چطور با روش خانگی بفهمیم بارداریم

چگونه بفهمم باردار هستم؟

از کجا بفهمم باردارم؟

از کجا بفهمم باردارم؟

چگونه بدون آزمایش بفهمم باردار هستم؟

چگونه با روش خانگی بفهمم باردار هستم؟

تست بارداری پیاز

تست بارداری سیر

تست بارداری خانگی

تست بارداری خانگی چگونه انجام می شود؟ روش های تست بارداری خانگی چیست؟ در این مقاله قصد داریم شما را با روش های تست بارداری خانگی آشنا کنیم.

تست بارداری خانگی روشی رایج در گذشته بود، زمانی که کیت های بارداری هنوز در علم پزشکی موجود نبود. در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین روش های تست بارداری خانگی آشنا کنیم.

اقدام اولیه قبل از تست بارداری خانگی

برای شروع باید اولین ادرار خود را صبح برای آزمایش ذخیره کنید چون ادرارتان غلیظتر است و بهتر جواب می دهد
تا پر شدن مثانه تا جایی که می توانید آب بنوشید بریم سراغ روش های تست بارداری خانگی

تست بارداری گنگ با سفید کننده

بله، منظور ما دقیقاً همان مواد سفید کننده ای است که در خانه برای شستن لباس ها استفاده می کنید. سفید کننده یک ترکیب شیمیایی است که قادر به تشخیص HCG است.

پودر یا سفید کننده مایع را داخل فنجان بریزید و ادرار خود را به آن اضافه کنید. اگر دیدید چرک زیاد است نتیجه مثبت است اما اگر دیدید اتفاق خاصی نیفتاده و همه چیز حل شد جواب آزمایش منفی است.

تست بارداری سرکه خانگی

همانطور که می دانید سرکه یک اسید شیمیایی رقیق است و می تواند HCG را تشخیص دهد. نمونه ادرار خود را در ظرف تمیزی جمع آوری کنید، سپس نمونه ادرار را روی سرکه بریزید و تغییرات را تماشا کنید.

تغییر رنگ نشان دهنده بارداری شماست. اگر تغییر قابل توجهی مشاهده نکردید، پاسخ منفی است و باردار نیستید. نکته مهم این آزمایش این است که نباید ادرار را سریع مخلوط کنید.

تست بارداری خانگی با ادرار

همیشه به یاد داشته باشید که ترکیب ادرار در دوران بارداری تغییر می کند.
ادرار خود را در یک فنجان تمیز جمع کنید و بگذارید 10 دقیقه بماند.
اگر بعد از 10 دقیقه یک لایه بالای ادرار دیدید، نتیجه مثبت است. در غیر این صورت جواب منفی است این روش یکی از روش های سنتی تست بارداری بود.

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: لیفت واژن با نخ تنگ کردن واژن با نخ [راهنمای کامل]

تست بارداری با شامپو

یکی دیگر از رایج ترین و شاید کم علمی ترین روش های خانگی تست بارداری با شامپو است. شامپو ماده ای است که امروزه در هر خانه ای یافت می شود و شاید جالب به نظر برسد که بتوان از آن برای تست بارداری استفاده کرد.

بسیاری از مادران می خواهند در اسرع وقت بدانند باردار هستند یا نه، بنابراین از روش های تست بارداری خانگی مانند آزمایش بارداری با شامپو استفاده می کنند. بخشی از ادرار شما را در یک فنجان تمیز قرار می دهند. خشک و یکبار مصرف را جمع آوری کنید. بهتر است اول صبح از ادرار غلیظ استفاده کنید.

اگر نمی توانید اول صبح از ادرارتان استفاده کنید، به مدت 4 ساعت به دستشویی نروید، تا زمانی که ادرارتان کمی غلیظ نشده مایعات ننوشید. پس از گرفتن نمونه ادرار، مقدار کمی شامپو داخل آن بریزید. اگر بعد از چند دقیقه رنگ ادرار تغییر کرد و کف کرد به این معنی است که باردار هستید.

تست بارداری خانگی با شکر

تست بارداری خانگی با شکر یکی از ساده ترین روش های خانگی برای تشخیص بارداری است. با این روش ابتدا مقداری از اولین ادرار صبح خود را در یک فنجان یکبار مصرف جمع آوری می کنید.

سپس چند حبه قند را روی یک سطح صاف قرار دهید. ادرار خود را به آرامی روی قندها بریزید. اگر قندها شروع به ذوب شدن کردند، به این معنی است که شما باردار نیستید، اما اگر قندها به جای ذوب شدن و تشکیل توده به هم بچسبند، به این معنی است که شما باردار هستید.

به یاد داشته باشید که تست بارداری قند خانگی به اندازه سایر تست های بارداری خانگی علمی نیست و نمی توانید بر اساس نتیجه به طور دقیق قضاوت کنید که آیا باردار هستید یا خیر.

به همین دلیل توصیه می شود در عرض یک هفته از تاریخ مورد انتظار به آزمایشگاه مراجعه کرده و با انجام آزمایش خون بارداری بارداری خود را تایید کنید.

تست بارداری نمک

تست های بارداری نمک به اندازه روش های دیگر، به خصوص بیبی چک، دقیق و قابل اعتماد نیستند. علاوه بر این، هیچ متخصص پزشکی صحت آن را تایید نمی کند. این آزمون مبنای علمی ندارد. لازم به ذکر است که از نظر تجربی این تست تنها حدود 50 درصد دقت دارد.

برای انجام این نوع تست بارداری به دو قاشق غذاخوری نمک، اولین نمونه ادرار صبحگاهی (این مقدار باید حدود 7 یا 8 ساعت بعد از آخرین وعده غذایی باشد) و یک ظرف ترجیحاً شفاف نیاز دارید.

نمک معمولی در اکثر منابع ذکر شده است، پس بهتر است از نمک دریا، نمک هیمالیا استفاده نکنید و این آزمایش را به درستی انجام دهید.

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: آموزش روش های سفید کردن واژن [نکات محرمانه]

مرحله انتظار، مرحله مبهم آزمون است، زیرا طبق برخی منابع، برای دیدن نتیجه آزمایش فقط چند دقیقه باید صبر کنید، در حالی که به گفته سایر منابع، باید تا 2 ساعت صبر کنید. در برخی موارد، زنان حتی می توانند تا 8 ساعت یا بیشتر صبر کنند!

پس از مخلوط کردن نمک و ادرار، حدود 5-10 دقیقه صبر کنید. اگر مخلوط شیری یا پنیری شد و حباب های بیشتری نسبت به خود ادرار اصلی روی سطح مخلوط ظاهر شد و رنگ ادرار تیره شد به معنای نتیجه مثبت است. گاهی اوقات ادرار کف آلود می شود. اما اگر نتیجه منفی باشد، هیچ تغییری ایجاد نمی شود و مخلوط دست نخورده باقی می ماند.

علت ادرار شیری هورمون hCG است که همان هورمون بارداری است که در دوران بارداری در خون شما ترشح می شود. این هورمون با نمک واکنش می دهد و بافت نمک را تغییر می دهد و رنگ خمیری و شیری به آن می دهد.

تست بارداری با جوش شیرین

جوش شیرین به طور سنتی برای تعیین بارداری استفاده می شد و هنوز هم در بسیاری از نقاط جهان برای تست های بارداری خانگی استفاده می شود. این یک راه ساده، ارزان و راحت برای تشخیص Hash CG (هورمون بارداری) در ادرار است.

دریابید که چگونه این شیء ساده روزمره می تواند به شما بگوید باردار هستید یا نه.

برای انجام این تست بارداری خانگی به موارد زیر نیاز دارید:

جوش شیرین

دو فنجان خشک را به صورت لیوان های “A” و “B” برچسب گذاری کنید.

نمونه ادرار تازه

برای انجام تست بارداری مراحل زیر را انجام دهید:

ادرار را در یک فنجان “A” بریزید. می توانید مستقیماً در آن ادرار کنید.

یک لیوان “B” بردارید و یک قاشق غذاخوری جوش شیرین به آن اضافه کنید.

اکنون مخلوط را از فنجان “B” به فنجان “A” اضافه کنید.

چند دقیقه صبر کنید تا واکنش را ببینید.

توجه: هنگامی که ادرار تازه است، هورمون HCG به راحتی تشخیص داده می شود. یعنی از ادراری که چندین ساعت در مثانه بوده و ترجیحاً صبح زود استفاده کنید.

اگر کف یا حباب در فنجان واکنش وجود داشته باشد، به این معنی است که نتیجه مثبت است، یعنی باردار هستید. اگر در فنجان واکنشی وجود نداشته باشد، نتیجه منفی است، یعنی باردار نیستید.

گاهی اوقات آزمایش در زمان نامناسب می تواند منفی باشد اگر آزمایش واقعاً مثبت باشد. به همین دلیل مهم است که بدانید چه زمانی باید آزمایش کنید تا به نتایج درست برسید.

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: هزینه تزریق چربی واژن چقدر است؟ [ نکات مهم ]

تست بارداری عسل

در این روش باید یک یا دو قاشق غذاخوری عسل را با آب سرد مخلوط کرده و قبل از خواب میل کنید. می گویند اگر حامله باشد خوردن عسل و آب باعث دل درد شدید و تهوع اطراف ناف می شود. بنابراین اگر هنگام خوردن آن صدمه می بینید، احتمالاً فرشته کوچکی در راه است.

نکته مهم این است که این روش های تست بارداری خانگی مبنای علمی ندارند و تنها بر اساس باورهای رایج هستند. طبق منابع علمی، مصرف عسل در سه ماهه اول بارداری به زنان باردار توصیه نمی شود و به دلیل ضعف سیستم ایمنی مادر، خطر مسمومیت بوتولیسم وجود دارد. بنابراین، استفاده از این روش برای تعیین باردار بودن یا نبودن شما ممکن است گزینه خوبی نباشد.

اگر بنا به دلایلی تصمیم به استفاده از روش های خانگی تشخیص بارداری دارید، توصیه می کنیم به جای آن از روش های دیگری مانند سیر، پیاز، نمک و … استفاده کنید.تست بارداری عسلی.

به دلیل غیر علمی بودن این روش ها، استفاده از تست های بارداری عسلی یا سایر روش های تشخیص بارداری خانگی ممکن است نتیجه قطعی نداشته باشد. بنابراین توصیه می کنیم یک هفته پس از زایمان به آزمایشگاه بروید و آزمایش خون بدهید تا از بارداری یا نبودن خود مطمئن شوید.

تست بارداری پیاز

برای آزمایش بارداری با پیاز، کافی است یک تکه کوچک پیاز را بشویید و یک شبه آن را در واژن قرار دهید. تفسیر نتایج تست بارداری پیاز این است که اگر صبح روز بعد بوی پیاز از دهان و بینی استشمام نشود به این معنی است که فرد باردار است و اگر این بو از طریق دهان احساس شود. و بینی به این معنی است که او باردار نیست.

روش تست بارداری خانگی پیاز شباهت زیادی به روش تست بارداری خانگی سیر دارد. بسیار مهم است که اگر می خواهید از این روش ها استفاده کنید مشکلی وجود ندارد، اما باید بدانید که تست بارداری خانگی با پیاز پایه علمی ندارد و توصیه می شود در اسرع وقت با کمک آزمایش خون برای تشخیص بارداری

تست بارداری خانگی

اگر سوال شما این است که چگونه می توانم بفهمم که در چند روز اول باردار هستم؟ وقتی مطمئن نیستید که باردار هستید یا نه، وسوسه انگیز است که در روزهای اولیه آزمایش های بارداری خانگی را امتحان کنید، مانند آزمایش های بارداری با شامپو. این آزمایش ها اغلب از موادی استفاده می کنند که به راحتی در خانه در دسترس هستند. اگرچه انواع مختلفی از تست های بارداری خانگی وجود دارد، اما هیچ مطالعه ای برای تعیین اینکه آیا این تست ها از نظر علمی دقیق هستند یا خیر، انجام نشده است.

تست بارداری خانگی تغییرات زیادی دارد و شامل تشخیص بارداری شکمی، تست بارداری خانگی، تست بارداری با شامپو، تست بارداری با عطر، تست بارداری با خمیر دندان، تست بارداری با شکر، تست بارداری با شکر، سرکه، تست بارداری با پیاز جوش شیرین و غیره. اگرچه بیبی چک از این تست ها دقیق تر و علمی تر است، اما بسیاری از خانم ها دوست دارند برای تشخیص بارداری تست بارداری خانگی را امتحان کنند. برخی آزمایشات نیز برای تعیین جنسیت جنین انجام می شود که از نظر علمی نیز تایید نشده است.

روش های تشخیص بارداری در خانه در روزهای اول

تست های بارداری که توسط پزشک شما سفارش داده می شود یا کیت های تست بارداری خانگی، که روشی برای تشخیص زودهنگام بارداری هستند، وجود گنادوتروپین جفتی انسانی (hCG) را در خون یا ادرار شما، که هورمونی است که برجسته ترین علائم بارداری را ایجاد می کند، بررسی می کند. hCG هورمونی است که بدن شما پس از کاشت جنین در رحم تولید می کند. روش‌های خانگی نیز وجود دارد که ادعا می‌کنند به دلیل واکنش شیمیایی بین hCG و تعدادی از ترکیبات خانگی می‌توانند حاملگی را تشخیص دهند. اگرچه این روش ها به اندازه کیت های تشخیص بارداری (بیبی چک) یا آزمایش های بارداری خون و ادرار دقیق نیستند، اما هنوز بسیاری از مادران از روش های تست بارداری خانگی به عنوان یک روش تشخیص زودهنگام بارداری استفاده می کنند. برخی از رایج ترین آنها در زیر ذکر شده است.

تست بارداری خانگی با شامپو

در این روش ادرار باید در ظرف پلاستیکی جمع آوری شود. در ظرفی دیگر کمی شامپو را با آب مخلوط کنید تا کف کند. ادرار خود را به این مخلوط اضافه کنید و به آن توجه کنید. اگر کف کند و بجوشد یعنی نتیجه آزمایش مثبت است.

کسانی که این تست بارداری خانگی را طراحی کرده اند معتقدند که اگر hCG در ادرار شما وجود داشته باشد، با شامپو واکنش نشان می دهد. البته هیچ مبنای علمی و شیمیایی برای این موضوع وجود ندارد.

تست بارداری با شکر

اگر سوال شما این است که چگونه بفهمم باردار هستم، باید بدانید که علاوه بر تست بارداری خانگی با شامپو، یکی دیگر از راه های تشخیص بارداری در خانه، تست بارداری قندی است. برای انجام این تست، حبه های شکر را روی یک سطح صاف قرار دهید. سپس، ادرار خود را روی آن بریزید. اگر قندها آب شوند به این معنی است که باردار نیستید، اما اگر به هم بچسبند می تواند نشانه بارداری باشد.

این کار را با اولین ادرار صبح خود انجام دهید، زیرا این زمانی است که ادرار غلیظ‌تر است و β-hCG کافی در ادرار برای انجام آزمایش وجود دارد. با این حال، به یاد داشته باشید که تست بارداری قند یک روش علمی نیست و هرگز نمی تواند جایگزین تست بارداری آزمایشگاهی شود.

تست بارداری با وایتکس

تست بارداری وایتکس یکی از روش های قدیمی تشخیص بارداری است و نسبت به روش های دیگر مانند تست بارداری خانگی و تست بارداری شامپو بارداری می تواند نتیجه بارداری را با دقت و سرعت بیشتری مشخص کند. برای انجام این آزمایش یک ظرف تمیز بردارید و آن را با ادرار پر کنید. حالا وایتکس را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا گلوله نشود. اگر از این مخلوط کف یا کف تشکیل شود به این معنی است که باردار هستید اما اگر چنین اثری ایجاد نکرد به این معنی است که باردار نیستید.

تست بارداری خانگی با صابون

یکی دیگر از روش های تست بارداری خانگی، تست صابون است. حدود 2 قاشق غذاخوری ادرار را به یک صابون کوچک اضافه کنید و مخلوط کنید. اگر واکنش نشان دهد و کف کند، نتیجه مثبت است. اعتقاد بر این است که صابون، مانند شامپو، با هورمون hCG واکنش نشان می دهد. هیچ مدرک علمی در مورد صحت این روش برای تشخیص بارداری در روزهای اولیه وجود ندارد.

تست بارداری سرکه خانگی

تست بارداری خانگی با سرکه با مخلوط کردن 1 فنجان سرکه سفید با نصف فنجان ادرار انجام می شود. اگر بعد از 3-5 دقیقه رنگ تغییر کند، نتیجه مثبت است. اعتقاد بر این است که hCG موجود در ادرار با سرکه واکنش نشان می دهد و باعث تغییر رنگ آن می شود. لازم به ذکر است که هیچ مدرکی دال بر صحت این روش وجود ندارد.

تست بارداری با شکر

این روش ساده ترین روش برای تست بارداری و یکی از روش های سنتی تشخیص بارداری است. وقتی هیچ آزمایش علمی برای تشخیص بارداری در دسترس نبود، آزمایش بارداری قند بسیار مفید بود. برای انجام این تست باید موارد زیر را انجام دهید.

یک قاشق غذاخوری شکر را در یک کاسه بریزید.

یک قاشق غذاخوری ادرار را به شکر اضافه کنید.

به واکنش ادرار کردن روی قند توجه کنید.

اگر قند در توده ها جمع شود، به این معنی است که شما باردار هستید، اما اگر به سرعت حل شود، به این معنی است که باردار نیستید.

باید بدانید که هورمون β-hCG موجود در ادرار اجازه نمی دهد قند به خوبی حل شود. به همین دلیل تجمع قند به معنای بارداری است.

تست بارداری با جوش شیرین در خانه

آزمایش جوش شیرین یکی دیگر از روش های خانگی برای تشخیص بارداری است. در این روش تشخیص بارداری، در روزهای اول باید ادرار را در ظرف پلاستیکی جمع آوری کنید و 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین به آن اضافه کنید. اگر حباب ایجاد شود، به این معنی است که نتیجه مثبت است. هنوز هیچ مدرک علمی برای صحت این روش وجود ندارد.

تست بارداری بزاق دهان

تست بارداری بزاق دهان به خوبی شناخته شده یا استفاده نشده است. با این حال، این تست ها بسیار مفید هستند. میزان هورمون β-hCG را در بزاق دهان اندازه گیری می کنند و دقت آنها 98 درصد است. بنابراین این آزمایش می تواند در تشخیص زودهنگام بارداری کمک زیادی کند.

استفاده از تست بارداری بزاق بسیار آسان است و نتیجه آن خیلی زود مشخص خواهد شد. این آزمایش می تواند حاملگی را در روز اول بدون پریود تشخیص دهد. در حال حاضر، بیشتر تست های بارداری با استفاده از نمونه خون یا ادرار انجام می شود، اما آزمایش بارداری بزاق ممکن است گزینه ساده تر و راحت تری باشد.

تست بارداری خانگی با برگ قاصدک

در این روش باید سبزی قاصدک تازه بردارید و دور از تابش مستقیم نور خورشید روی یک بشقاب پلاستیکی قرار دهید. ادرار را کاملاً روی برگها بریزید تا سطح برگها را کاملاً بپوشاند. حداقل ده دقیقه صبر کنید و بررسی کنید که آیا لکه های قرمز روی برگ ها ظاهر می شود. اگر این اتفاق بیفتد، نتیجه این تست بارداری خانگی مثبت است.

تست بارداری نمک

تست بارداری نمکی همان تست بارداری قندی است و در این روش به جای شکر از نمک استفاده می شود. مراحل انجام این تست همانند تست بارداری قندی است. در این روش ادرار و نمک باید در قسمت های مساوی با هم ترکیب شوند. پس از ترکیب آنها، یک دقیقه صبر کنید.

اگر نمک به یک توده سفید خامه ای تبدیل شود، به این معنی است که باردار هستید، اما اگر چنین واکنشی را مشاهده نکردید، ممکن است به این معنی باشد که شما حامله نیستید. این روش نیز مانند سایر روش های سنتی تشخیص بارداری خانگی غیرعلمی است و نباید جایگزین تست بارداری آزمایشگاهی شود.

تست بارداری خانگی با قرص استامینوفن و پراکسید

دو قرص استامینوفن را له کنید و پودر را در یک کاسه شیشه ای شفاف بریزید. روی آن پراکسید بریزید تا پودر کف کند. حالا یک قاشق چایخوری ادرار را به مخلوط فوق اضافه کنید و تغییر رنگ آن را بررسی کنید. ادعا می شود که اگر رنگ محلول آبی شود، شما باردار هستید.

تست بارداری با خمیر دندان

برای انجام این آزمایش، دو قاشق غذاخوری خمیر دندان سفید را در ظرفی له کرده و ادرار خود را به آن اضافه کنید. اگر رنگ خمیر دندان آبی شد به این معنی است که شما باردار هستید. گفته می شود که ترکیبات خمیردندان به دلیل تماس با هورمون β-hCG تغییر رنگ می دهند. با این حال، این آزمایش از نظر علمی تایید نشده است.

تست آنلاین بارداری

اگر می خواهید باردار شوید یا فکر می کنید ممکن است باردار باشید، احتمالاً به دنبال علائم بارداری هستید. اگر باردار هستید بعد از حدود یک هفته تغییرات جسمی و روحی را تجربه خواهید کرد. برخی از زنان حتی قبل از انجام آزمایش احساس بارداری می کنند. در این شرایط، انجام تست بارداری آنلاین به شما کمک می کند تا بدانید باردار هستید یا خیر. تست آنلاین بارداری در صورت داشتن شرایط زیر برای شما مناسب است:

فکر می کنید ممکن است باردار باشید اما هنوز تست بارداری انجام نداده اید.

ممکن است در هفته های اول بارداری باشید.

شما فکر می کنید که علائم اولیه بارداری را تجربه می کنید.

اگرچه آزمایش آنلاین بارداری نمی تواند به طور قطعی باردار بودن یا نبودن شما را تأیید کند، اما به شما کمک می کند علائمی را که در حال حاضر دارید ارزیابی کنید و در مورد مراحل بعدی تصمیم بگیرید. علاوه بر این، این آزمایش به شما کمک می کند تا علائم متعدد اوایل بارداری را بشناسید و دلیل ظاهر آنها را درک کنید.

روش های تشخیص بارداری در طب سنتی ایران

در این قسمت به روش های تشخیص خانگی بارداری در اوایل طب سنتی اشاره می کنیم که شامل روش بوعلی سینا و چند تن دیگر از متخصصان پزشکی ایرانی می شود.

تشخیص خانگی بارداری در روزهای اول به لطف کیفیت رابطه جنسی

اگر هر یک از علائم زیر را در طول رابطه جنسی تجربه کردید، احتمالاً از همان جنسیت باردار خواهید شد:

همگام سازی انزال مردانه و زنانه

ضعف در بدن زن

عدم وجود اسپرم از واژن

جذب کامل مایع منی توسط رحم

درد مختصر بین ناف و واژن

احساس ضربان در سینه

درد شکم و زانو

لرزش هنگام مقاربت

اینکه آلت مردان در خروجی واژن خشک است.

اگر دفعه بعد رابطه جنسی هر یک از علائم زیر را داشتید، احتمالاً باردار هستید:

عدم وجود انزال در زنان

درد زیر ناف

ایجاد حالت تهوع

بی میلی به رابطه جنسی که در صورت بارداری پسر بیشتر احتمال دارد.

علائم زنان باردار در طب سنتی

قطع قاعدگی

احساس سنگینی در بدن

تنبلی و احساس خستگی

افسردگی

سردرد و سرگیجه

بی اشتهایی

گرفتگی عضلات

آروغ ترش

تمایل به خوردن چیزهایی مانند خاک و زغال سنگ

لرز

سنگینی در گوش

تپش قلب

تاریکی در چشم یا برعکس، افزایش دید

درد کمر و لگن از قبل موجود را تسکین دهید.

چشمهای گود رفته

افتادگی پلک

رنگ سفیدی چشم را به زرد یا آبی تغییر دهید

زرد شدن سیاهی داخل چشم

رنگ تیره

کک و مک یا لکه های تیره روی پوست

اکیموز وریدهای سینه

تیره شدن هاله اطراف سینه

افزایش پستانداران

تغییرات در ادرار زنان باردار از نظر طب عامیانه

مشکل در ادرار کردن

تغییر رنگ ادرار به آبی مایل به زرد

وجود رسوبات پنبه ای در ادرار

وجود دانه های حباب مانند در ادرار

ادرار با حرکت دادن آن کدر نمی شود

تغییرات واژن در زنان باردار با توجه به طب سنتی

بسته شدن شدید دهانه رحم و حرکت به سمت بالا

عدم امکان ورود سرم به رحم

کوتاه شدن دهانه رحم

خشکی اطراف دهانه رحم

تست های خانگی تشخیص بارداری در روزهای اولیه از نظر طب سنتی

تست بارداری با عسل و آب باران که عصر قبل از خواب می خوریم. به این ترتیب اگر فردی دل درد داشته باشد به این معنی است که باردار است.

بخور کردن واژن با مواد بدبو مانند بخور در طول شب. اگر صبح روز بعد بو از دهان و بینی فرد خارج نشود، فرد باردار است.

یک حبه سیر را یک شب در واژن قرار دهید. اگر صبح روز بعد بو از دهان و بینی فرد خارج نشود، فرد باردار است.

اگر از شیاف واژینال عسل و زروند استفاده شود و بعد از حدود نیم روز بزاق فرد شیرین شود، پسر باردار است و اگر تلخ شود دختر باردار است. اگر طعم دهان تغییر نکند، باردار نیست. این روش در واقع تشخیص بارداری به روش بوعلی سینا است که علاوه بر بارداری تعیین جنسیت می کند.

روش های تشخیص بارداری خانگی در روزهای اولیه چقدر دقیق هستند؟

به دلیل عدم انجام تحقیقات علمی در مورد صحت روش های تست بارداری خانگی، نمی توانیم صحت نتایج آنها را تایید یا رد کنیم. به طور کلی به چند دلیل نمی توان به نتایج روش های تشخیص بارداری خانگی در روزهای اول اعتماد کرد:

برخی شواهد نشان می دهد که ادرار زنان غیر باردار نیز می تواند همین واکنش ها را نشان دهد.

واکنش شیمیایی ایجاد شده توسط روش های تشخیص بارداری خانگی بسته به کمیت و کیفیت محصول استفاده شده می تواند متفاوت باشد و همیشه نتیجه یکسانی را نخواهید گرفت. به عنوان مثال، شامپوهای مختلف حاوی مواد مختلفی هستند که می توانند بر نتیجه این آزمایش تأثیر بگذارند.

مقدار دقیق ادرار مورد نیاز برای آزمایش مشخص نیست. همچنین مشخص نیست که آیا سایر اجزای ادرار نیز بر نتیجه آزمایش تأثیر می گذارد یا خیر.

اگر قصد دارید این روش ها را امتحان کنید، شاید بهتر باشد از چند روش همزمان استفاده کنید. به یاد داشته باشید که نمونه های ادرار را در ظروف پلاستیکی جمع آوری کنید. همچنین اگر از اولین ادرار روز در آزمایشات بارداری استفاده کنید، نتیجه آزمایش دقیق تر است. زیرا سطح هورمون hCG در اولین ادرار بیشتر است. به طور کلی، بهتر است از این تست ها بیشتر برای سرگرمی و سرگرمی استفاده شود. اما به هیچ وجه نباید این روش ها را با روش های آزمایشگاهی و استاندارد تشخیص بارداری جایگزین کنید.

بهترین روش تشخیص بارداری خانگی در روزهای اول چیست؟

بهترین راه برای تشخیص بارداری در روزهای اول که می توانید در خانه امتحان کنید، کیت های تشخیص بارداری هستند. می توانید این کیت ها را از داروخانه ها تهیه کنید و بارداری خود را از طریق ادرار آزمایش کنید. ادعا می شود که دقت این کیت ها حدود 99 درصد است! اگر یک یا چند علامت بارداری دارید، از این کیت ها برای تست بارداری خود استفاده کنید. مهمترین این علائم عبارتند از:

به یاد داشته باشید که اگر تاریخ انقضای کیت شما گذشته باشد، نتیجه خیلی دقیق نخواهد بود. بنابراین بررسی تاریخ انقضای کیت های خانگی بسیار مهم است. بهتر است تجربه خود را تکرار کنید. اگر نتایج متناقض هستند، برای آزمایش دقیق تر به پزشک مراجعه کنید. پزشک ممکن است آزمایش خون و ادرار را برای تعیین دقیق‌تر اینکه آیا باردار هستید و سن بارداری شما تجویز کند.

منبع:

https://www.momjunction.com/articles/homemade-pregnancy-test_00373199/

انجام چند آزمایش ساده بارداری تقریباً دقیق ترین شاخص تشخیص بارداری است. البته، انبوهی از تغییرات رایج بدن و شاخص‌های فیزیکی وجود دارد که ممکن است (یا نه) مراحل اولیه بارداری را تعیین کند. همه زنان چنین تغییرات اولیه را تجربه نمی کنند و داشتن یک یا چند مورد از این علائم لزوماً به معنای باردار بودن شما نیست. اما دانستن شاخص های رایج و کلی به شما کمک می کند تا تغییراتی را که بعد از بارداری ممکن است رخ دهد را درک کنید. روش های مختلفی برای تشخیص بارداری وجود دارد که می خواهیم در این مقاله به آنها بپردازیم.

روش 1 از 3: علائم بارداری را بشناسید

1. اعمال خود را در نظر بگیرید. آیا رابطه جنسی محافظت نشده داشته اید؟ آیا کاندوم هنگام رابطه جنسی پاره شده است؟ فراموش کرده اید که قرص های ضد بارداری خود را مصرف کنید؟ اگر کارهایی انجام داده اید که احتمال بارداری شما را افزایش می دهد، این کارها نقش مهمی در تعیین بارداری شما دارند. اما اگر احتیاط های لازم را انجام داده باشید قطعا احتمال بارداری شما کاهش می یابد. عدم استفاده از اکثر روش های پیشگیری از بارداری بسیار ناچیز است.

2. آخرین باری که پریود شده اید را به خاطر بسپارید. برخی از زنان چرخه قاعدگی خود را دنبال می کنند و برخی نمی کنند، ممکن است برای مدتی بدون پریود متوجه این موضوع نشوید.

به زمان آخرین قاعدگی فکر کنید و به خاطر بسپارید. سعی کنید زمان او را به یک رویداد خاص گره بزنید. مثلاً وقتی به کنسرت یا تعطیلات رفتید، آیا علائم قاعدگی وجود داشت؟ اگر بیش از 30 روز از پریود شدن شما گذشته باشد و رابطه جنسی زیادی داشته باشید، ممکن است باردار باشید.

اگر سیکل قاعدگی نامنظم دارید، اگر از نظر جنسی فعال هستید، باید تست بارداری بدهید. این امر به ویژه در صورت مصرف الکل یا سیگار بسیار مهم است، زیرا در سه ماهه اول بارداری به جنین آسیبی نمی رساند.

3. خونریزی لانه گزینی را بررسی کنید. اگر در طول دوره طبیعی خود خونریزی کمی دارید، یا اگر قبل و بعد از آن علائم خونریزی را مشاهده کردید، اما این بار در زمان طبیعی پریود نشدید، ممکن است این خونریزی مربوط به پدیده ای باشد که به آن خونریزی می گویند. به این کار لانه گزینی می گویند و نشانه بارداری است.

4. به دنبال تغییرات در موقعیت سینه های خود باشید. هنگامی که باردار هستید، به خصوص برای اولین بار، تغییرات سینه معمولاً اولین علامت بارداری است. سینه‌های شما ممکن است سفت‌تر و دردناک‌تر شوند، قطعا بزرگ‌تر می‌شوند و نوک سینه‌هایتان بزرگ‌تر و تیره‌تر می‌شوند.

5. از ناهنجاری های گوارشی مانند تهوع، استفراغ و سایر علائم مشابه آگاه باشید. بسیاری از زنان، اما نه همه آنها، از نوعی “بیماری صبحگاهی” رنج می برند، به خصوص زمانی که در سه ماهه اول بارداری خود هستند. اغلب این بیماری با بیزاری شدید از برخی بوها مانند بوی قهوه همراه است. برخی از زنان اغلب احساس سرگیجه می کنند و برخی از آنها از یبوست رنج می برند.

6. مراقب خستگی باشید. در طول سه ماهه اول بارداری، زنان ممکن است به شدت احساس خستگی کنند. ممکن است بخواهید زودتر از حد معمول به رختخواب بروید یا زمانی که زیاد به خوابیدن عادت ندارید استراحت های کوتاهی داشته باشید.

7. به تغییر رفتار خود توجه کنید. تغییرات هورمونی در دوران بارداری می تواند حالات عاطفی و اخلاقی شما را تغییر دهد و یک دقیقه شما را بسیار خوشحال کند و دقیقه بعد گریه کنید. صحنه های احساسی در فیلم ها یا کتاب های مختلف می تواند شما را بسیار احساساتی کند. همچنین ممکن است متوجه شوید که کاملاً قادر به پیگیری اخبار، داستان ها یا موارد مشابه کودک آزاری نیستید.

8. زمان هایی که به دستشویی می روید را یادداشت کنید. یکی از نشانه های مطمئن باردار بودن نیاز مداوم به دستشویی است. یکی دیگر از علائم می تواند یبوست باشد. اگر متوجه هر یک از این علائم شدید، ممکن است نشانه بارداری باشد.

9. از سرگیجه آگاه باشید. سرگیجه یکی از علائم ثانویه بارداری است. ممکن است هنگام ایستادن خیلی راحت احساس سرگیجه کنید، یا در مواقع عجیب و غریب احساس ضعف کنید و حتی بیهوش شوید. اگر متوجه هر یک از این علائم شدید، ممکن است باردار باشید.

روش 2 از 3: بدانید که آیا بارداری قطعی است یا خیر

1. تست بارداری خانگی انجام دهید. این تست ها را می توانید در داروخانه ها یا فروشگاه های زنجیره ای در کنار محصولات زنانه بیابید.

به محض اطلاع از به تعویق افتادن بارداری، این آزمایش را صبح زود انجام دهید. اکثر مردم صبح که از خواب بیدار می شوند به دستشویی می روند. انجام این تست در این زمان نتیجه دقیقی دارد.

دستورالعمل های روی بسته بندی را دنبال کنید. اکثر تست های بارداری دستگاه هایی به شکل قلم هستند که یک نوار تست از یک طرف آن بیرون زده است. وقتی به توالت می روید، این نوار تست را زیر جریان ادرار خود نگه دارید.

منتظر نتایج باشید – دستورالعمل روی بسته تست مثبت یا منفی بودن تست را نشان می دهد. معمولاً می توانید نتایج را در چند لحظه پس از ادرار مشاهده کنید.

اگر آزمایش منفی است، اما هنوز پریود نشده اید، بعد از چند روز دوباره آزمایش را امتحان کنید. در این زمان شما هورمون های بارداری را در بدن خود خواهید داشت که به شما در رسیدن به نتایج بهتر کمک می کند.

2. در مطب دکتر آزمایش بدهید. می توانید آزمایش ادرار، آزمایش خون را در یک کلینیک تخصصی انجام دهید یا با متخصص زنان مشورت کنید. حتی اگر آزمایش ادرار مثبت باشد، حتماً پزشک برای تایید بارداری آزمایش خون انجام می دهد. اگرچه آزمایش های ادرار بسیار دقیق هستند، اما کامل نیستند.

روش 3 از 3: گزینه های خود را ارزیابی کنید

1. از خود بپرسید که آیا می خواهید مادر شوید؟ برای برخی از زنان، بارداری یکی از هیجان انگیزترین اتفاقات زندگی آنهاست. با این حال، برای دیگران، بارداری می تواند احساس ترس را برانگیزد. اگر می‌خواهید باردار شوید یا از این شگفتی بزرگ در زندگی خود استقبال می‌کنید، اگر نمی‌دانید چگونه یک بارداری سالم داشته باشید، دنبال کنید.

2. با شریک زندگی خود صحبت کنید. اگر جوان هستید، مهم نیست چقدر می ترسید، به والدین خود یا بزرگسال مورد اعتماد دیگری مانند پزشک خانواده خود، یک مشاور، بگویید.

3. گزینه های خود را برای پایان دادن به بارداری کاوش و تحقیق کنید. اگر می خواهید بارداری خود را خاتمه دهید، می خواهید گزینه های خود را بدانید. برخی از این گزینه ها در مقایسه با سایر گزینه ها دارای عوارض جانبی هستند و باید بهترین گزینه را در نظر بگیرید.

قرص های سقط جنین: اگر در اوایل بارداری هستید، می توانید از قرص های سقط جنین RU-486 استفاده کنید. این قرص جنین شما را ضعیف می کند به طوری که مواد مغذی کافی برای زنده ماندن از شما دریافت نمی کند.

سقط جنین در کلینیک های تخصصی: قبل از هفته شانزدهم بارداری، پزشک با استفاده از روش ساکشن کورتاژ، جنین را از رحم شما خارج می کند. بعد از هفته شانزدهم بارداری باید از روش اتساع و تخلیه استفاده کنید که در این روش با گشاد شدن رحم شما جنین از بدن خارج می شود.

قوانین سقط جنین را بشناسید – علاوه بر جنبه های اخلاقی، جنبه های قانونی و قانونی سقط جنین را نیز بشناسید.

4. پذیرش تحقیق. اگر می‌خواهید فرزندی داشته باشید اما فکر می‌کنید وضعیت فرزندتان در خانه دیگری یا با سایر اقوام بهتر است، سپردن فرزندتان به خانواده برای فرزندخواندگی یکی از فداکارانه‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین تصمیم‌هایی است که در زندگی خود می‌گیرید.

با پدر فرزندتان صحبت کنید. با توجه به این پیشنهاد، رضایت او را در نظر بگیرید و حتی از مشورت با والدین خود غافل نشوید.

در مورد قوانین فرزندخواندگی بیاموزید و ببینید آیا می توانید خودتان بدون وکیل این کار را انجام دهید.

والدین آینده فرزندتان را با دقت انتخاب کنید. برخی از مادران باردار به آگهی های فرزندخواندگی پاسخ شخصی می دهند، بنابراین با یک وکیل و افراد مطلع در این زمینه مشورت کنید.

نکات آموزشی این بخش:

مطمئن شوید تصمیمی که می گیرید برای شما و کودک بی خطر است.

بهتر است در مورد هر کاری که می خواهید انجام دهید با والدین خود مشورت کنید.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا