چطور حیاطی زیبا داشته باشیم

با سرد شدن هوا، خواب دیدن بیرون از خانه در پاییز یا گذراندن وقت در کنار استخر روباز یا حوض کوچکتان سخت است. اما اگر باغ یا حیاط شما در خواب زمستانی است، تسلیم نشوید و ناامید نشوید. می توانید این فضا را به مکانی فوق العاده زیبا و خاص تبدیل کنید و از بودن در آنجا لذت ببرید. چه باغ یا حیاط شما کوچک باشد یا بزرگ، برنامه ریزی و طراحی آن کاملاً ساده است به شرطی که برنامه مشخصی داشته باشید. با اندیشیدن و تعیین نیازهای اساسی، استفاده حداکثری از هر فضای ممکن، برنامه ریزی دقیق و هدفمند و استفاده از سبکی خاص و مناسب، می توانید باغ یا حیاطی ایجاد کنید که پاسخگوی تمام نیازهای شما در فضای بیرونی منزلتان باشد. به شما کمک می کند شب ها و روزهای سرگرم کننده و جذابی را سپری کنید.

1. نیازها و ملزومات اساسی خود را تعیین کنید.

سازش مهمترین بخش برنامه ریزی برای به روز رسانی باغ است. در حالی که همه ما عاشق داشتن یک حوض زیبا پر از ماهی، یک استخر شنای شفاف و یک منظره زیبا هستیم، طبیعی است که نتوانیم همه چیزهایی را که دوست داریم در یک فضا قرار دهیم. آرمان رویایی به دست آمده است. قبل از اینکه هیجان زده شوید و برای خرید چیزهایی که نیاز دارید به فروشگاه لوازم باغ بروید، در ساعات مختلف روز کمی در باغ خود قدم بزنید و در مورد نیازهای اصلی خود و چیزهایی که می توان اضافه کرد فکر کنید. چه چیزهایی در فضای بیرونی خانه خود نمی توانید بدون آنها زندگی کنید و به نوعی بخشی از نیازهای اولیه شما محسوب می شوند؟ آیا می خواهید در فضای باز خود سرگرم شوید؟ آیا تراس و فضای غذاخوری بیرون از خانه برای شما مهم و ضروری است؟ همه این جوانب را بررسی کنید و دیگر کارها و طرح های خود را با توجه به آنها شکل دهید.

برندهای معتبر در این زمینه

یک حیاط کوچک بهانه خوبی است تا به تخیل خود اجازه دهید و طرح ها و پروژه های مختلف را آزمایش کنید. این فضای با دقت برنامه ریزی شده (تصویر بالا) شامل یک مسیر بسیار کوچک اما زیبا، باغ های کوچک برجسته و یک زمین شنی دوست داشتنی و خاص است. اگر برای تمام قسمت ها و فضاهای باغ خود برنامه ریزی داشته باشید و به آن فکر کنید، تعجب خواهید کرد که چقدر فضای دارید و به راحتی می توانید کارهای مختلف و متنوع را در آن انجام دهید.

از عکس بالا مشخص است که هدف صاحب این خانه از طراحی این باغ ایجاد فضایی با آرامش و آسایش است. پاسیو سنگفرش شده برای سرگرمی در فضای باز، نرده های خصوصی پوشیده از درختان خزدار، حوض کوچکی با عرشه ای زیبا در بالا و انواع گل ها و گیاهان از این فضا نهایت استفاده را می کند و در عین حال به تمام نیازهای صاحبش پاسخ می دهد. .

تصمیم گیری در مورد نیازهای اساسی و ضروریات به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که چقدر پول می خواهید برای آنها خرج کنید. روی موادی که قابل رویت هستند و باید کیفیت خوبی داشته باشند، بیشتر سرمایه گذاری کنید، مانند سنگفرش پاسیو، راهروها و مسیرهای سنگی، مبلمان و غیره. می‌توانید این هزینه‌ها را در سایر زمینه‌ها جبران کنید، مانند کاهش هزینه‌های آبیاری گیاهان و گل‌ها (البته در صورت امکان) و خرید اقلام کم‌اهمیت‌تر در بازارهای کثیف یا بازارهای محلی. علاوه بر این، برای کاهش هزینه ها، می توانید برخی از اقلام کمتر ضروری را از مراکز بازیافت خریداری کنید.

2.      کل فضای خود را در نظر بگیرید.

علاوه بر محوطه سازی، راهروها، کفپوش ها و غیره را در نظر بگیرید. همانطور که به فضاهای گل و گیاه فکر می کنید، به فضای داخلی حیاط نیز فکر کنید تا مردم، در غیر این صورت نمی توانید از فضای بیرونی خانه خود به خوبی و راحتی لذت ببرید. صاحب این خانه طراحی این فضا را به خوبی برنامه ریزی کرده و قسمت های مختلف باغ را با توجه به کارکردشان جدا کرده است. پیاده روهای آجری نمایانگر فضای باغ است و در انتهای آن فضای غذاخوری برای ساکنان این خانه طراحی شده است.

فقط به این دلیل که تصمیم دارید از فضای فیزیکی بیشتری در طراحی باغ خود استفاده کنید، به این معنی نیست که لزوماً باید از قطعات بتنی یا مصالحی از آن نوع استفاده کنید. فضای باغ خود را با استفاده از انواع سنگ ها و سنگ فرش طراحی کنید تا ظاهری جذاب و متفاوت داشته باشید. همانطور که در عکس بالا می بینید، ترکیب سنگ های کوچک، سنگ های بزرگ، سنگ فرش و سطوح بتنی جذابیت بصری زیبایی به این باغ بخشیده و تضاد فوق العاده جذابی را با فضای سبزی که اطراف آن را احاطه کرده است ایجاد کرده است.

از فضاهای عمودی غافل نشوید. دیوارها و نرده ها به اندازه سطح اهمیت دارند. با استفاده از درختان مو، گیاهان مارپیچ، چراغ های آویز، دیوارکوب یا حتی قاب عکس یا آینه، فضاهای عمودی باغ خود را زیبا و جذاب کنید.

تقسیم باغ خود به فضاهای مختلف و به روش های مختلف، آن را بزرگتر و بازتر نشان می دهد. از حاشیه های سنگی یا آجری برای جداسازی فضاهای سبز، سنگ فرش و سایر محوطه سازی ها استفاده کنید تا باغ خود را به قسمت های مختلف با کاربری های مختلف تقسیم کنید. استفاده از بافت های مختلف را در این کار فراموش نکنید.

3. طرح طراحی باغ خود را روی کاغذ بیاورید.

هنگامی که تصمیم گرفتید چه عناصری را می خواهید در باغ خود ببینید و چگونه استفاده از فضاهای مختلف باغ برای شما واضح و روشن به نظر می رسد، طرح کلی باغ خود را روی کاغذ بیاورید. هنگامی که شما یک برنامه دقیق (و مقیاس بندی مناسب) برای نحوه گروه بندی فضاها و نحوه ترکیب آنها دارید، روند انجام کارها برای شما (یا شخصی که در این زمینه با شما کار می کند) آسان تر و دقیق تر خواهد بود. کار) و مطمئن خواهید بود که باغ شما دقیقاً همانطور که برای آن برنامه ریزی و طراحی کرده اید به نظر می رسد.

هنگام برنامه ریزی و طراحی حیاط خود، نمای حیاط را از خانه در نظر بگیرید. شما می خواهید باغ هنگام ورود به آن جذاب و زیبا به نظر برسد، اما باغ باید از پنجره های اتاق خواب شما نیز زیبا و دلپذیر به نظر برسد. ایجاد حس تقارن و تعادل در طراحی باغ، باغ شما را از دید شخصی در داخل خانه زیبا و جذاب می کند. گاهی نگاه کردن به باغ از داخل خانه دلپذیرتر از آنجاست.

به این فکر کنید که می خواهید مخفیگاه را کجا قرار دهید. این فضا می تواند فضایی مخفی باشد که می توانید در آن از روزهای خنک پاییزی لذت ببرید و یک نوشیدنی سرد بنوشید و یا فضایی باشد که از بهم ریختگی یا آشغال در باغ جلوگیری کند. این فضای بیرونی، در تصویر بالا، دارای یک منطقه سرپوشیده هوشمندانه است که یک باربیکیو، سطل زباله و مبلمان اضافی پاسیو را برای زمانی که به صندلی بیشتری در باغ نیاز است پنهان می کند.

4. از یک سبک ساده و جسورانه در طراحی باغ خود استفاده کنید.

به سادگی پالت رنگ و تم کلی طراحی باغ خود را انتخاب کنید. قرار دادن تعداد زیادی اشیاء با رنگ ها و سبک های مختلف به سرعت چشم را خسته می کند و باغ را به فضایی کسل کننده و خسته کننده تبدیل می کند. همه شما دوست دارید باغتان فضایی آرام و زیبا باشد. فضایی که در عکس بالا می بینید، طراحی بسیار مینیمالیستی دارد و با اینکه نیمکت ها و اشیای تزیینی کمی دارد، اما همگی رنگ های خنثی یکسانی دارند و در نتیجه فضای آرامش بخشی دارند. در باغ خوب است.

افزودن یک نقطه کانونی در فضای نهایی باغ به چشم این امکان را می دهد که به سرعت توجه خود را به آن ناحیه جلب کند و به این ترتیب فضای باغ بزرگتر و بازتر به نظر می رسد. همانطور که در عکس بالا مشاهده می کنید، استفاده از حصار در کنار دیوارهای سنگی و پنجره های بزرگ، یک نقطه کانونی کاربردی در این باغ ایجاد کرده است. وجود پنجره ها در دیوار باعث می شود نور طبیعی وارد فضای داخلی شود و دیوارها مانعی برای منظره زیبای باغ از بیرون نباشد. یک حوض کوچک، یک گلدان بزرگ یا یک مجسمه نیز می تواند چنین فضایی را در انتهای باغ ایجاد کند.

اگر باغ کوچکی دارید، این فضا (عکس بالا) می تواند ایده های خوبی برای محوطه سازی باغتان به شما بدهد. جزئیات خاصی را که معمولا در فضاهای داخلی خانه وجود دارد به فضای خود اضافه کنید و فضا را زیباتر و چشمگیرتر کنید. استفاده از آینه راهی عالی برای ایجاد این توهم است که باغ شما بزرگتر و بازتر از آنچه هست است.

توپ های دیسکو را در کنار مسیرهای باغ خود قرار دهید یا از آنها در فضاهای دیگر استفاده کنید تا نور طبیعی را به باغ خود پخش کنید. این توپ ها همان جلوه هایی را در فضای باغ ایجاد می کنند که آینه در فضا ایجاد می کند، اما این توپ ها جذابیت بصری و زیبایی بیشتری نسبت به آینه دارند.

کاشت گل و گیاه در میان حاشیه‌های کم (یا حتی بدون حاشیه) فضای باغ شما را وسیع‌تر نشان می‌دهد، در حالی که داشتن سطوح مختلف در داخل باغ، حس بافت و بعد را ایجاد می‌کند. این کار در باغ انجام شده است که در عکس بالا مشاهده می کنید.

این یک روش بسیار هوشمندانه برای استفاده از سطوح مختلف در حیاط یا باغ خانه هایی است که در دامنه تپه یا کوه و با زمین های شیب دار ساخته شده اند. به جای مبارزه با مشکلات، با آنها روبرو شوید. افزودن تخت های مرتفع با گل ها و گیاهان بلند، همان جلوه ای را در فضا ایجاد می کند که حاشیه های یک باغ. بدیهی است که نگهداری گل ها و گیاهان در داخل باغ بسیار آسان تر است.

منبع: houzz | ترجمه ویراستاران چیدانه

به نظر شما دارم اغراق می کنم؟! اصلا شبیه به آن نیست؟ خیلی خوب!

یعنی اگه دیدی یه ردیف لباس یکیشون با بقیه فرق داره و خیلی شیک و جذابه، تو ذهنت فکر نمیکنی بین اون و بقیه فرق داره؟!

اگر نه، شما یکی از مخلوقات دنیای انسان هستید که می توانید برای مطالعه مغز خود به روانشناسان ارائه دهید! به هر حال در حیاط ساده، شیک و متفاوتی که برای خانه انتخاب می کنید، همین طور است! چه قبول کنی چه رد کنی!

خب، با آن مقدمه تامل برانگیز، امیدوارم وارد بحثی نشده باشیم!

اما اگر تصمیم به ساخت یا بازسازی فضای یک ویلا یا ساختمان مجلل و مجلل دارید، یک درب پاسیو ساده، شیک و مدرن می تواند علاوه بر جذابیت فوق العاده، نمای متفاوتی از ساختمان شما را به نمایش بگذارد. یک پورتال زیبا، مینیمالیستی و مدرن و همچنین طراحی نما جذاب نشان می دهد که این ساختمان چه تفاوتی با سایر ساختمان های همسایه دارد.

بخوانید، ایده بگیرید، راهنمایی بگیرید و فضای متفاوتی ایجاد کنید!

درب ورودی ساختمان و نمای اصلی ساختار کلی ساختمان، سبک ساختمان و دکوراسیون داخلی آن را نشان می دهد و علاوه بر آن، محیط اطراف ساختمان را تحت الشعاع قرار می دهد. در ابتدا موارد مهمی که در رابطه با طراحی دروازه حیاط باید رعایت کنید به اختصار توضیح داده شده است و در ادامه این مطلب 50 نمونه حیاط ساده و شیک را با دقت و توجه به جزئیات برای شما گردآوری کرده ام. امیدوارم ایده های خوبی برای تزئین ورودی، طراحی دروازه حیاط و ایجاد منظره ای جذاب پیدا کنید.

شما می توانید سوالات خود را در زمینه طراحی نما، انتخاب درب مناسب برای ساختمان و دکوراسیون داخلی از طریق مشاوره رایگان دکوراسیون اتود یا نظرات این مقاله با ما در میان بگذارید.با مشاوره طراحی معماری و دکوراسیون، می توانید از مشاوره آنلاین معماری اتود استفاده کنید.

آیا به دنبال شخصی برای سفارش دروازه باغ خود هستید؟ عذرخواهی رسمی!

اگر مقاله ای در مورد دروازه حیاط را از طریق گوگل جستجو کنید، جان! شما وارد وب سایت اتود شده اید و می خواهید شخصی را پیدا کنید که یک درب پاسیو زیبا و شیک برای شما بسازد. واقعا متاسفیم. متأسفانه ما فقط طراح دکوراسیون و تولید کننده در هستیم و اساساً هیچ نوع مبلمان و مبلمانی تولید نمی کنیم.

از زمان نگارش این مقاله ده ها و صدها تماس با دفتر مرکزی شرکت و شبکه های اجتماعی اتود برای درخواست ساخت یا نصب درب حیاط دریافت کرده ایم و لازم به نظر می رسد که رسماً برای خوانندگان عزیز این مقاله توضیح دهیم که امکان ساخت درب برای ما وجود ندارد.

اما لطفاً اگر در این زمینه مهارت دارید یا مترجمی شایسته و حرفه ای می شناسید، بی نهایت سپاسگزار و سپاسگزار خواهیم بود اگر آنها را به ما معرفی کنید تا اطلاعات تماس آنها را در این مقاله برای گنج یاب ها قرار دهیم! درج کنید

پیش نویس اولیه؛ آبان 96 _ آخرین بروز رسانی; آگوست 99

هفت نکته مهم در انتخاب درب ورودی ساختمان

یک – امنیت درب ورودی؛ یا تا چه حد به خواسته دزد احترام می گذارید؟

در انتخاب مدل درب پاسیو به میزان امنیت مورد نیاز این درب توجه کنید؟ و آیا به همان اندازه که می خواهید امنیت ورودی حیاط خلوت را ساده و شیک فراهم می کند؟

برای پاسخ به این سوال باید به دقت مشخص شود که چه کسانی حق ورود از این در را دارند. ساکنان ؟ میهمانان؟ یا افراد خارجی که ممکن است با ساکنین ساختمان ارتباط کوتاهی داشته باشند نیز می توانند بدون مشکل وارد این ساختمان شوند؟

یکی از نکات مهم در انتخاب درب، توجه به بافت و فضایی است که در آن زندگی می کنید. اگر خانه شما در یک منطقه مسکونی با نگهبانی با نگهبان 24 ساعته و دوربین های مداربسته برای نظارت بر امنیت و ورود و خروج افراد قرار دارد، ممکن است نیازی به توجه زیادی به سطح امنیتی نداشته باشید. درب ورودی و مدل آن، شما می توانید هر جزئیات امنیتی را انتخاب کنید.

اما اگر این درب برای ویلایی که یک یا دو خانواده در آن زندگی می کنند انتخاب می شود، بدون شک باید به این موضوع توجه کرد که در انتخاب مدل درب چقدر ورود افراد غریبه و سارق از این درب سخت است.

درب ورودی یک مجتمع مسکونی که روزانه افراد زیادی از جمله ساکنان یا مهمانان، پیک ها و غیره ممکن است از طریق آن وارد ساختمان شوند نیاز به حفاظت و امنیت بسیار پایینی دارد و حفظ امنیت واحدهای مسکونی در این شرایط به عهده خود است. درب آپارتمان اما در ساختمان ویلایی یا با واحدهای محدود بهتر است این درب را به گونه ای انتخاب کنید که امنیت ساکنین را به درستی تامین کند.

دو – حریم خصوصی بصری قابل قبول برای یک دروازه حیاط ساده و زیبا

حریم خصوصی بصری یک پارتیشن، دیوار یا هر نوع ساخت و ساز و حریم خصوصی است که دید و دید را محدود می کند. مثلاً حصار حریم فیزیکی ایجاد می کند، اما امکان دیدن پشت آن وجود دارد، بنابراین حریم بصری نیست. پرچین ها می توانند حریم خصوصی بصری ایجاد کنند (شما نمی توانید پشت آنها را ببینید)، اما حریم خصوصی فیزیکی محسوب نمی شوند. (امکان گذر از آنها وجود دارد)

شاید بارها در فیلم ها و عکس های ساختمان های خارجی مشاهده کرده باشید که نرده ها، دیوار حیاط و دروازه به گونه ای طراحی شده اند که هنگام ورود افراد غریبه به حریم خصوصی خاصی توجه نمی شود و ممکن است حیاط شامل پرچینی از بوته ها باشد. دیوارهای آجری کوتاه یا فقط یک ردیف نرده زیبا. این سبک طراحی حیاط را گاهی در مناطق روستایی کشورمان می بینیم.

اما به طور کلی در کشور ما اکثر مردم ترجیح می دهند که دیوارهای خانه حریم مناسبی را از نگاه غریبه ها برایشان فراهم کند. این موضوع به ویژه در خانواده هایی که بیشتر به شریعت و سنت پایبند هستند و ساکنان یک آپارتمان تمایل دارند خانم های خانه را از چشم نامحرمان حفظ کنند، اهمیت بیشتری دارد.

بنابراین در انتخاب درب ساختمان به این نکته مهم توجه کنید که کدام قسمت درب خالی است و به افراد خارجی اجازه دیدن فضای داخلی خانه را می دهد.

سه – سبک زندگی اجتماعی

فضایی که ساختمان شما در آن قرار دارد بخشی از یک مجموعه بزرگتر است که در آن عادات، رفتارها و دیدگاه ها پذیرفته یا رد می شود. این عادات و رفتارها بر طراحی ساختمان و به ویژه درب ورودی آن تأثیر می گذارد.

به عنوان مثال، درب حصاری که نمای کاملی از ساختمان ایجاد می کند، ممکن است در مناطق ساحلی کشور کاملا رایج و پذیرفته شده باشد، اما در شهرهای کویری مانند یزد یا اصفهان به دلیل الگوهای رفتاری یا اجتماعی. برای اکثر مردم این ورودی ایده جالبی است، اما برای اکثر مردم نه.

البته اگر می خواهید از الگوهای رفتاری و اجتماعی محله سکونت خود خارج شوید، تا حدودی یک موضوع شخصی است. لازم به ذکر است که برخی از این حدود در قوانین برنامه ریزی قابل قبول نیستند.

در همه موارد هنگام انتخاب درب ورودی حیاط دقت کنید که طرح انتخابی با کاربری ها و ویژگی های اجتماعی محل سکونت شما مطابقت داشته باشد و عواقب این انتخاب را بررسی کنید.

چهار – ساختارها و امکانات اجرایی

یکی از نکات بسیار مهمی که بارها در مشاوره های آنلاین معماری و طراحی نمای ساختمان به آن توجه کرده ام بی توجهی مالک و یا حتی معمار محترم نسبت به باز شدن درب و ساختار اجرایی آن است.

در بسیاری از موارد طراح نما بدون توجه کافی به جزئیات (به دلیل عدم تجربه در اجرا) درب جذاب و زیبایی را طراحی کرده و صاحب محترم آن را تایید می کند.

اما در عمل به دلیل نوع درب، الگوی بازشو و سازه های اجرایی نمی توان چنین ورودی برای ساختمان طراحی کرد. این طرح از نظر سبک و رنگ با نمای کلی و ساختار کلی فضا همخوانی دارد و تغییر آن کار ساده ای نیست و نیاز به بررسی مجدد طرح نما دارد.

پس از انتخاب درب مورد نظر برای نما و قبل از نهایی شدن تمامی کارها، لازم است در خصوص امکان اجرای آن با طراح یا سازنده درب های ورودی مشورت شود.

پنج – هماهنگی با دیوار مجاور

شاید تا به حال برای شما پیش نیامده باشد که در یک ماشین (پاره شده!) را به شما نشان دهند و از زیبایی آن بپرسند! ممکن است فکر کنید فرد محترمی که از شما سوال می پرسد با شما شوخی می کند یا به طور موقت احساسات خود را از دست داده است!

وقتی عکس کل ماشین را می بینید و در مورد دری که روی آن ماشین قرار می گیرد نظر می دهید می توان در مورد زیبایی درب ماشین صحبت کرد.

انتخاب درب ورودی ساختمان به صورت کاملا مجزا اشتباه بسیار بزرگی است که برخی از فروشندگان درب و پنجره فلزی آن را رواج داده اند. درب ورودی دارای قسمت های متعددی در اطراف خود می باشد که شامل درب ورودی، ستون های مجاور، درهای کوچک، باغ ها و حتی پیاده روها می شود. برای بررسی زیبایی یا زشتی درب ورودی حیاط، باید کل این فضا را با هم بررسی کنید.

ششم – درب ساختمان جزء کل نمای اصلی است.

درب ورودی ساختمان بخشی از یک کل بزرگتر به نام نمای ساختمان است. بدون هماهنگی درب با نمای اصلی، زیبایی یا درستی طراحی این درب معنایی ندارد. در بررسی و انتخاب درب ورودی حیاط به نمای کلی ساختمان و هماهنگی کامل رنگ و طرح درب با این ظاهر توجه کنید.

هفت – رنگ صورت از درون سر صحبت می کند …

یکی از اصول کلی طراحی نمای ساختمان، نمایش احساس فضای داخل ساختمان است. در یک ساختمان با طراحی کلاسیک با مبلمان استیل و تزئینات سلطنتی، انتخاب یک نمای مینیمال که یک ساختمان مدرن را نشان می دهد ممکن است کار درستی نباشد. به عنوان مثال یکی از نکاتی که در حین طراحی به دانشجویان معماری می گویم این است:

نمای ساختمان نباید به گونه ای متضاد طراحی شود که وقتی بیننده از بیرون وارد خانه می شود فکر کند وارد فضای اشتباهی شده است. حداقل بهتر است در طراحی نما و درب ورودی، سبک دکوراسیون داخلی پذیرایی را نشان دهیم.

دروازه حیاط و ورودی ساختمان شما نشان دهنده نوع و سبک طراحی خانه است و بهتر است در انتخاب دروازه به این موضوع توجه کافی داشته باشید. حتی اگر می خواهید یک درب بسیار مدرن برای ساختمانی با دکور کلاسیک انتخاب کنید، این تضاد باید برنامه ریزی شده و با ایده های طراحی باشد.

سه استاندارد مهم در طراحی دروازه عقب را در نظر داشته باشید.

اندازه درب ورودی به کاربری آن و البته جنبه های زیبایی در طراحی نمای ساختمان بستگی دارد.

عرض درب های ورودی عابر پیاده از یک متر تا 1.30 متر متغیر است و به ندرت می توان ابعادی بیشتر از این را برای درب های ورودی عابر پیاده در نظر گرفت.

عرض دروازه حیاط بسته به نوع پارکینگ ساختمان بین 75/2 تا 6 متر بوده و برای ورود دو خودرو به صورت همزمان قابل استفاده است.

حداقل ارتفاع درب های ورودی 10.2 متر است و بسته به نوع طراحی، باربری و سبک طراحی درب، این ارتفاع می تواند تا 3.5 متر افزایش یابد.

50 طرح ساده و شیک حیاط برای ساختمان ها و ویلاهای لوکس

شاید خواندن این مقاله متفاوت و کاملا غیر رسمی برای شما مفید و جالب باشد؛

13 ایده برای لذت بردن از خانه ای که در آن احساس خوبی دارید.

خیاطی حس خوبی به ما می دهد، زیرا پس از یادگیری آن می توانیم لباس های زیبا بدوزیم، لباس های عالی متناسب با اندام خود بسازیم و با چیزهایی که می دوزیم خاطره ای ماندگار بسازیم. یادگیری خیاطی کار سختی نیست و فقط نیاز به تمرین دارد. در این آموزش خیاطی برای مبتدیان، تمام نکات مورد نیاز برای خیاطی با چرخ خیاطی و با دست را در اختیار شما قرار می دهیم. ما همچنین ابزار و تجهیزات مورد نیاز برای دوخت لباس های زیبا را ارائه می دهیم. علاوه بر این، ما همچنین برخی از مهارت های اولیه برای آموزش خیاطی را آموزش می دهیم.

ملزومات خیاطی

خیاطی یکی از آن کاردستی هایی است که می توانید با حداقل تجهیزات در منزل انجام دهید. کیت های خیاطی مختلفی در بازار وجود دارد که حاوی ضروری ترین و کاربردی ترین لوازم خیاطی است. در ادامه مهم ترین ابزار و وسایل خیاطی را فهرست کرده ایم. مطمئناً به همه این وسایل نیاز نخواهید داشت، اما داشتن آنها در خانه می تواند مفید باشد.

لوازم مورد نیاز خیاطی شامل:

نخ؛

سوزن؛

پیشخوان خیاطی;

چرخ خیاطی؛

سوزن نخ زنی;

سوزن های طب سوزنی؛

قیچی خیاطی؛

کوسن سوزنی؛

بیشکف (ابزار شکافتن درز);

وزن الگوی دوخت (برای جلوگیری از حرکت پارچه هنگام برش الگو)؛

کاتر چرخشی (ابزاری شبیه کاتر پیتزا برای بریدن قطعات الگوی ساده تر).

نشانگر پارچه (نشانگر یا مداد برای علامت گذاری و انتقال طرح به پارچه).

دوخت آسان برای مبتدیان

بهترین راه برای یادگیری خیاطی آسان این است که با دوخت چیزهای بسیار ساده شروع کنید، مانند:

چیزهایی که خیلی پیچیده نیستند (چیزی که تزئینات، چین ها و الگوهای زیادی ندارد).

دوخت خط مستقیم (دوخت خط مستقیم ساده ترین کار در خیاطی و شروع خوبی است)؛

دوخت وسایل خانه (دوخت لباس کار سختی است، بنابراین دوخت چیزهایی مانند روبالشی، کیف خرید، کوسن یا حتی دستگیره و دکمه، محل خوبی برای شروع آموزش خیاطی است).

برای یافتن الگوهای خیاطی ساده می توانید از اینترنت استفاده کنید. اینترنت پر از پروژه های خیاطی ساده برای مبتدیان است. به عنوان مثال، شما می توانید تعداد زیادی از این پروژه ها را در Pinterest مشاهده کنید. همانطور که در خیاطی بهتر می شوید و اعتماد به نفس پیدا می کنید، می توانید به سمت پروژه های دشوارتر بروید. با سرعت خود پیش بروید و آنچه را که برای شما مناسب تر است انتخاب کنید. به یاد داشته باشید، خیاطی باید سرگرم کننده باشد، نه خسته کننده.

مهارت های اولیه خیاطی

مهارت های اولیه خیاطی عبارتند از:

دوخت دکمه؛

خیاطی جادکامه;

نحوه استفاده از الگوی خیاطی;

گلدوزی روی لباس (افزودن جزئیات تزئینی به لباس باعث جذابیت و زیبایی بیشتر آن می شود).

آگاهی از پارچه مناسب برای هر لباس (انتخاب اشتباه پارچه می تواند کل لباس را خراب کند).

روش دوخت پارچه جرسی (دوخت پارچه جرسی کار سختی است و باید روش صحیح دوخت این پارچه ها را بدانید).

سایر مهارت های خیاطی

با کسب تجربه بیشتر در خیاطی، می توانید تکنیک های خیاطی پیچیده تری را یاد بگیرید و یاد بگیرید که چگونه لباس های خود را متناسب با سایز خود بچینید.

روش دوخت جیبی: دوخت جیبی راه خوبی برای بازیافت لباس های قدیمی است.

نحوه دوخت زیپ مخفی: با دوخت زیپ مخفی به لباس خود ظاهری حرفه ای می دهید.

نحوه اضافه کردن لبه چین دار به لباس: با این تکنیک جالب لباس های خود را گل می کنید.

نحوه دوخت چین و چروک: با آموزش دوخت پلیسه می توانید کمی به لباس های خود حالت دهید.

روش دوخت کش به لباس: دوخت کش به لباس دشوار است، اما مهارت بسیار مفیدی است.

نحوه دوخت پاچه شلوار و روش دوخت پاچه شلوار: دوخت پاچه شلوار برای کسانی که خرید شلوار برایشان مشکل است و مجبورند هر بار شلوار خریداری شده را کوتاه کنند، مهارتی ضروری است.

روش دوخت: برای دوخت کمر دامن، آستین چین دار و خیلی چیزهای دیگر می توان از سوزن جمع آوری استفاده کرد. اگر می خواهید لباس های خود را بدوزید، پلیسه کردن با سوزن یک مهارت بسیار مفید برای یادگیری است.

آموزش خیاطی در منزل با دست

خیاطی با خطوط مستقیم یک مهارت مفید برای یادگیری نحوه سجاف کردن شلوار، ترمیم سوراخ در درز لباس، یا اضافه کردن یک تریم به کت جین مورد علاقه خود است.

نخ مناسب برای دوخت دستی

در بازار نخ هایی با اشکال و رنگ های مختلف برای انواع لباس ها وجود دارد. ممکن است وسوسه شوید که یک بسته نخ ارزان و ارزان بخرید. با این حال همیشه بهتر است نخ های مرغوب را از برندهای معروف انتخاب کنید و کیفیت را فدای قیمت نکنید. نخی که سفت نیست یا به درستی دور قرقره پیچانده نمی شود، به راحتی پاره می شود یا گره می خورد، که وقتی روی یک دوخت تمیز و مرتب تمرکز می کنید چیز خوبی نیست.

از نخی تا حد امکان نزدیک به رنگ پارچه لباستان استفاده کنید تا بخیه ها دیده نشوند. البته برای دوخت صدفی بهتر است از رنگ متضاد استفاده کنید تا بتوانید به راحتی نخ های دوخت را بعد از دوخت اصلی جدا کنید. نخ پلی استر یا ترکیبی از پنبه و پلی استر بهترین انتخاب است، زیرا از نخ پنبه ای خالص قوی تر است.

سوزن مناسب برای دوخت دست

سوزن خیاطی به اندازه نخ اهمیت دارد. این سوزن باید تیز بوده و سوراخ آن به اندازه ای باشد که نخ به راحتی وارد شود. البته سوراخ سوزن نباید آنقدر بزرگ باشد که هنگام دوخت به سختی از پارچه عبور کند. هرچه سوزن کوچکتر و ریزتر باشد، بهتر است، زیرا دوخت تمیزتری خواهید داشت. سوزن کوچک و نازک از الیاف پارچه سوراخ می کند و می گذرد و گیر نمی کند. سوزن Crewel برای این منظور مناسب است.

قبل از شروع دوخت، نوک سوزن را به آرامی با انگشت خود لمس کنید. در صورت احساس زبری یا زنگ زدگی یا خمیدگی در تمام طول سوزن، باید از یک سوزن جدید استفاده کنید. سوزن های خم شده یا سوزن هایی با نوک شکسته در پارچه گیر می کنند و باعث کشیده شدن پارچه می شوند. سوزن ها در اندازه ها و طول های مختلف موجود هستند. اگر می خواهید با پارچه های خاصی مانند چرم یا ژاکت کار کنید، باید از سوزن دیگری استفاده کنید.

روش دوخت با دست

یک نخ را در طول ساعد خود ببرید. اگر طول نخ بیشتر از این مقدار باشد، برداشتن آن از پارچه دشوارتر می شود و احتمال گره شدن نخ افزایش می یابد.

پس از انتخاب نخ و سوزن با کیفیت، می توانید شروع به دوخت کنید. ابتدا در انتهای نخ یک گره بزنید. فقط یک گره کوچک نزدیک انتهای نخ ببندید.

سپس سر دیگر نخ را از سوراخ سوزن رد کنید. اگر چشم دوربین دارید، حتما از عینک مناسب استفاده کنید تا بتوانید سوراخ سوزن را به وضوح ببینید. برخی از افراد انتهای نخ را خیس می کنند تا راحت تر از سوزن عبور کند. اگر بعد از چند بار تلاش نمی توانید نخ را از سوراخ سوزن عبور دهید، انتهای نامرتب نخ را ببرید تا عبور از سوراخ سوزن راحت تر شود.

بسته به نوع دوختی که می خواهید انجام دهید، 2 روش برای نخ کشیدن سوزن وجود دارد:

استفاده از نخ به عنوان نخ: این روش برای اکثر دوخت های دستی استفاده می شود. به خصوص در مواردی که می خواهید نقاط نامرئی باشند. در این روش نخ را به طول دلخواه ببرید سپس از سوراخ سوزن رد کنید و انتهای آن را گره بزنید.

دو نخ: این روش برای بخیه هایی که باید محکم باشند مانند چین سوزنی استفاده می شود. نخ را به اندازه لازم ببرید سپس آن را از وسط تا کنید و دو سر نخ را از سوراخ سوزن رد کنید. پس از اولین کوک، سوزن را از حلقه ایجاد شده در انتهای دیگر بکشید تا شروعی بسیار محکم و بدون گره خوردن داشته باشید.

اگر در نخ کشیدن سوزن مشکل دارید، می توانید از ابزار مفیدی مانند نخ سوزن استفاده کنید. یک نخ سوزن معمولاً در تمام کیت های خیاطی مبتدی وجود دارد.

انواع دوخت با دست

در دوخت دستی می توانید از انواع دوخت استفاده کنید تا نتیجه کارتان تمیزتر و زیباتر شود. استفاده از گلدوزی نیز زیبایی و جلوه بیشتری به کار شما می دهد.

۱. دوخت شلال ساده (Running Stitch)

این نوع دوخت برای افزودن دوخت به لباس، ترمیم پارگی، ترمیم لباس و دوخت حاشیه و لبه‌های طرح‌های گلدوزی مفید است. این دوخت شبیه قلاب بافی است و برای تزیین لباس دوخته شده یا تا کردن پارچه استفاده می شود. در دوخت ساده آبشاری باید سوزن را از روی پارچه بالا و پایین کنید تا بخیه های یکدست ایجاد شود. طول تمام نقاط و فاصله بین آنها باید یکسان باشد تا نقطه تمیزی داشته باشیم.

۲. دوخت برگشتی یا کوک بخیه (Backstitch)

دوخت یک دوخت مناسب برای ترمیم درز لباس یا برای دوخت دستی درزی است که باید محکم باشد. طول تمام دوخت ها باید یکسان باشد و هیچ فاصله ای بین آنها وجود نداشته باشد. هر چه بخیه ها کوچکتر باشد، درز سفت تر است. دوخت باستینگ یک دوخت بادوام است که برای ایجاد تمام درزهایی که با چرخ خیاطی قابل انجام نیستند (مخصوصاً هنگام تعمیر لباس) ایده آل است.

۳. بخیه ضربدری (Cross Stitch)

دوخت ضربدری یک دوخت گلدوزی است که روی پارچه بافتنی انجام می شود که در آن دو کوک کوچک با هم قطع می شوند و شکل ضربدری (X) ایجاد می کنند. ایجاد تعداد زیادی از این صلیب های کوچک صحنه های زیبا و ظریفی را ایجاد می کند.

۴. ساتن‌دوزی یا توپردوزی (Satin Stitch)

گلدوزی ساتن بهترین کوک برای گلدوزی است زیرا به شما امکان می دهد یک منطقه را با رنگ پر کنید. این کوک برای دوخت گل عالی است زیرا می توانید در سایه های مختلف کار کنید تا گلی شبیه گل های طبیعی بسازید.

۵. کوک دانه (Seed Stitch)

دوخت مهره ای یک دوخت عالی برای یادگیری برای مبتدیان است زیرا فضای کار را به خوبی پر می کند. این نقطه برای سایه زدن و عمق بخشیدن به رنگ ها در کار ایده آل است.

۶. دوخت زنجیره (Split Stitch)

دوخت زنجیره ای یک کوک کامل برای حاشیه ها و خطوط کلی اشکال است و در صورت استفاده برای گلدوزی کلمات بسیار زیبا به نظر می رسد. ساختار و بافت این دوخت به کلمات عمق می بخشد.

۷. دوخت دیزی تنبل (Lazy Daisy Stitch)

دوخت دیزی تنبل یک دوخت سریع و آسان است که به راحتی می توانید آن را یاد بگیرید و پس از یادگیری آن در کمترین زمان ممکن گل های زیبایی بدوزید.

۸. دوخت پَر (Feather Stitch)

دوخت پر یک دوخت عالی برای افزودن به مهارت های گلدوزی شما است. این نقطه ظریف شکلی شبیه به پر دارد. البته این دوخت با طرح های گلدار نیز بسیار خوب عمل می کند.

۹. گره فرانسوی (French Knots)

دوخت این دوخت های زیبای گلدوزی مهارت بسیار مفیدی است. این گره های کوچک در هر نوع کار گلدوزی درخشان به نظر می رسند و یکی از جالب ترین انواع دوخت های گلدوزی هستند.

۱۰. گره شمش (Bullion Knot)

این پاپیون های بلند رزهای زیبایی می سازند و به کار گلدوزی شما عمق و بافت می بخشند.

انتخاب چرخ خیاطی

اگر تا به حال با دست خیاطی کرده اید، حتما می دانید که چرخ خیاطی چگونه سرعت کار را افزایش می دهد و نتیجه را تمیز و زیبا می کند. خرید اولین چرخ خیاطی شما یک سرمایه گذاری بزرگ است. اگرچه محصولات ارزان قیمتی در بازار وجود دارد، اما برای خرید چرخ خیاطی برای مبتدیان باید مبلغ قابل توجهی هزینه کنید. با در نظر گرفتن این موضوع، بهتر است قبل از خرید چرخ خیاطی، تحقیق و خرید چرخ خیاطی مناسب داشته باشید.

هنگام خرید چرخ خیاطی به نکات زیر توجه کنید:

بودجه شما چقدر است؟ آیا واقعاً چیزی ارزان می خواهید یا پول بیشتری دارید و می خواهید یک محصول با کیفیت بخرید؟

آیا می خواهید چرخ خیاطی را از فروشگاه محلی خود خریداری کنید یا آنلاین؟ در خرید اینترنتی می توانید قیمت های بهتری پیدا کنید.

آیا می خواهید چرخ خیاطی شما ویژگی های زیادی داشته باشد یا چرخ خیاطی ساده ای را ترجیح می دهید که استفاده از آن آسان تر باشد؟ یا شاید گزینه های خاصی برای چرخ خیاطی خود در نظر گرفته اید؟

هنگام خرید چرخ خیاطی از بازار، باید نکات زیادی را در نظر داشته باشید و بهترین مورد را انتخاب کنید.

فقط به این دلیل که اکنون به دنبال آموزش خیاطی برای مبتدیان هستید، به این معنی نیست که باید ساده ترین چرخ خیاطی را انتخاب کنید. شما همیشه مبتدی نخواهید ماند و در آینده در خیاطی پیشرفت خواهید کرد. شما باید چیزی بخرید که در آینده و بعد از پیشرفت در خیاطی برای شما مفید باشد.

آموزش کار با چرخ خیاطی

پس از خرید باید یاد بگیرید که چگونه سوزن چرخ خیاطی را نخ کنید، تنظیمات را تغییر دهید و از دکمه های آن استفاده کنید. هر چرخ خیاطی کمی با بقیه متفاوت است. بهتر است از دفترچه راهنمای محصول استفاده کنید. اما جای نگرانی نیست. بیشتر چرخ خیاطی های مبتدی تنظیمات پیچیده ای ندارند که شما را گیج کنند.

یادگیری نحوه نخ کردن چرخ خیاطی کار سختی نیست. اکثر چرخ خیاطی های جدید دارای یک تصویر مسیر نخ هستند که نحوه نخ کشیدن دستگاه را نشان می دهد. این تصویر از بالای چرخ خیاطی شروع شده و به سوزن ختم می شود.

انواع چرخ خیاطی

۱. کوک مستقیم (Straight Stitch)

دوخت مستقیم رایج ترین نوع دوخت مورد استفاده در چرخ خیاطی است. این دوخت مبنای دوخت تمامی درزها می باشد. شما می توانید طول این دوخت را تنظیم کنید. 3 میلی متر نقطه شروع خوبی است، اما 4-5 میلی متر برای ماسوره های چرخ خیاطی ایده آل است. اگر امکان تغییر عرض این دوخت در چرخ خیاطی وجود داشته باشد، باعث تغییر محل سوزن می شود.

۲. کوک Lock-a-Matic

انتخاب این دوخت به این معنی است که چرخ خیاطی به طور خودکار دوخت را در ابتدا و انتهای آن قفل می کند. این کار از باز شدن نخ و قاطی شدن و کثیف شدن دوخت قلاب بافی معکوس جلوگیری می کند. برتاک یک دوخت معکوس و معکوس در ابتدا و انتهای درز است که سفت می شود و از ساییدگی درز جلوگیری می کند.

۳. کوک مستقیم با کوک‌های قفل‌کننده (Straight Stitch With Locking Stitches)

در این دوخت، بخیه ها به صورت نامرئی و نامشخص در ابتدا و انتهای آن «قفل» می شوند. این دوخت شبیه دوخت lock-a-matic است با این تفاوت که دوخت های قفلی به صورت چکشی هستند و کار را بیشتر نامرئی و نامحسوس می کند.

۴. کوک زیگزاگ

از کوک زیگزاگ می توان برای تکمیل درزها، دوخت پارچه های کشدار مانند ژرسه و لیکرا و همچنین دوخت کش به پارچه استفاده کرد. می توانید طول و عرض این دوخت را تغییر دهید.

۵. کوک زیگزاگ سه‌مرحله‌ای

دوخت زیگزاگ سه مرحله ای یک دوخت کمتر استفاده شده اما ضروری است. این نوع دوخت یکی از ویژگی های مشترک همه چرخ خیاطی ها به جز ساده ترین و ابتدایی ترین چرخ خیاطی است. از این نوع دوخت مانند دوخت زیگزاگ برای دوخت کش روی پارچه نیز استفاده می شود. این دوخت نسبت به دوخت زیگزاگ معمولی باعث کشش بیشتری می شود و بنابراین گزینه ای عالی برای دوخت کش است.

۶. کوک Lightning یا کوک Stretch

این دوخت برای دوخت پارچه های کشدار مناسب است. هنگامی که این دوخت روی پارچه دوخته می شود، شکل رعد و برق آن تقریباً شبیه به دوخت مستقیم می شود. اما زیگزاگی جزئی این دوخت باعث می شود که بخیه ها با پارچه کشسان برخورد کنند. این دوخت بسیار کاربردی است و دفعه بعد که پارچه دوختید حتما باید از آن استفاده کنید.

۷. کوک اورلاک (Overlock)/ کوک Overedge

اگر چرخ خیاطی ندارید می توانید از این دوخت برای لبه های دوخته نشده پارچه استفاده کنید. چرخ خیاطی شما ممکن است دوخت های اورکلاک متفاوتی داشته باشد، اما اصل اساسی و رایج این نوع دوخت، دوختی است که لبه پارچه را می پوشاند. معمولاً برای این ملودی به پایه خاصی نیاز دارید. دفترچه راهنمای چرخ خیاطی به شما می گوید که از کدام پایه استفاده کنید.

۸. کوک سجاف کور (Blind Hem Stitch)

سجاف کور یک کوک سجاف تمیز است که یک خط درز کمی در سمت راست پارچه ایجاد می کند. اگر می خواهید سجاف کور بدوزید، چرخ خیاطی شما یک دوخت مخصوص دارد که این کار را برای شما انجام می دهد. در این نوع دوخت نیاز به تا زدن پارچه با الگوی خاصی در چرخ خیاطی است. گفتنی است، اگر می خواهید از این نوع دوخت استفاده کنید، برای دستورالعمل ها به دفترچه راهنمای چرخ خیاطی خود مراجعه کنید.

۹. کوک‌های تزیینی

دوخت های تزئینی در سبک ها و اشکال مختلفی وجود دارند و اغلب در لحاف کاری استفاده می شوند. البته می توانید از این دوخت ها برای تزیین دکور منزل یا حتی لباس های سجاف استفاده کنید. این دوخت ها به اشکال مختلف از برگ گرفته تا قلب گرفته تا دانه های برف و در چرخ خیاطی هایی که تعداد و تنوع دوخت بیشتری دارند، تعداد دوخت های تزئینی نیز بیشتر است.

۱۰. کوک جادکمه‌ای

اگر چرخ خیاطی شما یک دوخت را در یک مرحله انجام می دهد، باید دوخت مخصوص خود را انتخاب کنید. اگر چرخ خیاطی شما برقی است (بدون صفحه)، معمولاً باید یک انتخابگر دوخت را بچرخانید تا قسمت های بالا، پایین و کناره های یوک را جداگانه بدوزید. در فونداسیون یک مرحله ای باید از فونداسیون مخصوص استفاده کنید. این پایه در برخی از چرخ خیاطی ها موجود است و نیازی به خرید جداگانه آن نیست.

آخرین کلمه

اکنون که می دانید چگونه سوزن چرخ خیاطی را نخ کنید و ابزار و لوازم مورد نیاز خود را خریداری کرده اید، می توانید آموزش خیاطی را از ابتدا شروع کنید. البته از همان ابتدا نباید انتظار داشته باشید که کارتان بی عیب و نقص و بی نقص باشد. به یاد داشته باشید که یادگیری خیاطی به زمان و تمرین زیادی نیاز دارد و اگر گاهی اوقات اشتباه کنید اشکالی ندارد. قبل از استفاده از یک روش خیاطی، ابتدا آن را روی تکه های پارچه اضافی امتحان کنید و وقتی نحوه صحیح انجام آن را یاد گرفتید، آن را روی لباس اصلی خود بمالید تا تصادفاً به لباس خود آسیب نرسانید.

اگر نظر یا تجربه ای در مورد نکات ذکر شده در مورد آموزش خیاطی آسان در منزل دارید، می توانید آن را در قسمت «ارسال نظرات» با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا