چطور بفهمیم دندان نیاز به عصب کشی دارد

بسیاری از مردم از برداشتن اعصاب می ترسند زیرا فکر می کنند به آنها آسیب می رساند. این در حالی است که درد عصب کشی تفاوتی با درد پر کردن ندارد. دردی که بیمار در دوره قبل از عصب کشی متحمل می شود از خود عصب کشی دردناک تر است.

برداشتن عصب درمانی است که برای ترمیم و حفظ دندان پوسیده یا عفونی استفاده می شود. این روش درمانی زمانی انجام می شود که ریشه دندان متشکل از اعصاب و عروق خونی عفونی شده و به شدت آسیب دیده باشد. در حین عصب کشی، پالپ دندان خارج شده و داخل آن تمیز می شود. در نهایت، خمیر در جای خود مهر و موم می شود.

بسیاری از مردم از برداشتن اعصاب می ترسند زیرا فکر می کنند به آنها آسیب می رساند. این در حالی است که درد عصب کشی تفاوتی با درد پر کردن ندارد. دردی که بیمار در دوره قبل از عصب کشی متحمل می شود از خود عصب کشی دردناک تر است.

پالپ دندان چیست؟

پالپ دندان به قسمت نرم مرکز دندان گفته می شود که از اعصاب، عروق خونی و بافت همبند تشکیل شده است. عصب دندانی در “ریشه” یا “پای” دندان قرار دارد. عصب تاثیر زیادی بر سلامت و عملکرد دندان های شما ندارد. در واقع تنها عملکرد عصب حسی است که ایجاد می کند. همچنین وجود یا عدم وجود عصب بر عملکرد دندان شما تأثیری ندارد.

چرا باید پالپ برداشته شود؟

هنگامی که پالپ آسیب می بیند، تجزیه می شود و باکتری ها در سطح آن تکثیر می شوند. باکتری ها و سایر عوامل عفونی می توانند باعث عفونت یا آسیب به دندان یا حتی ایجاد آبسه شوند. آبسه زمانی اتفاق می افتد که ریشه دندان با چرک پر شود. علاوه بر این، آبسه می تواند علائم زیر را در بیمار ایجاد کند:

1. تورمی که به سایر قسمت های صورت از جمله سر و گردن گسترش می یابد

2. آتروفی استخوان اطراف نوک ریشه

3. سوراخ در کناره های دندان و آسیب به لثه

چه چیزی در وهله اول به پالپ دندان آسیب می رساند؟

پالپ دندان می تواند به دلیل آسیب شدید، اعمال متعدد دندانپزشکی، پرکردگی، شکستگی دندان ها و تروما ملتهب و عفونی شود.

برای عصب کشی چه علائمی باید دید؟

علائم مورد نیاز برای فرسایش عصب عبارتند از:

1. دندان درد شدید ناشی از جویدن غذا

2. حساسیت (درد) طولانی مدت به گرما یا سرما

3. تغییر رنگ (تیره شدن) دندان ها

4. تورم و حساس شدن اطراف لثه

5. پاک کن می جوشد

با این حال، گاهی اوقات هیچ علامتی وجود ندارد.

روش حذف اعصاب

فرسایش اعصاب روشی است که در چندین جلسه انجام می شود. برای عصب کشی باید به دندانپزشک یا متخصص ریشه مراجعه کنید. متخصص ریشه دندان یک دندانپزشک متخصص است که در یافتن علل، تشخیص، پیشگیری و درمان بیماری های پالپ دندان تخصص دارد. فردی که برای انجام این روش استفاده می کنید به شدت مشکل شما بستگی دارد. در شرایط عادی می توانید به دندانپزشک عمومی مراجعه کنید و به راحتی عصب را خارج کنید. برای اطمینان، بهتر است با دندانپزشک خود مشورت کنید تا بهترین تصمیم را برای شما اتخاذ کند.

اولین مرحله در فرآیند عصب کشی، عکسبرداری با اشعه ایکس برای تعیین هرگونه عفونت ریشه یا آسیب لثه است. دندانپزشک یا اندودنتیست از بی حسی موضعی در نزدیکی دندان آسیب دیده استفاده می کند. در واقع تزریق ماده بی حسی ضروری نیست، زیرا عصب دندان مرده است. اما بیشتر دندانپزشکان از بیهوشی برای به حداقل رساندن درد بیمار استفاده می کنند. سپس دندانپزشک یک لوله لاستیکی در دهان شما قرار می دهد تا بزاق را تخلیه کند.

سپس سوراخ کوچکی در دندان ایجاد می شود تا دندانپزشک بتواند به ریشه دندان دسترسی پیدا کند. سپس پالپ و باکتری ها از دندان خارج می شوند. این فرآیند تمیز کردن با استفاده از ابزار مخصوص عصب کشی انجام می شود. این ابزارها با قطر کم در داخل سوراخ دندان قرار می گیرند و برای خراش دادن و مالش دیواره های عصب استفاده می شوند. در طول کشیدن عصب، از آب یا هیپوکلریت سدیم برای شستشوی سطح دندان استفاده می شود.

هنگامی که دندان کاملا تمیز شد، مهر و موم می شود. برخی از دندانپزشکان یک هفته قبل از مهر و موم کردن دندان صبر می کنند. به عنوان مثال، اگر عفونت رخ دهد، دندانپزشک یک ماده ضد عفونی کننده را به حفره دندان تزریق می کند. با این حال، بسیاری از دندانپزشکان بلافاصله پس از کشیدن عصب، دندان بیمار را مهر و موم می کنند. در صورتی که عصب کشی در یک جلسه کامل نشود، برای جلوگیری از عفونت یا آلودگی داخل دندان، یک پوشش موقت در داخل حفره دندان گذاشته می شود.

در جلسه بعد برای پرکردن حفره دندان از خمیر آب بند و ترکیب لاستیکی به نام گوتاپرکا برای آب بندی دندان استفاده می شود. برای پر کردن سوراخ ایجاد شده روی سطح دندان در روز اول، روکش دائمی زده می شود و سپس دندان مهر و موم می شود.

آخرین مرحله ترمیم کامل دندان است. از آنجایی که دندان عصب کشی شده اغلب یک دندان به شدت آسیب دیده یا عفونی است، باید از روکش، خمیر یا سایر روش های ترمیمی برای ترمیم کامل آن استفاده کرد. این کار برای جلوگیری از آسیب بیشتر یا شکستن دندان ترمیم شده انجام می شود. دندانپزشک شما باید قبل از انجام هر کار اضافی با شما مشورت کند.

انتظارات بعد از برداشتن عصب چیست؟

یک ضربه عصبی باید درد شما را از بین ببرد یا حداقل کاهش دهد. بهتر است تا زمانی که فرآیند عصب کشی شما کامل نشده و یا سوراخ دندان پر شده و تاج کاشته شود، از جویدن و ساییدن دندان خودداری کنید. با این کار از آلودگی مجدد قسمت داخلی دندان جلوگیری می کنید و احتمال شکستگی و بریدگی دندان ترمیم شده را به حداقل می رسانید. این اقدامات احتیاطی باید تا زمان ترمیم کامل دندان انجام شود.

در چند روز اول پس از کشیدن عصب، دندان شما ممکن است کمی حساس یا به طور طبیعی ملتهب باشد. به خصوص اگر قبل از عمل درد شدید یا عفونت داشته باشید. این حساسیت و ناراحتی معمولاً با مصرف مسکن هایی مانند ایبوپروفن، ادویل، موترین یا ناپروکسن کاهش می یابد. اکثر بیماران چند ساعت پس از استخراج عصب به زندگی عادی باز می گردند.

وقتی صحبت از بهداشت دهان و دندان شما می شود، مسواک و نخ دندان بکشید. هر از گاهی برای بررسی وضعیت دندان های خود به دندانپزشک مراجعه کنید. از آنجایی که در پایان عمل روت کانال، تاج روی دندان کاشته می شود یا سوراخ دندان به طور کامل مهر و موم می شود، هیچکس متوجه این عمل نمی شود. فرسایش عصب یک روش بسیار موفق است. این روش در 95 درصد موارد با موفقیت انجام می شود. بیشتر دندان های عصب کشی شده تا پایان عمر به شما کمک خواهند کرد.

عوارض عصب کشی

مهم نیست که دندانپزشک شما چقدر مراقب باشد و بهترین کار را انجام دهد، عفونت های جدیدی روی سطح دندان ظاهر می شوند. علل عفونت های جدید عبارتند از:

1. وجود بیش از یک ریشه در زیر دندان

2. شکستگی ناشناخته در ریشه دندان

3. پرکردن دندان معیوب یا ناقص که باکتری را زیر دندان می آورد

4. تجزیه مواد پرکننده در سطح دندان و نفوذ باکتری های عفونی به زیر دندان.

گاهی اوقات تکرار روند درمان موثر است. گاهی اوقات از جراحی ریشه برای حفظ دندان استفاده می شود. رایج ترین روش جراحی ریشه دندان آپکتومی یا برداشتن ریشه دندان است. در این روش هرگونه التهاب یا عفونت در قسمت استخوانی دندان برطرف می شود. در این روش بافت لثه باز شده و بافت عفونی برداشته می شود. گاهی قسمت انتهایی ریشه نیز بریده می شود. در نهایت از یک نایلون کوچک برای بستن دندان استفاده می شود.

روش های جایگزین عصب کشی

حفظ دندان های طبیعی بهترین گزینه است. داشتن دندان های طبیعی به شما این امکان را می دهد که غذاهای مختلف بخورید و مشکل غذایی نداشته باشید. فرسایش عصب تنها یکی از گزینه های موجود است. تنها راه جایگزین برای کشیدن عصب، کشیدن دندان آسیب دیده است. سپس می توانید از بریج، ایمپلنت یا پروتز متحرک برای جایگزینی دندان خود استفاده کنید تا در خوردن و جویدن دچار مشکل نشوید. این روش ها نه تنها گران هستند، بلکه به زمان و جلسات درمانی بیشتری نیز نیاز دارند. علاوه بر این، آنها می توانند به دندان های مجاور و بافت های اطراف دندان آسیب دیده شما آسیب برسانند.

از آنجایی که پوسیدگی عمیق، اعمال مکرر دندان، پرکردن و تعویض دندان شایع ترین علل آسیب عصبی هستند، توصیه می شود با رعایت بهداشت دهان و دندان از بروز مشکلات جدی پیشگیری کنید. فقط دو بار در روز مسواک بزنید و بعد از غذا از نخ دندان استفاده کنید. استفاده از دهانشویه ضد عفونی کننده نیز موثر خواهد بود. رعایت بهداشت دهان و دندان به شما کمک می کند تا حد امکان نیاز به عصب کشی نداشته باشید. خطر آسیب ناشی از آسیب در حین ورزش نیز با استفاده از محافظ دهان و دندان کاهش می یابد.

منبع: Elodoctor

پوسیدگی دندان یا پوسیدگی دندان شایع است و حدود 92 درصد از بزرگسالان حداقل برای یک دندان از آن رنج می برند. اما دندان درد چیزی نیست که بتوان آن را برای مدت طولانی تحمل کرد. اگر یک یا چند دندان شما برای مدتی درد می کند، باید به دندانپزشک مراجعه کنید. بسته به شدت پوسیدگی یا عفونت دندان ها و لثه ها، پزشک تعیین می کند که آیا پرکردن دندان کافی است یا نیاز به کشیدن عصب دارد.

پرکردن دندان و کانال ریشه معمولاً برای دندان های آسیب دیده یا شکسته استفاده می شود. عصب کشی علاوه بر طولانی شدن فرآیند ترمیمی، هزینه پرکردن دندان را نیز افزایش می دهد. اما چه زمانی دندان ها فقط باید پر شوند و چه زمانی باید دندان عصب کشی شود؟ در طی این دو فرآیند چه اتفاقی می افتد؟ در این مقاله به طور خلاصه به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

عصب کشی دندان چیست؟

گاهی اوقات پوسیدگی بر روی پالپ داخل دندان تاثیر می گذارد. پالپ از بافت همبند، اعصاب، رگ‌های خونی و سایر بافت‌ها تشکیل شده است که به سلامت دندان‌ها کمک می‌کنند. هنگامی که پالپ ملتهب یا عفونی می شود، به یک مشکل جدی تبدیل می شود. عفونت می تواند به دندان های اطراف سرایت کند و بر سلامت کلی شما تأثیر بگذارد. اگر دندان پوسیده ای دارید که به پالپ رسیده و باعث عفونت شده است، ممکن است نیاز به درمان ریشه داشته باشید. این گزینه برای موارد شدید که پر کردن دندان دیگر گزینه مناسبی نیست انتخاب می شود.

دندان درد مداوم یا شدید ممکن است نشان دهنده نیاز به درمان ریشه باشد. پس روان رنجوری چیست؟ در طول درمان، دندانپزشک با دقت پالپ آسیب دیده را خارج می کند. هنگامی که محفظه داخلی دندان خالی شد، به طور کامل استریل می شود تا بافت آسیب دیده باقیمانده خارج شود. سپس برای بستن دندان و جلوگیری از عود عفونت، آن را با مواد مخصوص پر می کنند. در بسیاری از موارد، یک روکش سفارشی روی دندان گذاشته می شود تا از آسیب بیشتر محافظت کند.

اگر پوسیدگی دندان به موقع ترمیم نشود به ریشه دندان می رسد. به همین دلیل است که دندانپزشکان معاینات دوره ای را به شدت توصیه می کنند. در طول درمان ریشه دندان، دندانپزشک پالپ را برای خلاص شدن از شر عفونت خارج می کند.

علائم نیاز به کشیدن دندان

هنگامی که حفره به پالپ دندان شما گسترش یافته است، برای رفع مشکل نیاز به درمان ریشه دارید. اما چگونه می توان تشخیص داد که دندان باید عصب کشی شود؟ در اینجا به علائمی اشاره می کنیم که نشان می دهد کار انجام شده و نیاز به انجام ریشه دارد.

دندان درد

علامت اصلی نیاز به عصب کشی دندان درد است. اگر هنگام گاز گرفتن یا جویدن غذا دندان شما درد می کند (تا حدی که نمی توانید به غذا خوردن ادامه دهید)، در اسرع وقت به ریشه دندان نیاز دارید.

حساسیت به دما

اگر وقتی قهوه می نوشید یا بستنی می خورید دندانتان درد می گیرد، ممکن است نشانه افسردگی جدی تری باشد. این زمانی اتفاق می افتد که رگ های خونی دندان عفونی می شوند. بسته به شدت مشکل، حساسیت دندان شما ممکن است به درد غیرقابل تحملی تبدیل شود و حتی ممکن است مدتی بعد از غذا خوردن ادامه یابد.

تغییر رنگ دندان

تغییر رنگ دندان می تواند دلایل دیگری داشته باشد، اما زمانی که تنها یک دندان درگیر باشد، تنها عفونت پالپ دندان می تواند دلیل آن در نظر گرفته شود. این عفونت می تواند به ریشه دندان آسیب برساند، بافت های آن را ضعیف کند و گردش خون را مختل کند و همچنین باعث تغییر رنگ آن به قهوه ای تیره یا سیاه شود.

لق شدن دندان

وقتی دندانی عفونی می شود، ممکن است شروع به لق شدن کند. نکروز پالپ یا مرگ سلول های عصبی در دندان به نوبه خود می تواند استخوان اطراف دندان را نرم کند.

پرکردن دندان چیست؟

در اثر پوسیدگی دندان، سوراخی روی آن ایجاد می شود. در صورت عدم درمان، آسیب پوسیدگی به دندان های مجاور سرایت می کند. در طول پروسه پر کردن دندان، دندانپزشکان پوسیدگی داخل حفره را قبل از پر کردن آن با مواد مخصوص تمیز می کنند. حفره های دندان زمانی با فلزاتی مانند نقره یا جیوه پر می شدند، اما ثابت شده است که این مواد برای سلامتی انسان خطرناک هستند. در عوض، امروزه از رزین کامپوزیت برای پر کردن دندان استفاده می شود. این ماده نه تنها بی خطر است، بلکه دارای رنگی مشابه با دندان ها است تا در کنار دندان های دیگر طبیعی به نظر برسد و از زیبایی و یکنواختی دندان ها کاسته نشود.

چه زمانی دندان باید پر شود؟

هنگامی که فقط به یک پر کردن دندان ساده نیاز دارید، علائم جزئی تر هستند. با این حال، شما باید این مشکل را در اسرع وقت برطرف کنید. قبل از اینکه یک عفونت جدی دندان را بپوشاند و نیاز به کانال ریشه داشته باشد.

نقاط تیره یا سوراخ

پوسیدگی و پوسیدگی دندان به مرور زمان باعث ایجاد یک یا چند حفره روی سطح دندان می شود. اگر سوراخ طوری قرار گیرد که بتوانید آن را در آینه ببینید، یک سیاهچاله و یک گودی را خواهید دید.

حتی ممکن است متوجه شوید که غذا همیشه بین برخی از دندان ها گیر می کند و در سوراخ می نشیند. علاوه بر این، ممکن است نخ دندان به طور مداوم در نقطه ای از دیواره حفره گیر کرده و پاره شود.

شکستگی دندان

معمولاً افراد زمانی برای پر کردن دندان مراجعه می‌کنند که حفره‌ای ناشی از آسیب داشته باشند. اما پرکردن دندان نیز راهی عالی برای تعمیر دندان شکسته است زیرا از آسیب بیشتر به دندان جلوگیری می کند.

در بیشتر موارد، بیمار هم نیاز به عصب کشی و هم پرکردن دندان دارد. اساسی ترین تشخیص اینکه کدام روش درمانی یا ترکیب آنها ممکن است موثرتر باشد بر عهده دندانپزشک است.

کار را به شریک واگذار کنید

دندان درد یک وضعیت ناخوشایند است که باید فورا درمان شود. بلافاصله پس از تجربه دندان درد یا حساسیت دندان، باید به دندانپزشک نزدیک خود مراجعه کرده و معاینه شوید. یک دندانپزشک مجرب و با تجربه می تواند مشکل شما را تشخیص داده و بهترین راه حل برای درمان آن را پیدا کند.

** این محتوا فقط تبلیغاتی است و توسط مشتری تهیه و تنظیم می شود

برداشتن عصب نام روشی است که به درمان پوسیدگی پالپ و ریشه دندان کمک می کند. دندان ها از مینا، عاج و یک هسته داخلی نرم تشکیل شده اند که تا ریشه استخوان فک شما امتداد دارد. قسمت مرکزی دندان شامل پالپ دندان است که از اعصاب، عروق خونی و بافت همبند تشکیل شده است.

هنگامی که حفره به قسمت مرکزی دندان نفوذ می کند، پالپ می تواند ملتهب یا عفونی شود و حتی از بین برود. برای پاکسازی پوسیدگی از پالپ دندان، درمان عصب کشی ضروری است. چگونه می توانید بفهمید که نیاز به کشیدن دندان یا پر کردن دندان دارید؟ آیا علائم خاصی وجود دارد؟ برای اطلاعات بیشتر در مورد علائمی که نشان می دهد نیاز به فروپاشی عصبی دارید، ادامه مطلب را بخوانید.

عصب کشی دندان چیست؟

روش استخراج عصب یک روش جراحی کوچک است که در آن پوسیدگی و آلودگی دندان از بین می رود.

در طی روش عصب کشی دندان ، دندانپزشک:

– باکتری ها را از پالپ، ریشه و عصب دندان پوسیده خارج می کند.

– دندان را با آنتی بیوتیک ضد عفونی می کند.

– ریشه های خالی را پر می کند.

– برای جلوگیری از پوسیدگی بیشتر دندان، دندان ترمیم می شود

برداشتن عصب توسط دندانپزشک عمومی یا متخصصی به نام اندودنتیست انجام می شود. درمان ریشه از پوسیدگی بیشتر دندان جلوگیری می کند، اما باعث شکننده شدن دندان ها می شود. به همین دلیل معمولاً دندانی که عصب کشی شده پوشانده می شود.

توصیه هایی برای رفع اعصاب

طبق مطالعات انجمن ریشه دندان آمریکا (AAE)، بیش از 15 میلیون مورد عصب کشی هر ساله در ایالات متحده انجام می شود.

طبق مطالعات انجمن دندانپزشکی آمریکا (AAE)، روزانه بیش از 41000 درمان ریشه انجام می شود.

کانال ریشه به طور کلی دردناک ترین درمان دندانی در نظر گرفته می شود، اما مطالعات نشان داده است که تنها 17 درصد از افرادی که کانال ریشه داشته اند آن را به عنوان “دردناک ترین تجربه دندانپزشکی” خود توصیف می کنند.

یک مطالعه در سال 2016 نشان داد که علائم التهاب ریشه به نوع عفونت باکتریایی بستگی دارد.

تنها راه برای اطمینان از اینکه آیا نیاز به درمان ریشه دارید یا خیر، مراجعه به دندانپزشک است. در صورت مشاهده هر یک از این علائم، باید در اسرع وقت به دندانپزشک مراجعه کنید. هر چه زودتر دندان شما درمان شود، نتیجه بهتری خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: انواع لمینت دندان

1. درد مداوم

درد مداوم دندان یکی از علائمی است که نیاز به درمان عصب کشی را نشان می دهد. دندان درد ممکن است همیشه شما را آزار دهد یا هر چند وقت یک بار رخ دهد. ممکن است درد را در عمق استخوان دندان احساس کنید. یا ممکن است دردی را در صورت، فک یا دندان های دیگر احساس کنید. دندان درد به جز آسیب ریشه می تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد. برخی دیگر از علل دندان درد عبارتند از:

پریودنتیت

– حفره یا پوسیدگی

– درد منتقل شده از عفونت سینوسی یا مشکلات دیگر

– پرکردن آسیب دیده و نامناسب

– دندان عقل عفونی

علت دندان درد هر چه باشد، اگر دندان درد دارید، بهتر است با دندانپزشک مشورت کنید، به خصوص اگر درد مداوم باشد. تشخیص و درمان به موقع دندان درد نتایج بهتری دارد.

2. حساسیت به گرما و سرما

آیا وقتی غذای گرم می خورید یا یک فنجان قهوه می خورید دندان شما درد می کند؟ یا ممکن است دندان شما هنگام خوردن بستنی یا نوشیدن یک لیوان آب سرد حساس باشد. این حساسیت ممکن است مانند درد خفیف یا درد شدید باشد. اگر این درد برای مدت طولانی ادامه داشته باشد، ممکن است نیاز به کشیدن دندان داشته باشید. اگر هنگام خوردن یا آشامیدن دندان شما درد می کند، ممکن است نشانه این باشد که رگ ها و اعصاب دندان شما عفونی یا آسیب دیده اند.

3. تغییر رنگ دندان

عفونت پالپ دندان می تواند باعث تغییر رنگ دندان شود. ضربه به دندان یا شکستگی بافت های داخلی می تواند به ریشه آسیب برساند و باعث خاکستری شدن دندان شود. اگر خون کافی وجود نداشته باشد، پالپ دندان از بین می رود، بنابراین عصب کشی ریشه ضروری است. اگرچه تغییر رنگ دندان ممکن است دلایل دیگری داشته باشد، اما در صورت تغییر رنگ دندان بهتر است با دندانپزشک مشورت کنید.

4. لثه های متورم

تورم لثه ممکن است موقتی باشد. ممکن است هنگام لمس لثه احساس درد کنید. تورم لثه توسط مواد اسیدی بافت پالپ ایجاد می شود که می تواند منجر به تورم خارج از نوک ریشه شود. لثه های متورم نیز باعث ایجاد جوش در لثه می شود. به جوش های لثه پارولیس یا آبسه می گویند. جوش می تواند در اثر عفونت دندان ایجاد شود. ترشحات لثه می تواند باعث ایجاد طعم و بوی نامطبوع در دهان شود.

5. درد هنگام جویدن یا لمس دندان

اگر دندان شما هنگام لمس یا خوردن آن احساس حساسیت می کند، ممکن است نشان دهنده پوسیدگی شدید دندان یا آسیب عصبی باشد. برای درمان حساسیت دندان، درمان عصب کشی ممکن است ضروری باشد. پوسیدگی جدی دندان یا آسیب عصبی به ویژه در مواردی رخ می دهد که حساسیت به مرور زمان باقی می ماند و با قطع رژیم از بین نمی رود. بافت لثه اطراف ریشه دندان عفونی می تواند منجر به از دست دادن پالپ شود. ضایعات پالپ در حال مرگ می تواند خط لثه را تحریک کرده و باعث درد ناشی از فشار نیش شود.

6. دندان شکسته یا ترک خورده

اگر دندانی را در اثر تصادف، انجام ورزش های تماسی یا جویدن چیزی سفت بشکنید، باکتری می تواند وارد شود و منجر به التهاب و عفونت پالپ شود. یک عصب ملتهب می تواند باعث درد و حساسیت شود که نیاز به درمان عصب کشی دارد.

7. لق شدن دندان ها

زمانی که دندان شما عفونی شود، ممکن است لق شود. لق شدن دندان ها می تواند ناشی از عواملی غیر از نکروز پالپ (مرگ عصبی) باشد که ممکن است نشان دهنده نیاز به کشیدن عصب باشد. ضایعات اسیدی ناشی از مرگ عصب می تواند استخوان اطراف ریشه دندان را نرم کرده و باعث لق شدن دندان ها شود.

برای درمان و زیبایی دندان های خود در هر ساعت از شبانه روز به کلینیک دندانپزشکی مینوسا باز 24 ساعته مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا