چطور حواله ماشین بخریم

یکی از قدیمی ترین و مطمئن ترین راه ها برای سرمایه گذاری و کسب سود، خرید خودروی جدید به قیمت کارخانه و فروش آن به قیمت بازار آزاد است که البته به راحتی امکان پذیر نیست.

خودروسازان سالهاست که از این راه آسان برای کسب درآمد آگاه هستند و به همین دلیل هر از چند گاهی خبر غیرقانونی بودن خرید و فروش خودرو به گوش می رسد. از زمان راه اندازی طرح یکپارچه، این شرکت ها بارها بر غیرقانونی بودن اعطای امتیاز برنده در قرعه کشی تاکید کرده اند. با این حال، همه جا می توانید بشنوید که شخصی با خرید و فروش وجوه سود کرده است و سپس وسوسه می شوید که از این راه پول در بیاورید یا خودروی مورد نظر خود را ارزان بخرید.

با وجود ممنوعیت قانونی خودروسازان، بهتر است قبل از خرید خودروی ترانسفر و فروش آن، نحوه اقدام را بدانید تا با مشکلات قانونی و از دست دادن سرمایه خود مواجه نشوید. این مقاله بهترین راه برای فروش خودرو را به شما نشان می دهد.

نقل و انتقال خودرو چیست؟

انتقال خودرو در واقع یک قرارداد بین سازنده و خریدار است. این قرارداد پس از واریز وجه توسط خریدار برنده قرعه کشی مدل های خاص و سیستم یکپارچه منعقد می شود و خودروساز متعهد می شود در صورت پرداخت مبلغ یا اقساط باقی مانده از سوی خریدار، خودرو را در موعد مقرر به وی تحویل دهد.

در واقع قسط یک سند مالکیت مشروط خودرو است که شامل اطلاعات هویتی خریدار، اطلاعات خودرو، اطلاعات سازنده، اطلاعات سند مالی پیش پرداخت، اطلاعات بیمه نامه و همچنین شماره و مهر نمایندگی می باشد.

برخی افراد به دلیل عدم توانایی در پرداخت اقساط یا تکمیل وجه اقدام به فروش حواله خودرو می کنند که باید با در نظر گرفتن شرایط خرید و فروش حواله خودرو و قانونی بودن آن انجام شود.

آیا خرید و فروش حواله خودرو قانونی است؟

هنگام ثبت نقل و انتقال خودرو معمولاً امکان خرید و فروش آن ذکر می شود. فروش نقل و انتقال خودرو به 3 شرط امکان پذیر است:

هنگام انتقال وسیله نقلیه لازم است امکان انعقاد قرارداد صلح یا نحوه واگذاری نقل و انتقال خودرو مشخص شود.

طرفین قرارداد باید عقل و بلوغ داشته باشند، اهلیت قانونی داشته باشند و با دل خوش عمل کنند.

قرارداد مذکور باید نزد دفاتر اسناد رسمی یا نمایندگان مجاز خودروسازان به ثبت برسد.

قرارداد صلح قراردادی است که در آن طرفین برای حل و فصل اختلاف موجود یا احتمالی در آینده با یکدیگر صلح می کنند. این قرارداد می تواند با وجه یا بدون پرداخت منعقد شود که الزاماً با پرداخت هزینه نقل و انتقال خودرو همراه خواهد بود.

برندگان قرعه کشی ایران خودرو و سایپا قبل از معرفی خودرو در بورس کالا و طرح تلفیقی می توانستند از خرید و فروش خودروهای پرداختی سود ببرند یا حداقل خودروی مورد نظر خود را با قیمتی کمتر از قیمت بازار در اختیار داشته باشند. در حال حاضر امکان انعقاد قرارداد صلح به طور کلی از حواله ها حذف شده و امکان خرید و فروش حواله از ایران خودرو و سایپا وجود ندارد.

خرید و فروش حواله خودرو چگونه است؟

چنانچه در نحوه ثبت نقل و انتقال خودرو امکان نقل و انتقال قید شده باشد و شرایط فوق احراز شود، فروش نقل و انتقال خودرو قانونی خواهد بود. نحوه انتقال خودرو به شرح زیر است:

طرفین به دفتر اسناد رسمی مراجعه کرده و قرارداد صلح یا وکالتنامه منعقد می کنند. البته اخذ وکالت در هنگام واگذاری حواله خودرو چندان مرسوم نیست. علاوه بر این، هزینه های انتقال خودرو در این مرحله پرداخت می شود.

در مرحله بعد جهت و هدف معامله مشخص می شود که باید قانونی و مشروع باشد.

سپس طرفین معامله مدارک شناسایی و انتقال خودرو را تحویل می دهند تا مشخصات آنها در قرارداد درج شود. پس از تنظیم قرارداد، خریدار و فروشنده انتقال را امضا می کنند.

مرحله نهایی واگذاری انتقال خودرو به شرکت سازنده واگذار می شود. همانطور که گفتیم در حال حاضر فروش دستوری ایران خودرو و سایپا ممنوع است و این شرکت ها در حال حاضر خودرو را تنها به شخصی تحویل می دهند که به نام او ثبت نام شده است.

همچنین برای جلوگیری از خرید و فروش حواله خودرو اقداماتی از جمله ممنوعیت چند ماهه خودرو و رهن ماندن سند آن برای مدت معین در نظر گرفته شده است. گفتنی است، اگر شخصی بتواند به صورت قانونی ترانسفر خودرو خریداری کند، در زمان تحویل خودرو، می تواند قرارداد انتقال و مدارک شناسایی خود را ارائه و خودرو را تحویل بگیرد.

قرارداد فروش انتقال خودرو شامل چه مواردی می شود؟

لیست زیر مواردی را که باید در قرارداد فروش نقل و انتقال خودرو گنجانده شود، نشان می دهد:

اطلاعات هویتی فروشنده و خریدار

موضوع قرارداد

الزام فروشنده به انتقال سند و کارت خودرو به خریدار

مبلغ توافق شده برای خرید نقل و انتقال خودرو

شرایط فسخ

مکانیسم حل اختلاف

آدرس محل سکونت خریدار و فروشنده

هزینه انعقاد قرارداد فروش از طریق انتقال وجه معمولاً به طور مساوی بین طرفین تقسیم می شود و اگر وکالتنامه باشد باید از نوع وکالت باشد.

بیشتر بدانید:

چگونه قیمت نقل و انتقال خودرو را محاسبه کنیم؟

از آنجایی که خرید خودرو ترانسفر با هدف سود بردن از مابه التفاوت قیمت کارخانه و بازار انجام می شود، نحوه محاسبه قیمت نقل و انتقال خودرو نیز به تفاوت قیمت کارخانه با قیمت بازار بستگی دارد. وسیله نقلیه مورد انتقال علاوه بر تفاوت قیمت، عوامل زیر نیز در تعیین قیمت نقل و انتقال خودرو موثر است:

هر چه موعد تحویل خودرو نزدیکتر باشد، قیمت انتقال بیشتر خواهد بود.

افزایش احتمالی قیمت کارخانه که برای تخفیف های پیش فروش اعمال می شود. در این نقل و انتقالات صندوق، قیمت نهایی کارخانه مشخص نیست و به همین دلیل، قیمت حواله پیش فروش ارزان‌تر است.

مدل خودرو و قیمت فعلی آن در بازار.

در پایان به یاد داشته باشید که قبل از خرید ترانسفر خودرو آن را به دقت بررسی کنید تا شرایط لازم برای خرید و فروش را داشته باشد. خرید و فروش حواله ای که این شرایط را نداشته باشد برای شما دردسرهای زیادی ایجاد می کند. مثلاً در قرارداد صلحی که در دفتر امضا می کنید، باید فروشنده را ملزم به تحویل خودرو کنید و مدام دنبال او بروید تا در تاریخ تحویل سند را به شما بدهد.

🔴 نحوه خرید و فروش حواله خودرو چگونه است؟ + نحوه محاسبه قیمت

🔖 یکی از قدیمی ترین و مطمئن ترین راه ها برای سرمایه گذاری و کسب سود، خرید خودرو بدون گزاف به قیمت کارخانه و فروش آن به قیمت بازار آزاد است که البته خوب نیست و به راحتی امکان پذیر نیست. یک راه آسان برای کسب درآمد برای سالها. به همین دلیل است که هر از چند گاهی اخباری مبنی بر خرید و فروش غیرقانونی حواله خودرو به گوش می رسد. از زمان راه اندازی طرح یکپارچه، این شرکت ها بارها بر غیرقانونی بودن اعطای امتیاز برنده در قرعه کشی تاکید کرده اند. با این حال، همه جا می توانید بشنوید که شخصی با خرید و فروش وجوه سود کرده است و سپس وسوسه می شوید که از این راه پول در بیاورید یا خودروی مورد نظر خود را ارزان بخرید.

📃 برای مطالعه این مقاله روی لینک زیر کلیک کنید👇
hmechani.cc/mag1020716

@officialhamrahmechanic
لینک منبع

پست های بازدید شده: 5

معاملات خودرو همیشه در لیست رایج ترین معاملات حقوقی در ایران قرار دارد. انتقال وجه خودرو به روش های مختلفی انجام می شود که یکی از این روش ها انتقال وجه خودرو یا انتقال وجه خودرو است.
در این مقاله به نکات حقوقی تنظیم قرارداد انتقال وجه خودرو پرداخته ایم و مراحل انتقال وجه خودرو را بررسی کرده ایم. .

با ما بمان.

هدف از انتقال یا حواله حواله خودرو چیست؟

اغلب افراد به دلایل مختلفی مانند رفع نیازهای شخصی یا حفظ سرمایه اقدام به خرید خودرو می کنند، اما پس از دریافت پول، خریداران خودرو ممکن است به دلایلی مانند نیاز فوری به پول یا امتناع از خرید و نگهداری خودرو بخرند. یک ماشین فروش ماشین قبل از تحویل.

زیرا خریدار اصلی خودرو قبل از تحویل خودرو مالکیت خودرو را به شخص دیگری منتقل می کند تا آن شخص بتواند خودروی مذکور را از شرکت دریافت کند.

در چنین حالتی خریدار باید انتقال خودرو را انتقال دهد. برای انتقال و حواله وجه از خودرو، تنظیم قرارداد انتقال وجه خودرو الزامی است و از طریق آن عملیات انتقال وجه انجام می شود.

قرارداد نقل و انتقال خودرو در چه قالبی است؟

قبل از شروع بررسی بندهای قرارداد نقل و انتقال خودرو، لازم است به موضوع شکل قانونی نقل و انتقال خودرو پرداخته شود.

اساسا قرارداد انتقال خودرو در قالب قراردادهای صلح تنظیم می شود. به عبارت دیگر برای انتقال نقل و انتقال خودرو از قرارداد تسویه استفاده می شود و فروشنده با خریدار در خصوص نقل و انتقال معامله صلح می کند.

اما انتقال خودرو به صورت وکالت نامه یا وکالت امکان پذیر است. البته این فرمت به دلیل برخی محدودیت ها چندان محبوب نیست.

نکته حائز اهمیت این است که گاه ممکن است خودروساز تعیین کننده، با بند تعیین تکلیف، تعیین تکلیف به صورت نیابتی یا حتی مطلقاً را ممنوع کرده باشد که در این صورت امکان واگذاری خودرو وجود ندارد. .

شرایط قرارداد انتقال صندوق خودرو چیست؟

اکنون که با هدف و قالب قرارداد انتقال خودرو آشنا شدیم، به سراغ مهم‌ترین بندهای این قرارداد می‌رویم:

اطلاعات تماس طرفین قرارداد انتقال خودرو

در این قسمت اطلاعات تماس کامل واگذار کننده (فروشنده) و گیرنده (خریدار) باید ذکر شود. نام، آدرس، کد ملی، شماره ثبت، تلفن، کد پستی و … مهمترین اطلاعات این پاراگراف است.

موضوع قرارداد

هدف از قرارداد انتقال وجه خودرو، انتقال و واگذاری کلیه حقوق و تعهدات یک خودروی معین با مشخصات کامل آن (رنگ، ​​مدل، سال ساخت و …) به گیرنده است به نحوی که انتقال گیرنده بتواند. تمام حقوق قانونی مالکیت خودرو را به دست آورید.

مبلغ قرارداد انتقال خودرو

مبلغ قرارداد نقل و انتقال خودرو همان ارزش خودرو است که در حواله قید شده و در قرارداد واگذاری نیز باید قید شود.

تعهد انتقال دهنده

به طور کلی انتقال دهنده با فروش خودروی انتقالی متعهد می شود که پس از انتقال خودروی انتقالی هیچ گونه حق مالکیتی بر خودرو نداشته باشد و همچنین متعهد می شود که هیچ گونه درخواستی مبنی بر صدور خودروی انتقالی نداشته باشد. انتقال.

به عبارت دیگر اصل تکلیف فروشنده در واگذاری این است که خودرو را به صورت کامل در اختیار خریدار قرار دهد و خریدار پس از واگذاری خودرو حق هیچ گونه شکایت و اعتراضی را نخواهد داشت تخفیف.

در نهایت انتقال دهنده ملزم به پرداخت خسارت در صورت بروز نقص فنی خاص در خودرو ناشی از اقدامات وی می باشد.

حل اختلاف

فروشنده و خریدار سوله خودرو باید مکانیزم های حل اختلاف خود را قبل از بروز اختلاف در مورد قرارداد واگذاری سوله خودرو روشن کنند.

استفاده از مذاکره، مرحله اول، و در مراحل بعدی، استفاده از داوری و ارجاع به دادگاه های صالح، اغلب در این بند گنجانده شده است.

تعداد نسخه های قرارداد

اصولا قرارداد انتقال خودرو مانند بسیاری از قراردادهای حقوقی باید حداقل در 2 نسخه تنظیم شود. یک نسخه نزد فروشنده یا واگذارنده و یک نسخه نزد خریدار یا واگذارنده باقی می ماند تا در صورت لزوم به مفاد آن مراجعه کند.

هزینه انتقال خودرو چقدر است؟

همانطور که قبلا ذکر شد، قرارداد انتقال خودرو در قالب یک قرارداد صلح است. بنابراین هزینه واگذاری نقل و انتقال خودرو همانند هزینه اسناد رسمی قرارداد تسویه حساب است که باید در دفترخانه پرداخت شود.

یعنی انتقال حواله خودرو جز صلح نامه محضری هزینه ای ندارد.

در عرف نقل و انتقال و تحویل اسناد، هزینه مذکور به طور مساوی بین فروشنده و خریدار تقسیم می‌شود، اما طرفین می‌توانند بر خلاف عرف نیز توافق کنند.

آیا در مورد قرارداد انتقال سوالی دارید؟

قرارداد واگذاری خودرو یکی از مهمترین قراردادها در زمینه خرید و فروش خودرو است. در این مقاله سعی شده است تا نکات مهم این قرارداد یادآوری شود تا طرفین معامله بتوانند با اطمینان کامل حقوقی، انتقال وجه را انجام دهند.

البته باید به خاطر داشت که تنظیم قراردادهای حقوقی منسجم و کامل نیازمند دانش و تخصص در زمینه حقوق قراردادها است.

ما در وینداد تیمی از مشاوران و وکلای تعدیل قرارداد داریم و می‌توانیم خدمات تنظیم و بررسی قرارداد انتقال خودرو را به شما ارائه دهیم.

ضمناً در صورت مواجه شدن با مشکل در هنگام انتقال خودرو می توانید از ظرفیت مشاوره حقوقی و آزمایشات تخصصی وینداد نهایت استفاده را ببرید.

4.5/5 – (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا