چطور از روی شکم بفهمیم بارداریم

انجام چند تست ساده بارداری تقریبا دقیق ترین شاخص تشخیص بارداری است. البته، انبوهی از تغییرات رایج بدن و شاخص‌های فیزیکی وجود دارد که ممکن است (یا نه) مراحل اولیه بارداری را تعیین کند. همه زنان چنین تغییرات اولیه را تجربه نمی کنند و داشتن یک یا چند مورد از این علائم لزوماً به معنای باردار بودن شما نیست. اما دانستن شاخص های رایج و کلی به شما کمک می کند تا تغییراتی را که بعد از بارداری ممکن است رخ دهد را درک کنید. روش های مختلفی برای تشخیص بارداری وجود دارد که می خواهیم در این مقاله به آنها بپردازیم.

روش 1 از 3: علائم بارداری را بشناسید

1. اعمال خود را در نظر بگیرید. آیا رابطه جنسی محافظت نشده داشته اید؟ آیا کاندوم هنگام رابطه جنسی پاره شده است؟ فراموش کرده اید که قرص های ضد بارداری خود را مصرف کنید؟ اگر کارهایی انجام داده اید که احتمال بارداری شما را بالا می برد، این کارها نقش مهمی در تعیین بارداری شما دارند. اما اگر احتیاط های لازم را انجام داده باشید قطعا احتمال بارداری شما کاهش می یابد. بیشتر روش های پیشگیری از بارداری استفاده نمی شود.

2. آخرین باری که پریود شده اید را به خاطر بسپارید. برخی از زنان چرخه قاعدگی خود را دنبال می کنند و برخی نمی کنند، بنابراین ممکن است این موضوع را تا بعد از یک دوره بدون پریود متوجه نشوید.

به زمان آخرین قاعدگی فکر کنید و به خاطر بسپارید. سعی کنید زمان آن را به یک رویداد خاص مرتبط کنید. مثلاً وقتی به کنسرت یا تعطیلات رفتید، آیا علائم قاعدگی وجود داشت؟ اگر بیش از 30 روز پریود نشده اید و رابطه جنسی زیادی داشته اید، احتمالا باردار هستید.

اگر سیکل های قاعدگی نامنظم دارید، اگر از نظر جنسی فعال هستید، باید تست بارداری بدهید. این امر به ویژه در صورت مصرف الکل یا سیگار بسیار مهم است، زیرا در سه ماهه اول بارداری به جنین آسیبی نمی رساند.

3. خونریزی لانه گزینی را بررسی کنید. اگر زمانی که به طور معمول پریود می‌شوید، خونریزی کمی دارید، یا علائم خونریزی قبل و بعد از آن را مشاهده کردید، اما این بار در زمان عادی پریود نشدید، ممکن است این خونریزی مربوط به این پدیده باشد. که ارجاع داده می شود. مثل خونریزی به این کار لانه گزینی می گویند و نشانه بارداری است.

4. به دنبال تغییرات در موقعیت سینه های خود باشید. هنگامی که باردار هستید، به خصوص برای اولین بار، تغییرات سینه معمولاً اولین علامت بارداری است. سینه‌های شما ممکن است سفت‌تر و دردناک‌تر شوند، قطعا بزرگ‌تر می‌شوند و نوک سینه‌هایتان بزرگ‌تر و تیره‌تر می‌شوند.

5. از ناهنجاری های گوارشی مانند تهوع، استفراغ و سایر علائم مشابه آگاه باشید. بسیاری از زنان، اما نه همه، نوعی از “بیماری صبحگاهی” را تجربه می کنند، به خصوص در سه ماهه اول بارداری. اغلب، این بیماری با بیزاری شدید از برخی بوها مانند بوی قهوه همراه است. برخی از زنان اغلب احساس سرگیجه می کنند و برخی از یبوست رنج می برند.

6. مراقب خستگی باشید. در طول سه ماهه اول بارداری، زنان ممکن است به شدت احساس خستگی کنند. ممکن است بخواهید زودتر از حد معمول به رختخواب بروید یا زمانی که عادت ندارید زیاد بخوابید، استراحت های کوتاهی داشته باشید.

7. به تغییر رفتار خود توجه کنید. تغییرات هورمونی در دوران بارداری می تواند خلق و خوی عاطفی و اخلاقی شما را تغییر دهد و یک دقیقه شما را بسیار خوشحال کند و دقیقه بعد گریه کنید. صحنه های احساسی در فیلم ها یا کتاب های مختلف می تواند شما را بسیار احساساتی کند. همچنین ممکن است متوجه شوید که به طور کامل نمی توانید از اخبار، داستان ها یا موارد مشابه آسیب کودک مطلع شوید.

8. زمان هایی که به دستشویی می روید را یادداشت کنید. یکی از نشانه های مطمئن باردار بودن نیاز مداوم به دستشویی است. یکی دیگر از علائم می تواند یبوست باشد. اگر متوجه هر یک از این علائم شدید، ممکن است نشانه بارداری باشد.

9. از سرگیجه آگاه باشید. سرگیجه یکی از علائم ثانویه بارداری است. شما می توانید به راحتی هنگام ایستادن احساس سرگیجه کنید، یا در مواقع غیرعادی احساس ضعف کنید و حتی از هوش بروید. اگر متوجه هر یک از این علائم شدید، ممکن است باردار باشید.

روش 2 از 3: مطمئن شوید که بارداری قطعی است یا خیر

1. تست بارداری خانگی انجام دهید. این تست ها را می توانید در داروخانه ها یا فروشگاه های زنجیره ای در کنار محصولات زنانه بیابید.

به محض اینکه متوجه به تعویق افتادن بارداری شدید، صبح زود این آزمایش را انجام دهید. اکثر مردم صبح که از خواب بیدار می شوند به دستشویی می روند. انجام این تست در این زمان نتیجه دقیقی می دهد.

دستورالعمل های روی بسته بندی را دنبال کنید. اکثر تست های بارداری دستگاه هایی به شکل قلم هستند که یک نوار تست از یک طرف آن بیرون زده است. وقتی به توالت می روید، این نوار تست را زیر جریان ادرار خود نگه دارید.

منتظر نتایج باشید – دستورالعمل های روی بسته آزمایشی مثبت یا منفی بودن تست را نشان می دهد. معمولاً می توانید نتایج را در چند لحظه پس از ادرار مشاهده کنید.

اگر آزمایش منفی است اما هنوز پریود نشده اید، پس از چند روز دوباره امتحان کنید. در آن زمان، هورمون های بارداری در بدن خود خواهید داشت که به شما کمک می کند به نتایج بهتری برسید.

2. در مطب دکتر آزمایش بدهید. می توانید آزمایش ادرار، آزمایش خون را در یک کلینیک تخصصی انجام دهید یا با متخصص زنان مشورت کنید. حتی اگر آزمایش ادرار مثبت باشد، حتماً پزشک برای تایید بارداری آزمایش خون انجام می دهد. اگرچه آزمایش های ادرار بسیار دقیق هستند، اما کامل نیستند.

روش 3 از 3: گزینه های خود را ارزیابی کنید

1. از خود بپرسید که آیا می خواهید مادر شوید؟ برای برخی از زنان، بارداری یکی از هیجان انگیزترین اتفاقات زندگی آنهاست. با این حال، برای دیگران، بارداری می تواند احساس ترس را برانگیزد. اگر می‌خواهید باردار شوید یا از این شگفتی بزرگ در زندگی خود استقبال می‌کنید، اگر نمی‌دانید چگونه یک بارداری سالم داشته باشید، دنبال کنید.

2. با شریک زندگی خود صحبت کنید. اگر جوان هستید، مهم نیست چقدر می ترسید، با والدین خود یا بزرگسال مورد اعتماد دیگری مانند پزشک یا مشاور خانواده خود صحبت کنید.

3. گزینه های خود را برای خاتمه بارداری کاوش و تحقیق کنید. اگر می خواهید بارداری خود را خاتمه دهید، می خواهید گزینه های خود را بدانید. برخی از این گزینه ها در مقایسه با سایر گزینه ها دارای عوارض جانبی هستند و باید بهترین گزینه را در نظر بگیرید.

قرص های سقط جنین: اگر در مراحل اولیه بارداری خود هستید، می توانید از قرص های سقط جنین RU-486 استفاده کنید. این قرص جنین شما را ضعیف می کند و از دریافت مواد مغذی کافی برای زنده ماندن جلوگیری می کند.

سقط جنین در کلینیک های تخصصی: قبل از هفته شانزدهم بارداری، پزشک با استفاده از روش ساکشن کورتاژ، جنین را از رحم شما خارج می کند. بعد از هفته شانزدهم بارداری باید از روش اتساع و تخلیه استفاده کنید که در این روش با گشاد شدن رحم شما جنین از بدن خارج می شود.

قوانین سقط جنین را بشناسید – جدای از جنبه های اخلاقی، جنبه های قانونی و قانونی سقط جنین را نیز بشناسید.

4. پذیرش تحقیق. اگر می خواهید فرزندی داشته باشید اما فکر می کنید فرزندتان در خانه دیگری یا با والدین دیگر وضعیت بهتری دارد، قرار دادن فرزندتان در کنار خانواده برای فرزندخواندگی یکی از فداکارانه ترین و دوست داشتنی ترین تصمیماتی است که می توانید در زندگی خود بگیرید.

با پدر فرزندتان صحبت کنید. در رابطه با این پیشنهاد به رضایت او فکر کنید و حتی از مشورت با والدین خود غافل نشوید.

در مورد قوانین فرزندخواندگی بیاموزید و ببینید آیا می توانید خودتان بدون وکیل این کار را انجام دهید.

والدین آینده فرزندتان را با دقت انتخاب کنید. برخی از زنان باردار شخصاً به اطلاعیه های مربوط به فرزندخواندگی واکنش نشان می دهند، بنابراین با یک وکیل و افراد آگاه در این زمینه مشورت کنید.

نکات آموزشی این بخش:

مطمئن شوید تصمیمی که می گیرید برای شما و کودک بی خطر است.

بهتر است در مورد هر کاری که می خواهید انجام دهید با والدین خود مشورت کنید.

در مطلب امروز قصد داریم به مواردی در رابطه با بارداری و چگونگی اطلاع از بارداری اشاره کنیم و روش های تشخیص بارداری را به شما بگوییم; بارداری دوران مهمی در زندگی هر زنی است که باید به زودی تشخیص داده شود.

در حقيقت باردار شدن يا باردار شدن حالتي است كه زن در رحم خود جنين دارد; در واقع، حاملگی را “دوره حاملگی” نیز می نامند. برای انسان این دوره حدود 9 ماه طول می کشد و زمانی که نوزاد به دنیا می آید به آن زایمان می گویند و با زایمان دوران بارداری به پایان می رسد.

ممکن است بارداری ایمن و طبیعی باشد یا پرخطر یعنی بارداری پرخطر یعنی در دوران بارداری مادر به مراقبت های بیشتری مانند بارداری دوقلو یا چند قلو، نارسایی دهانه رحم و دیابت بارداری نیاز دارد. به علاوه گاهی در دوران بارداری مشکلاتی مانند سندرم داون به وجود می آید که در این صورت پزشک معالج دستور خاتمه بارداری مادر را می دهد.

برای اینکه بتوانیم تشخیص دهیم باردار هستیم یا نه، می‌توانیم از روش‌های مختلفی استفاده کنیم که هر کدام می‌تواند به نوعی نشان‌دهنده حاملگی یا عدم بارداری ما در یک لحظه باشد. از جمله راه هایی که برای هر زن بیش از دیگران به ذهن خطور می کند، آزمایشات و سونوگرافی است که می تواند تشخیص دقیق بدهد.

در ابتدا مادر باید به تغییر وضعیت خود توجه کند، زیرا اولین علائم بارداری مربوط به تاخیر بیش از یک دوره پریود است و علاوه بر موارد ذکر شده، تهوع صبحگاهی، حساسیت را نیز شامل می شود. به بو و خستگی

چند نوع بارداری وجود دارد؟

به طور کلی در یک بارداری طبیعی، تخمک از طریق لوله های فالوپ به سمت رحم می رود و در همان مسیر، هنگام برخورد با اسپرم، بارور می شود، اما در حاملگی های غیر طبیعی این اتفاق نمی افتد. بیشتر در مورد این بارداری های غیر طبیعی

حاملگی چند قلو: اگر هیچ عامل ارثی مرتبط با چند قلوزایی وجود نداشته باشد، این بارداری اغلب به دلیل مصرف داروهای تحریک کننده تخمک گذاری ایجاد می شود. در صورت حاملگی چند قلو ممکن است عوارض بارداری و جنین افزایش یابد.

بارداری با اختلال رشد جنین: در این نوع بارداری، اندازه جنین ممکن است کوچکتر یا بزرگتر از سن بارداری مادر باشد. در بیشتر موارد، تاخیر رشد جنین به دلیل اختلال در خون رسانی در جنین (مثلا فشار خون بالا در مادر، بیماری کلیوی در مادر و غیره) ایجاد می شود. جثه بزرگ جنین اغلب ناشی از دیابت مادر، چاقی مادر یا مسائل نژادی است.

حاملگی مولار: در این دسته از بارداری، جنین تشکیل نمی شود و تنها یک زوج غیر طبیعی ایجاد می شود. اگر جفت بدخیم باشد، تقریباً 100٪ به درمان پاسخ می دهد.

بارداری زودرس: اگر مادر قبل از هفته سی و هفتم بارداری زایمان کند، موثرترین عارضه نارسایی ریه جنین است که در موارد شدید می تواند منجر به مرگ نوزاد شود.

بارداری با زایمان دیررس: اگر 42 هفته کامل (294 روز) یا بیشتر از اولین روز آخرین قاعدگی مادر گذشته باشد، از بارداری با زایمان دیرتر صحبت می کنیم. بزرگترین خطر این نوع زایمان، پیری و نارسایی جفت و نرسیدن خون به جنین و مرگ اوست. سایر خطرات مرتبط با این نوع زایمان می تواند شامل بزرگ بودن جنین، عوارض ناشی از زایمان سخت و افزایش خطر سزارین باشد.

حاملگی خارج از رحم (نابجا): حاملگی نابجا به لانه گزینی تخمک بارور شده در هر جایی به جز آندومتر رحم گفته می شود که اگر به موقع درمان نشود، حتی می تواند منجر به مرگ مادر شود.

بارداری با عوارض جفت:

جفت نابجا نوعی جفت است که در دهانه رحم مادر قرار می گیرد و با علائم خونریزی ظاهر می شود.

جدا شدن زودرس جفت به این صورت است که اگر جفت در هر مرحله از بارداری قبل از زایمان جدا شود، جنین غیرطبیعی است و باعث خونریزی و افزایش خطر مرگ هم برای مادر و هم برای جنین می شود.

بارداری با چرخش غیرطبیعی جنین: در بارداری طبیعی سر جنین باید در لگن زیر جناغ مادر باشد و در صورت تغییر در وضعیت جنین غیرطبیعی است و احتمال سزارین وجود دارد. افزایش .

روش های تشخیص بارداری در خانه چیست؟

روش‌های مختلفی برای تشخیص بارداری در خانه وجود دارد که می‌توانیم از آنها استفاده کنیم تا بدانیم باردار هستیم یا نه. این روش ها عبارتند از:

1. استفاده از نمک: در هر قفسه آشپزخانه نمک وجود دارد و تنها چیزی که برای انجام این نوع آزمایش نیاز داریم یک نمونه ادرار صبحگاهی است که برای مخلوط کردن مواد به 1-2 گرم نمک و 1 لیوان تمیز نیاز دارد. ; برای این کار باید نمونه ادرار خود را در لیوان مورد نظر بریزیم و به آن نمک اضافه کرده و تنها سه دقیقه صبر کنیم. اگر باردار هستیم، توده های سفید کرم رنگی ظاهر می شود، یعنی آزمایش مثبت است و اگر منفی باشد، هیچ واکنشی بین ادرار و نمک وجود ندارد.

2. استفاده از شکر: شکر یکی از مواد غذایی است که همیشه در هر خانه ای یافت می شود. بنابراین، استفاده از این روش راحت‌تر از روش‌های دیگر است و چیزی که برای انجام این آزمایش نیاز داریم یک نمونه ادرار صبحگاهی، 1 کاسه و 1 قاشق غذاخوری شکر است، این تنها کاری است که باید انجام شود.

برای انجام این نوع آزمایش باید به کاسه مورد نظر شکر اضافه کرده و ادرار خود را در آن بریزیم و hCG که در ادرار وجود دارد، نمی تواند قند را به خوبی حل کند. اگر دیدیم که قند در ادرار توده ایجاد می کند، یعنی باردار هستیم و آزمایش مثبت است. اگر آزمایش قند منفی باشد، به راحتی در ادرار ما حل می شود، یعنی باردار نیستیم.

3. استفاده از جوش شیرین: همه ما از جوش شیرین در آشپزخانه خود برای اهداف مختلف از جمله زمانی که می خواهیم نان بپزیم استفاده می کنیم. اما این مطالب می تواند به ما در تشخیص بارداری نیز کمک کند. تنها چیزی که برای انجام این آزمایش نیاز داریم جوش شیرین، نمونه ادرار و یک فنجان تمیز است.

برای انجام این آزمایش ابتدا باید یک فنجان تمیز برداشته و جوش شیرین را داخل آن بریزید. پس از آن باید نمونه ادرار خود را در جوش شیرین بریزیم و نمونه ادرار خود را جمع آوری کنیم و اگر ترکیب ادرار و جوش شیرین شروع به ایجاد حباب و گاز کرد یعنی باردار هستیم و نتیجه آزمایش مثبت است اما اگر وجود داشته باشد هیچ واکنشی از طرف آنها نشان ندادند، یعنی آزمایش منفی است.

4. استفاده از گندم و جو: به طور کلی گندم و جو بخشی از سیستم غذایی روزانه بسیاری از مردم جهان است. این دو ماده می توانند در آزمایش بارداری به ما کمک کنند. گندم و جو می توانند دو برابر آب در ادرار زن باردار جوانه بزنند. برای انجام این آزمایش به دانه های جو و گندم، نمونه ادرار و کاسه تمیز نیاز داریم.

ابتدا باید کاسه مورد نظر را برداریم و نمونه ادرار خود را داخل آن بریزیم سپس مقداری دانه گندم و جو به آن اضافه کرده و اجازه دهیم دو روز جوانه بزنند. اگر این بذرها بعد از چند روز جوانه بزنند به این معنی است که باردار هستیم و آزمایش مثبت است اما اگر این بذرها جوانه نزنند به معنی منفی بودن آزمایش است.

5. استفاده از پودر خردل: زمانی که قاعدگی به تاخیر افتاده و مشکوک به بارداری است، می توانیم از این نوع تست خانگی استفاده کنیم. تنها چیزی که برای این آزمایش نیاز داریم نصف تا ¾ فنجان خردل پودر شده و یک وان پر از آب گرم است. لازم به ذکر است که پودر خردل بدن ما را گرم می کند و به ما کمک می کند تا از شر قاعدگی عقب افتاده خلاص شویم.

برای انجام این آزمایش ابتدا باید پودر خردل را به آب داغ ریخته شده در وان اضافه کنید و بگذارید این پودر حدود بیست دقیقه در آب بماند و حدود دو تا سه روز صبر کنید. اگر بعد از چند روز پریود نشدیم یعنی باردار هستیم و اگر پریود شدیم می دانیم که باردار نیستیم.

6. استفاده از برگ قاصدک: با تحقیقات ثابت شده است که این نوع تست بارداری بسیار دقیق است و بنابراین اگر در باغچه خود گیاه قاصدک داشته باشیم، می توانیم این آزمایش را در خانه انجام دهیم. تنها چیزی که برای این آزمایش نیاز داریم سبزی قاصدک، یک ورقه پلاستیکی و یک نمونه ادرار صبحگاهی است.

برای انجام این آزمایش، ابتدا باید چند برگ قاصدک را روی یک ورقه پلاستیکی قرار دهید و مطمئن شوید که مستقیماً در معرض نور خورشید قرار نمی گیرد. نمونه ادرار باید روی برگ ها ریخته شود و اجازه دهید 10 دقیقه بماند. اگر رنگ برگ ها به قهوه ای، تقریباً قرمز تغییر کرده یا حباب هایی ایجاد شده است، می توانیم احتمال باردار بودن را بدهیم و آزمایش ثبت شده است، اما اگر این برگ ها اصلاً تغییر نکرده باشند، نتیجه آزمایش منفی است.

7. ذخیره ادرار: سایر تست های بارداری خانگی شامل ذخیره و مشاهده نمونه ادرار است. تنها چیزی که نیاز داریم یک ظرف شیشه ای و نمونه ادرار صبحگاهی ماست. برای انجام این آزمایش باید نمونه را به مدت 24 ساعت در ظرف مورد نظر نگهداری کرد و اگر لایه نازکی روی آن ایجاد شد به این معنی است که باردار هستیم و آزمایش مثبت است اما اگر پوشک روی ادرار نباشد. یعنی باردار نیستیم و آزمایش منفی است.

8. از شراب استفاده کنید: لازم به ذکر است که شراب می تواند کمک بزرگی در تشخیص بارداری ما باشد و تنها چیزی که نیاز داریم مقداری شراب و ادرار صبحگاهی است، آنها را در فنجانی مخلوط کرده و تغییراتی را که در آن ایجاد می شود مشاهده کنید. اگر رنگ شراب تغییر کرد به این معنی است که باردار هستیم و آزمایش مثبت است، اما اگر رنگ آن تغییر نکرد به این معنی است که آزمایش منفی است و باردار نیستیم.

9. استفاده از عصاره تن ماهی: این آزمایش یکی از ساده ترین و دقیق ترین روش های شناخته شده برای انجام تست بارداری است و تنها چیزی که برای این آزمایش نیاز داریم یک ظرف، مقداری کنسرو ماهی تن، سرکه سفید و نمونه ادرارمان است. صبح.

برای انجام این آزمایش ابتدا باید از عصاره تن ماهی استفاده کرد و به ظرف مورد نظر اضافه کرد و به همان میزان سرکه را در ظرف ریخت و اجازه داد این مخلوط به مدت 1 روز بماند و سپس نمونه ادرار را به آن اضافه کرد. اگر این مخلوط به رنگ سبز تیره در آمد، به این معنی است که باردار هستیم و آزمایش مثبت است، اما اگر مخلوط زرد باشد، به معنای منفی بودن آزمایش است.

ده استفاده از رنگ بدن: زمانی که باردار هستیم، دمای پایه بدن یا کمترین دمای بدن ما در حالت استراحت بسیار بیشتر از ساعات معمولی است و بنابراین از این آزمایش برای بررسی وضعیت شما استفاده می شود. بارداری در خانه. می توان آن را روش مفیدی در نظر گرفت که تنها چیزی که برای آن نیاز داریم یک دماسنج است.

برای این نوع آزمایش باید دمای بدن خود را بعد از بیدار شدن با دماسنج یا دماسنج اندازه گیری کنیم. اگر دمای بدن ما 37 درجه سانتیگراد یا 98.6 درجه فارنهایت باشد، به این معنی است که احتمالاً باردار هستیم و آزمایش مثبت است، اما اگر دمای بدن کمتر باشد، به این معنی است که باردار نیستیم و آزمایش مثبت است.

چه اقدامات احتیاطی در دوران بارداری باید رعایت شود؟

در واقع برای مراقبت های لازم در دوران بارداری باید به نکاتی توجه کرد و مراحلی را دنبال کرد که شامل موارد زیر است:

آزمایش خون: به طور معمول آزمایش خون کامل برای مادر توصیه می شود، این نوع آزمایش می تواند برای بررسی وضعیت عمومی مادر بسیار مفید باشد. در طی این آزمایش میزان Rh خون و وضعیت آنتی بادی های Rh بررسی می شود و در این آزمایش میزان قند خون ناشتا نیز بررسی می شود.

آزمایش ادرار: برای اینکه پزشک وضعیت سلامت مجاری ادراری بیمار را از نظر وجود عفونت مشخص کند، آزمایش ادرار را در بهترین آزمایشگاه توصیه می کند و مادر باید آن را انجام دهد.

آزمایشات غربالگری: در دوران بارداری برای تشخیص نقایص مادرزادی جنین و اختلالات کروموزومی باید آزمایشات غربالگری انجام شود که شامل آزمایش، سونوگرافی (بررسی میزان مواد روی پشت جنین) و آزمایش خون می باشد. تست که این نوع تست است. برای اندازه گیری میزان HCG یا پروتئین سطحی در پلاسمای مادر.

آزمایشگاهی که هر مادر به آن مراجعه می کند، پس از انجام آزمایش، مادران را در 2 گروه کم خطر و پرخطر قرار می دهد. در صورت مشاهده اختلال کروموزومی در آزمایشات، آزمایشات غربالگری را در 3 ماه سوم و آزمایش سواب انجام دهید. سنتز جفت یا آمینوسنتز توصیه می شود که باید توسط مادر انجام شود.

معاینات در دوران بارداری: در دوران بارداری از ماه اول تا ششم ماهانه یک بار، از ماه های هفتم و هشتم بارداری هر ماه دو بار و از ماه نهم هفته ای یک بار آزمایش انجام شود. در واقع تعداد این آزمایشات مربوط به وضعیت تغذیه مادر، وزن و بیماری های زمینه ای است که ممکن است در برخی موارد نیاز به مراجعه بیشتری داشته باشد.

چگونه در دوران بارداری بخوابیم؟

در دوران بارداری به خصوص در پایان باید به نحوه خوابیدن خود توجه کنیم و بدانیم به کدام سمت بخوابیم. روش های صحیح خوابیدن به شرح زیر است:

خوابیدن به پهلوی چپ: این نوع خواب در دوران بارداری باعث افزایش خون رسانی شده و مواد مغذی بسیار بیشتری به جنین می رسد و در عین حال از نظر تشریحی فشار را به تمام اندام های داخلی بدن مادر کاهش می دهد و مثبت می شود. بر مادر تأثیر می گذارد و جنین دارد. در واقع، بهتر است پاهای خود را به سمت قفسه سینه خود جمع کنید و یک بالش بین زانوهای خود قرار دهید.

خوابیدن به پشت (قوس باز): این حالت خوابیدن مناسب نیست زیرا می تواند باعث کمردرد، مشکلات تنفسی، مشکلات گوارشی، هموروئید (بواسیر)، افت فشار خون و کاهش گردش خون بین مادر و جنین شود.

خوابیدن روی شکم (کف دست): اگر به ماه های آخر بارداری می رسیم و شکممان در حال رشد است، خوابیدن روی شکم اهمیت کمتری نسبت به قبل دارد و به هر حال باید از خوابیدن در این حالت خودداری کنیم.

در دوران بارداری به چه توصیه های دیگری باید توجه کرد؟

علاوه بر نکاتی که تاکنون در مقاله برای شما مطرح کرده ایم، باید به نکات دیگری نیز توجه کنیم که از جمله آنها:

در این مدت باید از مولتی ویتامین ها استفاده کنیم و کلسیم، آهن و اسید فولیک را در برنامه خود قرار دهیم.

سیگار را ترک کنید تا به جنین آسیبی نرسد.

به اندازه کافی بخوابید و استراحت کنید.

در این مدت از نوشیدن الکل خودداری کنید.

ورزش در دوران بارداری تاثیر مثبتی روی مادر و جنین دارد.

سعی کنید در این مدت غذاهایی مانند گوشت و تخم مرغ نیمه پخته مصرف نکنید.

غذاهای دریایی مانند ماهی و میگو بخورید.

از خوردن لبنیات غیر پاستوریزه خودداری کنید.

حتما یوگا تمرین کنید.

از رفتن به سونا و حمام آب گرم خودداری کنید.

سعی کنید در این مدت واکسن آنفولانزا بزنید.

مقدار کمی کافئین مصرف کنید زیرا ضربان قلب کودک ما را افزایش می دهد.

مراقب باشید زیاد وزن اضافه نکنید زیرا این اضافه وزن اثرات منفی روی جنین می گذارد.

آخرین کلمه

در این مقاله تمام سعی خود را کرده ایم تا شما را با موضوع بارداری و نحوه اطلاع از بارداری آشنا کنیم و نحوه تشخیص بارداری را برای شما شرح دهیم. امیدواریم با مطالعه این موارد بتوانید در صورت نیاز برای تست کمک بگیرید.

از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید بسیار سپاسگزاریم و اگر انتقاد یا پیشنهادی در مورد چگونگی تشخیص باردار بودن دارید می توانید از طریق سایت با ما در میان بگذارید.

4.4/5 – (7 امتیاز)

زمان مطالعه این مطلب: 4 دقیقه

گاهی اوقات زنان با علائم بارداری مواجه می شوند اما در مورد بارداری خود مطمئن نیستند. در این شرایط انواع مختلفی از تست های بارداری وجود دارد که می تواند باردار بودن یا نبودن فرد را مشخص کند. از سوی دیگر، بسیاری از افراد از طریق امکانات موجود در خانه سعی می کنند از بارداری خود اطمینان حاصل کنند.

در این مقاله از مجله سلامت کیوان شما را با روش های مختلف تست بارداری خانگی آشنا می کنیم.

انواع روش های تست بارداری خانگی

ظهور علائم بارداری؛ چگونه بفهمیم باردار هستیم؟

یکی از رایج ترین سوالات در مورد علائم بارداری این است: این علائم چه زمانی ظاهر می شوند؟ اما پاسخ این سوال برای خانم ها متفاوت است. گاهی علائم بارداری بعد از دو هفته با حالت تهوع شروع می شود. همچنین، اگر پریود نشده اید، احتمال بارداری شما بیشتر است.

یکی از بهترین راه ها برای تشخیص بارداری در خانه، استفاده از بیبی چک یا تست بارداری خانگی است. اگر متوجه شدید که قاعدگی شما دیر شده است، علاوه بر آزمایش بیبی چک، تست های بارداری مختلفی مانند آزمایش ادرار و آزمایش خون وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید میزان هورمون گنادوتروپین جفتی انسانی (hCG) در ادرار یا خون را بدانید. . (1))

اما یک فرد می تواند این آزمایش را در خانه با استفاده از مواد مختلف انجام دهد. در ادامه به بررسی این مواد و روش های انجام تست بارداری خانگی می پردازیم.

قند

یک قاشق غذاخوری شکر را در یک کاسه پلاستیکی بریزید و سپس مقدار کمی از ادرار خود را اضافه کنید. سپس مراقب واکنش قند باشید. اگر به سرعت حل شود، نتیجه منفی است، اما اگر توده نامحلول شکر تشکیل شود، نتیجه مثبت است. در واقع، هورمون (hCG) موجود در ادرار مانع از حل شدن قند در ادرار می شود. بنابراین نتیجه مثبت خواهد بود.

شامپو

شامپو یکی از موادی است که خانم ها می توانند در منزل برای تشخیص باردار بودن یا نبودنشان استفاده کنند. برای انجام تست بارداری با استفاده از این روش، ابتدا باید شامپو و آب را با هم مخلوط کنید تا ماده ای کف مانند ایجاد شود. سپس فرد باید ادرار خود را به این ترکیب اضافه کند. سپس به ترکیب نگاه کنید تا متوجه تغییرات آن شوید.

اگر مخلوط شروع به کف کرد، به این معنی است که تست بارداری مثبت است. اگرچه توضیح شیمیایی دقیق هنوز مشخص نشده است، هورمون (hCG) عامل اصلی تشکیل کف است. به همین دلیل نتیجه آزمایش مثبت است.

بیشتر بدانید:

خمیر دندان

یکی از موادی که برای تشخیص بارداری در خانه استفاده می شود خمیر دندان است. در این رابطه فردی که مشکوک به بارداری است باید 2 قاشق غذاخوری خمیر دندان سفید را در ظرفی بریزد. سپس ادرار خود را اضافه کنید. اگر خمیر دندان آبی شود، نتیجه مثبت است.

بسیاری بر این باورند که هورمون (hCG) موجود در ادرار عامل این تغییر رنگ است. البته لازم به ذکر است که خمیردندان هایی با رنگ های مختلف وجود دارد و نمی توان در مورد صحت نتیجه این آزمایش نظر قطعی داشت.

عامل سفید کننده

در این صورت فرد باید مقداری از ادرار خود را در ظرف کوچکی جمع کرده و نصف فنجان سفید کننده به آن اضافه کند. سپس 3-5 دقیقه صبر کنید. اگر ترکیب مورد نظر کف کند و واکنشی بین این دو ماده مشاهده کردید، نتیجه مثبت است.

در حین انجام این آزمایش باید توجه داشت که اگر فردی بخار را استنشاق کند یا مخلوط را روی پوست خود بریزد خطرناک است و آسیب می بیند. مستقیماً روی ظرف حاوی سفید کننده ادرار نکنید، زیرا بخارات آن می تواند پوست را تحریک کند.

صابون

صابون ماده دیگری است که به شما کمک می کند تشخیص دهید که آیا علائم بارداری دارید یا خیر. برای این کار می توانید مقدار کمی ادرار را به یک تکه کوچک صابون اضافه کنید و کاملا مخلوط کنید.

عملکرد صابون و شامپو در برابر هورمون (hCG) یکسان است. بنابراین اگر ترکیب صابون و کف ادرار باشد، نتیجه مثبت است.

سرکه

در این روش سرکه سفید را به مقدار کمی از ادرار اضافه کنید. سرکه نیز مانند خمیر دندان تغییر رنگ می دهد. بنابراین 3-5 دقیقه صبر کنید، اگر تغییر رنگی در سرکه مشاهده کردید به این معنی است که نتیجه آزمایش بارداری مثبت است.

جوش شیرین

دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را به نمونه ادرار در ظرف پلاستیکی اضافه کنید. جوش شیرین مانند صابون عمل می کند. اگر هورمون (hCG) در ادرار وجود داشته باشد، حباب هایی در مخلوط ایجاد می شود و می توان نتیجه گرفت که تست بارداری مثبت است.

نوشیدنی غیر الکلی

بسیاری از زنان برای تسکین علائم بارداری نوشابه مصرف می کنند. اگر تست بارداری خانم ها مثبت باشد، مخلوطی از کمی ادرار و کمی نوشابه شروع به کف می کند.

شکر ابزاری برای تعیین بارداری است

فردی که علائم بارداری دارد باید مقداری از ادرار خود را با شکر مخلوط کند. اگر قند اضافه شده خراب شود، تست بارداری مثبت خواهد بود.

گندم و جو

سایر مواد پیشنهادی برای تست بارداری گندم و جو است. تخمیر این مواد پس از افزودن ادرار آغاز می شود. این واکنش به دلیل وجود هورمون (hCG) است.

جمع‌بندی

متخصصان وجود هورمون (hCG) را در تست بارداری بررسی می کنند.

سرکه، شکر، نمک، شکر، جوش شیرین، صابون، سفید کننده و شامپو می توانند به تعیین نتیجه نهایی بارداری کمک کنند.

با وجود مواد مختلف، از جمله مواردی که در این مقاله به آنها اشاره کردیم، آزمایش ادرار و خون نظر دقیق تری در مورد باردار بودن افراد ارائه می دهد.

با استفاده از کنترل BB یا آزمایش خون از نتیجه آزمایش خود مطمئن شوید.

آیتم های مرتبط:

چه هورمونی در خون یا ادرار نشان‌دهنده باردار بودن است؟

هورمون (hCG) موجود در خون و ادرار نشان دهنده باردار بودن زنان است.

چه موادی می‌توانند به تست بارداری در منزل کمک کنند؟

گندم و جو، سرکه، شکر، نمک، شکر، جوش شیرین، صابون، سفید کننده و شامپو برای تست بارداری خانگی مفید است.

چه آزمایش‌هایی جواب قطعی‌تری به تست بارداری می‌‌دهند؟

آزمایش خون و ادرار به زنان کمک می کند تا بفهمند باردار هستند یا نه.

آیا استفاده از بی بی چک برای تست بارداری مطمئن است؟

بر اساس شواهد، نتایج بررسی BB در صورت استفاده در زمان مناسب و شرایط مناسب، حدود 97 درصد قابل اعتماد است.

اگر بی بی چک منفی شد ولی هنوز پریود نشدیم چیکار کنیم؟

از روش های دیگری استفاده کنید که اطمینان بیشتری به شما می دهد. تست بارداری بتا یا Bhcg تست آزمایشگاهی قابل اعتمادتری برای تست بارداری خواهد بود.

بهترین زمان برای انجام تست بارداری چیست؟

آزمایش بیبی چک معمولاً اولین و در دسترس ترین تست بارداری است، اما گاهی اوقات آزمایش بیبی چک بارداری اولیه را از دست می دهد و نتیجه منفی کاذب می دهد. با این حال، بهترین زمان برای انجام این تست بی بی چک یک هفته پس از قاعدگی عقب افتاده است.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا