چطور با گوشی زیرنویس را به فیلم بچسبانیم

برای افزودن زیرنویس به گوشی خود می توانید از نرم افزار یا پلیرهای مخصوص با این قابلیت استفاده کنید. در این مقاله با ما همراه باشید تا نحوه اضافه کردن زیرنویس در اندروید را بیاموزیم.

همچنین بخوانید :

اگر از آن دسته افرادی هستید که در گوشی خود فیلم می بینید یا عباراتی مانند “به طور دائم زیرنویس به فیلم ها در اندروید متصل شود”، “نحوه افزودن زیرنویس به فیلم ها در اندروید”، “نحوه افزودن زیرنویس به فیلم ها در گوشی خود” “Kenim” ” یا “حل مشکل زیرنویس فارسی اندروید” در اینترنت، برای افزودن زیرنویس به گوشی خود حتما به نرم افزار نیاز دارید. در این مقاله پلازا قصد داریم نحوه اضافه کردن زیرنویس به ویدیوها در اندروید را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید تا درباره اضافه کردن زیرنویس در موبایل بیشتر بدانید.

در ویدیوی زیر می توانید “نحوه افزودن زیرنویس به فیلم در گوشی خود” را با استفاده از برنامه VLC مشاهده کنید.

فهرست

برنامه های اندرویدی که از پخش و اضافه کردن زیرنویس روی گوشی پشتیبانی می کنند

همچنین بخوانید :

اکثر پخش کننده های ویدئویی چنین عملکردی را در اختیار کاربران خود قرار می دهند، اما توصیه ما استفاده از بهترین برنامه های موجود در Google Play است. یکی از بهترین پخش کننده های ویدیو در اندروید MX Player است که می توانید آن را به صورت رایگان از گوگل پلی دانلود کنید. این پخش کننده علاوه بر ارائه ایمنی کودک و سرعت پیمایش سازگار با حرکات مشخص، امکان تغییر اندازه و سرعت زیرنویس ها را به شما ارائه می دهد. MX Player به کاربر این امکان را می دهد که بالا و پایین و همچنین زیرنویس را به جلو و عقب حرکت دهد تا اگر بخشی از زیرنویس را نمی بینید دوباره آن را ببینید.

فرمت های زیر در برنامه MX Player پشتیبانی می شوند:

DVD، DVB، SSA/ASS

(پست آلفا (.ssa/.ass

(SAMI(.smi

(SubRip(.srt

(MicroDVD(.sub

(VobSub(.sub/.idx

(SubViewer2.0(.sub

(MPL2(.mpl

(TMPlayer(txt

تله تکست

(PJS(.pjs

(WebVTT(.vtt

برنامه MX Player می تواند اکثر نیازهای شما را در زمینه اضافه کردن زیرنویس در موبایل برطرف کند. اگر به دلایلی نمی توانید یا نمی خواهید از این برنامه استفاده کنید، می توانید از پخش کننده VLC استفاده کنید. این پخش کننده همچنین جایگزین خوبی برای MX Player است که از اکثر فرمت های زیرنویس ذکر شده در بالا پشتیبانی می کند. این برنامه کارآمد برای اضافه کردن زیرنویس در اندروید یکی از بهترین پخش کننده های رایگان است که ویژگی های راحت آنلاین را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. اگر از ظاهر MX Player راضی نیستید، VLC می تواند هر کاری را که MX Player انجام می دهد به کاربران خود ارائه دهد. با ما همراه باشید تا اپلیکیشن اضافه کردن زیرنویس به فیلم های گوشی خود را معرفی کنیم.

دانلود زیرنویس از طریق برنامه

می‌توانید از طریق سایت‌های مختلف زیرنویس را دانلود و اضافه کنید، اما جستجو و یافتن فایل مورد نظر ممکن است بیش از آنچه فکر می‌کنید طول بکشد. برنامه‌های دانلود زیرنویس به آسان‌تر کردن کار شما کمک می‌کنند. در ادامه چند برنامه برای چسباندن زیرنویس به فیلم های گوشی به شما معرفی می کنیم.

دانلود زیرنویس با SubLoader

هنگامی که پخش کننده مناسب خود را انتخاب کردید، نوبت به دانلود زیرنویس های مورد نیاز در دستگاه خود می رسد. زیرنویس‌هایی که پیدا می‌کنید احتمالاً توسط طرفداران ترجمه و ایجاد شده‌اند یا ظاهراً Fan-made هستند، اما به طور کلی می‌توانید زیرنویس‌هایی با کیفیت مناسب پیدا کنید. می توانید تنها با چند کلیک زیرنویس را در اندروید دانلود و اضافه کنید یا از طریق برنامه SubLoader صفحه نمایش را لمس کنید. افزودن زیرنویس در موبایل با استفاده از اپلیکیشن SubLoader آسان است و معمولاً چندین زیرنویس برای یک فایل وجود دارد.

برای افزودن زیرنویس به گوشی خود با استفاده از این برنامه کافی است چند بار صفحه را لمس کنید. برای آسان‌تر کردن افزودن زیرنویس در موبایل، SubLoader می‌تواند دستگاه شما را اسکن کند و ویدیوهای شما را به‌طور خودکار پیدا کند. حتی می توانید ویدیوهای خود را در برنامه باز کنید، اما در این صورت باید چند ثانیه تبلیغات برنامه را تحمل کنید.

زیرنویس را با استفاده از GMT دانلود کنید

برنامه GMT یک نرم افزار رایگان و بدون تبلیغات است که به کاربر کمک می کند زیرنویس فیلم ها را روی گوشی خود اضافه کند. برای استفاده از این نرم افزار باید اندروید 4 به بالا را روی گوشی خود داشته باشید. افزودن زیرنویس به گوشی با استفاده از این نرم افزار به این صورت است که اپلیکیشن زیرنویس فیلم های موجود در گوشی و کارت حافظه شما را جستجو کرده و در محیط اصلی برنامه نمایش می دهد. از این پس، برای استفاده از زیرنویس در اندروید تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی ویدیویی که برای آن به زیرنویس نیاز دارید ضربه بزنید و زیرنویس ها بلافاصله نمایش داده می شوند.

همچنین بخوانید :

اگر فکر می کنید زیرنویس اشتباهی را برای ویدیوی خود دانلود کرده اید، می توانید به صورت دستی نام فایل ویدیوی خود را جستجو کرده و فایل زیرنویس صحیح را دانلود کنید. علاوه بر این، افزودن زیرنویس به ویدیوها در اندروید با استفاده از این برنامه می‌تواند برای ویدیوهای به اشتراک گذاشته شده در شبکه نیز استفاده شود. یعنی حتی اگر فایل ویدیویی روی دستگاه دیگری باشد، می توانید زیرنویس آن را با استفاده از این برنامه دانلود کنید.

زیرنویس ها را با استفاده از دریافت زیرنویس دانلود کنید

افزودن و فعال کردن زیرنویس فارسی روی گوشی با استفاده از نرم افزار Get Subtitles همراه با تبلیغات است. این برنامه به طور خودکار فایل های ویدئویی دستگاه شما را جستجو کرده و در صفحه اصلی رابط کاربری برنامه نمایش می دهد. افزودن زیرنویس به ویدیو با استفاده از این برنامه برای ویدیوهای کارت حافظه دشوار است، اما همچنان می توانید به صورت دستی فایل ویدیویی مورد نظر را جستجو کنید. در مورد دقت و سرعت اضافه کردن زیرنویس به فیلم ها در اندروید، می توانید به این برنامه اعتماد کنید.

هنگامی که فایل ویدئویی مورد نظر را انتخاب می کنید، برنامه تمام فایل های زیرنویس مرتبط را روی صفحه نمایش می دهد. به‌طور پیش‌فرض، زبان زیرنویس جستجو شده روی گزینه انگلیسی تنظیم شده است، اما می‌توانید یکی از 170 زبان پشتیبانی‌شده توسط این برنامه را انتخاب کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی گزینه دانلود ضربه بزنید تا زیرنویس مورد نظر خود را دانلود کنید. علاوه بر این، گزینه دیگری برای دانلود مستقیم ویدیو در برنامه مورد علاقه خود و پخش زیرنویس های دانلود شده با آن وجود دارد. در ادامه مقاله نحوه اعمال زیرنویس برای ویدیو در گوشی با ما همراه باشید.

Subtitle Downloader برنامه ای برای پیوست کردن زیرنویس به فیلم های روی گوشی شما است

Subtitle Downloader نرم افزاری برای اضافه کردن زیرنویس به فیلم های اندروید است. تشخیص خودکار زیرنویس در این برنامه یکی از بهترین مزیت هایی است که می توان به آن اشاره کرد. امکان تغییر نام و زیرنویس ویدیو برای نمایش جستجوی دقیق از دیگر نکاتی است که می توان به آن اشاره کرد. همچنین باید بدانید که با استفاده از این ابزار می توانید به صورت دستی زیرنویس ها را روی فیلم های تکی به صورت انبوه بارگذاری کنید که در صورت فعال کردن زیرنویس سریال ها، شما را از دردسر نجات می دهد. اگر ویدیوهای زیادی در دستگاه اندرویدی خود دارید اما فضای محدودی دارید، با استفاده از این برنامه می توانید ویدیوهای خود را به کارت SD انتقال دهید تا فضای مورد نیاز خود را دریافت کنید. بد نیست بدانید که این ابزار در لیست بهترین اپلیکیشن ها برای افزودن زیرنویس به فیلم های آیفون به جایگاه خوبی دست یافته است.

رابط کاربری ساده و هزینه محدود استفاده از تمامی ابزارهای برنامه را می توان دو ویژگی دیگر دانست، بنابراین با یک جستجوی ساده در وب فارسی می توانید نسخه خریداری شده برنامه را به صورت رایگان دریافت کنید تا از نیاز به پرداخت . رابط کاربری ساده برنامه با ابزارهای خوبی همراه است که در میان آنها می توانید به تنظیمات مناسب نیز دسترسی داشته باشید. سرعت بالای شناسایی زیرنویس ها و همچنین فعال سازی اولیه و ایمن از دیگر مزیت هایی است که در مورد این ابزار می توان به آن اشاره کرد.

هنگام کار با برنامه Subtitle Downloader با منابع درگیر مشکلی نخواهید داشت زیرا حجم کم و ابزارهای ساده برنامه نیازی به منابع قوی نخواهد داشت و می توانید از برنامه Subtitle Downloader برای پیشبرد اقدامات خود در اندروید ساده استفاده کنید. تلفن (های) در بقیه لیست، با ما همراه باشید زیرا قصد داریم نحوه اضافه کردن زیرنویس به ویدیوها در تلفن‌های اندرویدی را به شما آموزش دهیم. همچنین، اگر از ابزار خوب دیگری استفاده می‌کنید که در آن ذکر نشده است. لیست برنامه ها و توضیحات در مورد نحوه اضافه کردن زیرنویس به فیلم ها در گوشی خود می توانید با ما تماس بگیرید.

نحوه اضافه کردن زیرنویس به گوشی

در ادامه با آموزش اضافه کردن زیرنویس در اندروید با استفاده از دو اپلیکیشن MX Player و VLC همراه شما هستیم.

نحوه اضافه کردن زیرنویس به فیلم ها در اندروید با استفاده از برنامه MX Player

در این بخش آموزش تصویری اضافه کردن زیرنویس به فیلم در اندروید با استفاده از اپلیکیشن MX Player را به شما ارائه می دهیم. افزودن زیرنویس به گوشی با استفاده از این نرم افزار بسیار آسان است و اگر نام فایل ویدیویی با نام زیرنویس یکی باشد، زیرنویس به صورت خودکار به ویدیو اضافه می شود. اگر اضافه کردن زیرنویس در اندروید با استفاده از این پخش کننده به صورت خودکار اتفاق نمی افتد، باید به صورت دستی انجام شود. برای این کار ابتدا باید اپلیکیشن MX Player را باز کنید. سپس روی گزینه زیرنویس از منو ضربه بزنید. “Open” را فشار دهید و فایل زیرنویس دانلود شده را پیدا و انتخاب کنید. حالا ویدیوی شما در محیط MX Player با زیرنویس نمایش داده می شود.

آموزش اضافه کردن زیرنویس به اندروید با استفاده از نرم افزار VLC

یکی دیگر از نرم افزارهای وارد کردن زیرنویس ویدئو و همگام سازی آن ها در اندروید VLC است و در این قسمت آموزش فعال سازی زیرنویس ویدئو در سیستم عامل اندروید را ارائه می دهیم. برای اضافه کردن زیرنویس در موبایل، ابتدا باید VLC را در دستگاه خود باز کنید. یک فیلم را در این برنامه اندروید پخش کنید و یک بار روی صفحه ضربه بزنید تا گزینه های بیشتری را ببینید. روی گزینه دوم از سمت چپ بین گزینه های قفل و پخش ضربه بزنید. گوشی را به اینترنت وصل کنید و روی گزینه دانلود زیرنویس ضربه بزنید. اگر نرم افزار فایل زیرنویس درست و دقیقی را برای فیلم مورد نظر شما پیدا کند، به صورت خودکار آن را دانلود کرده و به فایل ویدئویی اضافه می کند.

علاوه بر این، می توانید زبان زیرنویس های دانلود شده خود را نیز مشخص کنید (یک یا چند زبان). منوی برنامه ها را باز کنید. در تنظیمات برنامه و تنظیمات اضافی، روی گزینه زیرنویس ضربه بزنید. گزینه زبان دانلود زیرنویس را انتخاب کرده و زبان های مورد نظر را انتخاب کنید.

همچنین بخوانید :

اگر VLC زیرنویس ها را به صورت خودکار دانلود نمی کند، می توانید آنها را به صورت دستی به ویدیو اضافه کنید. برای اضافه کردن زیرنویس به گوشی از طریق نرم افزار VLC و به صورت دستی، ابتدا باید یک ویدیو را در برنامه VLC باز کنید. برای دیدن گزینه های برنامه روی صفحه ضربه بزنید. روی گزینه دوم از سمت چپ ضربه بزنید و زیرنویس مورد نظر را از فایل های گوشی خود پیدا و انتخاب کنید.

اگر سوال یا مشکلی در مورد نحوه چسباندن زیرنویس به ویدیوها در آیفون و اندروید دارید، می توانید در قسمت نظرات با ما تماس بگیرید.

آخرین کلمه

در این مقاله با اپلیکیشن های اضافه کردن زیرنویس در گوشی آشنا شدیم و نحوه اضافه کردن زیرنویس به فیلم در گوشی را یاد گرفتیم. بنابراین اکنون می توانید با سوال “چگونه زیرنویس فیلم ها را در گوشی های اندرویدی اضافه کنیم” خداحافظی کنید. از چه وسیله ای برای تماشای فیلم استفاده می کنید؟ چه نرم افزار دیگری را برای تماشای فیلم در گوشی خود پیشنهاد می کنید؟ معمولا از چه روشی برای آپلود زیرنویس خود استفاده می کنید؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

منتخب کاربران

آیا شما هم طرفدار تماشای فیلم با زیرنویس هستید؟ آیا همیشه زمان زیادی را صرف جستجو و فعال سازی زیرنویس می کنید؟ در این مقاله روش های مختلف برای پیوستن دائمی زیرنویس به ویدیو را خواهید آموخت.

ارتباط دائمی زیرنویس ها با فیلم به عنوان زیرنویس سخت، زیرنویس سخت یا «زیرنویس سوخته یا اجباری» نیز شناخته می شود. بنابراین، زیرنویس‌ها در این روش بخشی از ویدیو هستند و بدون نیاز به افزودن فایل زیرنویس جداگانه، می‌توان آنها را روی ویدیو مشاهده کرد.

چرا باید زیرنویس فیلم را برای همیشه وصل کنیم؟

دلایل زیادی برای پیوستن دائمی شرح‌ها به ویدیوها وجود دارد:

پخش‌کننده باید زیرنویس‌های ویدیو را در حین پخش ویدیو رمزگشایی و کدگذاری کند، که این کار به CPU فشرده است. بنابراین ممکن است در هنگام تماشای فیلم برخی مشکلات پیش بیاید.

پخش‌کننده‌های برخی از وب‌سایت‌ها، رایانه‌های رومیزی، تلفن‌های همراه یا تلویزیون‌ها ناسازگار هستند یا زیرنویس‌های کدگذاری شده با نرم‌افزار را به درستی نمایش نمی‌دهند. شاید با مشکلاتی مانند شکسته شدن یا نشان ندادن زیرنویس مواجه شده باشید. همچنین اگر می خواهید ویدیویی را با زیرنویس در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام یا تلگرام قرار دهید، باید زیرنویس آن را به صورت نسخه چاپی به آن پیوست کنید. زیرا از زیرنویس های جداگانه پشتیبانی نمی کنند.

این مشکلات برای زیرنویس های ثابت که نیازی به پلاگین زیرنویس ندارند وجود ندارد. بنابراین اگر می‌خواهید ویدیوهایی را با زیرنویس در رایانه، تلفن همراه، تلویزیون و هر جایی آزادانه تماشا کنید، زیرنویس‌ها را به‌طور دائم و کامل به ویدیو متصل کنید.

چگونه به طور دائم زیرنویس را به فرمت های MP4، MKV و سایر فرمت های ویدئویی اضافه کنیم؟ به خواندن این مقاله ادامه دهید تا با سه روش استفاده از VideoProc Vlogger، VLC Media Player و نرم افزار Handbrake برای پیوستن دائمی زیرنویس های SRT/ASS/SSA به فیلم ها آشنا شوید.

محتوای پیشنهادی: تفاوت بین فرمت های فیلم

زیرنویس‌ها را به‌طور دائم با VideoProc Vlogger جای‌گذاری کنید

برخی از نرم افزارهای ویرایش ویدیو می توانند به ما کمک کنند تا به راحتی زیرنویس را به فیلم ها اضافه کنیم. در اینجا ما نرم افزار VideoProc Vlogger را برای انجام آسان آن توصیه می کنیم. نرم افزار VideoProc Vlogger می تواند به راحتی زیرنویس ها و فایل های زیرنویس سخت کد شده را به فیلم های MP4/MKV/AVI/MOV اضافه کند.

چسباندن دائمی زیرنویس ها بدون افت کیفیت ویدیو

سهولت استفاده با نرم افزار – فقط با یک کلیک زیرنویس ها را به صورت دائمی روی MP4، AVI، MOV و سایر فایل های ویدیویی محبوب قرار دهید.

پیش‌نمایش فوری – جدول زمانی را اسکرول کنید و فوراً زیرنویس را پیش‌نمایش کنید.

پیش نمایش فوری و قابل تنظیم – فونت، رنگ، موقعیت و اندازه زیرنویس را در صورت نیاز تغییر دهید.

دارای موتور باکیفیت – پس از چسباندن زیرنویس، فیلم ها بدون افت کیفیت قابل مشاهده هستند.

سریع – با استفاده از فناوری GPU سطح 3، زیرنویس را در عرض چند دقیقه به MP4 و سایر فایل های ویدیویی اضافه کنید.

ویژگی های ویرایش پیشرفته – امکان تقسیم، اضافه کردن واترمارک، تغییر سرعت، برش حرکت، افزودن موسیقی، ویرایش فریم به فریم و موارد دیگر.

5 مرحله برای پیوستن دائمی زیرنویس به هر ویدیو

مرحله 1: نرم افزار VideoProc Vlogger را بر روی سیستم ویندوز یا مک خود دانلود و نصب کنید. نرم افزار را باز کنید و پروژه جدیدی را شروع کنید. فایل های رسانه ای شامل فیلم ها، تصاویر، موسیقی و فایل های زیرنویس را به کتابخانه رسانه اضافه کنید.

مرحله 2: ویدیوی اصلی را به آهنگ ویدیو بکشید و در صورت نیاز برخی ویرایش ها را انجام دهید.

مرحله 3: فایل زیرنویس را به قسمت Subtitle Track در جدول زمانی بکشید. می توانید فایل را به چپ یا راست بکشید تا با ویدیو همگام شود.

مرحله 4: روی Export کلیک کنید. در پنجره باز شده می توانید نام فایل، مقصد ذخیره فایل، فرمت خروجی، وضوح و کیفیت فیلم و غیره را تنظیم کنید.

مرحله 5: روی دکمه Start کلیک کنید تا رمزگذاری زیرنویس فعال شود. پس از مدتی، فایل ویدئویی نهایی را با زیرنویس پیوسته دریافت خواهید کرد.

مقاله پیشنهادی: چگونه لرزش فیلم را در پریمیر حذف کنیم

زیرنویس ها را به طور دائم با Handbrake بچسبانید

قبل از انتشار Handbrake 1.2.3، فقط می‌توانید فایل‌های زیرنویس SRT را جای‌گذاری کنید. با انتشار آخرین نسخه این نرم افزار می توانید زیرنویس های SRT، ASS و SSA را به صورت دائمی به ویدئوهای MKV و MP4 متصل کنید. با این حال، هنوز توانایی تغییر رنگ، مکان و اندازه زیرنویس را ندارد. به هر حال، بیایید نحوه استفاده از آن برای پیوست کردن زیرنویس به یک ویدیو را بررسی کنیم:

1. آخرین نسخه Handbrake را اجرا کنید

برنامه Handbrake را باز کنید و روی About Handbrake کلیک کنید.

Update > Check for updates را انتخاب کنید. Handbrake شروع به جستجوی نسخه فعلی و به روز شده برنامه می کند. اگر نسخه جدیدی در دسترس باشد، Handbrake از شما می خواهد آن را دانلود و بر روی سیستم خود نصب کنید. پس از دانلود آخرین نسخه، آن را اجرا کنید.

2. فایل های ویدئویی را به Handbrake اضافه کنید

روی File کلیک کنید تا کلیپ ویدیویی مورد نظر خود را با زیرنویس اضافه کنید. همچنین می توانید برای دانلود مستقیم برنامه، انگشت خود را به سمت راست بکشید.

3. فرمت ویدیویی مورد نیاز را انتخاب کنید

هنگامی که Handbrake با موفقیت ویدیوی منبع را بارگیری کرد، به نسخه اصلی هدایت خواهید شد. روی Preset کلیک کنید و نمایه ویدیوی مورد نیاز را انتخاب کنید. در همین حال، گزینه ای با بالاترین وضوح، 1080p (Full HD) وجود دارد. اگر می خواهید نتیجه ای با وضوح بسیار بالا داشته باشید، روی Save New Preset کلیک کنید تا یک پیش تنظیم سفارشی ایجاد کنید.

به قسمت Summary رفته و تب Format را باز کنید تا فرمت های خروجی مورد نظر خود را از MP4, MKV انتخاب کنید. WebM را انتخاب نکنید، زیرا به هیچ وجه از شرح‌های کدگذاری شده پشتیبانی نمی‌کند. اگر به فرمت های MOV، AVI و دیگر فایل ها نیاز دارید، بهتر است با VideoProc Vlogger کار کنید که بسیار سازگارتر است.

اگر مبتدی هستید، می‌توانید از تنظیمات ابعاد، ویدیوها، صداها و فیلترها صرفنظر کنید. با این حال، اگر به کنترل بهتری بر روی اندازه، کیفیت و سرعت پردازش فایل خروجی نیاز دارید، باید تمام تنظیمات را به دقت بررسی کنید.

4. فایل های زیرنویس را اضافه کنید

برای وارد کردن یک فایل زیرنویس SRT، ASS یا SSA به Handbrake، روی Subtitles > Import Subtitles کلیک کنید. کادر run-in را علامت بزنید.

5. محل فایل خروجی را انتخاب کنید

برای انتخاب پوشه فایل مقصد و ایجاد نام فایل جدید، روی Browse کلیک کنید. روی ذخیره کلیک کنید.

6. اضافه کردن زیرنویس را شروع کنید

روی گزینه Start Codec کلیک کنید که در نوار منوی بالایی سبز است. بسته به فرمت، زمان و کیفیت ویدیو، فرآیند اضافه کردن زیرنویس به ویدیو می تواند از چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشد.

محتوای پیشنهادی: نحوه حذف صفحه سبز در پریمیر

زیرنویس‌ها را به‌طور دائم با پخش‌کننده رسانه VLC جای‌گذاری کنید

استفاده از پخش کننده رسانه VLC برای پیوستن دائمی زیرنویس به فیلم ها برای مبتدیان کمی دشوار است. اگر مشکلی ندارید یا نمی خواهید نرم افزار جداگانه دیگری را نصب کنید، به خواندن این راهنما ادامه دهید.

1. پخش کننده رسانه VLC را باز کنید.

روی نماد VLC روی دسکتاپ خود کلیک کنید تا آن را اجرا کنید.

2. زیرنویس و فایل های ویدئویی اضافه کنید.

به Media رفته و Streams را انتخاب کنید. این شما را به پنل Open Media هدایت می کند. در آنجا باید ابتدا روی Add+ کلیک کنید تا فایل زیرنویس وارد شود. پس از آن می توانید روی کادر Use subtitle file کلیک کنید تا زیرنویس آماده شده اضافه شود. سپس بر روی Stream و سپس بر روی Next کلیک کنید.

3. مقصد برای پخش جریانی را انتخاب کنید.

برای دسترسی به پانل پیکربندی مقصد روی Add کلیک کنید. برای انتخاب پوشه فایل خروجی مورد نظر و تنظیم نام فایل، روی Browse کلیک کنید. پس از انجام تنظیمات مناسب روی Next کلیک کنید.

4. پروفایل مناسب را انتخاب کنید.

اکنون که در تب Stream Output هستید، اولین کار شما این است که گزینه Active Transcoding را فعال کنید.

پس از کلیک بر روی کادر پروفایل، تعداد زیادی کدک ویدیویی و صوتی در دسترس است. اما توصیه می کنیم از H.264 + MP3 (MP4) استفاده کنید تا از مشکلاتی مانند افت صدا، صدای نامناسب، تصاویر بد و غیره جلوگیری کنید.

5. نمایه انتخاب شده را ویرایش کنید.

برای دسترسی به برگه ویرایش نمایه، روی نماد جعبه ابزار خاکستری کلیک کنید. در آنجا می توانید کپسوله سازی، کدک ویدیویی، کدک صوتی و زیرنویس را ببینید. بیایید آنها را یکی یکی کشف کنیم:

کپسوله سازی

کپسوله کردن باید به همان ترتیب نام نمایه علامت گذاری شود.

به گزینه Subtitles در تب Feature دقت کنید. اگر نماد زیرنویس دارای یک ضربدر قرمز باشد، به این معنی است که فرمت‌های انتخاب شده اجازه اضافه کردن زیرنویس‌های سخت‌کد را نمی‌دهند. برای انتخاب پروفایل دیگر باید به مرحله قبل برگردید.

• کدک ویدیویی و کدک صوتی

به مبتدیان توصیه می‌شود تنظیمات این دو تب را در حالت پیش‌فرض خود رها کنند، زیرا هر تنظیم نامناسب نرخ بیت، وضوح یا نرخ فریم ممکن است منجر به افت کیفیت وحشتناک، رمزگذاری کند و بسیاری از مشکلات عجیب دیگر شود.

• زیرنویس

این ساده ترین اما مهم ترین مرحله است. زیرنویس‌ها را بررسی کنید و زیرنویس‌های همپوشانی ویدیو را فعال کنید، سپس روی ذخیره کلیک کنید.

پخش کننده رسانه VLC شروع به رمزگذاری زیرنویس ها می کند.

روی Next کلیک کنید. اکنون VLC شروع به اضافه کردن زیرنویس به ویدیوهای شما برای همیشه خواهد کرد. این فرآیند بسته به اندازه و فرمت فایل اصلی و خروجی از چند دقیقه تا چند ساعت طول می کشد. به یاد داشته باشید که قبل از تمام شدن همه چیز برنامه را نبندید.

چگونه با VLC ظاهر زیرنویس ها را تغییر دهیم؟

با پخش کننده رسانه VLC، می توانید ویژگی های زیرنویس از جمله فونت، رنگ، موقعیت، اندازه و سایر اطلاعات را تغییر دهید. توجه داشته باشید که زیرنویس‌ها را نمی‌توان پیش‌نمایش کرد، بنابراین ممکن است مجبور شوید چندین بار تلاش کنید تا به ظاهر دلخواه خود برسید.

1. روی Tools > Preferences کلیک کنید، به سمت چپ پایین رابط کاربری بروید و روی All کلیک کنید.

2. لیست تنظیمات را به پایین اسکرول کنید و گزینه Subtitles/OSD را پیدا کنید. پس از کلیک بر روی آن گزینه رندر متن را انتخاب کنید.

3. گزینه های زیادی برای تنظیم ظاهر زیرنویس ها در ویدیو موجود است.

4. پس از انجام تنظیمات مورد نیاز، روی Save کلیک کنید.

در نهایت…

تا اینجا 3 روش برای پیوستن دائمی زیرنویس و لذت بردن از فیلم ها و ویدیوها در دستگاه ها و پخش کننده های مختلف را یاد گرفتید. با نرم افزار VideoProc Vlogger به هر ویدیویی به صورت رایگان و آسان زیرنویس اضافه کنید. با این حال، پخش کننده رسانه VLC و Handbrake گزینه های خوبی برای این کار هستند. به یاد داشته باشید که اگر نیاز به ترجمه زیرنویس فیلم ها یا موزیک ویدیوهای مورد علاقه خود دارید، می توانید سفارش ترجمه زیرنویس را در سایت کارلنسر ثبت کنید تا مترجمان متخصص با بهترین هزینه و در اسرع وقت این کار را برای شما انجام دهند.

منبع

https://www.videoproc.com/video-process/add-hardcode-subtitles.htm

استفاده از ویدئو در شبکه های اجتماعی نقش مهم و تاثیرگذاری دارد. کسب و کارها ویدئو را به عنوان ابزاری قدرتمند برای نمایش محصولات و خدمات خود می بینند. بسیاری از افراد در شبکه های اجتماعی علاقه مند به اشتراک گذاری ویدیوهای خانگی، موزیک ویدیو کلیپ یا فیلم های مورد علاقه خود هستند. حتی فیلمسازان آماتور نیز تولیدات خود را در شبکه های اجتماعی ارائه می کنند تا وارد دنیای حرفه ای شوند. برای همه این افراد، اضافه کردن زیرنویس به فیلم ها در تلفن برای گسترش مخاطبان آنها بسیار مهم است. در این مقاله از مجله تکنولایف سعی داریم روش های افزودن زیرنویس به فیلم های اندروید و آیفون را معرفی کنیم. بنابراین، اگر کاربر شیائومی، سامسونگ یا آیفون هستید، این مقاله را جدی دنبال کنید.

چرا اضافه کردن زیرنویس به یک ویدیو مهم است؟

استفاده از زیرنویس باعث افزایش مخاطبان شما می شود. می توانید ویدیوهای خود را به افراد کم شنوا یا ناشنوا نشان دهید. همچنین استفاده از زیرنویس به شما امکان تماشای فیلم بدون صدا را می دهد.

برای بسیاری از افراد، مهم است که ویدیوی آنها به زبان دیگری زیرنویس شود. به خصوص زمانی که فیلم برای طیف وسیعی از مردم در سراسر جهان نمایش داده می شود. از سوی دیگر، زیرنویس فیلم ها یا موزیک ویدیوهای خارجی برای فارسی زبانان، فضای ارتباطی آنها را گسترش می دهد.

متن زیرنویس در طول فیلم در پایین صفحه ظاهر می شود و ممکن است شامل اشعار یا صداهای دیگر باشد. طبق آمار ارائه شده توسط شبکه اجتماعی فیسبوک، 85 درصد از ویدیوهای این پلتفرم بدون صدا مشاهده می شوند، بنابراین در صورت عدم وجود زیرنویس مناسب، ویدیوی شما دیده نمی شود. علاوه بر این، تحقیقات نشان می دهد که ویدیوهای دارای شرح 14 درصد بازدید بیشتری را جذب می کنند. چه کسی این فرصت فوق العاده را از دست خواهد داد؟

پیشنهاد نویسنده: بهترین سریال نتفلیکس در سال 2021

چسباندن زیرنویس به ویدیو در آیفون

دوربین های آیفون بسیار قدرتمند هستند. کیفیت بالای تصویر و پشتیبانی از فرمت 4K باعث شده تا عده ای از این دستگاه هوشمند برای فیلمبرداری حرفه ای خود استفاده کنند. از سوی دیگر، iMovie به عنوان یک ابزار قدرتمند ویرایش ویدیو. برای محصولات اپل به صورت رایگان در دسترس کاربران است. اما آیا می توان زیرنویس ویدیوها را در iOS با iMovie چسباند؟

آموزش اضافه کردن زیرنویس به فیلم ها در آیفون

iMovie برای آیفون به کاربران اجازه می دهد تا به راحتی زیرنویس فیلم ها را اضافه کنند. iMovie به طور پیش فرض روی گوشی های آیفون نصب می شود، در غیر این صورت به صورت رایگان در اپ استور قابل دانلود است. فضای ذخیره سازی این برنامه 700 مگابایت است، بنابراین قبل از نصب، مطمئن شوید که فضای خالی کافی در گوشی خود دارید.

پس از نصب iMovie، زمان شروع استفاده از آن است. وارد برنامه شوید. فیلم مورد نظر خود را از گالری انتخاب کنید. iMovie طیف گسترده ای از گزینه های ویرایش را برای ویرایش ویدیو در اختیار کاربر قرار می دهد که در اینجا فقط به گزینه اضافه کردن متن به ویدیو اشاره می کنیم.

وقتی وارد برنامه می شوید دو گزینه را می بینید: ایجاد پروژه فیلم (فیلم) یا تریلر (Trailer) هر گزینه ای که نیاز دارید. در هر دو حالت امکان اضافه کردن زیرنویس به ویدیو وجود دارد.

پس از انجام مرحله بالا و انتخاب فیلم از گالری، نوبت به ویرایش و چسباندن زیرنویس فیلم می رسد. مراحل زیر را دنبال کنید:

1- روی کلیپی که می خواهید ویرایش کنید ضربه بزنید. در این صورت یک کادر زرد رنگ در اطراف کلیپ انتخابی شما ظاهر می شود
2- در مرحله بعد آیکون T نشان داده شده در نوار پایین را انتخاب کنید. اکنون منویی ظاهر می‌شود که انواع فونت‌ها، انیمیشن‌ها و تم‌های نمایش متن را ارائه می‌دهد.
3 – برای پیش‌نمایش متن، روی متنی که می‌خواهید سبک متن مناسب را بیابید، ضربه بزنید. کافیست
5 را تایپ کنید – در مرحله بعد مشخص کنید جایی که متن روی ویدیو نمایش داده می شود: وسط، پایین یا بالا.
6- برای اطمینان از صحت زیرنویس می توانید ویدیو را پخش کنید. اگر سخت تایپ کردید نگران نباشید. به راحتی می توانید متن را ویرایش کنید. برای این کار به حالت ویرایش ویدیو برگردید، دوباره کلیپ را انتخاب کنید و روی آیکون T ضربه بزنید و روی “انجام شد” ضربه بزنید.
9- گزینه هایی برای ذخیره ویدئو در صفحه جدید به شما نمایش داده می شود. می توانید ویدیو را مرور کنید. یا با ضربه زدن روی نماد اشتراک گذاری (یک مربع با یک فلش رو به بالا) ویدیوی خود را در یک فایل ذخیره کنید یا آن را مستقیماً در رسانه های اجتماعی پست کنید.

از طریق iMovie ویدیوها را در iOS اضافه کنید

مطالب مرتبط: آموزش تصویری اتصال گوشی به تلویزیون های هوشمند و معمولی

استفاده از خدمات ویژه برای پیوست کردن زیرنویس به ویدیوها در آیفون

علاوه بر استفاده از iMovie، راه‌های دیگری نیز برای اضافه کردن زیرنویس به فیلم‌های آیفون وجود دارد. می توانید از وب سایت هایی استفاده کنید که خدمات ویژه ای را برای افزودن متن به ویدیو ارائه می دهند.

به عنوان مثال، وب سایت Rev.com به کاربران خود این گزینه را ارائه می دهد که زیرنویس را در دو حالت اضافه کنند: زیرنویس چسبنده و زیرنویس خارجی. استفاده از هر دو نوع کپشن می تواند تاثیر زیادی در رشد مخاطبان شما داشته باشد و همچنین می تواند رتبه صفحه یا سایت شما را افزایش دهد.

اضافه کردن زیرنویس به فیلم در IOS به وسیله‌ی سرویس Rev.com

برای افزودن متن به ویدیو در آیفون مراحل زیر را دنبال کنید:
1- به www.rev.com/caption بروید و روی دکمه «شروع» کلیک کنید
2- ویدیو خود را آپلود کنید یا URL ویدیو را وارد کنید. همچنین می توانید وارد حساب کاربری یوتیوب خود شوید و ویدیوی مورد نظر خود را انتخاب کنید
3- روی “فرمت های فایل تحویل داده شده” کلیک کنید. سپس فایل زیرنویس آماده شده خود را انتخاب کنید. به پلتفرمی که ویدیوی خود را در آن به اشتراک می گذارید توجه کنید. شبکه های اجتماعی مختلف از فرمت های مختلف زیرنویس پشتیبانی می کنند. ویدیوی کپشن ظرف 12 تا 24 ساعت به ایمیل شما ارسال می شود.

ترند امروز: 10 سلبریتی که از آیفون استفاده نمی کنند

نرم افزار پخش فیلم با زیرنویس در آیفون

راه های مختلفی برای تماشای فیلم با زیرنویس در آیفون وجود دارد. بهترین راه استفاده از پخش کننده ویدئو VLC است. برای این کار ابتدا برنامه VLC را برای آیفون خود به صورت رایگان از اپ استور دانلود کنید.

دستورالعمل های زیر را در تنظیمات گوشی اپل دنبال کنید:

1. تنظیمات >> عمومی >> دسترسی >> زیرنویس ها و زیرنویس ها
2. در بخش Style یکی از گزینه های Default، Large Text، Classic، Create New Style را انتخاب کنید.
3. زیرنویس انتخابی خود را مستقیماً از وب سایت دانلود زیرنویس یا با استفاده از نرم افزارهای کمکی دانلود کنید.
4. زیرنویس و نام فیلم را مطابقت دهید. در غیر این صورت زیرنویس نمایش داده نمی شود.
5. برنامه VLC.
6 را باز کنید. وارد قسمت تنظیمات VLC شوید.
7. بقیه مراحل را طبق روش زیر انجام دهید.
• SUBTITLES
• رمزگذاری متن
• رمزگذاری پیش فرض را به (عربی (Windows-1256)
تغییر دهید.

اگر سوالی دارید، چگونه می توان فیلم ها را با زیرنویس در iPad تماشا کرد؟ باید گفت روش کار با iMovie و سایر نرم افزارها در آیفون و آیپد یکسان است و با مطالعه این مطلب می توانید فیلم های خود را با زیرنویس در آیپد مشاهده کنید.

نرم افزار پخش فیلم با زیرنویس در اندروید و آی او اس

چسباندن زیرنویس به ویدیو در اندروید

در این قسمت به روش های افزودن زیرنویس به فیلم ها در گوشی های اندرویدی می پردازیم. اندروید گزینه های گسترده ای را برای ویرایش فیلم ها و افزودن متن به تصاویر به کاربران خود ارائه می دهد که در اینجا به 4 روش اشاره می کنیم.

VLC: نرم افزاری برای افزودن زیرنویس به فیلم ها در اندروید

پس از نصب برنامه رایگان VLC برای اندروید از گوگل پلی مراحل زیر را دنبال کنید.

1- برنامه VLC را باز کنید. به برنامه اجازه دهید فایل های تصویری موجود در حافظه گوشی را اسکن کند. سپس فیلم مورد نظر خود را انتخاب کنید. روی نماد “Reader” در گوشه سمت چپ پایین ضربه بزنید.
2- از منو گزینه “Subtitle” را انتخاب کرده و دانلود را فشار دهید.
3- اکنون با استفاده از ابرداده موجود در اینترنت بسته به فرمت فایل، طول زبان فیلم و زیرنویس مورد نظر خود را جستجو کنید. VLC بهترین زیرنویس های موجود را در اختیار شما قرار می دهد. و با فشار دادن زیرنویس ها، فقط چند ثانیه طول می کشد تا فایل به ویدیوی شما اضافه شود. در پایان، دکمه “پایان” را فشار دهید
4 – زیرنویس ها بلافاصله به ویدیو در دستگاه اندرویدی شما اضافه می شوند. اگر زیرنویس با ویدیو مطابقت نداشت، می توانید از گزینه سفارشی سازی برنامه برای اعمال تنظیمات مورد نظر خود استفاده کنید.

MX Player: زیرنویس ها را روی ویدیو در اندروید بچسبانید

همچنین می توانید از برنامه MX Player برای اضافه کردن زیرنویس به فیلم در گوشی اندرویدی خود استفاده کنید.
1- ابتدا برنامه MX Player برای اندروید را روی گوشی خود نصب کنید. MX Player برای دانلود رایگان است اما در هنگام استفاده از برنامه تبلیغات ظاهر می شود.
2- MX Player را باز کرده و فیلم مورد نظر خود را انتخاب کنید. اکنون روی نماد پخش کننده در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید.
3 – یک لیست طولانی از زیرنویس فیلم برای شما نمایش داده می شود. می توانید زیرنویس مورد نظر را از بین آنها انتخاب کنید و سپس روی “دانلود” ضربه بزنید.

به صورت دستی زیرنویس به ویدیوها در اندروید اضافه کنید

در این روش باید به صورت دستی زیرنویس را به گوشی خود اضافه کنیم. وب سایت های زیادی وجود دارند که به شما امکان می دهند زیرنویس فیلم ها، موزیک ویدیوها و برنامه های تلویزیونی را به زبان های مختلف دانلود کنید. اکثر این وب سایت ها رایگان هستند. برای مثال می توانید به یکی از 3 سایت زیر مراجعه کنید.

Subscene.com
Opensubtitles.org
Podnapisi.net

1- پس از دانلود زیرنویس فایل آن در گوشی باز شود. اکثر وب سایت هایی که زیرنویس ارائه می کنند از فرمت zip استفاده می کنند. پس از باز کردن، مطمئن شوید که فایل زیرنویس با فرمت SRT باشد.
2- Open VLC. روی نماد درایو ضربه بزنید. انتخاب فایل های زیرنویس را باز کنید.
3- به پوشه ای که فایل SRT را ذخیره کرده اید بروید و زیرنویس را انتخاب کنید.
4- در پایان زیرنویس به فیلم اضافه خواهد شد.

زیرنویس را از وب سایت Subscene دانلود کنید

معرفی نرم افزار Subtitle Downloader برای اندروید

در این قسمت قصد داریم نرم افزاری را که مخصوص دانلود زیرنویس اندروید طراحی شده معرفی کنیم. همه این برنامه ها به راحتی در گوگل پلی برای دانلود در دسترس هستند.

دریافت زیرنویس

یک برنامه رایگان که ممکن است شما را با تبلیغات آزار دهد. با این وجود، یکی از بهترین نرم افزارهای دانلود زیرنویس به حساب می آید و از 170 زبان مختلف پشتیبانی می کند. در برنامه Get Subtitles برای اندروید، می توانید زیرنویس مورد نظر خود را هم به صورت دستی و هم به صورت خودکار پیدا کنید. پس از نمایش لیست زیرنویس های یافت شده، کافیست روی یکی ضربه بزنید و آن را دانلود کنید.

زیرنویس GMT

برنامه GMT برای اندروید یک دانلود کننده زیرنویس رایگان و بدون تبلیغات است که می تواند به طور خودکار بهترین گزینه ممکن را به شما نشان دهد. همچنین در قسمت جستجو می توانید با وارد کردن نام فیلم زیرنویس را به صورت دستی دانلود کنید.

دانلود کننده زیرنویس

نرم افزار Subtitle Downloader برای اندروید در دو نسخه رایگان همراه با تبلیغات و پولی در گوگل پلی موجود است. ویژگی این برنامه دقت در جستجوی زیرنویس و امکان دانلود همزمان چندین زیرنویس است.

آخرین کلمه

علاوه بر بهترین روش هایی که ذکر کردیم، نرم افزارهای دیگری نیز برای تماشای فیلم و چسباندن زیرنویس به فیلم ها و فیلم ها وجود دارد. اگر می‌خواهید از برنامه‌های دیگری برای اضافه کردن زیرنویس به فیلم‌ها در آیفون و اندروید خود استفاده کنید، توصیه می‌کنیم آن‌ها را از اپ استور یا گوگل پلی دانلود کنید. نرم افزار رایگان عمدتاً با تبلیغات زیادی همراه است یا عملکرد محدودی دارد. باید به این نکته توجه کنید.

بهترین تلویزیون های ساخت و مونتاژ ایران کدامند؟ اگر می خواهید بهترین این برندها را داشته باشید، با ما همراه باشید.

بهترین تلویزیون ایرانی

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمدپارسا

سلام، ممنون از مقاله جالبت! من همیشه دنبال یه روش ساده و کاربردی برای اضافه کردن زیرنویس به فیلم ها بودم و این مقاله واقعا کمکم کرد. فقط یه جاهایی کمی توضیحات نیاز به ویرایش دارن، ولی در کل عالی بود.

دکمه بازگشت به بالا