چطور تگ کنیم در کامنت

نظرات در HTML یکی از جنبه های ضروری توسعه وب و برنامه نویسی است که به کاربر اجازه می دهد یادداشت های توضیحی را در کد خود قرار دهد. در این مقاله مجله فرادرس فرآیند افزودن نظرات تک خطی و چند خطی در اسناد HTML آموزش داده شده است. علاوه بر این، اهمیت استفاده از نظرات در کدنویسی HTML بررسی خواهد شد. این مقاله در واقع یک نمای کلی از اهمیت گنجاندن نظرات در کد HTML ارائه می دهد و در پایان مطالعه، کاربر متوجه می شود که چگونه نظرات یک یا چند خط را در اسناد HTML خود قرار دهد.

تگ نظر در HTML

تگ نظر در HTML به عنوان راهی برای حاشیه نویسی یا درج نظرات در کد عمل می کند و کاربردها و مزایای خاص خود را دارد.

نحو خاص این تگ این است:

<!– I am a comment! –>

در HTML، نظرات با <!– شروع می شوند و با –> پایان می یابند. درج علامت تعجب در ابتدای تگ بسیار مهم است، اما درج آن در انتهای تگ ضروری نیست. این تگ حاوی متن یا سایر عناصر HTML است که کاربر می خواهد به عنوان نظر درج کند و وضوح و سازماندهی کد را تضمین می کند.

نکته: در این مقاله عباراتی مانند نظرات، توضیحات و “کامنت” به همین معنی است.

چه زمانی از نظرات در HTML استفاده کنیم؟

ایجاد کامنت در برنامه نویسی HTML نه تنها یک عادت خوب است، بلکه یک تمرین ضروری در طول کارهای کدنویسی است. این نظرات اسناد ارزشمندی هستند که تعامل برنامه‌نویس و دیگران با کد، درک منطق پشت کد و موارد دیگر را آسان‌تر می‌کنند. آنها همچنین زمانی مفید هستند که کاربر پس از ماه ها عدم فعالیت به پروژه ای بازگردد. همچنین وقتی کار توسعه به صورت تیمی انجام می شود، برای برقراری ارتباط و درک بهتر کار اعضای تیم، نظرات بسیار ارزشمند است. از آنجایی که نظرات نقش حیاتی در برقراری ارتباط با توسعه دهندگان دیگر دارند، وضوح کد را افزایش می دهند، منطق پشت کد را روشن می کنند و همکاری موثرتری را ترویج می کنند.

آیا نظرات HTML برای عموم قابل مشاهده است؟

نظرات HTML در مرورگر پنهان می ماند. بنابراین، هر نظر درج شده در کد منبع HTML در طول فرآیند رندر در مرورگر وب پنهان می شود و برای کاربر نهایی قابل مشاهده نخواهد بود. با این حال، تقریباً هر کسی می‌تواند با رفتن به «مشاهده -> توسعه‌دهنده -> نمایش منبع» در مرورگر، همه نظرات را در کد منبع مشاهده کند و نظرات در HTML را برای عموم در دسترس قرار دهد.

نحوه نوشتن کامنت تک خطی در HTML

نظر تک خطی در HTML به یک خط محدود می شود و همانطور که قبلاً مشخص شد، در صفحه مرورگر پنهان می ماند. کامنت های تک خطی معمولاً برای توضیح منطق پشت کد استفاده می شوند، همانطور که مثال زیر نحوه استفاده از آنها را نشان می دهد:

<!DOCTYPE html>
<html lang=”en”>
<head>
<meta charset=”UTF-8″>
<meta http-equiv=”X-UA-Compatible” content=”IE=edge”>
<meta name=”viewport” content=”width=device-width, initial-scale=1.0″>
<title>Document</title>
</head>
<body>
<!– Add the navbar here –>
<h2>About me</h2>
<p>I am learning to code with freeCodeCamp.</p>
<p>I am going through each and every one of their awesome and super helpful certifications. </p>
<p>I am on my way to becoming a fullstack web developer!</p>
<h3>Work Experience</h3>
</body>
</html>

نظرات تک خطی زمانی مفید هستند که کاربر بخواهد مشخص کند که یک تگ HTML خاص کجا به پایان می رسد. این به ویژه در اسناد طولانی و پیچیده HTML مفید است و کمک قابل توجهی به کاربر می کند. در اینجا مثالی برای روشن شدن این موضوع آورده شده است:

<!DOCTYPE html>
<html lang=”en”>
<head>
<meta charset=”UTF-8″>
<meta http-equiv=”X-UA-Compatible” content=”IE=edge”>
<meta name=”viewport” content=”width=device-width, initial-scale=1.0″>
<title>Document</title>
</head>
<body>
<section class=”contact”>
</section> <!–closing tag of contact section is here–>
</body>
</html>

نحوه نوشتن نظر آنلاین در HTML

در HTML امکان درج نظر در یک جمله یا خط کد خاص وجود دارد. این نوع نظرات یا کامنت ها در HTML در “<!– –>” محصور می شوند و فقط بر محتوای درون آنها تأثیر می گذارند و بقیه متن داخل تگ را دست نخورده می گذارند. مثال زیر نحوه استفاده از این نوع نظر را نشان می دهد:

<!DOCTYPE html>
<html lang=”en”>
<head>
<meta charset=”UTF-8″>
<meta http-equiv=”X-UA-Compatible” content=”IE=edge”>
<meta name=”viewport” content=”width=device-width, initial-scale=1.0″>
<title>Document</title>
</head>
<body>
<p>I am <!–going to be–> a web developer</p>
</body>
</html>

در اینجا، نظر !–going to be– معنای مورد نظر را بدون تأثیر بر خروجی رندر شده روشن می کند.

نحوه نوشتن توضیحات چند خطی در HTML

کاربران همچنین می‌توانند کامنت‌ها یا نظرات چند خطی را با استفاده از همان نحوی که کامنت‌های تک خطی انجام می‌دهند، گسترش دهند، همانطور که مثال زیر نحوه استفاده از این نوع نظر در HTML را نشان می‌دهد.

<!DOCTYPE html>
<html lang=”en”>
<head>
<meta charset=”UTF-8″>
<meta http-equiv=”X-UA-Compatible” content=”IE=edge”>
<meta name=”viewport” content=”width=device-width, initial-scale=1.0″>
<title>Document</title>
</head>
<body>
<p>I am a web developer</p>
<!–This is going to be my portfolio.
It will show off the projects that I’m most proud of.
I could go on and on about what I want to add
because I am writing a multi-line comment here–>
</body>
</html>

در سناریوی بالا، توضیحات HTML تعبیه‌شده چندین خط را در بر می‌گیرد و به کاربر اجازه می‌دهد تا توضیحات یا یادداشت‌های مفصلی را بدون تأثیر بر نتیجه رندر شده ارائه دهد.

نظر HTML برای یک برچسب خاص

اگر کاربر برای یک برچسب خاص در HTML نظر بنویسد، باید تگ انتخاب شده را در “<!– –>” قرار دهد، مثال زیر نحوه استفاده از این نوع نظر را نشان می دهد:

!DOCTYPE html>
<html lang=”en”>
<head>
<meta charset=”UTF-8″>
<meta http-equiv=”X-UA-Compatible” content=”IE=edge”>
<meta name=”viewport” content=”width=device-width, initial-scale=1.0″>
<title>Document</title>
</head>
<body>
<h2>My portfolio page</h2>
<h3>freeCodeCamp certification projects</h3>
<!– <section class=”hero”>
</section> –>
<h2>About Me</h2>
</body>
</html>

تگ های نظر هنگام اشکال زدایی بسیار مفید هستند. هنگامی که یک کاربر-توسعه‌دهنده با مشکلاتی در عملکرد یا ظاهر صفحه خود مواجه می‌شود، می‌تواند عمداً برچسب‌های مربوطه را یکی یکی نظر دهد تا ریشه مشکل را شناسایی کند و تعیین کند که کدام یک ممکن است باعث ایجاد مشکل شده باشد.

میانبرهای صفحه کلید برای افزودن نظرات در HTML

چند میانبر صفحه کلید مفید برای درج نظرات در HTML وجود دارد. کاربران مک می توانند از Command / استفاده کنند، در حالی که کاربران ویندوز و لینوکس می توانند از Control / استفاده کنند. برای ایجاد یک نظر تک خطی، کاربران فقط باید ترکیب کلید مشخص شده را در ویرایشگر کد خود نگه دارند، که یک نظر به کل خطی که در آن قرار دارند اضافه می کند. توجه به این نکته مهم است که این روش فقط برای نظرات تک خطی مناسب است زیرا همه چیز را در آن خط توضیح می دهد. نظرات آنلاین نیاز به ورود دستی دارند.

برای نظرات چند خطی، کاربران باید متن یا برچسب‌هایی را که می‌خواهند در نظر اضافه کنند برجسته کرده و همان کلید ترکیبی را فشار دهند. این نظرات را برای هر ردیف انتخاب شده اعمال می کند و فرآیند را ساده می کند.

آخرین کلمه

افزودن توضیحات یا نظرات در HTML به کاربران کمک می کند تا وظایف توسعه و اشکال زدایی را ساده کرده و منطق پشت کد را بهتر و سریعتر در هنگام اشکال زدایی کد درک کنند. علاوه بر این، شامل نظرات یا نظرات در قالب HTML به تیم های توسعه کمک می کند تا بهتر همکاری کنند و کد یکدیگر را بهتر درک کنند.

دو نوع کامنت رایج در HTML وجود دارد که در مقاله فوق در مجله فرادرس معرفی شد، کامنت های تک خطی و چند خطی. علاوه بر این، در مقاله بالا توضیحات مفیدی در مورد استفاده از این نظرات، زمان استفاده از آنها و درج نظرات ارائه شده است. برای برچسب های خاص ارائه شده است. امیدواریم مقاله بالا به کاربران درک خوبی از افزودن نظرات در HTML داده باشد. برای درک بهتر این سناریو، بهتر است تمرینات ارائه شده در مقاله بالا را اجرا کنید.

تگ ها و منشن ها در اینستاگرام دو ویژگی بسیار مهم و کاربردی هستند که با استفاده از آن ها می توانید صفحه ای را به مخاطبین خود در اینستاگرام ارائه دهید. به لطف عملکرد منشن اینستاگرام، این امکان را دارید که در هر نظر یک یا چند کاربر را ذکر کنید. هدف اصلی منشن در اینستاگرام برای مشاغل تجاری قطعا افزایش تعداد فالوورها است. در ادامه با نحوه منشن کردن در کامنت های اینستاگرام آشنا شدیم. اگر می خواهید در مورد تگ کردن در نظرات اینستاگرام بیشتر بدانید، این مقاله را بخوانید.

موضوعاتی که در این مقاله به آن پرداختیم:

نحوه ذکر در کامنت های اینستاگرام

منشن در کامنت های اینستاگرام می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. به عنوان مثال، شما یک پست در اینستاگرام را لایک می کنید و دوست دارید که دوست شما این پست را ببیند، پس کافی است اکانت دوست خود را در کامنت زیر پست ذکر کنید.

روش منشن در کامنت های اینستاگرام به شرح زیر است:

روی نماد نظر در زیر پست مورد نظر ضربه بزنید.

متن نظر خود را بنویسید، سپس کاراکتر @ را تایپ کنید و شناسه حساب دوست خود را بدون فاصله وارد کنید.

پس از یافتن اکانت شخص مورد نظر در لیست ظاهر شده، روی آن ضربه بزنید و سپس دکمه ارسال را بزنید تا نظر شما در زیر پست مورد نظر درج شود. به این روش منشن زیر پست یا تگ در کامنت های اینستاگرام گفته می شود.

اگر اکانت فرد مورد نظر را به درستی وارد کرده باشید، پس از ارسال پست به رنگ آبی در می آید.
تبریک می گویم! اکانت مورد نظر در زیر پست تگ شده است.

پس از آن فرد مورد نظر از اینستاگرام نوتیفیکیشن دریافت می کند و با رفتن به تب notifications متوجه می شود چه کسی او را تگ کرده است. در صورت تمایل، با ضربه زدن روی آن می توانید پستی که در زیر تگ شده است را مشاهده کنید.

نکته: می‌توانید هر تعداد حساب را که می‌خواهید در زیر پست‌های دیگران تگ کنید.

حذف منشن در کامنت اینستاگرام

گاهی اوقات ممکن است به اشتباه یک حساب کاربری را در زیر پست ذکر کنید. در این صورت می توان کامنت مورد نظر را حذف کرد.

توجه: توجه داشته باشید که با حذف نظر، اعلان از قسمت اطلاع رسانی اکانت مورد نظر نیز حذف خواهد شد. اعلان او نیز باید حذف شود.

مراحل حذف منشن در کامنت اینستاگرام به شرح زیر است:

پستی را که در آن اکانت مورد نظر را ذکر کرده اید باز کنید.

برای انتخاب پست روی کامنت ذکر شده ضربه بزنید.
توجه: برای انتخاب صحیح روی فضای خالی نظر ضربه بزنید.

نماد سطل زباله در بالای صفحه را انتخاب کنید.

پس از انجام مراحل بالا، نظر و اعلان شما از صفحه طرف مقابل حذف خواهد شد.

از ذکر نام در اینستاگرام خودداری کنید

منشن در اینستاگرام بسیار مورد استفاده کاربران قرار می گیرد، اما گاهی اوقات ممکن است به دلایل مختلف علاقه ای به تگ شدن در نظرات اینستاگرام نداشته باشید. از آنجایی که افراد مشهور می توانند در پست های مختلف به افراد مشهور و مشهور اشاره کنند، این مشکل آنها را آزار می دهد. در حال حاضر هیچ راه قطعی برای جلوگیری از ذکر شدن در اینستاگرام توسط افراد مختلف وجود ندارد. اما می توان کاری کرد که کسی نتواند اکانت زیر پست های شما را ذکر کند.

از آنجایی که این اپلیکیشن در آپدیت های اخیر خود امکان کنترل کامنت های اینستاگرام را فراهم کرده است، می توانید از این طریق کامنت های پست خود را کنترل کنید. در این صورت از انتشار کلماتی که مشخص می کنید در قسمت فیلتر نظرات اینستاگرام جلوگیری می کند.

اگر نمی‌خواهید در کامنت‌های پست‌هایتان به شخصی اشاره کنید، می‌توانید علامت @ را در قسمت فیلتر نظرات اکانت اینستاگرام خود اضافه کنید.

در تب پروفایل کاربری خود، با زدن منوی سه خطی در بالای صفحه، مسیر زیر را دنبال کنید.

تنظیمات > حریم خصوصی > نظرات > فیلتر دستی

پس از فعال کردن گزینه Manual Filter می توانید علامت @ را در پایین وارد کنید.

این راهی برای جلوگیری از نام بردن افراد دیگر در حساب کاربری شما است. با انجام این کار، هیچ کس نمی تواند دوستان خود را زیر پست های شما تگ کند.

سوالات متداول در مورد تگ کردن در نظرات اینستاگرام

منشن در اینستاگرام چه فایده ای دارد؟
اگر بخواهیم اکانت شخصی را زیر پست یا استوری در اینستاگرام فراخوانی کنیم، می توانیم از تابع منشن اینستاگرام استفاده کنیم.

چگونه یک نفر را در کامنت اینستاگرام منشن کنیم؟
برای این کار علامت @ را در زیر پست مورد نظر تایپ کنید و بلافاصله نام کاربری آن شخص را وارد کنید.

از کجا بفهمم ذکر یک نفر در کامنت به درستی انجام شده است؟
برای اطمینان از درستی منشن در کامنت اینستاگرام، لازم است پس از وارد کردن علامت @ و تایپ نام کاربری فرد در لیست اکانت های مشابه ظاهر شده، اکانت مورد نظر را لمس کنید. پس از انتخاب فرد مورد نظر، مشاهده می کنید که نام کاربری او آبی رنگ می شود و در صورت ضربه زدن به صفحه پروفایل فرد منتقل می شوید.

چگونه بفهمم که شخصی من را در اینستاگرام منشن کرده است؟
به محض اینکه شخصی شما را در تب فعالیت اعلان‌های اینستاگرام منشن کرد، نوتیفیکیشنی دریافت خواهید کرد که نشان می‌دهد چه کسی از شما نام برده است. برای مدیریت اعلان‌های اینستاگرام، می‌توانید «چگونه اعلان‌های اینستاگرام را فعال کنیم؟» بیاموزید. بخوانش

اگر کسی را در اینستاگرام بلاک کنیم، می تواند ما را منشن کند؟
بله. اما زمانی که فرد مسدود شده حساب شما را زیر یک پست ذکر می کند، اعلان در تب اعلان های اینستاگرام شما ظاهر نمی شود.
توجه: اگر پس از بلاک کردن شخصی، نام کاربری خود را تغییر دهید، تا زمانی که کاربری که شما را نمی شناسد، نتواند اکانت خود را ذکر کند.

اگر در کامنت از من نام برده شد، آیا می توانم آن را حذف کنم؟
شماره پس از مشاهده اعلان ذکر شده حساب خود در زیر یک پست، می توانید به سادگی روی آن ضربه بزنید تا به پستی بروید که حساب شما در آن ذکر شده است. با انتخاب کامنت، آن را از طریق آیکون بالای صفحه به اینستاگرام گزارش دهید یا حسابی که از شما نام برده است را مسدود کنید.

چگونه به اکانتی که اکانت من را ذکر کرده است پاسخ دهم؟
برای این کار، به تب فعالیت اطلاع رسانی اینستاگرام بروید و روی اعلان ارسال شده ضربه بزنید تا به صفحه ای که از شما نام برده شده است هدایت شوید. اکنون با ضربه زدن روی Reply در زیر نظر، می توانید به حسابی که از شما نام برده است پاسخ دهید.

چه کسی می تواند منشن در کامنت را حذف کند؟
صاحب پست و شخصی که اکانت را ذکر کرده است می تواند نظر زیر پست را حذف کند.

آیا می توان به صفحات خصوصی زیر یک نشریه اشاره کرد؟
بله. خصوصی یا عمومی بودن صفحه مذکور فرقی نمی کند. برای ذکر صفحات خصوصی در کامنت های اینستاگرام، از کاراکتر @ در جلوی نام کاربری استفاده می شود. پس از تگ کردن صفحه، اعلان برای طرف مقابل ارسال می شود.

آیا شخصی که در زیر پست یک صفحه خصوصی ذکر شده است می تواند پست را ببیند؟
شماره تنها در صورتی که صفحه مورد نظر را فالو کرده باشد و یکی از مشترکین صفحه باشد، پیام تگ شده در زیر را مشاهده می کند.

بلاک شدن توسط یک حساب کاربری در ذکر کامنت اینستاگرام چه تاثیری دارد؟
اگر شناسه اکانتی را دارید که شما را بلاک کرده است، می توانید اکانت مورد نظر را در کامنت زیر یک پست ذکر کنید. شما به صفحه مورد نظر دسترسی نخواهید داشت، اما دیگران با لمس نام کاربری وارد صفحه پروفایل شخص می شوند.

آموزشی که در این مطلب از مجری فا مگ در مورد آن صحبت کردیم نحوه ذکر در کامنت های اینستاگرام است. منشن/تگ کردن زیر یک پست در اینستاگرام یکی از رایج ترین راه ها برای فراخوانی کاربران در اینستاگرام است. می توانید با تگ کردن صفحه به دوستان خود آن را معرفی کنید. اگر سوالی در مورد تگ کردن در کامنت های اینستاگرام دارید، در قسمت نظرات بنویسید.

آموزش اینستاگرام

منظور ما از کامنت چیست؟ آیا می توانیم از کدهایی برای راهنمایی و تفسیر در کدهای خود استفاده کنیم و برای کاربر قابل مشاهده نباشند؟ آیا استفاده از نظرات محدودیتی دارد؟ در این مقاله می خواهیم در مورد تگ های نظرات صحبت کنیم، در مورد ویژگی های این تگ ها صحبت کنیم و نحوه استفاده از آنها را بررسی کنیم.

عناوین مقاله

نظرات

نظرات بخش هایی از کد هستند که توسط مرورگرها نادیده گرفته می شوند. Comment معمولاً برای توصیف یک کد پیچیده، بخش‌های جداگانه یا یادداشت‌ها و یادداشت‌های توسعه‌دهنده وب استفاده می‌شود. به طور خلاصه، نظرات به شما و دیگران کمک می کند تا کدی را که نوشته اید درک کنید و نظرات تأثیر زیادی در افزایش خوانایی کد دارند.

پیشنهاد می شود در کدنویسی وب سایت از نظرات استفاده شود.

در فصل دوازدهم آموزش HTML با نظرات به طور کامل آشنا می شویم و همچنین به مزایا و معایب آنها خواهیم پرداخت.

نظر یک خطی

یک نظر تک خطی در HTML بین تگ <!– … –> و روی یک خط قرار می گیرد. در این تگ، هر متنی که در وسط قرار گیرد، کامنت محسوب می شود. که توسط همه مرورگرها نادیده گرفته می شود.

مثال :

<!DOCTYPE html>
<html>
<head>  <!– Document Header Starts –>
<title>This is document title</title>
</head> <!– Document Header Ends –>
<body>
<p>Document content goes here…..</p>
</body>
</html>

علاوه بر نظرات تک خطی، HTML از نظرات چند خطی نیز پشتیبانی می کند.

برای ایجاد نظر چند خطی باید تگ <!– را در خط اول و –> را در خط آخر قرار دهید.

مثال:

<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<title>Multiline Comments</title>
</head>
<body>
<!–
This is a multiline comment and it can
span through as many as lines you like.
–>
<p>Document content goes here…..</p>
</body>
</html>

نظر مشروط

نظرات مشروط فقط در مرورگر IE کار خواهند کرد. بنابراین در سایر مرورگرها نادیده گرفته می شوند. این نوع نظر را می توان در اینترنت اکسپلورر نسخه 5 و بالاتر استفاده کرد. با این نوع کامنت می توانید دستورالعمل های خاصی را برای نسخه های مختلف IE مشخص کنید.

به عنوان مثال، ممکن است در شرایطی قرار داشته باشید که نیاز به استفاده از یک سبک متفاوت در یک نسخه خاص داشته باشید.

مثال :

<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<title>Conditional Comments</title>
<!–[if IE 6]>
Special instructions for IE 6 here
<![endif]–>
</head>
<body>
<p>Document content goes here…..</p>
</body>
</html>

من تمام شده ام

[box type=”info” class=”question-from-users” width=””]

سوال:

یک نمونه کد برای ما ارسال کنید.

به ایمیل کسانی که در نظرات پاسخ صحیح و کامل را بدهند، اکانت آنها در پنل کاربری آکادمی میزفا 10 هزار تومان شارژ می شود. (البته برای استفاده از این امتیاز باید در آکادمی میزفا ثبت نام کنید.)

[/box]

نتیجه

در این مقاله با نظرات و نحوه استفاده از آنها آشنا شدیم.

در مقاله بعدی در مورد مزایا و معایب استفاده از نظرات در HTML صحبت می کنیم و بررسی می کنیم که آیا نظرات واقعاً به بهینه سازی وب سایت ما آسیب می زند یا خیر!!

این مقاله به پایان رسید و اگر پیشنهاد، انتقاد یا سوالی دارید، دریغ نکنید برای من بنویسید.

تا جلسه بعد…

3.9/5 (12 امتیاز)

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا