چطور تو کنکور تست بزنیم

چگونه برای قبولی در آزمون تست دهیم؟ در این مقاله به توضیح 10 اصل تست زنی در کنکور می پردازیم که داوطلبان کنکور در طول تحصیل در مدارس به دلیل تشریحی بودن امتحانات و عادت به قبولی در آزمون های تشریحی عموما دچار سردرگمی می شوند. و شاید دغدغه اصلی آنها نحوه آزمایش باشد. چند راه برای افزایش سرعت تست چیست؟ برای رسیدن به موفقیت در هر زمینه ای باید اصول کار را رعایت کرد تا نتیجه مطلوب گرفت… در این مقاله به روش های تست زنی و مطالعه سرفصل های کنکور پرداختیم.

چگونه در آزمون شرکت کنیم و اصول مهم کنکور چیست؟

👈 برای انجام یک تست صحیح و موثر باید به سه مرحله اصلی توجه کرد:

1. مطالعه و تسلط بر مباحث 2. شرکت در آزمون 3. رفع خطاهای آزمون احتمالاً فکر می کنید که یک آزمون به این مراحل بیشتر نیاز ندارد، اما باید به شما بگویم که اگر می خواهید نتیجه قابل قبولی از آزمون خود بگیرید. ، باید تمام این مراحل را دنبال کنید.

در ادامه راه حل هایی را در مورد چگونگی تست موفقیت مورد بحث قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید.

برای آشنایی بیشتر با جدیدترین روش های افزایش سرعت مطالعه، روی لینک مربوطه کلیک کنید

تست در خانه

👈 اغلب زمان در آزمون های آزمایشی اهمیتی ندارد و فقط مهم این است که مراقب باشید و تست را به درستی انجام دهید. در کلاس هایی مانند ریاضی، فیزیک، شیمی و همچنین کلاس های تحلیلی که باید فکر کنید و زمان بیشتری برای پاسخ دادن دارید، فقط باید به راه حل هایی فکر کنید که به پاسخ صحیح منجر می شوند.

زمان این کار می تواند قبل از عید باشد تا بتوانید روش فکری و راه حل های کوتاه تری برای تست زدن پیدا کنید و تست زدن را یاد بگیرید. شایان ذکر است اگر می خواهید تکنیک های تست زنی و مهارت تست زنی بالایی داشته باشید، سعی کنید در زمان کنکور تست ها را در زمان متفاوتی امتحان کنید. کسب مهارت آزمون در زمان کوتاه به عوامل متعددی بستگی دارد. نحوه تست زدن و در نظر گرفتن این بسیار مهم است که کمی برای امتحان وقت بگذارید

پس بهتر است زمان بیشتری نسبت به زمان در نظر گرفته شده در کنکور برای پاسخگویی در عرض چند دقیقه در نظر بگیرید. این به شما کمک می کند تا متوجه شوید که اگر در مدیریت زمان خود موفق نبوده اید، روی این موارد کار کنید.

تست سوالات امتحانی دشوار در خانه

👈 اگر مراحل بالا را انجام داده اید، اکنون زمان برگزاری یک کنکور دقیقا مشابه کنکور سراسری است. راز قبولی در اکثر نمرات کنکور سراسری تسلط کافی به سوالات کنکور سال های گذشته است. همانطور که می دانید سوالات سال های قبل هر سال تکرار می شود که می تواند رمز موفقیت شما باشد. برای این کار به یک روز در هفته نیاز دارید. به تحلیل و بازنگری کنکور سال های گذشته اختصاص دهید. در این روز باید به طور کامل حال و هوای جلسه کنکور را خودتان بسازید و خودتان را بسنجید.

رفع اشکالات در حین تست

👈 وقتی آزمایش انجام شد و نتیجه گرفت باید بررسی و اصلاح شود. به گفته کارشناسان، اشکال زدایی بخش مهمی از فرآیند تست است. حال چگونه می توان این مشکلات را حل کرد؟ بهتر است یک دفترچه برای ثبت باگ ها داشته باشید تا نکات ضروری یا سوالاتی که فکر می کنید باید دوباره حل شوند در آنجا ثبت شوند. در طول آزمایش، سه وضعیت ممکن است رخ دهد:

✍️ حالت صحیح: نقاط قوت و ضعف خود را دوباره بررسی کنید تا مطمئن شوید که هیچ سوالی را اشتباه حل نکرده اید. اگر فکر می کنید سوالی ارزش بررسی مجدد دارد، آن را در دفترچه یادداشت خود یادداشت کنید.

✍️ حالت نادرست: به پاسخنامه مراجعه کنید و پاسخ را بررسی کنید. اگر با مشکلی مواجه شدید، بنویسید که چرا آن را به درستی رفع نکردید. اگر مشکل را حل نکردید سعی کنید با مطالعه مجدد کتاب و جزوه پاسخ را پیدا کنید و اگر نتوانستید آن را یادداشت کنید تا از معلم خود بپرسید.

✍️ ناراضی: ناتوانی در حل سوال ممکن است به دلیل تسلط کافی بر موضوع یا مطالعه نادرست باشد. در این صورت بررسی مجدد مفید است یا مطالعه مجدد موضوع ضروری است. با عیب یابی در حین آزمون می توانید از سوالات ثبت شده برای مرور یا تمرین قبل از آزمون استفاده کنید.

برای دانستن بهترین روش مطالعه ریاضی کنکور سراسری لینک مربوطه را وارد کنید

10 اصل مهم در تست های کنکور

1: نحوه شرکت در آزمون – ترتیب مندرج در دفترچه را رعایت کنید

یکی از اشتباهات رایج داوطلبان کنکور سراسری این است که به هر ترتیبی که می خواهند پیش می روند. به این نکته توجه کنید سوالات کنکور و ترتیب آنها بر اساس برنامه ریزی و ساختار مغز تنظیم شده است، پس بهتر است این ساختار را به هم نزنید و دقیقا مطابق آن عمل کنید.

2: نحوه شرکت در آزمون – بدون مطالعه دروس سوالات را رد نکنید

گاهی اوقات، داوطلبان این اشتباه را مرتکب می شوند که بدون در نظر گرفتن سؤالات خود، موضوعاتی را که مطالعه نکرده اند رد می کنند. به این نکته توجه کنید که طراحان کنکور همیشه سه دسته سوال می پرسند: آسان، متوسط، سخت، شاید بتوانید به چند سوال آسان پاسخ دهید.

3: نحوه شرکت در آزمون – سوالات را به ترتیب دنبال کنید:

یکی از اصول مهم طراحی سوالات کنکور سراسری طراحی سوالات از ساده ترین تا سخت ترین است. شروع آزمون با سؤالات آسان ذهن را برای سؤالات بعدی، متوسط ​​و سخت آماده می کند و به شما امکان می دهد به سؤالات بهتر پاسخ دهید.

4: نحوه شرکت در آزمون – کل سوال و پاسخ را بخوانید

یکی از اشتباهات رایجی که داوطلبان مرتکب می شوند این است که سوال یا پاسخ را به صورت دو تایی می خوانند. هوشمند باشید و دست طراح را بخوانید، طراحان کنکور سعی در گول زدن شما دارند. گاهی ممکن است پاسخ سوال نوشته شده را در کتاب به عنوان اولین تست قرار دهند، اما آن را به یک کلمه تغییر دهند و شما را گول بزنند.

5: نحوه آزمایش – تجزیه و تحلیل

کارشناسان معمولا از ترفندهای مختلفی برای طرح سوال در کنکور سراسری استفاده می کنند. من با تست های زیادی روبرو شده ام که پاسخ یک سوال دقیقاً یک جمله از یک کتاب است و آزمون دهنده ممکن است آن را با این باور انتخاب کند که یک جمله از یک کتاب است، اما وقتی همه گزینه ها را تجزیه و تحلیل می کنید، متوجه می شوید که این پاسخ CA نمی تواند درست باشد.

6: نحوه آزمایش – مقایسه گزینه ها

گاهی سوالات مطرح شده در کنکور سراسری با محتوای کتاب یکی است اما هیچ کدام از گزینه ها مشابه محتوای کتاب نیست. در این شرایط بهترین راه حل مقایسه گزینه ها است. گزینه ها را یکی یکی بررسی کنید و آنها را با یکدیگر مقایسه کنید و سوال را دوباره بخوانید و سپس به راحتی پاسخ دهید.

7: نحوه تست زدن – تست سوالات دشوار

به این نکته توجه کنید سوالات سخت نه تنها برای شما سخت است پس اعتماد به نفس خود را از دست ندهید و زمان زیادی را برای این نوع سوالات تلف نکنید زیرا درصد این سوالات با سوالات آسان تفاوتی ندارد. حتی شرکت کنندگان برتر آزمون سراسری نیز ممکن است به همه این سوالات پاسخ ندهند.

8: نحوه تست کردن – تست سوالاتی که در مورد آنها شک دارید

اگر مراحلی را که در بالا توضیح دادیم قبل از کنکور انجام داده باشید، اکنون می توانید تصمیم بهتری بگیرید. اگر بیشتر تست هایی که شک داشتید و جواب دادید اشتباه بود، توصیه می شود در آن تست ها شرکت نکنید. اما در مجموع بیش از 3 تست توصیه نمی شود، زیرا حتی اگر همه آنها اشتباه باشد، فقط یکی از سوالات صحیح شما را نابود می کند و اگر حتی یکی از آنها درست باشد، درصد دانش آموز بیشتری به شما می دهد. . . داشته است

برای اینکه بدانید تست مهندسی معکوس چیست؟ کلیک کنید

9: چگونه تست کنیم – سوالات تستی که جواب آنها را نمی دانید

اگر پاسخ آزمون را نمی دانید و در مورد شرکت در آن شک دارید، بهترین کار این است که آن را رها کنید و زمان را تلف نکنید. با رد شدن از این سوالات دشوار، زمان بیشتری برای پاسخ به سوالات آسان خواهید داشت.

10: نحوه تست زدن – تست سوالات نیمه سخت

این نوع سؤالات به زمان نیاز دارند، بنابراین یک دایره یا علامت دلخواه را در کنار آن قرار دهید، آن را مرور کنید و بعداً به آن پاسخ دهید. 10 اصل مهم کنکور که در مقاله نحوه شرکت در کنکور مطرح شده است به ترتیب خاصی درج نشده است و برای قبولی در کنکور باید تمامی نکات رعایت شود. توجه داشته باشید که برای خلاصه کنکور روی جمله کلیک کنید.

برای آموزش نحوه شرکت در آزمون ریدینگ اینجا کلیک کنید.

نکاتی در مورد روش صحیح تست

👈 همانطور که می دانید یکی از تفاوت های مهم سال آخر دبیرستان با سال کنکور، نیاز شدید به تست زدن و ارتقای مهارت است. به همین دلیل است که این موضوع بسیار مهم است و باید جدی گرفته شود. به طور کلی ما سه نوع تست داریم:

1) آزمون آموزشی 2) آزمون سنجش 3) آزمون خلاصه

💢 دروس عمومی

بعد از حدود دو روز مطالعه در این آزمون شرکت کنید. البته بین دروس عمومی مانند عربی و دین تفاوت هایی وجود دارد; مثلاً در زبان عربی چهار گزینه و پاسخ تشریحی باید به دقت بررسی شود و نمی توان زمان بندی آنها را شروع کرد (توضیحات بیشتر در روش مطالعه عربی) اما در دین خواندن اهمیت نسبی دارد و باید بیشتر خوانده شود.

دوره های ویژه:

همراه با مطالعه، مثال های جزوه و کتاب را در کنار هم حل کنید: برای یادگیری بهتر لازم است در حین مطالعه، مثال های جزوه و کتاب را در کنار هم حل کنید.

💢 هنگام مطالعه تست بزنید: با شروع مطالعه هر مبحث جدید، تعداد مشخصی تست برای آن فصل از کتاب درسی بگیرید. به عنوان مثال اگر این فصل 200 تست دارد در مرحله اول 20 تست را انجام دهید و بقیه تست ها را در دوره های بعدی توزیع کنید. توجه: از قبول زمان و درصد در آزمون های آموزشی خودداری کنید. مبارزه کنید تا بتوانید آن را حل کنید حتی اگر پانزده دقیقه طول بکشد.

💢 توصیه می شود تمام تست های یک موضوع را در یک روز انجام ندهید و بعد بگویید: «از 300 تست امروز، فقط 10 تست را اشتباه زدم» و این احساس را داشته باشید که موضوع را کاملاً یاد گرفته ام. بهتر است تست های مطالب تدریس شده را ظرف چند روز کامل کنید. مثلا روز اول فقط تعدادی تست سراسری و … روش تست بزنید

💢 تست هایی که نمی دانستید و به پاسخنامه نگاه کردید را حل کنید. فکر نکنید که آن را فقط با خواندن پاسخ یاد گرفته اید. حتما پشت تست را علامت بزنید و بعلاوه در آن زمان دوباره خودتان آن را حل کنید و بعدا به آن بازگردید.

حتماً پاسخ تمام سؤالات (چه آنها را می دانید یا نه) در پاسخنامه بررسی کنید. زیرا هدف ما از شرکت در آزمون های آموزشی تکمیل فرآیند یادگیری است. همه پاسخ ها باید بررسی شوند و نکات مهم امتحانی در جایی نوشته شوند (می توان به خلاصه دوره اضافه کرد) که در آن می توانید بیشتر بخوانید.

💢 بعد از مدتی که تست زدید و آن را اصلاح کردید و موضوع را به طور نسبی یاد گرفتید، می توانید یک گروه را تست و اصلاح کنید (مثلاً 20 تا 20) و حتی درصد هم بگیرید (البته هرگز وقت نگذارید). ). هدف شما دریافت پاسخ درست و دقیق در هنگام پاسخ دادن است.

💢 فراموش نکنید تمرینات و تست های انجام شده در کلاس را با معلم یا همکلاسی ها یا افراد شایسته چک کنید. 7- حتما پشت تست ها را علامت بزنید تا بدانید دفعه بعد از کدام تست ها استفاده کنید. این کار به ویژه هنگام تجدید نظر مفید است (به عنوان مثال: صحیح، نادرست، نادرست، تیز، و غیره). آنچه را که با آن راحت هستید نام ببرید.

💢 بعد از اینکه یک موضوع را به خوبی یاد گرفتید و به تعداد کافی تست آموزشی دادید (مثلاً حدود دو سوم تست های هر درس)، نوبت به تست های سنجش می رسد. این آزمون ها باید تقریباً 2 هفته پس از آزمون های یادگیری و آموزشی آغاز شوند.

💢 ابتدا تست های صحیح و غلط را در قالب تست های خودتان (همان تست هایی که در تست های آموزشی نمره داده اید) بزنید. توجه: در این مرحله وقت و دقت داشته باشید و اگر درصدتان مناسب نیست مطالعه کنید و تست های آموزشی بدهید تا نقاط ضعف خود را برطرف کنید.

💢 اگر درصد خوبی کسب کردید، تست های باقیمانده (حدود یک سوم تست های هر درسی که به عنوان آموزش استفاده نکردید) را بزنید و مشکلات خود را حل کنید.

💢 هدف از این مرحله یادگیری نحوه شرکت در آزمون در بازه زمانی استاندارد کنکور است که در هفته های قبل از آزمون آزمایشی نیز قابل انجام است. پس از اتمام تست های سنجش به صورت تستی (ترجیحا در فرم وارد کنید)، پاسخ های خود را به دقت بررسی کنید و نکات مهم را یادداشت کنید. جایی که امتیاز تست های آموزشی را یادداشت کرده اید (مثلاً برگه خلاصه درس مورد نظر) را یادداشت کنید.

💢 تست های جمع بندی: پس از یادگیری نسبتاً کامل (مطالعه و آزمون آموزشی) و افزایش سرعت و تسلط (آزمون ارزشیابی) در موضوعات یک فصل یا حتی یک درس و یک کتاب خاص، نوبت به این مرحله می رسد (معمولاً این مرحله). پایان تابستان، پایان ترم اول، عید نوروز و …).

💢 ابتدا باید تست های مهم و مهم را دوباره بگذرانند و نمره بدهند. اگر کتاب قبلی تمام شده است یا احساس می‌کنید به یک آزمون جدید نیاز دارید، می‌توانید یک کتاب استاندارد جدید تهیه کنید و خود را از تست‌های جدید همان کتابی که دارید امتحان کنید.

💢 سعی کنید پاسخ تست ها را بررسی کنید، مخصوصا تست هایی که دارای امتیاز هستند یا آن هایی که از دست داده اید یا اشتباه کرده اید. توجه: پس از اتمام این مرحله، مجدداً محتوای یک فصل برای شما اصلاح شد و به تسلط رسیدید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تست عادت مطالعه کلیک کنید.

چگونه با اطلاعات اندک در آزمون های خود موفق شوید؟

👈 چگونه با اطلاعات محدود اقدام به کنکور کنیم؟ انگیزه درونی مهم ترین عامل قبولی در این آزمون مهم چقدر است؟ چگونه با اطلاعات محدود در کنکور قبول شویم؟

اگر شما هم جزو افرادی هستید که برای قبولی در این امتحان مهم درس می خوانید، آیا تا به حال به این فکر کرده اید که هدفتان چقدر برایتان ارزشمند است و آیا حاضرید برای آن تلاش کنید؟

چگونه با اطلاعات محدود در کنکور قبول شویم؟ هر چه هدف برای شما ارزشمندتر باشد، انگیزه شما قوی تر می شود و با برنامه ریزی مصمم تر و منسجم تر به سمت قبولی در کنکور پیشرفت خواهید کرد.

تقویت انگیزه زمانی حاصل می شود که هدف ارزش آن را داشته باشد و تنها در این صورت است که می توانید بر موانع دشوار غلبه کنید.

اگر برای قبولی در کنکور جدی هستید، پیشنهاد می کنم برای جلوگیری از اتلاف وقت، تمام عادات روزانه خود را یادداشت کنید. شما می توانید همه چیز را تحت کنترل خود بگیرید و از آنها برای رسیدن به آنچه می خواهید استفاده کنید.

موفقیت شما به دلیل عملکرد خودتان خواهد بود، نه بهانه، شرایط زندگی، شانس و سخنان دیگران. پس روی هدف خود تمرکز کنید.

برای کشف روش های جدید آمادگی کنکور سراسری روی لینک کلیک کنید.

نکاتی برای قبولی در آزمون

تست یکی از مهمترین چیزها در هر صنعتی است. اما چیزهای زیادی برای دانستن در مورد نحوه انجام این کار وجود دارد.

قبل از شروع آزمایش، باید مطمئن شویم که می‌دانیم چه چیزی را می‌خواهیم آزمایش کنیم. این به ما کمک می کند تا تست کارآمدتری انجام دهیم.

بعد از اینکه مشخص کردیم چه چیزی را می خواهیم تست کنیم، باید تست را طراحی کنیم. این شامل انتخاب سؤالات مناسب و تنظیم دستورالعمل های مناسب است.

پس از طراحی تست، می توانیم آن را اجرا کنیم. این شامل پاسخ دادن به سوالات و پیروی از دستورالعمل ها می شود.

پس از انجام آزمایش، باید نتایج را تجزیه و تحلیل کنیم. این به ما کمک می کند تا ببینیم کدام حوزه ها موفق بوده اند و کدام حوزه ها نیاز به بهبود دارند.

در نهایت، باید بهبودهای لازم را برنامه ریزی کنیم و دوباره تست را اجرا کنیم. این یک فرآیند مداوم است که به ما کمک می کند تا بهترین نتایج را بدست آوریم. برای مشاوره در مورد اینکه کدام روش تست برای شما مناسب است، لطفا با شماره 9099075307 (فقط تلفن ثابت، بدون نیاز به کد) تماس بگیرید.

برای مطالعه مقاله بهترین زمان مطالعه برای آزمون روی لینک مربوطه کلیک کنید.

خلاصه

نحوه شرکت در آزمون در مراحل قبولی بسیار مهم است زیرا هر داوطلب باید نتیجه تلاش و مطالعه خود را در طول آزمون نشان دهد. در این مقاله سعی کرده ایم تمامی نکات و اصول مهم تست زنی را به شما بگوییم. حال اگر پس از مطالعه این مقاله نیاز به مشاوره تخصصی و برنامه ریزی برای آزمون خود داشتید می توانید با شماره 9099075307 (فقط از طریق تلفن ثابت و بدون دریافت کد) تماس بگیرید.

برای دانلود PDF مقاله نحوه شرکت در آزمون کلیک کنید.

3.9/5 – (24 امتیاز)

برای قبولی در آزمون ها چه مراحلی را باید طی کنیم؟

در این مقاله 10 اصل تست زنی در کنکور را توضیح داده ایم که با کمک آن ها می توانید در تست ها به موفقیت لازم دست پیدا کنید.

آزمون سوالات نیمه سخت چگونه انجام می شود؟

این نوع سوالات نیاز به زمان دارد، بنابراین یک دایره یا هر علامت دیگری که انتخاب می کنید در کنار آن قرار دهید و اطلاعات کامل در سراسر مقاله ارائه می شود.

چگونه باگ ها را در حین تست برطرف کنیم؟

وقتی آزمایش انجام شد و نتیجه به دست آمد، باید بررسی و اصلاح شود. اطلاعات لازم در سراسر مقاله ارائه شده است.

اکثر افراد شانس بالایی برای موفقیت تحصیلی دارند زیرا امتحانات آنها به صورت تشریحی برگزار می شود. یکی از دغدغه های اصلی این افراد دوران کنکور است. چرا که کنکور مانند یک تست برگزار می شود. برخی از افراد در تست مشکل دارند یا با روش های تست آشنا نیستند. آن وقت است که آنها همیشه تعجب می کنند که چگونه آزمایش کنند؟ و راه های افزایش سرعت تست چیست؟ یا به طور کلی چگونه می توان در آزمون ورودی یا اصول آزمون قبول شد؟

باید توجه داشته باشید که اگر می خواهید به چیزی برسید باید اصول این کار را رعایت کنید. به همین دلیل است که همیشه می توان به موفقیت های چشمگیری در همه زمینه ها دست یافت. پیروی از این اصول انگیزه شما را برای فرصت های آینده چند برابر می کند.

چگونه تست کنیم؟

1- طبق ترتیب دفترچه آزمون پاسخ دهید

یکی از نکات خاصی که باید به آن توجه کنید این است که ترتیب سوالات کنکور بر اساس قواعد مغزی طراحی شده است. باید مراقب باشید ترتیب این سوالات را با هم مخلوط نکنید. به عبارت دیگر، به سوالات آنطور که می خواهید پاسخ ندهید. در واقع، شما باید به سوالات همانطور که می بینید پاسخ دهید.

2- اگر سوالی را نخوانده اید آن را نادیده نگیرید

در بسیاری از موارد برخی از داوطلبان بخشی از دوره ها را گذرانده اند. بنابراین وقتی با سؤالات خود مواجه می شوند، برکنار می شوند. یکی از نکاتی که باید به آن توجه کرد این است که کسانی که سوالات کنکور را تهیه می کنند سوالات را به صورت آسان، سخت و متوسط ​​طراحی می کنند. ممکن است از دروسی که مطالعه نکرده اید سوالات آسان و قابل حل پرسیده شود.

3- به سوالات به ترتیب پاسخ دهید

یکی از اصولی که در کنکور استفاده می شود، طرح سوالات از سطح آسان به دشوار است. در واقع وقتی به سوالاتی از آسان به سخت پاسخ می دهید، در ابتدا ذهن شما برای پاسخ به سوالات دشوار آماده می شود. این کلید توانایی پاسخگویی به سوالات با کیفیت بهتر است.

4- پرسش و پاسخ ها را با دقت بخوانید

نیم خوانی سوالات یا 4 پاسخ آنها باعث عدم درک سوال می شود. اکثر اوقات، سوال سازان امتحان می خواهند آزمون دهندگانی مانند شما را گمراه کنند. بنابراین سوالات به گونه ای طراحی شده اند که ابتدا ذهنیت خاصی به سراغ شما می آید.

یعنی فکر می کنید با خواندن ابتدای سوال پاسخ صحیح را فهمیده اید. اما در واقع وقتی به انتهای سوال بیشتر توجه کنید متوجه خواهید شد که سوال چه معنایی دارد و البته پاسخ شما اشتباه بوده است. بنابراین همیشه باید تمام سوالات را از ابتدا تا انتها با دقت بخوانید.

5- چگونه تست کنیم؟ سوالات را تحلیل کنید

شما باید با تجزیه و تحلیل خود پاسخ ها را تأیید کنید. اغلب اوقات طراحان سوالات امتحانی از ترفندهایی استفاده می کنند. به این معنی که گاهی اوقات سوالات بسیار شبیه به جملات کتاب هستند و ذهن شما به سمت پاسخ کتاب می رود. اما وقتی همه پاسخ ها را تجزیه و تحلیل می کنید، متوجه می شوید که پاسخی که در ذهن دارید نمی تواند درست باشد.

6- مقایسه گزینه های تست نکات در کنور

یکی از ترفندهای طراحان آزمون این است که گزینه ها را به گونه ای ارائه می کنند که محتوای آنها متن کتاب باشد اما ظاهر آنها با متن کتاب متفاوت باشد. به همین دلیل، یکی از بهترین کارهایی که می توان برای جلوگیری از این ترفند انجام داد، مقایسه گزینه ها است. سپس باید سوال را دوباره بخوانید تا بتوانید راحتتر به آن پاسخ دهید.

7- سوالات دشوار در حین آزمون

گاهی اوقات سوالات امتحان سخت است. این زمانی است که برای داوطلبان استرس ایجاد می شود. یکی از راه های کاهش استرس این است که خونسردی خود را حفظ کنید و موضوع را به دقت تحلیل کنید. البته اگر نتیجه ای نگرفتید بهتر است این سوالات سخت را کنار بگذارید و روی بقیه سوالات تمرکز کنید. چون درصد این سوالات در مقایسه با سوالات آسان ناچیز است. جالب است بدانید که حتی داوطلبان نخبه نیز ممکن است نتوانند به این سوالات پاسخ دهند و رد شوند.

8- با سوالاتی که شک داریم چه کنیم؟

یکی از نگرانی های نامزدها سوالاتی است که در مورد آنها تردید دارند. در واقع این سوالات در دسته سوالاتی قرار می گیرند که هر مشاوری پیشنهاد می کند که به آنها پاسخ ندهید. به هر حال چون این وسط شبهه هست احتمال خطا هست. پس بهتر است آن را رها کنید. چون نمره نگرفتن بهتر از نمره منفی گرفتن است.

9- با سوالاتی که جواب آنها را نمی دانیم چه کنیم؟

در مواردی که جواب تست را نمی دانید یا شک دارید، بهتر است از آن صرف نظر کنید. فکر کردن به این سؤالات معمولاً سازنده نیست و فقط وقت را تلف می کند. در واقع، اگر از این سوالات بگذریم، می توانیم زمان بیشتری را برای سوالات ساده تر صرف کنیم.

10- هنگام تست زدن با سوالات نیمه سخت یا نسبتا مشکل چه کنیم؟

هنگامی که با سؤالات نسبتاً دشوار یا نیمه دشوار روبرو می شوید. میشه در مورد این سوالات بگید چطور تست کنم؟ در واقع بهتر است از این سوالات بگذریم. اگر قصد دارید به این نوع سوالات فکر کنید، پیشنهاد می کنیم آنها را بررسی کنید. بعد از اینکه به تمام سوالات پاسخ دادید و زمان بیشتری در اختیار داشتید، کمی برای این سوالات نیمه سخت وقت بگذارید.

آخرین کلمه

در این مقاله سعی کرده ایم متداول ترین روش های تست را به شما معرفی کنیم. در واقع استفاده از یکی از این روش ها می تواند کمک زیادی به شما کند. اگر تجربه یا ایده ای در این زمینه دارید در قسمت نظرات برای ما و سایر دوستان وارد کنید. در واقع با این کار ما و دیگران را در رسیدن به اهداف متعالی راهنمایی می کنید.

تا به حال با دانش آموزان زیادی آشنا شده ایم که این موضوع را به خوبی درک کرده و در مدرسه و دانشگاه نمرات خوبی کسب کرده اند. اما در آزمون و کنکور که وسط برگزار می شود نمی توانند نتیجه خوبی بگیرند. اگر این دانش آموزان مشکلات خود را حل نکنند تا روز کنکور با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند و در نهایت نمی توانند به نتیجه ای که شایسته است برسند.

اما علت واقعی این مشکلات چیست؟ آیا ممکن است نتایج مدرسه و دانشگاه ما همچنان عالی باشد اما نتوانیم به همان تست ها پاسخ دهیم؟ در این مقاله تکنیک های اصلی تسهیل تست زنی در کنکور را آموزش داده ایم تا با رعایت این تکنیک ها مشکلات دانش آموزان به راحتی حل شود.

آمادگی آزمون را حفظ کنید

شاید برای اولین بار با مشکل حل صحیح یک تست مواجه شده باشید اما بعد از یک هفته نتوانید به همان تست پاسخ صحیح بدهید. بعد از یک ماه و یک سال دیگر امیدی به هیچ چیز نداریم! برای اکثر سوالاتی که در کنکور یا تست ها نمی توانیم به آنها پاسخ دهیم، حداقل یک بار سوال مشابه یا مشابه را حل کرده ایم. بنابراین، دلیل اینکه ما نمی توانیم آمادگی آزمون خود را حفظ کنیم چیست؟

برای پاسخ به این سوالات، کمی به عقب برگردیم، اولین باری که در آزمون شرکت کردید، چگونه به جواب رسیدید؟ برای پاسخ دادن به یک تست، سه موقعیت ممکن است پیش بیاید: در موقعیت اول، بلافاصله پاسخ را پیدا کردید. در مورد دوم بدون هیچ گونه اطلاعات و آگاهی در این موضوع پاسخ را پیدا کردید و در مورد سوم برای به دست آوردن پاسخ سوال بسیار تلاش کردید.

اولین و مهمترین کاری که برای قبولی در آزمون باید انجام دهید این است که برای آزمون آماده باشید. بهترین راه برای انجام این کار این است که راه حل خود را برای هر آزمون بنویسید. یعنی اگر برای اولین بار در حین تست زدن روشی را اختراع کردید، چون برای آن وقت و انرژی زیادی صرف کرده اید و از دانش شما گرفته شده است، آن را به خدا نسپارید و حتما یادداشت کنید. . تا زمانی که با آن مواجه شوید. با این نوع سوالات از روش خود استفاده کنید.

با به کارگیری این روش اعتماد به نفس شما در حل انواع تست ها افزایش می یابد و با تمرین و تکرار روش های خلاقانه خودتان سرعت حل هر تست افزایش می یابد که این امر به افزایش آمادگی آزمون قبل از جلسه آزمون کمک می کند. امتحان .

برنامه ریزی یکی از عوامل اصلی موفقیت در آزمون سراسری است. برای آشنایی با نحوه برنامه ریزی مطالعاتی مطالعه مقاله زیر توصیه می شود.

بیشتر بخوانید: برنامه ریزی تحصیلی کنکور سراسری

برای پاسخگویی به تست ها از پاسخنامه تشریحی استفاده نکنید

فرض کنید کتاب را خوانده اید و آماده هستید که ارزیابی خوبی از خود داشته باشید، چند تست را انتخاب کرده و شروع به حل آنها می کنید. وقتی به اولین سوال دشوار می رسید و نمی توانید به آن پاسخ دهید، خسته می شوید و به سرعت به پاسخ نامه دسترسی پیدا می کنید. از اینکه پاسخ چقدر ساده است شگفت زده خواهید شد! پاسخ نوشته شده در پاسخنامه تشریحی را به راحتی متوجه می شوید.

در مورد سایر سوالات نیز همین اتفاق می افتد و از اینکه با استفاده از پاسخنامه تشریحی توانسته اید به تمام سوالات پاسخ دهید بسیار خوشحال خواهید شد. اما وقتی هفته بعد کتاب و دفتر خود را ببندید یا همان سوال را بپرسید، نمی توانید به هیچ یک از سوالات پاسخ دهید! این مشکلی است که بسیاری از کاندیداها با آن مواجه هستند و به عبارتی با پاسخنامه تشریحی با غول روبرو می شوند اما بدون آن …

یکی از شرایط لازم برای قبولی در کنکور، توانایی قبولی در تست ها و آمادگی حافظه است. این دو عامل تنها با تمرین به دست می آیند. اگر فکر می کنید با خواندن پاسخنامه تشریحی می توانید به تمام سوالات پاسخ دهید، هنوز تفاوت حافظه کوتاه مدت و حافظه بلند مدت را درک نمی کنید. پاسخ نامه تشریحی فقط به شما کمک می کند تا پاسخ یک سوال را در حافظه بصری و کوتاه مدت خود بگنجانید. کنکور یک ماراتن است، پس ما هم به خاطر ماراتن نیاز داریم که فقط با تمرین و مهارت به دست می آید.

حتما بخوانید: میزان ساعت مطالعه روزانه برای کنکور

مهارت پاسخگویی به تست ها

برای کسب توانایی پاسخگویی به تست ها باید درک خوبی از آزمون، نحوه انتخاب گزینه ها و دریافت پاسخ صحیح و … داشت. امتحان چیست؟ آزمون در واقع یک سوال تشریحی است که برای آن 4 گزینه داده شده است! بنابراین کار ما برای پاسخ دادن به یک تست باید ساده تر از یک سوال تشریحی باشد. اما چرا همیشه اینطور نیست؟ چرا کسی که در امتحانات خوب عمل می کند نمی تواند به راحتی در همان آزمون شرکت کند؟

پاسخ به این سوالات بسیار ساده است. در آزمون های تشریحی برای پاسخ دهی دو ساعت زمان داده می شود اما در کنکور یا آزمایش های آزمایشی به ده سوال ده دقیقه پاسخ داده می شود. بنابراین زمان لازم برای پاسخگویی به یک آزمون یکی از مهم ترین عواملی است که مانع از مقایسه آزمون با سؤال تشریحی می شود.

چه راه حلی برای مقابله با این مشکل داریم؟ پاسخ ساده است، مهارت تست زدن و تمرین منجر به همان سوالی می شود که بار اول ده دقیقه پاسخ دادید، پس از پنج بار تمرین و تکرار می توانید در کمتر از یک دقیقه به آن پاسخ دهید. لازم به ذکر است که انواع سوالات کنکور سراسری تنوع چندانی ندارد. مثلا وقتی میشه از مبحث مثلثات 50 نوع سوال تشریحی استخراج کرد حتما تیپ تستی کنکور سراسری همون 50 تا هست ولی همه میدونیم که هزارتا تست مثلثاتی پیدا میشه! اما با تمرین به تمامی سوالات این قسمت پاسخ خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: کتاب های جمع بندی کنکور

تکنیک های تست زنی سر جلسه آزمون

مهارت هایی که تا اینجا ذکر شد برای تقویت داوطلب بود که در طول سال با تمرین و تکرار به دست می آید. در کنار این مهارت ها، رعایت یک سری نکات و تکنیک ها برای موفقیت در داوطلب قبل از جلسه امتحان ضروری است. در این قسمت ابتدایی ترین تکنیک های تست زنی قبل از جلسه امتحان را توضیح داده ایم:

تکنیک چند منهای برای پاسخگویی به تست ها

در زمان کنکور سراسری و تست ها با محدودیت زمانی مواجه هستیم. برای مدیریت زمان، استفاده از تکنیک منهای متقاطع توصیه می شود. هنگام شرکت در آزمون، پس از مطالعه هر سوال و گزینه های مربوط به آن، سه حالت پیش می آید که در هر موقعیت به شرح زیر با آن مواجه می شوید:

اگر پس از مطالعه سوال و گزینه ها پاسخ صحیح را پیدا کردیم، گزینه مورد نظر را در پاسخنامه می نویسیم.

اگر پس از مطالعه سوال و گزینه ها متوجه شدیم که حل سوال زمان بر است یا در انتخاب گزینه مناسب شک داریم، یک ضربدر در کنار سوال قرار می دهیم.

اگر پس از مطالعه سوال و گزینه ها به هر دلیلی نتوانیم پاسخ دهیم، علامت منفی را در کنار سوال قرار می دهیم.

اگر روش های ذکر شده در این قسمت را رعایت کنیم، فقط به سوالات درست پاسخ می دهیم و در پایان آزمون با مشکل کمبود وقت مواجه نمی شویم.

تکنیک زمان از دست رفته برای پاسخگویی به تست ها

تکنیک زمان تفریق یکی از تکنیک های مدیریت زمان است که مکمل تکنیک ضرب منفی است. در این تکنیک داوطلب برای پاسخ دادن به هر موضوع و حل تست ها مدتی زمان می گذارد و پس از اتمام حل سوالات، در زمان صرفه جویی در مطالب مورد استفاده خود تجدید نظر می کند.

تکنیک سوال سوال برای پاسخگویی به تست ها

در نظر داشته باشید که در آزمون های آزمایشی و کنکور می توانیم بین دو یا چند گزینه برای انتخاب گزینه صحیح در تعدادی از سوالات انتخاب کنیم. بهترین راه برای مقابله با این شک چیست؟ چگونه می توانیم گزینه مناسب را انتخاب کنیم؟

نمره منفی تست های آزمایشی و کنکور سراسری، پاسخ صحیح یا نادرست یک سوال تاثیر زیادی در نتایج این تست ها دارد. بهترین کار در مواجهه با تست های مشکوک این است که به دانش خود در مورد موضوع مراجعه کنید. مثلاً اگر این مبحث را مطالعه نکرده باشیم به آن پاسخ نمی دهیم و در صورت مطالعه و تمرین موضوع مورد نظر بیشتر به گزینه ها فکر کرده و مطمئن ترین گزینه را انتخاب می کنیم زیرا امکان پاسخ صحیح وجود دارد.

در ادامه بخوانید: موفقیت در کنکور ۱۴۰۲

کارشناسان سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا آماده اند تا از طریق سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا اطلاعات لازم در خصوص نحوه صحیح تست زنی در کنکور را در اختیار متقاضیان قرار دهند. همچنین به شما پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از آخرین اخبار مرتبط با این رشته در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا عضو شوید.

سوالات متداول

1- ✔️ تکنیک های تست زنی سر جلسه آزمون شامل چه مواردی می شود؟

✔️ تکنیک های تست زنی قبل از جلسه تست شامل تست های متقاطع، کوتاه مدت و سوال برانگیز است که در این مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.

2- ✔️ لازمه رسیدن به مهارت در پاسخگویی تست ها چه چیزی است؟

✔️ همانطور که در این مقاله به تفصیل توضیح داده شد، برای اینکه بتوانید در آزمون‌ها شرکت کنید، باید دانش درستی از آزمون، دانستن نحوه انتخاب گزینه‌ها و دریافت پاسخ صحیح، ضروری است.

3- ✔️ منظور از تکنیک ضربدر منها چیست؟

✔️ در تکنیک منهای ضربدر سوالاتی که در ذهن دارید و سوالاتی که زمان میبرند را با علامت ضربدر علامت میزنید که توضیح کامل آنها در این مقاله آمده است.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا