چطور تو واتساپ بلاک کنیم

WhatsApp یک برنامه چت، تماس و اشتراک گذاری عکس است که توسط صدها میلیون نفر در سراسر جهان استفاده می شود. جای تعجب نیست که واتس اپ به شما این امکان را می دهد که کاربرانی را که دیگر نمی خواهید با آنها بشنوید مسدود کنید.

بهترین راه برای جلوگیری از تماس یا ارسال پیام توسط کسی این است که او را بلاک کنید. اما اگر شما کسی هستید که گیر کرده اید، چگونه می توانید بگویید؟

در مقاله نحوه جلوگیری از هک شدن واتس اپ و اینکه آیا به واتس اپ گوش داده می شود شما را از موارد مهمی مطلع کرده ایم. در این مقاله زومیت راه های تشخیص مسدود شدن در واتس اپ را به شما خواهیم گفت. اگر فکر می کنید شخصی شما را در واتس اپ بلاک کرده است، مقاله زیر را بررسی کنید تا ببینید حدس شما درست است یا خیر.

لینک را کپی کنید

در این مقاله خواهید خواند:

لینک را کپی کنید

چگونه بفهمیم در واتس اپ بلاک شده ایم یا خیر؟

واتس اپ دارای یک ویژگی حفظ حریم خصوصی است که به کاربران اجازه می دهد مخاطبین مورد نظر خود را مسدود کنند. اگر به هر دلیلی نمی خواهید با مخاطبی صحبت کنید، می توانید آنها را مسدود کنید. خوشبختانه یا متأسفانه هیچ راه مستقیمی برای فهمیدن اینکه آیا در واتس اپ بلاک شده اید یا خیر وجود ندارد. اما چند ترفند وجود دارد که می توانید برای فهمیدن این موضوع استفاده کنید.

لینک را کپی کنید

روش های تشخیص مسدود شدن در واتس اپ

اگرچه تشخیص بلوک در واتس اپ آسان نیست، اما اگر بخواهیم بدانیم چگونه در واتس اپ بلاک شده ایم، می توانیم برخی از علائم را بررسی کنیم. اگر کسی شما را در واتس اپ بلاک کرد:

اگر او آخرین بار قبلاً دیده نشده باشد، نمی توانید حضور آنلاین او (آخرین حضور) را در صفحه بحث ببینید.

عکس نمایه یا به‌روزرسانی‌های آن‌ها را نخواهید دید.

اگر او بیو داشته باشد، بیوگرافی او به شما نشان داده نمی شود.

هر پیامی که ارسال می کنید همیشه یک علامت تیک (پیام ارسال شده) و هرگز علامت دوم (پیام تحویل شده) نشان داده نمی شود.

امکان تماس با این مخاطب وجود ندارد.

شما نمی توانید این شخص را به گروهی که ایجاد کرده اید اضافه کنید.

اگر همه علائم بالا را برای یک مخاطب مشاهده کردید، ممکن است به این معنی باشد که کاربر شما را مسدود کرده است. با این حال، احتمالات دیگری نیز وجود دارد. واتس اپ ادعا می کند که به عمد این تشخیص را پنهان کرده است تا از حریم خصوصی شما هنگام مسدود کردن شخصی محافظت کند. بنابراین، ما نمی توانیم به شما بگوییم که آیا توسط شخص دیگری بلاک شده اید یا خیر.

لینک را کپی کنید

آیا امکان رفع بلاک در واتس اپ وجود دارد؟

اگر متوجه شدید که شخصی شما را در واتس اپ بلاک کرده است، بهترین راه حل این است که او را به حال خود رها کنید. تلاش مکرر برای تماس با فردی که شما را مسدود کرده است، آزار و اذیت تلقی می شود. با این حال، اگر فکر می کنید این اتفاق به اشتباه رخ داده است یا باید با فردی که شما را از طریق واتس اپ مسدود کرده است تماس بگیرید، دو راه وجود دارد.

لینک را کپی کنید

ایجاد یک گروه

در روش اول می توانید از یک دوست بخواهید که یک گروه ایجاد کند و هر دوی شما را به آن اضافه کند. اگرچه هنوز نمی‌توانید اطلاعات فردی را که شما را در گروه مسدود کرده است ببینید، می‌توانید با پیام‌هایی که در گروه ارسال می‌کنید، او را متقاعد کنید که شما را رفع انسداد کند. به دلایل حفظ حریم خصوصی (اگرچه همه این موارد نقض حریم خصوصی مخاطبی است که شما را مسدود کرده است مگر اینکه دلیل موجهی داشته باشید)، می توانید از دوست مشترک خود بخواهید گروه را ترک کند تا مانند یک چت خصوصی برای شما و شما که شما را رنجیده است تبدیل کند. . مخاطب. به یاد داشته باشید که شخصی که شما را مسدود کرده است می تواند در هر زمان از گروه خارج شود و حتی افرادی را که شما را به چت گروهی اضافه کرده اند بکشد یا مسدود کند.

لینک را کپی کنید

حذف اکانت (کاربر

برای جلوگیری از درخواست کمک از کسی، تنها راه این است که حساب WhatsApp را حذف کنید. زیرا پس از ایجاد مجدد اکانت واتس اپ می توانید با فرد مذکور تماس بگیرید. معلوم می شود که شخصی که شما را مسدود کرده است می تواند دوباره حساب جدید شما را مسدود کند.

لینک را کپی کنید

برنامه ضد بلاک واتس اپ را دانلود کنید

شاید دوست دارید برنامه ای وجود داشته باشد که شما را از لیست مخاطبین مسدود شده حذف کند، یا شاید بخواهید باور کنید که برنامه های ضد بلاک واتس اپ واقعی هستند. متاسفانه اینطور نیست. در واقع، همه برنامه های شخص ثالثی که ادعا می کنند شما را رفع انسداد می کنند، ایمن نیستند، حتی اگر بتوانند. در تمام مقالات مرتبط با حریم خصوصی و امنیت شبکه های اجتماعی، ما اکیداً توصیه می کنیم که اطلاعات حساب شخصی خود را در هیچ برنامه ای غیر از برنامه اصلی وارد نکنید، زیرا ممکن است به شما آسیب برساند.

این واقعیت که یک برنامه می تواند شما را از لیست مخاطبین مسدود شده حذف کند، خلاف قوانین است و حریم خصوصی کاربری را که تصمیم به بلاک کردن شما گرفته است، نقض می کند. بنابراین پیشنهاد می کنیم با چشمانی باز به این موضوع بپردازید.

لینک را کپی کنید

تفاوت گزارش و بلاک کردن در واتس اپ

می‌توانید با مسدود کردن مخاطبین خاص، دریافت پیام‌ها، تماس‌ها و به‌روزرسانی‌های وضعیت WhatsApp را متوقف کنید. علاوه بر این، اگر احساس می کنید که پست های شخصی برای شما تهدید کننده و آزاردهنده است، می توانید آنها را گزارش دهید.

وقتی کسی را بلاک می کنید:

آخرین بازدید، وضعیت آنلاین، به‌روزرسانی‌های وضعیت و هرگونه تغییر در تصویر نمایه شما دیگر برای مخاطبینی که مسدود کرده‌اید قابل مشاهده نخواهد بود.

پیام‌ها، تماس‌ها و به‌روزرسانی‌های وضعیت ارسال شده توسط مخاطب در تلفن شما نمایش داده نمی‌شوند و برای شما ارسال نمی‌شوند.

مسدود کردن یک مخاطب باعث حذف آنها از لیست مخاطبین شما و همچنین حذف شما از لیست تلفن مخاطب نمی شود. برای حذف یک مخاطب، باید مخاطب را از مخاطبین تلفن خود حذف کنید.

شماره های مسدود شده در قسمت Blocked or Blocked Contacts در تنظیمات قابل مشاهده خواهند بود.

می توانید با فشار دادن طولانی یک پیام از نماد سه نقطه، گزارش حساب را انتخاب کنید. وقتی به کسی گزارش می دهید:

WhatsApp پنج پیام آخر ارسال شده توسط کاربر یا گروه گزارش شده به شما را دریافت خواهد کرد. ضمناً به فرد گزارش شده اطلاع داده نمی شود. WhatsApp همچنین گروه یا شناسه کاربری گزارش شده، اطلاعات مربوط به زمان ارسال پیام و نوع پیام ارسال شده (تصویر، ویدئو، متن و غیره) را دریافت می کند.

اگر واتس اپ متوجه شود که فعالیت حساب کاربری شرایط خدمات آن را نقض می کند، ممکن است حساب را مسدود کند. بسته به شرایط خدمات، واتس اپ ممکن است این حق را برای خود محفوظ نگه دارد که بدون اطلاع قبلی یک کاربر را مسدود کند.

لطفاً توجه داشته باشید که گزارش رفتار کاربر بر خلاف شرایط استفاده، لزوماً منجر به ممنوعیت کاربر یا انجام هرگونه اقدام دیگری علیه کاربر نخواهد شد.

لینک را کپی کنید

سوالات متداول

لینک را کپی کنید

چگونه بفهمیم کسی ما را در واتس اپ بلاک کرده است یا خیر؟

هیچ راه مستقیمی برای دانستن وجود ندارد. با خواندن این مقاله، می توانید تمام روش هایی را که نشان دهنده مسدود شدن مخاطب در واتس اپ است، کشف کنید.

لینک را کپی کنید

آیا تیک زدن پیام های واتس اپ نشانه مسدود شدن است؟

علامت خاکستری روی پیام به این معنی است که پیام با موفقیت از تلفن شما ارسال شده است، اما هنوز به گیرنده تحویل داده نشده است. اکنون مخاطب ممکن است به اینترنت یا واتس اپ دسترسی نداشته باشد یا شما را مسدود کرده باشد.

لینک را کپی کنید

آیا راهی برای رفع انسداد واتس اپ وجود دارد؟

ما در این مقاله به این روش ها اشاره کرده ایم. با مطالعه مقاله می توانید روش های رفع انسداد را بیاموزید.

لینک را کپی کنید

اگر کسی ما را در واتس اپ بلاک کند، دیگر استوری او را نخواهیم دید؟

بله، اگر شخصی شما را در واتس اپ بلاک کند، نمی توانید هیچ یک از فعالیت های او را ببینید.

از زمان فیلتر شدن تلگرام، واتس اپ محبوب ترین اپلیکیشن پیام رسان کشورمان است. کاملا طبیعی است که کاربران سوالات زیادی در مورد نحوه کار با این اپلیکیشن داشته باشند. در این مقاله به طور مفصل به موضوع بلاک و بلاک در واتس اپ می پردازیم و با مطالعه این مقاله پاسخ سوالات زیر را دریافت خواهید کرد:

چگونه یک شماره یا مخاطب را در واتس اپ در گوشی های اندروید و آیفون (iOS) مسدود کنیم؟

چگونه شماره و مخاطب مسدود شده را در واتس اپ رفع انسداد کنیم؟

از کجا و چگونه متوجه می شوید که در واتس اپ بلاک شده اید؟

نرم افزار و روش رفع انسداد در واتس اپ چیست؟

بر اساس سؤالات کاربران، با رایج ترین سؤال در مورد مسدود کردن واتس اپ شروع می کنیم و به تمام سؤالات فوق در پایان مقاله پاسخ داده می شود. بنابراین پیشنهاد می کنیم در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

از کجا و چگونه متوجه می شوید که در واتس اپ بلاک شده اید؟

با توجه به حفظ حریم خصوصی در واتس اپ، شما هیچ امکانی ندارید که به طور رسمی و قطعی مطمئن شوید که توسط شخصی بلاک شده اید. اما اگر خیلی کنجکاو هستید که آیا شخص خاصی شما را بلاک کرده است یا خیر، می توانید با بررسی چند مورد مطمئن شوید.

توجه داشته باشید که اگر هر یک از علائم زیر درست باشد، نمی توانید مطمئن باشید که این شخص شما را مسدود کرده است، اما یک مجموعه از علائم باید فقط برای شما اعمال شود. بعداً با جزئیات بیشتر توضیح خواهیم داد.

اولین نشانه انسداد در واتس اپ: عدم مشاهده آخرین بازدید و وضعیت آنلاین

اولین چیزی که باید بررسی کنید این است که با شخص مورد نظر خود به صفحه چت بروید و بررسی کنید که آیا آخرین زمان بازدید و وضعیت آنلاین در بالای صفحه، زیر عکس پروفایل مشخص است یا خیر.

اگر قابل مشاهده نیست، این اولین علامت است که شما گیر کرده اید. البته توجه داشته باشید که کاربر با مخفی کردن آخرین بازدید و آنلاین بودن در واتس اپ می تواند این اطلاعات را از هرکسی مخفی کند، پس این مورد مطمئناً مسدود شدن شما را تایید نمی کند.

به همین دلیل پیشنهاد می کنیم واتس اپ فرد مورد نظر را با گوشی دیگری بررسی کنید که آیا آخرین زمان بازدید و وضعیت آنلاین بودن همچنان قابل مشاهده است یا خیر.

دومین علامت بلاک شدن در واتس اپ: عدم تغییر عکس پروفایل

اگر توسط شخصی در واتس اپ بلاک شده باشید، نمی توانید تغییرات را در عکس پروفایل او مشاهده کنید. بنابراین اگر مدتی است که عکس پروفایل فرد مورد نظرتان تغییر نکرده است، پیشنهاد می کنیم پروفایل او را با یکی دیگر از کاربران واتس اپ بررسی کنید تا ببینید آیا عکس او تغییر کرده است یا خیر.

احتمالا برای شما هم پیش آمده است که به هر دلیلی نخواهید پیامی از شخصی دریافت کنید، به خصوص در فضاهای مجازی اینترنت. در این مقاله می خواهیم در مورد بلاک و بلاک در واتس اپ به شما بگوییم. فقط این را بدانید که هر آنچه را که در مورد واتس اپ دوست دارید، باید برای دیگران نیز بپسندید! 🙂

بلاک و بلاک از جمله مشکلاتی است که می توان آن را یکی از مشکلات واتس اپ و ترفندهای مختلف آن دانست و آلبان آن را برای شما توضیح می دهد.

نحوه مسدود کردن شماره در واتساپ

دو روش برای مسدود کردن در واتس اپ وجود دارد:

ابتدا شماره چت یا مخاطب مورد نظر را باز کنید. روی نام یا شماره کلیک کنید تا به قسمت تنظیمات تماس بروید. در انتهای این صفحه یک گزینه قرمز رنگ وجود دارد که می گوید Block Contact که مخاطب را مسدود می کند.

راه دیگر این است که از طریق تنظیمات واتس اپ، ابتدا Account، سپس Privacy و در نهایت Blocked بروید. در این بخش می توانید لیستی از شماره هایی که در واتس اپ مسدود کرده اید را مشاهده کنید، یک شماره اضافه کنید یا یک شماره را از مسدودیت حذف کنید.

وقتی در واتس اپ بلاک می کنید چه اتفاقی می افتد؟

بر خلاف بلاک در تلگرام، در واتس اپ مسدود کننده و مسدود کننده محدودیت هایی دارند که به طور جداگانه توضیح خواهیم داد. برای شروع، با مسدود کردن واتس اپ، هیچ اتفاقی برای پیام های قبلی شما و مخاطبان هدف نمی افتد!

ارسال و دریافت پیام های جدید

دو مخاطبی که یکدیگر را مسدود کرده اند نمی توانند برای یکدیگر پیام ارسال کنند. Blocked یک پیام ارسال می کند، اما به مسدود کننده نمی رسد. اگر مسدود کننده بخواهد کاری انجام دهد، پیامی از واتس اپ دریافت می کند مبنی بر اینکه شما این مخاطب را مسدود کرده اید و پیام ها به او نمی رسد. و پیام ارسال شده فقط یک علامت خاکستری دریافت می کند، یعنی ارسال شده اما به دست گیرنده نرسیده است!

همه این پیام های ارسالی پس از حذف بلوک ناپدید می شوند و هیچ یک از پیام ها و تماس ها پس از مسدود شدن باقی نمی مانند!

تماس واتساپ

وقتی مخاطبی مسدود می شود، هیچ کس نمی تواند با دیگری تماس بگیرد! مسدود شده در حین تماس متوجه مشکلی نمی شود، گویی تماس در حال انجام است، اما مسدود کننده هیچ پیام یا آهنگ زنگی دریافت نمی کند. هنگامی که مسدود کننده می خواهد تماسی برقرار کند، واتس اپ پیامی ارسال می کند که شما این مخاطب را مسدود کرده اید و نمی توانید با آنها تماس بگیرید!

وضعیت آنلاین

در اینجا در هر دو جهت محدودیت وجود دارد. وضعیت آنلاین، آخرین بار آنلاین، برای هر دو طرف در رابطه مسدود نخواهد شد! به طور کلی در این قسمت چیزی نوشته نمی شود، یعنی به نام گیرنده.

البته این حالت بدون بلاک در واتس اپ و از طریق تنظیماتی که در مقاله ای دیگر در مورد آن صحبت خواهیم کرد نیز قابل انجام است.

عکس پروفایل

عکس نمایه در حالت ارتباط مسدود شده به حالت پیش فرض واتس اپ تبدیل می شود و شما نمی توانید عکس نمایه جدید فرد مسدود شده یا مسدود کننده را ببینید.

شرح

نمایه هر فرد دارای توضیحات یا درباره است. افراد مسدود شده نمی توانند این بخش را از یکدیگر ببینند.

در گروه چت کنید

در گروه ها شرایط متفاوت است. سایر موارد ذکر شده در مورد چت بی ربط است. اگر دو نفر که یکدیگر را بلاک کرده اند عضو یک گروه باشند، باز هم می توانند پیام هایی را که هر کدام از آنها در گروه می گذارد، ببینند! حتی اگر اعضای این گروه فقط همین دو نفر باشند!!

آیا بلاک کردن در واتس اپ به معنای حذف مخاطب است؟

پاسخ این سوال در یک کلمه منفی است. مسدود کردن با حذف متفاوت است.

چگونه بفهمیم گیر کرده ایم؟

علائم ذکر شده در بالا را بررسی کنید. اگر این اتفاق برای شما و هر کس دیگری افتاده است، یعنی شما گیر کرده اید!

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا