چطور با هندزفری در کامپیوتر صحبت کنیم؟

3.9/5 – (20 رای)

همانطور که ما برای صحبت کردن و گوش دادن به موسیقی در تلفن های همراه به هندزفری نیاز داریم، همین نیازها را برای کامپیوتر و لپ تاپ و حتی بیشتر داریم. به عنوان مثال، هنگام انجام بازی های آنلاین پر سر و صدا، تماشای یک فیلم هیجان انگیز یا شرکت در یک کنفرانس آنلاین. اما سوال اینجاست که چگونه هدفون را به کامپیوتر وصل کنیم؟ یا برای اتصال هدست به کامپیوتر چه کار کنیم؟ در اینجا نحوه اتصال کیت هندزفری و هدست به کامپیوتر را توضیح خواهیم داد. زیرا بسیاری از افراد با اتصال هندزفری بلوتوث به لپ تاپ مشکل دارند. قبلا تنظیمات هندزفری را در گوشی های سامسونگ و سایر گوشی های اندرویدی یاد گرفته اید، اکنون نحوه اتصال هدفون و هندزفری به ویندوز یا مک بوک خود را ببینید و یاد بگیرید.

نحوه اتصال هندزفری و هدفون به لپ تاپ و کامپیوتر

هدفون می تواند به دو صورت کار کند: سیمی یا بی سیم و از طریق بلوتوث. در ابتدا و قبل از توضیح نحوه اتصال هندزفری به تلفن همراه و کامپیوتر، در مورد نوع سیمی آن صحبت خواهیم کرد:

اتصال هندزفری سیمی به کامپیوتر

اتصال هندزفری سیمی به کامپیوتر بسیار آسان است و برای استفاده از این نوع هدفون کافیست کانکتور انتهای سیم را وارد درگاه مخصوص آن کنید. 2 نوع کانکتور در هدست های سیمی وجود دارد:

جک 3.5 میلی متری: این نوع ساده ترین نوع است که احتمالاً همه ما با آن آشنا هستیم. به جز هندزفری های معمولی که فقط یک کانکتور دارند، هدست هایی وجود دارند که دو کانکتور متفاوت دارند، یکی برای صدا و دیگری برای کار با میکروفون. معمولا رنگ رابط میکروفون صورتی و دیگری سبز است.

شما نمی‌توانید از ویژگی میکروفون در مدل پایه استفاده کنید، اما می‌توانید با تبدیل جک 3.5 میلی‌متری 2 به 1 از آن استفاده کنید.

کانکتور USB: این نوع از دسته جدیدتری است که می توان گفت کیفیت بهتر و حرفه ای تری نسبت به هدفون های جک 3.5 میلی متری دارد.

نحوه اتصال هندزفری بلوتوث به لپ تاپ و کامپیوتر

هدفون های بلوتوث سیم یا کانکتور ندارند، بنابراین اشکالی ندارد که اتصال هندزفری به رایانه یا لپ تاپ گیج کننده و دشوار به نظر برسد، اما نسبتاً ساده است. در این مقاله نحوه اتصال هندزفری بلوتوث به ویندوز و مک بوک را به شما آموزش می دهیم.

قبل از اینکه تو شروع کنی:

مطمئن شوید که صدای کامپیوتر شما به اندازه کافی زیاد است. اگر صدا خیلی کم یا بی صدا باشد، ممکن است به اشتباه فکر کنید مشکل اتصال وجود دارد که شما را گیج می کند.

هدست و دستگاهی را که می خواهید به آن وصل شوید در فاصله زیادی قرار ندهید. می دانید که برد بلوتوث معمولا تا 10 متر است، در این فاصله، هرچه هدفون به دستگاه شما نزدیکتر باشد، اتصال بلوتوث قوی تر و جفت کردن دستگاه ها آسان تر است.

مطمئن شوید که هر دو دستگاه شارژ هستند. این بدان معنا نیست که باید آنها را کاملاً شارژ کنید، فقط بدانید که در حین کار خاموش نمی شوند.

نحوه اتصال کیت هندزفری بلوتوث به لپ تاپ و کامپیوتر ویندوزی

ابتدا منوی استارت را باز کنید. این منو در سمت چپ پایین صفحه قرار دارد.

2. به منوی setting بروید. اگر این قسمت را پیدا نمی‌کنید می‌توانید از قسمت search کمک بگیرید و در داخل آن کلمه setting را تایپ کنید.

3. در این منو بر روی Devices کلیک کنید.

4. در این جا روی عبارت Bluetooth and other devices کلیک کنید. سپس روی اسلایدر زیر کلمه Bluetooth کلیک کنید تا به رنگ آبی دربیاید،‌ این یعنی بلتوث دستگاه شما روشن شده است.

5. سپس روی Add Bluetooth or other device کلیک کنید. یک پنجره جدید باز می‌شود که باید گزینه Bluetooth را انتخاب کنید.

6. دکمه پاور هدفون خود را نگه دارید تا روشن و قابل پیدا شدن شود. در اکثر اوقات همین کار کافیست ولی در برخی مدل‌ها برای جفت شدن با دیگر دستگاه‌ها دکمه جداگانه‌ای وجود دارد که باید آن را هم فشار دهید.

اکنون باید هدست و دستگاه را به اصطلاح جفت کنید. برای انجام این کار، نام هدست خود را در لیست پیدا کرده و روی آن کلیک کنید. این نام معمولاً شماره مدل هدست شما است که در کنار نماد هندزفری قرار می گیرد.

7. پس از آن باید بتوانید نام هدست درج شده در قسمت بلوتوث و سایر دستگاه ها را مشاهده کنید.

توجه: اگر به دلایلی نیاز به حذف هدفون از دستگاه های جفت شده دارید، می توانید نام هدفون خود را در همان قسمت بلوتوث انتخاب کنید و روی Remove کلیک کنید.

با استفاده از ویژگی Swift Pair

Swift Pair در ویندوز 10 یک ویژگی برای جفت کردن سریع دستگاه بلوتوث با رایانه است. البته باید ببینید هدفون شما این ویژگی را دارد یا خیر (می توانید این کار را با بررسی وب سایت سازنده یا راهنمای هندزفری خود انجام دهید). در این حالت هر زمان که هدفون در نزدیکی کامپیوتر شما باشد، یک اعلان دریافت می کنید و با انتخاب گزینه Connect می توانید هدفون خود را با یک کلیک وصل کنید. اگر اولین بار است که از Swift Pair استفاده می‌کنید، ابتدا از شما پرسیده می‌شود که آیا می‌خواهید یک اعلان دریافت کنید که با انتخاب Yes فعال می‌شود.

همچنین می توانید برای اتصال هدست بلوتوث به ویندوز 7 این مراحل را دنبال کنید. در قسمت Devices هندزفری را اضافه کرده و آنها را جفت کنید. اگر در هر زمان به سوالی برخورد کردید، آن را در نظرات بنویسید.

نحوه اتصال هندزفری بلوتوث به لپ تاپ و کامپیوتر در مک

منوی اپل را باز کنید. نماد این منو در سمت چپ بالای صفحه قرار دارد. سپس بر روی گزینه System Preferences کلیک کنید.

2. روی گزینه Bluetooth کلیک کنید.

3. مطمئن شوید بلوتوث روشن است. در این حالت بلوتوث: روشن نمایش داده می شود. در غیر این صورت روی گزینه Enable Bluetooth کلیک کنید.

4. دکمه پاور هدست خود را نگه دارید تا روشن شود. اگر هدست شما دکمه جداگانه ای برای جفت شدن بلوتوث دارد، آن را روشن کنید.

5. نام هدست خود را در لیست پیدا کنید و روی گزینه Connect نمایش داده شده در کنار آن کلیک کنید.

5. اگر می خواهید دفعه بعد هدفون خود را سریعتر وصل کنید، کادر کنار Show Bluetooth in menu bar را علامت بزنید که در همان منوی قبلی است. اگر این کار را انجام دهید، نماد بلوتوث در قسمت منوی اصلی ظاهر می شود و دفعه بعد تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی آن کلیک کنید و نام هدست خود را پیدا کنید و سپس Connect را انتخاب کنید.

اگر کامپیوتر بلوتوث نداشته باشد چه؟

اگرچه همه رایانه‌ها و لپ‌تاپ‌های جدید با بلوتوث عرضه می‌شوند، اما اگر دستگاه شما یک مدل قدیمی است و بلوتوث ندارد، به این معنی نیست که نمی‌توانید هدفون خود را به آن وصل کنید. برای اتصال هدست به رایانه ای که بلوتوث ندارد، می توانید از دانگل USB بلوتوث استفاده کنید. این ابزار ظاهری جمع و جور و کوچک شبیه فلش مموری دارد و خوشبختانه در بیشتر موارد با هزینه کم قابل خریداری است. با قرار دادن این دانگل در پورت USB کامپیوتر خود می توانید فناوری بلوتوث را در اختیار کامپیوتر خود قرار دهید. آداپتور USB بلوتوث با تمام استانداردهای بالاتر از بلوتوث V2.0 و USB V2.0 سازگار است. توجه: اگر می خواهید یک دانگل برای سیستم عامل مک تهیه کنید، ابتدا سازگاری را بررسی کنید زیرا همه دانگل های بلوتوث با مک سازگار نیستند.

چگونه هندزفری و هدفون را به کامپیوتر و لپ تاپ متصل کنیم؟ مشکلات احتمالی:

1. اگر رایانه شما هدست بلوتوث شما را شناسایی نمی کند:

اطمینان حاصل کنید که هدست شما با نسخه ویندوز شما سازگار است. اگر مطمئن نیستید، می توانید به بروشور یا جزوه آموزشی کلاه ایمنی خود مراجعه کنید.

بررسی کنید که آیا دستگاه های دیگر می توانند به بلوتوث رایانه شما متصل شوند؟ اگر سعی کردید دستگاه دیگری را وصل کنید و موفق نشدید، مشخص است که بلوتوث ویندوز مشکل دارد نه هندزفری. اگر میکروفون هندزفری شما کار نمی کند، این مقاله را بخوانید.

2. اگر نمی توانید گزینه بلوتوث را در تنظیمات پیدا کنید:

هنگام اتصال هندزفری بلوتوث به لپ تاپ، ممکن است مشکل این باشد که درایور بلوتوث به درستی نصب نشده است، بنابراین می توانید آن را از ابتدا نصب کنید یا آخرین آپدیت را نصب کنید.

اگر باز هم مشکل شما با راه حل های بالا حل نشد، می توانید از قسمت عیب یابی در قسمت تنظیمات کمک بگیرید.

3. اگر هندزفری و رایانه با موفقیت جفت شوند، اما صدا همچنان به جای بلندگو از بلندگوهای رایانه می آید:

در ویندوز، روی نماد Volume در پایین سمت چپ صفحه کلیک راست کنید. سپس گزینه Playback Devices را انتخاب کنید، روی نام هدست راست کلیک کرده و گزینه Set as Default را انتخاب کنید.

در مک، روی نماد تنظیمات کلیک کنید، سپس Use as audio device را انتخاب کنید.

در نهایت اگر احساس می کنید صدای هندزفری و هدفون ضعیف است، این مطلب را بخوانید.

خلاصه و سوالات

اکنون راهنمای اتصال هندزفری و هدفون به لپ تاپ و کامپیوتر را به طور کامل مطالعه کرده اید. اگر باز هم نمی توانید هدست را به کامپیوتر و لپ تاپ وصل کنید با این توضیحات. ابتدا موارد مربوط به هندزفری و هدست را مطالعه کنید و اگر باز هم راه حلی پیدا نکردید، سوالات خود را در قسمت نظرات مطرح کنید تا در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ داده شود.

چند سوال متداول:

آیا در نحوه اتصال هدست به رایانه ویندوز 7 تفاوتی وجود دارد؟

خیر اگر هدست سیمی است، می توانید آن را از طریق درگاه هدست وصل کنید. برای اتصال هدست بلوتوث به کامپیوتر ویندوز 7 می توانید به راحتی آن را از منوی بلوتوث و اتصالات وصل کنید.

چگونه با کامپیوتر هندزفری صحبت کنیم؟

اگر هندزفری سیمی است، باید آن را به پورت میکروفون وصل کنید. بهتر است از طریق خود لپ تاپ یا کامپیوتر به صدا گوش دهید و کیت هندزفری را به پورت میکروفون لپ تاپ یا کامپیوتر متصل کنید. این مشکلات در هندزفری بلوتوث وجود ندارد و میکروفون و هندزفری همزمان فعال هستند.

مشکلات اتصال هدست بلوتوث به ویندوز چیست؟

1. گاهی اوقات نمی توانید صدا را ضبط کنید که مشکل از پورت هندزفری سیمی است که باید به قسمت میکروفون وصل کنید. گاهی اوقات صدا خشن است که ممکن است به دلیل آسیب به کیت هندزفری یا کثیفی سوکت هندزفری لپ تاپ یا کامپیوتر باشد. برخی از هندزفری های بلوتوث با رایانه سازگار نیستند. برای مثال اتصال هندزفری بلوتوث به سیستم عامل لینوکس بسیار مشکل است و تنظیمات مختلفی دارد.

آیا تا به حال به ضبط هندزفری در رایانه خود فکر کرده اید؟ اگر تا به امروز از انواع هدست و هندزفری فقط برای گوش دادن به موسیقی استفاده می کردید. وقت آن است که در مورد برخی از ویژگی های جالب دیگر این ابزارها بیشتر بدانید!

در ویندوز 8.1 و 10 می توانید به راحتی و بدون نیاز به دستگاه ها صدا را در رایانه خود ضبط کنید. (ضبط صدا در تمامی نسخه های ویندوز با استفاده از میکروفون نیز امکان پذیر است.) اما آیا می توان از ابزار دیگری برای این کار استفاده کرد و در عین حال کیفیت ضبط خوبی داشت؟ آیا ضبط صدا با هندزفری و هدست در ویندوز امکان پذیر است؟

پاسخ این سوالات قطعا بله است! شما به راحتی و تنها با استفاده از یک هندزفری ساده می توانید انواع صداها را از کامپیوتر و لپ تاپ ضبط کنید.

در این مقاله از مجله ایده آل تک، ابتدا به مزیت استفاده از هدست و هندزفری در ضبط صدا می پردازیم. در ادامه نحوه ضبط صدا با هدفون و هندزفری و همچنین نحوه پیکربندی آنها را در رایانه خواهیم دید. ممنون که تا آخر با ما بودید

مزایای ضبط صدا با هندزفری یا هدست

هنگام ضبط صدا، تنها دو راه برای دریافت صدای با کیفیت و کاهش نویز اطراف وجود دارد: یا از میکروفون استفاده کنید یا از هدفون و هندزفری استفاده کنید. البته برای کسب کیفیت حرفه ای فقط استفاده از میکروفون پیشنهاد می شود. با این حال، هدفون نیز می تواند کیفیت قابل قبولی را ارائه دهد.

ضبط صدای ویندوز نه تنها به صورت هندزفری امکان پذیر است، بلکه مزایایی نیز دارد. دست آزاد شدن هدر دادن پول نیست. زیرا:

کیت هندزفری قیمت پایین تری نسبت به میکروفون دارد و خرید آن به صرفه تر است.

کیت هندزفری دستگاه کوچکی است که فضای زیادی را اشغال نمی کند.

کاربر می تواند از آن برای چندین هدف استفاده کند. به عنوان مثال، آن را در دستگاه های دیگر، به خصوص تلفن همراه خود استفاده کنید.

البته هنوز نمی توانیم از این واقعیت فرار کنیم که گوشی های هندزفری برای ضبط صدا طراحی نشده اند. اما می توانند جایگزین میکروفون های گران قیمت شوند.

تنظیمات مهم هندزفری و هدست برای ضبط صدا با کیفیت بالا

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در حین تماس صوتی اینترنتی صدای طرف مقابل را نشنیده باشید. یا، طرف مقابل به شما می گوید که با وجود اینکه صدای بلندگوی آنها به حداکثر رسیده است، صدای کم از شما دریافت می کند.

در این موارد، اکثر کاربران تصور می کنند که مشکل از برنامه تماس صوتی است و نرم افزار دیگری را نصب می کنند. اما تنظیمات هندزفری یا هدست ممکن است به درستی انجام نشود!

این در مورد ضبط صدای هندزفری در رایانه نیز می تواند اتفاق بیفتد. در واقع، اگر نتوانید این ابزارها را به خوبی پیکربندی کنید، به احتمال زیاد با کیفیت پایین ضبط مواجه خواهید شد.

هندزفری ها معمولاً حساسیت ثبت پایینی دارند. به همین دلیل، باید بتوانیم آنها را برای بهترین استفاده تنظیم کنیم.

حتی اگر بهترین هدست یا هندزفری را داشته باشید، تا زمانی که آن را به درستی تنظیم نکنید، به نتایج خوبی نخواهید رسید.

ساده ترین راه برای استفاده از کیت هندزفری اتصال به کامپیوتر است. اما بدون انجام تنظیمات، هرگز نمی توانید از کیفیت برتر آنها بهره مند شوید. در ادامه، علاوه بر ارائه انواع هدست و هندزفری، به تنظیمات مورد نیاز برای دریافت صدا توسط هر کدام می پردازیم.

انواع هندزفری و هدست برای ضبط صدا

اگر قصد ضبط صدای هندزفری بر روی کامپیوتر را دارید، ابتدا باید یک مدل مناسب و باکیفیت از این ابزارها را خریداری کنید. در حال حاضر سه نوع هدست یا هندزفری با سه خروجی مختلف به شرح زیر در بازار موجود است:

جک 3.5 میلی متری،

یو اس بی،

بی سیم و با اتصال بلوتوث.

مهم: یک هدست یا کیت هندزفری خوب به طور غیرقابل انکاری کیفیت ضبط صدا را بهبود می بخشد. اما در نهایت مهم ترین عامل برای بهبود کیفیت صدای ضبط شده کارت صدای نصب شده بر روی مادربرد است. بنابراین، اگر کارت صدای خوبی دارید، حتی با یک هدست معمولی یا هندزفری نیز می توانید کیفیت ضبط صدای خوبی داشته باشید.

برای مطالعه بیشتر: مقاله “راهنمای خرید کارت صدا” می‌تواند به شما در انتخاب یک کارت صدای باکیفیت و مناسب، کمک کند.

هدست و هندزفری با خروجی جک 3.5 میلی متری

همه هندزفری ها دارای خروجی جک 3.5 میلی متری هستند. البته جک 3.5 میلی متری به USB یا کابل تبدیل خروجی دیگر نیز موجود است.

هندزفری تنها خروجی 3.5 میلی متری دارد. اگر این خروجی را به پورت میکروفون وصل کنیم ضبط می کند و اگر به پورت اسپیکر وصل شود صدا را پخش می کند.

هدست های قدیمی همچنین دارای دو جک 3.5 میلی متری در انتهای کابل هستند که برای خروجی صدا صورتی و برای میکروفون سبز رنگ هستند.

پورت صدا معمولا در پشت کیس نصب می شود. خروجی صورتی برای میکروفون یا ضبط صدا و خروجی سبز برای بلندگو یا پخش کننده صدا است.

البته بسته به مدل کیس و مادربرد کامپیوتر، پنل صدا ممکن است در جلوی کیس باشد. اگر کابل هندزفری شما کوتاه است، این موارد ممکن است برای شما مفیدتر باشد.

خروجی های صوتی رایانه های لپ تاپ عموماً رنگ خاصی ندارند. اما علامت هندزفری و میکروفون روی آنها قرار داده شده است.

نکته: روی بدنه لپ تاپ و سیستم های جدید فقط یک سوکت تعبیه شده است که هم وظیفه ضبط و هم پخش را بر عهده دارد. به همین دلیل، دارندگان هدفون های قدیمی باید کابل تبدیل دو خروجی به یک خروجی را دریافت کنند.

به محض اتصال کابل هندزفری یا هدست، ویندوز قادر به تشخیص دستگاه است و کار خاصی برای انجام دادن وجود ندارد.

هدست با خروجی USB

هدست های مجهز به پورت USB یک قدم جلوتر از مدل های جک 3.5 میلی متری هستند. اما از نظر کیفیت تفاوت چندانی بین USB و جک 3.5 میلی متری وجود ندارد.

به محض اتصال کابل هندزفری یا هدست، ویندوز قادر به تشخیص دستگاه است و کار خاصی برای انجام دادن وجود ندارد.

هدفون بی سیم با اتصال بلوتوث

در این هدست ها کابل های بین کاربر و کامپیوتر حذف شده است. این کار راحتی بیشتری را در استفاده از هندزفری و هدست به ارمغان می آورد. برخی از این دستگاه ها از طریق بلوتوث به رایانه متصل می شوند، در حالی که برخی دیگر از دانگل USB یا گیرنده بی سیم برای اتصال به رایانه استفاده می کنند.

نحوه اتصال هدست بلوتوث

روش نصب تمام دستگاه های بلوتوث روی رایانه کم و بیش یکسان است: ابتدا باید به کنترل پنل (در ویندوز 10 در تنظیمات) بروید و دستگاه بلوتوث را اضافه کنید.

لازم به ذکر است که:

 فقط برخی لپ تاپ‌ها بلوتوث دارند. بلوتوث روی مادربرد کامپیوتر نصب نیست و باید سخت‌افزار آن را که (یک ابزار فلش مانند به نام دانگل بلوتوث است)، تهیه و نصب کرد. معمولا با وصل دانگل بلوتوث، ویندوز درایور آن را به طور خودکار نصب می‌کند.

هدفون بلوتوث را می توان به هر دستگاهی با بلوتوث متصل کرد. تقریباً هر دستگاه دارای بلوتوث می تواند هدفون شما را به دستگاه خود متصل کند. برای جلوگیری از اتصال هدفون بلوتوث به دستگاه‌های غیرمجاز، اکثر سازندگان روشی را برای تأیید اعتبار در نظر گرفته‌اند.

در بیشتر موارد، یک بار فشار دادن (یا فشار طولانی دکمه روی هدست) احراز هویت می شود. اینجاست که دفترچه راهنمای هدست وارد می شود. باید به اتصال بلوتوث با دستگاه های مختلف مراجعه کنید. (دستورالعمل ها ممکن است برای موبایل باشد، اما در دستگاه های دیگر نیز کار می کند.)

ضبط صدا با هندزفری یا هدست

پس از اتصال هندزفری یا هدست به سیستم باید از نصب دستی آن اطمینان حاصل کنیم. ابتدا باید بررسی کنیم که آیا هدست ما به عنوان دستگاه پیش فرض انتخاب شده است یا خیر. برای این شغل:

روی نماد صدا در نوار وظیفه سمت چپ کلیک کنید.

از منوی کشویی، “دستگاه صوتی” را انتخاب کنید.

اکنون هدست یا هندزفری متصل را انتخاب کنید.

برای کاربردی بودن بیشتر به مدل و برند درج شده روی بدنه کلاه خود توجه کنید. نام تجاری و مدل در نام هدست نمایش داده می شود. البته نام هدست نیز قابل تغییر است.

برای تست هدست خود یک فایل صوتی پخش کنید. همچنین می توانید هدست را با ابزار ویندوز تست کنید.

نحوه تست هندزفری یا هدست با ابزار ویندوز

مزیت تست هندزفری با ابزار ویندوز این است که هر گوشی جداگانه تست می شود. برای تست هدست:

کلید Windows را روی صفحه کلید فشار دهید.

کلمه “صدا” را در قسمت جستجو تایپ کنید.

به تب “پخش” بروید.

اینجا کنار گزینه هدفون تیک سبز رنگ هست. این نشان می دهد که دستگاه به رایانه متصل است. برای انتخاب روی آن کلیک کنید.

روی “Properties” کلیک کنید یا روی هدست راست کلیک کرده و “Properties” را انتخاب کنید.

اکنون به تب “Advanced” بروید.

بر روی گزینه “تست” کلیک کنید.

تنظیمات نصب هندزفری در سایر نسخه های ویندوز

هندزفری و هدست را به کامپیوتر یا لپ تاپ خود وصل می کنیم.

ساده ترین راه برای دسترسی به بخش تنظیمات صدا این است که روی نماد صدا در نوار وظیفه کلیک راست کرده و گزینه “صدا” را انتخاب کنید.

در پنجره ای که باز می شود، روی تب “پخش” کلیک کنید.

ما هدست متصل به کامپیوتر خود را انتخاب می کنیم و گزینه “Set as default” را انتخاب می کنیم.

تنظیم صدای میکروفون هدست و هندزفری در تمامی پنجره ها

برای اینکه صدای ما بد ضبط نشود و از ظرفیت بیشتر هدفون یا ضبط صدای هندزفری خود بهره مند شویم، باید به قسمت تنظیمات صدا در ویندوز برویم. اما قبل از هر اقدامی بهتر است از دو مورد مطمئن شوید: یکی اینکه در قسمت تنظیمات کیت هندزفری خود را انتخاب کرده اید و دیگری سالم بودن هدست یا کیت هندزفری شما.

برای تنظیم تنظیمات ضبط صدای هندزفری در رایانه، موارد زیر را انجام می دهیم:

هندزفری یا هدست را به کامپیوتر یا لپ تاپ خود وصل می کنیم.

در نوار وظیفه، روی نماد صدا کلیک راست کرده و گزینه “صدا” را انتخاب کنید.

در پنجره باز شده روی تب “ثبت نام” کلیک کنید.

در تب “ضبط” گزینه “میکروفون” را انتخاب کنید. در این قسمت نام و مدل کلاه ایمنی ما قرار داده شده است. اگر آن را در لیست پیدا نکردیم، می توانیم گزینه “Microphone High Definition Audio Device” را انتخاب کنیم.

روی این گزینه کلیک راست کرده و “Set as Default” را انتخاب کنید.

در گوشه سمت راست پایین پنجره تنظیمات صدا، روی “Properties” کلیک کنید.

به تب “سطوح” بروید.

در قسمت “میکروفون” صدا را تا انتها افزایش می دهیم.

اگر گزینه “Microphone High Definition Audio Device” را در تب “Recording” تنظیم کرده اید، در قسمت “Properties” نیز بخشی به نام “Microsoft boost” وجود دارد.

این گزینه یک ابزار ویندوز برای بهبود صدای میکروفون است. بنابراین کاربرانی که با وجود تنظیمات، صدای میکروفون آنها همچنان کم است و یا از این گزینه استفاده می کنند، می توانند حساسیت میکروفون را تا 30 دسی بل افزایش دهند.

ما باید ضبط صدا را پس از تنظیم آن در هر سطح آزمایش کنیم. زیرا گاهی اوقات تنظیم ولوم روی 30 دسی بل خروجی نویز دارد

اکنون هندزفری یا هدست شما به میکروفون تبدیل شده و آماده ضبط صدا است. می توانید با استفاده از ابزارهای داخلی ویندوز یا برنامه های شخص ثالث، ضبط صدا را در رایانه یا لپ تاپ خود شروع کنید.

آخرین کلمه

امروزه با پیشرفت علم، اکثر مشاغل از راه دور و مجهز به کامپیوتر و لپ تاپ هستند. به ویژه در زمینه آموزش مجازی، ارتقای کیفیت ضبط صدا به عنوان یک نیاز ضروری تلقی می شود. از سوی دیگر، خرید میکروفون های گران قیمت ممکن است برای همه امکان پذیر نباشد. در این مواقع ضبط صدای هندزفری روی کامپیوتر گزینه ای مطمئن و مناسب خواهد بود.

اگر سوال یا ابهامی در رابطه با روش های مختلف ضبط صدا در کامپیوتر دارید، حتما در قسمت نظرات همین مقاله با ما در میان بگذارید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

3.5 | (4)

آموزش اتصال انواع هندزفری و هدفون به کامپیوتر

آموزش اتصال انواع هندزفری و هدفون به کامپیوتر

در این مقاله با نحوه اتصال انواع هندزفری و هدفون به کامپیوتر آشنا شوید و نحوه اتصال هدفون و هندزفری را به ویندوز یا مک بوک خود بیاموزید.

آموزش اتصال انواع هندزفری و هدفون به کامپیوتر

همانطور که در مورد تلفن های همراه، برای صحبت و گوش دادن به آهنگ ها و غیره به دست های آزاد نیاز داریم.

در مورد کامپیوتر و لپ تاپ هم همین نیازها را داریم و حتی بیشتر.

به عنوان مثال، هنگام انجام بازی های آنلاین پر سر و صدا، تماشای یک فیلم هیجان انگیز یا شرکت در یک کنفرانس آنلاین.

ما به شما خواهیم گفت که چگونه کیت هندزفری و هدفون را به کامپیوتر هر تلفن همراه متصل کنید.

زیرا بسیاری از افراد با این مشکل مشکل دارند.

نحوه اتصال هدفون و کیت هندزفری را به Windows یا Macbook خود کشف کرده و بیاموزید.

نحوه اتصال هندزفری و هدفون به لپتاپ و کامپیوتر

هدفون می تواند به دو صورت کار کند: سیمی یا بی سیم و از طریق بلوتوث.

بیایید ابتدا در مورد نوع سیمی صحبت کنیم:

اتصال هندزفری سیمی به کامپیوتر

اتصال هندزفری سیمی به کامپیوتر بسیار راحت است و برای استفاده از این نوع هدفون کافی است

کانکتور انتهایی سیم را در درگاه مخصوص آن قرار دهید.

2 نوع کانکتور در هدست های سیمی وجود دارد:

جک 3.5 میلی متری: این نوع ساده ترین نوع است که احتمالاً همه ما با آن آشنا هستیم.

به غیر از هندزفری معمولی که فقط یک کانکتور دارد، هدست هم وجود دارد

که دارای دو کانکتور مختلف یکی برای صدا و دیگری برای کار میکروفون هستند.

معمولا رنگ رابط میکروفون صورتی و دیگری سبز است.

در مورد مدل ساده، نمی توانید از عملکرد میکروفون استفاده کنید.

اما می توانید با تهیه یک مبدل جک 2 به 1 3.5 میلی متری این مشکل را حل کنید.

رابط USB: این نوع به اصطلاح یک دسته جدیدتر است

کیفیت بهتر و حرفه ای تری نسبت به هدست های دارای جک 3.5 میلی متری دارند.

آموزش اتصال انواع هندزفری و هدفون به کامپیوتر

نحوه اتصال هندزفری بلوتوث به لپتاپ و کامپیوتر

هدفون بلوتوث بدون سیم یا اتصال دهنده است.

بنابراین طبیعی است که اتصال آنها به رایانه یا لپ تاپ گیج کننده و دشوار به نظر برسد.

با این حال، این نسبتا ساده است.

در این مقاله نحوه اتصال هندزفری بلوتوث به ویندوز و مک بوک را به شما آموزش می دهیم.

مقدمات اتصال هندزفری بی سیم به لپتاپ و کامپیوتر

مطمئن شوید که صدای کامپیوتر شما به اندازه کافی زیاد است.

اگر صدا خیلی کم باشد یا در حالت بی صدا باشد،

ممکن است به اشتباه فکر کنید مشکل اتصال وجود دارد و شما را گیج می کند.

هدست و دستگاهی را که می خواهید به آن وصل شوید در فاصله زیادی قرار ندهید.

می دانید که برد بلوتوث معمولا تا 10 متر است، هر چه هدفون به دستگاه شما نزدیکتر باشد

اتصال بلوتوث قوی تر و جفت شدن دستگاه ها آسان تر خواهد شد.

مطمئن شوید که هر دو دستگاه شارژ هستند.

این بدان معنا نیست که باید آنها را کاملاً شارژ کنید، فقط بدانید که در حین کار خاموش نمی شوند.

چرا یک هندزفری بلوتوثی بخریم؟

محصولات ساخته شده در دو نوع با سیم و بی سیم یا بلوتوث.

نوع سیمی این محصولات اغلب ظاهر قدیمی تری دارند و ممکن است آنها را دوست نداشته باشید.

به همین ترتیب، رشته آنها می تواند در اواسط بازی و در اوج هیجان کمی دست و پا گیر شود.

بنابراین بهتر است از کیت هندزفری بی سیم استفاده کنید

و اگر چنین هدفونی ندارید با مراجعه به قسمت هدفون و هدفون و میکروفون در اسرع وقت اقدام به خرید کنید.

نحوه اتصال هندزفری بی‌سیم و هدفون بلوتوثی به ویندوز

روش اتصال هندزفری بلوتوث به کامپیوتر و لپ تاپ تقریبا در تمامی نسخه های ویندوز یکسان است.

بنابراین، برای اینکه بتوانید صدای کامپیوتر خود را از کیت هندزفری بی سیم بشنوید،

ابتدا باید به قسمت تنظیمات منوی start بروید.

سپس منوی بلوتوث و سایر دستگاه ها را از قسمت دستگاه ها باز کنید.

اکنون بلوتوث کامپیوتر خود را فعال کرده و کیت هندزفری را به آن وصل کنید.

آموزش اتصال انواع هندزفری و هدفون به کامپیوتر

نکاتی حائز اهمیت درباره اتصال هندزفری به کامپیوتر و لپ تاپ

فراموش نکنید که نام هندزفری خود را در منوی بلوتوث رایانه خود قابل مشاهده کنید.

همچنین باید بلوتوث آن را از قبل فعال کنید.

برای فعال کردن بلوتوث بی سیم، باید دکمه پاور را فشار دهید

یا بسته به مدل هندزفری خود، این دکمه را به چپ یا راست بکشید.

نکته قابل توجهی که در این بین وجود دارد این است

که اگر هندزفری شما تا 10 متری باشد،

اگر از لپ تاپ شما می آید، بلوتوث رایانه شما می تواند آن را پیدا کند.

از آنجایی که برد بلوتوث تا 10 متر است و دو دستگاه به هم نزدیکتر هستند،

اتصال هندزفری بلوتوث به رایانه سریعتر است.

همچنین به خاطر داشته باشید که در برخی از نسخه های ویندوز باید کامپیوتر خود را به بلوتوث متصل کنید.

در پنجره شروع به دنبال نام آن بگردید.

سپس به منوی بلوتوث بروید، دستگاه های جدید را جستجو کنید و در نهایت کیت هندزفری بلوتوث خود را به آن متصل کنید.

اگر به دلایلی نتوانستید ارتباط لازم را بین دو دستگاه برقرار کنید

خواندن کمی در مورد ویژگی های کامپیوتر یا هدفون مورد نظرتان ضرری ندارد.

اتصال هندزفری بلوتوث به ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۸٫۱

برای یادگیری نحوه اتصال هدست بلوتوث به رایانه ویندوز و مشاهده شبکه های بلوتوث موجود در اطراف،

باید آن را روی لپ تاپ خود روشن کنید و آن را در حالت جفت شدن قرار دهید.

در هدفون خود معمولاً باید دکمه بلوتوث را نگه دارید تا چشمک بزند.

در ویندوز، Win + I را فشار دهید تا تنظیمات باز شود.

سپس به قسمت Devices رفته و بلوتوث را انتخاب کنید یا دکمه Start را در ویندوز 8 و 8.1 فشار دهید

و سپس بلوتوث را تایپ کرده و گزینه found را انتخاب کنید.

ابتدا مطمئن شوید بلوتوث روشن است.

(دکمه لغزنده آن باید آبی باشد و دستگاه های اطراف را جستجو کند).

سپس دستگاه مورد نظر را بر اساس نام آن انتخاب کرده و روی Pair کلیک کنید.

اتصال هندزفری بلوتوث به ویندوز ۱۰

پس از کلیک روی Pair، ویندوز کارهای دیگری را انجام می دهد

و پس از چند لحظه برچسب Connected را در زیر نام دستگاه مشاهده خواهید کرد.

راه دیگر برای انجام این کار این است که Win + A را فشار دهید و سپس دکمه Connect را در صفحه انتخاب کنید.

پس از مشاهده نام دستگاه مورد نظر، روی آن کلیک کنید تا با ویندوز شما جفت شود.

آموزش اتصال انواع هندزفری و هدفون به کامپیوتر

اگر کامپیوتر دارای بلوتوث نباشد چه کنیم؟

اگرچه تمام کامپیوترها و لپ تاپ های جدید دارای بلوتوث هستند

اما اگر دستگاه شما یک مدل قدیمی است و بلوتوث ندارد، به این معنی نیست که نمی توانید هدست خود را به آن وصل کنید.

برای این کار می توانید از یک دانگل بلوتوث USB استفاده کنید.

این ابزار ظاهری جمع و جور و کوچک شبیه فلش مموری دارد و خوشبختانه در بیشتر موارد با هزینه کم قابل خریداری است.

. با قرار دادن این دانگل در پورت USB کامپیوتر خود می توانید فناوری بلوتوث را در اختیار کامپیوتر خود قرار دهید.

آداپتور USB بلوتوث با تمام استانداردهای بالاتر از بلوتوث V2.0 و USB V2.0 سازگار است.

توجه داشته باشید که اگر می خواهید یک دانگل برای سیستم عامل مک تهیه کنید،

ابتدا سازگاری را بررسی کنید زیرا همه دانگل های بلوتوث با مک کار نمی کنند.

سوالات و مشکلات احتمالی در اتصال هندزفری بلوتوثی به کامپیوتر

برای اتصال هندزفری بی سیم به کامپیوتر فقط باید کمی دقت کرد

و مراحل را به ترتیب و درست انجام دهید.

بسیار ساده است و اگر به جزئیات آن دقت کنید زمان زیادی نمی برد.

با این حال، گاهی اوقات ممکن است به دلایلی نتوانید این کار را انجام دهید.

در ادامه به برخی از رایج ترین سوالات و مشکلات احتمالی در این زمینه می پردازیم.

آیا نحوه اتصال هندزفری بلوتوث به کامپیوتر در نسخه‌های مختلف ویندوز، متفاوت است؟

بله، اتصال هندزفری بی سیم برای نسخه های مختلف ویندوز از جمله ویندوز 7، 8 و 10 در برخی جزئیات متفاوت است.

با این حال، در همه نسخه ها، باید مراحل خاصی را دنبال کنید.

ابتدا بلوتوث رایانه خود را روشن کنید، هندزفری بلوتوث خود را از منو پیدا کنید

یا آن را به لیست دستگاه های مجاز اضافه کنید

و در نهایت دو دستگاه را به هم وصل کنید.

در برخی موارد، ممکن است برای اتصال کیت هندزفری بلوتوث به رایانه نیاز به وارد کردن رمز عبور داشته باشید.

که در کتابچه راهنمای هندزفری خود خواهید یافت یا یکی از دو کد 00000 یا 1234 را امتحان کنید.

به چه دلایلی ممکن است کامپیوتر نتواند هندزفری را شناسایی کند؟

این مشکل می تواند دلایل مختلفی داشته باشد.

با این حال، بهتر است از فاصله صحیح بین هدفون و لپ تاپ خود اطمینان حاصل کنید.

سپس سطح شارژ و روشن یا خاموش بودن هندزفری بلوتوث را بررسی کنید.

در نهایت، مطمئن شوید که نسخه های دستی و هندزفری شما سازگار هستند.

گاهی اوقات، همانطور که پس از خرید یک ساعت هوشمند متوجه می شوید

که نمی توانید آن را به گوشی های دارای سیستم عامل با نسخه های پایین تر وصل کنید،

نسخه هندزفری بی سیم شما نیز ممکن است برتر از رایانه شما باشد.

همچنین از اتصال این دو دستگاه به یکدیگر جلوگیری می کند.

مجموعه: بدون موبایل

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا