چطور از نت گوشی برای لپ تاپ استفاده کنیم

ستاره سرویس فناوری – آیا تا به حال با مشکل قطع وای فای در زمانی که نیاز فوری به اینترنت دارید مواجه شده اید؟ در این مواقع یکی از راه های صرفه جویی (!) استفاده از اینترنت تلفن (داده تلفن همراه) روی کامپیوتر و لپ تاپ است. اما چگونه گوشی اینترنتی را به کامپیوتر متصل کنیم؟ در این مقاله قصد داریم 4 روش راحت و آسان برای اتصال گوشی به اینترنت در کامپیوتر و لپ تاپ را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

نحوه اشتراک گذاری اینترنت گوشی با کامپیوتر

به طور کلی این کار به 4 روش قابل انجام است:

اتصال گوشی به کامپیوتر بدون کابل

از بلوتوث استفاده کنید

با استفاده از وای فای

استفاده از نرم افزار

اتصال گوشی به کامپیوتر با کابل

از کابل شارژ گوشی استفاده کنید

در ادامه توضیح مختصری با مثال هایی از هر روش ارائه شده است.

1. از کابل شارژ گوشی استفاده کنید

برای اتصال گوشی به کامپیوتر از طریق اینترنت، ابتدا باید گوشی خود را با استفاده از کابل شارژر به کامپیوتر (یا لپ تاپ) متصل کنید و پس از اتصال، مراحل زیر را در گوشی خود انجام دهید:

تنظیمات > شبکه و اینترنت > نقطه اتصال و اتصال به اینترنت

سپس گزینه USB tethering را انتخاب کنید. پیامی بر روی صفحه نمایش گوشی ظاهر می شود مبنی بر اینکه با انتخاب این گزینه انتقال اطلاعات بین کامپیوتر و گوشی متوقف می شود، آیا می خواهید ادامه دهید؟ با انتخاب گزینه Continue اینترنت گوشی شما با کامپیوتر به اشتراک گذاشته می شود و می توانید از اینترنت استفاده کنید. لازم به ذکر است که قبل از انجام این فرآیندها باید اطلاعات گوشی خود را فعال کنید.

ویژگی های این روش به شرح زیر است:

سرعت آپلود و دانلود در این روش بسیار خوب است.

مصرف باتری گوشی بسیار کم یا حتی صفر است زیرا گوشی در صورت اتصال به کامپیوتر (لپ تاپ) شارژ می شود.

در صورتی که لپ تاپ به برق وصل نباشد، شارژ لازم گوشی توسط باتری لپ تاپ تامین می شود، بنابراین بهتر است در حین استفاده، لپ تاپ را به برق وصل کنید.

­

2. از بلوتوث استفاده کنید

اتصال اینترنت از تلفن به رایانه به این روش پیچیده تر از روش قبلی است. لازم به ذکر است که این روش فقط برای لپ تاپ و کامپیوترهای دارای بلوتوث قابل استفاده است. برای شروع، باید تلفن و رایانه خود را از طریق بلوتوث جفت کنید. بلوتوث تلفن خود را فعال کنید و برای سایر دستگاه‌ها قابل مشاهده باشد و در رایانه (ویندوز 10)، بلوتوث خود را از «تنظیمات > دستگاه‌ها > بلوتوث و سایر دستگاه‌ها» فعال کنید و منتظر بمانید تا تلفن همراه و دستگاه‌های دارای جفت شدن را پیدا کند.

سپس مسیر زیر را در منوی تنظیمات گوشی دنبال کنید:

تنظیمات > شبکه و اینترنت > نقطه اتصال و اتصال به اینترنت > اتصال به اینترنت با بلوتوث

اکنون روی نماد بلوتوث رایانه خود کلیک راست کرده و Join Personal Network را انتخاب کنید. نماد گوشی خود را پیدا کنید و روی آن کلیک راست کنید و این مسیر را انتخاب کنید: Connect using > Hotspot. در این صورت گوشی شما پیامی نمایش داده و اشتراک گذاری اینترنت فعال می شود.

ویژگی های استفاده از این روش به شرح زیر است:

سرعت آپلود و دانلود خوب است، اما از روش اتصال کابل شارژر پایین تر است.

مصرف باتری گوشی به دلیل استفاده از بلوتوث افزایش می یابد، اما در گوشی های جدیدتر با آخرین فناوری بلوتوث مصرف باتری کمی بهینه شده است.

3. از Wi-Fi Hotspot استفاده کنید

اشتراک گذاری اینترنت از این روش بسیار راحت تر از روش های قبلی است و روش دیگری برای اتصال گوشی به کامپیوتر بدون کابل است. به این ترتیب گوشی شما به عنوان یک مودم بی سیم عمل می کند و کامپیوتر آن را به عنوان مودم می شناسد و به آن متصل می شود. برای استفاده از نقطه اتصال Wi-Fi مسیر زیر را در گوشی خود دنبال کنید:

تنظیمات > شبکه و اینترنت > نقطه اتصال و اتصال به اینترنت > نقطه اتصال تلفن همراه

در صفحه باز شده، hotspot را فعال کرده و Configure hotspot را انتخاب کنید تا بتوانید تنظیمات شبکه را پیکربندی کنید و یک نام و رمز عبور برای هات اسپات خود تعیین کنید تا اطرافیان شما نتوانند از اینترنت گوشی شما استفاده کنند.

اکنون در کامپیوتر یا لپ تاپ خود شبکه های وای فای را اسکن کرده و شبکه مربوط به گوشی خود را پیدا کرده و با وارد کردن رمز وای فای گوشی خود به اینترنت متصل شوید.

ویژگی های استفاده از این روش به شرح زیر است:

سرعت دانلود نسبت به دو روش قبلی کمتر است اما سرعت دانلود بیشتر است. به طور کلی یک اتصال قابل اعتماد با سرعت قابل اعتماد در نظر گرفته می شود.

مصرف باتری گوشی در این روش تقریبا بیشتر از بلوتوث است و احتمالا بعد از سه تا چهار ساعت استفاده باتری گوشی را خالی می کند. بنابراین نباید از هات اسپات گوشی سوء استفاده کنید.

4. استفاده از نرم افزار PdaNet

در این روش ابتدا باید نرم افزار PdaNet را روی گوشی و کامپیوتر اندرویدی خود نصب کنید. این نرم افزار به شما کمک می کند تا به راحتی اینترنت گوشی را با کامپیوتر به اشتراک بگذارید. برای این کار اپلیکیشن موبایل PdaNet را از فروشگاه گوگل یا مارکت دانلود کرده و روی گوشی خود نصب کنید. پس از نصب، نرم افزار از شما می پرسد که آیا می خواهید نسخه ویندوز نرم افزار را نیز دانلود و نصب کنید. و لینک دانلود رایگان را در اختیار شما قرار می دهد.

پس از نصب نرم افزار بر روی تلفن همراه و کامپیوتر، برای اتصال گوشی به کامپیوتر (یا لپ تاپ) باید مراحل زیر را انجام دهید:

برنامه PdaNet را روی گوشی خود باز کنید.

گزینه Enable USB Tether را در صفحه اصلی برنامه انتخاب کنید.

گوشی خود را از طریق اتصال USB (کابل شارژ) به کامپیوتر وصل کنید. در این مرحله نرم افزار PdaNet کامپیوتر اتصال گوشی را تشخیص داده و کامپیوتر را مستقیما به اینترنت متصل می کند.

اگر کامپیوتر به طور خودکار به اینترنت متصل نمی شود، روی نماد نرم افزار PdaNet کلیک راست کرده و از منو گزینه Connect Internet را انتخاب کنید.

پس از انجام مراحل بالا، کامپیوتر یا لپ تاپ شما به اینترنت همراه شما متصل می شود و می توانید به راحتی از اتصال به دنیای وب لذت ببرید.

خلاصه

از بین روش های فوق، اتصال از طریق USB سریع ترین سرعت و کمترین مصرف باتری گوشی را دارد و در مکان هایی که کامپیوتر ما وای فای و بلوتوث ندارد (رومیزی) به عنوان تنها راه حل پیشنهاد می شود. با این حال، اتصال از طریق Wi-Fi ساده ترین و سریع ترین راه برای اتصال است، اگرچه باتری زیادی مصرف می کند. در نهایت به دلیل پیچیدگی اتصال اولیه و همچنین سرعت نه چندان بالا، اتصال بلوتوث جز در موارد خاص توصیه نمی شود. چه تجربیاتی از اتصال گوشی به کامپیوتر و لپ تاپ دارید؟ آیا راه دیگری برای این کار می شناسید؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان ستاره در انتهای صفحه و در قسمت “ارسال نظر” به اشتراک بگذارید. مقاله روش های اتصال گوشی به تلویزیون با شارژ را نیز بخوانید.

منبع: makerof و androidauthority

نوشیدن یک فنجان چای و دمنوش گیاهی در روز به شما کمک می کند تا هر چقدر که می خواهید وزن خود را کاهش دهید. دمنوش های گیاهی در کنار سم زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع ترین راه برای کاهش وزن و چربی سوزی نیز هستند و در کمترین زمان به شکلی باورنکردنی خواهید رسید. برای شرکت در چالش کاهش 7 پوندی در یک ماه، همین حالا یک مشاوره رایگان دریافت کنید.


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

بله خیر

بر اساس رای 6 بازدید کننده

گاهی اوقات در شرایطی قرار می‌گیریم که فقط از طریق تلفن به اینترنت دسترسی داریم، اما می‌خواهیم لپ‌تاپ، لپ‌تاپ یا کامپیوتر خود را به اینترنت وصل کنیم. بنابراین باید بتوانیم اینترنت گوشی را با کامپیوتر خود به اشتراک بگذاریم.

اینترنت تلفن را می توان با رایانه به روش های زیر به اشتراک گذاشت:

1-USB

استفاده از USB پایدارترین و مقرون به صرفه ترین روش موجود است.

با این برنامه ساده، تنها با گوش دادن به مدت 5 دقیقه در روز، در 80 روز به هر زبانی مانند بلبل صحبت کنید! بهترین روش روز تقویت حافظه همزمان آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!

ارتباط ما با کامپیوتر از طریق سیم است و به ارتباط رادیویی بستگی ندارد. اما اگر شخص دیگری به گوشی نیاز دارد یا لازم است گوشی را در جیب خود بگذاریم، بهتر است از روش های دیگری استفاده کنیم.

به این ترتیب باتری شما خالی نمی شود.

تجهیزات مورد نیاز شما یک کابل USB است که با تلفن همراه خریداری شده است.

2- وای فای

وای فای ساده ترین و رایج ترین راه برای اتصال سایر تلفن ها، ایکس باکس ها و لپ تاپ ها به اینترنت موبایل است.

در این روش مصرف شارژ باتری افزایش می یابد.

برای اتصال به وای فای، کامپیوتر شما باید آداپتور وای فای داشته باشد.بر خلاف کامپیوترها، امروزه اکثر لپ تاپ ها و نوت بوک ها دارای آداپتور هستند. آداپتورها را می توان به صورت جداگانه با قیمت های پایین از فروشگاه های کامپیوتر خریداری کرد. توصیه می کنیم از آداپتور USB استفاده کنید، زیرا می توان از آن در دستگاه های مختلف استفاده کرد. البته آداپتورهای PCMCIA (برای لپ تاپ) و PCI (برای کامپیوتر) نیز در فروشگاه ها موجود است. پس بهتر است آداپتور مناسب را انتخاب کنید.

3-بلوتوث

بلوتوث فقط در صورتی استفاده می شود که دو گزینه بالا در دسترس نباشد.

در این روش مصرف شارژ باتری افزایش می یابد.

رایانه شما باید به آداپتور بلوتوث مجهز باشد (همانند Wi-Fi، آداپتور Wi-Fi مورد نیاز است).

به یاد داشته باشید که میانگین برد بلوتوث در محیط واقعی کمتر از ده متر است، بنابراین گوشی خود را نزدیک کامپیوتر قرار دهید.

از تلفن یا تبلت اندرویدی به عنوان مودم استفاده کنید

سه روش اتصال به اینترنت که قبلا توضیح داده شد در اندروید در قسمت Tethering & portable hotspot آورده شده است. برای دسترسی به این بخش، تنظیمات را وارد کنید، سپس بیشتر، سپس Tethering & portable hotspot را وارد کنید، سپس با توجه به نسخه اندروید خود، Portable Wi-Fi hotspot یا موارد مشابه را انتخاب کنید.

اشتراک اینترنت از طریق وای فای

1- مطمئن شوید که نقطه اتصال وای فای (Tethering) فعال باشد.

2- رمز و نام وای فای را برای استفاده در رایانه مک یا ویندوز تعیین کنید. در نسخه های جدید اندروید، نام وای فای با نام گوشی یکی است.

اشتراک گذاری اینترنت از طریق USB

1- ابتدا مطمئن شوید که USB tethering فعال است.

2- دستگاه اندرویدی خود را با کابل USB به کامپیوتر وصل کنید.

سیستم عامل ویندوز به طور خودکار درایورهای مورد نیاز را نصب می کند و موبایل شما به عنوان یک اتصال اینترنتی جداگانه در نظر گرفته می شود.

مک نیز می تواند به تلفن همراه شما متصل شود. برای مشاهده اتصال، روی نماد Wi-Fi در نوار منو کلیک کنید و Open Network Preferences را باز کنید. در اینجا خواهید دید که اتصال شما به اینترنت از طریق گوشی اندروید برقرار شده است. مطمئن شوید که درایور HoRNDIS را نصب کرده اید زیرا برای شناسایی دستگاه اندرویدی شما لازم است.

اشتراک گذاری اینترنت با بلوتوث

1- مطمئن شوید که اشتراک گذاری اتصال بلوتوث فعال است.

2- گوشی اندروید و کامپیوتر خود را با بلوتوث مرتبط یا متصل کنید و با توجه به سیستم عامل خود این اتصال را به عنوان اتصال شبکه معرفی کنید.

اکنون می دانید که چگونه یک دستگاه اندرویدی را به مودم تبدیل کنید.

تبدیل آیپد یا آیفون به مودم اینترنتی

در گوشی های اپل بخشی به نام Personal Hotspot وجود دارد که شامل سه روش اتصال به اینترنت می باشد. برای دسترسی به این بخش به Settings سپس Cellular Data بروید و در آنجا Personal Hotspot را مشاهده خواهید کرد. توجه داشته باشید که اگر Personal Hotspot را نمی بینید، احتمالاً شبکه تلفن همراه شما قطع شده است یا سیم کارت خود را وارد نکرده اید یا سیم کارت آسیب دیده است.

اشتراک اینترنت از طریق وای فای

1- نام اتصال وای فای شما با نام دستگاه مورد استفاده یکی است.

2- مطمئن شوید که Personal Hotspot فعال باشد. اگر در حین فعال سازی درخواستی روی صفحه موبایل ظاهر شد، می توانید گزینه Activate Wi-Fi and Bluetooth را انتخاب کنید. البته امکان فعال سازی وای فای به صورت جداگانه نیز وجود دارد.

اشتراک گذاری اینترنت از طریق USB

1- ابتدا از فعال بودن Personal Hotspot مطمئن شوید. اگر درخواست روی صفحه گوشی ظاهر شد، گزینه USB only را انتخاب کنید.

2- موبایل خود را با کابل USB به کامپیوتر وصل کنید.

در سیستم عامل ویندوز، درایورهای مربوطه به طور خودکار نصب می شوند و موبایل شما مانند نسخه اندروید به عنوان یک اتصال اینترنتی جداگانه دیده می شود.

مک نیز همین کار را به صورت خودکار انجام می دهد. برای بررسی اتصال، می‌توانید روی نماد Wi-Fi کلیک کرده و Open Network Preferences را انتخاب کنید. در این قسمت خواهید دید که اتصال شما به اینترنت از طریق USB Mobile برقرار است.

از طریق بلوتوث به اشتراک بگذارید

1- مطمئن شوید که Personal Hotspot فعال است. اگر درخواست ظاهر شد، این بار Enable Wi-Fi and Bluetooth را انتخاب کنید. البته امکان انتخاب بلوتوث به صورت جداگانه نیز وجود دارد.

۲- گوشی و کامپیوتر مربوطه را از طریق بلوتوث جفت یا متصل کنید.

در ویندوز در صورت لزوم باید تلفن همراه و کامپیوتر را متصل کنید و این اتصال را به عنوان نقطه دسترسی به کامپیوتر معرفی کنید.

در مک، پس از اتصال گوشی، بقیه کارها مانند اتصال USB به صورت خودکار انجام می شود.

اکنون می دانید که چگونه کامپیوتر خود را با استفاده از iPhone یا iPad به اینترنت متصل کنید.

اشتراک اینترنت در ویندوز فون

برای دسترسی به بخش اشتراک گذاری اینترنت در ویندوزفون، به لیست برنامه ها بروید و از آنجا به تنظیمات بروید. در تنظیمات می توانید قسمت اشتراک گذاری اینترنت را مشاهده کنید.

از طریق Wi-Fi مشترک شوید

1- ابتدا از فعال بودن Internet Sharing مطمئن شوید. توجه داشته باشید که اگر شرکت خدمات دهنده از اشتراک اینترنت پشتیبانی نکند با پیغام خطا مواجه خواهید شد.

2- با انتخاب دکمه پیکربندی، نام و رمز وای فای را بررسی کنید. در نسخه های اخیر ویندوز فون، نام وای فای با نام گوشی یکی است.

3- با استفاده از این نام و رمز عبور به کامپیوتر خود متصل شوید.

این احتمال را در نظر بگیرید که شرکت خدماتی از اشتراک اینترنت پشتیبانی نمی کند. در این صورت مراحل زیر را دنبال کنید.

1- نرم افزار پروکسی مانند Tether-X را روی گوشی خود نصب کنید.

2- یک شبکه وای فای روی کامپیوتر ایجاد کنید.

3- Windows Phone را به کامپیوتر متصل کنید تا شبکه ایجاد شود و پراکسی فعال شود (روی Start Proxy Engine در Tether-X کلیک کنید).

4- پروکسی کامپیوتر را با IP گوشی پیکربندی کنید (برای این کار روی شبکه فعال Wi-Fi کلیک کنید). پورت را روی 8080 قرار دهید. فراموش نکنید که پس از پایان کار، تنظیمات پراکسی را بازنشانی کنید.

اکنون می توانید از اینترنت تلفن خود در رایانه خود استفاده کنید.

اشتراک گذاری اینترنت از طریق USB

متاسفانه هیچ راه استانداردی برای این نوع اشتراک در ویندوزفون وجود ندارد. اما می‌توانید از راه‌حل‌های خاصی مانند راه‌حل بالا استفاده کنید.

اشتراک گذاری اینترنت از طریق بلوتوث

به خاطر داشته باشید که این ویژگی در Windows Phone 8.1 Update 1 و بالاتر فعال است.

1- ابتدا از فعال بودن Internet Sharing مطمئن شوید. سپس بلوتوث را در قسمت Share to انتخاب کنید.

2- تلفن همراه و کامپیوتر خود را از طریق بلوتوث وصل کنید.

حالا ویندوز فون شما تبدیل به مودم شده و می توانید از اینترنت آن استفاده کنید.

روش جایگزین: آموزش استفاده از اینترنت از طریق تلفن برای کامپیوتر/لپ تاپ (ویدئو)

با اتصال اینترنت از گوشی به لپ تاپ، به راحتی می توانید کارهای اینترنتی که انجام آنها در گوشی سخت است را انجام دهید. در این مقاله، سلام به همه، نحوه اتصال به لپ تاپ از طریق اینترنت گوشی (2g, 3g, 4g) را به شما نشان خواهیم داد. با ما بمان.

آموزش تصویری اتصال گوشی به لپ تاپ با کابل USB

مرحله 1: تلفن خود را از طریق کابل USB به لپ تاپ وصل کنید

اصلا نگران نباش

گوشی هوشمند خود را از طریق کابل USB به لپ تاپ متصل کنید.

در صورت درخواست، روی گزینه Allow در گوشی خود کلیک کنید.

حتما بخوانید: چگونه گوشی خود را به یک کنترل تلویزیون ساده تبدیل کنیم

مرحله 2: به تنظیمات و سپس Hotspot & Tethering بروید

برای این کار، تصاویر ارائه شده در بالا را دنبال کنید.

مرحله 3: گزینه USB tethering را فعال کنید

برای انجام این کار، از دکمه فعال سازی اشتراک گذاری اتصال USB استفاده کنید

مرحله 4: اکنون به لپ تاپ یا رایانه شخصی خود بروید

فقط 2-3 دقیقه صبر کنید.

برای پیکربندی خودکار

به تنظیمات شبکه کامپیوتر خود دسترسی پیدا کنید

بررسی کنید که به اینترنت متصل هستید

حتما بخوانید: نحوه اتصال لپ تاپ به تلویزیون

مرحله 5: در نهایت مرورگر وب را باز کنید

اکنون هر نوع مرورگر وب را که در رایانه خود دارید برای دسترسی به اینترنت باز کنید.

اگر کار نکرد، کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید و تلفن همراه خود را وصل کنید.

(مطمئن شوید که داده تلفن همراه 3G یا 4G شما روشن است)

سخن آخر

در این مقاله نحوه اتصال لپ تاپ خود به اینترنت را به صورت گام به گام به شما آموزش داده ایم. امیدوارم این برای شما مفید بوده باشد.

مقالات مرتبط:

چگونه تلویزیون اینترنتی سامسونگ را فعال کنیم

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حنانه

مقاله جالبی بود و روش استفاده از نت گوشی برای لپ تاپ رو به خوبی توضیح داده بود. فقط یکمی به نحوه اجرای هر مرحله بیشتر توضیح می‌تونست داده بشه. اما در کل، مقاله خوبی بود و دست نویسنده درد نکنه!

دکمه بازگشت به بالا