چطور به ماهواره استارلینک وصل شویم

به گزارش ایمنا، استارلینک یک پروژه اینترنتی ماهواره ای است که توسط اسپیس ایکس اجرا می شود و امکان دسترسی به اینترنت ماهواره ای را به اکثر نقاط کره زمین فراهم می کند و بسیاری معتقدند این یک هدیه بالقوه الهی است.

اگر در یک شهر بزرگ زندگی می کنید، احتمالاً سرعت اینترنت بسیار بالایی را تجربه می کنید، شاید حتی تا 1 گیگابیت در ثانیه یا بیشتر، اما تصور کنید که در یک شهر کوچک یا مکان دورافتاده، هر روز سرعت اینترنت 20 مگابیت در ثانیه یا حتی کمتر را تجربه کنید. بدتر از آن، تنها یک یا دو ارائه دهنده اینترنت برای انتخاب در منطقه شما وجود دارد، بنابراین عدم رقابت منجر به کاهش کیفیت و نارضایتی های مختلف می شود.

متأسفانه میلیون ها نفر در سراسر جهان در این وضعیت گیر کرده اند. نصب فیبر نوری در یک شهر و رساندن پهنای باند گیگابایت به میلیون‌ها مشتری مطمئناً سودآور است، اما نه در خانه‌های روستایی که تنها چند صد نفر در آن زندگی می‌کنند.

چگونه اینترنت Starlink را پیکربندی کنیم؟

با بیش از 10000 کاربر در سراسر جهان و پیش‌سفارش‌های 99 دلاری در بیش از شش کشور، تقاضا برای شبکه اینترنتی Starlink اسپیس‌ایکس به سرعت در حال افزایش است.

هدف ایلان ماسک ایجاد یک سیستم پرسرعت است که توسط ماهواره هایی که به دور زمین می چرخند و اینترنت را برای مردم به ویژه در مناطق روستایی فراهم می کند. تا اواسط سال 2027، 42000 ماهواره در مدار زمین وجود خواهد داشت.

چگونه می توان سرویس اینترنت ماهواره ای Starlink را از خانه راه اندازی کرد؟

کیت استارلینک اسپیس ایکس به‌خوبی روی هم چیده شده و بسته‌بندی شده است و آماده است تا با ماهواره‌های در حال چرخش هماهنگ شود. این کیت در پنج مرحله ساده تنظیم می شود.

یک فضای باز پیدا کنید

برای اینکه Starlink بهترین سرعت را ارائه دهد، دیش ماهواره باید زاویه دید مستقیم تقریباً 100 درجه آسمان صاف داشته باشد تا به راحتی به ماهواره ها متصل شود.

جعبه را باز کنید و به دستورالعمل ها نگاه کنید

وقتی کادر خاکستری Starlink را باز می کنید، راهنمای نصب را مشاهده خواهید کرد.

دستورالعمل ها را بیرون بکشید و بررسی کنید، متوجه خواهید شد که کیت Starlink دارای یک ترمینال سه پایه در کنار روتر و یک کابل مشکی به ضخامت 100 فوت است.

کیت را بسازید

در این مرحله از نصب و استفاده از اینترنت ماهواره ای استارلینک، سه پایه را روی زمین قرار دهید و میله ترمینال را به سه پایه متصل کنید. روتر قبلاً به ترمینال و کابل متصل است.

اگر می خواهید Starlink را به طور ایمن به سقف یا تیر وصل کنید، می توانید یک “براکت سقف آتشفشانی” یا “آداپتور لوله” خریداری کنید. تنظیم به معنای واقعی کلمه بسیار ساده است زیرا همه چیز از قبل متصل و آماده کار است.

Starlink را فعال کنید

کابل را به منبع برق وصل کنید تا Starlink را راه اندازی کنید.

برنامه Starlink را دانلود کنید

در این مرحله از نصب و استفاده از اینترنت ماهواره ای استارلینک، برای دانلود برنامه استارلینک به اپ استور گوشی هوشمند خود مراجعه کنید. برنامه را نصب کن.

روی دکمه Start Setup کلیک کنید، سپس از شما می پرسد که آیا کل کیت متصل است یا خیر. روی «Open Wifi Settings» کلیک کنید و به شبکه Starlink بپیوندید.

سپس نام و رمز عبور وای فای خود را در برنامه تنظیم کنید و با گوشی خود وصل شوید.

برای بررسی زمان اتصال ترمینال به ماهواره ها به برنامه برگردید.

سپس بشقاب ماهواره با یکی از 1241 ماهواره Starlink در مدار قرار می گیرد که می تواند چند دقیقه طول بکشد.

اگرچه اینترنت ماهواره ای استارلینک در بازار جهانی نسبتاً جدید است و تنها کشورهای خاصی به آن دسترسی دارند، اما با استقبال خوبی مواجه شده است و ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس قول داده است که اینترنت ماهواره ای استارلینک را در ایران فعال کند. اما چگونه از Starlink استفاده کنیم؟

استارلینک در حال حاضر تقریباً در بسیاری از کشورها خدمات ارائه می دهد و با فعال شدن آن در قطب جنوب، به گفته اسپیس ایکس، این سرویس اکنون در 7 قاره در دسترس کاربران قرار گرفته است، البته برخی منابع ادعا می کنند که احتمالاً تا پایان سال جاری این کار انجام خواهد شد. اجرا شده و چندین کشور از تمامی قاره ها به آن دسترسی دارند.

استارلینک چیست؟

Starlink یک پروژه SpaceX است. همان شرکتی که هر ساله موشک های زیادی را به فضا می فرستد و آن موشک ها ماهواره ها و همچنین کپسول های فضانوردان را حمل می کنند. این شرکت به رهبری ثروتمندترین مرد جهان، ایلان ماسک، می خواهد به لطف استارلینک، اینترنت را برای همه افراد جهان به خصوص در مناطق دورافتاده و غیرقابل دسترس در دسترس قرار دهد.

این سرویس شامل هزاران ماهواره است. ماهواره هایی که یک صورت فلکی در مدار زمین تشکیل می دهند و اینترنت را به زمین می فرستند. البته در زمین، ایستگاه های زمینی و تجهیزات ویژه برای دریافت آن مورد نیاز است.

با افزایش تعداد ماهواره ها، سرعت و کیفیت اینترنت ماهواره ای استارلینک افزایش می یابد، البته از سوی دیگر بیم آن می رود که این امر بر کار ستاره شناسان تأثیر منفی بگذارد و حتی تعداد زباله های فضایی را افزایش دهد. برای درک کامل اینترنت ماهواره ای استارلینک پیشنهاد می کنیم این مقاله دیجیاتو را مطالعه کنید.

اینترنت ماهواره ای استارلینک در ایران

ماجرا از آنجا شروع شد که تحت توییت ایلان ماسک مبنی بر راه اندازی سرویس Starlink در ۷ قاره، یک کاربر ایرانی درباره ارائه آن در ایران سوال کرد. ثروتمندترین فرد جهان نیز به این کاربر گفته استارلینک به دنبال معافیت از تحریم ها علیه کشورمان است.

اندکی پس از این اظهارات ایلان ماسک، وزارت خزانه داری آمریکا برخی تحریم های تکنولوژیکی علیه ایران را لغو کرد. پس از این مشکل، ماسک اعلام کرد که اینترنت ماهواره ای استارلینک برای ایران فعال می شود. البته این گفته بدون واکنش نبود و وزارت ارتباطات ایران برای مقابله با آن سایت استارلینک را در بین اکثر اپراتورها فیلتر کرد.

اما اگر روزی اینترنت استارلینک به ایران باز شود و اسپیس ایکس موفق شود مجوزهای لازم را در کشور ما کسب کند، چگونه استفاده و پیاده سازی می شود؟

نحوه استفاده و پیکربندی اینترنت Starlink

در ابتدا باید گفت که استفاده از Starlink نیاز به تجهیزات خاصی دارد و باید کیت مربوطه را خریداری کرد. این کیت که شامل دیش ماهواره و گیرنده است، قبلاً 499 دلار قیمت داشت، اما اکنون 599 دلار قیمت دارد. اما این تمام ماجرا نیست و کاربر پس از دریافت این کیت باید سرویسی را خریداری کند.

هزینه سرویس استارلینک ماهانه 110 دلار است و حتی با نادیده گرفتن هزینه بالای کاربران ایرانی، تحریم های مالی همچنان امکان خرید این سرویس را از طریق ایران غیرممکن می کند.

در نهایت اگر همه این شرایط رعایت شود و اینترنت استارلینک به ایران برسد چگونه می توان راه اندازی و استفاده کرد؟ برای این کار مراحل زیر باید انجام شود:

فضای آزاد پیدا کنید

برای اینکه استارلینک بهترین سرعت را در اختیار کاربران قرار دهد، ترمینال یا دیش ماهواره ای آن به فضای آزاد و دسترسی بدون مانع به آسمان نیاز دارد. بنابراین، قبل از نصب و نصب دیش، باید فضای خالی برای آن پیدا کنید.

جعبه کیت را باز کنید و آن را جمع کنید

در مرحله بعد، باید جعبه کیت و تجهیزات ترمینال Starlink را باز کنید. برخلاف نسل قبلی ظروف که طراحی دایره ای داشتند، نسل جدید دارای یک ترمینال مربع است. یک ترمینال سبک وزن که می توان از آن برای دسترسی به اینترنت استفاده کرد.

داخل جعبه دستورالعمل مونتاژ ظرف است. باید طبق دستور عمل کنید و در نهایت ظرف را در موقعیتی که برای آن در نظر گرفته اید قرار دهید. می توانید ظرف را روی سقف یا حتی روی زمین قرار دهید، اما تا حد امکان نباید مانعی بالای آن وجود داشته باشد.

Starlink را فعال کنید

کابل را وصل کنید تا Starlink روشن شود و شروع به کار کند. دو چراغ روی آداپتور روشن می شود و سپس ترمینال بلند می شود.

برنامه Starlink را دانلود کنید

در مرحله بعد، باید برنامه Starlink را برای گوشی هوشمند خود از فروشگاه های برنامه دانلود کنید. بر روی گزینه Satrt Setup کلیک کنید، سپس برنامه از شما در مورد نصب کیت سوال می کند. در مرحله بعد تنظیمات Wi-Fi را باز کرده و به شبکه Starlink متصل شوید.

شبکه Wi-Fi خود را با استفاده از نام و رمز عبور درون برنامه تنظیم کنید، سپس با استفاده از تنظیمات Wi-Fi گوشی خود به آن متصل شوید. به برنامه برگردید و مطمئن شوید که ترمینال به ماهواره ها متصل است. سپس، ترمینال یا بشقاب ماهواره ای برای برقراری ارتباط با هزاران ماهواره Starlink در مدار پیکربندی شده است. این ممکن است چند دقیقه طول بکشد.

بار دیگر باید تاکید کنیم که استفاده از اینترنت ماهواره ای در کشور ما تنها در صورتی امکان پذیر است که کاربران به تجهیزات دسترسی داشته باشند، ایستگاه های زمینی فعال باشند و استارلینک در ایران مجوز داشته باشد. البته هزینه خدمات را فراموش نکنید.

برنامه هایی که مدعی ارائه Starlink هستند را دانلود نکنید

از زمان اعلام امکان فعال سازی اینترنت استارلینک در کشورمان، شاهد انتشار برنامه های زیادی در پیام رسان های مدعی ارائه اینترنت ماهواره ای استارلینک بودیم. اما همانطور که گفتیم در حال حاضر امکان دسترسی به Starlink در کشور ما وجود ندارد و این اپلیکیشن ها در واقع بدافزار هستند. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم این مقاله دیجیاتو را مطالعه کنید.

سوالات متداول در مورد استفاده از اینترنت Starlink

آیا در حال حاضر امکان استفاده از اینترنت استارلینک در ایران وجود دارد؟

خیر در حال حاضر در ایران نمی توانید به اینترنت ماهواره ای استارلینک دسترسی داشته باشید و اپلیکیشن هایی که ادعا می کنند بدافزار هستند و نباید آنها را روی گوشی خود نصب کنید.

برای راه اندازی و استفاده از استارلینک به چه تجهیزاتی نیاز است؟

برای استفاده از این سرویس باید به یک کیت مخصوص دسترسی داشته باشید. علاوه بر این، شما باید خدمات ماهانه آن را خریداری کنید که هزینه آن 110 دلار است.

سرعت اینترنت استارلینک چقدر است؟

طبق گزارش تست سرعت Q2 2022، سرعت اینترنت Starlink در برخی مناطق به بیش از 100 مگابیت در ثانیه می رسد، اما در کشورهایی مانند ایالات متحده، میانگین سرعت نزدیک به 60 مگابیت در ثانیه است.

دوستان توجه داشته باشید که اپلیکیشن های ارسالی در گروه های تلگرام تقلبی بوده و احتمال هک شدن سیستم شما وجود دارد.

اینترنت ماهواره ای استارلینک پروژه ای از شرکت اسپیس ایکس است و هدف آن ارائه اینترنت به تمام نقاط جهان از طریق ماهواره است. ما اکنون در عصر فضا زندگی می کنیم. اما برخلاف مسابقات فضایی دهه‌های 1950 و 1960، هدف این بار اتصال کل جهان، حتی مناطق روستایی، به اینترنت است. در سال 2015، اسپیس ایکس اعلام کرد که در حال توسعه سرویسی به نام Starlink است که هدف آن ارائه اینترنت سریع و ارزان به هر منطقه از جهان است. گوئن شاتول، رئیس و مدیر عامل اسپیس ایکس می‌گوید در حالی که ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی (ISP) در سراسر جهان در حال بهبود هستند، بسیاری هنوز برای پوشش مناطق روستایی تلاش می‌کنند. اینترنت ماهواره ای Starlink تمام مناطق کره زمین را پوشش خواهد داد. اسپیس ایکس و استارلینک چگونه می‌توانند دسترسی به اینترنت ارزان‌تر و سریع‌تری را برای مناطق دورافتاده روستایی فراهم کنند؟ ابهامات زیادی در مورد این پروژه باقی مانده است، اما این مقاله همه آنچه را که در مورد Starlink و اینترنت ماهواره ای می دانیم خلاصه می کند.

اینترنت ماهواره ای استارلینک چگونه کار می کند؟

ایلان ماسک و اسپیس ایکس امیدوارند که فناوری منحصر به فرد این پروژه، شکاف بین مناطق شهری و روستایی را از نظر اتصال به اینترنت پر کند. به دلیل هزینه بالای زیرساخت ها از جمله هزینه حفر کانال، فیبر گذاری و حل و فصل اختلافات حقوق مالکیت، ارائه اینترنت به مناطق روستایی یا دورافتاده دشوار است.

ماهواره های Starlink سیگنال اینترنت را مستقیماً به ترمینال کاربر ارسال می کنند که به معنای زیرساخت کمتر است.

بر اساس پروژه Starlink، هزاران ماهواره کوچک در مدار پایین زمین قرار می گیرند و سیگنال های اینترنت پرسرعت را به زمین ارسال می کنند. انتقال داده با سرعتی نزدیک به سرعت نور انجام خواهد شد. هنگامی که این پروژه به طور کامل اجرا شود، اینترنت Starlink در همه جای زمین قابل دسترسی خواهد بود.

هزینه استارلینک در ایران

SpaceX ابتدا برای برخی از کاربران دعوت نامه ارسال کرد و آنها را به صورت آزمایشی به اینترنت Starlink متصل کرد. در فاز بعدی خدمات محدودی را در نقاط خاصی از جهان و کشورها راه اندازی کرد که فاز بتا نام داشت. البته پیش بینی می شود در نیمه دوم سال 2021 این سرویس عمومی شود و هر کاربر در صورت پوشش شبکه اینترنت ماهواره ای بتواند در شهر و کشور خود از آن استفاده کند. درخواست اشتراک و خدمات.

در حال حاضر هزینه اینترنت استارلینک ماهیانه 99 دلار برای حجم نامحدود و 499 دلار برای خرید تجهیزات ارسال و دریافت سیگنال و همچنین روتر بی سیم است. این قیمت ها ممکن است در برخی کشورها به دلیل بحث مالیاتی و قوانین خاص آنها افزایش یابد.

بنابراین برخلاف برخی شایعات و تصورات کاربران، اینترنت استارلینک نه رایگان است و نه بسیار ارزان و در رده گران ترین سرویس های اینترنتی دنیا قرار می گیرد.

آموزش راه اندازی اینترنت استارلینک در ایران آموزش نصب اینترنت ایلان ماسک

با بیش از 10000 کاربر در سراسر جهان و پیش‌سفارش‌های 99 دلاری در بیش از شش کشور، تقاضا برای شبکه اینترنتی Starlink اسپیس‌ایکس به سرعت در حال افزایش است.

هدف ایلان ماسک ایجاد یک سیستم پرسرعت است که توسط ماهواره هایی که به دور زمین می چرخند و اینترنت را برای مردم به ویژه در مناطق روستایی فراهم می کند. تا اواسط سال 2027، 42000 ماهواره در مدار زمین وجود خواهد داشت.

چگونه سرویس اینترنت ماهواره ای Starlink را از خانه راه اندازی کنیم؟

کیت استارلینک اسپیس ایکس به‌خوبی روی هم چیده شده و بسته‌بندی شده است و آماده است تا با ماهواره‌های در حال چرخش هماهنگ شود. این کیت در پنج مرحله ساده تنظیم می شود.

یک فضای باز پیدا کنید

برای اینکه استارلینک بهترین سرعت را ارائه دهد، دیش ماهواره باید دید مستقیمی در حدود 100 درجه از آسمان صاف داشته باشد تا به راحتی به ماهواره ها متصل شود.

جعبه را باز کنید و به دستورالعمل ها نگاه کنید

وقتی کادر خاکستری Starlink را باز می کنید، راهنمای نصب را مشاهده خواهید کرد.

دستورالعمل ها را بیرون بکشید و بررسی کنید، متوجه خواهید شد که کیت Starlink با یک سه پایه نصب شده روی ترمینال در کنار روتر و یک کابل مشکی به ضخامت 100 فوت ارائه می شود.

کیت را بسازید

در این مرحله از نصب و استفاده از اینترنت ماهواره ای استارلینک، سه پایه را روی زمین قرار دهید و میله ترمینال را به سه پایه متصل کنید. روتر قبلاً به ترمینال و کابل متصل است.

اگر می‌خواهید استارلینک را به طور ایمن به سقف یا تیر وصل کنید، می‌توانید یک براکت سقف آتشفشانی یا آداپتور شلنگ بخرید. تنظیم به معنای واقعی کلمه بسیار ساده است زیرا همه چیز از قبل متصل و آماده کار است.

Starlink را فعال کنید

کابل را به منبع برق وصل کنید تا Starlink را راه اندازی کنید.

برنامه Starlink را دانلود کنید

در این مرحله از نصب و استفاده از اینترنت ماهواره ای Starlink، برای دانلود اپلیکیشن Starlink به اپ استور گوشی هوشمند خود مراجعه کنید. برنامه را نصب کن.

روی دکمه Start Setup کلیک کنید، سپس از شما می پرسد که آیا کل کیت متصل است یا خیر. روی «Open Wifi Settings» کلیک کنید و به شبکه Starlink بپیوندید.

سپس نام و رمز عبور وای فای خود را در برنامه تنظیم کنید و با گوشی خود وصل شوید.

برای بررسی زمان اتصال ترمینال به ماهواره ها به برنامه برگردید.

سپس بشقاب ماهواره با یکی از 1241 ماهواره Starlink در مدار قرار می گیرد که می تواند چند دقیقه طول بکشد.

با تشکر از همکاری شما در این مقاله از سایت سئو مهام

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا