چطور با کامپیوتر به اینترنت وصل شویم

اگرچه اتصال کامپیوتر به اینترنت کار ساده ای به نظر می رسد، اما هنگام اتصال باید به نکاتی توجه کرد. راه های زیادی برای اتصال به اینترنت وجود دارد. در این مقاله دو روش اتصال وای فای، اترنت و تلفن را آموزش می دهیم. همچنین اگر کامپیوتر شما آداپتور ندارد، می توانید با استفاده از این آموزش آداپتور مناسب را انتخاب کنید. در این مقاله از آچارباز با نحوه اتصال کامپیوتر خود به اینترنت آشنا می شویم. با ما بمان. در صورت نیاز به تعمیر کامپیوتر یا تعمیر مودم برای اتصال به اینترنت می توانید از طریق سایت یا اپلیکیشن آچارباز با کارشناسان ما تماس بگیرید.

فهرست

از نرخ تعمیر کامپیوتر با بهترین متخصصان شهر خود بهره مند شوید

نحوه اتصال کامپیوتر خود به اینترنت: اتصال به Wi-Fi

اتصال کامپیوتر به اینترنت وای فای معمولاً بسیار آسان است. برای این شغل:

مطمئن شوید که رایانه شما در محدوده یک شبکه Wi-Fi قرار دارد و سیگنال کافی دریافت می کند.

در رایانه، روی نماد شبکه واقع در بخش اعلان ها (گوشه سمت راست پایین صفحه) کلیک کنید.

شبکه مورد نظر را انتخاب کنید. شما باید شبکه را با نام آن انتخاب کنید، بنابراین اگر نام وای فای خود را نمی دانید، می توانید روتر را بررسی کنید.

اگر می‌خواهید بعداً به این شبکه متصل شوید، روی اتصال خودکار کلیک کنید.

سپس روی Connect کلیک کنید.

رمز عبور را وارد کنید.

اگر شبکه شما نیاز به احراز هویت بیشتری دارد، مرورگر اینترنت را باز کنید تا صفحه شبکه مورد نظر باز شود و بتوانید احراز هویت کنید.

نماد شبکه را بررسی کنید تا ببینید آیا متصل هستید یا خیر.

پروپوزال مطالعه

در گذشته برای اتصال کامپیوترها به اینترنت از کابل استفاده می کردیم. اما اکنون اکثر کاربران اتصال بی سیم را ترجیح می دهند. اگر می خواهید شبکه بی سیم خود را راه اندازی کنید، به یک روتر بی سیم نیاز دارید. فرآیند نصب برای روترهای مختلف متفاوت است. بنابراین همیشه قبل از نصب دستورالعمل نصب روتر را بررسی کنید. در مرحله بعد، باید بدانید که آیا رایانه شما دارای کارت شبکه بی سیم است یا خیر. معمولا مدل های مختلف لپ تاپ و تبلت دارای آداپتور بی سیم هستند اما برخی از مدل های کامپیوتر این آداپتور را ندارند. برای اطمینان از داشتن آداپتور، این مراحل را دنبال کنید:

میانبر Win+R (دکمه ای که شبیه پنجره است و دکمه R) را فشار دهید تا پنجره Run باز شود. سپس در کادر خالی، devmgmt.msc را تایپ کنید و روی Open کلیک کنید تا Device Manager باز شود.

در پنجره باز شده روی Network adapters دوبار کلیک کنید تا لیست زیر را ببینید.

در لیست، به دنبال آداپتورهایی باشید که دارای Wi-Fi، Wireless، WLAN یا 802.11 هستند. اگر گزینه ای پیدا کردید، به این معنی است که رایانه شما یک کارت شبکه بی سیم دارد.

برای اتصال به WiFi باید بررسی کنیم که کامپیوتر ما آداپتور شبکه دارد یا نه.

اگر رایانه شما آداپتور ندارد، بخش بعدی این مقاله در مورد کلیدها را ببینید.

پروپوزال مطالعه

آداپتورهای اینترنت بی سیم

1- آداپتور USB Wi-Fi; نصب آسان بدون تجهیزات

اگر می خواهید بدون کابل به اینترنت متصل شوید، اولین گزینه آداپتور USB است. یک آداپتور USB کامپیوتر شما را به روتر متصل می کند حتی اگر کارت شبکه بی سیم نداشته باشد.

چگونه آداپتور USB را نصب کنیم؟

بیشتر اوقات، آداپتور USB Wi-Fi به طور خودکار به Wi-Fi متصل می شود، اما اگر وصل نشد، این مراحل را دنبال کنید:

آداپتور معمولا سی دی دارد. این سی دی را داخل کامپیوتر قرار دهید و نرم افزار درایور آن را نصب کنید. سپس آداپتور USB WiFi را به رایانه متصل کرده و مراحلی را که روی صفحه ظاهر می شود دنبال کنید. اکنون باید یک نام برای آداپتور از پنجره نصب وارد کنید. پس از آن، یک رمز عبور انتخاب کنید و شبکه های WiFi را در محدوده کامپیوتر جستجو کنید. شبکه مورد نظر را انتخاب کرده و با وارد کردن رمز به شبکه متصل شوید.

از مزایای آداپتور USB WiFi این است که به سخت افزار خاصی نیاز ندارد، نصب آن آسان است، نیازی به کابل ندارد و ارزان است.

2- کارت وای فای PCIe; سرعت عالی

اگر می خواهیم بدانیم چگونه کامپیوتر خود را به اینترنت متصل کنیم تا از بالاترین سرعت لذت ببریم، آداپتور وای فای PCI-e بهترین گزینه است. سرعت اینترنت این اتصال بسیار بالاست.

رایانه شما یک آداپتور Wi-Fi با سرعت متوسط ​​دارد. می توانید یک آداپتور پرسرعت مانند PCI-e WiFi را به عنوان کارت دریافت کنید یا آن را به عنوان افزونه به مادربرد اضافه کنید.

چگونه کارت وای فای PCIe را نصب کنیم؟

کامپیوتر را خاموش کنید و آن را از برق بکشید. قاب کامپیوتر را باز کنید. اسلات PCI را پیدا کرده و پوشش را بردارید. آداپتور PCI-e Wi-Fi را روی آن نصب کنید. پیچ آداپتور را ببندید. کیس کامپیوتر را ببندید. سی دی آداپتور را در دستگاه قرار دهید و درایورها را نصب کنید. پس از نصب، کامپیوتر را مجددا راه اندازی کنید.

یکی از مزایای آداپتور PCI-e WiFi این است که اتصال قوی، آنتن دهی و عدم نیاز به پورت USB دارد.

3- کارت وای فای; اینترنت پایدار

کارت وای فای که به عنوان کارت شبکه بی سیم نیز شناخته می شود، دستگاهی است که می توانید از آن برای اتصال کامپیوتر خود به وای فای بدون کابل استفاده کنید. نحوه نصب این کارت مانند نصب یک آداپتور PCI-e است. اگر یک کارت وای فای خوب روی رایانه خود نصب کنید، می توانید از اتصال پایدارتری لذت ببرید. اما قبل از نصب، لطفاً مطمئن شوید که رایانه شما از این نوع کارت پشتیبانی می کند.

قیمت تعمیر مودم و روتر را از بهترین متخصصان شهر خود دریافت کنید

چگونه کارت وای فای را نصب کنیم؟

کامپیوتر را باز کنید و محل اسلات PCI-e را پیدا کنید. کارت وای فای را در شکاف قرار دهید و آن را با پیچ محکم کنید. سپس پرونده را ببندید. دیسک درایور را در دستگاه قرار دهید و مراحل نصب نرم افزار را دنبال کنید. کامپیوتر را مجددا راه اندازی کنید. اکنون می توانید به وای فای متصل شوید.

یکی از مزیت های کارت وای فای آنتن دهی، سرعت بالای آن و پوشش دادن برد بیشتر است.

نحوه اتصال کامپیوتر خود به اینترنت: اتصال اترنت

اتصال به اترنت، مانند WiFi، معمولا آسان است. اما برخی از دستگاه ها مانند لپ تاپ ها پورت اترنت ندارند. به همین دلیل خرید آداپتور لازم برای کابل اترنت ضروری است. کابل های اترنت انواع مختلفی دارند. برای مثال، Cat-5 و Cat-5e کندتر از کابل Cat-6 هستند. البته سرعت اترنت به اتصال روتر و تعداد دستگاه های متصل به شبکه نیز بستگی دارد. بنابراین اگر قرار نیست کارهای اینترنتی زیادی انجام دهید و تنها کسی هستید که از آن شبکه اینترنتی استفاده می کنید، نیازی به کابل Cat-6 ندارید.

برای اتصال به شبکه اترنت، به کابل آن نیاز داریم.

یک سر کابل را به پورت اترنت کامپیوتر و سر دیگر آن را به روتر یا مودم وصل کنید. پورت اترنت معمولا در پشت کیس کامپیوتر قرار دارد. اگر رایانه شما پورت اترنت ندارد، یک آداپتور اترنت تهیه کنید. به عنوان مثال، اگر دارای پورت USB-C است، می توانید از آداپتور اترنت به USB-C استفاده کنید.

حالا ببینید آیا کامپیوتر شما اترنت را تشخیص می دهد یا خیر. برای این کار معمولاً باید اتصال بی سیم رایانه را غیرفعال کنید تا رایانه بتواند به جای آن اترنت را شناسایی کند.

پروپوزال مطالعه

نحوه اتصال کامپیوتر خود به اینترنت: اتصال به اینترنت در گوشی شما

اگر به اینترنت نیاز دارید اما وای فای خانگی ندارید، می توانید از طریق تلفن خود به اینترنت متصل شوید. در این قسمت از مقاله نحوه اتصال کامپیوتر به اینترنت روشی به نام Tethering را آموزش می دهیم. اتصال کامپیوتر به اینترنت گوشی را Tethering می گویند. به این ترتیب انرژی گوشی شما از باتری کامپیوتر تامین می شود.

کاربران اندروید می توانند به سه روش اینترنت گوشی را با کامپیوتر به اشتراک بگذارند:

اتصال از طریق USB

از طریق بلوتوث وصل شوید

از هات اسپات تلفن استفاده کنید

در ادامه خواهیم دید که چگونه کامپیوتر خود را به هر طریقی به اینترنت متصل کنید.

قبل از انجام هر کاری، مطمئن شوید که تلفن شما یک اتصال اینترنتی فعال دارد. توجه داشته باشید که قدرت سیگنال تلفن همراه بر سرعت اتصال تأثیر می گذارد. همچنین باتری گوشی را سریعتر خالی می کند.

پروپوزال مطالعه

اتصال از طریق USB

تلفن های همراه مدت هاست که عملکرد مودم دارند. به کمک این قابلیت می توانید اینترنت گوشی را با استفاده از کابل با کامپیوتر به اشتراک بگذارید. برای این کار کابل USB را که برای شارژ گوشی استفاده می کنید به کامپیوتر وصل کنید. مراحل زیر را برای تنظیم اتصال دنبال کنید. البته ممکن است برخی از مراحل بسته به مدل گوشی و نسخه اندروید متفاوت باشد.

تنظیمات > شبکه و اینترنت > پیشرفته > نقطه اتصال و اتصال به اینترنت را باز کنید. همچنین می توانید روی اعلانی که هنگام اتصال دستگاه ظاهر می شود کلیک کنید.

گزینه USB tethering را فعال کنید. اگر این گزینه خاکستری است، بررسی کنید که آیا هر دو طرف کابل USB به درستی وصل شده اند یا خیر.

نقطه اتصال و هشدار اتصال به اینترنت ظاهر می شود. روی OK کلیک کنید.

یک اعلان ظاهر می شود که نشان می دهد اتصال فعال است.

از طریق بلوتوث وصل شوید

برای اتصال گوشی به کامپیوتر، ابتدا باید دو دستگاه را با هم جفت کنید.

تنظیمات تلفن Android را باز کنید: تنظیمات > دستگاه‌های متصل. همچنین می توانید تنظیمات را با فشار دادن و نگه داشتن نماد بلوتوث باز کنید.

جفت کردن یک دستگاه جدید را انتخاب کنید.

در رایانه، از میانبر Win + I برای باز کردن صفحه تنظیمات استفاده کنید.

Devices > Bluetooth & other devices را انتخاب کنید.

بلوتوث را فعال کنید و روی Add Bluetooth ضربه بزنید.

تلفن خود را انتخاب کنید و فرآیند جفت شدن را دنبال کنید.

وقتی جفت‌سازی کامل شد، در تلفنتان، تنظیمات > شبکه و اینترنت > نقطه اتصال و اتصال به اینترنت را باز کنید و اتصال به اینترنت با بلوتوث را روشن کنید.

در رایانه، روی نماد بلوتوث کلیک راست کرده و Join Personal Network را انتخاب کنید.

در منوی باز شده گوشی خود را پیدا کرده و روی آن کلیک راست کنید.

Connect using > Hotspot را انتخاب کنید.

اکنون یک اعلان بر روی تلفن شما ظاهر می شود که به شما می گوید اتصال فعال است.

تعمیر مودم و روتر در محل با آچار

نصب اینترنت و تعمیر مودم خود را به کارشناسان آچارباز بسپارید. در صورت مشاهده مشکل در مودم و اینترنت خود کافی است درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید:

تعمیر مودم

اتصال بیسیم

با استفاده از عملکرد هات اسپات می توانید از مزایای سرعت بلوتوث و USB به طور همزمان لذت ببرید. این روش محبوب ترین راه برای اتصال گوشی به کامپیوتر است. برای این شغل:

تنظیمات > شبکه و اینترنت > پیشرفته > نقطه اتصال و اتصال به اینترنت را باز کنید.

روی Wi-Fi hotspot کلیک کنید و هات اسپات را در صفحه باز شده فعال کنید.

در این صفحه می توانید گزینه های شبکه را تنظیم کنید. به عنوان مثال، نام نقطه اتصال را ویرایش کنید. در برخی از گوشی ها، برای مشاهده این گزینه ها باید منوی Configure Hotspot را باز کنید.

برای مشاهده رمز عبور روی Hotspot Password کلیک کنید.

سپس در رایانه، میانبر Win + I را فشار دهید تا صفحه تنظیمات باز شود.

به Network and Internet > Wi-Fi بروید.

روی View Available Networks کلیک کنید.

شبکه تلفن خود را پیدا کنید و روی اتصال ضربه بزنید. همچنین می توانید این کار را از طریق نماد اینترنت در گوشه سمت راست پایین صفحه انجام دهید.

در مرحله آخر رمز شبکه ای را که در گوشی مشاهده کردید وارد کنید.

در این مقاله آچارباز با نحوه اتصال کامپیوتر خود به اینترنت آشنا شدیم. اگر سوالی داشتید در قسمت نظرات به آنها پاسخ خواهیم داد.

تعمیر کامپیوتر در محل با آچار

سرویس تعمیرات کامپیوتر در آچارباز یک کارگاه آنلاین تعمیر کامپیوتر موبایل می باشد که وظیفه آن عیب یابی و تعمیر کلیه سیستم های کامپیوتری می باشد. در صورت بروز مشکل نرم افزاری و سخت افزاری کافی است درخواست تعمیر لپ تاپ را در اپلیکیشن سرویس موبایل آچارباز ثبت کنید.

تعمیر کامپیوتر

5/5 – (1 امتیاز)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

اینترنت و شبکه های بی سیم (WIFI) امروزه به یکی از اولویت ها و نیازهای ما انسان ها تبدیل شده است، بنابراین اکثر کارهای روزمره خود را با این فناوری هماهنگ می کنیم. گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌ها به دلیل قابلیت‌هایی که دارند مستقیماً به وای‌فای متصل می‌شوند، اما رایانه‌های رومیزی (PC) و لپ‌تاپ‌های قدیمی‌تر به دلیل نداشتن وای‌فای نمی‌توانند مستقیماً به وای‌فای متصل شوند. -فای داخلی. برای اتصال به شبکه وای فای و با ما همراه باشید تا در این پست این ترفند را به شما آموزش دهیم.

کاربردهای استفاده از وای فای:

اتصال به شبکه جهانی اینترنت بدون استفاده از کابل یا سیم اضافی.

تبادل اطلاعات سریعتر از سایر سخت افزارها مانند بلوتوث.

چندین نفر می توانند همزمان از شبکه وای فای استفاده کنند.

برای اتصال به شبکه وای فای باید از کامپیوتری با قابلیت وای فای استفاده کنید یعنی کارت وای فای روی آن نصب شده است. حال اگر سیستم شما این امکان را ندارد چندین گزینه برای شما وجود دارد که می توانید از یکی از آنها استفاده کنید:

دانگل USB Wi-Fi: کارت شبکه بی سیم USB (دانگل USB Wi-Fi) نیز به عنوان فلاش کار می کند. شما به راحتی می توانید آن را از یک سیستم به سیستم دیگر انتقال دهید، بنابراین ابتدا باید درایور دانگل USB وای فای را نصب کنید، اما پس از آن فقط دانگل را وصل کرده و از آن استفاده کنید.

با این برنامه ساده، تنها با گوش دادن به مدت 5 دقیقه در روز، در 80 روز به هر زبانی مانند بلبل صحبت کنید! بهترین روش روز تقویت حافظه همزمان آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!

نصب USB Wi-Fi در ویندوز 7

کارت شبکه بی‌سیم PCI-E: برای اتصال شبکه پایدارتر در فواصل طولانی‌تر و توان عملیاتی بهتر، کارت شبکه بی‌سیم PCI-E بر اساس تجربه عملکرد بهتری ارائه می‌دهد.

مادربرد جدید با وای فای داخلی: اگر مادربرد شما می تواند از کارت شبکه بی سیم داخلی پشتیبانی کند، می توانید با خرید کارت وای فای، سیستم خود را به وای فای متصل کنید.

پس از ارائه این قابلیت به سیستم با یکی از روش های فوق، درایورهای کارت را نصب کرده و به اکسس پوینت دسترسی پیدا کنید.

نکته: هات اسپات نقطه ای برای شبکه وای فای است که یک جعبه کوچک متصل به اینترنت است. این جعبه حاوی یک رادیو 802.11 است که می تواند با بیش از 100 کارت 802.11 به طور همزمان صحبت کند. در حال حاضر نقاط وای فای زیادی در مکان هایی مانند رستوران ها، هتل ها، کتابخانه ها و فرودگاه ها وجود دارد.

این مقاله را حتما بخوانید: ساده ترین و بهترین راه برای جلوگیری از هک وای فای (آموزش تصویری)

برای اتصال به شبکه وای فای ابتدا به منوی استارت در کنترل پنل بروید. حال در قسمت Network and Internet بر روی View network status and tasks کلیک کنید.

در این قسمت گزینه Change adapter settings را انتخاب کنید.

با انتخاب این گزینه تمامی آداپتورهای نصب شده در سیستم نمایش داده می شوند. آداپتور شبکه سخت افزاری است که برای اتصال به شبکه استفاده می شود. در این حالت دو گزینه مشاهده می شود: Local Area Connection که همان اتصال از طریق کابل اترنت است و Wireless Network Connection که اتصال به شبکه های WiFi را فراهم می کند.

Wireless Network Connection را انتخاب کنید، سپس روی دکمه Connect to در بالای پنجره کلیک کنید.

می توانید به جای روش قبلی، روی Wireless Network Connection دوبار کلیک کنید. با این کار کادری در گوشه سمت راست پایین باز می شود و شبکه های بی سیم موجود را نمایش می دهد.

اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد یک شبکه برای شما نمایش داده شود، کافی است ماوس خود را روی آن قرار دهید، این اطلاعات شامل قدرت سیگنال است و همچنین به شما می گوید که آیا شبکه رمز عبور دارد یا خیر.

برای اتصال به شبکه مورد نظر روی شبکه کلیک کنید و اگر همیشه می خواهید کامپیوتر شما به صورت خودکار به شبکه متصل شود گزینه Connect automatically را فعال بگذارید. اکنون برای اتصال به شبکه روی Connect کلیک کنید.

در این مرحله، اگر شبکه وای فای دارای رمز عبور است، باید رمز عبور را وارد کرده و گزینه Hide characters را فعال کنید تا کسی نتواند رمز عبور را ببیند. به این ترتیب رمز عبور با یک نقطه نشان داده می شود. در نهایت روی OK کلیک کنید.

اتصال به اینترنت (از طریق ADSL | بی سیم | از طریق کارت اینترنت)

با استفاده از این روش به راحتی می توانید کامپیوتر خود را به وای فای متصل کنید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

چگونه اینترنت را از گوشی به کامپیوتر وصل کنیم؟ روش های مختلفی برای اتصال گوشی به کامپیوتر و لپ تاپ وجود دارد. از جمله استفاده از کابل USB، بلوتوث، وای فای و غیره.

ستاره سرویس فناوری – آیا تا به حال با مشکل قطع وای فای در زمانی که نیاز فوری به اینترنت دارید مواجه شده اید؟ در این مواقع یکی از راه های صرفه جویی (!) استفاده از اینترنت تلفن (داده تلفن همراه) روی کامپیوتر و لپ تاپ است. اما چگونه گوشی اینترنتی را به کامپیوتر متصل کنیم؟ در این مقاله قصد داریم 4 روش راحت و آسان برای اتصال گوشی به اینترنت در کامپیوتر و لپ تاپ را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید

پیشنهاد ستاره

نحوه اشتراک گذاری اینترنت گوشی با کامپیوتر

به طور کلی این کار به 4 روش قابل انجام است:

اتصال گوشی به کامپیوتر بدون کابل

از بلوتوث استفاده کنید

با استفاده از Wi-Fi

استفاده از نرم افزار

اتصال گوشی به کامپیوتر با کابل

از کابل شارژ گوشی استفاده کنید

در ادامه توضیح مختصری با مثال هایی از هر روش ارائه شده است.

1. از کابل شارژ گوشی استفاده کنید

برای اتصال گوشی به کامپیوتر از طریق اینترنت، ابتدا باید گوشی خود را با استفاده از کابل شارژر به کامپیوتر (یا لپ تاپ) متصل کنید و پس از اتصال، مراحل زیر را در گوشی خود انجام دهید:

تنظیمات > شبکه و اینترنت > نقطه اتصال و اتصال به اینترنت

سپس گزینه USB tethering را انتخاب کنید. پیامی بر روی صفحه نمایش گوشی ظاهر می شود مبنی بر اینکه با انتخاب این گزینه انتقال اطلاعات بین کامپیوتر و گوشی متوقف می شود، آیا می خواهید ادامه دهید؟ با انتخاب گزینه Continue اینترنت گوشی شما با کامپیوتر به اشتراک گذاشته می شود و می توانید از اینترنت استفاده کنید. لازم به ذکر است که قبل از انجام این فرآیندها باید اطلاعات گوشی خود را فعال کنید.

برخی از ویژگی های این روش عبارتند از:

سرعت آپلود و دانلود در این روش بسیار خوب است.

مصرف باتری گوشی بسیار کم یا حتی صفر است زیرا گوشی در صورت اتصال به کامپیوتر (لپ تاپ) شارژ می شود.

در صورتی که لپ تاپ به برق وصل نباشد، شارژ لازم گوشی توسط باتری لپ تاپ تامین می شود، بنابراین بهتر است در حین استفاده، لپ تاپ را به برق وصل کنید.

­

2. از بلوتوث استفاده کنید

اتصال تلفن به کامپیوتر پیچیده تر از روش قبلی است. لازم به ذکر است که این روش فقط برای لپ تاپ و کامپیوترهای دارای بلوتوث قابل استفاده است. برای شروع، باید تلفن و رایانه خود را از طریق بلوتوث جفت کنید. بلوتوث تلفن خود را فعال کنید و برای سایر دستگاه‌ها قابل مشاهده باشد و در رایانه (ویندوز 10)، بلوتوث خود را از «تنظیمات > دستگاه‌ها > بلوتوث و سایر دستگاه‌ها» فعال کنید و منتظر بمانید تا تلفن همراه و دستگاه‌های دارای جفت شدن را پیدا کند.

سپس مسیر زیر را در منوی تنظیمات گوشی دنبال کنید:

تنظیمات > شبکه و اینترنت > نقطه اتصال و اتصال به اینترنت > اتصال به اینترنت با بلوتوث

اکنون روی نماد بلوتوث رایانه خود کلیک راست کرده و Join Personal Network را انتخاب کنید. نماد گوشی خود را پیدا کنید و روی آن کلیک راست کنید و این مسیر را انتخاب کنید: Connect using > Hotspot. در این صورت گوشی شما پیامی نمایش داده و اشتراک گذاری اینترنت فعال می شود.

ویژگی های استفاده از این روش به شرح زیر است:

سرعت آپلود و دانلود خوب است، اما از روش اتصال کابل شارژر پایین تر است.

مصرف باتری گوشی به دلیل استفاده از بلوتوث افزایش می یابد، اما در گوشی های جدیدتر با آخرین فناوری بلوتوث مصرف باتری کمی بهینه شده است.

3. از نقطه اتصال Wi-Fi استفاده کنید

اشتراک گذاری اینترنت از این روش بسیار راحت تر از روش های قبلی است و یکی دیگر از روش های اتصال گوشی به کامپیوتر بدون کابل است. به این ترتیب گوشی شما به عنوان یک مودم بی سیم عمل می کند و کامپیوتر آن را به عنوان مودم می شناسد و به آن متصل می شود. برای استفاده از نقطه اتصال Wi-Fi مسیر زیر را در گوشی خود دنبال کنید:

تنظیمات > شبکه و اینترنت > نقطه اتصال و اتصال به اینترنت > نقطه اتصال تلفن همراه

در صفحه باز شده، hotspot را فعال کرده و Configure hotspot را انتخاب کنید تا بتوانید تنظیمات شبکه را پیکربندی کنید و یک نام و رمز عبور برای هات اسپات خود تعیین کنید تا هیچکس اطراف شما نتواند از اینترنت تلفن شما استفاده کند.

اکنون در کامپیوتر یا لپ تاپ خود شبکه های وای فای را اسکن کرده و شبکه مربوط به گوشی خود را پیدا کرده و با وارد کردن رمز وای فای گوشی خود به اینترنت متصل شوید.

ویژگی های استفاده از این روش به شرح زیر است:

سرعت دانلود نسبت به دو روش قبلی کمتر است اما سرعت دانلود بیشتر است. به طور کلی یک اتصال قابل اعتماد با سرعت قابل اعتماد در نظر گرفته می شود.

مصرف باتری گوشی در این روش تقریبا بیشتر از بلوتوث است و احتمالا بعد از سه تا چهار ساعت استفاده باتری گوشی را خالی می کند. بنابراین نباید از هات اسپات گوشی سوء استفاده کنید.

4. استفاده از نرم افزار PdaNet

در این روش ابتدا باید نرم افزار PdaNet را روی گوشی و کامپیوتر اندرویدی خود نصب کنید. این نرم افزار به شما کمک می کند تا به راحتی اینترنت گوشی را با کامپیوتر به اشتراک بگذارید. برای این کار اپلیکیشن موبایل PdaNet را از فروشگاه گوگل یا مارکت دانلود کرده و روی گوشی خود نصب کنید. پس از نصب، نرم افزار از شما می پرسد که آیا می خواهید نسخه ویندوز نرم افزار را نیز دانلود و نصب کنید. و لینک دانلود رایگان را در اختیار شما قرار می دهد.

پس از نصب نرم افزار بر روی تلفن همراه و کامپیوتر، برای اتصال گوشی به کامپیوتر (یا لپ تاپ) باید مراحل زیر را انجام دهید:

برنامه PdaNet را روی گوشی خود باز کنید.

گزینه Enable USB Tether را در صفحه اصلی برنامه انتخاب کنید.

گوشی خود را از طریق اتصال USB (کابل شارژ) به کامپیوتر وصل کنید. در این مرحله نرم افزار PdaNet کامپیوتر اتصال گوشی را تشخیص داده و کامپیوتر را مستقیما به اینترنت متصل می کند.

اگر کامپیوتر به طور خودکار به اینترنت متصل نمی شود، روی نماد نرم افزار PdaNet کلیک راست کرده و از منو گزینه Connect Internet را انتخاب کنید.

پس از انجام مراحل بالا، کامپیوتر یا لپ تاپ شما به اینترنت موبایل شما متصل می شود و می توانید به راحتی از اتصال به دنیای وب لذت ببرید.

خلاصه

از بین روش های فوق، اتصال از طریق USB سریع ترین سرعت و کمترین مصرف باتری گوشی را دارد و در جاهایی که کامپیوتر ما وای فای و بلوتوث ندارد (رومیزی) به عنوان تنها راه حل پیشنهاد می شود. با این حال، اتصال از طریق Wi-Fi ساده ترین و سریع ترین راه برای اتصال است، اگرچه باتری زیادی مصرف می کند. در نهایت به دلیل پیچیدگی اتصال اولیه و همچنین سرعت نه چندان بالا، اتصال بلوتوث جز در موارد خاص توصیه نمی شود. چه تجربیاتی از اتصال گوشی به کامپیوتر و لپ تاپ دارید؟ آیا راه دیگری برای این کار می شناسید؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان ستاره در انتهای صفحه و در قسمت “ارسال نظر” به اشتراک بگذارید. مقاله روش های اتصال گوشی به تلویزیون با شارژ را نیز بخوانید.

منبع: makerof و androidauthority

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا