چطور از زندگی خود راضی باشیم

معرفی کتاب چگونه با خودم شاد باشم: ۱۴ عادتی که شادی را از شما می گیرد

همدیگر را ببوسید و به هم عشق واقعی بدهید! آندریا اون در کتاب چگونه از خودم راضی باشم، به شما می آموزد که به خودتان اعتماد کنید و از طریق آرامش درونی، آرامش را وارد زندگی خود کنید.

درباره کتاب چگونه از من راضی باشیم:

خانم های عزیز! در هر کجای این دنیا که هستید، اگر احساس ناراحتی، ناامنی و ناامیدی می کنید، این کتاب برای شما آماده است.

همدلی در سرتاسر «چگونه از احساس شیطنت دست برداریم» وجود دارد. این کتاب به شما توصیه های صادقانه می دهد. با استفاده از این نکات می توانید در کمترین زمان از شر خودتخریبی خلاص شوید و احساس خوشبختی بیشتری کنید. هدف آندریا اوون این است که به عادات شما توجه کند و ببیند که کجا راه شما را مسدود می کنند. تمام تلاش خود را بکنید تا از شر عادت هایی خلاص شوید که به شما کمک نکرده است. این کار را انجام دهید تا به هدف خود برای رسیدن به خوشبختی نهایی نزدیک شوید.

وقتی بدانید چه چیزی مانع شما شده و شادی شما را خراب می کند، آنگاه می توانید مسیر خود را تغییر دهید. شما در این کتاب یاد خواهید گرفت که ارزش های واقعی خود را بشناسید. Andrea On مثالی می زند و می گوید شما لیست خرید روزانه خود را به خوبی می شناسید و ویژگی های غذای مورد علاقه خود را به خوبی می شناسید، اما چیز زیادی در مورد خودتان نمی دانید و این بسیار نگران کننده است!

نویسنده در مقدمه کتاب چگونه از خودم راضی باشم، به صراحت بیان می کند که رعایت تمام عادات ذکر شده در 16 فصل این کتاب الزاماً برای داشتن زندگی بهتر الزامی نیست، اما می توانید از این عادات در هر موردی استفاده کنید. وضعیت مربوط به موقعیت شما .

نکاتی از کتاب چگونه از خودم راضی باشم:

– در حالی که داشتم این کتاب را می خواندم، سرم را به نشانه تاسف تکان دادم! سپس بسیار هیجان زده شدم و آن را به هر دختری که می شناختم توصیه کردم. (راشل دآلتو)

– آندریا اون در مورد واقعیت های زندگی زنان به شیوه ای قدرتمند و بسیار مؤثر صحبت کرد. (دبی رابر)

خواندن کتاب چگونه از خودم راضی باشم به چه کسانی توصیه می شود؟

در واقع همه زنان مخاطب اولیه این اثر برای رسیدن به رفاه و اعتماد به نفس هستند. اما اگر به پیشرفت شخصی علاقه دارید، این کتاب را نیز توصیه می کنیم.

بیایید آندره آون را بهتر بشناسیم:

او نویسنده کتاب «52 راه برای داشتن یک زندگی واقعاً شاد» است و یکی از چهره های شاخص در زمینه مشاوره شخصی به حساب می آید. آندریا اون علاوه بر نوشتن کتاب های انگیزشی به تولید پادکست هایی در همین زمینه می پردازد.

جملات منتخب از کتاب چگونه از خودم راضی باشم:

– زندگی سخت است، نه به این دلیل که راه را بلد نیستی، بلکه به این دلیل که زندگی سخت است. (Glennon Doyle Melton)
– هر بار که نترسیدیم و قدمهای بیشتری به سوی نابودی برداریم، آن حس جاودانگی در درونمان نمایانتر می شود. (پما چادرون)
– از یک چیز مطمئنم. به این دلیل است که این آتش و این درد و این غم و تمام احساسات ما تنها چیزی است که ما داریم. این بهترین دلیل زیبا بودن زندگی است.

در بخشی از کتاب چگونه از خودم راضی باشم می خوانیم:

کسانی که به دنبال جلب رضایت دیگران هستند عموماً افراد بسیار خوبی هستند. آنها می خواهند همه اطرافیانشان خوشحال باشند. آنها مدام به این طرف و آن طرف می دوند تا کارهای دیگران را انجام دهند. همه برنامه ریزی ها را خودشان انجام می دهند. اگر کسی آرزویی داشته باشد، آن را برای او انجام می دهد. در صورت اجازه، آنها تمام کارها را بر عهده خواهند گرفت. یکی از مهم ترین عادات این افراد این است که حتی وقتی نمی خواهند کاری را انجام دهند باز هم آن را می پذیرند. آنها می ترسند که اگر نه بگویند، مورد قضاوت، طرد یا نفرت قرار گیرند.

ممکن است از آنچه می خواهم بگویم تعجب کنید، اما این حقیقت دارد: بیشتر این افراد در مورد احساسات خود صادق نیستند و ترجیح می دهند دروغ بگویند. زمانی که دیگران به آنچه می خواهند و راضی هستند، احساس رضایت می کنند. احتمالاً به نقطه ای از زندگی خود رسیده اید که برای همه به عقب خم نمی شوید. حتی فکر خوردن غذاهای ناسالم خلق و خوی شما را مختل می کند. شاید تجربه ثابت کرده باشد که شما کسی نیستید که بخواهید دیگران را راضی کنید. قبول داریم اما در طول این سال ها که مدام با زنان زیادی صحبت می کردم و به آنها کمک می کردم به نکته جالبی پی بردم. متوجه شدم که با وجود اینکه بسیاری از مردم چنین کیفیتی را برای خود مناسب نمی دانند، اما بیشتر اوقات به دنبال تایید هستند.

موافقم که نیاز به تایید دیگران با تلاش برای راضی نگه داشتن آنها متفاوت است، اما بیشتر افرادی که به دنبال جلب رضایت دیگران هستند می خواهند مورد تایید آنها قرار بگیرند. من این دو دسته را با هم ترکیب کردم زیرا همپوشانی زیادی دارند. شاید فکر می کنید که اصلا به دنبال رضایت دیگران نیستید و به همین دلیل می خواهید این قسمت را محدود کنید. اما قبل از گرفتن چنین تصمیمی لطفا به بقیه صحبت های من گوش دهید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
1: بد بودن با خود: یاد بگیرید منتقد درونی خود را رام کنید سرخوردگی: چیزی که ذهن شما را برای همیشه آزار می دهد
5: مسابقه ای برای نابود کردن شما یکی پس از دیگری در زندگی: خود تخریبی 887: نمایشی عالی برای جلب توجه: جلب رضایت مردم و درخواست تایید همه چیز اشتباه می شود: راه قطع ارتباط شما با دیگران 757575999988813: جا گذاشتن برای هیچ چیز و هیچ کس: بدترین بدبینی
14: هیچ کس افراد تنبل را دوست ندارد: جنبه منفی موفقیت بیش از حد 57575999888منابع
قدردانی و با تشکر
در مورد نویسنده

بسیاری از ما فکر می کنیم که برای شاد بودن در هر لحظه از زندگی خود باید عادات و روال خود را تغییر دهیم یا یک حساب بانکی پر از پول داشته باشیم. داستان اصلی این نیست که ما دلایل کافی برای شاد بودن در زندگی خود نداریم، داستان اصلی این است که ما یاد می گیریم از زندگی لذت ببریم؟ این یک مهارت است و یادگیری آن مانند هر مهارت دیگری نیاز به تمرین و پشتکار دارد. در حال حاضر، اکثر ما همه چیزهایی را که برای لذت بردن از زندگی نیاز داریم، داریم و کلید لذت بردن از زندگی، اولویت‌بندی ماست. حال به این سوال می رسیم که “چگونه از زندگی لذت ببریم؟” بیایید به این پاسخ دهیم: برای لذت بردن از زندگی، باید توانایی اولویت بندی وظایف را بر اساس اهمیت آنها به دست آورید.

چگونه از زندگی لذت ببریم؟

بسیاری از مردم همیشه به دنبال راه هایی برای لذت بردن از زندگی و احساس خوشبختی هستند. در این مقاله می خواهیم در مورد 25 راه آسان برای لذت بیشتر از زندگی صحبت کنیم. پس برای لذت بردن از زندگی باید از همین امروز شروع کنید و زمان را تلف نکنید.

۱- روی خودمان تمرکز کنیم

ما همیشه در معرض توصیه ها و نظرات دیگران هستیم. دیگران همیشه علاقه مند به انتقال تجربیات و نظرات خود هستند و بر صحت آنها اصرار دارند. البته در نهایت تمامی تصمیمات و عواقب انتخاب های ما بر عهده ما خواهد بود. بنابراین باید روی خودمان تمرکز کنیم و بهترین مسیرها را برای پیشبرد اهدافمان انتخاب کنیم.

2. زمانی را برای استراحت اختصاص دهید

در مواقع سخت زندگی، بهتر است زمانی را برای استراحت اختصاص دهید. استراحت بهترین و موثرترین راه برای بازیابی خود و بازیابی انرژی از دست رفته است.

3. از اخبار دوری کنید

گرفتار شدن در دام اخبار آسان است و حتی راحت تر تحت تأثیر نمایش عمومی قرار گرفتن. بهتر است مطمئن باشید که اگر اخبار را دنبال نکنید، مهم ترین اتفاقات را نادیده نخواهید گرفت. بنابراین بهتر است انرژی و وقت گرانبهای خود را صرف اخبار مختلف نکنیم و وقت خود را صرف امور مهمتر و تاثیرگذارتر نکنیم.

4. روابط مثبت خود را توسعه دهید

برای لذت بردن از زندگی، می توانیم زمانی را صرف ایجاد روابط مثبت با همسر، خانواده و دوستان خود کنیم. ما باید افرادی را پیدا کنیم که زندگی ما را بهتر کنند و انرژی خود را روی برقراری ارتباط با آن افراد متمرکز کنیم.

5. با افراد جدید آشنا شوید

وقتی می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که چگونه شاد باشیم و چگونه از زندگی لذت ببریم، اولین قدم این است که به ساده ترین و در دسترس ترین راه ها برای لذت بردن از زندگی فکر کنیم. زندگی در اجتماع یکی از نیازهای اساسی انسان است. بنابراین ملاقات و آشنایی با افراد جدید روحیه انسان را بهبود می بخشد. وقتی با افراد جدیدی آشنا می شویم، نیاز ما به حضور در جامعه برآورده می شود و با ایده ها و دیدگاه های جدید آشنا می شویم.

6. مکان های جدید را کشف کنید

برای آشنایی بیشتر با فرهنگ های مختلف جهان و کسب تجربیات متنوع، می توانیم به مکان های جدید سفر کنیم و فرهنگ سرزمین های جدید را تجربه کنیم.

7. خواسته های خود را در قالب فهرست بنویسید

وقتی در ذهنمان برای رسیدن به هدفی برنامه ریزی می کنیم، قصد داریم به جایی برویم، ایده خرید یک محصول در ذهن خود داریم یا می خواهیم شرایط خاصی را برای روزهای آینده خود ایجاد کنیم، بهتر است فهرستی تهیه کنیم و همه این موارد را به این لیست اضافه کنید. داشتن فهرستی از آرزوها و رویاها به ما کمک می کند هرگز آنها را فراموش نکنیم و همیشه برای رسیدن به آنها تلاش کنیم. تلاش برای رسیدن به رویاهایتان باعث می شود از زندگی لذت ببرید.

حتما بخوانید: برنامه ریزی برای زندگی بهتر با چند توصیه‌ای که حتما باید بدانید

8. رویاهایمان را دنبال کنیم

ما باید متعهد شویم که هر سال تعداد معینی از آرزوهای فهرست خود را برآورده کنیم. به این ترتیب احساس خواهیم کرد که رویاهایمان به پایان رسیده و در فاز آرزو نمانده اند. تاثیر زیادی در لذت بردن از زندگی دارد.

9. پول خود را صرف تجربه های جدید کنید

کسب تجربیات جدید خاطرات منحصر به فردی را برای ما ایجاد می کند و به زندگی ما معنا می بخشد. با نگه داشتن دارایی های خود و ترس از خرج کردن آنها، تجربه های جدید و لذت های جدید را از دست می دهیم.

ده چیزهای غیر ضروری خود را دور بریزید

ازدحام بیش از حد و سردرگمی جسمی یکی از علل اختلالات روانی است. ما باید محیط خود را از شر لوازم اضافی خلاص کنیم و وسایل غیر ضروری خود را دور بریزیم. باعث می شود احساس آرامش کنیم.

11. برای قدردانی وقت بگذارید

بهتر است هر روز سه دلیلی که باعث خوشحالی و رضایت ما می شود را در یک دفتر یادداشت کرده و خدا را به خاطر آنها شکر کنیم. قدردانی به ما کمک می کند تا بیشتر روی چیزهایی که داریم تمرکز کنیم و هر روز برای آنها خوشحال باشیم.

12. دلایل اتلاف وقت را بررسی کنیم

ممکن است برای شما اتفاق بیفتد که در پایان یک روز از اینکه زمان چقدر سریع می گذرد و هیچ یک از کارهای شما انجام نشده است شگفت زده شوید. برای اینکه با این وضعیت مواجه نشویم، بهتر است نسبت به سرگرمی های خود حساس باشیم. با نگاه کردن به اینکه در طول روز چقدر برای هر کار وقت گذاشته ایم، می توانیم بگوییم که بیشترین زمان ما در طول هفته به کدام فعالیت اختصاص داده شده است. وقتی از سرگرمی های خود آگاه شویم، می توانیم زمان خود را بهتر برنامه ریزی کنیم.

13. انتخاب های خود را آگاهانه انجام دهید

هیچ کس در زندگی زمان کافی برای تجربه همه چیز را به تنهایی ندارد و زندگی را دقیقاً آنگونه که می خواهد بسازد. بنابراین بهتر است برای انجام کارها آگاهانه و دقیق تصمیم گیری کنید و بهترین انتخاب ها را انجام دهید. مسئولیت زندگی هر فردی کاملاً بر عهده خودشان است، بنابراین برای ایجاد بهترین شرایط باید در انتخاب هر مشکل دقت و آگاهی داشته باشیم.

14. توسعه شخصی را هدف قرار دهید

هرچه خودآگاه و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشیم، رضایت درونی بیشتری خواهیم داشت. خواندن کتاب هایی که موضوعات مختلفی را در بر می گیرد به ما کمک می کند تا خود را بهتر بشناسیم و در جهت پیشرفت شخصی گام برداریم.

15. به یاد داشته باشید که هر احساسی موقتی است.

کلید درک چگونگی لذت بردن از زندگی این است که این واقعیت را بپذیریم که هیچ کس همیشه 100٪ خوشحال نیست. در شرایط سخت زندگی باید به یاد داشته باشیم که زندگی پر از فراز و نشیب و ناهمواری است و همه احساسات زودگذر است.

16. موفقیت هایمان را جشن بگیریم

در یک جامعه هدفمند، بالا و پایین رفتن از نردبان و رسیدن به موفقیت بسیار آسان است، اما اغلب هیچکس طعم موفقیت را نمی چشد. برای داشتن انگیزه و لذت بردن از زندگی، باید موفقیت های خود را جشن بگیریم. اگرچه این موفقیت ها کم است. در زندگی نه تنها باید روی به دست آوردن نتیجه تمرکز کنیم، بلکه بهتر است به لذت بردن از راه فکر کنیم.

حتما بخوانید: تمرکز چیست؛ ۷ راهکار کاربردی که باعث افزایش تمرکز می‌شود

17. از کوچکترین اتفاقات و لحظات معمولی لذت ببریم

برخی اتفاقات نباید رخ دهد تا احساس خوشبختی کنیم و از زندگی لذت ببریم. تمام لحظات زندگی ناب هستند و اگر با دیدی متفاوت به آن‌ها بنگریم حتی آشکارترین لحظه‌ها را قدر می‌دانیم.

18. ذهن آگاهی را تمرین کنید

هنگامی که احساسات خود را می شناسیم و از چگونگی اوضاع در اطراف خود آگاه هستیم، راهی موثر برای رهایی از نگرانی ها و استرس از ذهن خود پیدا کرده ایم. باعث می شود به زندگی واقعی برگردیم و شادی را در زندگی واقعی خود تجربه کنیم. با یادگیری و تمرین ذهن آگاهی، می توانیم احساس بهتری نسبت به زندگی داشته باشیم.

19. بیرون از خانه قدم بزنیم

برای بهبود خلق و خوی خود می توانیم به بیرون برویم و نسیم و نور خورشید را روی پوست خود احساس کنیم. هوای تازه به بازیابی خلق و خوی ما کمک می کند و با نور خورشید پوست ما ویتامین D کافی را جذب می کند.

20. نظر خود را به وضوح بیان کنید

وقتی از بیان افکار و عقاید خود می ترسیم و نمی توانیم نظر خود را در مورد مسائل مختلف بیان کنیم، به این معنی است که به خودمان اعتماد نداریم. صحبت در مورد افکار، نظرات و خواسته های ما در ابتدا می تواند ناراحت کننده باشد، اما در دراز مدت باعث می شود از زندگی لذت ببریم.

21. لحظات شاد را ثبت کنید

برای داشتن احساسات خوب، می توانیم عکس های قدیمی، مجلات مورد علاقه و نقاشی های دوره های مختلف زندگی خود را ذخیره کنیم. خاطرات و لحظات خوب را در ذهن ما زنده می کند و شادی درونی ایجاد می کند.

22. فعال باشید

انجام ورزش و ورزش روزانه باعث ترشح اندورفین در بدن ما می شود و به طور طبیعی درد بدن را کاهش می دهد. تمرینات بدنی نیز استرس را در بدن ما کاهش می دهد.

23. بیایید به یادگیری ادامه دهیم

داشتن هدف و وقت گذاشتن برای کشف چیزهای جدید به ما احساس خوبی می دهد و ما را به طور موثر سرگرم می کند. با این حال، ما هرگز نمی دانیم که دنبال کردن علایق و کشف چیزهای جدید ما را به کجا می برد.

24. مهربانی را تمرین کنید

زمانی می توانیم با دیگران مهربان باشیم که یاد بگیریم با خود مهربان باشیم. حتی در سخت ترین شرایط، مهربانی و بخشش به انسان احساس خوبی می دهد.

25. فعالیت های داوطلبانه و بشردوستانه انجام دهید

شرکت در فعالیت های داوطلبانه و بشردوستانه به زندگی ما معنا می بخشد. برخی از فعالیت های داوطلبانه اگرچه غیر جالب و هیجان انگیز هستند، اما باز هم حس خوشایندی را در ما ایجاد می کنند و به ما کمک می کنند از زندگی خود نهایت لذت را ببریم.

پیشنهاد می کنیم ابتدا مقاله «رضایت در زندگی چیست» را با دقت مطالعه کنید، سپس اگر به دنبال رضایت از خود و زندگی خود هستید این مقاله را مطالعه کنید.

اگر از بینی بزرگ، ظاهر نامرتب همسرتان، طعنه های نامادری، دوست پسر حسود و تمام روزهای بد همسرتان خسته شده اید، با مقاله امروز ما همراه باشید.

به گزارش علمتو به نقل از روزنامه خراسان، بسیاری از روانشناسان و مشاوران خانواده بر این باورند که ریشه همه مشکلات ما در «راضی نبودن» است و رضایت به معنای خوشحالی از آنچه هستیم و داریم.

شاید شما درگیر مشکلات مختلفی در حوزه شخصی و خانوادگی و همچنین در زمینه ارتباط با همکاران، همسر، فرزندان و دیگران هستید. به نظر می رسد مهمترین چیزی که امروز در زندگی از دست می رود نحوه برخورد با مشکلات و ناملایمات است. در ادامه با اقتباس از کتاب کوچک رضایت نوشته «لئو بابوتا» با چهار مرحله اساسی برای کسب رضایت در زندگی آشنا می شویم.

پیروی از این چهار مرحله ما را به فردی سالم و شاد تبدیل می کند. فردی که با تغییر دیدگاه و افزایش آگاهی خود اعتماد به نفس و اعتماد به نفس به دست آورده است. او رضایت را درونی کرده و خود را از قید عوامل بیرونی رها کرده است. از مقایسه خود با دیگران دست بردارید و با ایده آل های نادرست روبرو شوید و شخصیت مستقل و قابل اعتمادی داشته باشید که نیازی به تایید همه ندارد.

سخنان نامناسب دیگران او را آزار نمی دهد و برعکس، بیش از هر زمان دیگری مصمم است در جهت افزایش آگاهی و بهبود وضعیت خود و دیگران تلاش کند.

افزایش اعتماد به نفس و اعتماد به نفس

رابطه ما با خودمان شبیه رابطه ما با دیگران است. مثلاً اگر دوستی داشته باشید که همیشه دیر می کند، کم کم اعتمادتان را به او از دست می دهید و اگر به کسی اعتماد نکنیم، حتی اگر آن شخص هم باشیم، نمی توانیم دوستش داشته باشیم! پس بهترین راه برای رسیدن به اعتماد به نفس اینه که با خودمون مهربون تر باشیم و شرایطمون رو با تمام وجود دوست داشته باشیم.
نسبت به چیزی که نداریم و این یعنی غربال کردن همه باورها و افکارمون و انتخاب باورها اقداماتی که دوست داریم به آنها پایبند باشیم. همه نقاط ضعف و قوت دارند. از قضاوت کردن خود دست بردارید و روی نقاط قوت خود تمرکز کنید و به تدریج نقاط ضعف خود را از بین ببرید. به این ترتیب قطعا گاهی با شکست مواجه خواهید شد اما از شکست نترسید و با آغوش باز از آن استقبال کنید.

مراحل اقدام: با تغییرات کوچک و عملی شروع کنید تا ببینید چگونه لذت بردهای کوچک شما را برای موفقیت های بزرگ آماده می کند. لازم نیست فردا را برای ورزش ساعت 5 صبح انتخاب کنید زیرا آن فردا هرگز نخواهد آمد! شاید یک ربع بعد از پایان کار روزانه که دغدغه های کمتری دارید برای شروع ورزش کافی باشد.

درونی سازی رضایت

خوشبختی چیست و چه زمانی خوشحالیم؟ داشتن ثروت، قدرت، شهرت، قدرت، یا همسری عاشقانه، زیبا، دوست داشتنی، یا فرزندانی باهوش، مؤدب، درس خوان، یا شغلی آسان، با دستمزد زندگی، یا صبح خوابیدن، غذا خوردن، رفتن به مسافرت، بازی کردن، مهمانی رفتن و… تنها چند نمونه از هزاران نمونه است که هر کدام می توانند بخشی از بار شادی را به دوش بکشند. اما با کمی تفکر، نمونه های زیادی از افرادی وجود دارد که با وجود برخی یا همه این مثال ها، هنوز خوشبختی واقعی را تجربه نمی کنند.

خوب، مشکل کجاست؟ مشکل اینجاست که شادی در ذهن ما به دست آوردن چیزهایی است که نداریم و تا زمانی که شادی را با رفع کاستی ها تعریف نکنیم، راضی نمی شویم. مثال هایی که گفته شد تقریبا زودگذر و موقتی هستند و با کم شدن تاثیر آن ها شادی ما نیز کم می شود.

مرحله عملی: برای یافتن خوشبختی سعی کنید دیدگاه خود را از عوامل بیرونی به دارایی های درونی تغییر دهید، قدرت ادراک خود را افزایش دهید و قدر داشته های خود را بدانید. ببینید چه چیزهایی را در زندگی خود با دنیا عوض نمی کنید. خوشبختی واقعی در کنار آنها بودن است. اگرچه ممکن است آنطور که باید کامل نباشند.

رضایت از زندگی

خودتان را قضاوت نکنید و خودتان را با ایده آل ها مقایسه کنید

تصورات، انتظارات، مقایسه ها و قضاوت های نامناسب باعث ایجاد احساس بد و ناخوشایندی در ما می شود. مثلاً چرا از ظاهر خود یا همسرتان ناراضی هستید؟ زیباترین تیپ ها با چشم های رنگی است یا زیباترین شب ها با بینی های کوچک؟ اگرچه آراستگی و حفظ شرایط بدنی یک اصل است، اما این به معنای رنگی بودن چشم ها و کوچکی بینی نیست! وقتی عیب‌های خود را نقص می‌بینیم، احساس بد ناشی از آن باعث ایجاد استرس و اضطراب در ما می‌شود و مانع پیشرفت ما می‌شود. قرار نیست ما روی خودمان وسواس داشته باشیم زیرا یک خودشیفته سعی می‌کند با بزرگ‌نمایی مشکلات، کاستی‌ها را پنهان کند، اما سعی می‌کنیم با پذیرش کاستی‌ها، آنها را برطرف کنیم.

همچنین به یاد داشته باشید که مردم مشکلات و کاستی های خود را با ما در میان نمی گذارند. بنابراین عکس هایی که از سفرها، خانه، ماشین و سایر وسایل دیگران می بینید، تنها یک سمت از زندگی فرد مقابل را نشان می دهد. وقتی خودمان را با توهمات دیگران مقایسه می کنیم، مجذوب زندگی خیالی آنها می شویم و کم کم آنچه داریم را فراموش می کنیم.

مرحله اقدام: سعی کنید خود را همانگونه که هستید بپذیرید تا زمینه را برای اعتماد به نفس و عشق به خود فراهم کنید. در مرحله بعد، شاخص های ارزش گذاری خود را دوباره بررسی کنید و نیازهای اصلی را از توهمات و تقلب ها پاک کنید.

واکنش صحیح به افکار و رفتارهای نامناسب دیگران

ممکن است خواسته های شما به دلیل مخالفت دیگران محدود شده باشد. به عنوان مثال، شما تصمیم می گیرید که برای سلامتی خود نوشابه ها را ترک کنید، مطمئناً یک نفر در اولین مهمانی وجود خواهد داشت که این تصمیم را سختگیرانه یا غیر منطقی می داند! در این صورت بهترین عکس العمل ایجاد فاصله از فضای موجود، حفظ آرامش و کنترل خشم احتمالی و یافتن پاسخ مناسب و منطقی است.

خونسردی خود را حفظ کنید و مدام این جمله را تکرار کنید که “طرف مقابل قصد بدی ندارد” با این کار در وهله اول خوش بینی را به خود القا می کنید. حتی اگر رفتار دیگران خودخواهانه باشد، خوش بینی شما را در مواجهه با آن آرام نگه می دارد. البته خوش بینی با ساده لوحی همخوانی ندارد و از قضاوت های عجولانه بپرهیزید.

در مرحله دوم به این باور خواهید رسید که هر تقصیری ناشی از عدم آگاهی است و با این نگاه به راحتی می توانید ببخشید. مثلا به خود بگویید رفتار او نشانه بی اطلاعی او از مضرات نوشابه است!

مرحله عملی: باید با ریتم طبیعت هماهنگ شوید. در طبیعت این دنیا جایی برای شر نیست. پس بپذیرید که اگر اتفاق بدی برای شما بیفتد، بهترین پاسخ، انجام کارهای خوب است. از امروز شمشیرهای خود را غلاف کنید و به جای اینکه ملکه عذاب باشید، سعی کنید برای دیگران همسر، پدر یا مادر، همکار، دوست، عضو خانواده و یا همسفر باشید.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا