چطور باید چرخ خیاطی را نخ کنیم

وقتی چرخ خیاطی برای خیاطی ساده یا حرفه ای می خرید، پر از اشتیاق و اشتیاق برای استفاده از چرخ خیاطی هستید.

چرخ خیاطی طیف وسیعی از کارهای خیاطی و خیاطی ما را به راحتی و در کمترین زمان ممکن انجام می دهد. اما برای به دست آوردن بهترین عملکرد از چرخ خیاطی، باید بدانید که چرخ خیاطی چگونه کار می کند.

در این مقاله با ما همراه باشید تا نحوه نخ چرخ خیاطی، راه های مفید و کاربردی برای آماده سازی دستگاه برای شروع خیاطی دلچسب و هنرمندانه را بیاموزید.

اولین کاری که باید بعد از برداشتن روکش چرخ خیاطی انجام دهید، نخ کشیدن آن است.

در واقع برای ساخت یک دوخت زیبا به چهار عنصر اصلی نیاز است. اولین عنصر پارچه است. پارچه ای که تبدیل به یک اثر هنری خواهد شد. عنصر دوم ماشین است که چرخ خیاطی است.

عنصر سوم نخی است که در دستگاه قرار می گیرد و عنصر اصلی خیاطی است و عنصر چهارم حضور اپراتور با ذوق و مهارتی است که می تواند از ترکیب سه عامل اول شاهکاری خلق کند. آموزش نخ زدن چرخ خیاطی به اپراتور یا خیاط این امکان را می دهد که وارد چرخه دوخت و دوخت با چرخ خیاطی شود.

آموزش نخ چرخ خیاطی با برندهای مختلف

انواع چرخ خیاطی از چرخ خیاطی گرفته تا چرخ خیاطی خانگی و حتی چرخ خیاطی صنعتی برای شروع به دوخت نیاز به نخ کشیدن دستگاه دارند.

در واقع بدون انجام صحیح این مرحله، هیچ دوختی نمی توان انجام داد.

امروزه تمامی چرخ خیاطی ها دارای دفترچه راهنمای کاملی هستند که در آن تمامی مراحل استفاده صحیح از چرخ خیاطی و همچنین نحوه نگهداری و نگهداری از آنها به صورت واضح و ساده همراه با تصاویر قابل فهم گردآوری شده است.

آموزش نخ چرخ خیاطی نیز در این جزوه ها توضیح داده شده است.

با مراجعه به دفترچه راهنمای چرخ خیاطی می توانید به راحتی دستگاه را نخ کنید.

افراد زیادی هستند که چرخ خیاطی دست دومی را خریداری کرده اند که دفترچه راهنمای آنها همراه دستگاه نبوده و نمی توانند این دفترچه راهنما را مطالعه کنند و همچنین افرادی هستند که به دلایلی دفترچه راهنما را گم کرده اند و در مواقعی که نیاز به خیاطی داشته باشند، نمی توانند این کتابچه راهنمای کاربر را مطالعه کنند. . برای دیدن او

در این قسمت نحوه نخ چرخ خیاطی را با همان شیوایی و کامل بودن دفترچه راهنمای چرخ خیاطی شرح می دهیم تا مخاطبان عزیز به راحتی این کار را انجام دهند و لذت خیاطی جذاب و انرژی زا را تجربه کنند.

اصول اولیه و نحوه کار در آموزش نخ چرخ خیاطی

نخ زنی چرخ خیاطی برای دو قسمت از دستگاه انجام می شود. یکی قسمت بالای چرخ خیاطی و دیگری ماسوره را به قسمت پایین سوزن چرخ می زند که نخ پارچه را تشکیل می دهد.

ابتدا نحوه نخ چرخ خیاطی را از بالا و داخل سوزن شرح می دهیم و سپس از پایین ماسوره شروع به نخ زدن چرخ خیاطی می کنیم. با توجه به این ترتیب، به این دلیل است که نخ زدن ماسوره پایینی مستقیماً با استفاده از نخ قرار داده شده در سوزن انجام می شود. بنابراین لازم است ابتدا نخ قسمت بالایی و سوزن چرخ خیاطی در قسمت مخصوص به خود قرار گیرند.

نخ سوزن چرخ خیاطی را یاد بگیرید

برای نخ زدن سوزن چرخ خیاطی ابتدا نخ را داخل میله ای که در سمت راست و بالای چرخ خیاطی نصب شده است قرار می دهیم که مخصوص قرار دادن نخ می باشد.

سپس نخ را برداشته و به سمت چپ قسمت فلزی دایره ای سمت چپ چرخ خیاطی بکشید و دور قسمت فلزی دایره ای شکل در جهت نوشتن حرف (u) بپیچانید و سیم را در امتداد به کانال بکشید. همان فلز دایره ای شکل به پایین دستگاه کشیده می شود، آن را حرکت می دهیم.

در بسیاری از چرخ خیاطی ها این مسیر با فلش مشخص می شود. سپس نخ را به شکل حرف انگلیسی (U) از زیر و در راستای کانال کناری کشیده و از سوراخ اهرم بالایی واقع در کانال عبور می دهیم. اکنون بیش از 95 درصد راه را طی کرده ایم.

تنها چیزی که باقی می ماند این است که نخ را وارد سوزن کنید و آن را از پایه کوچک زیر سوزن رد کنید. این کار را با دقت انجام می دهیم و به این ترتیب آموزش نخ زدن چرخ خیاطی در قسمت سوزن به پایان می رسد.

آموزش نخ ماسوره در قسمت پایین چرخ خیاطی

بعد از نخ کشیدن سوزن نوبت به کشیدن نخ از قسمت پایین سوزن به نخ اول می رسد. برای این کار ماسوره پر از نخ را در جای مخصوص خود در قسمت پایین سوزن قرار می دهیم و با کمی فشار داخل آن را فشار می دهیم.

سپس با چرخاندن اهرم دایره ای سمت راست بدنه چرخ خیاطی، سوزن را به سمت خود پایین می آوریم و این اهرم را می چرخانیم تا نخ بالایی پایین بیاید و با چرخاندن دور ماسوره، نخ داخلی به عقب کشیده شود.

سپس وقتی قسمتی از نخ پایینی از سوراخ زیر پایه کوچک سوزن خارج شد، گوشه آن را با دست گرفته و بیرون می آوریم و در راستای نخ بالایی یعنی داخل سوزن قرار می دهیم. آموزش نخ چرخ خیاطی به پایان رسیده و چرخ خیاطی آماده شروع به دوخت می باشد.

نکات مهم در نخ کشیدن چرخ خیاطی

در آموزش نخ چرخ خیاطی مسائل ایمنی همیشه مورد تاکید و توصیه می باشد. قبل از نخ زدن ماشین، بهتر است از متصل نبودن چرخ خیاطی به منبع برق اطمینان حاصل کنید تا در اثر بی احتیاطی و حواس پرتی، فشار دادن روی پدال ماشین و سوزن چرخ خیاطی در حال کار، دست های اپراتور آسیب نبیند.

یکی از نکات مهم دیگر در زمینه آموزش نخ چرخ خیاطی این است که بهتر است برای نخ و دوخت ماشینی از نخ های مرغوب استفاده شود.

استفاده از نخ های بی کیفیت علاوه بر پارگی مداوم نخ در چرخه دوخت و آزار اپراتور می تواند باعث ورود پرزهای زیادی به اجزای ساختاری چرخ خیاطی و اختلال در عملکرد آن شود.

لازم به ذکر است که اگر هنگام نخ چرخ خیاطی به اشتباه نخ را در جهت اشتباه رد کردید و نخ در قسمت هایی از چرخ خیاطی گیر کرد، سعی نکنید نخ را از نیروی زیاد یا کشش خارج کنید.

سعی کنید به دفترچه راهنما مراجعه کنید و در غیر این صورت با نمایندگی مجاز چرخ خیاطی تماس بگیرید و موضوع را مطرح کنید تا با دست زدن غیر تخصصی به دستگاه آسیبی وارد نشود.

کشیدن نخ سوزن یک کار ساده اما بسیار مهم در خیاطی است. موفقیت فقط قدم‌های بزرگ نیست، بلکه قدم‌هایی است که امروز برای رسیدن به اهدافتان برمی‌دارید. و این مراحل همیشه ساده ترین و در عین حال مهم ترین برای رسیدن به اهداف شما هستند. و امروز قصد داریم یک مرحله بسیار ساده، کوچک و بسیار مهم در مورد خیاطی بیاموزیم. فرقی نمی کند که تازه وارد هستید یا فقط در این قسمت با مشکلاتی مواجه شده اید یا به دنبال راه حل های جدید هستید. {1)

بله، ما در مورد نخ سوزن صحبت می کنیم! هر کار خیاطی و خیاطی با این مرحله شروع می شود، بنابراین باید همه چیز را در مورد این مرحله مهم بدانید. در اینجا چند نکته و ابزار وجود دارد که به شما کمک می کند سوزن را به راحتی نخ کنید، حتی اگر نمی توانید آن را با چشم خود ببینید. چگونه می توان سوزن را نخ کرد – سوزن خیاطی دستی یا سوزن چرخ خیاطی؟ همه اینها در این مقاله گفته شده است، پس تا انتها با ما همراه باشید.

سوزن مناسب را انتخاب کنید

انتخاب سوزن درست

منظور از سوزن صحیح و سالم چیست؟

همه سوزن هایی که شبیه هم هستند! اما حدس بزنید! درسته اصلا اینطور نیست همه سوزن ها یکسان نیستند. سوزن های خیاطی دستی در طول ها و ضخامت های مختلف موجود است. اما در این مقاله منظور از سوزن مستقیم سوزنی است که دارای سوراخ مناسب برای نخ زدن باشد و خیلی کوچک نباشد. سوراخ سوزن را وارد سوراخی در انتهای مخالف نوک سوزن می کنیم و نخ را از آن رد می کنیم.

گذراندن سوزن از سوراخ بسیار کوچک آن دشوار و خسته کننده است. بنابراین، عرض سوراخ سوزن را با توجه به ضخامت نخ انتخاب کنید و اندازه سوراخ سوزن باید همیشه بزرگتر از ضخامت نخ باشد. همیشه سعی کنید یک سوزن با سوراخ بزرگ انتخاب کنید. اما اگر گزینه های زیادی ندارید نگران نباشید زیرا در این مقاله نکات بسیار مفیدی برای نخ سوزن با سوراخ کوچک را نیز بیان خواهیم کرد.

آیا می دانستید که بسیاری از سوزن ها در یک طرف سوراخ بزرگتری نسبت به طرف دیگر دارند؟ اگر پهن ترین قسمت را پیدا کنید، نخ کردن سوزن بسیار راحت تر خواهد بود.

خواندن

راهنمای انتخاب و نصب سوزن چرخ خیاطی

نخ را ببرید

نحوه بریدن سر نخ

قرقره نخی را که می خواهید استفاده کنید بردارید و حداقل پنجاه سانتی متر آن را با قیچی تیز ببرید. این ابعاد طول مناسبی برای جلوگیری از گره خوردن نخ و استفاده آسان است.

نکته: انتهای نخ بوبین را حتماً به صورت زاویه دار ببرید. نخ را با زاویه 45 درجه ببرید تا راحت تر از سوراخ سوزن عبور کنید. و هر چه نخ ضخیم تر باشد، سر آن را با زاویه تندتری ببرید تا از ساییدگی آن جلوگیری کنید.

انتهای سیم را تیز کنید

نحوه تیز کردن انتهای نخ

انتهای نخ را تیز کنید تا به راحتی از سوراخ سوزن عبور کند. برای این کار می توانید از یک قطره آب، بزاق یا موم زنبور عسل استفاده کنید. این الیاف و نخ ها را در انتها به هم گره می زند تا عبور از سوراخ سوزن آسان تر شود.

نکته: می توانید به جای نخ، یک قطره آب نیز روی سوزن بریزید. البته زیاد تکرار نکنید چون باعث زنگ زدن سوزن می شود.

خواندن

چرخ خیاطی خانگی بخرم یا صنعتی؟

از روش قدیمی برای نخ کشیدن سوزن استفاده کنید

نخ را به سوراخ سوزن نزدیک کرده و با احتیاط از آن عبور دهید. تیز کردن نوکی که قبلا یاد گرفتید به شما کمک می کند تا به راحتی نخ را از سوراخ سوزن عبور دهید. می توانید این کار را به روش دیگری نیز امتحان کنید، مثلاً سوزن را به انتهای نخ نزدیک کنید. روشی را انتخاب کنید که بهترین کار را برای شما دارد.

توجه: اگر نخ کشیدن سوزن با انگشتانتان برایتان سخت است، می توانید از موچین استفاده کنید. و به یاد داشته باشید که همیشه این کار را روی پس زمینه سفید انجام دهید. این به شما کمک می کند بهتر ببینید.

از سوزن نخ استفاده کنید

نحوه استفاده از سوزن نخ کن

پرکاربردترین کمک نخ سوزنی سوزن نخ زنی خودکار است. از این وسیله می توانید هم در چرخ خیاطی و هم در دوخت با دست استفاده کنید. سوزن نخ یک قطعه فلزی بسیار باریک است که به سیمی به شکل حلقه متصل شده است. این نخ به قدری نازک طراحی شده است که به راحتی و بدون هیچ گونه مراقبتی از سوراخ سوزن عبور می کند، بنابراین می توانید نخ را رد کنید و از سوزن خارج کنید و سوزن نخی آماده داشته باشید.

سوزن نخ خود را انتخاب کنید

امروزه می‌توانید سوزن‌هایی را در فروشگاه‌ها پیدا کنید که ساختاری با نخ آسان دارند. سوزن خود نخ مانند سوزن های دیگر سوراخی مانند سوراخ سوزن ندارد، بلکه سوراخ آنها از یک طرف باز می شود و می توانید به راحتی نخ را از داخل آن وارد کنید تا سوزن را نخ کنید. برخی از سوزن ها دارای یک شیار V شکل در بالای سوراخ سوزن هستند که کمک می کند سوزن به راحتی از سوراخ سوزن عبور کند. با این حال استفاده از این نوع سوزن های V شکل هنگام دوخت بین انگشتان کمی سخت و ناخوشایند است.

سوزن های خود نخ یا با نخ آسان را می توان در هر فروشگاهی پیدا کرد و در اندازه های مختلف موجود است.

فراموش نکنید تا انتهای نخ را گره بزنید

فراموش نکنید که یک سر نخی را که سر دیگر آن را به نخ زده اید به سوزن ببندید. اگر می خواهید یک دوخت یک نخ داشته باشید فقط یک سر نخ را ببندید و برای نخ دوبل دو سر نخ را به هم گره بزنید.

نکته: هنگام دوخت نخ معمولاً طرف نخی که گره ندارد از سوزن خارج می شود. برای جلوگیری از این مشکل، سمت نخی را که در سوزن است خم کنید و کمی واکس به آن بزنید تا در حین دوخت از سوزن خارج نشود و سر جای خود بماند.

خواندن

آموزش روغن کاری چرخ خیاطی

چگونه سوزن چرخ خیاطی را نخ بکشیم؟

با وجود اینکه می توانید از سوزن های نخ اتوماتیک برای دوخت دستی استفاده کنید، اما می توانید از این سوزن های نخ برای دوخت با چرخ خیاطی نسز استفاده کنید. علاوه بر این، امروزه چرخ خیاطی های جدید مجهز به سیستم نخ سوزنی خودکار هستند و بدون دخالت دست به راحتی نخ می شوند.

نکات مهم اضافی در نخ سوزن دوخت

– همیشه پشت کار یک پس زمینه سفید داشته باشید تا دید واضح تری به شما بدهد.

– نوری را به سمت سوزن بتابانید.

– هنگام نخ کشیدن سوزن، انتهای نخ را ببندید.

– پس از عبور از سوراخ سوزن، نخ را به اندازه کافی به سمت راست بکشید تا از سوزن خارج نشود و مجبور به تکرار عمل نباشید.

-نخ را چه با دست و چه با چرخ خیاطی همیشه تیز کنید.

هنگام کار با سوزن مراقب باشید تا آسیب نبینید.

خواندن

آموزش استفاده و نگهداری از پرس اتوماتیک + توصیه های کاربردی

نتیجه مهم در نخ کشیدن سوزن

هر سفر بزرگ با قدم های کوچک آغاز می شود. با خواندن این مقاله یاد گرفتید که چگونه سوزن را به لباس بکشید. و یادگیری این روش ها به شما در نخ زدن سوزن با دست یا چرخ خیاطی کمک زیادی می کند. اگر در کشیدن سوزن مشکل دارید، می توانید به راحتی از سوزن نخ زنی خودکار استفاده کنید. نکات ذکر شده در این مقاله را حتما بخوانید و امتحان کنید. امیدواریم از این مقاله بهره کافی را برده باشید. اگر سوال یا پیشنهادی دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

این مقاله را از دست ندهید!

در این ویدئو به شما آموزش نخ به مرحله چرخ خیاطی ژانومه را می دهیم. پس از تماشای این ویدئو می توانید به راحتی چرخ خیاطی ژانومه را نخ کرده و ماسوره را پر کرده و قرار دهید.

یاد بگیرید که چگونه سوزن چرخ خیاطی را به راحتی نخ کنید

نخ سوزن چرخ خیاطی در انواع چرخ خیاطی اعم از چرخ خیاطی، چرخ خیاطی صنعتی و چرخ خیاطی خانگی اولین قدم برای شروع کار با چرخ خیاطی است.

برای این کار ابتدا از وجود نخ در ماسوره که زیر سوزن داخل چرخ خیاطی قرار دارد، مطمئن شوید.

در غیر این صورت ابتدا سوزن را بردارید و ماسوره را بیرون بیاورید و پر کنید سپس در جای خود داخل ماکو قرار دهید البته توجه داشته باشید قبل از اینکه ماسوره را داخل ماکو قرار دهید قسمتی از نخ را از دور ماکو باز کنید و رد کنید. ماکو.

و سوزن را برگردانید. هنگام خرید چرخ خیاطی، دفترچه راهنما نیز ارائه می شود. در داخل دفترچه راهنما روش نخ زدن سوزن در چرخ خیاطی نیز مشخص شده است. برای نخ سوزن در چرخ خیاطی باید مراحل زیر را انجام دهید.

قرقره را روی میله مخصوص بالای چرخ خیاطی قرار دهید، سپس نخ را از قسمت بالای علامت گذاری شده (با استفاده از راهنمای ارائه شده) داخل چرخ خیاطی رد کنید. در برخی از انواع چرخ خیاطی، مسیر نخ با کشیدن یک شکل روی چرخ خیاطی مشخص می شود
نخ را به سمت پایین بکشید. جهت فلش ها را دنبال کنید. نخ را از پایین صفحه کشش رد کنید، سپس آن را به سمت بالا بکشید. با این کار نخ به صورت “u” کشیده می شود
نخ را از سوراخ هرم بالایی عبور دهید. پس از تکمیل فرم U، نخ را از سوراخ اهرم بالایی رد کنید و سپس تا جایی که سوزن است پایین بیاورید، اهرم قطعه فلزی است که به بالای چرخ خیاطی وصل شده است، بدوزید.

این قطعه فلزی دارای سوراخی در نزدیکی قسمت بالایی برای عبور سیم است. با تکمیل این فرآیند یک “S” بزرگ با نخ ایجاد می شود.
سوزن را نخ کنید.

نخ را پایین و جلوی سوزن قرار دهید. سپس آن را از سوراخ ته سوزن رد کنید. در نهایت نخ را از زیر پایه دوخت
رد کنید و نخ را از روی ماسوره بکشید.

به طور معمول نخ ماسوره زیر چرخ خیاطی پنهان می شود. برای جدا کردن آن، چرخ دستی را به سمت راست چرخ خیاطی بچرخانید. این کار را چندین بار تکرار کنید تا نخ ماسوره جدا شود. آن را نگه دارید و به سمت بیرون بکشید تا مقداری از نخ جدا شود.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا