر ماده محافظ دیگری

۲- مجسمه حیوان را بسازید.

بسته به نوع حیوان، در این مرحله می توانید مجسمه یا شکل حیوان را با گچ بسازید یا در صورت موجود بودن در بازار، آن را خریداری کنید. برای حیوانات کوچک نیز می توانید از چوب استفاده کنید و به اندازه دلخواه پوست حیوان را با چوب قالب بزنید. اگر مجسمه گچی حیوانی را پیدا نکردید اغلب در بازار پیدا می شود، باید آن را تهیه کنید و روی آن را گچ بزنید و وقتی جامد شد قالب را بردارید و با سمباده یا قلم مو تمیز کنید. و آن را دقیقاً به همان شکل در آورید. حیوانی بساز

اما اگر خودتان آن را بسازید، می توانید شکل خود را با شکل اصلی حیوان مقایسه کنید و دقیقا همان چیزی را که هست بسازید. قبل از پوست انداختن حیوان، از آن عکس بگیرید و از موادی استفاده کنید که به راحتی شکل می گیرد و دسته بندی می شوند (مثلاً می توانید از خاک چینی استفاده کنید) تا بتوانید به راحتی از دستان خود با دقت استفاده کنید و ظرافت را طراحی کنید و فرم را ابداع کنید. ساختن پاهای پستانداران بسیار دشوار است. بنابراین، اگر مهارت خاصی برای انجام این کار ندارید یا برای اولین بار است، پیشنهاد می کنیم حتما از مدل ها یا قالب های آماده استفاده کنید.

3- پوست حیوان را جدا کنید.

اگر حیوان خانگی شما یک مارمولک یا گربه سان است، فرآیند با کندن پوست و نگهداری شروع می شود. فرآیند مراقبت از پوست حیوانات به نوع حیوان یعنی دسته پستانداران، خزندگان، ماهی ها یا پرندگان بستگی دارد. مراقبت از پوست برای هر یک از این حیوانات دستورالعمل های خاصی دارد که توصیه می کنیم از قبل مطالعه کنید و اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشید.

با استفاده از یک چاقوی تیز، یک درز روی شکم ایجاد کنید. مراقب باشید به قسمت هایی که ممکن است به پوست آسیب برساند آسیب نرسانید. چاقو را داخل درز فرو کنید و آن را روی پاهای خود قرار دهید و بین پوست و کت ضربه بزنید تا فقط پوست جدا شود و کت حتی خراشیده نشود. در حین انجام این کار، از دست دیگر خود استفاده کنید تا پوست را به سمت خود بکشید، گویی که دارید لباس حیوان را در می آورید. چربی را می توان بعد از پوست برداشت، اما مراقب باشید که پوست را تکه تکه نکنید.

4- پوست سر را در انواع حیوانات جدا کنید

برای پستانداران، پوست سر و پوست باید از قسمت های دیگر جدا شود. اما برای ماهی ها، پرندگان و مارمولک ها فقط باید چشم ها، زبان و مغز حیوان را بردارید و سر را سالم بگذارید. در مورد پرندگان نیز باید گفت: فیزیولوژی بدن پرنده به گونه ای است که منقار آن را به هیچ عنوان نمی توان و نباید برداشت. بنابراین باید فقط قسمت هایی را که می دانید پوسیده و بدبو هستند جدا کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد “چگونگی حفظ اعضای بدن پرنده برای مدت طولانی” اینجا را کلیک کنید.

تاکسیدرمی حیوانات کوچک بسیار دشوارتر از حیوانات بزرگ است. زیرا این کار مانند چاقوی معمولی با ابزار قابل انجام نیست و نیاز به ابزار ظریف و ظریف دندانپزشکی دارد. بسیار سخت است که مراقب باشید پوست و گوشت پاره نشود. علاوه بر این، شما باید تمام قسمت های فاسد شدنی حیوان را تمیز و با دقت جدا کنید.

مراقبت از پوست

1- دباغی پوست پستانداران.

نمک بدون ید را روی سطح قسمت گوشتی پوست به ضخامت دو و نیم سانتی متر بپاشید و بگذارید 24 ساعت بماند. بعد از 24 ساعت نمک های قدیمی را بردارید و این کار را با نمک تازه تکرار کنید. پوست را در جای خنک و تاریک بگذارید و بگذارید خشک شود. اما مواظب باشید زیاد خشک نشود وگرنه روی قالب قابل استفاده نیست.

پس از خشک شدن آن را در آب سرد بشویید و چند شب در محلول ضدعفونی کننده بنزال کلرید با یک قاشق نمک خیس کنید. این عمل را چندین بار تکرار کنید تا تمام نمکی که داخل آن ریخته شده پاک شود. سپس آن را آویزان کنید تا خشک شود. مراقب باشید در این مرحله تکه های گوشت روی پوست باید جدا شود و پوست تمیز بماند.

روغن برنزه را کمی گرم کنید و روی پوست بمالید. بگذارید چند ساعت بماند. اکنون پوست آماده است. اما اگر اکنون نمی توانید از آن استفاده کنید، می توانید آن را رول کرده و تا زمانی که لازم است در فریزر نگهداری کنید.

۲- برای محافظت از پوست خزندگان از الکل استفاده کنید.

برای پوست خزندگان محلولی از گلیسیرین و الکل به نسبت مساوی تهیه کنید و پوست را به مدت دو هفته در آن خیس کنید. سپس در جای خنک و تاریک نگهداری کنید. پس از خارج کردن آن از محلول، گلیسیرین اضافی را به آرامی و با احتیاط از آن جدا کنید تا خشک شود.

3- برای ماهی و پرندگان، بوراکس را به داخل پوست بمالید.

مقدار زیادی بوراکس را در یک جعبه کفش بریزید و پوست قسمت داخلی و گوشتی آن را داخل آن قرار دهید. ضخامت بوراکس اعمال شده روی پوست باید تقریباً نیم سانتی متر باشد. سپس آن را به مدت 4 روز در جای خنک، خشک و تاریک قرار دهید. پس از خارج کردن آن از روی بوراکس سفت می شود و بافت مناسبی دارد. آن را بشویید و استفاده کنید.

نحوه جداسازی پوست و گوشت حیوانات پس از ذبح را با مراجعه به لینک زیر در سایت فنتریکس بیاموزید.

>>> نحوه جداسازی پوست و گوشت حیوانات پس از ذبح <<<

تاکسیدرمی انجام دهید

1- خود را به شکل حیوان درآورید.

اگر مجسمه و شکل حیوان به درستی ساخته شده باشد، به راحتی می توان با پوشاندن پوست عروسک را با لباس پوشاند. پوست را به مجسمه حیوان اضافه کنید. این کار را به آرامی انجام دهید تا تمام فرورفتگی ها و برجستگی ها به آرامی پوشانده شوند و پوست آسیب نبیند. بنابراین قبل از دوخت از خوب بودن روند آن اطمینان حاصل کنید.

2- فضا را بدوزید.

فضایی که درست کرده اید را با نخی همرنگ حیوان بدوزید و سعی کنید درز آن را تا حد امکان نامرئی کنید. برای زیبایی و طبیعی بودن بیشتر از چشم های مصنوعی و دندان های واقعی استفاده کنید.

3- مراقب تاکسیدرمی باشید.

مراقب حیوان خشک شده باشید و هر جا که می روید آن را با خود نبرید. زیرا جای آن باید ثابت شود و پوست آن خطر پارگی دارد. علاوه بر این، نباید زیر نور مستقیم خورشید یا در مکانی با آب و هوای بسیار خشک یا مرطوب نگهداری شود. رطوبت بیش از حد آن را قلیایی کرده و باعث کپک زدن پوست می شود.

علاوه بر این، خشکی بیش از حد می تواند باعث پوسیدگی و ترک خوردن آن شود.

– در نهایت فراموش نکنید که حیوان خانگی را تمیز و گردگیری کنید تا جذاب و زیبا شود.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این کالا چه امتیازی می دهید؟

منبع

wikihow

لینک را کپی کنید

در ایران تاکسیدرمی برای همه شناخته شده نیست و معمولا شکارچیانی که این کار را به صورت حرفه ای انجام می دهند و همچنین تمایل به نگهداری از نمونه های شکار شده خود دارند با این روش آشنا هستند.

تاکسیدرمی یک عمل باستانی است که بر روی حیوانات انجام می شود. به گونه ای که پس از مرگ طبیعی حیوان بدون بیماری خاصی و یا در مواردی غیر انسانی پس از کشتن حیوان، فعالیت هایی را بر روی بدن حیوان انجام می دهند تا بتوانند آن را حفظ کرده و در منزل یا نگهداری کنند. در یک موزه یا مجموعه و استفاده از روش های علمی مبتنی بر آن. برای تاکسیدرمی مراحل زیر باید انجام شود:

1- تا هنگامی که حیوان به منظور انجام تاکسیدرمی آماده می شود آنرا داخل فریز نگه دارید.

پوست حیوان باید در مدت زمان کوتاهی برداشته شود و باید توجه داشته باشید که قبل از برداشتن پوست از بدن حیوان از آن مراقبت کنید تا پوسیده نشود. ابزارهایی که برای انجام این کار نیاز دارید عبارتند از:

چاقوی تیز

سوزن

گچ یا گچ

بوراکس یا الکل یا هر نگهدارنده دیگری

2- مجسمه حیوان را بسازید.

بسته به نوع حیوان، می توانید مجسمه یا فیگور حیوان را با گچ بسازید. برای حیوانات کوچک نیز می توانید از چوب استفاده کنید و پوست حیوان مورد نظر را با چوب قالب بزنید. اگر مجسمه گچ حیوان را پیدا نکردید می توانید قالب آن را در بازار پیدا کنید و داخل آن گچ بریزید و وقتی سفت شد قالب را بردارید و با سمباده یا قلم مو تمیز کنید و دقیقاً شبیه حیوان مورد نظر خود بسازید. .

3- پوست حیوان را جدا نمایید.

اگر حیوان خانگی شما مارمولک یا گربه سان است، فرآیند تاکسیدرمی با برداشتن پوست و ذخیره آن آغاز می شود. علاوه بر این نحوه نگهداری از پوست حیوانات بسته به نوع حیوانات متفاوت است و بستگی به این دارد که در دسته پستانداران، خزندگان، ماهی ها یا پرندگان قرار داشته باشند، زیرا هر کدام از این حیوانات روش مخصوص به خود را برای نگهداری دارند. پوست و باید باشد قبل از انجام تاکسیدرمی متوجه شوید.

4- جدا کردن پوست سر در حیوانات مختلف

در پستانداران، پوست سر باید مانند بقیه بدن جدا شود. اما در ماهی ها، پرندگان و مارمولک ها فقط باید چشم و زبان و مغز حیوان برداشته شود و سر سالم بماند. در پرندگان باید بدانید که فیزیولوژی بدن پرنده به گونه ای است که به هیچ عنوان نباید منقار را برداشت. بنابراین فقط قسمت هایی که خطر پوسیدگی و ایجاد بوی بد را دارند باید جدا شوند.

تاکسیدرمی یا خشک کردن حیوانات کوچک بسیار دشوارتر از حیوانات بزرگ است. زیرا این کار با ابزار معمولی یا چاقو قابل انجام نیست و نیاز به یک ابزار کوچک دندانپزشکی دارد. همچنین، شما باید این کار را بسیار تمیز و با دقت انجام دهید تا تمام قسمت های فاسد شدنی حیوان از بین برود.

نحوه خشک کردن حیوان

در ایران تاکسیدرمی برای همه شناخته شده نیست و معمولا شکارچیانی که این کار را به صورت حرفه ای انجام می دهند و همچنین تمایل به نگهداری از نمونه های شکار شده خود دارند با این روش آشنا هستند.

تاکسیدرمی یک عمل باستانی است که بر روی حیوانات انجام می شود. به گونه ای که پس از مرگ طبیعی حیوان بدون بیماری خاصی و یا در مواردی غیر انسانی پس از کشتن حیوان، فعالیت هایی را بر روی بدن حیوان انجام می دهند تا بتوانند آن را حفظ کرده و در منزل یا نگهداری کنند. در یک موزه یا مجموعه و استفاده از روش های علمی مبتنی بر آن. برای تاکسیدرمی مراحل زیر باید انجام شود:

پوست حیوان باید در مدت زمان کوتاهی برداشته شود و باید توجه داشته باشید که قبل از برداشتن پوست از بدن حیوان از آن مراقبت کنید تا پوسیده نشود. ابزارهایی که برای انجام این کار نیاز دارید عبارتند از:

بسته به نوع حیوان، می توانید مجسمه یا فیگور حیوان را با گچ بسازید. برای حیوانات کوچک نیز می توانید از چوب استفاده کنید و پوست حیوان مورد نظر را با چوب قالب بزنید. اگر مجسمه گچ حیوان را پیدا نکردید می توانید قالب آن را در بازار پیدا کنید و داخل آن گچ بریزید و وقتی سفت شد قالب را بردارید و با سمباده یا قلم مو تمیز کنید و دقیقاً شبیه حیوان مورد نظر خود بسازید. .

اگر حیوان خانگی شما مارمولک یا گربه سان است، فرآیند تاکسیدرمی با برداشتن پوست و ذخیره آن آغاز می شود. علاوه بر این نحوه نگهداری از پوست حیوانات بسته به نوع حیوانات متفاوت است و بستگی به این دارد که در دسته پستانداران، خزندگان، ماهی ها یا پرندگان قرار داشته باشند، زیرا هر کدام از این حیوانات روش مخصوص به خود را برای نگهداری دارند. پوست و باید باشد قبل از انجام تاکسیدرمی متوجه شوید. نحوه خشک کردن حیوان

در پستانداران، پوست سر باید مانند بقیه بدن جدا شود. اما در ماهی ها، پرندگان و مارمولک ها فقط باید چشم و زبان و مغز حیوان برداشته شود و سر سالم بماند. در پرندگان باید بدانید که فیزیولوژی بدن پرنده به گونه ای است که به هیچ عنوان نباید منقار را برداشت. بنابراین فقط قسمت هایی که خطر پوسیدگی و ایجاد بوی بد را دارند باید جدا شوند.

تاکسیدرمی یا خشک کردن حیوانات کوچک بسیار دشوارتر از حیوانات بزرگ است. زیرا این کار با ابزار معمولی یا چاقو قابل انجام نیست و نیاز به یک ابزار کوچک دندانپزشکی دارد. همچنین باید این کار را بسیار تمیز و با احتیاط انجام دهید تا تمام قسمت های فاسد شدنی حیوان از بین برود.

نظر خود را بنویسید

  

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به اولین مجله اینترنتی می باشد

تاکسیدرمی یک روش سنتی است که روی حیوانات انجام می شود. به گونه ای که پس از مرگ طبیعی حیوان بدون بیماری خاصی یا در برخی موارد غیر انسانی پس از کشتن حیوان، اقداماتی را بر روی بدن حیوان انجام می دهند تا بتوانند آن را حفظ کنند و در خانه یا نگهداری کنند. در موزه ها و مجموعه های علمی . استفاده اول از همه، از شما می خواهیم که به حقوق حمایت از حیوانات و حفظ محیط زیست احترام بگذارید، هرگز حیوانی را برای چنین کاری نکشید، و اگر مایل به انجام چنین کاری هستید، اطمینان حاصل کنید که از حیواناتی که به طور طبیعی مرده اند استفاده کنید. بدون هیچ بیماری خاصی اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به حیوانات علاقه مند هستید و می خواهید از آنها برای تزئین خانه خود یا اهدای آنها به موزه ها و مجموعه های علمی استفاده کنید، باید بدانید که چگونه آنها را آماده کنید و از آنها مراقبت کنید. .

پس مراحل زیر را انجام دهید:

1- حیوان را منجمد کنید تا زمانی که برای تاکسیدرمی آماده شوید.

پوست حیوان را باید در اسرع وقت کنده شود اما آنچه مهم است این است که قبل از پوست انداختن به خوبی از آن محافظت شود تا فاسد نشود. پس حیوان را فریز کنید تا در حین تهیه غذاهای دیگر فاسد نشود و مشکلی ایجاد نکند.

وسایلی که نیاز دارید:

نحوه خشک کردن حیوان

یک چاقوی تیز، سوزن، یا پلاستربوراکس، یا الکل، یا هر ماده محافظ دیگری

2- مجسمه ی حیوان را بسازید.

بسته به نوع حیوان، در این مرحله می توانید مجسمه یا شکل حیوان را با گچ بسازید یا در صورت موجود بودن در بازار، آن را خریداری کنید. برای حیوانات کوچک نیز می توانید از چوب استفاده کنید و به اندازه دلخواه پوست حیوان را با چوب قالب بزنید. اگر مجسمه گچی حیوانی را پیدا نکردید اغلب در بازار پیدا می شود، باید آن را تهیه کنید و روی آن را گچ بزنید و وقتی جامد شد قالب را بردارید و با سمباده یا قلم مو تمیز کنید. و آن را دقیقاً به همان شکل در آورید. حیوانی بساز

اما اگر خودتان آن را بسازید، می توانید شکل خود را با شکل اصلی حیوان مقایسه کنید و دقیقا همان چیزی را که هست بسازید. قبل از پوست انداختن حیوان، از آن عکس بگیرید و از موادی استفاده کنید که به راحتی شکل می گیرد و دسته بندی می شوند (مثلاً می توانید از خاک چینی استفاده کنید) تا بتوانید به راحتی از دستان خود با دقت استفاده کنید و ظرافت را طراحی کنید و فرم را ابداع کنید. ساختن پاهای پستانداران بسیار دشوار است. بنابراین، اگر مهارت خاصی برای انجام این کار ندارید یا برای اولین بار است، پیشنهاد می کنیم حتما از مدل ها یا قالب های آماده استفاده کنید.

3- پوست حیوان را جدا کنید.

اگر حیوان خانگی شما یک مارمولک یا گربه سان است، فرآیند با کندن پوست و نگهداری شروع می شود. فرآیند مراقبت از پوست حیوانات به نوع حیوان یعنی دسته پستانداران، خزندگان، ماهی ها یا پرندگان بستگی دارد. مراقبت از پوست برای هر یک از این حیوانات دستورالعمل های خاصی دارد که توصیه می کنیم از قبل مطالعه کنید و اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشید.

با استفاده از یک چاقوی تیز، یک درز روی شکم ایجاد کنید. مراقب باشید به قسمت هایی که ممکن است به پوست آسیب برساند آسیب نرسانید. چاقو را داخل درز فرو کنید و آن را روی پاهای خود قرار دهید و بین پوست و کت ضربه بزنید تا فقط پوست جدا شود و کت حتی خراشیده نشود. در حین انجام این کار، از دست دیگر خود استفاده کنید تا پوست را به سمت خود بکشید، گویی که دارید لباس حیوان را در می آورید. چربی را می توان بعد از پوست برداشت، اما مراقب باشید که پوست را تکه تکه نکنید.

4- جدا کردن پوست سر در انواع حیوانات

برای پستانداران، پوست سر و پوست باید از قسمت های دیگر جدا شود. اما برای ماهی ها، پرندگان و مارمولک ها فقط باید چشم ها، زبان و مغز حیوان را بردارید و سر را سالم بگذارید. در مورد پرندگان نیز باید گفت: فیزیولوژی بدن پرنده به گونه ای است که منقار آن را به هیچ عنوان نمی توان و نباید برداشت. بنابراین باید فقط قسمت هایی را که می دانید پوسیده و بدبو هستند جدا کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد “چگونگی حفظ اعضای بدن پرنده برای مدت طولانی” اینجا را کلیک کنید.

تاکسیدرمی حیوانات کوچک بسیار دشوارتر از حیوانات بزرگ است. زیرا این کار مانند چاقوی معمولی با ابزار قابل انجام نیست و نیاز به ابزار ظریف و ظریف دندانپزشکی دارد. بسیار سخت است که مراقب باشید پوست و گوشت پاره نشود. علاوه بر این، شما باید تمام قسمت های فاسد شدنی حیوان را تمیز و با دقت جدا کنید.

1- پوست پستانداران را دباغی کنید.

نمک بدون ید را روی سطح قسمت گوشتی پوست به ضخامت دو و نیم سانتی متر بپاشید و بگذارید 24 ساعت بماند. بعد از 24 ساعت نمک های قدیمی را بردارید و این کار را با نمک تازه تکرار کنید. پوست را در جای خنک و تاریک بگذارید و بگذارید خشک شود. اما مواظب باشید زیاد خشک نشود وگرنه روی قالب قابل استفاده نیست.

پس از خشک شدن آن را در آب سرد بشویید و چند شب در محلول ضدعفونی کننده بنزال کلرید با یک قاشق نمک خیس کنید. این عمل را چندین بار تکرار کنید تا تمام نمکی که داخل آن ریخته شده پاک شود. سپس آن را آویزان کنید تا خشک شود. مراقب باشید در این مرحله تکه های گوشت روی پوست باید جدا شود و پوست تمیز بماند.

روغن برنزه را کمی گرم کنید و روی پوست بمالید. بگذارید چند ساعت بماند. اکنون پوست آماده است. اما اگر اکنون نمی توانید از آن استفاده کنید، می توانید آن را رول کرده و تا زمانی که لازم است در فریزر نگهداری کنید.

۲- برای محافظت از پوست خزندگان از الکل استفاده کنید.

برای پوست خزندگان محلولی از گلیسیرین و الکل به نسبت مساوی تهیه کنید و پوست را به مدت دو هفته در آن خیس کنید. سپس در جای خنک و تاریک نگهداری کنید. پس از خارج کردن آن از محلول، گلیسیرین اضافی را به آرامی و با احتیاط از آن جدا کنید تا خشک شود.

3- برای ماهی و پرندگان، بوراکس را به داخل پوست بمالید.

مقدار زیادی بوراکس را در یک جعبه کفش بریزید و پوست قسمت داخلی و گوشتی آن را داخل آن قرار دهید. ضخامت بوراکس اعمال شده روی پوست باید تقریباً نیم سانتی متر باشد. سپس آن را به مدت 4 روز در جای خنک، خشک و تاریک قرار دهید. پس از خارج کردن آن از روی بوراکس سفت می شود و بافت مناسبی دارد. آن را بشویید و استفاده کنید.

نحوه جداسازی پوست و گوشت حیوانات پس از ذبح را با مراجعه به لینک زیر در سایت فنتریکس بیاموزید.

>>> نحوه جداسازی پوست و گوشت حیوانات پس از ذبح <<<

1- به فرم حیوان لباس بپوشانید.

اگر مجسمه و شکل حیوان به درستی ساخته شده باشد، به راحتی می توان با پوشاندن پوست عروسک را با لباس پوشاند. پوست را به مجسمه حیوان اضافه کنید. این کار را به آرامی انجام دهید تا تمام فرورفتگی ها و برجستگی ها به آرامی پوشانده شوند و پوست آسیب نبیند. بنابراین قبل از دوخت از خوب بودن روند آن اطمینان حاصل کنید.

2- شکاف را بدوزید.

فضایی که درست کرده اید را با نخی همرنگ حیوان بدوزید و سعی کنید درز آن را تا حد امکان نامرئی کنید. برای زیبایی و طبیعی بودن بیشتر از چشم های مصنوعی و دندان های واقعی استفاده کنید.

3- از تاکسیدرمی مراقبت کنید.

مراقب حیوان خشک شده باشید و هر جا که می روید آن را با خود نبرید. زیرا جای آن باید ثابت شود و پوست آن خطر پارگی دارد. علاوه بر این، نباید زیر نور مستقیم خورشید یا در مکانی با آب و هوای بسیار خشک یا مرطوب نگهداری شود. رطوبت بیش از حد آن را قلیایی کرده و باعث کپک زدن پوست می شود.

علاوه بر این، خشکی بیش از حد می تواند باعث پوسیدگی و ترک خوردن آن شود.

– در نهایت برای جذاب و زیبا شدن حیوان تمیز کردن و گردگیری آن را فراموش نکنید نحوه خشک کردن حیوان

ما فقط با آموزش و یادگیری می توانیم آینده را بسازیم.

بنابراین، اگر اطلاعات مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما آن را در قسمت نظرات با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

تاکسیدرمی بسیار جالب است. اما امیدوارم مردم برای تاکسیدرمی حیوانات را آنطور که در متن گفته شده شکار نکنند … بعضی ها برای تاکسیدرمی حیوانات را شکار می کنند. امیدوارم یکی همین شکارچی ها رو شکار کنه و تاکسیدرمی کنه…

سلام من دم روباه دارم چطوری تاکسیدرمی کنم؟

منم دم روباه دارم اگه میدونی بگو

دم روباهی که زیر ماشین رفت رو هم میخوام خشک کنم و برای تزیین نگه میدارم
چطور میتونید کمکم کنید؟

با سلام
با تشکر از اطلاعات ارزشمندی که در مورد تاکسیدرمی ارائه کردید، از شما خواهش می کنم که در مورد تاکسیدرمی پرندگان زینتی توضیحات و آموزش زیادی بدهید و از آنها استفاده کنیم. من یک فروشگاه فروش پرندگان زینتی دارم. من بیشتر پرنده هایی را که تلف می شوند تاکسی می کنم. با تشکر

سلام خیلی توضیح جالبی بود به طوطی عروسم دادم که تو بیمارستان پرنده فوت کرد و حالم خیلی خوبه حداقل یه مدت آروم بشم.

سلام مطالب شما آموزنده است فقط یه سوال بود من یک آنتلوپ خشک دارم. برای خلاص شدن از شر سوسک های کوچک چه باید کرد؟ میشه کمکم کنید نمیخوام از دستش بدم

سلام برای این کار از نفتالین استفاده کنید تمام حشرات کوچک مزاحم را از بین می برد

عالی بود، ممنون که دانش خود را با دیگران به اشتراک گذاشتید

سلام خسته نباشید من دم روباه دارم میخوام جلوی ماشین آویزونش کنم چیکار کنم که بوی بد نگیره و آسیب نبینه ممنون

سلام من تاکسی تمساح دارم میدونی به کی بفروشم؟

سلام داداش چه قیمت میدی و چند سانته؟

سلام نگران نباشید من یک آنتلوپ دارم در فصل شکار تاکسیدرمی کردنش بد است وقتی مست بود شکار می کرد الان بوی مستی می دهد می توانید راهنمایی کنید تا از شر بوته خلاص شوم ممنون لطفا پاسخ را به ایمیل من بفرستید، ممنون

یک فنچ دارو دیشب مرد کجا تاکسی درمی میکنند

سلام/من یه عقرب سیاه دارم الان تو الکل هست میخوام به آینه عقب ماشینم آویزونش کنم ولی قطعا نمیشه چون گرمای خورشید باعث ترکیدن الکل میشه. آیا شما راه حلی دارید ؟ با تشکر از کمک شما.

صبح بخیر. من فکر نمی کنم اگر الکل را رقیق کنید چیزی برای آن اتفاق بیفتد یا منفجر شود. البته مطمئن نیستم. اما من فکر می کنم اگر یک جعبه شیشه ای مکعب مستطیل پیدا کردید، الکل سفید را رقیق کنید و داخل آن بریزید، فکر نمی کنم اتفاقی بیفتد. اما بیشتر تحقیق کنید این چیزی بود که به ذهنم رسید. چون قبلا همچین کاری انجام داده بودم. اما نه برای فضای داخلی ماشین.

این حیوانات در یک مایع هستند. این مایع دقیقا چیست و چند درصد است؟ برخی انواع مختلف الکل را معرفی می کنند، برخی دیگر محلول الکلی را با مواد دیگر معرفی می کنند. میشه یه راهنمایی بکنید سپاسگزار

سلام دستتون درد نکنه من دم روباه دارم میخواستم ببینم تاکسیدرمی چیه پس جایی هست که اینجوری بخرم ممنون

چند

سلام خسته نباشید من یک آنتلوپ خشک با سوسک های کوچک با تخم های سفید روی آن دارم. برای از بین بردن سوسک و تخم مرغ چه باید کرد؟ گفتند بذار تو فریزر کسی اطلاعاتی داره؟

سلام نفتالین بزن درست میشه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

به من بده، بیام ببرمش، انگار این بیزبون نبود…

پدرم خیلی مرا سرزنش می کند، مادرم اصلا حمایتم نمی کند، به غذا علاقه دارد…

سلام ببخشید میشه نمونه گل و گلدان آماده شده رو بذارید…

خیلی بد بود…

الکی نگو چه ربطی داره به نظر من املاح آب تموم شده و آب…

با فن تریکس آشنا شوید و با آن ارتباط برقرار کنید تبلیغات در FanTrix | سلب مسئولیت

فن تریکس در شبکه های اجتماعی

تاکسیدرمی چیست؟

تاکسیدرمی هنر خشک کردن اجساد حیوانات و مجسمه سازی بدن آنهاست و در واقع هنری در زمینه تزیین پوست، پوست انداختن و به طور کلی مجسمه سازی حیوانات مرده یا شکار شده به شمار می رود.

واژه تاکسیدرمی

کلمه تاکسیدرمی ریشه در زبان یونانی باستان دارد و ترکیبی از دو کلمه یونانی تاکسی به معنای چیدمان و تزئین و درما به معنای پوست است. گاهی به آن تاکسیدرمی نیز می گویند.
به فردی که تاکسیدرمی می کند تاکسیدرمیست می گویند.

نحوه خشک کردن حیوان

تاکسیدرمی کوزن

تاریخچه

قدمت این هنر به پنج هزار سال پیش در مصر برمی گردد. مومیایی ها یا حیوانات و پرندگان زیادی در گودال ها و مقبره های مصری کشف شده است. اگرچه نمی توان آنها را تاکسیدرمی در نظر گرفت، اما با این وجود نوعی محافظت از اجساد با استفاده از روش های ساده هستند. یونانی ها و رومی ها از نوعی تاکسیدرمی برای برنزه کردن پوست استفاده می کردند تا بتوانند لباس بسازند. تا قرن هفدهم تقریباً هر شهر کوچکی یک کارخانه چرم‌سازی داشت. از قرن هجدهم، شکارچیان شکارهای اصلی خود را در مراکز ویژه ای انجام می دادند که در آنجا پوست حیوان را جدا می کردند و داخل آن را با پارچه کتان و پارچه پر می کردند. (امروزه از روش های پیچیده تر، طبیعی تر و پایدارتر استفاده می کنند.) شکارچیان این حیوانات را به عنوان سوغاتی نگهداری می کردند. به تدریج شکار جام در بین شکارچیان رایج شد و امروزه به عنوان نوعی رقابت ورزشی در بسیاری از کشورها رایج است. تروفی به معنای جایزه است و شکار تروفی بازی ای است که انتخاب شده و شکارچی قبل از تصمیم گیری برای شکار از این موضوع کاملا آگاه است. یعنی فقط حیوانات پیر و نر هدف قرار می گیرند که تاثیر زیادی در تولید مثل ندارند اما از نظر رشد جسمی در سطح بسیار خوبی قرار دارند. اغلب به عنوان غنائم روی دیوار خانه شکارچی قرار می گیرد. گاهی تمام بدن پر می شود. دندان‌ها، عاج‌ها و شاخ‌ها نیز از دیگر قسمت‌های بدن شکارچی هستند که برای دیدن همگان حفظ شده و به نمایش گذاشته می‌شوند. در این زمان، حیوانات عروسکی به یک عنصر محبوب در طراحی و دکوراسیون داخلی تبدیل شدند. جان هنکاک انگلیسی به عنوان پدر تاکسیدرمی مدرن شناخته می شود. در سال 1851، او نمایشگاه بزرگی از پرندگان پر شده در لندن ترتیب داد و آثار او اولین نمونه های هنری نزدیک به واقعیت به حساب می آیند.

اتاقی مملو از شکار تروفه

تاکسیدرمی در ایران

اولین کارگاه خصوصی تاکسیدرمی در ایران در سال 1348 آغاز به کار کرد اما شروع علمی این فعالیت به سال 1350 برمی گردد.از پیشگامان تاکسیدرمی در ایران می توان به دکتر هدایت تاج بخش و دکتر بلوچ اشاره کرد که در طول فعالیت خود آثار ارزشمندی بی شماری خلق کردند. . دکتر تاج بخش را به عنوان پدر تاکسیدرمی در ایران می شناسند.

تاکسیدرمی

بدون شک تماشای طبیعت و حیوانات وحشی برای انسان لذت بخش است. اما به دلیل گستردگی طبیعت دسترسی و مشاهده دقیق تمامی حیوانات و پرندگان وحشی امکان پذیر نیست و زنده نگه داشتن آنها مشکلات زیادی را به دنبال دارد. این هنر می تواند نقش موثری در آشنایی مردم با طبیعت و ویژگی های حیات وحش آن داشته باشد. این هنر برای تداوم تصویر حیواناتی که بسیاری از مردم هرگز ندیده اند مفید است. به عبارت دیگر، حیواناتی که اکنون منقرض شده‌اند یا به‌طور طبیعی در فضای زندگی ما وجود ندارند، از نظر طبیعت‌دوست‌ها به شکار غنائم می‌پردازند و حتی گاهی به عنوان سوغات حیوان خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

لازم به ذکر است که معرفی، شناسایی و آموزش این هنر به این معنا نیست که ما اجازه داریم حیوانات مورد نظر خود را شکار و سپس تاکسیدرمی کنیم! معمولاً از حیواناتی که به دلایل خاص و با مجوزهای لازم تلف شده یا شکار شده اند برای تاکسیدرمی یا خشک کردن استفاده می شود.

تاکسیدرمیست باید در آناتومی حیوانات، مجسمه سازی، نقاشی و دباغی مهارت داشته باشد. علاوه بر این، آشنایی تاکسیدرمیست با بیماری های حیوانی بسیار مهم است تا بتواند حیوانی را که بیماری خاصی دارد تشخیص داده و ضدعفونی کند و پوست آن را به دقت بپوشاند تا بیماری از طریق بریدگی روی دست به او منتقل نشود. یا با تنفس

مراحل تاکسیدرمی

ابتدا وزن، اندازه اعضای بدن، رنگ بدن و پوست اطراف صورت، چشم ها، پلک ها و پاها را یادداشت می کنند. زیرا زمانی که نمونه برای چندین ماه نگهداری شود، رنگ تمام قسمت های بدن آن با نمونه تازه متفاوت خواهد بود. بنابراین ثبت این عناصر بسیار مهم است تا تاکسیدرمیست بتواند با رنگ روغن به طور مصنوعی این رنگ را روی قسمت های حیوان ایجاد کند. اگر نمونه به طور طبیعی مرده است، باید بیش از 24 ساعت پس از مرگ در فریزر نگهداری شود. یک روز قبل از تاکسیدرمی آن را از فریزر خارج می کنند و در یخچال می گذارند تا آب شود.

پوشش: نمونه به صورت رو به بالا روی میز کار قرار می گیرد و با یک تیغه تیز بر روی سه ناحیه بدن حیوان شکاف ایجاد می شود. باید مراقب بود که برش عمیق ایجاد نشود تا نمونه خونریزی نکند. در صورت خونریزی نمونه به دلیل بی احتیاطی، برای جلوگیری از آلودگی باید کمی پنبه در محل قرار داد. سپس از نوک دست راست به سمت چپ و از نوک پای راست به سمت چپ فاصله ایجاد می کنند. با استفاده از نوک تیغ، پوست را از گوشت که تقریباً نیمه یخ زده است جدا می کنند و پس از جدا شدن پوست از ناحیه شکم از کناره ها، پاها را از پوست جدا می کنند تا به ناحیه دم برسد. . سپس دنبالچه با قیچی یا نخ بریده می شود.
جدا شدن پوست سر مانند قسمت های دیگر است. اما برای ماهی ها، پرندگان و مارمولک ها فقط باید چشم، زبان و مغز حیوان برداشته شود و سر سالم بماند. در پرندگان از آنجایی که منقار نباید برداشته شود، فقط قسمت هایی از سر که پوسیده و بدبو هستند باید برداشته شوند.

نگهداری پوست

نمک غیر یددار روی سطح داخلی پوست به ضخامت 2.5 سانتی متر پاشیده می شود. پس از 24 ساعت نمک ها برداشته شده و نمک دوباره پاشیده می شود تا زمانی که پوست کاملا نمک را جذب کرده و در نتیجه آب شود. پوست در یک مکان تاریک و خنک قرار داده می شود تا خشک شود. در این مرحله باید مواظب بود که پوست زیاد خشک نشود که در این صورت نمی توان از آن روی قالب استفاده کرد یک قاشق نمک می ریزند. با توجه به ضخامت پوست، این عمل را چندین بار تکرار کنید تا نمک هایی که به پوست نفوذ کرده اند از بین بروند. سپس آویزان می شود تا خشک شود. در این مرحله اگر هنوز تکه ای از گوشت روی پوست باقی مانده باشد باید آن را جدا کرده و پوست آن تمیز بماند. سپس روغن مخصوص برنزه کردن را کمی حرارت داده و به پوست می مالند. بعد از چند ساعت پوست آماده است.

تاکسیدرمی پستانداران

برای تهیه پوست خزندگان از محلول گلیسیرین و الکل (به نسبت مساوی) استفاده می کنند. پوست به مدت دو هفته در این محلول قرار می گیرد و در مکانی تاریک و خنک نگهداری می شود. پس از خارج شدن از محلول، گلیسیرین اضافی پاک می شود و اجازه داده می شود تا خشک شود.

تاکسیدرمی خزندگان

برای تهیه پوست ماهی و پرندگان، بوراکس را روی سطح داخلی پوست می‌مالند. ضخامت بوراکس اعمال شده روی پوست تقریباً نیم سانتی متر است. سپس آن را به مدت چهار روز در جای سرد و خشک قرار دادند. پس از جدا شدن پوست از بوراکس، آسیاب می شود و بافت مناسبی دارد. پس از شستن پوست، آماده ادامه کار است.

تاکسیدرمی پرندگان

ماهی تاکسیدرمی شده

شکل دهی و قالب گیری: در این مرحله لاشه با استفاده از انواع میله های گرد و داربست های مخصوص به شکل مورد نظر در می آید. با استفاده از الیاف و رزین لایه ای به قطر 3 سانتی متر در اطراف لاشه ایجاد می شود و پس از خشک شدن با ایجاد برش از لاشه جدا می شود.
داخل قالب ایجاد شده یک میله گرد در داخل بازوها و پاها قرار می گیرد. فوم داخل قالب ریخته می شود و پس از سفت شدن کف، قالب اطراف آن جدا می شود. این مجسمه که مدلی از حیوان مورد نظر است در صورت نیاز قابل ترمیم، صیقل دادن و عضله سازی می باشد.

پوست را روی مدل حیوان بکشید و آن را بدوزید: وقتی شکل و مجسمه حیوان درست شد، پوست روی آن کشیده می شود تا آسیبی نبیند و تمام برجستگی ها و فرورفتگی ها پوشانده شود. سپس لبه های پوست بریده شده را به هم نزدیک کرده و با نخ همرنگ پوست با دقت دوخته می شود.

آرایش صورت: با خمیر مخصوص عضلات صورت و زیر چشم و دهان و غیره. بازسازی می شوند و چشم های مصنوعی در جای خود قرار می گیرند و برجستگی های ابرو و پلک ها با خمیر بازسازی می شوند. و در نهایت قسمت هایی که موهایشان ریخته را ترمیم می کنند و یا بتونه دور چشم و دهان و رنگ می زنند.

حفظ و نگهداری از تاکسیدرمی

باید در مکانی ثابت و دور از نور خورشید نگهداری شود. آب و هوای خیلی خشک یا خیلی مرطوب برای تاکسیدرمی مناسب نیست. هوای خشک می تواند باعث ترک خوردن و پارگی پوست شود و رطوبت بیش از حد آن را قلیایی کرده و باعث ایجاد کپک می شود.
به یاد داشته باشید که پودر سفیدی که گاهی از حیوان خشک شده خارج می شود سم بی ضرری است که فقط برای ضدعفونی استفاده می شد.
هرگز برای جلوگیری از حشرات از حشره کش استفاده نکنید و آن را با یک پارچه مرطوب پاک کنید. با مایعات دیگر تمیز نکنید.

تاکسیدرمی و شکار بی رویه

شکار حیات وحش امری عادی و گاه ضروری است و فصول و ماه های سال با رعایت اصول برای شکار آزاد اعلام شده است، اما متأسفانه شکارچیان انتفاعی نه تنها این اصول را زیر پا گذاشته اند، بلکه حیوانات کمیاب و غیرقابل خوردن را نیز شکار می کنند. او را شکنجه کند بسیاری از مردم یک آهو را با موتور سیکلت دنبال می کنند تا زمانی که طحالش ترکیده و حیوان بمیرد. بسیاری از مردم از کشتن حیوانات لذت می برند و آن را دلیلی بر افتخار خود می دانند.

به دلیل تقاضای زیاد برای حیوانات عروسکی، شکارچیان انتفاعی شروع به شکار بی رویه کردند و بسیاری از گونه های جانوری را در معرض خطر انقراض قرار دادند. به امید روزی که ما انسانها به جای دیدن بدن خشک شده و بی جان حیوانات، قدر زندگی آنها را بدانیم و زنده باشیم.

تحقیق و گردآوری :

نحوه خشک کردن حیوان

گروه کارشناسی ایران آنتیک

www.iranantiq.com

منبع

ايران آنتيک / www.iranantiq.com

ارتباط با فروشگاه اینترنتی ایران آنتیک

حساب کاربری

دسترسی سریع

درباره ایران آنتیک، شرایط استفاده، سیاست حفظ حریم خصوصی

تاکسیدرمی [1] تکنیکی برای حفاظت طولانی مدت از بدن حیوانات است که برای نمایشگاه در نظر گرفته شده است. به فردی که تاکسیدرمی می کند تاکسیدرمیست گفته می شود.

کلمه تاکسیدرمی ریشه در زبان یونانی باستان دارد و از دو قسمت تاکسی (تاکسی به معنای چیدمان و تزیین) و درما (درما به معنای پوست) و به معنای چیدمان و تزیین پوست است. حیوان). در زبان فارسی گاهی به آن پر کردن (از فرانسوی impaillage به معنی کاه پهن کردن) و خشک (حیوان) می گویند.

پدر تاکسیدرمی، دکتر هدایت تاجبخش، یکی از پایه گذاران اولیه تاکسیدرمی در ایران است. وی در سال 1319 در تهران به دنیا آمد و دکترای خود را در رشته تاکسیدرمی در آمریکا با موضوع بافت شناسی حیوانات وحشی دریافت کرد.

اولین مراحل تاکسیدرمی برای بازسازی پرندگان در قرن هفدهم در هلند انجام شد و امروزه قدیمی ترین گونه تاکسیدرمی کرگدن است که در موزه جانورشناسی فلورانس ایتالیا نگهداری می شود.

در ایران تاکسیدرمی حیوانات با تأسیس موزه جانورشناسی دانشکده کشاورزی کرج و به همت شادروان جلال افشار آغاز شد.

از اواسط دهه 1320 هجری قمری، موزه دانشکده علوم دانشگاه تهران (موزه فاطمی) و گروه جانورشناسی پژوهشکده آفات و بیماری های گیاهی از پیشگامان تاکسیدرمی حیوانات در ایران بودند و راه افشار را ادامه دادند. . پس از تأسیس سازمان محیط زیست، هدایت تاجبخش این کار را در سال 1347 بر اساس روش های نوین علمی آغاز کرد و تا به امروز تنها موسسه مجاز تاکسیدرمی حیوانات در ایران است. او که این هنر را دوست دارد و تمام تلاش خود را برای ماندگاری حرفه ای آن در ایران انجام می دهد، دلیل روی آوردن به تاکسیدرمی حیوانات را اینگونه بیان می کند: «توجه به طبیعت و شکار از قدیم الایام در خانواده ما وجود داشته و از آنجایی که ما یکی از خانواده های مرتبط هستیم. در قاجار، شکار یکی از تفریحات اعضای خانواده بود. من و برادرم از نوجوانی با پدر و عمویم به شکار می رفتیم و شکار خشک می کردیم تا اینکه به این فکر افتادیم که این کار را از حالت تفریحی خارج کنیم و آن را حرفه ای کنیم. علم خیابان ویلیام بود، بسیاری از شکارهای من و برادرم مورد توجه این تیم 30 نفره قرار گرفت و با حمایت و مشاوره آنها ما را تشویق کردند که به آمریکا برویم و دوره های تاکسیدرمی را بگذرانیم. در سال 1341 به همراه برادرم به شیکاگو، سیاتل سپس واشنگتن رفتم و دوره های مرتبط با این رشته شامل طراحی، عکاسی، مجسمه سازی، آناتومی حیوانات، زیست شناسی، شیمی و دیوراما (تهویه مطبوع) را در موسسه برادران جونز گذراندم.

در این اثر، بدن حیوانات را روده می کنند و به جای چشم حیوانات از چشم های مصنوعی ساخته شده از پلاستیک فشرده استفاده می شود. برخی از آثار مربوط به این محدوده:

اساساً چنین فرآیندی و خشک شدن کامل بسته به نوع حیوان بین 20 تا 120 روز طول می کشد.

البته نباید فراموش کرد که محل نگهداری از عروسک ها باید تمیز و ضدعفونی شده باشد و رطوبت و دمای سالن ها بین 18 تا 25 درجه سانتیگراد تنظیم شود تا انقباض و انبساط ناشی از سرما و گرما ایجاد نشود. به پوست حیوانات آسیب برساند.

بسیاری از مردم تصور می کنند که روش تاکسیدرمی با برق انجام می شود و حیوان کاملاً خشک می شود که در هیچ کجا اینطور نیست زیرا پس از انجام چنین کاری حیوان می سوزد و بوی بدی می گیرد که نتیجه چنین فرآیندی است. پوست کیفیت خود را از دست می دهد و از بین می رود.

ttp://www.chn.ir/News: خبرگزاری میراث فرهنگی
ttps://www.aftabir.

کاربر میهمان

کاربر میهمان

درحال انتقال به ویدیو بعدی…

بازدید :

نحوه خشک کردن حیوان

10K

زمان ارسال :

دوشنبه 20 دسامبر 2016

بازدید :

10K

زمان ارسال :


دوشنبه 20 آذر 1396

davood67

کانال:

حیوانات

گزارشی از خشک کردن حیوانات مرده در ایران

توضیحات :

گزارشی از خشک کردن حیوانات مرده در ایران

تگ ها:

0نظر ثبت شده


آیا از حذف این لیست پخش اطمینان دارید؟

0نظر ثبت شده

لیست پخش ایجاد شد.


اپ mp4 را نصب کنید!


نسخه اندروید


اپ mp4 را نصب کنید!


نسخه iOS

نظر شما ثبت گردید و پس از تایید منتشر خواهد شد.

کاربر میهمان

کاربر میهمان

درحال انتقال به ویدیو بعدی…

بازدید :

نحوه خشک کردن حیوان

10K

زمان ارسال :

دوشنبه 20 دسامبر 2016

بازدید :

10K

زمان ارسال :


دوشنبه 20 آذر 1396

davood67

کانال:

حیوانات

گزارشی از خشک کردن حیوانات مرده در ایران

توضیحات :

گزارشی از خشک کردن حیوانات مرده در ایران

تگ ها:

0نظر ثبت شده


آیا از حذف این لیست پخش اطمینان دارید؟

0نظر ثبت شده

لیست پخش ایجاد شد.


اپ mp4 را نصب کنید!


نسخه اندروید


اپ mp4 را نصب کنید!


نسخه iOS

نظر شما ثبت گردید و پس از تایید منتشر خواهد شد.

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

متأسفانه امروزه غرور در نگهداری از حیوانات عروسکی به حدی شده است که برخی از افراد حتی با گرفتن جان حیوانات در حال انقراض سعی می کنند حیوانات را در دکوراسیون داخلی خود به نمایش بگذارند تا از این بابت به آنها تبریک بگویند. اما فارغ از تحسین، آنچه شاهد آن هستیم، قسمت های جدا شده از بدن حیواناتی است که می خواستند به زندگی خود ادامه دهند، اما انسان ها بی رحمانه آنها را تبدیل به دیوار کردند.

خشک کردن بدن حیوانات و ساختن مجسمه از آنها را تاکسیدرمی و به شخصی که این کار را انجام می دهد تاکسیدرمیست می گویند. کلمه تاکسیدرمی از دو کلمه یونانی تاکسی به معنای چیدمان و تزئین و درما به معنای پوست تشکیل شده است.

نحوه خشک کردن حیوان

ابتدا تاکسیدرمیست با تیغی که به 3 قسمت (زیر چانه، زیر دست راست تا زیر دست چپ، زیر پای راست تا پایین پای چپ) برش می‌دهد، روی بدن حیوان درزهایی ایجاد می‌کند. پایین پای چپ با تیغ، پوست حیوان را از گوشت نیمه منجمد جدا می کنند و دنبالچه را نیز با سیم یا قیچی می برند.

پس از جداسازی پوست، نمک یددار را روی سطح داخلی آن می پاشند و این عمل را پس از 24 ساعت تکرار می کنند تا پوست کم آب شود. سپس برای خشک شدن پوست آن را در جای تاریک و خنک قرار دهید و پس از خشک شدن با آب سرد بشویید. حالا پوست را در محلولی به نام بنزالکونیوم کلرید با کمی نمک به مدت یک شب در محل آویزان قرار می دهند تا دوباره خشک شود.

برای تاکسیدرمی پوست خزندگان به مدت 2 هفته از دو محلول گلیسیرین و الکل استفاده می شود تا محلول را روی پوست ریخته و در جای خشک و تاریک قرار داده و پس از پایان کار گلیسیرین اضافه شده را از روی پوست خارج کنید. پوست، تمیز و خشک می شود.

داستان با کویر، طبیعت و شکار آغاز می شود. هدایت الله تاجبخش ملقب به پدر تاکسیدرمی در ایران، از 10 سالگی اسلحه را بر دوش گرفته و به همراه پدر، عمو و برادرش به شکار رفته است. داستان این فرد به زمانی برمی گردد که او و برادرش این فکر را داشتند که برای تعمیر پرنده ای که تیراندازی کرده بودند، می گوید: در بهار بلدرچین یا تیهو و قرقاول شکار می کردیم و کم کم به این فکر می کردیم که مثلاً چه کنیم. اگر این “پری” “شاهرخ” زیبایی را که آفریده ایم را به نحوی سالم نگه داریم.

تاجبخش در حدود 11 سالگی به خشک کردن پرندگان روی آورد، اما در سفر به شمال کار خود را جدی گرفتند. هدایت الله تاجبخش پس از دیدار با یک تیم آمریکایی، اولین تاکسیدرمیست ایرانی شد: «در سفری به شمال، با پروفسور ابوالکار آشنا شدیم که با یک گروه آمریکایی در حال آماده کردن نمونه‌هایی از حیوانات ایرانی برای موزه شیکاگو بود».

برادران تاجبخش به قدری اشک و خون حیوانات را دوست دارند که از الجزیره ابوالکر می خواهند تا برای ورود آنها به آمریکا برای تحصیل تاکسیدرمی از طرف مرکز شکار کمک کند. در سال 1341 عازم آمریکا شدند و هدایت الله در سال 1348 به ایران بازگشت و در بزرگترین کشتارگاه حیوانات وحشی کشور یعنی مرکز شکار مشغول به کار شد.

پس از گذشت چندین سال از زندگی ننگین هدایت الله در ایران، ناگهان به مکزیک و سپس آمریکا برای ساخت موزه دعوت شد و سرانجام برای ساخت موزه حیات وحش دارآباد به ایران آمد. در سال ۱۳۷۵ موزه دارآباد فعالیت خود را آغاز کرد و هدایت الله تاجبخش عنوان ننگین پدر تاکسیدرمی در ایران را به خود اختصاص داد. او با افتخار ادعا می کند که در طول نیم قرن تقریباً به دو سوم مناطق جهان سفر کرده است تا نمونه های حیات وحش را جمع آوری کند. از شرق آسیا تا آمریکا، از طریق آفریقا و اروپا. خوشبختانه استرالیا تنها جایی است که او برای جمع آوری نمونه های حیوانات وحشی شکار نکرده است. تاجبخش به‌عنوان یکی از معروف‌ترین قاتل‌های حیوانات وحشی در تاریخ ایران می‌گوید: «در سال‌های اخیر هیچ حیوانی را برای تاکسیدرمی نکشته‌ام، مگر برای جمع‌آوری نمونه‌های حیوانات وحشی برای ساخت موزه.

او حتی به اجساد حیوانات زیر زمین هم رحم نکرد. به گفته وی: «اسب بخت برگشته که در درس سوارکاری پایش شکست و بدون درد جانش را از دست داد و سرانجام در زیر زمین دفن شد، به درخواست صاحبان اسب، آن را با تراکتور از قبر بیرون آوردیم. تا بدنش خشک شود شروع کنیم این سمند یکی از اسب های ترکمن اصیل بود که لویی فیروز در کردستان پرورش داد. به درخواست صاحبان این اسب، پوست حیوان را گرفتیم و از آن قالب ساختیم. ما نتوانستیم قالبی از بدن واقعی بگیریم. بدن متورم شده بود. با ابعادی که داشتیم قالب رو درست کردیم و…

 

متأسفانه در ایران با وجود اینکه جریمه تاکسیدرمی یوزپلنگ ایرانی در حال انقراض ۱۰۰ میلیون تومان است، کسی گوش نمی دهد که شکار، خرید و فروش حیوانات وحشی به صورت زنده و خشک شده غیرقانونی و جرم بزرگ محسوب می شود. باید بدانید که شکار یک ورزش خونین و خشن است که به زندگی حیوانات پایان می دهد و چرخه طبیعی اکوسیستم را مختل می کند. امروزه شکار حیوانات به یک فعالیت عادی و طبیعی تبدیل شده است و حتی شکارچیان سودجو برای تفریح ​​حیوانات کمیاب را می کشند.

یک مثال به این موضوع مربوط می شود که برخی از شکارچیان موتورسیکلت گونه های خاصی از حیوانات مانند آهو را تا زمانی که طحالش ترکیده و بمیرد وحشیانه تعقیب می کنند، این کار را قدردانی می کنند و آن را افتخار می دانند زیرا می دانند توجه داشته باشید که هر چه تقاضا برای حیوانات عروسکی بیشتر می شود. بالا، شکارچیان فرصت طلب بیشتری مجبور به دستگیری آنها خواهند شد.

باید بدانید که برای جلوگیری از خشک شدن بدن حیوانات وحشی می توانید از روش تاکسیدرمی بدون خشونت استفاده کنید. در این روش هیچ آسیبی به اکوسیستم وارد نمی شود به همین دلیل از وسایل غیرطبیعی مانند چشم مصنوعی یا شاخ مصنوعی استفاده می کنند و سپس با استفاده از تجهیزاتی برای آن پوششی تهیه می کنند و سطح آن را می پوشانند. با استفاده از این روش، افراد می توانند مجسمه های حیوانات مصنوعی را برای تزئین خانه یا محل کار خود خریداری کنند تا بوی قتل و خشونت به مشام نرسد.

در کل با توجه به رسالت سازمانی خود خشک کردن اجساد حیوانات را که بعضاً با بهانه های احمقانه علمی انجام می شود، تایید نمی کنیم، هرچند طرفداران این روش مخالف ما هستند، اما سوال ما از این دوستان این است که اگر روزی برسد. عزیزی را از دست می دهیم، آیا حاضرند جسد او را مومیایی کنند و در اتاق پذیرایی خود نگه دارند؟!

تاکسیدرمیست ها باید توجه داشته باشند که دادگاهی تشکیل می شود و از آنها مجوز و گواهی می خواهند. با کسانی که مدارک لازم را نداشته باشند و به صورت غیرقانونی این کار را انجام دهند طبق قانون برخورد می شود و باید جریمه سنگینی بپردازند. . آنها همچنین باید توجه داشته باشند که خشک کردن کل بدن یا حتی بخشی از بدن حیوان باعث جریمه تمام بدن حیوان می شود.

اکنون وظیفه شما ملت ایران این است که در صورت مشاهده حیوانات عروسکی وضعیت را به مجمع فعالان محیط زیست کشور گزارش دهید تا از طریق این سازمان اقدامات لازم انجام شود تا شاهد غارت نباشیم. . از میراث طبیعی کشورمان

به امید روزی که بشریت به جای دیدن پیکرهای خشکیده و بی جان گونه های جانوری، قدر مشاهده جریان زندگی و زنده بودن را بداند.

 

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های اجباری علامت گذاری شده اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

انجمن فعالان محیط زیست با سالها تجربه به مردم کمک می کند تا دنیای بهتری برای زندگی در آن ایجاد کنند. وظیفه اصلی ما حفظ حقوق حیوانات و حفاظت از محیط زیست است.

کمک های زیست محیطی، حمایت از حقوق حیوانات، حفاظت از حیات وحش، گیاهخواری و گیاهخواری، انرژی های تجدیدپذیر، تغییرات آب و هوا و گرم شدن زمین، دسته بندی و بازیافت زباله، آلودگی هوا

نام کاربری یا آدرس ایمیل *

گذرواژه *

مرا به خاطر بسپار ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

نام کاربری *

آدرس ایمیل *

نحوه خشک کردن حیوان

گذرواژه *

عضویت

چگونه حیوان را خشک کنیم
0

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا