چطور باید برای سهام عدالت ثبت نام کنیم

نحوه ثبت 1402 سهم و تکمیل فرم طرح تنظیم سهم برای بازماندگان از طریق سامانه سهم امکان پذیر است. زمان ثبت نام جدید با کد تلفنی و ملی برای دریافت این سهام نیز منوط به اطلاعیه دولت خواهد بود.

از سال 1384 با طرح مصوب دولت وقت، اعطای سهام عدالت به اقشار کم درآمد و آسیب پذیر جامعه آغاز شد. هدف از تصویب و اجرای این طرح در درجه اول توسعه خصوصی سازی، واگذاری سهام شرکت ها و کارخانجات دولتی به این بخش و همچنین کمک به فقرای جامعه بوده است.

با قابلیت آزادسازی این سهام بسیاری از کارمندانی که بر اساس ضوابط مشمول دریافت سهام سرمایه بودند اما دریافت نکردند به دنبال راه حلی برای دریافت 1402 سهم سرمایه هستند حال سوال اینجاست که دولت چه راهکاری داشته است. با ثبت اقدامات بازماندگان؟ لذا لازم است متقاضیان ثبت نام جدید سهام عدالت با آگاهی از زمان و نحوه ثبت آن نسبت به خرید اینگونه سهام اقدام نمایند.

با توجه به اهمیت ثبت جدید سهام عدالت، برای بازماندگان، در ادامه با توجه به اینکه آیا ثبت جدید سهام عدالت انجام می شود، روش جدید ثبت تلفنی و کد ملی سهام عدالت 1402، ثبت نام می باشد. از این اقدامات برای کارگران و همچنین نحوه تکمیل فرم ثبت نام این اقدامات ارائه شده است.

آیا ثبت سهام مجدد انجام می شود؟

اگرچه امروزه بیش از 49 میلیون ایرانی دارای سهام هستند، اما بسیاری از گروه‌های کم درآمد، کارگران روزمزد، کودکان یا خوداشتغال‌ها در این گروه قرار نمی‌گیرند. به طور کلی می توان گفت که حدود 34 میلیون نفر هنوز ثبت نام نکرده و سهام دریافت نکرده اند.

در واقع در دولت های گذشته ثبت سهام با توجه به محل خدمت و سمتی که مردم داشتند انجام می شد و از آنجایی که منبع آماری دقیقی وجود نداشت، ثبت سهام از کارکنان دستگاه های اجرایی دولت آغاز شد. بدنه و برخی اقشار کم درآمد و فقیر جامعه از دریافت این گونه سهام مستثنی هستند.

از این رو برای رفع کمبود مجلس و دولت در این زمینه، طرحی به نام سازمان سهام سرمایه ارائه شد که بر اساس آن دولت در نظر دارد مجدداً در اختیار سه گروه بزرگ از مردم قرار دهد که در نهایت مشارکت دارند. سهام، در مجلس یازدهم پیشنهاد و تصویب شد. البته در حال حاضر دولت تاریخ خاصی را برای ثبت مجدد 1402 سهم اعلام نکرده است.

افرادی که قصد استعلام سهام را دارند می توانند به صورت حضوری با استفاده از کد کشوری خود به سایت samanese.ir مراجعه کنند. برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه دریافت استعلام حقوق صاحبان سهام، به لینک زیر مراجعه کنید.

حتما بخوانید: استعلام سهام عدالت

زمان ثبت سهام در سال 1402

همانطور که در قسمت قبل اشاره شد، در مجلس طرحی به نام «نظام سهام عدالت» تصویب شد. در نتیجه این طرح، دولت در نظر دارد به سه گروه عمده سهام عدالت امکان ثبت و دریافت مجدد آن سهام را بدهد و به این ترتیب تمامی افرادی که در دوره قبل سهام عدالت را ثبت کرده اند، حتی اگر واجد شرایط باشند، این امکان را فراهم کرده است. واجد شرایط هستند اما در این مرحله نتوانستند ثبت نام کنند، می توانند این کار را انجام دهند.

اما تاکنون امکانی برای ثبت نام بازماندگان سهام عدالت فراهم نشده است; اما با تصویب طرح جدید دولت و بر اساس اطلاعیه دولت، قابلیت ثبت سهام جدید ، از این پس شامل سه گروه اصلی بازماندگان می شود که در ادامه در رابطه با این مشمولان توضیح داده می شود.

افرادی که طی دوره گذشته فرم ثبت سهام عدالت را تکمیل کرده اند اما به دلایل مختلف از جمله مشکلات سیستم ها و … موفق به دریافت این سهام نشده اند و ثبت نام آنها ناقص می ماند.

افرادی که تحت مراقبت نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد، بهزیستی و … بوده اند اما شناسایی نشده اند و یا بعداً به عضویت این نهاد درآمده اند یا پس از ثبت نام در خانواده هدف متولد شده اند. سهام ، موفق به ثبت مرحله اول سهام سرمایه نشدند.

افرادی که در دهک های اول تا ششم درآمدی بودند اما در آن زمان به هر دلیلی فرم ثبت نام و شناسایی را برای دریافت سهام تکمیل نکردند.

لازم به ذکر است با توجه به اینکه طرح ساماندهی اقدامات سرمایه ای در حال حاضر در دست بررسی است و مجلس در حال تعیین جزئیات است، اطلاعات دقیق در خصوص منابع مورد نظر برای تامین این اقدامات و همچنین زمان ثبت نام سهام سرمایه به شرح زیر است. در دسترس نیست.

به محض اعلام رسمی، زمان ثبت سهام جدید به این قسمت از مقاله اضافه می شود و مقاله به روز می شود.

افرادی که قصد ثبت نام در دوره جدید سهام عدالت را دارند باید نسبت به مهلت ثبت نام سهام عدالت آگاهی لازم را داشته باشند. برای اطلاعات بیشتر در مورد مهلت ثبت سهم به لینک زیر مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: مهلت ثبت نام سهام عدالت

سامانه ثبت سهام 1402

سازمان بورس با عنایت به الزامات ثبت سهام عدالت، در سال 1402 به منظور تسهیل در روند ثبت اوراق بهادار، اقداماتی را از راه دور یا الکترونیکی برای متقاضیان این دوره ثبت در نظر گرفت.

حال با توجه به اینکه تاکنون برای ثبت این سهام آدرس سایت ثبت سهام عدالت از سوی سازمان بورس اعلام نشده است، انتظار می رود ثبت نام دوره جدید اقدامات عدالت بصورت تلفنی و انجام شود. کد ملی ، از طریق سامانه سهام عدالت به آدرس اینترنتی samanese.ir.

به محض اعلام رسمی آدرس سایت ثبت سهام، لینک آن در این قسمت از متن مقاله قرار خواهد گرفت.

افرادی که مایل به مشاهده سهام خود هستند می توانند با استفاده از کد کشوری خود به سامانه اشتراک به آدرس samanese.ir وارد شوند. برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ورود به سامانه سهام به لینک زیر مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: سامانه سهام عدالت

فرم ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۲

از آنجایی که در حال حاضر روشی برای ثبت سهام 1402 معرفی نشده است، بسیاری از متقاضیان به دنبال این هستند که بدانند متقاضیان دریافت سهام برای تکمیل فرم ثبت سهام 1402 و شرکت در این طرح دولتی به کجا می توانند مراجعه کنند.

اما همانطور که توضیح داده شد برای کسانی که ثبت نام نکرده اند تدابیری برای ثبت سهام اتخاذ نشده است و به احتمال زیاد نیازی به مراجعه حضوری برای ثبت جدید نیست.با تلفن و کد ملی برای اینها و فرم ثبت سهم به صورت آنلاین تکمیل خواهد شد.

در حال حاضر هیچ اطلاعیه رسمی در خصوص تکمیل فرم ثبت سهام 1402 صادر نشده است، به محض اعلام این قسمت از متن مقاله بروز رسانی خواهد شد.

افرادی که قصد دارند شماره شبای خود را برای سهام ثبت کنند می توانند با ورود به سایت samanese.ir به صورت حضوری اقدام به ثبت نام کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ثبت شبا شماره سهام عدالت به لینک زیر مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید: ثبت شماره شبا سهام عدالت

نحوه ثبت نام سهام عدالت 1402

با توجه به اینکه هنوز امکان ثبت مجدد سهام در سال 1402 وجود ندارد، نمی توان به طور دقیق نحوه و نحوه ثبت سهام را پیش بینی کرد. اما از آنجایی که سامانه سهام اجتماعی برای استعلام این سهام اجتماعی و آزادسازی سهام اجتماعی راه اندازی شد، احتمال می رود که سهام اجتماعی جدید از طریق این سامانه ثبت شود.

به طور کلی از آنجایی که امروزه بیشتر فعالیت ها به صورت آنلاین و با استفاده از سامانه های مختلف انجام می شود، انتظار می رود ثبت جدید سهام بازماندگان به صورت آنلاین و از طریق بسترهای مجازی انجام شود. ، انجام خواهد شد.

ضمناً لازم به ذکر است متقاضیان دریافت این سهام باید قبل از شروع دوره جدید عرضه سهام در سال 1402 از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان یا سجام، کد بورسی خود را به صورت حضوری نزد شرکت سپرده گذاری مرکزی بورس اوراق بهادار ارسال کنند. ، دريافت كردن.

به محض فراهم شدن امکانات و شروع ثبت سهام 1402، راهنمای ثبت تصویری در این قسمت از مقاله درج خواهد شد.

افرادی که قصد دریافت سهام برای نوزادان را دارند می توانند با ورود به سایت ثبت سهام اقدام کنند. برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه دریافت سهام برای کودکان به لینک زیر مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: سهام عدالت برای کودکان

ثبت نام سهام عدالت با کد ملی ۱۴۰۲

با توجه به اینکه طرح تخصیص مجدد سهام با استفاده از کد ملی برای بازماندگان به تازگی در مجلس تصویب شده است، بنابراین در حال حاضر اطلاعات خاصی از جزئیات این مصوبه در دست نیست. اما با توجه به مراحل ثبت نام دوره اول سهام، انتظار می رود نحوه ثبت و دریافت این سهام در دوره جدید با استفاده از کد ملی و تلفنی مشابه روند دوره قبل باشد.

ضمناً بر اساس گزارش های اخیر اعلام شده، به طور کلی ثبت نام جدید سهام عدالت برای 3 گروه خاص از افراد واجد شرایط دریافت این سهم خواهد بود که به ترتیب در ادامه، شرایط وصول مشمولان واجد شرایط می باشد. سهام، با کد ملی توضیحات لازم داده می شود.

افرادی که در دوره ثبت سهام اول علیرغم مراحل ثبت نام به دلایل مختلف از جمله عدم ثبت زیرساخت سیستمی مناسب و … موفق به ثبت نام و دریافت سهام نشده اند.

کلیه کسانی که در سازمان های حمایتی از جمله بهزیستی، کمیته امداد و … عضویت داشته اند اما به دلایل مختلف شناسایی نشده و یا پس از پایان مهلت درخواست به عضویت این سازمان ها درآمده اند ثبت سهام.

فرزندان متولد 1402 خانواده که در زمان ثبت نام اولین دوره اقدامات در خانواده وجود نداشته است.

کلیه افرادی که در دهک های پایین (یک تا شش) قرار داشته و به هر دلیلی موفق به ثبت نام اولیه نشده اند.

بر اساس مصوبه جدید مجلس، کلیه افراد متعلق به هر یک از گروه های فوق مجاز به شرکت در دوره جدید ثبت سهام با استفاده از کد ملی و اینترنتی می باشند.

متن این قسمت از مقاله به محض اطلاع از شرایط دقیق ثبت سهام در کد ملی به روز رسانی می شود.

افرادی که قصد استعلام سهام را دارند با کد کشور خود از طریق گوشی های هوشمند می توانند با ورود به برنامه استعلام سهام به صورت آنلاین این کار را انجام دهند. برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه دانلود برنامه سنجش سهام با کد ملی به لینک زیر مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: دانلود برنامه استعلام سهام عدالت با کد ملی

ثبت نام سهام عدالت با گوشی 1402

بسیاری از اقشار مختلف جامعه در دوره گذشته هنگام ثبت نام سهام موفق به ثبت نام و دریافت این سهام از سوی دولت نشدند اما اکنون خواهان دریافت سهام هستند. از آنجایی که ثبت نام در دوره جدید سهام عدالت به صورت الکترونیکی انجام می شود، داوطلبان می توانند مراحل ثبت نام سهام عدالت را تلفنی نیز انجام دهند.

از آنجایی که ثبت جدید سهام از طریق بسترهای مجازی انجام می شود، روش ثبت سهام توسط تلفن همراه به راحتی امکان پذیر است. بنابراین افراد دارای تلفن همراه هوشمند پس از ورود به مرورگرهای اینترنتی مورد نظر خود می توانند با ورود به سامانه ثبت اقدام عدالت 1402 درخواست خود را برای اخذ این اقدامات ثبت کنند.

به محض اطلاع از شرایط دقیق ثبت نام تلفنی اوراق بهادار، متن این قسمت از مقاله بروز رسانی خواهد شد.

در صورتی که افرادی قصد ردیابی سهام عدالت با کد ملی را دارند، می توانند با ورود به سامانه samanese.ir به صورت آنلاین این کار را انجام دهند. برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه پیگیری سهام عدالت با کدمالی به لینک زیر مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: پیگیری سهام عدالت با کد ملی

ثبت نام سهام عدالت کارگران ۱۴۰۲

با توجه به اینکه در اولین دوره ثبت نام سهم اندکی از سهام اجتماعی به کارگران اختصاص یافت، این امر باعث شد تا تنها برخی از کارگران فصلی و همچنین کارگران ساختمانی با موفقیت ثبت نام و سهام دریافت کنند. که شامل کارگران قراردادی، قراردادی و صنعتی بود، از دریافت سهام مورد نظر خودداری کردند.

اکنون با توجه به اینکه یکی از صنوف واجد شرایط دریافت و ثبت باقیمانده سهام، بخش کارگری این شرکت است، عدم تعادل در تخصیص سهام به این بخش، اعتراضات فراوانی به خصوص صنف را در پی داشته است. در نتیجه این اعتراضات و بر اساس اطلاعیه ها و اخبار موجود، پیش بینی می شود در دور دوم ثبت نام سهام بازماندگان شاهد افزایش سهم این بخش باشیم.

همچنین از آنجایی که در حال حاضر طرح پیشنهادی ثبت سهام کارگران هنوز به تصویب نهایی نرسیده و همچنان در مجلس در دست بررسی است، بنابراین نمی توان در خصوص شرایط ثبت سهام عدالت کار تصمیم نهایی را اتخاذ کرد. اما با توجه به شرایط موجود می توان انتظار داشت در دوره جدید ثبت سهام نسبت به نوبت اول توجه بیشتری به این بخش از شرکت شود.

به محض اطلاعیه رسمی، متن این قسمت از مقاله با جزئیات ثبت در سرمایه سهام 1402 به روز می شود.

بازماندگان ثبت اولین قسمت از سهام عدالت می توانند در زمان ثبت این گونه سهام، با ورود به سایت ثبت آن، شخصاً اقدام کنند. برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ثبت نام بازماندگان سهام عدالت به لینک زیر مراجعه کنید.

در ادامه بخوانید: جاماندگان سهام عدالت

برای اطلاعات بیشتر در مورد ثبت سهام 1402 عضو کانال تلگرام سرمایه گذاری شوید و یا صفحه اینستاگرام مشاور حقوقی دینا را دنبال کنید.

سوالات متداول

1- ✔️ آیا امکان ثبت نام سهام عدالت 1402 برای جاماندگان وجود دارد؟

در حال حاضر دولت تسهیلات لازم را برای ثبت سهام 1402 بازماندگان ارائه نکرده است که در متن مقاله توضیح داده شده است.

2- ✔️نحوه ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۲  به چه صورت می باشد؟

✔️ پیش بینی می شود ثبت سهام اجتماعی در سال 1402 از طریق سامانه سهام اجتماعی انجام شود که در متن مقاله توضیح داده شده است.

3- ✔️زمان ثبت نام سهام عدالت 1402 در چه تاریخی می باشد؟

✔️ در حال حاضر دولت زمان ثبت نام سهام اجتماعی 1402 را مشخص نکرده است، توضیحات لازم در متن مقاله آمده است.

نظرات کاربران



تعداد نظرات: 202

مهدی

1402/02/27

سلام من از سال 85 ثبت نام کردم ولی یکبار حقوق نگرفتم چکار کنم؟

پاسخ مشاور: احتمالا شماره شباتونو وارد نکردید وارد سامانه بشید و بررسی کنید

سهرابی

1402/02/21

آیا ثبت نام برای بازماندگان انجام می شود؟

پاسخ مشاور: در حال حاضر خیر

نورمحمد آذری

1402/02/14

آیا ثبت نام برای مشمولان کمیته امداد است؟

پاسخ مشاور: سلام. بله برای عموم افراد امکان پذیر است.

حسین کنگرانی

02/09/1402

من تامین اجتماعی دارم میتونم ثبت نام کنم

پاسخ مشاور: با سلام. هر زمان دولت امکان و شرایط و زمان ثبت نام را مشخص کرد اقدام نمایید.

منصور زمانی

04/02/1402

سلام من بیمه اجتماعی دارم اما سهام ندارم چکار کنم کی ثبت میشه

پاسخ مشاور: با سلام. باید منتظر اعلام دولت بمانید.

رازیانه

1402/01/28

من هنوز موفق نشده ام

پاسخ مشاور: با سلام. باید منتظر اعلام تاریخ بمانید.

علی

1402/01/28

من سهام عدالت دریافت نکردم، اما یک سوال در مورد نحوه ثبت نام برای سهام عدالت دارم

پاسخ مشاور: با سلام. باید صبر کنید تا دولت تاریخ رو اعلام کنه

مهدی

1402/01/28

من هیچ سهمی نداشتم الان میتونم ثبت نام کنم

پاسخ مشاور: منتظر اعلام دولت باشید.

علی

1402/01/26

خوب

پاسخ مشاور: درود. سپاس

علی

1402/01/21

من نمیتونم با گوشیم وارد سایت بشم؟

پاسخ مشاور: فیلتر شکن گوشی و خاموش کنید.

نمایش نظرات بیشتر…

نظر شما تا حداکثر 3 روز کاری تایید و نمایش داده خواهد شد.
اگر می خواهید همین الان سوالتان را از مشاور مربوطه بپرسید کافیست با تلفن ثابت از سراسر کشور
با شماره 9099095303 تماس بگیرید.

نحوه ثبت سهام 1401 یا ثبت آن با کد ملی و شماره تلفن از طریق سایت ثبت سهام www.samanese.ir (احتمالا در آینده) امکان پذیر است. دولت زمان ثبت سهام را با کد ملی و شماره تلفن اعلام می کند.

پس از اعلام این زمان، تکمیل مجدد فرم ثبت نام برای افرادی مانند کودکان و کارگران ضروری است.

با توجه به اهمیت ثبت مجدد اوراق بهادار؛ راهنمای زمان ثبت نام، سایت و نحوه تکمیل فرم زیر را بررسی کرده ایم.

اگر فردی را می شناسید که به دنبال آموزش ثبت نام در طرح جدید مالکیت سهام 1401 است، این مقاله را با او به اشتراک بگذارید.

اخبار مهم اقدامات اپلیکیشن سیگنال را دنبال کنید

زمان و مهلت ثبت اوراق بهادار 1401

قبل از بررسی مهلت ثبت نام برای اوراق بهادار، شایسته است در مورد نمودار سازمانی آن بحث شود. در این طرح مشخص شد که ثبت سهام عدالت در کد ملی برای سه گروه عمده از سهامداران وجود دارد. لذا کلیه افرادی که طی مراحل قبلی امکان ثبت نام در دوره جدید اقدامات را نداشته اند در این مرحله برای آنها این امکان در نظر گرفته شده است.

ثبت نام آنلاین در کارگزاران اوراق بهادار

آیا ثبت سهم صحت دارد؟

در پاسخ به این سوال می توان گفت که ثبت نام سهام اجتماعی 1401 برای افرادی که مشمول این طرح نیستند و جزو اقشار کم درآمد اجتماعی هستند امکان پذیر است. (البته تاریخ دقیق ثبت جدید سهام از سوی دولت به صورت رسمی اعلام نشده است).

به محض اعلام این تاریخ، لیست اوراق بهادار را به روز خواهیم کرد.

به طور کلی بازماندگان معتقدند ثبت نام در دوره جدید اقدامات ۱۴۰۱ (با کد ملی و شماره تلفن) احتمالا از خرداد ماه آغاز خواهد شد.

ثبت سهام برای کسانی که ثبت نام نکرده اند

همانطور که گفتیم 3 دسته از افراد می توانند برای ثبت نام مجدد سهام با کد ملی اقدام کنند. این 3 دسته عبارتند از:

اگر فرم سهام را تکمیل کردید اما آن را دریافت نکردید و ناقص ثبت نام کردید.

اگر تحت پوشش سازمان های حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی هستید، اما شناسایی نشده اید یا مرحله اول اقدامات را ثبت نکرده اید؛

اگر جزو دهک های یکم تا ششم درآمدی هستید و در زمان ثبت نام موفق به ثبت مشارکت جدید نشده اید.

اشتراک گذاری سایت ثبت نام با کد ملی

سایت ثبت سهام www.samanese.ir که با نام سامانه ثبت سهام 1401 نیز شناخته می شود، جهت تسهیل در روند ثبت نام متقاضیان در نظر گرفته شده است. تنها مدرکی که برای ثبت اقدامات تلفنی نیاز دارید، کد ملی است. چون همه می توانند برای یک کد ملی سهام ثبت کنند!

از آنجایی که سایت ثبت سهام عدالت هنوز از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام نشده است، انتظار داریم ثبت نام دوره جدید سهام با کد ملی و شماره تلفن در همین سامانه به آدرس اینترنتی samanese.ir باشد.

همچنین در صورت تمایل به اطلاع از سهام سرمایه در samanese.ir می توانید وارد این سامانه شوید.

فرم ثبت نام 1401 را با کد ملی به اشتراک بگذارید

همانطور که گفتیم روش جدیدی برای ثبت 1401 سهم با کد ملی معرفی نشده است و احتمالاً شما نیز مانند سایر متقاضیان این سوال را دارید که فرم ثبت سهم چیست؟ در ادامه به صورت جامع به این موضوع پرداخته ایم.

پیش بینی می کنیم برای تکمیل فرم ثبت سهام جدید 1401 نیازی به سفر حضوری نداشته باشید و با ورود به samanese.ir تمامی مراحل را انجام دهید.

نحوه ثبت سهام

احتمالا برای ثبت نام مجدد اعلام خواهد شد که باید به سامانه ثبت سهام که به آدرس www.samanese.ir اعلام کرده ایم مراجعه کنید. (چون روش ثبت نام هنوز در اطلاعیه رسمی منتشر نشده است.)

پیش نیاز لازم برای متقاضیان دریافت سهام برای ثبت، دریافت کد بورسی خود از شرکت سپرده گذاری مرکزی بورس از طریق سجام است.

پس از اعلام و شروع ثبت سهام، در این مقاله راهنمای تصویری را در اختیار شما قرار می دهیم.

ثبت سهام 1401 با کد ملی

باید بدانید که طرح واگذاری مجدد سهام با استفاده از کد ملی برای افراد واجد شرایط به تازگی در مجلس تصویب شده است. از سوی دیگر، اطلاعات دقیقی در مورد جزئیات آن وجود ندارد که بتوانیم آن را تأیید کنیم. اما با توجه به روندی که برای ثبت اولین دوره اوراق بهادار سهام عدالت در حال انجام است، انتظار داریم که نحوه ثبت در دوره جدید نیز مانند گذشته باشد. یعنی می توانید با استفاده از کد کشور و تلفن، مشابه فرآیند دوره قبل مجددا ثبت نام کنید.

به طور کلی برای 4 گروه خاص از افراد واجد شرایط می توان یک فهرست جدید یا یک فهرست جدید سهام ایجاد کرد. (افرادی که کد ملی دارند می توانند با شماره 1401 ثبت نام کنند.)

توضیحات لازم در زیر آمده است:

افرادی که موفق به تکمیل مراحل اولین دوره بورس اوراق بهادار نشده اند. (از جمله دلایل مختلف این امر عدم وجود زیرساخت های کافی برای سامانه ثبت سهام است.)

همه کسانی که در سازمان های حمایتی مانند بهزیستی، کمیته امداد عضویت داشته اند و به دلایل متعددی شناسایی نشده اند. (علاوه بر این، افرادی که پس از پایان مهلت ثبت سهام به عضویت این سازمان ها درآمده اند نیز در این دسته قرار می گیرند.)

کودکان تازه متولد شده در سال 1401 که زمان ثبت اولین دوره عدالت بود

کلیه افرادی که در دهک های پایین یک تا شش بودند و در ثبت اولیه سهام موفق به انجام این کار نشدند.

بر اساس مصوبه جدید مجلس، در صورتی که یکی از افراد هر یک از 4 گروه فوق هستید، مجاز به شرکت و ثبت نام در دوره جدید اقدامات با استفاده از کد ملی و ثبت نام اینترنتی و درخواست آنلاین هستید.

به محض اعلام شرایط دقیق ثبت سهام با کد ملی، متن این قسمت از مقاله را به روز رسانی خواهیم کرد.

ثبت اوراق بهادار از طریق تلفن

با اعلام ثبت نام جدید، روش ثبت سهام با تلفن همراه از طریق بسترهای مجازی است و این امر به راحتی امکان پذیر است. بنابراین متقاضیانی که دارای گوشی هوشمند هستند، پس از ورود به مرورگرهای اینترنتی، می توانند درخواست خود را برای اخذ این سهام در سامانه samanese.ir ثبت کنند.

این قسمت از مقاله پس از اطلاع از شرایط دقیق عرضه سهام جدید به صورت تلفنی به روز می شود.

سوالات متداول

نحوه ثبت نام سهام عدالت با کد ملی و گوشی چگونه است؟

برای ثبت نام یا ثبت اقدامات می توانید با کد ملی و تلفن همراه خود وارد سامانه samanese.ir شوید. با این حال، هنوز هیچ اطلاعیه رسمی از سوی دولت برای این فهرست ارائه نشده است.

برای ثبت نام جدید سهام عدالت به کجا مراجعه کنیم؟

هنوز روند دقیقی برای ثبت سهام ملی اعلام نشده است. برخی از سایت ها پیش بینی می کنند که ثبت اوراق بهادار در سایت samanese.ir انجام می شود.

تاریخ دقیق نام نویسی سهام عدالت 1401 چیست؟

هنوز تاریخ دقیق و مهلت ثبت سهام در سال 1401 در سال جدید اعلام نشده است. این تاریخ را به محض اعلام رسمی اعلام خواهیم کرد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل‌ها، اخبار و مقالات اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
به گزراش خبرنگار بازار نیوز، سوالات بسیاری درباره ثبت نام سامانه سهام عدالت وجود دارد که سعی شده به اکثریت آنها در ادامه پاسخ داده شود. اخیرا نیز خبری در خصوص سود سهام عدالت و ثبت سهام عدالت منتشر شد که از تغییراتی در میزان سود سهام عدالت حکایت دارد که می توانید جزئیات آن را از اینجا دریافت کنید.

سوالات متداول ثبت نام سهام عدالت

1- برای دیدن مشخصات سهام خود به کجا باید مراجعه کنید؟

samanese.ir

2- برای ثبت اوراق بهادار چه مدارکی لازم است؟

تنها کد ملی

3- آیا سامانه samanese.ir برای ثبت نام است؟

خیر، فقط برای مشاهده وضعیت سهام سرمایه است

4- چه روزهایی باید به سامانه مراجعه کرد؟

این روزها به آخرین رقم (رقم سمت راست) کد کشور خود مراجعه کنید:

ثبت سامانه مشارکت سهام عدالت

این نقاشی مربوط به سال 1995 است.

5- چگونه سهام به دست آوردید؟

در این چند سال خود دولت ذینفعان را مشخص نکرد. اگر بعد از وارد کردن کد ملی یکی از ذینفعان هستید، پس چند حالت وجود دارد.

یا شما ثبت نام کرده اید، والدینتان برای شما ثبت نام کرده اند، یا سازمانی که در آن کار می کنید نام شما را به عنوان واجد شرایط برای سهام رد کرده است.

6- در صورتی که هنوز ثبت نام نکرده اید امکان دارد نام شما در اقدامات درج شود؟

خیر باید منتظر بمانید تا ثبت نام 96 اعلام شود و سامانه سهام برای افراد جدید فعال شود.

7- اگر نام شما درج نشده باشد چطور؟

باید منتظر بمانید تا دولت با مصوبه ای جدید ثبت نام افراد جدید را آغاز کند. در حال حاضر امکان ثبت سهام جدید عدالت 96 وجود ندارد.

8- آیا ممکن است ثبت نام کرده باشید و نام شما در سامانه درج نشده باشد؟

نه، این امکان پذیر نیست. اگر فکر می کنید ثبت نام کرده اید باید با نهاد مربوطه مانند سازمان بازنشستگی یا هر موسسه دیگری که مدارک خود را برای آن ارسال کرده اید تماس بگیرید.

9- تکلیف سهام افراد متوفی چه می شود؟

در اردیبهشت 1398 باید وارد سامانه samanese.ir شوید، بخشی برای افراد متوفی وجود دارد.

در آنجا نحوه تصاحب سهام متوفی توسط وراث طبق قانون اعلام خواهد شد. اقدامات این شخص برای همیشه محفوظ است و حقوق آنها ضایع نخواهد شد.

10- آیا می دانیم چه زمانی می توانیم سهام خود را بفروشیم؟

معلوم نیست سرمایه گذاری های سهام قرار است در سه مرحله عملیاتی شود. مرحله اول مربوط به ثبت نام مشمولین است که طی 10 سال گذشته انجام شده است.

مرحله دوم مربوط به علاقه است. یعنی آخر هر سال برای شما سود می آورند که از سال 1395 اجرایی می شود.

فاز سوم که زمان آن مشخص نیست، قرار است این سهام را آزاد کند. یعنی می توان آن را خرید و فروش کرد.

11- اگر اطلاعات هویتی (شناسنامه) سهامداران از تاریخ ثبت قطعی اصلاح شده باشد چه باید کرد؟

آخرین اطلاعات هویتی و اصلاحات شناسنامه ها منتهی به آذرماه 1395 از سازمان ثبت احوال دریافت و در بانک اطلاعات سازمان خصوصی سازی اعمال شده است.

این مشخصات نهایی مبنای عضویت و سهامداری ذینفعان است، بنابراین اقدام خاصی لازم نیست.

12- در صورت تغییر در تعداد خانوار (بعد خانوار) ​​نسبت به زمان ثبت نام و یا تغییر شرایط خانوار به دلیل تولد، ازدواج و فوت چه؟

هیچ اقدام خاصی لازم نیست. تخصیص سهام بر اساس تعداد خانوار در زمان ثبت سهام است و ازدواج، طلاق و فوت تأثیری در شرایط و میزان سهام ندارد.

همچنین متولدین بعد از تاریخ ثبت نام در خانوارها دارای سهام اجتماعی نیستند.

13- خانوارهایی که در یکی از اقشار مانند روستاییان یا مراجعه کنندگان به کمیته امداد امام خمینی (ره) ثبت نام کرده اند ولی دیگر متعلق به این اقشار نیستند (مثلاً در روستا ساکن نیستند یا مراجعه نمی کنند). کمک کمیته امداد)، آیا همچنان سهامدار هستند یا خیر و چه باید بکنند؟

ملاک مالکیت افراد و خانوارها تایید ثبت نام آنها در طرح سهم است و نیازی به درج تغییر وضعیت اعضای خانوار در بانک اطلاعاتی سهامداران نیست.

14- افرادی که علیرغم ثبت نام اولیه در زمان مقرر در تعاونی های سهام عدالت شهرستان ها ثبت نام قطعی نداشته اند آیا مشمول حقوق صاحبان سهام 96 می باشند؟

فقط کسانی مشمول سهام می شوند که ثبت نام قطعی در شرکت های تعاونی شهرستان داشته باشند و اسامی آنها از طریق این تعاونی به سازمان خصوصی سازی ارسال و در بانک اطلاعات مشمولان ثبت شود و l ثبت اولیه به تنهایی دلیل عضویت ذینفع نیست.

15- در صورت مفقود شدن کارت عضویت چه باید کرد؟

داشتن کارت عضویت سهام عدالت الزامی نیست و این کارت هیچ کاربرد و ارزشی ندارد.

مشمولان سهام می توانند با مراجعه به این وبسایت اطلاعات لازم برای عضویت و سهامداری خود را پیگیری کنند.

16- آیا باید دو دهم پایین را بپردازند؟

خیر اگر در نیمه پایینی هستید یک میلیون تومان دارایی در حساب سهام شما درج شده و بر اساس آن در سال آینده سود خواهید گرفت.

17- اگر 468000 تومان علاوه بر دو دهم پایینی پرداخت کنند چه می شود؟

در صورت پرداخت این مبلغ دارایی شما به یک میلیون تومان می رسد و بر اساس همین میلیون تومان در پایان سال 1395 سود دریافت می کنید.

18- اگر 468000 تومان نپردازید چه می شود؟

در صورت عدم پرداخت این مبلغ ارزش ملک شما معادل 532000 تومان است و بر اساس این مبلغ در سال آینده سود دریافت خواهید کرد.

مشخص است که میزان سودی که دریافت می کنید کمتر از داشتن یک میلیون تومان است.

19- در صورت پرداخت 468000 تومان آیا خرید و فروش سهام مجاز است؟

خیر در حال حاضر دولت هیچ اطلاعی از عرضه سهام در بورس نداده است.

یعنی یک میلیون تومان تا اطلاع ثانوی در اختیار دولت است و امکان دسترسی سهامداران وجود ندارد.

20- در صورت عدم پرداخت 468000 تومان آیا مجاز به فروش سهام هستید؟

خیر، تحت هیچ شرایطی نمی توانید به این دارایی دسترسی داشته باشید و زمان دسترسی شما به آن مشخص نیست.

21- آیا انصاف همه یکسان است؟

به جز دو دهک پایین که یک میلیون سهم دارند، بقیه افرادی که سهام دریافت کرده اند 532 هزار تومان سهام دارند.

22- زمان پرداخت سود سهام؟

1) برای ورود به سیستم باید آدرس samanese.ir را در نوار آدرس مرورگر وب خود تایپ کنید.

پس از مشاهده صفحه زیر، برای ثبت نام در سامانه سهام عدالت روی “ورود” کلیک کنید.

راهنمای ثبت نام در طرح مشارکت سهام عدالت

برای استفاده از سیستم دادگاه، باید از مرورگرهای وب مانند: فایرفاکس و گوگل کروم یا کرومیوم استفاده کنید.

2) پس از ورود به سیستم وارد صفحه زیر می شوید:

راهنمای ثبت نام در طرح مشارکت سهام عدالت

پس از مطالعه، تیک گزینه «مطالب بالا را خوانده و قبول دارم» را زده و روی ادامه کلیک کنید.

3) در صفحه بعد مانند تصویر زیر کد کشور خود را در کادر سفید وارد کنید.

راهنمای ثبت نام در طرح مشارکت سهام عدالت

لطفا شماره ملی خود را با صفرهای اول به صورت کامل و بدون خط تیره (10 رقمی) وارد کنید / مثال: 0070854309

سپس کد امنیتی سمت راست را در کادر سفید سمت چپ وارد کرده و روی ادامه کلیک کنید.

4) در صفحه بعد بسته به کد کشوری که وارد کرده اید پیام های زیر نمایش داده می شود:


اگر پیام های بالا را مشاهده کردید، خارج از سیستم دادگاه هستید.

اگر سیستم شما را واجد شرایط دریافت سهام اعلام کرد، روی Continue کلیک کنید تا به مرحله بعد بروید.

5) در این مرحله باید مشخصات خود را در 4 صفحه تکمیل کنید (طبق شکل های زیر) با کلیک بر روی هر صفحه بر روی ادامه کلیک کنید:

راهنمای ثبت نام در طرح مشارکت سهام عدالت

6) در این مرحله باید اطلاعاتی را که در مرحله قبل وارد کرده اید تایید کنید.

در صورت وجود خطا، بر روی “اصلاح” کلیک کنید و در صورت تایید، روی ادامه کلیک کنید.

توجه: اگر اطلاعات نادرست بیش از 3 بار انتخاب شود، سیستم به مدت 72 ساعت مسدود می شود.

8) در این مرحله، «صورت وضعیت املاک» یا «صورت‌حساب تسویه اقساط سهام» برای کد کشوری که مطابق شکل زیر وارد شده است، نمایش داده می‌شود:

9) در صفحه بعد از حداقل 10 هزار تومان تا حداکثر معادل باقیمانده ارزش اولیه سهام تخصیص یافته که در فاکتور شما درج شده است را وارد کرده و بر روی ثبت نهایی کلیک کنید:

هنگام وارد کردن مبلغ از انگلیسی بودن صفحه کلید اطمینان حاصل کنید.

راهنمای ثبت نام در طرح مشارکت سهام عدالت

10) فاکتور شما به شرح زیر صادر شده است و می توانید با مراجعه به بانک ملی آن را پرداخت نمایید.

راهنمای ثبت نام در طرح مشارکت سهام عدالت

تمامی اخبار مربوط به شب سهام عدالت را از لینک زیر دریافت کنید:

مخاطب

تلفن: 02183338

شماره فکس: 02188085667

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سحر

مقاله خیلی عالی و کاربردی بود. ممنون از اینکه بهمون این اطلاعات رو دادید.

دينا

مقاله خوبی بود اما یه کمی به درکش نیاز داشتم. ممنون می‌شم اگه بیشتر توضیح میدادین. به هر حال، ممنونم از تلاشتون.

دکمه بازگشت به بالا