چطور جواب رد به خواستگار بدهیم

«چگونه خواستگارمان را رد کنیم؟ عنوان مطلب منتشر شده توسط سایت تبیان در مورد روش های صحیح رد خواستگار می باشد.

به گزارش ایسنا، در این مطلب می خوانیم:

اگر تصمیم خود را گرفته اید و می خواهید خواستگار خود را رد کنید، لطفاً بدانید که این پاسخ خود اصول و قوانینی دارد که باید آنها را رعایت کنید. در غیر این صورت، پاسخ به رد شما ممکن است باعث آزار یا حتی رنجش شود که مدت زیادی طول می کشد تا اثرات آن از بین برود. به خصوص اگر در مورد خانواده یا همکاری باشد!

*حقیقت را بگو

اگر پس از بررسی همه موارد و تجزیه و تحلیل وضعیت خود، باز هم فکر می کنید که برای یکدیگر ساخته نشده اید، باید هر چه زودتر او را از احساسات خود مطلع کنید. احساسات خود را در قلب خود نگه ندارید و سعی کنید با تحقیر و تواضع پاسخ منفی خود را به او نشان دهید. دلایل خود را توضیح دهید و بپذیرید که به او علاقه ای ندارید. از شکستن دل او نترسید و اجازه ندهید بیش از این امید داشته باشد و به فکر ازدواج با شما باشد.

پرده ها را کنار بگذارید اگر قرار بود معنای شما را به زبان غیرکلامی بفهمد، تا به حال متوجه شده بود، پس وقت آن است که ماموریت را صریح و بدون ترس روشن کنید. سخنان شما می تواند قلب او را بشکند. اشکالی ندارد اگر بدون توهین و یا اشاره به نقاط ضعف او حقیقت را روشن کنید، دیگر مسئولیتی در قبال شما نخواهد داشت، پس کاملا منطقی باشید و بدون تزریق هیجانات بی مورد به این روند، بگویید که آینده خوبی برای او نمی بینید. شما و او، یا احساس اینکه او آن نوع نیست و هرگز نخواهد بود.

* در چشم صحبت کنید

اگر هنوز جواب منفی خود را به او نداده اید، او را تکان دهید. در اولین فرصت با او رو به رو شوید و بدون شوخی همه چیز را برای او توضیح دهید. احترام گذاشتن به او، پذیرش این موضوع را برای او آسان می کند و تشکیل چنین جلسه ای از نشانه های این احترام است.

قرار نیست این جلسه را تکرار کنید و ده ها بار موضع خود را اعلام کنید. او چه قانع شود چه نباشد، کافی است یک بار برای همیشه تکلیف این ماجرا را روشن کنید.

* غرورش را نشکن

هرگز او را به خاطر علاقه اش به شما تحقیر نکنید. شما می توانید برای رد درخواست او به هر طریقی بروید. اما شما حق ندارید به خاطر احساساتش به او حمله کنید و به او توهین کنید یا او را سرزنش کنید. اگر او با درخواست های مکرر خود شما را آزار می دهد، فقط ارتباط خود را متوقف کنید و سعی کنید تا حد امکان از او دور شوید.

* مراقب کلمات باشید

موضع خود را به گونه ای بیان کنید که امکان تفسیر دیگری وجود نداشته باشد و مهمتر از همه به آینده امیدی نداشته باشید. جملاتی مانند «فعلا قصد ازدواج ندارم»، «بگذار دوباره فکر کنم»، «به دلیل مخالفت خانواده ام نمی توانم» و… نه تنها کمکی به جلو بردن این ماجرا نمی کند، بلکه او را معلق و بلاتکلیف رها کنید و بر آینده اش تأثیر بگذارد. با او بازی نکنید زیرا نمی تواند نه بگوید.

*تصمیم علمی بگیرید نه احساسی

قبل از علنی کردن موضوع، باید یک قدم دیگر بردارید. یک روانشناس متخصص پیدا کنید و با او برای مشاوره و البته تست گرفتن وقت بگیرید. تست های شخصیتی که روی هر دوی شما انجام می شود می تواند آینده ازدواج شما را تا حدودی پیش بینی کند. مشاور با تجزیه و تحلیل تستی که به شما می دهد می تواند بگوید که چقدر خودتان را درک می کنید و در چه مواردی ممکن است مشکل داشته باشید.

*اجازه دهید در مورد احساساتش صحبت کند

تنها کسی نباشید که حرف می زند و بگذارید حرف بزند و از خودش دفاع کند. بدون اینکه حرفش را قطع کنید یا با لحن عجولانه به او پاسخ دهید، بگذارید خودش را خالی کند. او به عنوان یک خواستگار حق دارد تمام تلاشش را بکند و به هر راهی که فکر می کند شما را هدایت می کند برود. پس این فرصت را به او بدهید، اما در تمام مراحل، قاطعانه بر موقعیت اول خود پافشاری کنید.

* با اقتدار صحبت کنید

اینجا هم اعتماد به نفس حرف اول را می زند، مثل آدم های ضعیف رفتار نکنید و با اطمینان از ته دل صحبت کنید. این حق شماست که با فردی که دوستش دارید زیر یک سقف زندگی کنید و علاقه شخص دیگری به شما نمی تواند این حق را از بین ببرد. هرکسی مسئول احساسات خودش است و اگر کاری برای آسیب رساندن به آنها انجام نداده اید، جای نگرانی نیست. او باید به اندازه کافی منطقی باشد تا بتواند با این موضوع کنار بیاید و اگر نمی تواند، شما نمی توانید به او کمک کنید.

*بگو با دیگران خوشحال می شود اما با تو نه!

اگر می خواهید پایان خوبی داشته باشید، کمی از او تعریف کنید. لیستی از نقاط قوت او در ذهن خود تهیه کنید و وقتی نه گفتید، همه آنها را نشان دهید و به او توضیح دهید که ممکن است هنوز فرصتی برای عاشق شدن و دوست داشته شدن داشته باشد. فقط به او توضیح دهید که او را در چشمان مرد زندگی خود نمی بینید و این به این معنی نیست که او بد یا ناتوان است.

* رابطه را کش ندهید

اگر پیشنهاد ازدواج او را رد کردید، باید از او دوری کنید تا آب آن تمام شود. به خصوص در روابط تعاونی، تحصیلی یا خانوادگی. تحت هیچ شرایطی با او تماس نگیرید. شاید برای شما که نسبت به او احساسی ندارید کاملاً طبیعی به نظر برسد و بخواهید با او صحبت کنید یا او را دوستانه ببینید، اما اشتباه می کنید، حتی اگر این رابطه تمام شده باشد، داستان n او تمام نشده است، پس سعی کنید برای خاموش کردن آتش، آن را دوباره روشن نکنید.

* زمان مشاوره

اگر دیدید بعد از گفتن دلتان شرایط زندگی برایش روز به روز سخت تر می شود یا با قبول نکردن حرف های شما همچنان سعی در برقراری ارتباط دارد راه دیگری را امتحان کنید. با او به جلسات مشاوره بروید و بگذارید روانشناسی این موضوع را حل کند. به او نگویید که برای متقاعد کردنش به کمک روانشناس نیاز دارید، بلکه موضوع مشاوره قبل از ازدواج را مطرح کنید و بگویید اگر واقعاً می‌خواهد با شما باشد، باید این شرط را بپذیرد، یعنی در جلسات مشاوره شرکت کند. . شاید او در کنترل و تشخیص احساسات خود مشکل دارد و به کمک متخصص نیاز دارد.

* با زندگی خود قمار نکنید

هرگز از روی ترحم وارد رابطه نشوید. اگر واقعاً احساساتی نسبت به او ندارید، نمی توانید به او قولی بدهید که مطمئن نیستید به آن عمل خواهید کرد فقط به این دلیل که قلب او را می شکنید. اگر امیدی به آینده ای با هم ندارید، قبل از شروع به آن پایان دهید. شما نمی توانید یک عمر با ترحم زندگی کنید، پس با این موضوع با احساسات و آینده او بازی نکنید و با خودتان هم بازی نکنید.

*تصمیم خود را بگیرید، می خواهید یا نه؟

تا زمانی که اثبات آن خواستگار را کامل نکرده اید، به پیشنهاد خواستگار دیگری فکر نکنید. درست است که هیچ ارتباطی بین شما و هیچ یک از آنها وجود ندارد، اما تا زمانی که پاسخ قطعی خود را ندهید، مسئول این هستید که این خواستگار در مورد آینده مشترک شما چه فکری می کند، پس با پاسخ دادن به این مسئولیت پایان دهید. شاید پاسخ ندادن شما به دلیل شک باشد، اما اگر فکر می کنید باید اول موقعیت بهتری پیدا کنید و سپس به این خواستگار پاسخ منفی بدهید، اشتباه می کنید. شما حق ندارید دیگران را به خاطر منافع خود معلق کنید.

انتهای پیام

لزوماً هر خواستگاری به عروسی ختم نمی شود. خیلی وقت ها به این نتیجه می رسید که خواستگار خاصی را رد کنید اما جواب منفی دادن اصول و قواعدی دارد که باید رعایت کنید. در غیر این صورت، رد شما ممکن است باعث رنجش یا حتی رنجش شود که مدت زیادی طول می کشد تا برطرف شود. به خصوص اگر شامل خانواده یا همکاری باشد.

حقیقت را بگو

اگر پس از بررسی همه موارد و تجزیه و تحلیل مناسب وضعیت خود، همچنان فکر می کنید که برای یکدیگر مناسب نیستید، باید در اسرع وقت به او بگویید که چه احساسی دارید. احساسات خود را در قلب خود نگه ندارید و سعی نکنید پاسخ منفی خود را با تحقیر و توهین نشان دهید. دلایل خود را به وضوح بیان کنید. سخنان شما می تواند قلب او را بشکند. اشکالی ندارد اگر بدون توهین و خیلی محترمانه حقیقت را روشن کنید، دیگر پاسخگوی شما نخواهد بود، بنابراین کاملاً منطقی و بدون تزریق هیجان بی مورد به این روند بگویید که آینده خوبی برای خود و او نمی بینید. احساسی که شما نسبت به او دارید بر این اساس است، این نوع نیست و هرگز نخواهد بود.

چشم به چشم صحبت کن

در اولین فرصت با او رو به رو شوید و بدون شوخی همه چیز را برای او توضیح دهید. احترام گذاشتن به او، پذیرش این موضوع را برای او آسان می کند و تشکیل چنین جلسه ای از نشانه های این احترام است.

قرار نیست این جلسه را تکرار کنید و ده ها بار موضع خود را اعلام کنید. او چه قانع شود چه نباشد، کافی است یک بار برای همیشه تکلیف این ماجرا را روشن کنید.

غرورش را نشکن

هرگز او را به خاطر علاقه اش به شما تحقیر نکنید. شما حق ندارید به او بی احترامی کنید و به او توهین کنید یا او را به خاطر احساساتش سرزنش کنید. اگر با درخواست های مکرر خود شما را آزار می دهد، فقط جریان ارتباط را متوقف کنید و سعی کنید تا حد امکان از او فاصله بگیرید.

مراقب کلمات باشید

موضع خود را به گونه ای بیان کنید که امکان تفسیر دیگری وجود نداشته باشد و مهمتر از همه به آینده امیدی نداشته باشید. جملاتی مانند «فعلا قصد ازدواج ندارم»، «بگذار دوباره فکر کنم»، «به دلیل مخالفت خانواده ام نمی توانم» و… نه تنها کمکی به جلو بردن این ماجرا نمی کند، بلکه او را معلق و بلاتکلیف رها کنید و بر آینده اش تأثیر بگذارد. با او بازی نکنید زیرا نمی تواند نه بگوید.

بگذارید در مورد احساساتش صحبت کند

تنها کسی نباشید که صحبت می کند و اجازه دهید او صحبت کند. بدون اینکه حرف او را قطع کنید یا با لحنی تند و شتابزده به او پاسخ دهید، اجازه دهید بقای رابطه را امتحان کند. این فرصت را به او بدهید، اما در تمام مراحل به طور قاطع بر موقعیت اول خود پافشاری کنید.

با اقتدار صحبت کنید

اینجا هم اعتماد به نفس حرف اول را می زند، مثل آدم های ضعیف رفتار نکنید و با اطمینان از ته دل صحبت کنید. این حق شماست که با فردی که دوستش دارید زیر یک سقف زندگی کنید و علاقه شخص دیگری به شما نمی تواند این حق را از بین ببرد. هرکسی مسئول احساسات خودش است و اگر کاری برای آسیب رساندن به آنها انجام نداده اید، جای نگرانی نیست. او باید به اندازه کافی منطقی باشد تا بتواند با این موضوع کنار بیاید و اگر نمی تواند، شما نمی توانید به او کمک کنید.

بگو با دیگران خوشحال می شود اما با تو نه!

اگر می خواهید پایان خوبی داشته باشید، کمی از او تعریف کنید. لیستی از نقاط قوت او در ذهن خود تهیه کنید و وقتی نه گفتید، به همه آنها اشاره کنید و به او توضیح دهید که ممکن است هنوز فرصتی برای عاشق شدن و دوست داشته شدن داشته باشد و پاسخ شما به این معنی نیست که او بد یا ناتوان است.

رابطه را طولانی نکنید

اگر پیشنهاد ازدواج او را رد کردید، باید از او دوری کنید تا آب آن تمام شود. به خصوص در روابط تعاونی، تحصیلی یا خانوادگی. تحت هیچ شرایطی با او تماس نگیرید. شاید برای شما که نسبت به او احساسی ندارید کاملا طبیعی باشد و بخواهید با او صحبت کنید یا دوستانه او را ببینید، اما طرف مقابل اینطور فکر نمی کند و مشکلات قدیمی دوباره به میدان می آید. زندگی .

زمان مشاوره

اگر می بینید که بعد از صحبت از صمیم قلب شرایط زندگی برای او روز به روز سخت تر می شود یا اگر باز هم سعی می کند با نپذیرفتن حرف های شما ارتباط برقرار کند، راه دیگری را امتحان کنید. با او به جلسات مشاوره بروید و بگذارید روانشناسی این موضوع را حل کند. به او نگویید که برای متقاعد کردنش به کمک روانشناس نیاز دارید، بلکه موضوع مشاوره قبل از ازدواج را مطرح کنید و بگویید که اگر واقعاً می خواهد با شما باشد، باید این شرط را بپذیرد، یعنی در جلسات مشاوره شرکت کند. . شاید او در کنترل و تشخیص احساسات خود مشکل دارد و به کمک متخصص نیاز دارد.

با زندگیت بازی نکن

هرگز از روی ترحم وارد رابطه نشوید. اگر واقعاً احساسی نسبت به طرف مقابل ندارید، به او قولی بدهید که مطمئن نیستید به آن عمل خواهید کرد. اگر امیدی به آینده ای با هم ندارید، قبل از شروع به آن پایان دهید. شما نمی توانید یک عمر با ترحم زندگی کنید، پس با این موضوع با احساسات و آینده او بازی نکنید و با خودتان هم بازی نکنید.

تصمیمت را بگیر

تا زمانی که اثبات آن خواستگار را کامل نکرده اید، به پیشنهاد خواستگار دیگری فکر نکنید. درست است که هیچ ارتباطی بین شما و هیچ یک از آنها وجود ندارد، اما تا زمانی که پاسخ قطعی خود را ندهید، مسئول این هستید که این خواستگار در مورد آینده مشترک شما چه فکری می کند، پس با پاسخ دادن به این مسئولیت پایان دهید. اگر فکر می کنید ابتدا باید موقعیت بهتری پیدا کنید و سپس به این خواستگار پاسخ منفی بدهید، در اشتباهید. شما حق ندارید دیگران را به خاطر منافع خود معلق کنید.

اگر تصمیم خود را گرفته اید و می خواهید خواستگار خود را رد کنید، لطفاً بدانید که این پاسخ خود اصول و قوانینی دارد که باید آنها را رعایت کنید. در غیر این صورت، رد شما ممکن است باعث رنجش یا حتی رنجش شود که مدت زیادی طول می کشد تا برطرف شود. به خصوص اگر در مورد خانواده یا همکاری باشد!

حقیقت را بگو

اگر بعد از بررسی تمام موارد و درست تحلیل کردن شرایط‌تان، باز هم فکر می‌کنید برای هم ساخته نشده‌اید، باید هرچه زودتر حرف دل‌تان را به او هم بگویید. حستان را در دلتان نگه ندارید و سعی نکنید با تحقیر و کم‌محلی، به او پاسخ منفی‌تان را نشان‌دهید. دلایل‌تان را بیان کنید و مقابلش اعتراف کنید که علاقه‌ای به او ندارید. از شکستن دلش نترسید و نگذارید که بیشتر از این امیدوار باشد و در دلش برای ازدواج کردن با شما برنامه بریزد.
پرده‌پوشی را کنار بگذارید. اگر قرار بود منظور شما را به زبان بی‌زبانی بفهمد تا حالا فهمیده بود، پس وقت آن است که با صراحت تمام و بدون ترس، تکلیف را روشن کنید. ممکن است حرف شما دلش را بشکند. اشکالی ندارد. اگر بدون توهین و او نشانه گرفتن نقاط ضعفش، تنها واقعیت را روشن کنید، دیگر مسئولیتی متوجه شما نخواهد بود، پس کاملا منطقی و بدون اینکه هیجان بی‌موردی به این روند تزریق کنید، بگویید که برای خودتان و او آینده خوبی نمی‌بینید یا اینکه احساسی که به او دارید از این جنس نیست و هیچ‌وقت هم نخواهد بود.

چشم به چشم صحبت کن

اگر هنوز جواب منفی خود را به او نداده اید، او را تکان دهید. در اولین فرصت یک به یک با او بروید و همه چیز را بدون کنایه یا بدون صحبت در یک پاکت برای او توضیح دهید. احترام گذاشتن به او، پذیرش این سوال را برای او آسان می کند و ترتیب چنین ملاقاتی از نشانه های این احترام است.
قرار نیست این جلسه را تکرار کنید و ده ها بار موضع خود را بیان کنید. او چه قانع شود چه نباشد، کافی است یک بار برای همیشه تکلیف این ماجرا را روشن کنید.

غرورش را نشکن

هرگز او را به خاطر علاقه ای که به شما دارد دست کم نگیرید. شما می توانید برای رد درخواست او به هر طریقی بروید. اما شما حق ندارید به او حمله کنید و به او توهین کنید یا او را به خاطر احساساتش سرزنش کنید. اگر او با درخواست های مکرر خود شما را آزار می دهد، فقط جریان ارتباط را متوقف کنید و سعی کنید تا حد امکان از او فاصله بگیرید.

مراقب کلمات باشید

موضع خود را به گونه ای بیان کنید که امکان تفسیر دیگری وجود نداشته باشد و مهمتر از همه به آینده امیدی نداشته باشید. جملاتی مانند «الان قصد ازدواج ندارم»، «اجازه دهید دوباره فکر کنم»، «به دلیل مخالفت خانواده ام نمی توانم» و… نه تنها کمکی به جلو بردن این ماجرا نمی کند، بلکه همچنین معلق و بلاتکلیف بماند و آینده آن را تحت تأثیر قرار دهد. با او بازی نکنید زیرا نمی تواند نه بگوید.

تصمیم علمی بگیرید نه احساسی

قبل از آنکه موضوع را علنی کنید، باید یک قدم دیگر هم بردارید. یک روانشناس خبره پیدا کنید و برای مشاوره و البته دادن یک تست از او وقت بگیرید. تست‌های شخصیت که از هر دو شما گرفته می‌شوند، می‌توانند تاحدودی آینده ازدواج‌تان را پیش‌بینی کنند. مشاور با تحلیل تستی که از شما می‌گیرد، می‌تواند بگوید که چقدر با هم تفاهم دارید و در چه مواردی ممکن است دچار مشکل شوید.

بگذارید در مورد احساساتش صحبت کند

تنها خداشناس نباشید و به او اجازه دهید نظرش را بگوید و از خودش دفاع کند. بدون اینکه حرفش را قطع کنید یا با لحن عجولانه به او پاسخ دهید، بگذارید خودش را خالی کند. او به عنوان یک خواستگار حق دارد تمام تلاشش را بکند و به هر راهی که فکر می کند شما را هدایت می کند برود. پس این فرصت را به آن بدهید، اما در تمام مراحل به طور قاطع بر موقعیت اول خود پافشاری کنید.

با اقتدار صحبت کنید

اینجا هم اعتماد به نفس حرف اول را می زند، مثل آدم های ضعیف رفتار نکنید و با اطمینان از ته دل صحبت کنید. این حق شماست که با فردی که دوستش دارید زیر یک سقف زندگی کنید و علاقه شخص دیگری به شما نمی تواند این حق را از بین ببرد. هرکسی مسئول احساسات خودش است و اگر کاری برای آسیب رساندن به آنها انجام نداده اید، پس چیزی برای نگرانی ندارید. او باید به اندازه کافی منطقی باشد که بتواند با این موضوع کنار بیاید و اگر نمی تواند، شما نمی توانید به او کمک کنید.

بگو با دیگران خوشحال می شود اما با تو نه!

اگر می‌خواهید یک پایان‌بندی خوب ایجاد کنید، کمی او را تحسین کنید. در ذهن‌تان فهرستی از نقاط قوت او را بچینید و وقت نه گفتن، با اشاره به همه آن‌ها برایش توضیح دهید که باز هم می‌تواند شانس عاشق شدن و دوست داشته شدن را داشته باشد. فقط برایش توضیح دهید که او را به چشم مرد زندگی‌تان ببینید و این به معنای بد بودن یا ناتوان بودن او نیست.

رابطه را طولانی نکنید

اگر پیشنهاد ازدواج او را رد کردید، باید از او دوری کنید تا آب آن تمام شود. به خصوص در روابط مشارکتی، تحصیلی یا خانوادگی. تحت هیچ شرایطی با او تماس نگیرید. شاید برای شما که نسبت به او احساسی ندارید کاملاً عادی به نظر برسد و بخواهید با او صحبت کنید یا او را دوستانه ببینید، اما اشتباه می کنید، حتی اگر این رابطه تمام شده باشد، داستان n با او تمام نشده است. پس آتشی که سعی کردی خاموشش کنی دوباره شعله ور نکن.

زمان مشاوره

اگر می بینید که بعد از گفتن دلتان شرایط زندگی برایش روز به روز سخت تر می شود یا اگر همچنان سعی می کند با نپذیرفتن حرف های شما ارتباط برقرار کند، راه دیگری را امتحان کنید. با او به جلسات مشاوره بروید و بگذارید روانشناسی این موضوع را حل کند. به او نگویید که برای متقاعد کردنش به کمک روانشناس نیاز دارید، بلکه موضوع مشاوره قبل از ازدواج را مطرح کنید و بگویید که اگر واقعاً می خواهد با شما باشد، باید این شرط را بپذیرد، یعنی در جلسات مشاوره شرکت کند. . شاید او در کنترل و تشخیص احساسات خود مشکل دارد و به کمک متخصص نیاز دارد.

هرگز از روی ترحم وارد رابطه نشوید. اگر واقعاً به او احساس نمی کنید، حق ندارید با دادن قولی که مطمئن نیستید به آن عمل خواهید کرد، قلب او را بشکنید. اگر امیدی به آینده ای با هم ندارید، قبل از شروع به آن پایان دهید.

بازی خود را انجام نده

هرگز از روی ترحم وارد رابطه نشوید. اگر واقعاً به او احساس نمی کنید، حق ندارید با دادن قولی که مطمئن نیستید به آن عمل خواهید کرد، قلب او را بشکنید. اگر امیدی به آینده ای با هم ندارید، قبل از شروع به آن پایان دهید. شما نمی توانید یک عمر با ترحم زندگی کنید، پس با احساسات و آینده او بازی نکنید و با خودتان بازی نکنید.

آیا شما تصمیم می گیرید، آیا آن را می خواهید یا نه؟

تا زمانی که اثبات آن خواستگار را کامل نکرده اید، به پیشنهاد خواستگار دیگری فکر نکنید. درست است که هیچ ارتباطی بین شما و هیچکدام از آنها وجود ندارد اما تا زمانی که پاسخ قطعی خود را ندهید، مسئول این هستید که این خواستگار درباره آینده مشترکتان چه فکری می کند، پس با گفتن پاسخ خود به این مسئولیت پایان دهید. شاید به دلیل شک جواب نمی دهید، اما اگر فکر می کنید باید اول موقعیت بهتری پیدا کنید و بعد به این خواستگار جواب منفی بدهید، اشتباه می کنید. شما حق ندارید به خاطر منافع خود دیگران را معلق کنید.

منبع: بیتوته به نقل از برترین ها

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا