چطور به پاورپوینت فونت اضافه کنیم

پاورپوینت یک نرم افزار کاربردی از مایکروسافت است که افراد زیادی از آن برای ایجاد اسلایدهای متحرک استفاده می کنند. از آن استفاده می کنند. امروز قصد داریم 2 روش افزودن فونت به پاورپوینت را با هم آموزش دهیم پس با انزل وب همراه باشید.

نحوه اضافه کردن فونت به پاورپوینت

نحوه اضافه کردن فونت به پاورپوینت

چگونه به پاورپوینت فونت اضافه کنیم؟ در این مقاله قصد داریم روش های مختلف افزودن فونت به نرم افزار پاورپوینت را به شما آموزش دهیم. عنصر اصلی زیبایی در یک متن، فونت آن است. در نرم افزار پاورپوینت می توانید فونت های دلخواه خود را اضافه کنید تا اسلایدهای زیبایی داشته باشید.

نصب فونت در پاورپوینت (روش خودکار)

برای چسباندن فونت در فایل پاورپوینت ابتدا باید فونت مورد نظر را انتخاب و آپلود کنید. برای دانلود فونت ها می توانید از گوگل و سایر منابع کمک بگیرید. پس از دانلود فونت، به محل فایل دانلودی رفته و در صورت فشرده بودن آن را استخراج کنید. پس از استخراج فایلی برای شما ظاهر می شود که فرمت آن معمولا TTF است. روی فایل فونت کلیک راست کرده و از گزینه Install برای نصب آن استفاده کنید.

کامپیوتر بقیه کارها را به صورت خودکار انجام می دهد و فونت را به سیستم و نرم افزار پاورپوینت شما اضافه می کند. اگر فونت اضافه نشده است، یک بار پاورپوینت را ببندید و دوباره راه اندازی کنید یا کامپیوتر خود را ریست کنید.

نحوه اضافه کردن فونت به پاورپوینت در ویندوز 10، 7 و 8 (روش دستی)

برای افزودن دستی فونت پاورپوینت، مراحل در ویندوز 7 و 8 یکسان است، اما در ویندوز 10 متفاوت است.

ویندوز 10: برای افزودن فونت به ویندوز 10، ابتدا باید پوشه فونت ها را در ویندوز خود پیدا کنید. برای این کار می توانید به منوی استارت رفته و وارد قسمت تنظیمات شوید. در قسمت تنظیمات یک کادر جستجو در بالای صفحه وجود دارد. به دنبال کلمه پلیس در جعبه بگردید.

پوشه ای به نام Font باید برای شما باز شود که در آن بتوانید تمام فونت های نصب شده روی سیستم خود را ببینید. برای نصب فونت جدید کافی است فایل فونت را که معمولا با فرمت های TTF و OTF منتشر می شود کپی کرده و در پوشه Font قرار دهید. فونت به طور خودکار به پاورپوینت شما اضافه می شود.

ویندوز 7 و 8: برای مشاهده فونت های نصب شده و نصب فونت برای پاورپوینت، ابتدا باید به کنترل پنل ویندوز خود دسترسی داشته باشید. باز کردن کنترل پنل کار ساده ای است، کافی است به منوی Start رفته و گزینه Control Panel را انتخاب کنید. گزینه Font را در کنترل پنل ویندوز انتخاب کنید یا اگر نتوانستید آن را پیدا کنید، کلمه Font را در بالای صفحه جستجو کنید.

با ورود به قسمت Font می توانید تمام فونت های نصب شده، غیر فعال و فعال را مشاهده کنید. برای افزودن یک فونت جدید، کافی است آن را در قسمت مرکزی پنجره فونت بکشید و رها کنید. روش دیگر کپی کردن فایل فونت و پیست کردن آن در پنجره فونت است.

نکاتی وجود دارد که باید در مورد نصب و استفاده از فونت ها در پاورپوینت بدانید:

پس از نصب فونت، در صورت امکان، کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید.

اگر نرم افزار پاورپوینت باز باشد و فونتی را نصب کنید، تا زمانی که نرم افزار را مجددا راه اندازی نکنید، فونت اضافه نخواهد شد.

تمام نسخه های پاورپوینت فقط فرمت های فونت TTF و OTF را می شناسند و اگر فونتی با پسوند دیگری اضافه کنید، توسط پاورپوینت شناسایی نمی شود.

نحوه نصب فونت در پاورپوینت با سیستم عامل مک

روش اول که ساده ترین و سریع ترین روش است این است که به سادگی روی فایل فونت مورد نظر دوبار کلیک کنید تا پنجره ای برای شما باز شود. در پایین پنجره باز شده، روی Install Font کلیک کنید. کامپیوتر بقیه کارها را به صورت خودکار انجام می دهد.

روش دوم نصب فونت در مک با استفاده از نرم افزار Font Book است. برای نصب فونت مورد نظر ابتدا نرم افزار Font Book را روی سیستم عامل مک خود راه اندازی کنید. اگر آن را ندارید، می توانید آن را از سایت های خارجی دانلود کنید. این نرم افزار تمامی فونت های نصب شده روی سیستم شما را نمایش می دهد. پس از اجرای نرم افزار، از منوی File در بالای صفحه گزینه Add Font را انتخاب کنید. در پنجره باز شده، فونتی را که می خواهید روی سیستم عامل خود نصب کنید انتخاب کنید. فونت به صورت خودکار به لیست فونت در نرم افزار پاورپوینت اضافه می شود.

چند نکته در مورد پاورپوینت و استفاده از فونت های سفارشی در مک:

PowerPoint و Keynote فقط می‌توانند فرمت‌های TTF، OTF، و PostScript (PS) را شناسایی و استفاده کنند.

فونت های سیستم عامل ویندوز و مک به طور جداگانه منتشر می شوند و نمی توانید فونت های مک را روی ویندوز نصب کنید.

اگر از پاورپوینت استفاده می کنید و فونتی را نصب می کنید، تا زمانی که نرم افزار را مجددا راه اندازی نکنید، فونت مورد نظر به لیست فونت اضافه نمی شود.

فونت های نصب شده را می توان در Keynote بدون راه اندازی مجدد نرم افزار استفاده کرد.

فونت ها را به فایل پاورپوینت نهایی اضافه کنید

برای افزودن فونت به فایل پاورپوینت نهایی ابتدا باید پاورپوینت خود را بسازید و از فونت های مورد نظر در آن استفاده کنید. وقتی زمان ذخیره پاورپوینت فرا رسید، گزینه Save As را انتخاب کنید.

وقتی پنجره بعدی برای شما باز شد، یک منوی کشویی به نام Tools در کنار گزینه Save وجود دارد. این منو را باز کنید و از بین گزینه ها گزینه Save را انتخاب کنید. با این کار وارد تنظیمات فایل پاورپوینت نهایی می شوید.

در این قسمت باید پنجره زیر برای شما نمایان شود. اگر به سمت چپ پنجره نگاه کنید، گزینه ای به نام Save را مشاهده می کنید، آن را انتخاب کنید.

در پایین صفحه یک چک باکس به نام Embed fonts in file وجود دارد. آن را علامت بزنید تا دو گزینه دیگر در زیر فعال شود. شما می توانید یکی از این دو گزینه را انتخاب کنید.

شما گزینه دوم یا Embed all characters را انتخاب می کنید. و بر روی گزینه Ok کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شود.

با پیروی از دستورالعمل های گام به گام بالا، می توانید فونت های استفاده شده در پاورپوینت را در فایل نهایی قرار دهید و هنگام اجرای پاورپوینت در رایانه های دیگر نگران تغییر فونت نباشید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در سایت انزل ۲ روش افزودن فونت به پاورپوینت را با هم مرور کرده ایم و روش های ممکن برای این کار را به شما آموزش داده ایم. اگر روش جدیدی در ذهن دارید یا در هنگام استفاده از روش های ذکر شده با مشکلی مواجه شدید، می توانید آن را در قسمت نظرات برای ما ارسال کنید.

مایکروسافت یکی از بزرگترین تولید کنندگان نرم افزارهای کامپیوتری و پاورپوینت یکی از پرکاربردترین نرم افزارهای این شرکت می باشد.

بسیاری از افراد از این نرم افزار برای ساخت اسلایدهای متحرک استفاده می کنند.

در این آموزش نحوه افزودن دو طرح فونت به این نرم افزار را به شما آموزش می دهیم.

.

توصیه می کنیم آموزش «همه چیز درباره فونت ها در پاورپوینت» را مطالعه کنید.

.

چگونه به پاورپوینت فونت اضافه کنیم؟

نحوه اضافه کردن فونت به پاورپوینت

روش افزودن فونت در پاورپوینت چیست؟ اساسی ترین و مهم ترین عنصر در هر متن و نوشتاری، فونت در متن است، برای اینکه متن هایی با فونت مورد نظر خود در فایل و اسلاید خود داشته باشید، در این آموزش با ما همراه باشید.

آموزش نصب فونت و تنظیمات خودکار پاورپوینت

برای بارگزاری فونت موردنظرتان در نرم افزار ابتدا باید فونت را دانلود کنید،
برای اینکار میتوانید از طریق و یا دیگر مراجع استفاده کنید،
پس از اینکه فونت مورد نظر دانلود شد به قسمتی که فایل آن دانلود شده بروید و اگر زیپ (فایل فشرده) است ان را اکسترکت (استخراج) کنید.
پس از اینکه از حالت فشرده فونت را خارج کردید یک فایل که فرمت ان TTF است ظاهر میگردد برروی ان کلیک راست کنید.
و برای اینکه آن را برروی سیستم نصب کنید از گزینه Install استفاده کنید.

.

کامپیوتر به صورت خودکار و خودکار بقیه کارها را انجام می دهد و فونت مورد نظر را نصب و به سیستم و نرم افزار شما اضافه می کند.

اما گاهی اوقات فونت در پاورپوینت قابل مشاهده نیست، کافی است یک بار نرم افزار را ببندید و دوباره راه اندازی کنید یا کامپیوتر خود را ریست کنید.

نحوه اضافه کردن دستی فونت به پاورپوینت در ویندوز 10، 7 و 8

اگر می خواهید فونت مورد نظر را به صورت دستی نصب کنید

باید از روشی که در زیر توضیح داده شده است پیروی کنید که در ویندوز 7 و 8 یکسان است اما در ویندوز 10 کمی متفاوت است.

.

.

نحوه نصب فونت در ویندوز 10

ویندوز 10: برای افزودن فونت به ویندوز 10، ابتدا باید پوشه فونت هایی را که دانلود کرده اید در ویندوز خود پیدا کنید.

برای این کار می توانید به منوی استارت رفته و وارد قسمت تنظیمات شوید.

در قسمت تنظیمات کادری در بالای صفحه وجود دارد که می توانید جستجو کنید. در این کادر کلمه Police را جستجو کنید.

ابتدا باید پوشه ای به نام Font برای شما باز شود که می توانید تمام فونت هایی را که قبلاً توسط شما در سیستم خود نصب یا نصب کرده اید مشاهده کنید.

برای نصب فونت جدید کافیست فایل فونتی که گفتیم معمولا با فرمت های TTF و OTF منتشر می شود را کپی کرده و در پوشه Font قرار دهید.

فونت مورد نظر به صورت خودکار به پاورپوینت شما اضافه می شود.

نحوه نصب فونت در ویندوز 7 و 8

ویندوز 7 و 8: برای استفاده از فونت های نصب شده و نصب فونت برای پاورپوینت، ابتدا باید به کنترل پنل ویندوز خود دسترسی داشته باشید.

پیدا کردن و باز کردن کنترل پنل کار ساده ای است، کافی است به منوی استارت بروید و روی گزینه کنترل پنل کلیک کنید.

در کنترل پنل ویندوز گزینه ای به نام Font وجود دارد، آن را انتخاب کنید یا اگر نتوانستید آن را پیدا کنید به دنبال کلمه Font در بالای صفحه بگردید.

با ورود به قسمت Font می توانید تمام فونت های نصب شده، غیر فعال و فعال را مشاهده کنید.

برای افزودن یک فونت جدید، کافی است آن را در قسمت مرکزی پنجره فونت بکشید و رها کنید.

روش دیگر کپی کردن فایل فونت و پیست کردن آن در پنجره فونت است.

آموزش استفاده از فونت در پاورپوینت

بهتر است پس از نصب هر فونت، سیستم و کامپیوتر خود را ریستارت کنید.

در صورت نصب فونت در حین کار با نرم افزار پاورپوینت، باید نرم افزار را ببندید و دوباره اجرا کنید تا فونت در محیط نرم افزار دیده شود و استفاده شود.

به یاد داشته باشید که نرم افزار پاورپوینت فقط از فونت هایی با فرمت و پسوند TTF و OTF پشتیبانی می کند و نمی توان از فونت های دیگر برای نرم افزار استفاده کرد.

نحوه نصب فونت در مک

چگونه فونت مک را برای پاورپوینت نصب کنیم؟

رایج ترین و سریع ترین روش نصب این است که

ابتدا روی فایل فونت دوبار کلیک کنید تا یک پنجره باز شود

و روی Install Font در پایین پنجره کلیک کنید.

بقیه کارها به صورت خودکار توسط کامپیوتر انجام می شود.

.

راه دیگر استفاده از آن استفاده از نرم افزار Font Book است.

ابتدا باید این نرم افزار را بر روی سیستم عامل مک خود نصب و اجرا کنید، این نرم افزار قابلیت نمایش تمامی فونت های نصب شده در سیستم شما را دارد.

پس از باز کردن نرم افزار در بالای صفحه از منوی File گزینه Add Font را انتخاب کنید تا فونت بر روی سیستم عامل شما نصب شود.

سپس فونت مورد نظر به صورت خودکار به لیست فونت شما در پاورپوینت اضافه می شود.

.

استفاده از فونت دلخواه در سیستم عامل مک برای پاورپوینت

فونت هایی که دانلود و نصب می کنید باید فقط در قالب TTF، OTF یا PostScript (ps) باشند، زیرا نرم افزار PowerPoint و Keynote فقط از این فرمت ها پشتیبانی می کنند.

فونت های طراحی شده برای سیستم عامل مک با سیستم عامل ویندوز متفاوت است و شما نمی توانید هیچ یک از این فونت ها را در هیچ سیستم عامل دیگری به جز خود سیستم عامل اصلی نصب کنید.

مانند سیستم عامل ویندوز، اگر در حین کار با نرم افزار فونتی را نصب می کنید، برای اینکه در پاورپوینت قابل استفاده باشد، باید نرم افزار را ببندید و مجدداً راه اندازی کنید.

اما در قسمت کلیدی می توان از فونت های نصب شده بدون راه اندازی مجدد نرم افزار استفاده کرد.

اضافه کردن فونت به فایل پاورپوینت

برای افزودن فونت به فایل پاورپوینت نهایی ابتدا باید پاورپوینت خود را بسازید و از فونت های مورد نظر در آن استفاده کنید.

وقتی زمان ذخیره پاورپوینت فرا رسید، گزینه Save As را انتخاب کنید.

وقتی پنجره بعدی برای شما باز شد، یک منوی کشویی به نام Tools در کنار گزینه Save وجود دارد.

این منو را باز کنید و از بین گزینه ها گزینه Save را انتخاب کنید.

با این کار وارد تنظیمات فایل پاورپوینت نهایی می شوید.

.

.

پاورپوینت را با فونت های استفاده شده ذخیره کنید

در این قسمت باید پنجره زیر برای شما نمایان شود.

اگر به سمت چپ پنجره نگاه کنید، گزینه ای به نام Save را مشاهده می کنید، آن را انتخاب کنید.

در پایین صفحه یک چک باکس به نام Embed fonts in file وجود دارد.

آن را علامت بزنید تا دو گزینه دیگر در زیر فعال شود.

شما می توانید یکی از این دو گزینه را انتخاب کنید.

.

شما گزینه دوم یا Embed all characters را انتخاب می کنید.

و بر روی گزینه Ok کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شود.

.

با انجام گام به گام توضیحات بالا می توانید فونت های استفاده شده در پاورپوینت را در فایل نهایی قرار دهید

و هنگام اجرای پاورپوینت در رایانه های دیگر، نمی خواهید نگران تغییر فونت باشید.

بحث کنیم؟

در این مقاله به بررسی روش افزودن فونت به پاورپوینت پرداخته ایم

و روش های ممکن برای این کار را به شما آموزش داده ایم.

اگر روش جدیدی می شناسید یا قبلا آن را امتحان کرده اید، آن را در قسمت نظرات این مقاله با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

در این قسمت از آموزش پاورپوینت قصد داریم یک فونت فارسی به پاورپوینت اضافه کنیم. در این مقاله و آموزش نحوه افزودن فونت فارسی به پاورپوینت و استفاده از آن را به شما آموزش می دهیم. آموزش تصویری است زیرا یادگیری شما را تسریع می کند.

دانلود فونت برای پاورپوینت

برای دانلود فونت پاورپوینت روی لینک زیر کلیک کنید و فایل ها را دانلود و از حالت فشرده خارج کنید و به قسمت بعدی یعنی نصب فونت فارسی در پاورپوینت بروید.

دانلود رایگان فونت فارسی

شما می توانید از winzip یا winrar برای باز کردن فایل ها در ویندوز استفاده کنید.

چگونه فونت فارسی را در پاورپوینت نصب کنیم؟

برای نصب فونت فارسی در پاورپوینت کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

به کنترل پنل بروید، در ویندوز 7 و 8 معمولاً در منوی استارت است و در ویندوز 10 می توانید آن را جستجو کنید.

حال برای دیدن همه آیکون ها، حالت icons small را از نمای بخش انتخاب کنید. به بخش Fonts بروید.

فونت هایی را که دانلود کرده اید در آنجا کپی کنید.

حالا یک بار پاورپوینت را ببندید و دوباره باز کنید.

به تب Home و قسمت Fonts بروید، می بینید که فونت ها اضافه شده اند. فونت های فارسی معمولا با B یا MJ بزرگ شروع می شوند.

تنظیمات فونت و نحوه استفاده از آنها در پاورپوینت

برای تنظیمات فونت و نحوه استفاده از آن در پاورپوینت می توانید متنی را در پاورپوینت تایپ کنید، مثلا متن تاپ سایت 98 را تایپ کردم و با موس انتخاب کردم.

حال به تب Home و قسمت فونت می رویم و فونت را انتخاب می کنیم. من فونت B nazanin را انتخاب کردم.

نتیجه را در تصویر زیر مشاهده می کنید.

برای اینکه بفهمید کدام فونت ها فارسی هستند، کافی است متنی را انتخاب کنید و سپس آن فونت را امتحان کنید.

یکی از مزیت های پاورپوینت این است که با قرار دادن ماوس روی فونت، یعنی قرار دادن موس روی فونت، متن تغییر می کند.

برای مشاهده تمامی آموزش های پاورپوینت کلیک کنید: آموزش پاورپوینت

امیدواریم این آموزش برای شما کاربران عزیز تاپ سایت 98 مفید واقع شود.

موفق باشید.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا