چطور با قهوه ساز کاپوچینو درست کنیم

به این بررسی امتیاز دهید

نوشیدنی های گرم در تمام فصول سال به خصوص در پاییز و زمستان طرفداران زیادی دارند و نوشیدنی های گرم مانند چای، قهوه، نسکافه و کاپوچینو طرفداران خاص خود را دارند. با یادگیری طرز تهیه کاپوچینو به عنوان یک نوشیدنی گرم و خوشمزه در خانه، اعضای خانواده خود را خوشحال می کنید و همچنین مهارت کاپوچینوسازی خود را در خانه نشان می دهید. برای تهیه کاپوچینو به قهوه اسپرسو یا قهوه ترک نیاز دارید.

البته تهیه کاپوچینو با قهوه ترک طرفداران بیشتری دارد و بهتر است از آن استفاده کنید. در این مطلب اطلاعات کاملی از طرز تهیه یک کاپوچینوی خوشمزه با قهوه ساز در اختیار شما قرار می دهیم. اگر می خواهید در مورد تهیه کاپوچینو و تهیه آن در خانه اطلاعات بیشتری کسب کنید، تا پایان این مقاله در وبلاگ آموزش نوشیدنی های گرم دهکده دانش باشید.

تهیه کاپوچینو

کاپوچینو چیست؟

طبق اسناد مکتوب و شفاهی، افزودن شیر به نوشیدنی قهوه اولین بار در قرن هفدهم در اروپا توسعه یافت. کاپوزینر معروف ترین نوشیدنی آن دوران در کافه های شهر وین اتریش سرو می شد و به پدر کاپوچینو معروف است. او شیر، شکر و قهوه را با ادویه های مخصوص در این نوشیدنی ترکیب کرد و در بین مردم اروپا طرفداران خاص خود را داشت. کاپوچینو نام یک فرقه مسیحی است و شباهت رنگ قهوه ای روشن و تیره لباس اعضای این فرقه با نوشیدنی تولید شده، نام کاپوچینو را برای این نوشیدنی گرم انتخاب کرده است.

قهوه اسپرسو را با مقدار مشخصی شیر بخار پز شده مخلوط کنید، سپس روی آن را با شکلات یا پودر کاکائو تزئین کنید. کاپوچینو در چند دهه گذشته در سراسر جهان گسترش یافته است و بسیاری از مردم فکر می کنند که مدرن است. اما این نوشیدنی در قرن های گذشته در ایتالیا تولید و به اشکال مختلف سرو شده است.

تفاوت بین موکا، شکلات داغ، لاته و کاپوچینو

با تعریف درست از موکا، هات چاکلت، لاته و کاپوچینو به درستی متوجه تفاوت ها و شباهت های این چهار نوشیدنی داغ خواهید شد. موکا یا قهوه موکا یک شکلات داغ قوی با یک شات اسپرسو و شیر بخار پز است. در تهیه موکا به مقدار مساوی از قهوه اسپرسو و هات چاکلت استفاده می شود که یک پنجم آن را شیر داغ تشکیل می دهد.

هات چاکلت یک نوشیدنی داغ است که از شکلات رنده شده، پودر کاکائو و شیر داغ تهیه می شود. اگر می خواهید آن را با طعم شیرین مصرف کنید، از شکر استفاده کنید. اگر به شیر آب دسترسی ندارید، می توانید آن را با آب تعویض کنید. لاته و کاپوچینو بسیار شبیه هم هستند و اغلب مردم این دو نوع نوشیدنی قهوه را شبیه هم می سازند. قهوه کاپوچینو از سه لایه تشکیل شده است.

لایه اول کاپوچینو یک شات اسپرسو و یک شات شیر ​​آب پز برای لایه میانی و لایه سوم یک شات شیر ​​کف کرده است. همه این لایه ها به ترتیب در یک فنجان 150-180 میلی لیتری ریخته می شوند. قهوه لاته نیز از سه لایه تشکیل شده است. لایه اول یک شات اسپرسو، لایه میانی یک و نیم شات شیر ​​جوشیده و لایه سوم نصف شات شیر ​​کف کرده است. تفاوت بین کاپوچینو و لاته در نیم لایه کف شیر (شیر آب پز) است. البته لیوان لاته بزرگتر از فنجان کاپوچینو خواهد بود.

تهیه کاپوچینو

طرز تهیه کاپوچینو با دستگاه قهوه ساز

برای تهیه یک کاپوچینوی خوشمزه با دستگاه قهوه ساز ابتدا باید موارد زیر را تهیه کنید:

لیوان یا فنجان قهوه

قهوه آسیاب شده برای اسپرسو

* قهوه آسیاب شده استفاده شده متعلق به قهوه ترک نیست!!

پس از تهیه مواد فوق، مرحله تهیه کاپوچینو با دستگاه قهوه ساز سیگما می رسد و مراحل تهیه کاپوچینو به شرح زیر است:

با دستگاه قهوه ساز سیگما یک اسپرسو تهیه کنید.

پارچ (ظرف شیر) را یک سوم پر از شیر کنید و نازل بخار را به مدت 8-10 ثانیه زیر سطح شیر قرار دهید.

حالا نازل را داخل شیر قرار دهید تا دمای آن به 65 درجه سانتیگراد برسد.

با چند ضربه محکم روی پارچ حباب های شیر را بردارید تا کف شیر فشرده و سفت شود.

کف شیر را به آرامی از وسط فنجان روی قهوه اسپرسو اضافه کنید تا لایه ضخیمی از کف شیر روی قهوه تشکیل شود.

*پارچ حاوی شیر را در صورت عدم نیاز در یخچال قرار دهید. برای ایجاد کف بیشتر و بافت بهتر در شیر، آن را در یخچال قرار دهید تا به اندازه لازم سرد شود. علاوه بر این، کاپوچینوی تولید شده باید حاوی یک سوم قهوه اسپرسو و دو سوم کف شیر باشد.

تهیه و تهیه کاپوچینو با گاز و بدون ماشین

برای تهیه کاپوچینو گازدار و بدون دستگاه باید از قهوه ترک و قهوه ساز استفاده کنید. برای تهیه کاپوچینوی گازی مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا قهوه ترک را با استفاده از قهوه ساز گازی آماده کنید.

120 میلی گرم شیر را با دماسنج در دیگ شیر روی گاز قرار دهید.

وقتی دمای شیر به 65 تا 68 درجه سانتی گراد رسید با همزن دستی شیر را هم بزنید تا کف غلیظ شود.

قهوه ترک را در فنجان بریزید و کف شیر را اضافه کنید.

هنر و تکنیک تهیه کاپوچینو

مقدار شکر بستگی به ذائقه شما دارد.

در صورت تمایل با کمی دارچین یا پودر کاکائو طعم بهتری به کاپوچینوی خود بدهید و روی آن را تزئین کنید.

امروزه بسیاری از مردم از شیر داغ برای ایجاد یک طرح هنری روی کاپوچینو استفاده می کنند. چون کف و کف شیر زیاد مفید نیست.

اگر طعم شیر را دوست ندارید؛ شیر را با یک قاشق چایخوری خامه جایگزین کنید.

برای تهیه کاپوچینو یک فنجان یا لیوان قهوه کم عمق و پهن انتخاب کنید.

تهیه کاپوچینو

سوالات متداول

در این قسمت از مقاله به سوالات شما در مورد تهیه کاپوچینوی خوشمزه با قهوه ساز در منزل پاسخ خواهیم داد. اگر مقاله را خواندید و سوال جدیدی دارید، آن را در قسمت نظرات همین مقاله با ما در میان بگذارید تا پاسخ مناسب شما را پیدا کنیم.

طرز تهیه کاپوچینو با دستگاه اسپرسوساز

برای طرز تهیه کاپوچینو با دستگاه اسپرسوساز به متن اصلی مقاله مراجعه کنید. شما همچنین فرصت شرکت در دوره های آموزشی در زمینه دانش و مهارت های نوشیدنی گرم را خواهید داشت.

آیا می توان با قهوه ترک کاپوچینو درست کرد؟

در دستور پخت اصلی کاپوچینو، قهوه استفاده شده اسپرسو یا اسپرسو دوبل است. اما می توانید با قهوه ترک یک کاپوچینوی خوشمزه هم تهیه کنید و از آن لذت ببرید.

تاثیر کاپوچینو بر زنان باردار

کاپوچینو، قهوه، اسپرسو و تمام نوشیدنی های کافئین دار بر باروری تاثیر منفی می گذارند و باعث سقط جنین در زنان باردار می شوند.

طرز تهیه نوشیدنی گرم با قهوه را چگونه یاد بگیریم؟

دوره نوشیدنی های گرم و باریستا سایتی از دانش و مهارت های محلی مناسب برای یادگیری مراحل تهیه انواع چای، قهوه و نوشیدنی قهوه خواهد بود. با شرکت موفق در این دوره ها شاهد افزایش دانش علمی و توانایی های عملی خود و دریافت گواهینامه بین المللی دو زبانه از دانشگاه نورث وست خواهید بود.

یکی از محبوب ترین نوشیدنی های دنیاست که تهیه آن در خانه بسیار آسان است. محبوبیت کاپوچینو از سال 1980 در آمریکا آغاز شد، در حالی که صد سال پیش در اروپا و ایتالیا از آن لذت می بردند. نام کاپوچینو ابتدا در یک کافه وینی به نام کاپوچینور شکل گرفت، اگرچه نام این نوشیدنی در وین ایجاد شد، اما اختراع آن به ایتالیا برمی گردد که نام این نوشیدنی را از کاپوچینو به کاپوچینو تغییر داد و اولین بار در سال 1901 با An دستگاه اسپرسوساز ارائه شد. کاپوچینو از شیر بخارپز و شیر بدون چربی تهیه می شود. از خواص کاپوچینو می توان به کمک به حافظه و کبد اشاره کرد. اگر در روزهای خاصی فرصت ندارید به کافه بروید، طرز تهیه کاپوچینوی خانگی با دستگاه و بدون دستگاه را در روز پارسی به شما آموزش می دهیم تا همیشه بتوانید این نوشیدنی را در خانه تهیه کنید.

عناصر

نسکافه۱ ق غذا خوریشکر۱ ق غذا خوریآب جوش۲ ق غذا خوریشیر داغبه مقدار لازم

طرز تهیه کاپوچینوی خانگی بدون دستگاه

مرحله اول: مواد را مخلوط کنید

نسکافه و آب و شکر را در ظرفی ریخته و هم میزنیم سپس با همزن برقی یا دستی و با حداکثر سرعت هم میزنیم تا کرم رنگ و سفت شود.

آخرین مرحله

یک قاشق از خامه به دست آمده را در فنجان بریزید و شیر داغ را بریزید سپس با قاشق خوب مخلوط کنید و با خامه یا شکلات رنده شده دلخواه تزئین کنید. نوش جون

مواد کاپوچینوی خانگی با دستگاه

شیر کامل 200 میلی لیتر

قهوه 8 گرم

شکلات رنده شده به میزان لازم

طرز تهیه کاپوچینوی خانگی با دستگاه

مرحله اول: دستگاه اسپرسوساز را آماده کنید

قهوه را داخل سبد یا سبد دستگاه اسپرسوساز بریزید و با استفاده از دستمال فشار دهید، ابتدا دستگاه را روشن کنید تا داغ شود سپس فنجان مورد نظر را زیر دستگاه قرار دهید تا اسپرسو داخل آن بریزد.

مرحله دوم: ته شیر

وقتی اسپرسو آماده شد، دکمه بخار را روشن کرده و صبر کنید تا داغ شود، شیر را در شیر جوش بریزید و سر نازل بخار را در گوشه شیر جوش قرار دهید و دکمه بخار را باز کنید تا به دست آید. کف کنید سپس دوبار شیر جوش را بزنید و روی آن را بزنید و اسپرسو را بریزید سپس شکلات رنده شده را روی آن بریزید و تزئین کنید. نوش جون

دستور العمل های کاپوچینوی خانگی

برای تهیه کاپوچینو می توانید از طعم های مختلف استفاده کنید.

اگر وسیله ای ندارید با موکاپوت یا فرنچ پرس آن را تهیه کنید.

می توانید از پودرهای کاپوچینوی آماده نیز استفاده کنید.

به جای نسکافه، می توانید از قهوه فوری نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید

طرز تهیه کاپوچینوی خانگی حرفه ای با دستگاه و بدون دستگاه

4.2 (83.08%) 13 votes

این دستور پخت حاصل چندین هفته آزمایش انواع دستور پخت ها در سراسر اینترنت و در کتاب های مختلف است. آیا تا به حال آرزو کرده اید که ای کاش می توانستید یک کاپوچینو بدون دردسر دم کردن طولانی یا قهوه سازهای گران قیمت دم کنید؟

خوشبختانه می توانید به راحتی با میانبرهای مختلف برای خود یک فنجان کاپوچینو درست کنید! قبل از افزودن شیر گرم شده از روش هندی آسیاب کردن دانه های قهوه فوری با شکر و آب استفاده کنید. یا به سادگی شیر گرم شده را در یک ظرف شیشه ای تکان دهید و آن را به یک فنجان قهوه فوری از قبل آماده شده اضافه کنید. اگر این روش خیلی طول کشید، حتی می توانید از مخلوط آماده استفاده کنید که برای سرو فقط به آب جوش نیاز دارد.

از دست ندهید: آموزش تصویری طرز تهیه میلک شیک سه گانه به سبک کافه های فرانسوی

روش اول: قهوه فوری با شیر

مواد لازم برای یک وعده:

1 تا 2 قاشق چایخوری پودر قهوه فوری

1 فنجان آب (237 میلی لیتر)

شکر و شیر به میزان دلخواه

1- قهوه خود را آماده کنید: یک فنجان آب (237 میلی لیتر) را در کتری، قوری یا مایکروویو بجوشانید. برای مقدار توصیه شده قهوه فوری، به دستورالعمل های خاص مارک قهوه ای که استفاده می کنید مراجعه کنید. اما به طور کلی ۱ تا ۲ قاشق چایخوری پودر قهوه را با آب جوش در یک لیوان مخلوط کنید. به مقدار دلخواه شکر اضافه کنید. شیر را هم بزنید تا کف کند.

در این بسته فوق العاده، نحوه دم کردن و سرو قهوه را به روشی که در هیچ دوره یا بسته آموزشی دیگری ندیده اید یا نشنیده اید، یاد خواهید گرفت! طرز تهیه و سرو سریع قهوه و کسب درآمد را بیاموزید!

بسته به اندازه لیوان، مقدار شیری که می خواهید اضافه کنید و طعم شخصیتی خود، مقدار قهوه یا آب را در صورت نیاز کاهش دهید.

۲- شیر را گرم کنید: به مقدار دلخواه شیر را در ظرف مناسب مایکروویو یا قوری بریزید و حرارت دهید تا به نقطه جوش برسد. وقتی شروع به جوشیدن کرد، حرارت را خاموش کنید.

زمان جوش ممکن است بسته به مقدار شیر مصرفی و اجاق مایکروویو شما متفاوت باشد. این معمولا کمتر از یک دقیقه طول می کشد.

3- شیر را هم بزنید تا کف کند: شیر را به یک لیوان درب دار یا ظرفی مشابه منتقل کنید. اندازه ظرف باید به گونه ای باشد که شیر فقط نیمی از آن را پر کند. در ظرف را محکم ببندید تا شیر بیرون نریزد. سپس ظرف را به مدت 20 ثانیه یا تا زمانی که کرم رنگ شود به شدت تکان دهید.

4- اضافه کردن شیر به قهوه: شیر را به فنجان قهوه اضافه کنید. از قاشق برای هم زدن استفاده کنید. سپس شیر خامه ای را از ظرف خارج کرده و روی قهوه را با آن بپوشانید. در صورت تمایل، دارچین یا جوز هندی را روی خامه بپاشید. حالا بنوش!

حتما بخوانید: ۲ آموزش تصویری طرز تهیه هات چاکلت عالی و خوشمزه

روش دوم: کاپوچینوی هندی

مواد لازم برای یک وعده

1.5 قاشق چایخوری پودر قهوه فوری

سه چهارم تا یک قاشق چایخوری شکر

نیم تا سه چهارم قاشق چایخوری آب

یک فنجان شیر (237 میلی لیتر)

1- مخلوط قهوه خود را آماده کنید: در حالی که شیر در حال گرم شدن است، مخلوط خود را آماده کنید. 1.5 قاشق چایخوری قهوه فوری را با سه چهارم تا یک قاشق غذاخوری شکر در یک لیوان مخلوط کنید. سپس نصف تا سه چهارم قاشق چایخوری آب اضافه کنید. مخلوط را با قاشق حدود 5 دقیقه هم بزنید تا قهوه ای روشن شود.

با این برنامه ساده، تنها با گوش دادن به مدت 5 دقیقه در روز، در 80 روز به هر زبانی مانند بلبل صحبت کنید! بهترین روش روز تقویت حافظه همزمان آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!

اگر اسپرسو فوری دارید، می توانید نصف قاشق چایخوری قهوه معمولی را با نصف قاشق چایخوری اسپرسو جایگزین کنید.

2- شیر را گرم کنید: یک فنجان شیر (237 میلی لیتر) را در شیرگرمکن بریزید و روی حرارت قرار دهید. حرارت باید متوسط ​​باشد. صبر کنید تا شیر بجوشد. می توانید به جای شعله از مایکروفر نیز استفاده کنید. در این صورت حتما به محض جوش آمدن شیر را بردارید.

3- شیر گرم شده را اضافه کنید: شیر را در فنجان قهوه بریزید. سپس هم بزنید تا کرم رنگ شود. در صورت تمایل می توانید کمی پودر قهوه روی خامه بپاشید. هم اکنون بهره ببرید!

روش سوم: با استفاده از مخلوط از قبل آماده شده و آب

مواد لازم برای یک وعده

1 فنجان خامه پودر غیر لبنی (86 گرم)

1 فنجان مخلوط نوشیدنی فوری شکلاتی (86 گرم)

سه چهارم پودر قهوه فوری (65 گرم)

شکر نصف پیمانه (100 گرم)

نصف قاشق چایخوری پودر دارچین

یک چهارم قاشق چایخوری جوز هندی آسیاب شده

1- مخلوط خود را درست کنید: از یک کاسه متوسط ​​استفاده کنید. یا برای کاهش نشستن، مواد را مستقیماً به ظرف اضافه کنید و مخلوط کنید. مواد زیر را با هم مخلوط کنید:

یک فنجان خامه پودر غیر لبنی (86 گرم)

یک فنجان مخلوط نوشیدنی فوری شکلات (86 گرم)

سه چهارم پودر قهوه فوری (65 گرم)

شکر نصف پیمانه (100 گرم)

نصف قاشق چایخوری پودر دارچین

یک چهارم قاشق چایخوری جوز هندی آسیاب شده

2- تا زمانی که نیاز دارید نگهداری کنید: بعد از هر بار استفاده در ظرف را ببندید. آن را در هر کجا که می خواهید ذخیره کنید. او نیازی به یخچال ندارد.

3- یک فنجان قهوه آماده کنید: برای هر وعده، دو قاشق غذاخوری از مخلوط خود را به لیوان اضافه کنید. سه چهارم فنجان آب را در کتری، قوری یا مایکروویو بجوشانید. آب جوش را به لیوان اضافه کنید. خوب هم بزنید تا مخلوط شوند.

توجه: اگر قهوه سرد را ترجیح می دهید، شیر را گرم نکنید.

حتما بخوانید: طرز تهیه قهوه اسپرسو بدون استفاده از دستگاه قهوه ساز

اگر سوال، نظر یا تجربه ای در مورد طرز تهیه کاپوچینو در منزل یا محل کار خود دارید، در قسمت نظرات با کارشناسان ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا