چطور به پروکسی وصل شویم

چگونه می توانیم پروکسی را در ویندوز 7، 8، 10 و 11 تنظیم کنیم؟ در این مقاله نحوه پیکربندی پروکسی در سیستم عامل ویندوز لپ تاپ و کامپیوتر را به شما عزیزان آموزش می دهیم. با شبکه داتیس همراه باشید.

آموزش پیکربندی پروکسی در ویندوز 7/8/10/11

گاهی اوقات لازم است ترافیک را از رایانه یا لپ تاپ با سیستم عامل ویندوز از طریق یک سرور پروکسی خاص منتقل کنیم. در این صورت باید تنظیمات خاصی را روی ویندوز خود اعمال کنیم، این فرآیند ممکن است بسته به نسخه کمی متفاوت باشد.

معمولاً کاربران از پروکسی برای مخفی کردن آدرس IP خود یا باز کردن وب سایت تحریم شده توسط ایران استفاده می کنند. البته پروکسی کاربردهای تجاری بیشتری دارد و در برخی از شبکه های سازمانی و دفاتر برای مدیریت تحویل اینترنت به سیستم های خاص استفاده می شود.

در ادامه این مقاله نحوه راه اندازی پروکسی در ویندوز 7، 8، 10 و 11 را به صورت تصویری به شما آموزش می دهیم، با شبکه داتیس همراه باشید.

چگونه پروکسی را در ویندوز پیکربندی کنیم؟

قبل از شروع هر کاری، داشتن IP سرور پروکسی و پورت اتصال ضروری است زیرا در مراحل پیکربندی به این اطلاعات نیاز دارید.

در نهایت مراحل را مطابق با نسخه سیستم عامل ویندوز خود دنبال کنید.

مراحل تنظیم پروکسی در ویندوز 11 و 10 و 8

ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+I را با هم فشار دهید تا قسمت تنظیمات ویندوز برای شما باز شود.

سپس قسمت Network & Internet را انتخاب کرده و از منوی سمت چپ گزینه Proxy را باز کنید.

مطمئن شوید که تنظیمات تشخیص خودکار خاموش است. سپس صفحه را به پایین اسکرول کنید.

حال در قسمت Manual Proxy Configuration گزینه Use a proxy server را روی ON قرار دهید.

سپس در قسمت مشخص شده می توانید اطلاعات پروکسی را تنظیم کنید که برای تمام ویندوزها اعمال شود.

در نهایت روی Save کلیک کنید.

توجه: همچنین می‌توانید Do not use proxy server را برای آدرس‌های محلی انتخاب کنید تا هنگامی که به شبکه محلی یا اینترانت متصل هستید، ویندوز سرور پراکسی را دور بزند. هنگامی که به آدرس های اینترنتی متصل می شوید، ویندوز از یک سرور پراکسی استفاده می کند.

مراحل تنظیم پروکسی در ویندوز 7

در ویندوز 7 باید از طریق قسمت تنظیمات اینترنت تنظیمات را انجام دهید.

پنجره Internet Options را از Control Panel>>Network and Internet>Internet Options باز کنید.

تب Connections را در بالا انتخاب کنید و سپس Network Settings را انتخاب کنید.

گزینه Automatically detect settings به صورت پیش فرض فعال است. هنگامی که این گزینه فعال باشد، ویندوز به طور خودکار پروکسی یا پروتکل پروکسی وب یا WPAD را شناسایی می کند. بنابراین برای تنظیم دستی پروکسی در ویندوز 7 لازم است این گزینه غیرفعال شود.

توجه: گزینه Use automatic configuration script به شما امکان می دهد یک پروکسی خودکار و آدرس اسکریپت پیکربندی را وارد کنید. این آدرس در صورت نیاز توسط سازمان یا ارائه دهنده سرور پروکسی ایجاد می شود.

گزینه Use a proxy server for your local network به شما این امکان را می دهد که به صورت دستی یک پروکسی را فعال کنید، پیکربندی آن را بررسی کنید و آدرس شبکه و پورت پروکسی را وارد کنید.

به طور پیش‌فرض، ویندوز به‌طور خودکار ترافیک را از طریق پراکسی، از جمله ترافیک شبکه محلی یا آدرس‌های اینترانت، ارسال می‌کند.

برای دور زدن همیشه سرور پراکسی، فعال کردن Bypass proxy server برای آدرس‌های محلی، نرم‌افزار سرور پراکسی را دور زده و مستقیماً به منابع شبکه محلی شما متصل می‌شود، اما نه به آدرس‌های اینترنتی.

اگر می خواهید تنظیمات حرفه ای سرور پراکسی را تغییر دهید، روی Advanced کلیک کنید.

امیدواریم مقاله راه اندازی پروکسی در ویندوز 7/8/10/11 برای شما عزیزان مفید بوده باشد. شبکه داتیس را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

تحصیلات

آموزش ویدیویی برای فعال کردن ویندوز و پروکسی گوگل کروم

آموزش تصویری فعال کردن ویندوز و پروکسی گوگل کروم 45320

Google Chrome Windows Proxy فعال کردن پروکسی

نحوه اتصال به سرور پروکسی در ویندوز و گوگل کروم

1. ابتدا به Control Panel بروید. بر روی گزینه Network & Internet کلیک کنید.

2. پس از آن بر روی Internet Options کلیک کنید.

3. در منوی باز شده به تب Connections بروید.

4. در این تب گزینه Network Settings را انتخاب کنید.

5. گزینه Use proxy را فعال کنید.

6. پس از فعال کردن این گزینه آدرس و پورت پروکسی مورد نظر را وارد کنید.

پروکسی که برای ویندوز انتخاب می‌کنید نیز به‌طور پیش‌فرض برای Google Chrome انتخاب می‌شود.

فعال کردن پروکسی دسکتاپ تلگرام می تواند شما را با مشکلات کمتری به یکی از محبوب ترین پیام رسان های ایران متصل کند. برای بررسی این موضوع در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

فعال کردن پروکسی دسکتاپ تلگرام امروزه به یکی از دغدغه های کاربران تبدیل شده است. البته در این مورد یک سوال مهم وجود دارد که آیا استفاده از این قابلیت جدید تلگرام قانونی است؟ نمی توان پاسخ دقیقی داد. در ادامه این مقاله با این قابلیت تلگرام بیشتر آشنا خواهیم شد و نحوه فعال کردن پروکسی دسکتاپ تلگرام و اینکه چرا بهتر است از این قابلیت استفاده شود را توضیح خواهیم داد.

فعال کردن پروکسی دسکتاپ تلگرام

چگونه پروکسی دسکتاپ تلگرام را فعال کنیم؟

پس از لو رفتن تلگرام در ایران. نسخه آلفای این اپلیکیشن نیز مانند سایر نسخه ها با آپدیت جدیدی همراه شد که از قابلیت جدیدی خبر داد. قابلیتی به نام Mtproto proxy (Mtproto proxy). با این حال، فعال کردن MTProxy و دسترسی به تلگرام بدون فیلتر شکن قطعا بهترین و سریع ترین راه برای استفاده از تلگرام است.

نحوه فعال کردن پروکسی ویندوز

Telegram MTproto Proxy سیستمی است که با استفاده از این پروکسی ها به شما امکان می دهد بدون نیاز به برنامه ها و نرم افزارهای تغییر IP، از تلگرام محدود شده در کشور استفاده کنید. این قابلیت تلگرام مدت هاست که در پلتفرم های مختلف از جمله اندروید، iOS و ویندوز در اختیار کاربران قرار گرفته است.

بیشتر بدانید:

بین فعال کردن پروکسی دسکتاپ تلگرام و فعال کردن پروکسی تلگرام برای اندروید یا آیفون تفاوت زیادی وجود ندارد. در واقع به طور کلی با فرآیندهای مشابهی روبرو هستیم که در برخی جزئیات با هم تفاوت دارند. در ادامه این مقاله، بیایید نگاهی به نحوه فعال کردن پروکسی دسکتاپ تلگرام با تکراتو بیندازیم تا این پدیده را با هم بررسی کنیم.

چگونه پروکسی دسکتاپ تلگرام را فعال کنیم؟

چگونه ویندوز پروکسی را فعال کنیم؟

اگر از جمله کسانی هستید که اخبار مرتبط با پیام رسانی را دنبال می کنید، حتما می دانید که آپدیت پروکسی ام تی پروتو تلگرام دیدا از سیستم انتقال نسل دوم خود استفاده می کند. سیستمی که از پروکسی های خود برای استفاده از تلگرام در ایران بدون استفاده از برنامه های اصلاح IP استفاده می کند. همانطور که اشاره کردیم در این مقاله نحوه اتصال پروکسی MTProto را به شما آموزش می دهیم.

یکی از رایج ترین مشکلاتی که امروزه کاربران با آن مواجه هستند استفاده از پروکسی تلگرام است. بسیاری از مردم نمی دانند چگونه از این ویژگی استفاده کنند و بسیاری دیگر حتی در فعال کردن آن مشکل دارند.

در یکی از آخرین آپدیت های پیام رسان تلگرام که برای گوشی های اندرویدی در نظر گرفته شده بود و اپ استور در ابتدا به دلیل اعتراض دولت روسیه از انتشار آن خودداری کرد اما همچنان در آن گنجانده شده است، قابلیت جدیدی به نام پروکسی به تلگرام اضافه شده است. . . این آپدیت سپس به تلگرام آلفا برای ویندوز رسید. اما چگونه می توان پروکسی تلگرام هندکپ را فعال کرد.

فعال کردن قابلیت MTProxy در تلگرام نیاز به آپدیت تلگرام شما دارد، بنابراین اگر تلگرام شما آپدیت نشد، می توانید آخرین نسخه تلگرام را دانلود کنید یا اجازه دهید تلگرام به صورت خودکار که برای آپدیت خودکار لازم است، به تنظیمات تلگرام بروید و از آنجا پیدا کنید. بخش به روز رسانی را وارد کرده و بر روی بررسی برای به روز رسانی کلیک کنید

برای شروع، توجه داشته باشید که باید اپلیکیشن تلگرام آلفا برای ویندوز خود را به آخرین نسخه آپدیت کنید. این چیزی است که باید در نظر بگیرید. پس از نصب نرم افزار، نمادی شبیه به سپر در گوشه سمت چپ پایین پنجره ظاهر می شود. اگر این اتفاق نیفتاد، باید به بخش تنظیمات مراجعه کنید و پروکسی را فعال کنید.

نکته بسیار مهم این است که توجه داشته باشید که باید از آخرین نسخه رسمی دسکتاپ تلگرام استفاده کنید. استفاده از نسخه های غیر رسمی توصیه نمی شود. استفاده از آنها ممکن است باعث ایجاد مشکلات امنیتی در سیستم شما شود.

بیشتر بدانید:

برخی از کانال های تلگرامی هر روز پروکسی های جدیدی را برای کاربران معرفی می کنند. شما باید عضو یکی از این کانال ها باشید. (در واقع در ابتدا باید با استفاده از نرم افزار ضد محدودیت به یکی از این کانال ها اضافه شوید.) پس از آن لینک هر یک از پست های این کانال ها را مشاهده خواهید کرد. با کلیک بر روی این لینک گزینه “Connect Proxy” نمایش داده می شود.

پس از کلیک بر روی این گزینه، کمی صبر کنید. در ضمن بالای صفحه اول تلگرام شما نوشته شده است: اتصال پروکسی. پس از مدتی اتصال برقرار می شود و آیکون شیلد به رنگ آبی نمایش داده می شود. اکنون می توانید به راحتی بدون محدودیت و فیلتر از تلگرام استفاده کنید.

نحوه فعال کردن پروکسی ویندوز

البته توجه داشته باشید که نباید به همه کانال های پروکسی اعتماد کرد. کانال های زیر کانال های قابل اعتماد هستند:

اگر به دلایلی نمی خواهید از این روش استفاده کنید و ترجیح می دهید از نرم افزار دیگری استفاده کنید، می توانید دوباره به تلگرام دسترسی پیدا کنید و در قسمت تنظیمات گزینه Use proxy را غیرفعال کنید. حال اگر از نرم افزاری برای حذف محدودیت ها استفاده کنید، آیکون شیلد ناپدید می شود. اما در صورت عدم امکان اتصال تلگرام به اینترنت، آیکون شیلد در گوشه سمت چپ پایین بدون رنگ نمایش داده می شود.

مهم ترین نکات هنگام فعال کردن پروکسی دسکتاپ تلگرام

نکات ضروری در مورد نحوه فعال کردن پروکسی ویندوز

یک: وقتی از پراکسی های تلگرام استفاده می کنید، یک کانال تبلیغاتی در بالای تمام چت های شما نمایش داده می شود. شما عضو این کانال نیستید و نگران نباشید. این قابلیتی است که سازندگان تلگرام برای ارتقای بیشتر این ویژگی انتخاب کرده اند. این کانال ها کانال های تبلیغاتی هستند و بعد از دسترسی به آن ها خود تلگرام به شما اطلاع می دهد.

دو: پس از فعال کردن موفقیت آمیز پروکسی دسکتاپ تلگرام، می توانید با خیال راحت نرم افزار تغییر IP خود را غیرفعال کنید.

سوم: اتصالات پروکسی پس از مدتی به دلایل مختلف از کار می افتد و باید به کانال های ذکر شده دسترسی داشته باشید و پراکسی های به روز بیشتری را فعال کنید.

چهارم: استفاده از پروکسی دسکتاپ تلگرام مشکل کاهش سرعت کار با تلگرام را ایجاد می کند. اما از طرفی مصرف اینترنت شما در مقایسه با روش های دیگر کمتر خواهد بود. با استفاده از این روش مصرف اینترنت شما نسبت به حالت استفاده از اپلیکیشن های تغییر آی پی کاهش می یابد و اپلیکیشن های داخلی و بانکی متضرر نمی شوند. !

بیشتر بدانید:

پنج: استفاده از نرم‌افزار ضد فیلتر، برنامه‌های مسدود شده را متصل نگه می‌دارد. اما با استفاده از پروکسی تلگرام ویندوز فقط از تلگرام می توان استفاده کرد و نرم افزارهای دیگری مانند توییتر همچنان غیر قابل استفاده است. با این حال، برخی از کانال ها نیز برای توییتر پروکسی معرفی می کنند که موضوعی جداگانه است.

ششم: پیام‌های تلگرام همیشه با استفاده از یک پروکسی رمزگذاری می‌شوند و هیچ شخص ثالث/سروری نمی‌تواند این پیام‌ها را از حالت رمزگذاری شده حذف کند.

هفت: برای اینکه بتوانید پراکسی های خود را به بهترین شکل مدیریت کنید، می توانید روی نماد شیلد کلیک کنید. اکنون لیست تمام پراکسی های استفاده شده ظاهر می شود و می توانید موارد غیر فعال را حذف کنید. همچنین می توانید سرعت کار با تلگرام را در هر کدام از این پروکسی ها مشاهده کنید و پروکسی را انتخاب کنید که بالاترین سرعت را دارد.

پروکسی دسکتاپ تلگرام چگونه کار می کند؟

فناوری MTProto تلگرام چگونه کار می کند؟ چگونه تلگرام با استفاده از این قابلیت توانست بر محدودیت های اعمال شده بر این اپلیکیشن غلبه کند. MT Proto Proxy به طور کلی به سه بخش تقسیم می شود: 1. زبان پرس و جو API که توسط آن درخواست ها و پاسخ های سرور به پیام های باینری تبدیل می شوند. 2. لایه رمزنگاری که در آن تمام پیام ها و داده ها قبل از ارسال رمزگذاری می شوند. 3. ماژول حمل و نقل که در آن داده های رمزگذاری شده توسط یکی از پروتکل های شبکه (udp، tcp، http یا https) منتقل می شود.

نحوه فعال کردن پروکسی ویندوز

آیا فعال کردن پروکسی دسکتاپ تلگرام قانونی است؟

درست است که کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه به ریاست دادستان کل کشور در خصوص فیلترینگ تلگرام تصمیم گیری می کند اما همه فیلترینگ تلگرام را در چشم وزیر ارتباطات می بینند. به طور کلی هر زمان که وب سایت، شبکه اجتماعی یا اپلیکیشنی فیلتر شود، شهروندان وزارت ارتباطات را مسئول این مشکل می دانند. اگر بخواهیم بدانیم وزیر ارتباطات تنها عضو این کارگروه محسوب می شود.

آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد قانونی بودن یا نبودن فعال سازی پراکسی دسکتاپ تلگرام می گوید:

کسانی که فیلترشکن می فروشند هیچ اتفاقی برایشان نمی افتد چون طبق قانون فروش فیلترشکن جرم نیست. از زیرساخت های این کشور هم استفاده می کنند. این موضوع باید در مرکز ملی فضای مجازی حل شود.

از سوی دیگر آنچه وزیر ارتباطات می گوید جای سوال دارد. برخی از مسئولان معتقدند استفاده از فیلترشکن جرم است و ممکن است پیگرد قانونی داشته باشد. اما برخی حقوقدانان مسائل حقوقی قانون جرایم رایانه ای را می دانند، معتقدند در متن قانون نمی توان به صراحت گفت که استفاده از فیلترشکن و دسترسی به شبکه های اجتماعی فیلتر شده با تحریم همراه است. به طور کلی ورود یا عضویت در سایت ها به هیچ وجه جرم محسوب نمی شود و در قانون مجازاتی پیش بینی نشده است. اما فروش فیلترشکن یا تولید آن چطور؟ این یک مشکل دیگر است.

بیشتر بدانید:

بر اساس قانون جرایم رایانه‌ای، به‌طور دقیق‌تر، طبق ماده ۱: «هرکس به‌طور غیرقانونی به داده‌ها یا سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی تحت حفاظت تدابیر امنیتی دسترسی پیدا کند به حبس از ۹۱ روز تا یک سال یا جزای نقدی از ۵ تا محکوم خواهد شد. 20 میلیون یورو ریال یا هر دو محکوم خواهند شد.» اما کارشناسان هدف قانونگذار در این مورد را «حفاظت از داده ها و سامانه های رایانه ای یا مخابراتی متعلق به اشخاص حقیقی و حقوقی» در برابر انواع هک و عدم فیلترینگ عنوان می کنند.

یا استفاده از ویندوز تلگرام پروکسی ایمن است؟

همانطور که از نام آن پیداست، عبارت MTProto که مخفف Mobile Telegram Protocol است، یک پروتکل امنیتی است که توسط تلگرام و با هدف غلبه بر موانع مسدودسازی تلگرام توسط تیم توسعه آن ایجاد شده است. نسخه های جدیدتر این پروتکل چندین بار توسعه یافته و در به روز رسانی ها استفاده شده است. شاید یکی از مهمترین نکات این باشد که این پروتکل هیچ ارتباطی با فناوری بلاک چین ندارد.

نحوه فعال کردن پروکسی ویندوز

در عملکرد MTProto، پیام‌ها رمزگذاری شده و «مشتری به مشتری» منتقل می‌شوند. این بدان معنی است که به طور معمول یک پیام رمزگذاری شده و از کاربر به سرور ارسال می شود. روی سرور رمزگشایی می شود و دوباره رمزگذاری می شود تا به گیرنده دیگری ارسال شود.

اما در قابلیت MT Proto Proxy تلگرام، پیام رمزگذاری شده توسط فرستنده بدون رمزگشایی توسط سرور (یا هر شخص ثالث دیگری) مستقیماً برای گیرنده ارسال می شود. این بدان معنی است که رهگیری پیام ها در یک سرور شخص ثالث تقریبا غیرممکن است.

بیشتر بدانید:

.

منبع: تکراتو

نظر شما در مورد فعال کردن پروکسی دسکتاپ تلگرام چیست؟ راه دیگه ای بلدی؟ نظرات خود را با تکراتو در بخش نظرات به اشتراک بگذارید!

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا