چطور با مترو برم سید خندان

موضوع

متن شما

گروه بندی

سالن

سوال مورد نظر

گزینه ها

*لطفا قبل از عضویت در ایجاد موضوعات و نظرسنجی دقت کنید زیرا امکان ویرایش یا حذف محتوا پس از انتشار وجود ندارد. علاوه بر این، شما باید قوانین و مقررات Ninisite را رعایت کنید.

صرفه جویی

انصراف دهید

موضوع

نوشته ی تو

گروه بندی

اتاق

سوال مورد نظر

ممکن ها

*لطفا قبل از عضویت در ایجاد موضوعات و نظرسنجی دقت کنید زیرا امکان ویرایش یا حذف محتوا پس از انتشار وجود ندارد. همچنین مسئولیت رعایت قوانین و مقررات وب سایت بر عهده شماست.

ثبت نام

انصراف دهید

ایستگاه مترو سعید خندان

رتبه بندی ایستگاه مترو در سیدخندان بر اساس نظرات مردم با عکس، توضیحات، شماره تماس و آدرس خیابان شریعتی – خیابان میرمطهری – خیابان ابوذرغفاری – خیابان شقاقی – خیابان کابلی – خیابان سهروردی شمالی.

5 ماه پیش

بهتر است ساعت حرکت را در سایت وارد کنید تا برنامه ریزی شود و تعداد اتوبوس ها افزایش یابد.

5

5 ماه پیش

بهتر است ساعت حرکت را در سایت وارد کنید تا برنامه ریزی شود و تعداد اتوبوس ها افزایش یابد.

3

5 ماه پیش

خط خیلی خوبه ولی کرایه نسبت به 40 کیلومتر کمه و مشکلی برای راننده پیش نمیاد. شروع خط خوب بود اما با گذشت زمان تعداد اتوبوس ها کم شد و الان اتوبوس نیست. . . به دلیل انتظار 40 دقیقه تا 1 ساعت و 20 دقیقه بیشتر مسافران خود را از دست داد.

1

7 ماه پیش

من از 5:42 یا 6:10 استفاده می کنم. افراد زیادی هستند و همه سعی می کنند فاصله دو اتوبوس را کاهش دهند و تعداد اتوبوس ها را افزایش دهند. این به طور موثر سازماندهی نخواهد شد.

41

11 ماه پیش

ترسناک ترین خط در 45 دقیقه

71

13 ماه پیش

حیف این جمله واقعا مزخرف است

7

14 ماه پیش

وقتی آنها بخواهند، نمی توان زمان شماری کرد. همچنین آخرین اتوبوس خیلی زود حرکت می کند مثلاً آخرین اتوبوس ساعت 5 یا 5:30 صبح حرکت می کند و چون من ساعت 6 صبح کارم تمام می شود نمی توانم از این خط استفاده کنم.

11

15 ماه پیش

50 دقیقه گذشت، آخر کردستان است

9

دو سال پیش

عالی

310

تقریباً همه کسانی که برای مدت طولانی در تهران زندگی یا رفت و آمد داشته اند از حجم ترافیک گلایه دارند. در شرایطی هستیم که مترو تهران با هفت خط و سه انشعاب کار می کند که بخش زیادی از شهروندان را از تردد خودروها دور می کند. در این راهنما می خواهیم ساعات کاری مترو تهران، خطوط و نقشه مترو تهران را بدانیم.

فاصله هر ایستگاه مترو چند دقیقه است؟

این فاصله بستگی به ایستگاه های مترو دارد. مثلاً فاصله ایستگاه مترو نواب تا میدان صنعت بسیار زیاد است. اما اگر فاصله دو ایستگاه متوالی را از نظر موقعیت مکانی در نظر بگیریم، هر ایستگاه مترو تقریباً 2 تا 4 دقیقه با ایستگاه مجاور خود فاصله دارد.

از تهران تا کرج با مترو چقدر طول می‌کشد؟

شما می توانید این مسافت را تقریباً در 1 ساعت و 10 دقیقه طی کنید.

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به ترمینال جنوب کدام است؟

خود ایستگاه مترو ترمینال جنوب به ترمینال جنوب متصل است و فاصله چندانی با آن ندارد.

بلیط هواپیما

بلیط قطار

رزرو هتل در تهران

نگاهی به طرح 1402 مترو تهران بیندازیم.

به نظر من اگر حتی چند بار در هفته از مترو استفاده می کنید، داشتن نقشه مترو 1402 تهران می تواند برای شما مفید باشد. البته نقشه مترو تهران در داخل همه قطارها نصب می شود، اما این نقشه ها ممکن است به دو دلیل مفید نباشند:

در برخی از قطارها هنوز نقشه جدید مترو تهران اضافه نشده است.

در خارج از مترو، ممکن است بخواهید به نقشه مترو دسترسی داشته باشید. برای اطمینان از نقشه، به تاریخ به روز رسانی آن که در کنار یا زیر نقشه نوشته شده است توجه کنید.

به همین منظور در این قسمت نقشه باکیفیت مترو تهران 1402 را برای شما قرار داده ایم. نقشه جدید مترو تهران را در گوشی خود ذخیره کنید تا یک بار برای همیشه خیالتان راحت باشد.

نقشه مترو تهران در نقشه گوگل در سال 1402

همانطور که گفتیم در ادامه این مقاله نقشه مترو تهران را بررسی می کنیم اما قبل از آن می خواهیم نقشه تهران با مترو را ببینیم. میدونی چرا؟ زیرا اگر نقشه کامل تهران با مترو 1402 یا به عبارتی ایستگاه های مترو تهران را با جزئیات بیشتر روی نقشه ببینید می توانید تصویری کلی از پوشش مترو تهران داشته باشید.

این موضوع به شما کمک می کند تا متوجه شوید خطوط ایستگاه مترو در چه مناطقی از تهران فعال است و می توانید از آنها برای سفر استفاده کنید.

چطور با مترو برم سید خندان

همانطور که از نقشه مترو تهران مشخص است، تراکم خطوط مترو در قسمت مرکزی شهر بیشتر است، اما سایر نقاط در امان نیستند. با این حال، ممکن است در برخی مسیرها نیاز به استفاده از اتوبوس و تاکسی داشته باشید.

حال با خطوط مترو تهران آشنا می شویم

از استثنائات که بگذریم، نحوه استفاده بیشتر مردم از متروی تهران در سال 1402 از یک الگوی خاص و نسبتاً ثابت پیروی می کرد. یعنی معمولا از مترو تهران برای کار خود استفاده می کنند و در خطوط، مبدا و مقصد مشخصی تردد می کنند.

اگر شما هم جزو این دسته از شهروندان هستید، دانستن تمامی خطوط روی نقشه مترو تهران کمک چندانی به شما نخواهد کرد. در عوض، می توانید فونتی را که بیشتر استفاده می کنید، کشف کنید.

در این قسمت از راهنمای کاربری مترو تهران می خواهیم تمامی خطوط فعال مترو تهران را بررسی کنیم. اطلاعاتی که در این بخش خواهید خواند به شرح زیر است:

ساعت کاری مترو تهران (برای هر خط به صورت جداگانه)

جدول زمانی قطارهای مترو (به طور جداگانه برای هر خط)

ایستگاه های خطوط مترو تهران

بنابراین، بیایید شروع کنیم.

خط 1 مترو تهران 1402: خط تجریش – کهریزک

در نقشه 1402 مترو تهران مشخص است که خط اول مترو تهران که احتمالا طولانی ترین خط مترو شهر است با رنگ قرمز روی نقشه مترو قابل مشاهده است. خط 1 شمال تهران را با 29 ایستگاه به جنوب متصل می کند. در ادامه ایستگاه های خط یک مترو تهران و برنامه کاری خط یک را بخوانید.

تجریش

قیطریه

شهادت صدر

کلاه لبه دار

دکتر شریعتی

داماد

شهید حقانی

شهید همت

مسجد امام خمینی

شهید بهشتی

شهید مفتح

شهدای هفتم تیراندازی

طالقانی

دروازه دولت

سعدی

امام خمینی

15 ژوئن

خیام

میدان محمدیه

شوش

ترمینال جنوب

شهید بخارا

علی آباد

آقای قصاب

شهر ری

تصفیه خانه

شاهد – باقرشهر

حرم امام خمینی

کهریزک

طبق طرح 1402 مترو تهران، اگر در ایستگاه اول خط یک سوار شوید و در ایستگاه آخر پیاده شوید، حدود 71 دقیقه طول می کشد تا این 37.5 کیلومتر را با مترو طی کنید.

ساعت کار خط یک مترو تهران از ساعت 5:30 صبح تا 22:30 می باشد. اما بر اساس اطلاعیه ستاد ملی مبارزه با کرونا، ساعت کار کلیه خطوط مترو تهران و حومه از اول آذرماه 1399 تا اطلاع ثانوی تا ساعت 22:00 است. همچنین می توانید جدول زمانی قطار خط 1 را در عکس زیر مشاهده کنید:

نقشه مترو تهران

نقشه مترو تهران

همزمان با برپایی نمایشگاه قرآن در مصلای امام خمینی(ره) از تاریخ  ۲۷ فروردین لغایت ۹ اردیبهشت؛ در ساعات ۲۲:۲۰ ، ۲۲:۴۰ و ۲۳:۰۰ سه اعزام فوق‌العاده از مبدا شهرری و در ساعات ۲۲:۲۰، ۲۲:۴۰، ۲۳:۰۰ و ۲۳:۳۰ چهار اعزام فوق‌العاده از مبدا تجریش در خط یک از نقشه مترو تهران انجام می‌شود.

خط 2 و نقشه مترو تهران 1402: صادقیه – خط فرهنگسرا

خط 2 مترو تهران که شاید پرترددترین خط باشد در نقشه 1402 مترو تهران با رنگ آبی پررنگ روی نقشه دیده می شود. خط دو شامل 22 ایستگاه از شرق به غرب است. حالا ایستگاه های خط دو و زمان سرویس دهی آن را بدانیم:

تهران (صادقیه)

تارش

دانشگاه شریف

خوشحال

شهید نواب صفوی

میدان هار

دانشگاه امام علی

حسن آباد

امام خمینی

ملت

بهارستان

دروازه شمیران

امام حسین

شهید مدنی

سبلان

فدک

جانبازان

سرسبز

دانشگاه علم و صنعت

شهید باقری

تهران را ترک کن

مرکز فرهنگی

پیشنهاد خواندنی:&nbspبهترین رستوران های تهران برای یک شکم‌گردی اساسی

از ابتدا تا انتهای خط 2 نقشه مترو تهران 45 دقیقه طول می کشد که حدود 25 کیلومتر است. ساعت کاری خط دو از ساعت 17:30 شروع و در ساعت 22:30 پایان می یابد. اما بر اساس اطلاعیه ستاد ملی مبارزه با کرونا، ساعت کار کلیه خطوط مترو تهران و حومه از اول آذرماه 1399 تا اطلاع ثانوی تا ساعت 22:00 است.

ساعت قطار آن را در عکس زیر ببینید:

قطارهای ایستگاه صادقیه

خط 3 مترو تهران 1402: خط قائم – آزادگان

خط 3 مترو به رنگ آبی روشن در نقشه 1402 مترو تهران از شمال به جنوب تهران و بالعکس با 25 ایستگاه ادامه دارد. ایستگاه های خط سه را بشناسید:

قائم، شهید محلاتی، اقدسیه، نوبانیاد، حسین آباد، میدان هروی، شهید زین الدین، خواجه عبدالله انصاری، شهید صیاد شیرازی، شهید قدوسی، سهروردی، شهید بهشتی (تقاطع با خط مترو)، میرزای شیرازی، میدان جهاد، ولی عصر (تقاطع با خط 6 مترو)، تئاتر شهر (تقاطع با خط 4 مترو)، منیریه، مهدیه (تقاطع با خط 7 مترو)، راههان، جوادیه، زمزم، شهرک شهید شریعتی، عبدل آباد، نعمت آباد، آزادگان

درست

شهید محلاتی

مقدس

پایه جدید

حسین آباد

محل هروی

شهید زین الدین

خواجه عبدالله انصاری

شهید صیاد شیرازی

شهادت قدوسی

سهروردی

شهید بهشتی

میرزای شیرازی

میدان جهاد

میدان ولی عصر

تئاتر شهر

منیریا

مهدیه

ریل

جواده

نجوا

شهر شریعتی

عبدالآباد

نعمت آباد

آزادگان

پیشنهاد خواندنی:&nbspفهرست کامل موزه های تهران

مسیر خط سه نقشه مترو تهران 60 دقیقه طول می کشد که تقریباً 33.70 کیلومتر است. ساعت کاری وی از ساعت 5:30 صبح تا 22:30 می باشد. اما بر اساس اطلاعیه ستاد ملی مبارزه با کرونا، ساعت کار کلیه خطوط مترو تهران و حومه از اول آذرماه 1399 تا اطلاع ثانوی تا ساعت 22:00 است.

جدول زمانی قطار خط 3 را برای شما در عکس زیر آماده کرده ایم:

نقشه مترو تهران

خط 4 مترو تهران پلان 1402: شهید کلاهدوز – خط ارم سبز

خط 4 مترو تهران با رنگ زرد نشان داده شده است و یکی از پرترددترین خطوط است. یادتان باشد این خط به فرودگاه مهرآباد هم شعبه دارد. با 19 ایستگاه خط چهار نقشه مترو تهران آشنا می شویم:

شهید کلاهدوز

هواپیمایی

نبرد

پیروزی

ابن سینا

میدان شهدا

دروازه شمیران

دروازه دولت

فردوسی

تئاتر شهر

میدان انقلاب اسلامی

واحد

خوشحال

دکتر حبیب الله

استاد معین

میدان آزادی

بیمه

شهر اکباتان

سبز آه

از ابتدا تا انتهای خط چهار در نقشه مترو تهران 21 کیلومتر است که 42 دقیقه طول می کشد. این خط از ساعت 5:30 صبح تا 22:30 فعال است. اما بر اساس اطلاعیه ستاد ملی مبارزه با کرونا، ساعت کار کلیه خطوط مترو تهران و حومه از اول آذرماه 1399 تا اطلاع ثانوی تا ساعت 22:00 است.

جدول زمانی قطار خط چهار در عکس زیر نشان داده شده است.

ساعت حرکت قطارهای اکسپرس

خط 5 متروی تهران 1402: خط گلشهر – صادقیه (تهران)

خط پنج طرح مترو تهران که سبز است با 12 ایستگاه گلشهر را به صادقیه تهران متصل می کند. پنج ایستگاه در این خط عبارتند از:

شهید سلیمانی

گلشهر

محمدشهر

کرج

جو

دره داغ

دهان به دهان

ایران خودرو

چیتگر

ورزشگاه آزادی

سبز آه

تهران (صادقیه)

خط پنج تقریباً 41.5 کیلومتر طول دارد که 57 دقیقه طول می کشد. ساعت کاری خط پنجم از ساعت 17 الی 22:30 می باشد. اما بر اساس اطلاعیه ستاد ملی مبارزه با کرونا، ساعت کار کلیه خطوط مترو تهران و حومه از اول آذرماه 1399 تا اطلاع ثانوی تا ساعت 22:00 است.

پیشنهاد خواندنی:&nbspکاخ های تهران؛ قصه‌گویی به زبان تصویر

برنامه خط پنج قطار در نقشه 1402 مترو تهران را در عکس زیر ببینید:

ساعت حرکت قطارهای اکسپرسساعت حرکت قطارهای اکسپرسنقشه مترو تهران

خط 6 متروی تهران 1402: خط دولت آباد – خط امام حسین و شهید ستاری – دانشگاه تربیت مدرس

مترو خط شش رنگ صورتی یکی از خطوط تازه تاسیس است که دارای دو نیمه غربی و شرقی است که با توجه به اتمام کارهای اجرایی باقیمانده، برنامه زمانی نسبتا متفاوتی دارد. خط 6 مترو تهران با 17 ایستگاه و 27 کیلومتر مسیر از منطقه دولت آباد تا بزرگراه شهید ستاری به صورت یکپارچه سرویس دهی می شود.
تعدادی از ایستگاه های این خط در حال ساخت است و کل خط به سمت غرب تهران در حال توسعه است. فاصله قطار در خط 6 هر 15 دقیقه است.

دولت آباد

کیان شهر

وظیفه

شهید رضایی

امیرکبیر

میدان شهدا

امام حسین

شهدای هفتم تیراندازی

میدان حضرت ولی عصر

باغ لاله

کارگر

دانشگاه تربیت مدرس

شهر تجربی

مرزداران

یادگار امام

شهید اشرفی اصفهانی

شهادت ستاری

نقشه مترو تهراننقشه مترو تهرانپیشنهاد خواندنی:&nbspدرکه تهران؛ طبیعتی زیبا به دور از هیاهو

البته بر اساس اطلاعیه ستاد ملی مبارزه با کرونا، ساعت کار کلیه خطوط مترو تهران و حومه از تاریخ 1 آذر 1399 تا اطلاع ثانوی تا ساعت 22:00 می باشد.

به منظور تکمیل برخی از عملیات اجرایی باقیمانده در خط 6 و اصلاحات لازم در مسیر، تصمیم گرفته شده تا جدول زمانی قطار خط 6 تا اطلاع ثانوی به شرح زیر اصلاح شود:

نقشه مترو تهران

خط 7 متروی تهران 1402: خط بسیج – میدان صنعت

این خط بنفش که نسبتاً اخیراً تأسیس شده است، دارای 20 ایستگاه است. ایستگاه های خط هفت در نقشه 1402 مترو تهران عبارتند از:

شهادت دادمان

میدان صنعت

برج میلاد تهران

باغ گفتگوها

دانشگاه تربیت مدرس

حامیان سلامت

واحد

شهید نواب صفوی

رودکی

کمیل

برایانک

کروسانت قرمز

مهدیه

میدان محمدیه

مولوی

میدان قیام

شهدای هفدهم شهریور

چهل تن کابینت

موسیقی

بسیج

این خط تقریباً 27 کیلومتر طول دارد و 45 دقیقه طول می کشد. ساعت کار خط هفت طرح مترو تهران از ساعت 5:30 صبح تا 22:00 می باشد.

جدول زمانی قطارهای خط هفت را در زیر بررسی کنید:

خطوط ایستگاه متروی تهران

خط فرعی فرودگاه امام خمینی: خط شهید – فرودگاه امام خمینی

این خط در واقع شعبه ای از خط 1 (تجریش – کهریزک) است و در مجموع دارای سه ایستگاه است:

شاهد – باقرشهر

نمایشگاه شهر آفتاب

فرودگاه بین المللی امام خمینی

پیشنهاد خواندنی:&nbspبازار گل محلاتی پایتخت؛ سفر به هلند در قلب تهران!

مسافت طی شده توسط این خط تقریباً 30 کیلومتر در 40 دقیقه است. ساعت کاری وی از 7:20 صبح تا 19:20 می باشد.

برنامه قطارهای خط فرودگاه امام خمینی (ره) را در نقشه مترو تهران در عکس زیر مشاهده می کنید:

خطوط ایستگاه متروی تهران

شعبه فرودگاه مهرآباد: خط بیمه – ترمینال های 4 و 6 فرودگاه مهرآباد

این خط زرد نیز شاخه ای از خط چهارم است که در مجموع دارای سه ایستگاه است:

بیمه

ترمینال های 1 و 2 فرودگاه مهرآباد

ترمینال های 4 و 6 فرودگاه مهرآباد

این خط کوتاه مسافت 2 کیلومتری را در چهار دقیقه طی می کند و ساعت سرویس دهی آن از ساعت 5:37 صبح تا 22:30 است.

برنامه قطارهای این خط را در نقشه مترو تهران در عکس زیر مشاهده می کنید:

نقشه متروی تهران

خط دوم هشتگرد: خط گلشهر – شهید سپهبد قاسم سلیمانی

این خط سبز نقشه مترو تهران هم شاخه ای از خط پنج است که در مجموع دو ایستگاه دارد:

گلشهر

شهید سپهبد قاسم سلیمانی

پیشنهاد خواندنی:&nbspبرج میلاد تهران؛ جاذبه‌ای خوش‌قدوقامت در شهر

این خط مسافت 26 کیلومتری را در 40 دقیقه طی می کند و ساعت کاری آن از 8 صبح تا 15:40 است.

جدول زمانی قطارهای این خط را در عکس زیر مشاهده می کنید:

ایستگاه های مناسب برای ویلچر در نقشه مترو تهران

خبر خوب این است که در حال حاضر تعدادی از ایستگاه های نقشه مترو تهران با ویلچر مناسب هستند، هرچند محدود. بنابراین اگر ویلچر همراه خود دارید، بهتر است از قبل تشخیص دهید که کدام ایستگاه ها در هر خط دارای امکانات کافی هستند تا با مشکلی مواجه نشوید.

هتل آزادی تهران

هتل استقلال تهران

هتل اوین تهران

هتل انگبال تهران

هتل کوثر تهران

هتل لاله تهران

افرادی که با ویلچر سفر می کنند می توانند با در نظر گرفتن لیست ایستگاه های مناسب برای ویلچر در هر خط مترو، از سواری راحت تری در این وسیله نقلیه عمومی لذت ببرند. لیست ایستگاه های مترو مناسب برای ویلچر بر اساس خطوط مترو به شرح زیر است:

نقشه متروی تهران

ایستگاه های قابل دسترسی با ویلچر در خط 1 (تجریش – کهریزک) و همچنین شعبه خط 1

کلاه لبه دار

دکتر شریعتی

داماد

شهید بهشتی

شهید مفتح

شهدای هفتم تیراندازی

سعدی

امام خمینی

خیام

میدان محمدیه

شوش

ترمینال جنوب

شهید بخارا

علی آباد

آقای قصاب

شهر ری

شاهد – باقرنژاد

فرودگاه بین المللی امام خمینی

حرم امام خمینی

کهریزک

ایستگاه های قابل دسترسی با ویلچر در خط 2 (تهران (صادقیه) – فرهنگ سرا)

تهران (صادقیه)

تارش

دانشگاه شریف

خوشحال

میدان هار

امام خمینی

امام حسین

شهید مدنی

جانبازان

سرسبز

دانشگاه علم و صنعت

شهید باقری

تهران را ترک کن

نقشه مترو تهران و ایستگاه های ویلچری خط 3 (قائم-آزادگان)

شهید بهشتی

ایستگاه های ویلچری خط 4 (کلاهدوز – ارم سبز) روی نقشه مترو تهران

خوشحال

سبز آه

ایستگاه های قابل دسترسی با ویلچر در خط 5 (تهران (صادقیه) – گلشهر)

تهران (صادقیه)

سبز آه

ورزشگاه آزادی

چیتگر

ایران خودرو

دهان به دهان

گرمدره

جو

کرج

محمدشهر

گلشهر

نقشه مترو تهران و ایستگاه های ویلچری در خط 6 (دولت آباد-امام حسین)

شهدای هفتم تیراندازی

امام حسین

ایستگاه های قابل دسترسی با ویلچر در خط 7 (میدان صنعت – بسیج)

برج میلاد تهران

میدان محمدیه

بسیج

ایستگاه های دارای آسانسور در نقشه مترو تهران دارای چهار حالت کلی هستند:

آسانسور از سطح خیابان به سکو

آسانسور از سطح خیابان به هر دو سکو

آسانسور از باجه بلیط تا سکو

آسانسور از سطح خیابان تا باجه فروش بلیط و از باجه بلیط تا سکو

هر یک از این شرایط به شکلی خاص در نقشه 1402 مترو تهران قابل مشاهده است. در زیر نقشه ایستگاه های مناسب برای ویلچر را خواهید دید.

ایستگاه های مناسب ویلچر نقشه متروی تهران

برای دانلود نقشه با کیفیت بالا از ایستگاه های مناسل قابل دسترسی با ویلچر مترو تهران 1402 روی تصویر کلیک کنید.

ایستگاه هایی که برای یک مسیر ویژه برای نابینایان مناسب سازی شده اند

شهرداری تهران تنها به فکر بستگانی که با ویلچر تردد می کنند نبوده و مسیرهای مناسب برای نابینایان را نیز ایجاد کرده است. بنابراین نابینایان می توانند به راحتی در برخی از ایستگاه های نقشه مترو تهران رفت و آمد کنند و از خدمات حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

همانطور که در عکس زیر مشاهده می کنید اکثر ایستگاه های نقشه مترو تهران به خصوص خطوط 1 و 2 برای نابینایان مناسب هستند.

نقشه متروی تهران

روش های خرید بلیط مترو تهران

برای استفاده از مترو تهران باید بلیط داشته باشید و پول نقد یا کارت اعتباری اصلا پذیرفته نمی شود. اگر بلیط نداشته باشید نمی توانید از درهای مترو وارد شوید. این به شما بستگی دارد که چه روشی برای خرید بلیط داشته باشید، در ادامه دو روش خرید ساده و متداول را توضیح خواهم داد.

خرید بلیط مترو تهران به صورت حضوری

اگر از مترو تهران خیلی کم استفاده می کنید، می توانید از بلیط های کاغذی تک و دوبل استفاده کنید. در هر ایستگاه مترو باجه هایی وجود دارد که می توانید این بلیط ها را خریداری کنید. اما اگر هر روز سوار مترو می شوید، پیشنهاد می کنیم کارت شارژ مترو تهیه کنید و هر چقدر که می خواهید آن را شارژ کنید. هر زمان که این کارت ها تمام شد، می توانید دوباره آنها را شارژ کرده و در نقشه مترو تهران استفاده کنید. در کل استفاده از کارت اعتباری مترو مقرون به صرفه تر است.

در حال حاضر علاوه بر بلیت فروشی، دستگاه های الکترونیکی نیز وارد چرخه صدور بلیت مترو شده اند و با انتخاب نوع سفر و گرفتن کارت، بلیت واحد مترو را تهیه می کنند. پس از دریافت بلیط مترو، آن را روی درهای ورودی مترو قرار دهید و به سمت قسمت سوار شدن به مترو حرکت کنید. حتما به این نکته توجه کنید که برای عبور از گیت باید بلیط یک طرفه داشته باشید و کد QR سفر یا کارت مترو را روی لیزر نوری قرار دهید تا راه باز شود.

خرید اینترنتی بلیط مترو تهران

یکی دیگر از راه های خرید بلیط مترو استفاده از اپلیکیشن های خدمات شهری است. دو برنامه متداول برای این کار وجود دارد، یکی برنامه تهران من است که شامل بلیط یک طرفه، بلیط رفت و آمد و … می شود. a la شما بلیط را به صورت آنلاین خریداری می کنید و کدی را که در درب منزل داده شده است به عنوان یک بلیط ارائه می کنید تا راه باز شود.

برنامه تهران من

برنامه دیگری هم شاپ نام دارد که به شما امکان خرید آنلاین بلیط مترو را می دهد.

پیشنهاد خواندنی:&nbspاول بخوانید بعد بروید؛ بهترین کافه های تهران

اپلیکیشن مترو تهران

یکی از مهمترین ابزارهای مدیریت سفرهای مترو در تهران اپلیکیشنی است که به مترو تهران معروف است. اپلیکیشنی جالب و کاربردی که علاوه بر طرح شماتیک مترو، خدماتی مانند موقعیت یابی مبتنی بر GPS و پیشنهادات ایستگاه مترو، پیشنهاد انتخاب مسیر مترو برای رسیدن به مقصد مشخص شده، l زمان حرکت و زمان رسیدن مترو را ارائه می دهد. خطوط مترو به ایستگاه های مختلف و غیره اگر قصد سفر با مترو را دارید و مکان ایستگاه های آن را نمی دانید، بهترین ابزار برای راهنمایی شما همین اپلیکیشن مترو تهران است.

شایان ذکر است که این برنامه دارای خدمات آفلاین نیز می باشد.

قیمت بلیط مترو تهران

در ایران یکی از مهم ترین سوالاتی که قبل از بررسی کیفیت به ذهن مردم خطور می کند قیمت است. مترو نیز از این قاعده مستثنی نیست. قیمت بلیت مترو نسبت به سال قبل کمی افزایش یافته است. قیمت بلیط یک طرفه BRT حدود 2500 تومان است. البته این قیمت رفت و آمد درون شهری است و مترو تا حومه تهران 3400 تومان است. بلیط یک طرفه هشتگر 7500 و بلیط یک طرفه فرودگاه امام 12500 تومان است.

انواع قطار مترو تهران

به طور کلی دو نوع قطار مترو در خطوط مترو تهران وجود دارد. یکی قطارهای مرکز شهر که بیشتر مردم به آن فکر می کنند و دیگری قطارهای شهری که مخصوص رفتن به حومه تهران طراحی شده اند.

آموزش در شهرستان

قطارهای بین شهری متروی زیرزمینی هستند که از میان تونل های تاریک عبور می کنند. دارای صندلی های استادیوم و امکاناتی مانند نمایشگر دیجیتال خط مترو یا نمایشگر ایستگاه مبدا و مقصد. این قطارها تقریباً مدرن هستند، اما ظرفیت آنها به خصوص در هنگام نشستن بسیار کم است و بیشتر مسافران داخل باید ایستاده منتظر بمانند تا به مقصد برسند.

خارج از شهر قطار کنید

قطارهای شهری مدل جدید مترو تهران هستند که بیشتر شبیه اتوبوس هستند. صندلی های راحت تر یا صندلی های اتوبوس و دوطبقه بودن از ویژگی های مهم قطارهای مترو تهران خارج از شهر است. همچنین به خاطر داشته باشید که مترو مسافربری روی زمین حرکت می کند و دیگر زیر زمین نیست.

اطلاعات کامل مترو تهران در یک جدول

سال ساخت مترو تهرانشروع از سال ۱۳۵۶ – پایان: درحال توسعهسال بهره برداری از مترو تهران۱۶ اسفند سال ۱۳۷۷تعداد کل ایستگاه های مترو تهران۱۴۵ ایستگاه متروحداکثر ظرفیت حمل مسافر در هر واگن (نشسته و ایستاده)۱۸۰-۱۹۰ نفرتعداد قطار های مترو تهران۲۱۷ قطار متروسن ناوگان حمل و نقل مترو تهرانمیانگین سنی قطارهای مترو ۱۰ تا ۱۵ سال

آیا طرح 1402 مترو تهران را می دانستید؟

در این راهنما تقریباً هر آنچه را که در مورد مترو تهران نیاز دارید به شما گفته ایم. با توجه به گستردگی توسعه خطوط مترو، تعجبی ندارد که مدتی بعد مترو به روستاهای اطراف تهران نیز کشیده شود. به عنوان مثال، شما اکنون به نقشه مترو تهران دسترسی دارید و از ساعت کاری مترو تهران در هر خط، از چه زمانی تا چه زمانی مطلع هستید.

اگر باز هم سوالی در مورد مترو تهران دارید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا پاسخگو باشیم.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا