چطور از هک شدن اینستا جلوگیری کنیم

توجه داشته باشید که در این روش تا زمانی که اکانت شما تایید دو مرحله ای فعال است، باید این اپلیکیشن ها را روی گوشی خود نصب کنید و آن ها را حذف نکنید. اعتبار رمزهای یک بار مصرف را می توان بر حسب زمان و یا تعداد دفعات استفاده تعریف کرد.

به طور کلی، استفاده از این روش را برای تایید دو مرحله ای توصیه می کنیم. زیرا این کدها مستقیماً توسط برنامه های رمزنگاری تولید می شوند و از نظر امنیتی ایمن تر است. در دو روش دیگر کدهای یکبار مصرف تولید شده و از راه دور از طریق سیستم دیگری برای شما ارسال می شود.

لینک را کپی کنید

سایر نکات ایمنی

اینستاگرام برای ایمن نگه داشتن کاربران خود نکاتی را به اشتراک گذاشته است که می توانید در زیر بخوانید.

برنامه های شخص ثالث

استفاده از برنامه های شخص ثالث که ویژگی های عالی مانند برنامه های ویرایش عکس، تجزیه و تحلیل پروفایل، تعداد فالوور و غیره را ارائه می دهند بسیار رایج است. معمولا با نصب و استفاده از این اپلیکیشن ها به اطلاعات پروفایل خصوصی شما دسترسی پیدا می کنند. برای محافظت از حریم خصوصی و امنیت خود، بهتر است فقط به برنامه هایی که توسط توسعه دهندگان معتبر ارائه می شود، دسترسی داشته باشید. قبل از دادن دسترسی به برنامه های شخص ثالث به دقت فکر کنید.

استفاده از وسایل عمومی

برای ایمن نگه داشتن حساب اینستاگرام خود، پس از استفاده از رایانه یا تلفنی که با دیگران به اشتراک می گذارید، از حساب اینستاگرام خود خارج شوید. هنگام ورود به اینستاگرام با یک رایانه عمومی، کادر به خاطر بسپارید. زیرا با این کار حتی پس از بستن پنجره، مرورگر شما را در اکانت شما نگه می دارد.

اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی را خاموش کنید

اشتراک گذاری مکان ایده خوبی نیست. وقتی افراد دیگر می توانند مکان فعلی شما را ببینند، به خصوص مکان های حساس مانند خانه یا محل کار، می توانند به مکان شما دسترسی پیدا کنند و جزئیات آن را دریافت کنند. این می تواند با نقض حریم خصوصی شما منجر به سرقت هویت شود. اگر قبلاً موقعیت مکانی خود را به اشتراک گذاشته اید، آن را تأیید کنید و تمام برچسب های جغرافیایی قبلی خود را از عکس های خود حذف کنید.

از امنیت ایمیلی که با آن وارد اینستاگرام شده اید اطمینان حاصل کنید

از آنجایی که حساب اینستاگرام و بسیاری از حساب های مهم شما به حساب ایمیل شما متصل هستند، اگر شخصی به ایمیل شما دسترسی داشته باشد، می تواند به تمام حساب های دیگر شما نیز دسترسی داشته باشد. بنابراین، رمز عبور حساب های ایمیل خود را تغییر دهید و مطمئن شوید که هیچ یک از آنها یکسان نیست.

لینک را کپی کنید

چگونه اکانت اینستاگرام هک شده را بازیابی کنیم

اگر مشکوک هستید که حساب شما هک شده است، چندین مرحله وجود دارد که می توانید برای ایمن سازی حساب خود انجام دهید. ممکن است برخی از این مراحل بازیابی بسته به نوع حسابی که می‌خواهید بازیابی کنید در دسترس نباشد، اما توصیه می‌کنیم همه آنها را امتحان کنید.

لینک را کپی کنید

حساب ایمیل خود را بررسی کنید

اگر ایمیلی از [email protected] دریافت کرده‌اید که به شما اطلاع می‌دهد آدرس ایمیل شما تغییر کرده است، ممکن است بتوانید با انتخاب لغو این تغییر در پیام، تغییر را لغو کنید. اگر اطلاعات اضافی نیز تغییر کرده است (مثلاً رمز عبور) و دیگر نمی توانید آدرس ایمیل خود را تغییر دهید، یک لینک ورود یا یک کد امنیتی از اینستاگرام درخواست کنید.

لینک را کپی کنید

درخواست لینک ورود به اینستاگرام

برای کمک به اینستاگرام برای تأیید اینکه شما صاحب حساب هستید، می‌توانید از اینستاگرام بخواهید پیوند ورود به آدرس ایمیل یا شماره تلفن شما را ارسال کند. برای درخواست لینک ورود:

در صفحه ورود به سیستم، روی Get help signing in for Android ضربه بزنید، سپس روی فراموشی رمز عبور برای iPhone ضربه بزنید.

نام کاربری، آدرس ایمیل یا شماره تلفن مرتبط با حساب خود را وارد کنید، سپس روی Next ضربه بزنید.

توجه: اگر به نام کاربری، ایمیل یا شماره تلفن مرتبط با حساب خود دسترسی ندارید، اطلاعات ورود به سیستمی که اخیراً استفاده کرده‌اید را وارد کنید، سپس روی گزینه «عدم تنظیم مجدد رمز عبور» زیر دکمه Next ضربه بزنید و مراحل را دنبال کنید. دستورالعمل های روی صفحه نمایش

آدرس ایمیل یا شماره تلفن خود را انتخاب کنید، سپس روی Next ضربه بزنید.

روی پیوند ورود در ایمیل یا پیام متنی خود کلیک کنید و دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید.

ارسال شده توسط: مصطفی معصوم پور در 17 آذر 1398 ساعت 10:51

هک اینستاگرام یکی از مشکلات کاربران این شبکه اجتماعی است. در ادامه روش های جلوگیری از سوء استفاده هکرها را به شما آموزش می دهیم.

اینستاگرام یکی از بزرگترین و محبوب ترین شبکه های اجتماعی در ایران و جهان است. اما یکی از مشکلاتی که کاربران این شبکه اجتماعی پرطرفدار با آن مواجه هستند هک شدن صفحات آنهاست که کلاهبرداران و افراد سودجو از آن سوء استفاده می کنند. اما اگر یک سری نکات را رعایت کنید و به امنیت صفحه خود توجه کنید، امکان هک صفحه اینستاگرام به این راحتی وجود ندارد. در واقع همین سهل انگاری خود کاربران است که باعث می شود در دام هکرها بیفتند و متحمل ضرر شوند.

هک شدن اینستاگرام

در این مقاله می خواهیم نکات ساده ای را به شما ارائه دهیم که با رعایت آنها می توانید از هک شدن اینستاگرام خود جلوگیری کنید. پس با ما همراه باشید و حتما به این نکات توجه کنید:

نکاتی برای جلوگیری از هک شدن در اینستاگرام

1. یک رمز عبور قوی برای اینستاگرام خود انتخاب کنید. پیدا کردن رمزهای عبور ساده برای هکرها آسان است. بنابراین از رمزهای عبور پیچیده استفاده کنید. به عنوان مثال، یک رمز عبور پیچیده متشکل از حروف بزرگ و کوچک، اعداد و نمادهایی مانند (v4%qG=j#5QWwn+aW) را در صفحه خود قرار دهید. البته اگر چنین پسوردی را انتخاب کردید، حتماً آن را در جایی یادداشت کنید تا فراموش نکنید.

2. برای انتخاب پسورد مناسب می توانید از سایت های تولید کننده رمز عبور مانند https://passwordsgenerator.net استفاده کنید تا رمز عبور قوی داشته باشید. باز هم توصیه می کنیم رمز عبور تولید شده را در جایی یادداشت کنید تا در صورت فراموشی آن دچار مشکل نشوید.

3. ایمیل و شماره موبایل خود را در قسمت ویرایش صفحه اینستاگرام خود وارد کرده و ذخیره کنید.

4. خدمات موقعیت مکانی یا موقعیت مکانی خود را در اینستاگرام خاموش و غیرفعال کنید.

هک شدن اینستاگرام

5. از برنامه های غیر رسمی مانند اینستاگرام فارسی استفاده نکنید و حتما برنامه اصلی و رسمی اینستاگرام را از مارکت های معتبر مانند پلی استور دانلود و نصب کنید.

6. مطمئن شوید که قابلیت تایید دو مرحله ای اینستاگرام را فعال کرده اید. برای این کار به قسمت Settings رفته و در قسمت Privacy and security گزینه Two-factor authentication را انتخاب کرده و روی گزینه Start کلیک کنید. با فعال کردن تایید دو مرحله ای، اگر شخصی بخواهد وارد صفحه شما شود، یک کد به شماره موبایل شما ارسال می شود و تنها با وارد کردن این کد می توانید وارد حساب کاربری خود شوید.

7. از رمزهای عبور یکسان برای همه برنامه ها و حساب های کاربری خود در مکان های مختلف مانند ایمیل استفاده نکنید. رمزهای عبور مختلف را روی برنامه های گوشی خود قرار دهید. زیرا اگر شخصی یکی از رمزهای عبور شما را داشته باشد، نمی تواند به همه حساب های کاربری شما دسترسی داشته باشد.

8. بهتر است پس از هر بار استفاده از اینستاگرام از سیستم خارج شوید تا اگر شخصی رمز موبایل شما را دارد نتواند به حساب کاربری شما در اینستاگرام دسترسی داشته باشد.

9. رمز عبور خود را هر از چند گاهی تغییر دهید. اگر هر ماه یک رمز عبور برای حساب خود انتخاب کنید، می توانید احتمال هک شدن اینستاگرام خود را کاهش دهید.

10. بهتر است صفحه خود را خصوصی کنید و فالوورهای مشکوکی را که در صفحه خود دارید مسدود کنید.

11. روی لینک های مشکوک کلیک نکنید. برخی از افراد لینک هایی را در بایوس یا استوری های خود قرار می دهند که روی آن ها ضربه می زنید تا وارد صفحه دیگری شوید. برخی از هکرها از این لینک ها برای هک صفحه اینستاگرام شما استفاده می کنند.

برای جلوگیری از هک شدن اینستاگرام چه باید کرد؟ راه های جلوگیری از هک اینستاگرام چیست؟ چگونه از حساب خود در برابر خطر هک محافظت کنیم؟ تنها 8 قدم با ایمن سازی حساب اینستاگرام خود فاصله دارید. با انجام این 8 مرحله احتمال هک شدن اکانت اینستاگرام شما بسیار کاهش می یابد.
هک اینستاگرام گاهی دور از انتظار نیست. اگر کمی بی دقت باشید، ممکن است امنیت صفحه اینستاگرام شما در خطر باشد. شاید اکنون این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه بفهمیم اینستاگرام هک شده است؟ برای درک این موضوع می توانید به مقاله چگونه بفهمید در اینستاگرام هک شده اید مراجعه کنید؟ مراجعه کنید در این مقاله قصد داریم 8 گام مهم برای جلوگیری از هک شدن اینستاگرام را معرفی کنیم. تا پایان مقاله با ما همراه باشید!

نکته: هک کردن تنها یکی از مواردی است که امنیت صفحه شما را تهدید می کند. موارد دیگری مانند غیرفعال شدن، پرچم گذاری، از دست دادن اطلاعات صفحه و غیره وجود دارد. که ممکن است با آن مواجه شوید. برای جلوگیری از این مشکلات، باید 10 روش عالی برای افزایش امنیت در اینستاگرام را بخوانید.

راهنمای مطالعه

جلوگیری از هک شدن

ایمیل امن

دسترسی سایر برنامه ها را به اینستا مسدود کنید

آموزش تصویری نحوه جلوگیری از هک شدن در اینستاگرام

آموزش تصویری اقدامات مهمی که برای جلوگیری از هک شدن باید بدانید

آنچه در این ویدیو می بینید:

نکات امنیتی اکانت اینستاگرام برای جلوگیری از هک شدن

نکات امنیتی جانبی اینستاگرام برای جلوگیری از هک شدن در اینستاگرام

چگونه از هک اینستا جلوگیری کنیم؟

متاسفانه این روزها افراد نقابدار در حال هک کردن اکانت اینستاگرام برخی از کاربران این شبکه اجتماعی هستند. افرادی که با روش های هکر آشنایی ندارند به سرعت در دام آنها می افتند. در ابتدا قبل از بررسی راه های جلوگیری از هک اینستاگرام به نمونه هایی که تعداد زیادی از کاربران اینستاگرام به پشتیبانی اینبو گزارش داده اند توجه کنید!

چند ساعت پیش یک پیام مستقیم از پشتیبانی اینستاگرام دریافت کردم. متن پیام به زبان انگلیسی بود و در آن نوشته شده بود که “صفحه شما مشکل دارد و اگر تا یک هفته پسورد خود را برای ما ارسال نکنید، صفحه شما از دسترس خارج می شود یا به طور کامل حذف می شود”. من هم نگران شدم و سریع کد را فرستادم. چند دقیقه بعد اینستاگرامم را از صفحه ام بیرون کرد! الان هرچقدر یوزر و پسوردم رو وارد کنم میگه پسوردت اشتباهه!

من می خواستم از طریق نسخه وب به صفحه خود دسترسی داشته باشم. در صفحه ورود از یک سایت (نه سایت رسمی اینستاگرام) استفاده می کنیم و رمز عبور خود را وارد کردم. من نه تنها وارد صفحه خود نشدم، بلکه چند دقیقه بعد اینستاگرام را نیز از صفحه خود که به برنامه اینستا اضافه کرده بودم، حذف کردم.

توجه: دو روش فوق از متداول ترین روش های مورد استفاده هکرها برای سرقت صفحات هستند. بد نیست بدانید اینستاگرام برای کاربران خود پیام مستقیم ارسال نمی کند. همچنین، به یاد داشته باشید که به صفحه خود از جایی غیر از سایت رسمی اینستاگرام دسترسی نداشته باشید.

راه های جلوگیری از هک اینستاگرام

نکته مهم این است که اکثر کاربران پس از هک شدن صفحه اینستاگرام خود به امنیت اکانت خود فکر می کنند، اگر شما هم جزو افرادی هستید که اکانت اینستاگرام آنها هک شده است و به دنبال پاسخ به این سوال هستید که بعد از اینستاگرام چه باید کرد؟ هک شده است” “خوش آمدید، توصیه می کنیم مقاله بازیابی صفحه هک شده را مطالعه کنید.

اگر جزو اقلیت خوش شانسی هستید که حساب کاربری آنها مورد حمله هکرها و کلاهبرداران قرار نگرفته است، برای حفظ امنیت صفحه خود و جلوگیری از هک شدن اینستاگرام به ادامه مقاله توجه کنید.

1. یک رمز عبور قوی انتخاب کنید!
(برای جلوگیری از هک شدن اینستا)

با افزایش تعداد اکانت های اینستاگرام، تعداد هکرها نیز افزایش می یابد. اما مقصر شماره یک هک حساب کاربری چیست؟ رمز عبور ضعیف!
یکی از بهترین راه ها برای داشتن رمز عبور قوی استفاده از رمز عبور خودکار یا مدیریت رمز عبور است. با استفاده از این سرویس که یکی از سرویس های گوگل است می توانید رمز عبور قوی داشته باشید. برای استفاده از این سرویس، هنگام وارد کردن رمز عبور
، گزینه Generate password را انتخاب کنید، علاوه بر این، استفاده از رمز عبور منحصر به فرد برای هر حساب، احتمال هک شدن حساب را کاهش می دهد. زیرا دسترسی یک هکر به اطلاعات شما دشوار است.

2. تایید دو مرحله ای را فعال کنید!
(جلوگیری از هک اینستاگرام)

با فعال سازی تایید دو مرحله ای اینستاگرام، علاوه بر رمز عبوری که برای اکانت خود تنظیم و وارد می کنید، برای دسترسی به اکانت خود باید با استفاده از رمزهای بازیابی ارائه شده توسط خود اینستاگرام، مرحله دیگری را نیز طی کنید. این فرآیند دو مرحله‌ای وارد کردن رمز عبور، ربودن حساب کاربری شما را برای هکرها دشوار و حتی غیرممکن می‌کند. با دو روش SMS و Google Authenticator می توان رمز را در دو مرحله فعال کرد. برای فعال سازی این امکان می توانید از مقاله فعال سازی رمز دو مرحله ای اینستا کمک بگیرید.

3. یک ایمیل امن و مطمئن داشته باشید!
(جلوگیری از هک اینستا)

یکی از راه های جلوگیری از هک اینستاگرام داشتن یک ایمیل امن است. تصور کنید که اکانت اینستاگرام شما به همراه سایر اکانت های مجازی شما به ایمیل شما متصل است. در این حالت اگر شخصی به ایمیل شما دسترسی پیدا کند می تواند به تمام حساب های مجازی شما دسترسی داشته باشد نوار هک شده است. این زمانی است که 14 درصد مردم می گویند حسابشان بیش از یک بار هک شده است! حساب های مجازی خود را قطع کنید.

4. جلوگیری از دسترسی برنامه های خارجی به اینستاگرام
(جلوگیری از هک شدن اینستاگرام)

بسیاری از افراد از اینستاگرام به عنوان یک حساب کاربری مجاز برای ورود به سایر برنامه ها از جمله بازی ها و برنامه های ویرایش عکس استفاده می کنند. اما آیا می‌دانستید که اگر هفته‌ها و ماه‌ها از این برنامه‌های جانبی استفاده نکنید، همچنان به اطلاعات حساب کاربری شما دسترسی دارند؟ ! اگر پایگاه داده آنها هدف قرار گیرد، اطلاعات شما نیز هدف قرار خواهد گرفت. قطع دسترسی برنامه های خارجی به اینستاگرام یکی از اقدامات مهم برای جلوگیری از هک شدن اینستاگرام است. اگر پس از خواندن این مطالب، به فکر قطع دسترسی به برنامه های خارجی از اینستا افتادید، مراحل زیر را دنبال کنید:

از نسخه وب اکانت اینستاگرام خود دیدن کنید.

روی دایره کوچک با تصویر نمایه خود کلیک کنید.

گزینه Settings را انتخاب کنید.

گزینه Apps and Websites را انتخاب کنید.

لیست برنامه هایی را که از طریق اینستا وارد کرده اید پیدا کنید و برنامه هایی را که تایید نکرده اید حذف کنید.

5. قطع ارتباط فیسبوک از اینستاگرام
(جلوگیری از هک شدن اینستاگرام)

بسیاری از افراد از اکانت فیسبوک خود برای ورود به اینستاگرام و سایر اکانت ها استفاده می کنند. اگر اطلاعات اکانت فیس بوک شما لو رفته باشد، برای یک هکر سخت نیست که تمام اکانت های فیسبوک شما را در یک چشم به هم زدن هک کند. بنابراین، اطلاعات جداگانه ای را برای هر حسابی که دارید ثبت کنید. این شما را از مشکلات احتمالی نجات می دهد.

6. با غریبه ها صحبت نکنید
(جلوگیری از هک اینستاگرام)

افتادن در دام فیشینگ آسان است! اگر پیامی از افراد ناشناس همراه با لینک دریافت کردید، هرگز روی لینک کلیک نکنید و اگر حساب مشکوکی شما را دنبال کرد، بلافاصله آن را مسدود کنید.

7. از VPN استفاده کنید!

VPN با رمزگذاری ترافیک اینترنت و مخفی کردن آدرس IP شما، حریم خصوصی آنلاین شما را تضمین می کند. اگر هنگام مرور اینستاگرام از Wi-Fi عمومی استفاده می کنید، VPN برای جلوگیری از هک اینستاگرام ضروری است.

8. از بررسی پست های اینستاگرام در پلتفرم های مختلف خودداری کنید!

پست های آنلاین اغلب حاوی فیلم ها و تصاویری هستند که می توانید روی آنها کلیک کنید تا به پست اصلی در اینستاگرام بروید. مراقب این نوع لینک ها باشید، هکرها گاهی صفحات لاگین اینستاگرام جعلی را برای یافتن رمز عبور شما راه اندازی می کنند. اگر فکر می کنید وب سایتی که در حال مشاهده آن هستید مشکوک است، به هیچ وجه روی هیچ لینکی کلیک نکنید و اطلاعات حساب اینستاگرام خود را وارد نکنید.

سوالات متداول

چگونه بفهمیم اینستاگرام هک شده است؟

راه های مختلفی برای درک این موضوع وجود دارد. با بررسی اطلاعات حساب کاربری خود می توانید متوجه شوید. برای اطلاعات بیشتر به مقاله مراجعه کنید.

بعد از هک اینستاگرام چه کنیم؟

اگر تأیید کردید که حساب شما هک شده است، باید اقداماتی را برای بازیابی حساب خود انجام دهید. تغییر رمز عبور اولین و مهمترین مرحله است. برای اطلاعات بیشتر به مقاله مراجعه کنید.

دلیل هک صفحه اینستاگرام چیست؟

✅ دلیل اصلی هک اینستاگرام امن نبودن پسورد پیج است. البته عوامل دیگری نیز وجود دارد که کار را برای سودجویان و فرصت طلبان آسان می کند. روش ها و اقدامات معرفی شده در مقاله می تواند تا حد زیادی از هک شدن صفحه شما جلوگیری کند.

نتیجه

در این مقاله ۸ راهکار برای مقابله با حملات احتمالی هکرها و جلوگیری از هک شدن اینستاگرام ارائه کرده ایم. فضای مجازی همچنان آلوده به حضور و فعالیت سودجویان و کلاهبرداران است. بنابراین، برای ایمن نگه داشتن اطلاعات اکانت اینستاگرام و جلوگیری از هک شدن اکانت اینستاگرام خود، باید قبل از وقوع آن اقداماتی را انجام دهید. برخی از این اقدامات شامل داشتن رمز عبور قوی، فعال سازی تایید دو مرحله ای، ایمن سازی آدرس ایمیل و غیره است که در مقاله به آن پرداختیم. اگر با هک اکانت اینستاگرام خود مشکلی دارید، همیشه می توانید از تیم پشتیبانی Inbo کمک بگیرید. از توجه و حمایت شما متشکرم!

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرشته

من چند تا از این روش‌ها را قبلا می‌شناختم، اما با خواندن این مقاله، مطمئن شدم که هنوز هم خیلی چیزها برای یادگیری دارم! ممنون از نویسنده بابت این مقاله مفید.

دکمه بازگشت به بالا