چطور باید فیلم را دانلود کنیم

اینترنت دنیای وسیعی است که در آن می توان انواع محتوا را پیدا کرد، اما گاهی اوقات دسترسی به این دنیا ممکن نیست. شاید قرار باشد ساعت ها در هواپیما باشید و به دنبال مقالاتی برای خواندن بگردید و شاید فقط بخواهید مقداری محتوا را در رایانه خود ذخیره کنید. دلیل و هدف شما هر چه باشد، می توانید به راحتی فیلم، آهنگ، عکس یا هر محتوای دیگری را که در اینترنت موجود است دانلود کنید. در این مقاله با عنوان آموزش دانلود از اینترنت راه حل ها و ابزارهای ساده اما کاربردی برای این کار را ارائه می دهیم.

دانلود سریع صفحات وب

اگر هدف شما از دانلود سایت ها دسترسی به محتوایی مانند متن در صفحات وب یا عکس های موجود در آنها است، می توانید از این روش استفاده کنید. در کروم برای این منظور روی سایت مورد نظر کلیک راست کرده و پس از انتخاب گزینه Save As (در نوع ذخیره گزینه Web Page, Complete را انتخاب کنید) می توانید صفحه مورد نظر را ذخیره کنید. با این کار تمام متن و بیشتر عکس‌ها در این صفحه ذخیره می‌شود، اما چیزهایی مانند ویدیوها دانلود نمی‌شوند. در فایرفاکس هم باید همین روند را انجام دهید.

در سافاری برای دانلود سایت باید از منوی File گزینه Save As را انتخاب کنید. پس از انتخاب نام، مطمئن شوید که قالب Web Archive انتخاب شده است و تقریباً همه چیز در آن صفحه (از تبلیغات گرفته تا جاوا اسکریپت) ذخیره می شود. البته موارد مختلفی مانند ویدیوها نیز در اینجا ذخیره نمی شوند.

استفاده از چنین ابزارهایی بسیار ساده و بدون دردسر است اما چندان حرفه ای نیستند. تاریخچه این ابزارها به روزهایی برمی گردد که صفحات وب چندان پیچیده نبودند و عمدتاً فقط از متن و عکس تشکیل می شدند. به همین دلیل است که استفاده از چنین ابزارهایی می تواند تا حدی مثمر ثمر باشد، اما برای ذخیره سازی بیشتر باید از وسایل دیگری استفاده کرد.

سایت و تمامی مطالب آن را دانلود کنید

یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین ابزارها برای دانلود سایت HTTrack است که در ویندوز قابل استفاده است. این ابزار تقریباً کل سایت و محتوای آن را به رایانه شما منتقل می کند. محتوای ذخیره شده نیز دسته بندی و نامگذاری می شود. از دیگر ابزارهای ویندوز می توان به Cyotek WebCopy اشاره کرد. این ابزار همچنین می تواند انواع محتوا از جمله ویدئو را دانلود کند (البته در صورت ذخیره در هاست اصلی سایت). علاوه بر این، در مقایسه با HTTrack، جامع تر است و رابط کاربری ساده تری دارد.

برای دانلود سایت در macOS می توانید از SiteSucker استفاده کنید اما برای استفاده از آن باید 5 دلار بپردازید. این ابزار متون، عکس ها و سایر عناصر موجود در سایت ها را دانلود کرده و به حافظه داخلی کامپیوتر شما منتقل می کند.

دانلود عکس از اینترنت

ابزارهایی که معرفی کرده ایم برای دانلود کل محتوای سایت ها مناسب هستند، اما گاهی اوقات پیش می آید که فقط به تعداد مشخصی عکس در سایت های مورد نظر نیاز داریم. برای دانلود عکس ها از اینترنت باید از راه های دیگری استفاده کنید. همانطور که می دانید ساده ترین راه برای ذخیره عکس ها از وب سایت ها استفاده از همان راه حل قدیمی کلیک راست و انتخاب گزینه Save است. اما گاهی اوقات اوضاع به این سادگی نیست و نمی توان تصاویر مورد نظر را به این راحتی ذخیره کرد.

در مرورگر کروم، یکی از بهترین ابزارها برای دانلود تصاویر، افزونه Gallerify است. پس از ورود به صفحه مورد نظر، به سادگی بر روی آیکون افزونه کلیک کنید. با این کار لیستی از تمام عکس های موجود در صفحه نمایش داده می شود. می توانید تمامی این عکس ها را به صورت یکجا دانلود کنید و عکس های مورد نظر را تک تک دانلود کنید. در کنار این ابزار باید به افزونه Download All Images نیز اشاره کنیم. پس از باز شدن سایت بر روی آیکون این افزونه کلیک کنید. با این کار می توانید تمامی عکس ها را از صفحه ذکر شده به صورت فایل فشرده دریافت کنید. البته باید گفت که عملکرد این افزونه در دانلود عکس های مخفی یا پس زمینه ضعیف تر از Gallerify است.

اگر کاربر فایرفاکس هستید، توصیه می کنیم از پسوند دانلود همه تصاویر استفاده کنید. پس از کلیک بر روی آیکون این افزونه، بخشی ظاهر می شود که به شما امکان می دهد تصاویر را بر اساس اندازه، فرمت یا حجم فیلتر کنید. در مورد سافاری، ابزار خیلی خوبی وجود ندارد و فقط برای گجت های مبتنی بر iOS می توان استفاده از Save Images را توصیه کرد. اگر از سیستم عامل مک استفاده می کنید، بهتر است کروم یا فایرفاکس را نصب کنید و از افزونه های این مرورگرها استفاده کنید.

دانلود فیلم و آهنگ از اینترنت

اکثر ابزارها قادر به دانلود آهنگ ها و ویدیوهایی نیستند که در هاست اصلی ذخیره نشده اند. برای مثال، می‌توانیم ویدیوها و فایل‌های صوتی یا آهنگ‌های YouTube را از سایت‌هایی مانند SoundCloud نقل قول کنیم. این فایل ها معمولاً برای استفاده آنلاین در صفحات وب قرار می گیرند، بنابراین دانلود آنها چندان آسان نیست.

در مرورگر کروم یکی از افزونه های جالب برای دانلود آهنگ افزونه Chrome Audio Capture است که می تواند صدای پخش شده را از تب مورد نظر ضبط کند. در فایرفاکس، پسوند Audio Downloader Prime بسیار قادر به شناسایی و دانلود انواع فایل های صوتی موجود در وب سایت ها است.

برای دانلود فیلم از اینترنت بهتر است از نرم افزار دسکتاپ استفاده کنید. در این زمینه نرم افزار 4K Video Downloader از شهرت بالایی برخوردار است و از اکثر سایت ها و سرویس های پخش ویدیوی معروف پشتیبانی می کند. هم کاربران ویندوز و هم macOS می توانند از این برنامه رایگان استفاده کنند.

هزاران ابزار و نرم‌افزار مختلف وجود دارد، اما بسیاری از آنها نرم‌افزار دیگری را نیز نصب می‌کنند، واترمارک خود را روی ویدیوها قرار می‌دهند یا صفحه اصلی مرورگر را تغییر می‌دهند. بنابراین قبل از دانلود و استفاده از نرم افزارهایی که چندان شناخته شده نیستند، از کارکرد آن اطمینان حاصل کنید. اگر شما هم نکته و ترفندی در یادگیری دانلود از اینترنت می دانید، می توانید آن را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Gizmodo

این مقاله توسط گروهی از ویراستاران و محققان که آن را از نظر صحت و کامل بودن بررسی کردند، به نگارش درآمده است. تیم مدیریت محتوای Wikihow به دقت بر کار ویراستاران نظارت می‌کند تا اطمینان حاصل کند که همه مقالات از نظر علمی درست هستند و استانداردهای کیفیت بالای ما را برآورده می‌کنند.

این مطلب : 4077 بار مشاهده شده است.

اگر نمی توانید فایل ها را با فایرفاکس دانلود یا ذخیره کنید، این مقاله مراحل را توضیح می دهد.

Note: The Refresh Firefox feature can fix many issues by restoring Firefox to its default state while saving your essential information. Consider using it before going through a lengthy troubleshooting process.

فهرست

پاک کردن تاریخچه دانلود می تواند برخی از مشکلات دانلود فایل را برطرف کند:

روی دکمه فایرفاکس کلیک کنید، سپس روی منو کلیک کنید، سپس روی دکمه دانلودها کلیک کنید، سپس روی را کلیک کنید. پنجره Downloads باز خواهد شد.

در پنجره دانلودها، روی Clear List کلیک کنید.

پنجره دانلودها را ببندید.

اگر مشکلی در پوشه ای که فایل های دانلود شده در آن ذخیره می شوند، فایرفاکس نتواند فایل ها را دانلود کند:

روی دکمه منو کلیک کنید و گزینه ها را انتخاب کنید تنظیمات برگزیده را انتخاب کنید.

پنل را انتخاب کنید.

در قسمت دانلودها گزینه Save files to را انتخاب کنید.

برای انتخاب مکان دانلود روی Browse… کلیک کنید. پوشه دیگری را انتخاب کنید تا فایل ها را ذخیره کنید.

صفحه about:preferences را ببندید. هر تغییری که ایجاد کنید به طور خودکار ذخیره می شود.

اگر از پیشنهادات بالا پیروی کردید، می توانید تنظیمات پوشه دانلودها را به پیش فرض های فایرفاکس بازیابی کنید:

about:config را در نوار آدرس تایپ کنید و EnterReturn را فشار دهید.
ممکن است یک صفحه هشدار ظاهر شود. روی Accept Risk کلیک کنید و به صفحه about:config بروید.

در قسمت جستجو عبارت browser.download را تایپ کنید.

اگر هر یک از تنظیمات زیر وضعیت تعریف شده توسط کاربر دارد، مقادیر آن را بازنشانی کنید. برای بازنشانی مقادیر، راست کلیک کنید، Ctrl را نگه دارید و روی Adjust کلیک کنید و از منوی زمینه انتخاب کنید:

browser.download.dir

browser.download.downloadDir

browser.download.folderList

browser.download.lastDir

browser.download.useDownloadDir

در صورت تمایل می توانید با تغییر تنظیمات فایرفاکس به تنظیمات پوشه دانلود دلخواه خود بازگردید.

اگر شما <filename> را دارید نمی توانید ثبت کنید زیرا یک خطای ناشناخته رخ داده است. ، ممکن است مشکل شما به دلیل تعامل مرورگر سافاری با سیستم عامل شما باشد.

برای حل این مشکل، تنظیمات Safari را باز کنید و تنظیمات ذخیره فایل‌های دانلود شده را به: در یک پوشه معتبر (مانند دسکتاپ) تغییر دهید. سپس فایرفاکس را ریستارت کنید.

اگر با خطا مواجه شدید <filename> ذخیره نمی شود زیرا نمی توانید محتویات این پوشه را تغییر دهید. ویژگی های پوشه را تغییر دهید و دوباره امتحان کنید یا سعی کنید در مکان دیگری ذخیره کنید. ، ممکن است مشکل شما به دلیل فایل های plist خراب باشد.

برای رفع این مشکل، به پوشه اصلی خود بروید و این فایل های تنظیمات را حذف کنید:

~/Library/Preferences/com.apple.internetconfig.plist

اگر دانلود نوع خاصی از فایل کار نمی کند، بررسی کنید که فایرفاکس طوری پیکربندی نشده است که با این فایل ها متفاوت از سایرین رفتار کند. برای یادگیری نحوه مشاهده و تغییر رفتار انواع فایل های مختلف، به مدیریت انواع فایل و اقدامات دانلود در فایرفاکس مراجعه کنید.

بارگیری‌ها را برای همه انواع فایل بازنشانی کنید

برای بازگرداندن به روش پیش‌فرض فایرفاکس با انواع فایل‌ها مدیریت می‌کند:

پوشه پروفایل خود را باز کنید:

روی دکمه منو کلیک کنید، کلیک کنید و از منو، را انتخاب کنید. تب اطلاعات عیب یابی باز خواهد شد.

در قسمت Application Basics در کنار Profile Folder Directory، روی Show Open Folder in Finder Open Directory کلیک کنید. پنجره ای حاوی پوشه پروفایل شما باز می شود. پوشه پروفایل شما باز می شود.

روی منوی فایرفاکس کلیک کنید و روی منوی فایرفاکس در بالای صفحه کلیک کنید و روی منوی فایرفاکس کلیک کنید و انتخاب کنید.

نام فایل mimeTypes.rdf را به mimeTypes.rdf.old تغییر دهید.

فایرفاکس را مجددا راه اندازی کنید.

در ویندوز، یک افزونه مدیریت دانلود شخص ثالث ممکن است با دانلودهای فایرفاکس تداخل داشته باشد. فایل های افزودنی دانلود منیجر اضافه شده به پوشه افزونه های فایرفاکس شامل موارد زیر است که توسط برنامه مدیریت دانلود و نام فایل افزودنی مرتبط فهرست شده است:

GetRight: NPGetRt.dll

WinGet: NPWinGet.dll

دانلود Accelerator Plus: npdap.dll

دانلود تازه: npfd.dll

انتقال خالص: NPNXCatcher.dll، NPNXCatcher(Audio).dll و NPNXCatcher(Video).dll

برای اطلاع از نحوه غیرفعال کردن یا حذف افزونه ها، به عیب یابی افزونه هایی مانند Flash یا Java برای عیب یابی مشکلات رایج فایرفاکس مراجعه کنید.

نرم افزارهای امنیتی اینترنت، از جمله فایروال ها، برنامه های ضد ویروس، برنامه های ضد جاسوس افزار و غیره ممکن است مانع از دانلود فایل های خاصی شوند. تنظیمات نرم افزار امنیتی خود را بررسی کنید تا ببینید آیا تنظیماتی وجود دارد که ممکن است دانلودها را مسدود کند.

برای تعیین اینکه آیا نرم افزار امنیت اینترنت باعث ایجاد مشکل شده است، می توانید آن را به طور موقت غیرفعال کنید، ببینید آیا دانلودها کار می کنند یا خیر، و سپس نرم افزار را دوباره فعال کنید.

فایرفاکس برنامه آنتی ویروس نصب شده شما را برای اسکن فایل ها پس از پایان دانلود فعال می کند. در برخی موارد، این ممکن است باعث تاخیر قابل توجهی شود یا فایل های دانلود شده پس از اتمام اسکن ذخیره نشوند.

about:config را در نوار آدرس تایپ کنید و EnterReturn را فشار دهید.
ممکن است یک صفحه هشدار ظاهر شود. روی Accept Risk کلیک کنید و به صفحه about:config بروید.

در قسمت جستجو عبارت browser.download.manager.scanWhenDone را تایپ کنید.

روی پارامتر browser.download.manager.scanWhenDone دوبار کلیک کنید تا مقدار آن را به false تغییر دهید.

دانلود یک فایل اجرایی (مانند یک فایل .exe یا .msi) ممکن است با شکست مواجه شود و پنجره دانلودها لغو شده در زیر نام فایل نمایش داده می شود.

این به این دلیل است که فایرفاکس به تنظیمات امنیتی ویندوز شما برای دانلود برنامه های بالقوه خطرناک و سایر فایل ها از اینترنت احترام می گذارد. برای حل این مشکل، از یکی از راه حل های ذکر شده در زیر استفاده کنید.

پیکربندی امنیت اینترنت سیستم را بازنشانی کنید

می توانید تنظیمات امنیت اینترنت سیستم خود را در اینترنت اکسپلورر بازنشانی کنید. نحوه بازنشانی تنظیمات اینترنت اکسپلورر را برای دستورالعمل ها در پشتیبانی مایکروسافت ببینید.

با دنبال کردن مراحل مقاله عیب یابی و تشخیص مشکلات فایرفاکس می توانید مشکل دانلود خود را تشخیص دهید.

با توجه به اطلاعات از امکان ذخیره یا دانلود فایل ها (mozillaZine KB)

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تينا

عالی بود. من که همیشه مشکل داشتم که چطور باید فیلم رو دانلود کنم. با این مقاله تونستم به راحتی فیلم مورد نظرم رو دانلود کنم. ممنون از نویسنده عزیز

سحر

این مقاله عالی بود! به خاطر شما فیلم رو خیلی راحت دانلود کردم.

زهرا

خیلی مقاله خوبی بود، به راحتی فهمیدم چطوری فیلم باید دانلود کنم. ممنون بابت مطلب خوبتون.

دکمه بازگشت به بالا