چطور از گوشی بک آپ بگیریم

در صورت داشتن هر گونه سوال یا مشکل در این زمینه کارشناسان شرکت موبایل کامپیوتر به صورت شبانه روزی پاسخگوی شما خواهند بود، کافیست با شماره تلفن ثابت بدون پیش شماره زیر را شماره گیری نمایید.
9099070345

تهیه نسخه پشتیبان از تمامی اطلاعات و محتوای گوشی اندروید بسیار مهم است. اما چگونه می توان محتوا و تمام اطلاعات مختلف را در گوشی هوشمند اندروید ذخیره کرد؟ در این مقاله قصد داریم به تمامی روش های بک آپ گیری از اطلاعات و مطالب خود در گوشی اندرویدی خود بپردازیم. با کمک موبایل همراه باشید.

تهیه نسخه پشتیبان از داده ها و محتوا از دستگاه های Android ساده است. ایجاد یک فایل پشتیبان در حال حاضر در دستگاه های تلفن همراه هوشمند بسیار مهم است. با پیشرفت گوشی ها و تکنولوژی، استفاده از این محصولات برای پشتیبان گیری از فایل های شخصی و مهم به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. طبق آمار، حتی مشخص شده است که گوشی های هوشمند بسیاری از کاربران حاوی اطلاعات حیاتی تری نسبت به لپ تاپ آنها هستند. بنابراین ذخیره این اطلاعات بسیار مهم است زیرا از دست دادن اطلاعات کاربران جلوگیری می کند.

ادامه مطلب: تعمیر تخصصی موبایل

با پشتیبان گیری از محتوا و اطلاعات گوشی اندرویدی خود می توانید در هر شرایطی دوباره به این اطلاعات دسترسی داشته باشید. برای این کار باید فایل پشتیبان آماده شده را بازیابی کنید. البته با ذخیره اطلاعات در اکانت گوگل می توان با ورود به اکانت برخی از اطلاعات را به صورت خودکار بازیابی کرد.

در این مقاله قصد داریم به روش های بک آپ گیری از تمامی اطلاعات و محتوای گوشی های اندرویدی اشاره کنیم. لطفا توجه داشته باشید، این روش ها را می توان در همه دستگاه های اندرویدی و نه فقط گوشی های هوشمند استفاده کرد. در صورت نیاز به توضیح بیشتر در مورد هر یک از بخش ها و عناصر توضیح داده شده، می توانید با کارشناسان موبایل از شماره های موجود تماس گرفته و از آنها راهنمایی دقیق تری بخواهید. با کمک موبایل همراه باشید.

از تمامی اطلاعات و محتویات گوشی اندروید بک آپ بگیرید

قابلیت پشتیبان گیری و بازیابی گوگل

با ایجاد یک حساب Google و ورود به سیستم در دستگاه اندرویدی خود، می توانید تقریباً از تمام اطلاعات و محتوای ذخیره شده در سرورهای Google نسخه پشتیبان تهیه کنید. این اطلاعات شامل مواردی مانند ایمیل، اطلاعات مرورگر، اطلاعات برنامه تقویم، لیست مخاطبین، داده های برنامه و غیره است. حتی می توانید رمزهای عبور Wi-Fi و سایر موارد مشابه را برای ایمن سازی سرورهای Google و در حساب شخصی خود ذخیره کنید.

پس از اتصال اکانت گوگل بر روی دستگاه و پشتیبان گیری از اطلاعات آن در سرورهای گوگل، با ورود به حساب گوگل خود در هر دستگاه اندرویدی دیگر، تمامی اطلاعات ذخیره شده و مورد نظر به صورت خودکار بازیابی می شوند. به طور کلی، توصیه می کنیم یک حساب Google فعال در دستگاه اندرویدی خود داشته باشید و از آن برای پشتیبان گیری از محتوای دستگاه استفاده کنید.

برای افزودن اکانت گوگل به دستگاه اندرویدی خود باید به قسمت Device Settings رفته و سپس گزینه Accounts را انتخاب کنید. اکنون گزینه Google Account را انتخاب کنید. در این قسمت لیست اکانت های گوگل موجود در دستگاه نمایش داده می شود. اگر می خواهید حساب کاربری اضافه کنید باید گزینه Add new account را انتخاب کنید. با انتخاب یکی از حساب های خود، به صفحه ای منتقل می شوید که در آن لیست جزئیات قابل همگام سازی بین حساب و دستگاه ارائه می شود. می‌توانید موارد غیرضروری را در این بخش غیرفعال کنید، اما توصیه می‌کنیم تا حد امکان همه موارد و گزینه‌های فهرست حساب‌های Google خود را برای همگام‌سازی با دستگاه فعال بگذارید.

ادامه مطلب: تعمیر گوشی سامسونگ در تهران

حال در منوی تنظیمات گوشی اندرویدی خود به قسمتی به نام Backup & Reset مراجعه کنید. در این قسمت گزینه ای به نام Backup Account وجود دارد. روی این گزینه ضربه بزنید و اکانت گوگل مورد نظر را برای پشتیبان گیری از محتویات آن انتخاب کنید. برای پشتیبان‌گیری از اطلاعات اضافی دستگاه مانند رمز عبور Wi-Fi و سایر تنظیمات مشابه در سرورهای Google، گزینه پشتیبان‌گیری از داده‌های من را علامت بزنید. همچنین گزینه بازیابی خودکار را علامت بزنید. با انتخاب این گزینه به محض نصب اپلیکیشن هایی که اطلاعات آنها در اکانت گوگل کاربر ذخیره شده است، شاهد بازیابی خودکار اطلاعات قبلی خواهید بود.

از عکس‌ها و ویدیوها نسخه پشتیبان تهیه کنید

می توانید از چندین روش برای پشتیبان گیری از عکس های ذخیره شده در دستگاه اندرویدی خود استفاده کنید. شاید بهترین و ارزان ترین روش موجود، اتصال گوشی به کامپیوتر و انتقال دستی عکس ها از حافظه گوشی به کامپیوتر باشد، اما روش های بهتر و مدرن تری برای این منظور در دستگاه های اندرویدی وجود دارد.

یکی از بهترین این روش ها مربوط به استفاده از برنامه گوگل فوتو است. برنامه Google Photo قادر است عکس های ذخیره شده در دستگاه را با وضوح کامل دانلود و ذخیره کند. علاوه بر این، هر حساب برنامه Google Photo به طور پیش فرض 1000 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داده را فراهم می کند. برنامه مورد نظر قابلیت پشتیبان گیری از فیلم های ذخیره شده در دستگاه اندروید را نیز دارد. اما توجه داشته باشید که استفاده از این برنامه بسته اینترنت شما را مصرف می کند.

خوشبختانه برنامه Google Photo این قابلیت را در اختیار کاربر قرار می دهد که فایل های مورد نظر برای آپلود و همچنین روش آپلود را مشخص کند. به عنوان مثال می توانید به قسمت تنظیمات برنامه Google Photo بروید و تنها با اتصال به شبکه وای فای و نه از طریق دیتای موبایل، دانلود تصاویر را پیکربندی کنید.

شما می توانید همین کار را با استفاده از برنامه های دیگر مانند Dropbox انجام دهید. به طور کلی استفاده از این اپلیکیشن ها در بین کاربران ایرانی چندان رایج نیست و استفاده از این روش ها را برای پشتیبان گیری از عکس ها و فیلم ها در دستگاه خود توصیه نمی کنیم. این روش ها از نظر شرایط استفاده بسیار عالی هستند، زمانی که اینترنت شما سرعت بالایی دارد و محدودیت حجمی ندارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع می توانید از طریق شماره های موجود با کارشناسان موبایل همراه تماس گرفته و از آنها مشاوره دقیق تری بخواهید.

ادامه مطلب: تعمیر ال سی دی موبایل

با اتصال به کامپیوتر از محتوای گوشی اندروید بک آپ بگیرید

با استفاده از رابط کامپیوتر و اتصال گوشی اندرویدی خود به آن، می توانید یک فایل پشتیبان نیز از محتویات دستگاه خود ایجاد کنید. برای این کار، استفاده از برنامه هایی مانند Android File Transfer را توصیه می کنیم. می توانید این ابزار را از طریق لینک زیر دانلود و سپس بر روی کامپیوتر خود نصب کنید.

دانلود برنامه انتقال فایل اندروید

استفاده از برنامه ذکر شده آسان است. با این حال، در صورت نیاز به توضیح بیشتر در مورد نحوه استفاده از آن و تهیه نسخه پشتیبان از محتوا در دستگاه اندرویدی خود، می توانید از طریق شماره های موجود با کارشناسان تلفن همراه تماس گرفته و از آنها راهنمایی دقیق تری بخواهید.

اس ام اس و لیست مخاطبین پشتیبان

تهیه نسخه پشتیبان از پیامک یا پیامک دستگاه و سابقه تماس آن نیز برای برخی از کاربران بسیار مهم است. برای این کار کافیست از اپلیکیشن SMS Backup & Restore استفاده کنید.

این برنامه اندروید به راحتی یک فایل پشتیبان از اس ام اس و لیست مخاطبین شما در جیمیل یا دراپ باکس ایجاد می کند. کاربر می تواند پیامک ها و لیست مخاطبین را در هر زمان از طریق این برنامه از دستگاه بازیابی کند.

برنامه پشتیبان گیری و بازیابی SMS را از فروشگاه Google Play دانلود کنید

پشتیبان‌گیری کامل از اطلاعات دستگاه Android با استفاده از برنامه‌های ثانویه

برنامه‌های ثانویه‌ای وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای تهیه نسخه پشتیبان کامل از تمام محتوای دستگاه اندرویدی خود استفاده کنید. عموما این اپلیکیشن ها به صورت رایگان ارائه نمی شوند و برای استفاده از آن ها باید مبالغ مشخصی را پرداخت کنید. یکی از بهترین اپلیکیشن های این نوع اپلیکیشن MyBackup Pro است. از طریق این اپلیکیشن می توانید تمامی اطلاعات و جزئیات دستگاه اندرویدی خود را در یک فایل پشتیبان کامل و کامل در سرویس های ذخیره سازی ابری یا در حافظه کامپیوتر و حتی در رم microSD ذخیره کنید.

MyBackup Pro را از فروشگاه Google Play دانلود کنید

به طور کلی اپلیکیشن های زیادی با هدف تهیه نسخه پشتیبان کامل برای سیستم عامل اندروید توسعه یافته و در دسترس هستند. کاربرد هلیوم نمونه دیگری از این نوع کاربردها است که کیفیت عملکرد عالی دارد.

ادامه مطلب: تعویض شیشه ال سی دی گوشی سامسونگ

نتیجه

همانطور که مشاهده کردید، می توانید با استفاده از روش های مختلف از محتویات دستگاه اندروید خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. توصیه می کنیم یک حساب Google در دستگاه خود فعال کنید و اطلاعات دستگاه خود را در سرورهای Google ذخیره کنید. به این ترتیب، حتی اگر یک دستگاه اندرویدی جدید خریداری کرده باشید، با ورود به حساب کاربری خود به راحتی به اطلاعات قبلی خود دسترسی خواهید داشت. همچنین برای پشتیبان گیری از عکس ها و فیلم های خود توصیه می کنیم از روش سنتی استفاده کنید و برای صرفه جویی در هزینه دستگاه را به کامپیوتر متصل کنید. در صورت نیاز به توضیح بیشتر در مورد هر یک از موارد شرح داده شده می توانید از طریق شماره های موجود با کارشناسان موبایل همراه تماس گرفته و از آنها مشاوره دقیق تری بخواهید.

ادامه مطلب:

خرید تلفن همراه

قطعات گوشی

قطعات گوشی آیفون 7

لوازم یدکی گوشی سامسونگ A10

در صورت داشتن هر گونه سوال یا مشکل در این زمینه کارشناسان شرکت موبایل کامپیوتر به صورت شبانه روزی پاسخگوی شما خواهند بود، کافیست با شماره تلفن ثابت بدون پیش شماره زیر را شماره گیری نمایید.
9099070345

یکی از راه‌های رایج برای پشتیبان‌گیری از اطلاعات گوشی اندروید، پشتیبان‌گیری از گوشی خود در رایانه است. می توانید از تمام اطلاعات خود یک نسخه پشتیبان کامل تهیه کرده و در سیستم کامپیوتر ذخیره کنید. به این ترتیب، هر زمان که بخواهید به اطلاعات پشتیبان خود دسترسی داشته باشید، می توانید بدون نیاز به اینترنت یا اتصال به فضاهای ابری مختلف این کار را انجام دهید. در این مقاله از هاست فامگ سعی داریم نحوه بک آپ گیری از گوشی اندروید با کامپیوتر را به شما آموزش دهیم. بنابراین، اگر می‌خواهید در مورد نحوه پشتیبان‌گیری از تلفن اندرویدی به رایانه و نحوه پشتیبان‌گیری از اطلاعات تلفن به رایانه بیشتر بدانید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

موضوعاتی که قصد داریم در ادامه این مقاله به آنها بپردازیم عبارتند از:

پشتیبان گیری از موبایل به کامپیوتر

در خصوص بک آپ گیری از گوشی اندرویدی خود می توانید از روش های مختلفی که نیاز به اینترنت ندارند استفاده کنید که از جمله این روش ها می توانید به بک آپ گیری از گوشی اندرویدی خود با کامپیوتر اشاره کنید. همانطور که قبلا ذکر شد، با استفاده از این روش می توانید تمام داده های تلفن همراه اندرویدی خود را در رایانه ذخیره کنید و در صورت نیاز به راحتی آن را به گوشی خود بازیابی کنید. هنگامی که تلفن همراه خود را گم می کنید یا گوشی خود را عوض می کنید، این برای شما بسیار مفید خواهد بود. لازم به ذکر است که پشتیبان گیری از گوشی اندرویدی با کامپیوتر به دو روش کلی امکان پذیر است:

با کپی کردن محتویات در رایانه از اندروید نسخه پشتیبان تهیه کنید

از برنامه پشتیبان گیری اندروید با کامپیوتر استفاده کنید

در ادامه نحوه استفاده از هر یک از روش های ذکر شده را به تفصیل و قدم به قدم با شما در میان می گذاریم.

1- با کپی کردن مطالب در کامپیوتر از اندروید بک آپ بگیرید

این روش که در واقع می توان آن را ساده ترین راه برای پشتیبان گیری از گوشی اندرویدی با کامپیوتر در نظر گرفت، شامل اتصال گوشی شما به کامپیوتر و تمامی مطالب و اطلاعات مورد نظر شما از قبیل تصاویر، فیلم ها و… فیلم ها و فایل های مختلف می باشد. و بخش خاصی از سیستم خود را ذخیره کنید. اما چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که بسته به میزان داده ای که انتقال می دهید، مدت زمان پشتیبان گیری ممکن است متفاوت باشد. به همین دلیل باید منتظر بمانید تا فرآیند انتقال اطلاعات مورد نظر با موفقیت انجام شود.

2- استفاده از برنامه پشتیبان گیری اندروید با کامپیوتر (روش پیشنهادی)

اما روش دوم استفاده از برنامه پشتیبان گیری اندروید به کامپیوتر است که پیشنهاد می کنیم با خیال راحت، سریع و آسان از گوشی اندرویدی به کامپیوتر دیگر بکاپ بگیرید. این روش پشتیبان گیری اندروید شامل دانلود یکی از برنامه های جانبی ارائه شده، نصب آن بر روی سیستم دسکتاپ و در نهایت انجام فرآیند پشتیبان گیری با کمک آن است. در حال حاضر برنامه های مختلفی در اینترنت معرفی شده است که می توانید از آنها برای پشتیبان گیری استفاده کنید که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

برنامه پیش‌فرض برای گوشی‌ها که معمولاً از وب‌سایت رسمی قابل دانلود است.

برنامه موبایل Wondershare برو

برنامه SyncDroid

در این مقاله نحوه استفاده از برنامه SyncDroid برای پشتیبان گیری از تلفن همراه با کامپیوتر را به شما آموزش می دهیم. به یاد داشته باشید که برنامه مورد نظر را فقط از وب سایت های معتبر دانلود و استفاده کنید.

نکته ای که باید قبل از شروع فرآیند پشتیبان گیری از گوشی اندرویدی خود با کامپیوتر به آن توجه کنید این است که به برنامه مورد نظر اجازه دسترسی به اطلاعات تلفن همراه شما را بدهید. برای اینکه این مجوز صادر شود، ابتدا باید حالت اشکال زدایی USB را فعال کنید. در همین راستا در ادامه ابتدا نحوه فعال سازی حالت USB debugging را یاد می گیریم و سپس نحوه بک آپ گیری از تلفن همراه با کامپیوتر با استفاده از برنامه SyncDroid را بررسی می کنیم.

پشتیبان گیری از گوشی اندروید با برنامه SyncDroid

برنامه SyncDroid یکی از بهترین برنامه هایی است که می توانید از آن برای پشتیبان گیری از تلفن همراه خود استفاده کنید. تهیه نسخه پشتیبان از گوشی اندرویدی با برنامه SyncDroid به دو صورت امکان پذیر است:

با اتصال تلفن با کابل USB به سیستم دسکتاپ پشتیبان گیری کنید

با اتصال تلفن به یک شبکه اینترنتی مشترک، نسخه پشتیبان تهیه کنید

در ادامه قدم به قدم نحوه استفاده از هر یک از این روش ها را به شما آموزش می دهیم.

1. بکاپ گیری با اتصال گوشی با کابل usb به کامپیوتر

همانطور که گفته شد، اگر می خواهید گوشی خود را با استفاده از کابل به سیستم متصل کنید، باید USB debugging را فعال کنید، سپس زمان آن رسیده که مسیر پشتیبان گیری را دنبال کنید. در این رابطه باید:

اول از همه، باید حالت USB debugging تلفن همراه را فعال کنید.

دانلود برنامه SyncDroid از وب سایت رسمی گام بعدی برای پشتیبان گیری از اندروید به رایانه است. پس از اتمام دانلود، نوبت به نصب این برنامه بر روی سیستم شما می رسد.

برای شروع فرآیند پشتیبان گیری از اندروید به کامپیوتر، باید تلفن همراه خود را با استفاده از کابل شارژ آن به سیستم خود متصل کنید.

سپس وارد برنامه SyncDroid نصب شده بر روی سیستم خود شده و مطابق تصویر زیر گزینه Connect را انتخاب کنید.

در این مرحله پیامی بر روی تلفن همراه شما ظاهر می شود که از طریق آن می توانید اجازه استفاده از عملکرد اشکال زدایی USB را هنگام اتصال به این برنامه بدهید. بنابراین باید گزینه Allow را انتخاب کنید.

اکنون زمان آن است که تصمیم بگیرید می خواهید SyncDroid به چه چیزی دسترسی داشته باشد. موارد مورد نظر را انتخاب کرده و در نهایت بر روی گزینه Continue ضربه بزنید.

به این ترتیب ارتباط برنامه فوق با تلفن همراه شما برقرار می شود.

پس از برقراری ارتباط، زمان شروع فرآیند پشتیبان گیری از تلفن اندرویدی خود در رایانه است. در این راستا باید از بین گزینه های نمایش داده شده گزینه Backup را انتخاب کنید.

حالا در سه مرحله فایل هایی را که می خواهید بک آپ بگیرید انتخاب کنید و نامی که می خواهید فایل پشتیبان شما با آن ذخیره شود را در قسمت مشخص شده وارد کنید و در نهایت روی دکمه Save کلیک کنید.

به این ترتیب فرآیند پشتیبان گیری از فایل های انتخابی شما آغاز می شود.

پس از اتمام بک آپ گیری از گوشی اندرویدی روی کامپیوتر، می توانید فایل فشرده ایجاد شده را با استفاده از دکمه Open Backup مشاهده کنید.

نکته بسیار جالب این است که با کمک این برنامه می توانید گوشی خود را بدون کابل به کامپیوتر متصل کنید. 😍 در ادامه به جزئیات این مشکل می پردازیم.

2. اتصال گوشی به کامپیوتر بدون کابل و بکاپ گیری

اما روش دوم برای تهیه نسخه پشتیبان از اندروید با کامپیوتر، اتصال گوشی به یک شبکه اینترنتی مشترک است.

در نظر داشته باشید که سیستم دسکتاپ و تلفن همراه اندرویدی شما باید به یک شبکه اینترنتی متصل باشند و در صورت متفاوت بودن شبکه های اینترنتی این ارتباط برقرار نمی شود.

برای این کار شما باید مسیر زیر را دنبال کنید:

ابتدا باید برنامه Syncroid را برای اندروید و ویندوز دانلود کرده و بر روی سیستم دسکتاپ و تلفن همراه اندرویدی خود نصب کنید.

پس از نصب نسخه اندروید این برنامه باید به برنامه فوق دسترسی داشته باشید. در این مرحله، صفحه‌ای مانند تصویر زیر مشاهده می‌کنید که باید دکمه استفاده از Wi-Fi را لمس کنید.

اکنون کدی دریافت خواهید کرد که باید در جایی یادداشت کنید.

در این مرحله از فرآیند تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات گوشی با استفاده از کامپیوتر، باید وارد نسخه دسکتاپ برنامه SyncDroid شده و کدی را که در مرحله قبل دریافت کرده اید در قسمت خالی مطابق تصویر زیر وارد کنید و در نهایت کلیک کنید. روی دکمه اتصال

پس از برقراری ارتباط، می‌توانید نسخه پشتیبان را ذخیره یا بازیابی کنید. در این مرحله کافیست روی گزینه Backup کلیک کنید تا فرآیند پشتیبان گیری برای شما آغاز شود.

اکنون کافی است دسته هایی را که می خواهید از آنها بک آپ بگیرید انتخاب کنید و پس از انتخاب نام مناسب برای فایل پشتیبان گیری بر روی دکمه Backup کلیک کنید تا بک آپ از گوشی شروع شود.

بازیابی نسخه پشتیبان اندروید با کامپیوتر

اما ویژگی های برنامه SyncDroid تنها منجر به پشتیبان گیری نمی شود. یکی دیگر از قابلیت هایی که این برنامه در اختیار افراد قرار می دهد، امکان بازگردانی نسخه پشتیبان تهیه شده از رایانه به تلفن همراه اندرویدی است. برای بازیابی نسخه پشتیبان اندروید با رایانه خود، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا وارد برنامه SyncDroid شده و با استفاده از یکی از روش های ذکر شده ارتباط لازم را بین این برنامه و تلفن همراه خود برقرار کنید.

پس از برقراری ارتباط، نوبت به انتخاب Restore به جای Backup در صفحه بعد می رسد.

سپس در صفحه جدیدی که ظاهر می شود باید فایل پشتیبان مورد نظر برای بازیابی و دسته بندی هایی که می خواهید بازیابی کنید را انتخاب کنید و در نهایت دکمه Restore را بزنید تا فرآیند بازیابی نسخه پشتیبان اندروید با کامپیوتر آغاز شود.

در این مطلب از مجری فا مگ سعی کردیم نحوه بک آپ گیری از گوشی اندرویدی با کامپیوتر را به شما آموزش دهیم. با این آموزش می توانید به راحتی از فایل های مورد نظر خود در سیستم دسکتاپ خود نسخه پشتیبان تهیه کنید و در نهایت هر زمان که بخواهید آنها را بازیابی کنید. امیدواریم این آموزش برای شما مفید بوده باشد. در صورت داشتن هرگونه سوال، از طریق بخش نظرات با ما تماس بگیرید.

لیست موضوعات

چگونه از گوشی خود نسخه پشتیبان تهیه کنید تهیه نسخه پشتیبان از تمام داده ها و محتوای موجود در گوشی اندروید بسیار مهم است. اما چگونه می توان محتوا و تمام داده های مختلف را در تلفن های هوشمند اندروید ذخیره کرد؟ در این مقاله به تمامی روش های بک آپ گیری از اطلاعات و محتوای گوشی اندروید می پردازیم. با مجله کامپیوتر همراه باشید.

تهیه نسخه پشتیبان از داده ها و محتوا در دستگاه های Android ساده است. پشتیبان گیری از فایل ها در حال حاضر بسیار مهم است، به خصوص در دستگاه های تلفن همراه هوشمند. با پیشرفت تلفن های همراه و تکنولوژی، استفاده از این محصولات برای ذخیره فایل های مهم و شخصی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

مقالات مشابه:

طبق آمار، حتی مشخص شده است که گوشی های هوشمند بسیاری از کاربران اطلاعات حیاتی بیشتری نسبت به لپ تاپ خود ذخیره می کنند. بنابراین، تهیه یک نسخه پشتیبان از این اطلاعات بسیار مهم است زیرا از از دست دادن اطلاعات افراد جلوگیری می کند.

با پشتیبان‌گیری از محتوا و داده‌های گوشی اندرویدی خود، می‌توانید هر زمان که به آن نیاز داشتید دوباره به آن دسترسی داشته باشید. برای انجام این کار، باید فایل به اصطلاح پشتیبان را بازیابی کنید.

البته به لطف اطلاعات ذخیره شده در اکانت گوگل، با ورود به حساب کاربری می توان برخی از اطلاعات را به صورت خودکار بازیابی کرد.

در این مقاله قصد داریم به روش های تهیه نسخه پشتیبان از تمامی اطلاعات و مطالب در گوشی های اندرویدی اشاره کنیم. توجه داشته باشید که این روش ها در تمامی دستگاه های اندرویدی قابل استفاده است و محدود به گوشی های هوشمند نیست.

اگر به جزئیات بیشتری در مورد هر یک از بخش ها و موارد توضیح داده شده نیاز دارید، می توانید با شماره های تلفن همراه موجود برای راهنمایی تماس بگیرید و از آنها راهنمایی دقیق تری بخواهید. راهنمای موبایل را دنبال کنید.

نحوه پشتیبان‌گیری از تلفن از تمام اطلاعات و محتوای تلفن اندروید با ویژگی پشتیبان‌گیری و بازیابی Google

با ایجاد یک حساب Google و ورود به سیستم اندروید خود، می توانید تقریباً از تمام داده ها و محتوای ذخیره شده در سرورهای Google نسخه پشتیبان تهیه کنید.

این اطلاعات شامل مواردی مانند ایمیل، اطلاعات مرورگر، اطلاعات برنامه تقویم، لیست مخاطبین، داده های برنامه و غیره است. حتی می توانید رمز عبور Wi-Fi و موارد دیگر را در سرورهای امن Google و حساب شخصی خود ذخیره کنید.

پس از ورود به حساب Google خود در دستگاه و پشتیبان گیری از اطلاعات آن در سرورهای Google، هنگامی که در هر دستگاه اندرویدی دیگری وارد حساب Google خود شوید، تمام اطلاعات ذخیره شده و مورد نظر به طور خودکار بازیابی می شوند.

به طور کلی، توصیه می کنیم یک حساب Google فعال در دستگاه اندرویدی خود داشته باشید و از آن برای پشتیبان گیری از محتوای دستگاه خود استفاده کنید.

برای افزودن اکانت گوگل به دستگاه اندرویدی خود باید به تنظیمات دستگاه رفته و سپس گزینه Accounts را انتخاب کنید. اکنون گزینه Google Account را انتخاب کنید. در این قسمت لیست اکانت های گوگل روی دستگاه نمایش داده می شود.

اگر می خواهید حساب کاربری اضافه کنید باید گزینه Add new account را انتخاب کنید. با انتخاب یکی از حساب های خود، به صفحه ای با لیستی از جزئیات هدایت می شوید که می توانید بین حساب و دستگاه همگام سازی کنید.

می‌توانید موارد غیر ضروری را در این بخش غیرفعال کنید، اما توصیه می‌کنیم همه موارد و گزینه‌های موجود در فهرست حساب Google خود را فعال کنید تا آنها را با دستگاه خود همگام کنید.

حال در منوی تنظیمات گوشی اندروید خود به قسمت Backup & reset بروید. در این قسمت گزینه ای به نام Backup Account وجود دارد. روی این گزینه ضربه بزنید و اکانت گوگل مورد نظر را برای پشتیبان گیری از محتویات آن انتخاب کنید. برای پشتیبان‌گیری از اطلاعات اضافی دستگاه مانند رمز عبور Wi-Fi و سایر تنظیمات در سرورهای پشتیبان Google، گزینه Backup my data را علامت بزنید.

همچنین گزینه (بازیابی خودکار) را علامت بزنید. با انتخاب این گزینه به محض نصب اپلیکیشن هایی که اطلاعات آنها از قبل در اکانت گوگل کاربر ذخیره شده است، شاهد بازیابی خودکار اطلاعات قبلی خواهید بود.

نحوه پشتیبان گیری از گوشی (همه عکس ها و فیلم ها)

چندین روش وجود دارد که می توانید برای پشتیبان گیری از عکس های ذخیره شده در دستگاه اندرویدی خود استفاده کنید. شاید بهترین و ارزان ترین راه، اتصال گوشی به کامپیوتر و انتقال دستی عکس ها از حافظه گوشی به کامپیوتر باشد، اما روش های بهتر و مدرن تری برای این منظور در دستگاه های اندرویدی وجود دارد.

یکی از بهترین راه ها برای حل این مشکل استفاده از Google Photo است. Google Photo قادر است عکس های ذخیره شده در دستگاه را با وضوح کامل بارگیری و ذخیره کند.

علاوه بر این، هر حساب Google Photo به طور پیش فرض 1000 گیگابایت فضای ذخیره سازی داده را در اختیار کاربر قرار می دهد. این برنامه قابلیت ذخیره ویدیوهای ذخیره شده در دستگاه اندروید را نیز دارد. اما توجه داشته باشید که استفاده از این برنامه اتصال اینترنت شما را مسدود می کند.

خوشبختانه اپلیکیشن Google Photo به کاربر این امکان را می دهد که مشخص کند کدام فایل ها را آپلود کند و همچنین روش آپلود را مشخص کند. برای مثال، می‌توانید به تنظیمات Google Photo بروید تا تصاویر را فقط از طریق اتصال Wi-Fi بارگیری کنید و نه از طریق داده تلفن همراه.

شما می توانید همین کار را با برنامه های دیگری مانند Dropbox انجام دهید. به طور کلی استفاده از این برنامه ها در بین کاربران ایرانی چندان رایج نیست و استفاده از این روش ها را برای پشتیبان گیری از عکس ها و فیلم ها در دستگاه خود توصیه نمی کنیم. این روش‌ها برای موقعیت‌هایی در نظر گرفته شده‌اند که اتصال اینترنت شما سریع است

و محدودیت حجمی وجود ندارد، عالی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این مشکل می توانید از طریق شماره های موجود با کارشناسان تلفن همراه تماس گرفته و از آنها راهنمایی دقیق تری بخواهید.

نحوه پشتیبان گیری از گوشی اندرویدی با اتصال به کامپیوتر

همچنین می توانید با استفاده از رایانه واسط و اتصال تلفن اندرویدی به آن، یک فایل پشتیبان از محتویات دستگاه خود ایجاد کنید. برای این منظور توصیه می کنیم از برنامه هایی مانند برنامه Android File Transfer استفاده کنید. می توانید این ابزار را از لینک زیر دانلود و سپس بر روی کامپیوتر خود نصب کنید.

دانلود برنامه

استفاده از برنامه ذکر شده آسان است. اما اگر به اطلاعات بیشتری در مورد نحوه استفاده از آن و پشتیبان گیری از محتویات دستگاه اندرویدی خود نیاز دارید، می توانید از طریق شماره های موجود با کارشناسان موبایل تماس بگیرید و از آنها راهنمایی دقیق تری بخواهید.

پشتیبان‌گیری کامل از اطلاعات دستگاه Android با استفاده از برنامه‌های ثانویه

همچنین برنامه‌های ثانویه‌ای وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای پشتیبان‌گیری آسان از تمام محتوای دستگاه اندرویدی خود استفاده کنید. عموما این برنامه ها به صورت رایگان ارائه نمی شوند و برای استفاده از آن ها باید هزینه های خاصی پرداخت شود. یکی از بهترین برنامه هایی مانند این MyBackup Pro است.

با استفاده از این برنامه می توانید تمامی اطلاعات و جزئیات دستگاه اندرویدی خود را در یک فایل پشتیبان کامل و کامل در سرویس های ذخیره سازی ابری یا حافظه کامپیوتر و حتی رم microSD ذخیره کنید.

دانلود برنامه mybackup

به طور کلی اپلیکیشن های زیادی با هدف تهیه نسخه پشتیبان کامل برای سیستم عامل اندروید توسعه یافته و در دسترس هستند. کاربرد هلیوم نمونه دیگری از این نوع کاربردها است که کیفیت عملکرد عالی دارد.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا