چطور با ماشین شخصی به کیش برویم

سفر به کیش با ماشین شخصی | قوانین و هزینه های ورود به جزیره زیبای کیش با خودرو شخصی

Home » سفر به کیش با ماشین شخصی

چگونه با ماشین شخصی به این جزیره برویم تا از دیدنی های کیش دیدن کنیم؟ برای آوردن خودروی شخصی به جزیره زیبای کیش واقع در منطقه آزاد تجاری باید قوانین ورود و رانندگی در این منطقه را بدانید. استفاده از خودروی شخصی در کیش نسبت به شهرهای دیگر تفاوت هایی دارد که برخی از آن ها اطلاعی ندارند. اگر قصد دارید با ماشین شخصی به جزیره کیش سفر کنید، آشنایی با این قوانین و مقررات خاص ضروری است و این یکی از مهم ترین موارد در راهنمای سفر کیش به حساب می آید.

بهترین مسیرها برای رسیدن به کیش با ماشین

بسیاری از مردم با ماشین خود را به بنادر خلیج فارس می برند و از آنجا با قایق راهی کیش می شوند. در کیش امکان اجاره خودرو وجود دارد و تاکسی های زیادی خدمات حمل و نقل را به مسافران ارائه می دهند. اما اگر می خواهید با ماشین شخصی خود به کیش بروید، ابتدا باید به یکی از سه بندری که در زیر اشاره شده است بروید و سپس با راهنمای سفر به کیش با ماشین شخصی خود از این جزیره زیبا دیدن کنید.

بندر آفتاب

بندر آفتاب نزدیکترین بندر به جزیره کیش برای سوار شدن به ماشین شخصی است. اما تعداد لنج های این بندر کم است و ممکن است مدتی طول بکشد تا نوبت شما برسد. فاصله این بندر تا جزیره زیبای کیش حدود 18 کیلومتر و زمان سفر با قایق مسافربری حدود 30 دقیقه و با ماشین و قایق مسافری حدود 60 دقیقه یا یک ساعت است.

بندر چارک

در این بندر هر روز از سال لنج ها به طور مداوم به سمت کیش حرکت می کنند. برای رسیدن به کیش با ماشین، اولویت اول شما باید بندر چارک باشد. فاصله بندر چارک تا جزیره کیش حدود 22 کیلومتر و زمان سفر با قایق مسافربری حدود 60 دقیقه و با قایق ماشینی و مسافربری حدود 120 دقیقه می باشد.

بندر لنگه

این بندر معمولا در ایام نوروز مورد استفاده قرار می گیرد و در واقع بندری است که فاصله بیشتری تا جزیره کیش دارد. فاصله 95 کیلومتری این بندر تا کیش و مسافت 2:30 تا 4 ساعت آن، بسته به نوع شناور، گزینه دیگری برای رسیدن به کیش با خودروی شخصی است.

مسیرهای بندری برای رفتن به کیش با ماشین شخصی

جدا از توضیحات بندر، نکته بسیار مهم در هنگام آوردن خودروی شخصی به کیش این است که باید با قوانین قابل اجرا آشنا شوید. گاهی اوقات محدودیت هایی برای نوع خودرو و سال ساخت آن وجود دارد، بنابراین باید قبل از رانندگی از گواهینامه خودروی خود مطمئن شوید. همچنین مسیرهای مختلفی برای رسیدن به کیش با ماشین شخصی وجود دارد و شما می توانید با توجه به تمایل و نیاز خود مسیر مورد نظر را انتخاب کنید و از بازدید از شهرها و مناطق مختلف لذت ببرید. در زیر برخی از مسیرهای محبوب برای سوار شدن به خودروی شخصی در کیش آورده شده است:

1. مسیر تهران-قم-کاشان-اصفهان-شیراز-جهرم-لار سپس بندر ترانسفر مسافری (چارک، لنگ یا آفتاب).

2. جاده اهواز – ماهشهر – دیلم – بوشهر – عسلویه سپس بندر ترانسفر مسافری (آفتاب یا چارک).

3. بازرگان – مرند – تبریز – زنجان – بویین زهرا – قم – کاشان – اصفهان – شیراز – مسیر جهرم یا فیروزکوه سپس بندر انتقال مسافر (لنگه، چارک یا آفتاب).

لطفا توجه داشته باشید که این مسیرها فقط برای نمونه هستند و شما می توانید با توجه به نیاز و ترجیحات خود مسیرهای دیگری را انتخاب کنید.

مزایا و معایب حمل خودرو شخصی به کیش

یکی از مزایای استفاده از ماشین شخصی در کیش این است که می توانید به راحتی از دیدنی های کیش دیدن کنید و از رانندگی پیش رو نهایت لذت را ببرید. همچنین داشتن ماشین شخصی باعث سهولت در سفر و اقامت در جزیره کیش می شود اما از معایب حمل خودرو شخصی می توان به مسافت زیاد و خستگی برای افرادی که به جزیره کیش می رسند.کیش اشاره کرد. همچنین اگر مدارک لازم را به همراه نداشته باشید یا با قوانین و نکات راهنمایی و رانندگی در کیش آشنا نباشید، ممکن است دچار مشکل شوید.

شرایط و مدارک مورد نیاز برای رسیدن به جزیره کیش با ماشین شخصی و قوانین مهم حمل خودرو شخصی به کیش

اصل و کپی کارت ماشین

برگه معاینه فنی خودرو

گواهینامه رانندگی ماشین

برگه کابوتاژ (برگ مجوز خروج گمرک)

شما می توانید سه تا هفت روز خودروی شخصی خود را در جزیره کیش نگه دارید و برای اقامت طولانی تر باید کارت خود را تمدید کنید.

بهتر است برای پیوستن به کشتی های مسافربری حداقل دو ساعت قبل از حرکت در بندر مربوطه حضور داشته باشید.

اگر حیوان زنده همراه خود دارید باید شناسنامه و مدارک دامپزشکی آن را ارائه دهید.

همیشه قرص های ضد تهوع همراه خود داشته باشید.

برای نشستن از صندلی استفاده کنید و روی عرشه دراز نکشید.

قوانین راهنمایی و رانندگی جزیره کیش

قوانین ترافیکی کیش نسبت به سایر شهرهای ایران سختگیرانه تر است. گاهی ممکن است در کیش به خاطر انجام کاری که در شهرهایی مثل تهران کاملا عادی است جریمه شوید! به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می دهند به جای سفر با ماشین شخصی، با تور کیش از تهران به این جزیره زیبا سفر کنند.

در زیر برخی از قوانین سختگیرانه جزیره کیش برای رانندگی را فهرست کرده ایم.

در جزیره کیش بوق زدن و ریختن زباله مشمول جریمه است.

سرعت شما نباید بیشتر از 40-60 کیلومتر در ساعت باشد.

از چراغ های جلو کم نور استفاده کنید.

هنگام عبور از مربع ها از چراغ راهنما استفاده کنید.

هنگام عبور عابرین پیاده، همیشه حق تقدم دارند. بنابراین سرعت خود را کم کنید و از چراغ راهنما برای هشدار به رانندگان پشت سرتان استفاده کنید.

اگر می خواهید لاین را تغییر دهید، 100 متر جلوتر چراغ راهنمایی را روشن کنید.

شما فقط می توانید از جاده های آسفالت شده استفاده کنید.

هزینه سفر به جزیه زیبا از کیش با ماشین شخصی

برای ورود به جزیره کیش با ماشین شخصی مدارک خاصی لازم است. این مدارک شامل اصل و کپی کارت خودرو، گواهینامه MOT و گواهینامه رانندگی، برگه کابوتاژ یا مجوز گمرکی برای خروج خودرو از شهر اصلی می باشد. هزینه سفر به کیش با ماشین شخصی هر ساله متفاوت بوده و بسته به فصل و نسبت به سال قبل تغییر می کند. علاوه بر این، استفاده از پورت های مختلف نیز بر هزینه حمل و نقل خودرو تاثیرگذار است.

نکات کلیدی که در سفر با ماشین شخصی به کیش باید رعایت کنید

هنگام سفر با خودروی شخصی به جزیره کیش، حتماً حداقل دو ساعت قبل از زمان حرکت در لندینگ کرافت یا بندر مسافربری حضور داشته باشید.

اگر سابقه دریازدگی دارید حتما قرص های ضد تهوع همراه داشته باشید.

در زمان اوج مصرف، صف های پمپ بنزین کیش طولانی تر می شود، بنابراین بهتر است قبل از ورود به جزیره، آن را پر کنید.

هیچ نمایندگی داخلی خودرو در کیش وجود ندارد، بنابراین قبل از ورود از سالم بودن وسیله نقلیه خود مطمئن شوید.

قبل از سفر، برای اطلاع از برنامه کشتی ها و راهنمای سفر به کیش با بندر مورد نظر خود تماس بگیرید (در برخی بنادر، کشتی ها فقط در زمان های خاصی به کیش می روند).

سخنرانی پایانی

برای بردن خودروی شخصی به جزیره کیش در منطقه آزاد تجاری، دانستن قوانین و مقررات ورود و رانندگی در منطقه حائز اهمیت است. آوردن خودرو به کیش با شهرهای دیگر تفاوت هایی دارد که بسیاری از افراد از آن بی اطلاع هستند. در نهایت در جزیره کیش چراغ قرمز در جاده ها وجود ندارد و علاوه بر آن جریمه هایی برای ظاهر خودروهای کثیف صادر می شود.

این دو تفاوت اساسی کد راه جزیره کیش را از سایر مناطق ایران متمایز می کند. آشنایی اهالی جزیره کیش با مسئولیت ها و حقوق شهروندان و همچنین نظارت شدید پلیس راهنمایی و رانندگی از جمله دلایلی است که رانندگان جزیره کیش قوانین راهنمایی و رانندگی را جدی تر می گیرند. نکاتی برای رانندگی در جزیره کیش شامل رعایت حق تقدم برای سایر خودروها در تقاطع ها و میادین، رعایت سرعت و فاصله قانونی با خودروی جلویی و توجه به جهتی است که باید در حین رانندگی رعایت شود. این نکات برای رانندگی در جزیره کیش بسیار مهم است. اطمینان حاصل کنید که تمام مدارک لازم را دارید و قوانین و دستورالعمل ها را در طول سفر خود رعایت کنید.

/ گزارش پایان اطلاعیه

چگونه با ماشین شخصی به کیش برویم؟

آیا می خواهید با ماشین به کیش بروید؟ آیا شما هم ترجیح می دهید در این جزیره ماشین شخصی داشته باشید و برای رفت و آمد به کیش نیازی به تاکسی نداشته باشید؟ به دنبال ساده ترین راه برای رسیدن به کیش با ماشین هستید؟ آیا می خواهید بدانید چگونه با ماشین شخصی به کیش بروید؟ پس بهتر است مقاله بعدی را از دست ندهید. در زیما سفر دو راه برای رسیدن به کیش با ماشین شخصی را توضیح می دهیم. با مطالعه این مقاله می توانید متوجه شوید که آیا سفر به کیش با خودروی شخصی انتخاب خوبی برای شماست یا خیر. در عین حال می توانید بفهمید که کدام روش برای رسیدن به کیش با ماشین شخصی بهتر است.

مزایا و معایب سفر به کیش با ماشین شخصی

مزیت سفر به کیش با ماشین شخصی این است که در هر زمان می توانید به راحتی با ماشین شخصی خود به این جزیره سفر کنید و قطعا با ماشین شخصی خود در کیش راحت تر خواهید بود. اما نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که برای بردن ماشین خود به کیش باید از وسایل نقلیه مخصوص حمل خودرو (لندیگراف) استفاده کنید که سرعت کمتری نسبت به خودروهای سواری معمولی دارند. بنابراین برای بردن خودروی شخصی خود به جزیره کیش باید بیشتر از مسافرانی که می خواهند بدون خودرو به کیش بروند، در جاده حضور داشته باشید. نکته دیگر اینکه در کیش نمایندگی ملی خودرو وجود ندارد. بنابراین اگر خودروی شما در این جزیره مشکلی داشته باشد، دست شما به جایی بند نیست و ممکن است به خاطر آن با مشکل مواجه شوید. این را هم بگوییم که همه خودروها اجازه ورود به کیش را ندارند و به خصوص در ایام نوروز سخت گیری زیادی روی این موضوع وجود دارد. امروزه عموماً قوانین خاصی برای ورود خودروی شخصی به کیش در نظر گرفته می شود که از جمله آنها می توان به تمیز بودن خودرو، تصادفی نبودن خودرو و مدل بالای خط اشاره کرد.

اولین راه رسیدن به کیش با ماشین است

برای رفتن به کیش با ماشین شخصی می توانید با قطار به بندرعباس بروید و سپس با لندوگرافیک های مخصوص ماشین خود را از طریق دریا به جزیره کیش ببرید. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که باید بلیط قطار بندرعباس را تهیه کنید که قابلیت حمل ماشین را داشته باشد. سپس باید خودروی خود را از خط راه آهن بندرعباس تحویل بگیرید، از آنجا به بندر چارک یا بندر آفتاب برید، سپس با ارائه مدارک خودرو به مسئولان این بندر و گرفتن برگه روکش خودرو، سوار لندیگراف شوید و سوار شوید. خودتان به جزیره کیش بروید. این را هم بگوییم که از طریق بندر لنگ می توان با ماشین شخصی به کیش رسید. اما مشکل اینجاست که فقط در ایام نوروز می توان از لندگراف های این بندر استفاده کرد.

راه دوم برای رفتن به کیش با ماشین شخصی است

راه دیگری که می توانید برای رسیدن به کیش با ماشین شخصی انتخاب کنید این است که از شهر خود به بندرعباس با ماشین شخصی برانید و سپس با مراجعه به یکی از بنادر ذکر شده در قسمت قبل به جزیره کیش بروید. این روش برای کسانی که شهرشان قطار بندرعباس ندارد و همچنین برای کسانی که دوست دارند جاده ای سفر کنند مناسب است. اما مشکل اینجاست که باید ببینید شهر شما با ماشین چقدر از بندرعباس فاصله دارد و آیا واقعا می توانید این مسیر را طی کنید یا خیر. بهتر است از قبل به این موضوع فکر کنید و اگر جاده را برایتان خسته‌کننده می‌دانید یا به دلایلی نمی‌توانید برای مدت طولانی رانندگی کنید، از این روش برای رسیدن به کیش با ماشین شخصی استفاده نکنید.

هزینه سفر به کیش با ماشین شخصی

در نهایت بهتر است نگاهی به هزینه سفر به کیش با ماشین شخصی بیندازید تا ببینید آیا از نظر مالی ارزش سفر با ماشین شخصی به کیش را دارد یا خیر؟ خوب است بدانید که هزینه سفر به کیش با خودروی شخصی از طریق هر یک از بنادر چارک، آفتاب و لنگ متفاوت است. سفر به کیش با خودروی شخصی از طریق بندر چارک حدود 760 هزار تومان هزینه حمل خودرو در مسیر برگشت به اضافه 30 هزار تومان بلیط رفت و برگشت مسافران است. لازم به ذکر است که در بندرآفتاب این هزینه حدود 730000 تومان بابت هزینه حمل خودرو به آنجا و برگشت و 20000 تومان برای بلیط رفت و برگشت برای هر مسافر می باشد. ضمن اینکه از آنجایی که بندر لنگ فقط در ایام نوروز باز است، قیمت مشخصی برای آن در نظر گرفته نشده است و هر سال قبل از عید، هزینه ایاب و ذهاب با خودرو توسط لندگراف های آن اعلام می شود. حالا با تمام این خصوصیات به نظر شما سفر به کیش با ماشین شخصی برای شما بهتر است یا با تور کیش؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا