چطور بفهمیم در دهک چندم هستیم

چگونه بفهمیم که چند رقم اعشاری هستیم؟

اما برای اینکه بفهمید در کدام دهک درآمدی قرار می گیرید، جدول زیر راهنمایی است. البته داده ها مربوط به سال گذشته است، اما اساساً می توان گفت که دهم شما نسبت به پارسال تغییر چندانی نکرده است. البته کارمندان باید امسال افزایش حقوق دریافت کرده باشند. اما اگر افزایش قابل توجهی در درآمد خود نداشته باشید، عشر شما نیز تغییری نکرده است. به سادگی درآمد سال گذشته خود را محاسبه کنید.

آنچه دیگران می خوانند

اگر درآمد شما ماهیانه 3-4 میلیون تومان است احتمالا در دهک های متوسط ​​جامعه قرار دارید. اگر درآمد خانوار شما بیش از 5 میلیون تومان در ماه است، احتمالاً در دهک های هفتم و هشتم هستید. اما اعضای خانواده برای قرار گرفتن در بین 10 درصد ثروتمند جامعه باید درآمدی بیش از 10 میلیون تومان در ماه داشته باشند.

از آن طرف، اگر درآمد خانوار شما کمتر از 3 میلیون تومان در ماه باشد، احتمالاً از این نظر جزء 30 درصد پایین جامعه هستید. حتی اگر درآمد به 2 میلیون تومان در ماه هم نرسد، تنها 20 درصد پایین جامعه این سطح از درآمد را با شما تقسیم می کنند. اما تا زمانی که درآمد خانوار شما بالای 1600000 تومان در ماه باشد، در دهک اول قرار نخواهید داشت.

آموزش کامل استعلام عشر خانوار با کد ملی 1401 + آموزش کامل استعلام عشر خانوار برای بسته معیشت و نحوه درک عشر خانوار را در این صفحه مشاهده کنید.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه این اطلاعیه از هموطنانی که قبلاً تقاضای بازنگری در رده‌بندی خانوار خود را درخواست کرده‌اند، دعوت کرد تا بر اساس اطلاعات به‌روز شده در شناسنامه اقتصادی، از نتایج بررسی‌ها مطلع شوند. خانواده به آدرس اینترنتی hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنید

لازم به ذکر است جهت خدمت رسانی بهتر به سرپرستان خانوارهایی که آخرین رقم کد ملی آنها زوج است در روزهای زوج و سرپرستان خانوارهایی که آخرین رقم کد ملی آنها عدد فرد است می توانند به این سایت مراجعه کنند. روزهای فرد.

سایر هموطنان می توانند از روز شنبه پنجم شهریور ماه بدون محدودیت زمانی برای مشاهده اطلاعات مربوط به عشریه، شناسنامه اقتصادی و درخواست بررسی ثبت نام به سامانه پشتیبانی مراجعه کنند.

لازم به ذکر است سامانه ای که قبلا فعال بود تنها می توانست بدون مراجعه به زیربخش مورد نظر درخواست بررسی کلی شناسنامه اقتصادی خانوار را دریافت کند.

آموزش درخواست دهک خانوار با کد ملی

هموطنان می توانند با شماره تلفن گویا 09200006369 تماس بگیرند تا وضعیت عشر خود را جویا شوند.

✅ شماره تلفن 0216369 مرتبط با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت پاسخگویی به سوالات در دسترس عموم قرار گرفته و سامانه هدفمندسازی Hadafmandi.ir نیز در دسترس عموم قرار گرفته است.

هموطنانی که به هر دلیل نسبت به کمک هزینه تخصیصی ابهام یا اعتراض دارند می توانند به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه و اعتراض خود را ثبت کنند.

به گزارش ایسنا، در جریان اصلاح نظام یارانه ها و آغاز فرآیند پرداخت یارانه جدید بر اساس قطع یارانه انجام شده، مردم نسبت به واجد شرایط بودن یا نبودن آنها بر اساس دهک های درآمدی دچار تردید شدند.

مجتبی سعادتی، مدیرکل روابط عمومی سازمان هدفمندسازی کمک‌های بلاعوض، برخی افراد که طی صحبت‌های رئیس‌جمهور مبنی بر افزایش مبلغ کمک‌های بلاعوض برای کالاهای ضروری و ضروری اعلام کرده‌اند مبلغی دریافت نکرده‌اند، گفت: بر اساس اعلام رئیس‌جمهور، این مبلغ موسوم به کمک هزینه تکمیلی فقط برای اقلام ضروری است. اصلاحیه کمک هزینه اقلام ضروری به مدت دو ماه به صورت قفل شده ثبت شده است و تا زمان اعلام رسمی دولت به ازای هر نفر 400 هزار تومان به حساب اولین واریز می شود. دهک های سوم کم درآمد و به حساب دهک های چهارم تا نهم پردرآمد به ازای هر نفر. 300 هزار تومان واریز شده است اما این مبالغ فعلا قابل برداشت نیست.

وی افزود: تا چند روز دیگر اخبار و اطلاعات بیشتری را در اختیار مردم قرار خواهیم داد و زمان استفاده از این کمک بلاعوض از سوی دولت در آینده اعلام خواهد شد اما تا آن زمان مردم نمی توانند پول را برداشت

سازمان هدفمندسازی یارانه ها اعلام کرده است که هموطنان می توانند از دو کانال برای اطلاع از اعشار خود استفاده کنند. راه اول شماره گویا 09200006369 است که پس از تماس با وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار و همچنین وارد کردن شماره تلفن همراه با نام سرپرست، دهک آنها اعلام می شود.

سعادتی همچنین گفت: شماره تلفن 0216369 مرتبط با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پاسخگویی به سوالات در دسترس عموم است. همچنین سامانه هدف گیری Hadafmandi.ir از چند روز آینده در دسترس مردم قرار می گیرد.

سید مرتضی موتورچی (رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه) در پیامی توئیتری نوشت: به اطلاع هموطنان می رسانیم در پی اصلاح نظام توزیع کمک هزینه، هموطنانی که برای هر دلایلی نسبت به کمک هزینه اختصاص یافته ابهام یا اعتراض دارند می توانند به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه و اعتراض خود را ثبت کنند.»

اینکه بدانیم متعلق به کدام دهک هستیم کار دشواری است زیرا دولت به روش های مختلف این کار را انجام می دهد و بستگی به شرایط بسیار خاصی دارد که شما به کدام دهک تعلق دارید.

پس از پایان مصاحبه تلویزیونی رئیس جمهور، طبق اعلام بانک مرکزی، پرداخت جدید یارانه آغاز شده است. 30 درصد جمعیت کشور 400 هزار تومان کمک بلاعوض دریافت می کنند. 60 درصد جمعیت 300 هزار تومان یارانه می گیرند و 10 درصد نیازی به دریافت یارانه ندارند.

رتبه بندی افراد از نظر مالی در دهک های مختلف جامعه در دولت رئیس جمهور بر اساس اطلاعات گذشته است و هنوز هیچکس نمی داند دهک ها بر چه اساسی ساخته شده اند. این را زمانی می توان فهمید که در بیست و دوم بهمن 1400 برای عده ای که در زمان روحانی جزو عشرهای اول بودند، مبلغی واریز نشده بود و این باعث سردرگمی بسیاری از مردم شد.

این در حالی است که برخی معتقدند هیچ عشریه ای مبنی بر نداشتن بیمه اجتماعی وجود ندارد! برخی دیگر هم فکر می کنند که واریزی ها به صورت گلچین شده است!!

به هر حال این را هم بگوییم که در حال حاضر معیاری برای عشریه دهی افراد در جامعه از نظر مالی وجود ندارد و مشخص نیست دولت رئیس جمهور بر چه اساسی عشر می کرده است.

به گزارش جماران، مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه ها گفت: بر اساس دستور رئیس جمهور مبلغ ۱۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر به حساب ناظران دهک های اول تا چهارم واریز می شود.

نحوه درخواست عشر خانوار با کد ملی

برای هدفمندسازی یارانه ها و میزان پرداختی به مردم، دولت سعی کرده است مبلغ پرداختی به مردم را با توجه به وضعیت مالی آنها در نظر بگیرد تا مردم بدانند با شماره 300000 در کدام دهک از خانوار قرار دارند.

مردم می توانند با ارسال کد ملی به 300 هزار از دهک مورد نظر خود مطلع شوند.

البته توجه داشته باشید که باید کد ملی سرپرست خانواده را به این شماره ارسال کنید.

در مرحله بعد از طرف مرکز آمار ایران پیامکی برای شما ارسال می شود و دهک دسته بندی شما را اعلام می کند، همچنین می توانید به سایت مرکز آمار مراجعه کرده و اعتراض خود را نسبت به قرار گرفتن در دهک دسته اعلام کنید.

گفتنی است با توجه به حذف ارز مورد علاقه 4200 تومانی موسوم به ارز جهانگیری، دولت جدید درصدد افزایش یارانه و واریز مبالغ مختلف برای عشرهای مختلف است تا مردم بتوانند برای خرید کمک مالی دریافت کنند.

نحوه درخواست عشر خانوار با کد ملی

در سال آینده، شرایط پرداخت یارانه ها تغییر می کند. این را هم در لایحه بودجه 1401 می توان دید و هم در اظهارات رئیس سازمان بودجه. دولت در لایحه بودجه سال آینده تغییر مکانیزم تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی را پیش بینی کرده است. بر این اساس در لایحه بودجه در خصوص هدفمندی یارانه ها، پیشنهاد شده است در ازای اصلاح پولی 4200 تومانی و جبرانی برای اصلاح قیمت کالا، دارو، نان، 100 هزار میلیارد تومان یارانه جدید در اختیار مردم قرار گیرد. یارانه و خرید تضمینی گندم.

به این ترتیب کل یارانه پرداختی در سال آینده بر اساس این لایحه 336 هزار میلیارد تومان پیشنهاد شده است که 73 میلیون و 800 میلیارد تومان آن یارانه نقدی و معیشتی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، افرادی که اطلاعات نادرست و ناقص را در اختیار مراجع مذکور قرار دهند، متخلف محسوب می شوند و بر اساس بند (10) قانون هدفمندی یارانه ها، دولت موظف است از ادامه پرداخت ها جلوگیری و نسبت به اخذ آن اقدام کند. اقدامات قانونی لازم اقدامات مربوط به استرداد وجوه پرداخت شده. همچنین به منظور حمایت از صحت اطلاعات ارائه شده، نهاد هدف یارانه می تواند در صورت لزوم با استفاده از بانک های اطلاعات آماری کشور و یا با انجام تحقیقات میدانی، بررسی های لازم را انجام دهد. همچنین وزارت رفاه و تامین اجتماعی موظف است از پایگاه اطلاعات اقتصادی خانوارها برای گروه بندی خانوارهای جامعه هدف بر اساس درآمد خانوار استفاده کند.

به این ترتیب گروه های درآمدی مشمول درآمد نقدی و غیرنقدی موضوع این آیین نامه هر ساله با پیشنهاد وزارت رفاه و تامین اجتماعی و تصویب مجمع عمومی سازمان هدفمندسازی کمک های مالی تعیین می شود.

همچنین سهم پرداخت های نقدی و غیرنقدی و سامانه جامع تامین اجتماعی به پیشنهاد سازمان برای هدفمندی یارانه ها به تصویب مجمع عمومی این سازمان خواهد رسید. بر اساس این آیین نامه، پرداخت های نقدی و غیرنقدی در قالب دو گروه «خانوارهای متوسط ​​و پردرآمد» و «خانوارهای کم درآمد» انجام می شود. خانوارهای متوسط ​​و پردرآمد شامل کلیه خانوارهای کشور (به استثنای خانوارهای کم درآمد) است که پرسشنامه اطلاعات اقتصادی را تکمیل کرده و متقاضی دریافت یارانه هستند و خانوارهای کم درآمد نیز شامل افراد شناسایی شده توسط وزارت رفاه و تامین اجتماعی می شود. یا تایید شده توسط وزارت کشور .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، بر این اساس خانوارهای کم درآمد مشمول این آیین نامه شامل اقشار آسیب پذیر تحت پوشش نهادهای حمایتی، ساکنان مناطق محروم کشور و سایر اقشار نیازمند حسب مورد است. در عین حال سازمان هدفمندسازی یارانه ها موظف است حداقل شش ماه پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، خانوارهای پردرآمد را شناسایی کند. پس از آن، مبلغ پرداختی نقدی و غیرنقدی به هر یک از دریافت کنندگان کمک هزینه به خانوارهای کم درآمد، متوسط ​​و پردرآمد (پس از احراز هویت) و با در نظر گرفتن سقف شش نفر در هر نظافت، تقسیم می شود. پیشنهاد سازمان هدفمندی یارانه ها به تصویب مجمع عمومی سازمان خواهد رسید.

از روز قبل که این موضوعات مطرح شد، پشتیبانی فنی از سایت انجام شده است. مشکل اینجاست که شهروندانی که از یارانه عقب مانده اند باید در سامانه ای که توسط یک نهاد هدف راه اندازی و راه اندازی شده است ثبت نام کنند تا ردیابی شوند.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اما اتفاقی که در عمل رخ داد این است که به خاطر این سامانه 7 میلیون نفری که باقی مانده اند وارد سامانه ما شدند و حجم مراجعات
بود. سیستم را برای حضور یک میلیون نفر به صورت همزمان آماده کرده بود، اما حجم بالای بازدیدکنندگان اختلال ایجاد کرد که اکنون با تلاش های فراوان برطرف شده است.

چگونه تعیین می کنید که در کدام دهک درآمدی قرار دارید؟

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وظیفه تشخیص عشر و عشر شرکت را بر عهده دارد. این وزارتخانه هنوز جدول جدید دهک های درآمدی را منتشر نکرده است. اما قبل از آن نموداری منتشر شد که نشان می داد هر یک از افراد جامعه در کدام دهک درآمدی قرار دارند.

مبنای این کاهش درآمد ماهیانه خانوار بود که آنها را به 10 دهک تقسیم کرد.

بر این اساس افرادی که بین 1 تا 2 میلیون و 760 هزار تومان درآمد دارند در دهک اول تا سوم قرار می گیرند. افرادی که درآمد ماهیانه آنها بیش از 10 میلیون و 500 هزار تومان است در دهک دهم قرار دارند. افراد با درآمد 3 تا 10 میلیونی جزو دهک های چهارم تا نهم محسوب می شوند.

البته این جدول درآمدی که مبنای تقریبی است در سال 2019 منتشر شده است و جدول جدید و اطلاعات آن هنوز در دسترس نیست.

وی پرداخت نقدی یارانه را بهترین گزینه برای اصلاح سیاست پولی ترجیحی دانست و افزود: با حذف ارز 4200 تومانی بهترین راه پرداخت مستقیم یارانه به مردم است اما میزان پرداختی فعلی کافی نیست. . . زیرا بسیاری از مردم مشکل معیشتی دارند و باید مبلغ کمک هزینه افزایش یابد.

وی افزود: اکنون بیشترین یارانه غیرمستقیم به گاز و برق به کارخانجات، صنایع و خانوارها پرداخت می شود که چند برابر این یارانه به قشر متمول پرداخت می شود.

آقاق با تاکید بر حذف یارانه گاز و برق و کمک های مستقیم به مردم گفت: شناسایی عشر با ریسک و خطا همراه است و در آزادسازی قیمت 85 میلیون ایرانی که مایل به دریافت کمک هزینه هستند به جای عشریه کمک بلاعوض است. باید داده شود.” به همه و او نیز برای جلوگیری از خطر شناسایی عشر پرداخت. اشتباه در پرداخت دهک می تواند برای یک خانواده فقیر دردسرهای زیادی ایجاد کند، که بسیار خطرناک است، اما تمام آن مشکلات را جبران نمی کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه نیازی به دخالت دولت در بازار با آزادسازی قیمت ها نیست، گفت: سیاست اخیر دولت به معنای آزادسازی قیمت ها نبود، بلکه قیمت از سطحی به سطح دیگر تغییر کرد. به طور کلی، سیاست مداخله دولت از نظر قیمت‌گذاری باید اصلاح شود و قیمت‌گذاری تنها بر اساس مکانیسم عرضه و تقاضا باشد.

وی کنترل تورم، حمایت از اقشار آسیب پذیر از طریق پرداخت مستقیم یارانه و تجارت آزاد کالا برای رونق اقتصادی را از دیگر اقدامات ضروری آزادسازی قیمت ها و حذف ارز ترجیحی اعلام کرد.

نحوه درخواست عشر خانوار با کد ملی

یکی از راه های اطلاع از عشر خانوار بررسی کد ملی است. برای این امر افراد با شماره تلفن 09200006369 تماس حاصل نمایند.

در این مرحله افراد با وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار می توانند دهک درآمدی خانوار خود را شناسایی کرده و بدانند که در کدام یک از دهک های اول تا دهم درآمدی قرار دارند.

با این شماره هرکس می تواند عشر خانوار خود را با کد ملی ولی استعلام کند. به استثنای افرادی که همسر یا یکی از اعضای خانواده آنها در نیروهای مسلح است. این گروه برای اطلاع از عشریه درآمد خانواده خود با ستاد کل نیروهای مسلح تماس بگیرند.

ضمناً شماره تلفن 0216369 متعلق به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می باشد که برای پاسخگویی به سوالات در دسترس عموم می باشد.

نحوه درخواست دهک خانوار با کد ملی در 1401 + فیلم آموزشی کامل

از کجا بفهمم که چند ده یارانه پرداخت می شود؟ با این شماره تماس بگیرید و سوالات خود را بپرسید. برای اعتراض به عشر خود هم می توانید به این آدرس بروید.

از کجا بفهمم که چند ده یارانه پرداخت می شود؟

هموطنان می توانند با شماره تلفن گویا 09200006369 تماس بگیرند تا وضعیت عشر خود را جویا شوند.

✅ شماره تلفن 0216369 مرتبط با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت پاسخگویی به سوالات در دسترس عموم قرار گرفته و سامانه هدفمندسازی Hadafmandi.ir نیز در دسترس عموم قرار گرفته است.

هموطنانی که به هر دلیل نسبت به کمک هزینه تخصیصی ابهام یا اعتراض دارند می توانند به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه و اعتراض خود را ثبت کنند.

نحوه اطلاع از عشر خانوار با کد ملی را نیز ببینید

از کجا بفهمم که چند ده یارانه پرداخت می شود؟

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بازماندگان یارانه باید منتظر شروع سامانه هدفمندی باشند و در این مورد نگرانی نداشته باشند. وی افزود: اما کسانی که کمک بلاعوض دریافت کرده اند و احساس می کنند به اشتباه در دهک دهم یا غیر آن قرار گرفته اند می توانند در سامانه وزارت امور اجتماعی اعتراض کنند که نتیجه آن را رصد و اعلام می کنیم.

داریوش ابوحمزه طی گزارشی به پرسش هایی درباره اصلاح نظام یارانه ها و چرایی پرداخت نشدن یارانه به برخی افراد پاسخ داد. وی افزود: از زمان واریز کمک 45 هزار تومانی تاکنون اعتراضاتی نسبت به کمک بلاعوض وجود داشته است که از این مشکلات اطلاع داریم که یکی از دلایل آن عدم تایید حساب بانکی یا عدم ارسال پیامک بانکی است که شهروندان باید کنترل کند.

وی گفت: اما گروهی که اکنون یارانه آنها پرداخت نشده و نگران این وضعیت هستند دو گروه هستند، دسته اول مردم روستای 10درآمدی هستند که مشمول یارانه نمی شوند. دهک دهم
76 میلیون نفری که کمک بلاعوض دریافت کرده اند در دهک اول تا دهم هستند و کمکی واریز نکرده اند.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: علاوه بر دهک دهم، دسته دومی که یارانه آنها پرداخت نشده است کسانی هستند که به دلیل
کمک بلاعوض دریافت نمی کنند. ، ممکن است پدر خانواده در سال 2019 به دلیل توان مالی از دریافت کمک هزینه خودداری کرده باشد اما در سال های اخیر فرزندان وی ازدواج کرده و زندگی آنها از هم جدا شده است اما وی توانایی مالی ندارد و مشمول شرایط یارانه
این افراد مشمول دریافت یارانه هستند و عموماً جزء باقیمانده یارانه محسوب می شوند.

ابوحمزه با بیان اینکه سازمان هدف به زودی یک سری اقدامات را انجام می دهد تا این افراد به سامانه ای مراجعه کنند و ثبت نام کنند، گفت: این افراد پس از ثبت نام مجددا قلع و قمع می شوند و اگر در دهم نباشند. دهک، قطعا یارانه دریافت خواهند کرد.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا