چطور از حیوانات نترسیم

20 دسامبر 2013 11:00 ب.ظ.

اشتراک گذاری (چگونه میتوانید این مطلب را برای دیگران بفرستید)

ترس شدید از گربه یا گربه هراسی، آیلوروفوبیا نامیده می شود. بسیاری از افراد ممکن است نسبت به حیوانات خاصی فوبیا داشته باشند و ترس از گربه یکی از رایج ترین موارد در کشور ما است.

علائم گربه فوبیا

در بیشتر موارد، فرد مبتلا به این فوبیا می‌داند که ترس او غیرمنطقی است، اما واکنش او در مواجهه با گربه ناخودآگاه شکل می‌گیرد. این افراد با دیدن گربه دچار اضطراب و تپش قلب می شوند و سعی می کنند از این موقعیت دوری کنند و فرار کنند. فرد مبتلا به فوبیای گربه ممکن است حتی با دیدن تصویر یا شنیدن نام آن حیوان بترسد و حالت تدافعی به خود بگیرد.

علت گربه فوبیا

یکی از دلایل این فوبیا این است که ما گربه را نمی شناسیم و باورهای نادرستی در مورد آن داریم. در برخی موارد، ممکن است فردی در گذشته تجربه بدی با گربه داشته باشد. اما در بیشتر موارد این ترس در کودکان با مشاهده ترس دیگران از گربه شکل می گیرد و به نسل های بعدی منتقل می شود.

درمان گربه فوبیا

بسیار مهم است که فرد مبتلا به این فوبیا زیر نظر روانشناس بالینی باشد، زیرا اگر این نوع فوبیا درمان نشود می تواند گسترش یابد و از بیرون رفتن این افراد جلوگیری کند. این نوع فوبیا قابل درمان است و بسته به علت آن معمولا در مدت زمان کوتاهی درمان می شود. روش های درمانی معمولاً شامل درمان شناختی رفتاری، مواجهه و در موارد نادر، درمان دارویی در صورتی که با مشکلات دیگری همراه باشد، می باشد.

Rate this post

ریشه ترس چیست؟
می توان گفت که ریشه ترس تنها دو چیز است: چیزی که در گذشته اتفاق افتاده است یا چیزی که در آینده اتفاق خواهد افتاد.

✔️ چگونه بر ترس هایمان غلبه کنیم؟
صحبت کردن و تنها ماندن با خود یکی از بهترین تکنیک هایی است که می تواند به شما کمک کند تا پاسخ این سوال را پیدا کنید که چگونه بر ترس های خود غلبه کنیم؟ دومین تکنیک برای غلبه بر ترس، پناه بردن به خداست. پس به خدا ایمان داشته باش

✔️ ترس مثبت چیست و چرا مهم است؟
ترس مثبت از این جهت مهم است که وجود آن یک سری اصول و قوانین را در زندگی شخصی اعمال می کند و علاوه بر این وجود این ترس ها باعث رشد معنوی، مادی و دنیوی می شود. از کسی

✔️ اثرات منفی ترس چیست؟
آدمی که نمی تواند بر ترسش غلبه کند تمام عمرش را می کشد و ترس لحظه به لحظه شما را احاطه می کند و از درون شما را می خورد، درست مثل موریانه ای که تنه درخت را می خورد. .

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا