چطور از فیلتر شکن واتساپ استفاده کنیم

با اضافه شدن قابلیت اتصال پروکسی به پیام رسان واتس اپ، آموزش کامل و صفر تا صد فعال سازی پروکسی در واتس اپ با ویدئو را برای شما عزیزان آماده کرده ایم.

با گذشت حدود چند ماه از فیلتر شدن پیام‌رسان واتس‌اپ در ایران، مدیرعامل این پیام‌رسان با خبرهای مهمی ایرانیان را غافلگیر کرده است. ویل کت کارت در توییت جدید خود مستقیماً از محدودیت های اعمال شده بر واتس اپ در ایران صحبت کرده و تصمیم گروه خود را برای دور زدن این محدودیت ها اعلام می کند. در ادامه با آموزش تصویری کامل نحوه فعال سازی پروکسی در واتس اپ همراه شما خواهیم بود که به تمامی سوالات شما در مورد این مشکل پاسخ خواهد داد (فعال شدن نرم افزار تغییر IP ممکن است مانع از نمایش ویدیو شود).

تشکیل و فعال سازی پروکسی 0 تا 100 در واتس اپ

برای فعال کردن پروکسی در واتس اپ باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید و روی آنها کلیک کنید تا عکس ها را با وضوح و کیفیت بالاتر مشاهده کنید.

ابتدا باید آخرین نسخه پیام رسان واتس اپ را از طریق فروشگاه گوگل پلی یا اپ استور برای دستگاه های اندروید یا iOS دانلود کنید یا اگر آن ها را روی گوشی خود نصب کرده اید، فقط به روز رسانی کنید.

چطور از فیلتر شکن واتساپ استفاده کنیم

حالا وارد اپلیکیشن واتس اپ شوید. در دستگاه های اندرویدی، ابتدا روی سه نقطه در بالا سمت راست ضربه بزنید و سپس از منوی کشویی به منوی تنظیمات دسترسی پیدا کنید. منوی تنظیمات WhatsApp در آیفون و دستگاه های iOS در صفحه اول (پایین سمت راست) قرار دارد.

سپس در منوی تنظیمات WhatsApp به گزینه «Storage & Data» بروید و اکنون صفحه را به پایین بکشید (اسکرول کنید).

فعال سازی پروکسی در واتساپ

اکنون باید گزینه WhatsApp Proxy را در پایین صفحه مشاهده کنید. حال بر روی گزینه “Use proxy” کلیک کنید. سپس روی “set proxy” و “add proxy address” کلیک کنید و پس از اتمام روی “save proxy” کلیک کنید. حال اگر پروکسی شما سالم است و هنوز فیلتر نشده است، فعال سازی پروکسی واتساپ شما با موفقیت انجام شده است!

فعال سازی پروکسی در واتساپ

البته هنوز کانال یا گروهی برای انتشار پروکسی واتس اپ معرفی نشده است اما به زودی این اتفاق می افتد. همچنین باید گفت که با توجه به ماهیت واتس اپ (عدم امکان ایجاد کانالی مانند تلگرام)، گسترش پراکسی های واتس اپ احتمالا به کندی انجام می شود. چرا که دلیل اصلی «ایجاد پروکسی در تلگرام» مسائل تبلیغاتی است و همه می دانیم که در بستر واتس اپ تبلیغاتی وجود ندارد!

واتس اپ با وجود افزودن پروکسی همچنان فیلتر خواهد شد!

وصل کردن Proxy در پیام رسان واتساپ

اکانت رسمی واتس اپ در توییتر اعلام کرد که اولین پروکسی های این پیام رسان فقط برای تبادل پیامک است و برای ارسال رسانه در واتس اپ (مانند فیلم، عکس و موسیقی) همیشه باید از نرم افزار تغییر IP استفاده کرد. اما باید گفت که نرم افزارهای تغییر آی پی، فیلترشکن ها و حتی پروکسی ها اصلا پایدار نبودند و مدام قطع می شدند.

همچنین فکر می کردیم با اضافه شدن پروکسی و فعال شدن پروکسی در واتس اپ، بحث فیلتر شدن این پیام رسان در ایران به پایان برسد، اما معاون امنیتی وزیر کشور اخیرا اعلام کرده است که تا اینستاگرام و واتس اپ (متا گروه) قوانین ما را رعایت نکنید، ما تحت هیچ شرایطی در فیلتر کردن این دو سرویس کوتاهی نخواهیم کرد. آیا فکر می کنید با فعال سازی پراکسی واتس اپ، ایرانی ها به این پیام رسان بازگردند یا همچنان ترجیح می دهند مانند هفته های گذشته از تلگرام، پیام رسان محبوب ایرانی ها استفاده کنند؟

نوشته شده توسط یورونیوز فارسی

سپس واتس اپ انگشت خود را به سمت ایران گرفت و گفت امیدوار است این راه حل به افرادی که در همه جا نیاز به ارتباط امن و قابل اعتماد دارند کمک کند.

ویل کتکارت، رئیس واتس‌اپ در پستی در توییتر نوشت: «در حالی که بسیاری از ما با ارسال پیام به عزیزانمان در واتس‌اپ جشن می‌گیریم، میلیون‌ها نفر در ایران و جاهای دیگر هستند که همدیگر را می‌بینند همیشه حق برقراری ارتباط آزادانه را انکار می‌کنند و «افراد هستند. خصوصی.”

وی تصریح کرد که از امروز اتصال به واتس اپ را از طریق پروکسی برای کاربران آغاز کردیم.

وی خاطرنشان کرد که این امکان را برای مردم فراهم می کند تا از طریق سرورهایی که توسط داوطلبان و سازمان ها راه اندازی شده اند، [به واتساپ] وصل شوند تا آزادانه ارتباط برقرار کنند.

وی خاطرنشان کرد که این به این معنی است که ما به افراد این قدرت را می دهیم که در صورت مسدود شدن یا خروج از واتساپ به واتس اپ دسترسی پیدا کنند.

وبلاگ WhatsApp نحوه پیکربندی یک پروکسی را توضیح می دهد.

این وبلاگ اشاره می کند که اتصال از طریق یک پروکسی “سطح بالایی از حریم خصوصی و امنیت” را که واتس اپ ارائه می دهد حفظ می کند.

واتس اپ خاطرنشان کرد که پیام های خصوصی همیشه با رمزگذاری محافظت می شوند و برای هیچ کس قابل مشاهده نیستند. بدون سرور پروکسی، بدون واتس اپ، بدون متا.

این سازمان تاکید کرد که آرزوی ما برای سال 2023 این است که اینترنت هرگز قطع نشود.

سپس واتس اپ انگشت خود را به سمت ایران گرفت و گفت امیدوار است این راه حل به افرادی که در همه جا نیاز به ارتباط امن و قابل اعتماد دارند کمک کند.

گزینه پروکسی اکنون در منوی تنظیمات برای افرادی که آخرین نسخه واتس اپ را دارند فعال است.

نحوه فعال کردن پروکسی در واتس اپ

اگر تنظیمات گوشی شما فارسی است، در اندروید به صورت زیر عمل کنید:

ابتدا مطمئن شوید که از آخرین نسخه واتس اپ استفاده می کنید. در بخش مکالمات، گزینه های بیشتر و سپس تنظیمات را کلیک کنید. سپس روی Storage & Data و سپس Proxy ضربه بزنید. استفاده از پروکسی را فعال کنید و گزینه تنظیمات پروکسی را وارد کنید و آدرس پروکسی را وارد کنید. سپس کلید ذخیره را فشار دهید. در صورت موفقیت آمیز بودن اتصال، یک تیک سبز رنگ نمایش داده می شود. اگر هنوز نمی توانید پیام های WhatsApp را با استفاده از پروکسی ارسال یا دریافت کنید، ممکن است آن پروکسی مسدود شود. برای حذف یک پروکسی مسدود شده، می توانید آدرس آن را نگه دارید و سپس یک آدرس پراکسی جدید وارد کنید.

اتصال پروکسی در Eos

تقریبا تنظیمات پروکسی گوشی های آیفون مشابه سیستم عامل اندروید است. همچنین باید مطمئن شوید که آخرین نسخه واتس اپ را دارید. به تنظیمات بروید و روی Storage & Data و سپس Proxy ضربه بزنید. استفاده از پروکسی را فعال کنید و آدرس پروکسی را وارد کنید و ذخیره را فشار دهید تا متصل شوید. در صورت موفقیت آمیز بودن اتصال، یک تیک سبز رنگ نمایش داده می شود.

اگر از WhatsApp به زبان انگلیسی استفاده می کنید، می توانید این مسیر را در اندروید و آیفون دنبال کنید:

از سوی دیگر، واتس اپ نحوه پیکربندی یک سرور پروکسی برای اتصال به واتس اپ را توضیح داده است. مقامات این شرکت می‌گویند: «وقتی مردم در سراسر جهان از استفاده از واتس‌اپ مسدود می‌شوند، داوطلبان و سازمان‌ها می‌توانند سرورهای پروکسی ایجاد کنند که به افراد کمک می‌کند دوباره به واتس‌اپ متصل شوند.

این سازمان خاطرنشان کرد: برای کمک به افراد برای اتصال مجدد به واتس اپ، می توانید با استفاده از یک سرور با پورت 80، 443 یا 5222 و نام دامنه (یا زیر دامنه) که به آدرس IP سرور اشاره می کند، یک پروکسی راه اندازی کنید. مستندات دقیق و کد منبع در GitHub در اینجا موجود است.

واتس‌اپ افزود: «به اشتراک گذاری این آدرس‌ها به صورت خصوصی با کاربرانی که نمی‌توانند مستقیماً وارد WhatsApp شوند را در نظر بگیرید.

پیش از این، بسیاری از ایرانیان این درخواست را با مدیران واتس اپ در شبکه های اجتماعی مطرح کرده بودند. پیام رسان تلگرام قبلاً این امکان را فعال کرده بود و بسیاری از ایرانیان پس از محدودیت های جدید اتصال به اینترنت و شبکه های اجتماعی از پروکسی برای اتصال به تلگرام استفاده می کنند. این روش در دور زدن فیلترینگ بسیار موثر ارزیابی شده است.

دیروز، ویل کاتکارت، مدیر واتس اپ در متا، با انتشار توییتی رسما از شروع عملکرد پروکسی در واتس اپ خبر داد. در این مقاله نحوه اتصال به واتس اپ از طریق پروکسی را توضیح می دهیم.

ویل کاتکارت دیروز در توییتی مشکلات دسترسی به پیام رسان های واتس اپ در کشورمان و برخی دیگر از کشورها را مستقیماً به ایران نشان داد و در همین تاپیک از اضافه شدن قابلیت پروکسی به واتساپ خبر داد. این قابلیت تا حد زیادی شبیه به قابلیت پروکسی تلگرام است که دقیقا در همین شرایط برای کاربران ایرانی ایجاد شده است. اما با ما همراه باشید تا نحوه پیکربندی پراکسی واتساپ را بیاموزیم.

بیشتر بخوانید: وزیر کشور: تا فیلتر نشدن اینستاگرام احترام بگذارید!

نحوه اتصال به واتساپ از طریق پروکسی

بیش از 100 روز از فیلتر شدن واتس اپ و اینستاگرام، پلتفرم های مفید و محبوب شرکت متا در ایران می گذرد. در این مدت و علیرغم تمام صحبت‌هایی که درباره مضرات فیلتر شدن این دو پلتفرم کاربردی برای اقتصاد دیجیتال کشور شنیده می‌شود، مسئولان همواره با اشاره به شرایط حذف واتس‌اپ و اینستاگرام از لزوم داشتن نمایندگی متعهد متا در ایران صحبت کرده‌اند. . فیلترها، و مایل به این دو پلتفرم مسدود نشدند.

در این بین حتی مرکز ملی فضای مجازی نیز با ارسال نامه ای به شرکت متا، پیکانی را در تاریکی انداخته تا مدعی شود در صدد رفع این مشکل است. اما همانطور که همه می دانیم عدم پاسخ متا به این نامه مشهود بود و زمانی که متا رسما اعلام کرد با دولت ایران مذاکره نخواهد کرد، فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی، عدم پاسخ متا را اعلام کرد. به عنوان مجوز فیلترینگ قانونی اینستاگرام و واتس اپ تا بهانه ای برای ادامه فیلترینگ فراهم شود. اما متا نشان داد که عدم دسترسی غیرمنصفانه کاربران ایرانی به پلتفرم‌هایش بازتابی نداشته و در آغاز سال نو، هدایای کریسمس و عید را برای ایرانیان معرفی کرد. پروکسی واتس اپ رونمایی شد!

وبلاگ واتساپ پروکسی واتس اپ بیان می کند که اتصال به واتس اپ از طریق پروکسی باعث حفظ “سطح بالایی از حریم خصوصی و امنیت” واتس اپ می شود. در مورد نحوه اتصال به یک پروکسی در واتس اپ با ما همراه باشید، اما به خاطر داشته باشید که در حال حاضر منبع خاصی برای یافتن پراکسی های واتساپ وجود ندارد.

نحوه پیکربندی پروکسی در واتس اپ

در توییت ویل کتکارت به زبان فارسی هم مشخص بود که کجا باید تنظیمات پراکسی واتس اپ را فعال کرد، اما به محض اطلاع دوباره به آن اشاره خواهیم کرد. برای این کار صرف نظر از نوع سیستم عامل گوشی، کافیست از گزینه سه نقطه در سمت راست بالای واتس اپ وارد قسمت تنظیمات واتس اپ شوید. در این قسمت مانند تصویر زیر گزینه Storage and Data را انتخاب کنید.

نحوه اتصال به پروکسی واتساپ

در این قسمت کمی به پایین اسکرول کنید تا آخرین گزینه اضافه شده را ببینید. گزینه ای به نام تنظیمات پروکسی که انتخاب می کنید کدامیک را وارد صفحه قرار دادن پروکسی کنید.

وصل کردن پروکسی در واتساپ

در این قسمت و مطابق تصویر زیر ابتدا باید گزینه Use Proxy را فعال کنید.

سپس در پایین این قسمت با انتخاب گزینه Set proxy اطلاعات پروکسی را وارد کرده و با انتخاب گزینه Save متصل شوید.

نحوه اتصال به واتساپ از طریق پروکسی

در صورت موفقیت آمیز بودن اتصال، یک تیک سبز رنگ نمایش داده می شود. اگر هنوز نمی توانید پیام های WhatsApp را با استفاده از پروکسی ارسال یا دریافت کنید، ممکن است آن پروکسی مسدود شود. برای حذف یک پروکسی مسدود شده، می توانید آدرس آن را نگه دارید و سپس یک آدرس پراکسی جدید وارد کنید.

لازم به ذکر است که برخلاف تلگرام، در واتس اپ نمی توانید از چندین پروکسی به طور همزمان استفاده کنید و یا بین پروکسی ها سوئیچ کنید و فقط می توانید از یک پروکسی استفاده کنید و در صورت منقضی شدن آن باید پروکسی را تغییر دهید.

نکته مهم: از آنجایی که واتس اپ در حال حاضر یک ویژگی جستجوی کامل مانند تلگرام یا یک ویژگی مشابه کانال در دسترس عمومی ندارد، در حال حاضر یافتن پروکسی واتس اپ کمی دشوار خواهد بود. اما در حال حاضر با جستجوی عبارت واتساپ پروکسی در اپلیکیشن تلگرام و استفاده از پروکسی های ارائه شده در تلگرام برای واتس اپ می توانید به نتایج قابل قبولی دست پیدا کنید.

بیشتر بدانید:

نظر شما در مورد نحوه اتصال به واتساپ از طریق پروکسی چیست؟ نظرات خود را در این مورد با ما در میان بگذارید و از اخبار فناوری با تکراتو مطلع شوید.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا