چطور از حیوانات مراقبت کنیم

مراقبت از حیوانات خانگی یکی از دغدغه هایی است که همواره ذهن بسیاری از دوستداران حیوانات را به خود مشغول کرده است. از آنجایی که افراد زیادی به داشتن حیوانات خانگی علاقه مند هستند و به دلیل اینکه نمی دانند چگونه از آنها مراقبت کنند، برای مدتی از خرید آنها منصرف می شوند. تا اینکه اطلاعاتی به دست بیاورند که چگونه از خود مراقبت کنند و تا حدودی به این مهم مسلط شوند.

در واقع مراقبت از یک حیوان چندان سخت نیست. البته این امر عمدتاً به ظرفیت افرادی که این مراقبت را دریافت می کنند بستگی دارد. هر کس با توجه به توانایی های خود از حیوانات مراقبت می کند. در این مقاله می خواهیم شما را با اصول و نکات خوب در رابطه با نگهداری از حیوانات خانگی آشنا کنیم و راه ها و راه های رسیدن به این امر را در اختیار شما قرار دهیم.

انواع مختلفی از حیوانات خانگی وجود دارد. هر کدام با توجه به شرایط ذاتی و ویژگی هایی که دارند. فرآیند نگهداری با سایرین متفاوت است. اما به طور کلی، برای مراقبت از همه حیوانات، باید چند نکته مشترک را در نظر داشته باشید.

نکاتی برای مراقبت از حیوانات

1- داشتن مکان مناسب یکی از مهم ترین نکات برای نگهداری حیوانات خانگی است

قبل از هر چیز باید توجه داشته باشید که قبل از خرید حیوان خانگی حتما باید با سایر اعضای خانواده مشورت کنید و شرایط را بسنجید تا مشکلی برای دیگران پیش نیاید. بسیار مهم است که حیوان در قفس یا جعبه خاصی نگهداری نشود. زیرا آنها نیاز به دویدن، بازی و آزادی برای زندگی دارند.

2- یک حیوان مناسب انتخاب کنید

لازم به ذکر است که برای نگهداری حیوان خانگی ابتدا باید شرایط به خوبی بررسی شود. البته حیوانی را انتخاب کنید که با شرایط زندگی شما سازگاری بیشتری داشته باشد. در واقع با این کار از عواقب بد در آینده جلوگیری می کنید.

3- افزایش هزینه ها

نکته بسیار مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که نگهداری از حیوان خانگی باعث افزایش هزینه های ماهیانه شما می شود. زیرا حیوانات نیز مانند انسان هزینه زندگی خود را متحمل می شوند. آنها نیاز به چک آپ ماهانه، تهیه مواد لازم، هزینه های مربوط به غذا و بهداشت و … دارند.

4- زمان کافی برای مراقبت از سایر جنبه های مهم مراقبت از حیوان خانگی داشته باشید

گذراندن وقت با حیوانات بسیار مهم است. زیرا حیوانات نیز احساساتی دارند که باید با صرف زمان برای عشق ورزیدن به آنها پاسخ داد. به عنوان مثال نگهداری از گربه با حساسیت های زیادی همراه است. دلیل آن این است که گربه ها ذاتاً احساساتی هستند. به عبارت دیگر قلب آنها نازک است و در برابر کوچکترین بی تفاوتی واکنش منفی نشان می دهند. باید برنامه روزانه خود را مشخص کنید. برای حیوانات چند ساعت طول کشید. مثلاً با آنها قدم بزنیم یا با وسایل مورد علاقه شان بازی کنیم.

5- آنها را دوست داشته باشید

توجه داشته باشید که باید برای دوست داشتن حیوان خانگی خود وقت بگذارید. از آنجا که برخی از آنها مانند سگ، گربه و پرندگان وجود دارند، اگر آنها را فراموش کنید و از آنها دور شوید، ممکن است افسرده شوند. به همین دلیل است که باید چند ساعت از وقت خود را با تنظیم برنامه روزانه خود به سرگرمی آنها اختصاص دهید. آنها را دوست داشته باشید تا با قرار گرفتن در شرایط مختلف محیطی افسرده نشوند.

6- وابستگی شدید

برای پیوند با حیوانات، زمان مهم نیست. پس از گذراندن چند روز با حیوانات، به آن عادت می کنید. باید به خاطر داشته باشید که یک روز ممکن است بخواهید از آنها جدا شوید و آنها را کاملا ترک کنید. این جدایی می تواند برای شما بسیار سخت و طاقت فرسا باشد. به همین دلیل است که توصیه می کنیم قبل از تصمیم گیری جدی برای نگهداری حیوان خانگی، همه چیز را در نظر بگیرید. با این کار از آسیب ها و مشکلات احتمالی در آینده جلوگیری می کنید.

7- آلرژی و بیماری های احتمالی

یکی از مهم ترین نکات این است که نگهداری حیوانات در خانه می تواند عواقب بدی داشته باشد. زیرا افرادی هستند که آلرژی دارند. آلرژی حیوانات نیز ممکن است بخشی از آلرژی آنها باشد. این مشکل گاهی اوقات می تواند با علائم پوستی مانند خارش یا قرمزی همراه باشد. علاوه بر آلرژی، بیماری های دیگری مانند بیماری های انگلی نیز می تواند انسان را تحت تاثیر قرار دهد. برای پیشگیری از این بیماری ها باید واکسیناسیون انجام شود.

8- عقیم سازی حیوان

عقیم کردن حیوانات خانگی می تواند سلامت خود حیوان را تا حد زیادی بهبود بخشد. زیرا از ابتلای آنها به انواع بیماری ها و ویروس ها جلوگیری می کند. البته عقیم سازی حیواناتی مانند سگ و گربه می تواند از جمعیت حیوانات خیابانی و افراد بی خانمان جلوگیری کند.

9- رژیم غذایی خوب

یکی از مهم ترین نکاتی که باید در نظر داشت این است که حیوانات خانگی باید با یک رژیم غذایی مناسب تهیه شوند. زیرا اساسی ترین نیاز آنها تغذیه است. با یک رژیم غذایی خوب می توانند به زندگی خود ادامه دهند. توجه داشته باشید که هر حیوانی باید غذاهای مناسب دریافت کند. غذاهایی که مطمئن نیستید خوب هستند یا نه به آنها ندهید و حتما با متخصص تغذیه حیوانات خانگی مشورت کنید.

10- بهداشت حیوانات، حمام و مسواک

نکات مهم و اساسی که برای حیوانات خانگی از مسائل حیاتی محسوب می شود چیست؟ قطعا مشکل سلامتی آنهاست. شما باید زمان های خاصی را برای حمام کردن حیوانات خانگی خود تعیین کنید. در واقع، پس از گذراندن روزهای خاص، حتما شرایط شنا را برای آنها فراهم کنید. همچنین سعی کنید روزانه دندان های خود را مسواک بزنید. حتما از شوینده های دوستدار حیوانات خانگی برای دهان و دندان آنها استفاده کنید. با این کار دندان های آنها طول عمر بیشتری خواهند داشت.

آخرین کلمه

با توجه به تجربه بسیاری از دوستداران حیوانات، مراقبت از این موجودات شگفت انگیز باید تابع یک سری نکات و ویژگی ها باشد. زیرا باید سلامت آنها از همه لحاظ تامین شود. البته ما نباید به روحیه آنها آسیب برسانیم. آنها باید تا حد امکان راحت باشند. از شما به عنوان یک دوست نت ناری دعوت می کنیم تا تجربه شخصی خود را در قسمت نظرات بیان کنید. همچنین نظر شخصی خود را در مورد مراقبت از حیوانات خانگی بیان کنید. با انجام این کار، به به روز نگه داشتن اطلاعات ما و سایر کاربران کمک می کنید.

مقالات مشابه:

یکی از بزرگترین مسائلی که امروزه انسان ها را نگران می کند، خطر انقراض حیوانات است. بنابراین، پس از بررسی دقیق دلایل انقراض حیوانات، در این مقاله می خواهیم روش های موجود برای جلوگیری از انقراض حیوانات را فهرست کنیم.

روش های جلوگیری از انقراض حیوانات

یکی از متداول ترین روش هایی که برای حفاظت از حیوانات در حال انقراض استفاده می شود، ایجاد پارک های حفاظت شده در قلمرو آنهاست. این پارک ها به طور دائم توسط نگهبانان مسلح محافظت می شوند تا از حیوانات در حال انقراض داخل پارک در برابر شکارچیان غیرقانونی برای کسب سود محافظت کنند. علاوه بر این، محققان و دامپزشکان می توانند این حیوانات را از نزدیک مشاهده کنند و تحقیقات خود را برای یافتن راه های جدیدی برای محافظت از نسل این موجودات ادامه دهند. علاوه بر این، یکی دیگر از روش های حفاظت از حیوانات در حال انقراض، پرورش آنها در شرایط حفاظت شده است. به عنوان مثال، یک نژاد کرگدن سفید آفریقایی که در یک پارک حفاظت شده زندگی می کند، با استفاده از مواد بیهوش کننده و هلیکوپتر به پارک دیگری برده می شود و در آنجا جفت هایی آماده جفت گیری و تولید مثل زیر نظر دامپزشکان و دانشمندان هستند.

عوامل موثر در انقراض حیوانات

عوامل مختلفی در انقراض حیوانات نقش دارند که بیشتر آنها نتیجه عمل انسان است. آلودگی و گرمایش زمین دو نمونه از این عوامل موثر هستند که هر دو نتیجه پیشرفت صنعتی بشر هستند. انسان با سوزاندن سوخت های فسیلی، مقدار زیادی گازهای گلخانه ای را وارد جو زمین کرده و دمای زمین را افزایش داده است. علاوه بر این، زباله های صنعتی و سایر آلودگی ها نیز وارد طبیعت شده و زندگی انواع جانوران و گیاهان را مختل کرده است. از دیگر عوامل موثر در انقراض حیوانات می توان به شکار بی رویه اشاره کرد که حیوانات مختلفی مانند گاومیش آمریکایی یا سگ های آبی را برای گوشت و پوستشان در آستانه انقراض قرار داده است.

جلوگیری از انقراض حیوانات در ایران

محققان و فعالان محیط زیست ایرانی تلاش های زیادی برای جلوگیری از انقراض گونه های در معرض خطر و حفاظت از آنها انجام داده اند. در کشور ما پارک های ملی حفاظت شده متعددی وجود دارد که مکانی امن برای زندگی و تکثیر گونه های مختلف جانوری فراهم می کند و همچنین این پارک ها مکان های مناسبی برای تحقیق و ایجاد جاذبه های گردشگری هستند. برای حفاظت از لاک پشت های خلیج فارس، محیط بانان همچنین جوجه های لاک پشت های تازه بیرون آمده را در سواحل جنوبی به ویژه جزیره کیش جمع آوری کرده و از آنها مراقبت می کنند: آنها با رهاسازی آنها در دریا از خود محافظت می کنند.

جدول اطلاعات

در اینجا بیشتر در مورد جلوگیری از انقراض حیوانات صحبت می کنیم.

موضوعجلوگیری از انقراض حیواناتعوامل انقراضآلودگی، شکار، بیماری و …حیوانات در حال انقراضدلفین، یوزپلنگ، پاندا و …تاثیر انقراضاثرات مخرب بر طبیعت و زندگی انسانیجلوگیری از انقراضدست برداشتن از شکار و تجاوز نکردن به محیط های زندگی حیوانات

حیوانات در خطر انقراض ایران

در سال های اخیر در ایران به دلیل از بین رفتن زیستگاه های طبیعی بسیاری از حیوانات در معرض انقراض قرار دارند و حتی برخی از آنها به انقراض کامل رسیده اند مانند شیر ایرانی و ببر مازندران که دلیل اصلی انقراض آنها بیش از حد بوده است. شکار . امروزه نیز بسیاری از گونه های جانوری در ایران در خطر انقراض قرار دارند و فعالان محیط زیست در تلاش برای حفاظت از آنها هستند. معروف ترین این حیوانات در معرض انقراض یوزپلنگ ایرانی است که به نماد ملی ما نیز تبدیل شده است. این حیوان زیبا که برای هر ایرانی یادآور عزت و سربلندی ایران زمین است، متاسفانه به دلیل از بین رفتن زیستگاه طبیعی خود در معرض خطر جدی قرار دارد. یکی دیگر از حیواناتی که مورد توجه قرار می گیرد پلنگ ایرانی است که به دلیل سبک زندگی مرموز و منزوی آن، تحقیق و پایش دشوار است. همچنین گوزن زرد ایرانی و گوزن ایرانی دو نژاد از چهارپایان هستند که به دلیل شکار غیرمجاز و از بین رفتن زیستگاه طبیعی خود در معرض خطر انقراض قرار دارند و در این مورد جلوگیری از انقراض حیوانات حائز اهمیت است.

جلوگیری از انقراض حیوانات در سراسر جهان

همانطور که در بالا گفتیم، بهترین و موثرترین راه برای محافظت از حیوانات در معرض خطر، همانطور که محققان پیشنهاد می کنند، حفاظت از محیط زیست آنهاست. حیوانات برای پرورش و تغذیه به قلمرو نیاز دارند و دانشمندان به بهترین وجه می توانند این حیوانات را در محیط های حفاظت شده مانند پارک های ملی و حفاظت شده مشاهده کنند. اما یکی از بزرگترین خطراتی که حیوانات را تهدید می کند جاذبه زمین است که حتی انسان ها را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و تاکنون راه حل مناسبی برای جلوگیری از آن پیدا نشده است و هر سال بدتر می شود. یکی از راه‌های پیشنهادی برای کاهش گرمایش جهانی، استفاده کمتر از سوخت‌های فسیلی و کاهش سطح گازهای گلخانه‌ای در جو است.

جلوگیری از انقراض حیوانات کمیاب

گاهی اوقات تعداد گونه های جانوری آنقدر کاهش می یابد که حفاظت از آنها در پارک های ملی دشوار می شود. در این موارد، دانشمندان از ابزارهای دیگری استفاده می کنند. یکی از راه ها نگهداری این حیوانات در باغ وحش ها و سایر محیط های حفاظت شده مشابه است. در این شرایط، محققان و دانشمندان حیوانات را تحت نظارت شدید قرار داده و تمام تلاش خود را صرف ایجاد شرایط پرورش و افزایش تعداد این حیوانات می‌کنند تا سپس بتوانند این حیوانات را در زیستگاه‌های طبیعی خود رها کنند تا جمعیت این منطقه افزایش یابد. به حالت اولیه خود برمی گردد.

جلوگیری از انقراض حیوانات چه فایده ای برای انسان دارد؟

خوب، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چرا باید از حیوانات در حال انقراض محافظت کنیم و چه مزایایی برای ما دارند. در پاسخ به این سوال باید گفت که حیوانات و گیاهان در بسیاری از موارد برای انسان مهم هستند و از بین رفتن یک گونه گیاهی یا جانوری می تواند عواقب بدی برای انسان داشته باشد. به عنوان مثال، ماده جدیدی در یکی از گیاهان در معرض انقراض کشف می شود که می تواند به انسان در درمان سرطان کمک کند و از بین رفتن این گونه می تواند عواقب فاجعه باری برای انسان داشته باشد. علاوه بر این، هر گونه جانوری دارای ژن ها و اطلاعات خاص خود است و برای دانشمندان ژنتیک و زیست شناسی مهم است که این ژن ها را برای نسل های آینده حفظ کنند.

راه های محافظت از حیوانات

هر یک از ما مردم عادی می توانیم در حمایت از حیوانات در حال انقراض سهیم باشیم و به فعالان و محققان محیط زیست کمک کنیم. ما برای محافظت از حیوانات در حال انقراض نیازی به انجام کارهای خارق العاده نداریم و می توانیم با انجام چند کار ساده به این زندگی کمک کنیم. در ادامه تعدادی از این روش های ساده را ارائه می دهیم.

مراقب محصولاتی که می خریم باشیم

یکی از ساده ترین راه ها برای حفاظت از محیط زیست و گونه های در معرض خطر استفاده نکردن از محصولاتی است که تولید آنها به حیات وحش آسیب می زند یا آلودگی آن ها برای محیط زیست خطرناک است. به عنوان مثال، بسیاری از محصولات شوینده در فرمول های خود از مواد مضر برای محیط زیست استفاده می کنند و این مواد همراه با فاضلاب وارد دریاها می شوند و جان حیوانات دریایی را به خطر می اندازند.

از روغن پالم استفاده نکنید

روغن پالم روغنی است که در بسیاری از محصولات غذایی و آرایشی استفاده می شود. این روغن از درخت خرما به دست می آید و تولید آن بسیاری از جنگل های استوایی را از بین برده و جان بسیاری از حیوانات این محیط را به خطر انداخته است.

ذخیره انرژی

با صرفه جویی در مصرف انرژی های مختلف به ویژه انرژی الکتریکی، می توان از احتراق بیش از حد سوخت های فسیلی مانند نفت و زغال سنگ که گازهای زیادی را وارد جو می کنند، جلوگیری کرد. این طول عمر همچنین گرمایش جهانی را کند می کند و از محیط زیست برای بسیاری از حیوانات محافظت می کند.

برای بازیافت

بازیافت محصولات مختلف می تواند از ورود مقدار زیادی زباله به محیط زیست جلوگیری کند. این ضایعات به ویژه زباله های پلاستیکی به دلیل پایداری بسیار طولانی مدت در طبیعت باقی می مانند و تجزیه نمی شوند و محیط زندگی را آلوده کرده و جان آنها را به خطر می اندازند و برای جلوگیری از انقراض حیوانات این نکته را به دقت به خاطر بسپارید.

شما می توانید با استراحت در بالا بهترین کمک را به حیوانات ارائه دهید!

چرا باید از حیوانات محافظت کنیم؟

ما انسان ها به عنوان موجودی برتر و باهوش باید نسبت به سایر حیوانات احساس مسئولیت کنیم و از آنها در برابر مشکلاتی که برایشان ایجاد کرده ایم محافظت کنیم. یکی از دلایل مهمی که ما را ملزم به حمایت از حیوانات می کند، حفظ تعادل زنجیره غذایی و عدم برهم زدن آن است. هنگامی که یک گونه جانوری منقرض می شود، همه موجودات موجود در محدوده های بالا و پایین آن را تحت تاثیر قرار می دهد. با حذف یک گونه از زنجیره غذایی، گونه هایی که به عنوان طعمه آن گونه در نظر گرفته می شوند، افزایش شدید جمعیت را تجربه می کنند و تعادل کل زنجیره را به هم می ریزند.

سوالات متداول

چرا باید از انقراض حیوانات جلوگیری کرد؟

زیرا با از بین رفتن یک گونه جانوری تعادل محیط به هم می خورد و کل زنجیره غذایی تحت تاثیر از بین رفتن آن قرار می گیرد که عواقب غیر قابل قبولی در پی خواهد داشت.

روش های جلوگیری از انقراض جیوانات چیست؟

حفاظت از گونه های در حال انقراض در پارک های ملی یا حفاظت شده و همچنین حفظ این گونه ها در مراکز تحقیقاتی و باغ وحش ها برای مطالعه بیشتر و کمک به تکثیر آنها.

چگونه می توانبم از انقراض حیوانات جلوگیری کنیم؟

با صرفه جویی در مصرف انرژی و بازیافت می توان از ورود گازهای گلخانه ای به جو زمین و همچنین ورود زباله به محیط حیوانات و آلودگی آن جلوگیری کرد.

چه حیواناتی در ایران در معرض خطر انقراض هستند؟

یوزپلنگ ایرانی معروف ترین گونه در ایران است که به دلیل از بین رفتن زیستگاه طبیعی خود در خطر انقراض قرار دارد. از دیگر گونه ها می توان به پلنگ ایرانی، گوزن زرد و گوزن ایرانی اشاره کرد که در خطر انقراض قرار دارند.

4.8/5 – (434 امتیاز)

نگهداری از حیوان خانگی ممکن است در ابتدا کمی سخت و ترسناک به نظر برسد و نگرانی های زیادی را برای شما به همراه داشته باشد، اما با دانستن نکات نگهداری از آن می توانید این نگرانی ها را از بین ببرید و از بودن در کنار حیوان خانگی لذت ببرید.

برخی از حیوانات عادات و رفتارهای خاصی دارند، برخی از آنها نیز در هنگام بیماری رفتارهای عجیبی از خود نشان می دهند. همه اینها قابل مدیریت و حل است. فقط باید حیوان خانگی خود را به خوبی بشناسید و رفتارها و عادات او را بشناسید.

برای اینکه بدانید چگونه از حیوانات خود مراقبت کنید، راه حل هایی وجود دارد که در زیر به شما ارائه خواهم داد.

چرا باید از حیوانات خانگی مراقبت کنیم؟

حیوانات خانگی موجودات شیرین و بامزه ای هستند که با بودن در کنار مردم برای هر دو طرف شادی و خوشبختی می آورند. مزایای داشتن حیوانات خانگی و تأثیرات آنها بر کیفیت زندگی بیش از آن است که بتوان در چند دقیقه توضیح داد و نتیجه گرفت. در زندگی امروزی، داشتن حیوان خانگی تقریبا برای همه عادی شده است و هرکسی از آن نگهداری می کند دلیل خاص خود را دارد.

برخی افراد برای فرار از تنهایی به حیوانات خانگی روی می آورند. برخی از افراد به دلیل احساس رفاهی که مراقبت از حیوانات خانگی به آنها می دهد و به دلایل دیگر این کار را انجام می دهند. اما آنچه مهم است این است که تمام تلاش خود را بکنید تا روش های صحیح نگهداری از حیوانات خانگی خود را بیاموزید تا از کار خود پشیمان نشوید و حیوان بیچاره رنج نبرد.

چیزی که باید مراقب آن باشید این است که هرگز نباید از روی هیجان یا میل گذرا از حیوان مراقبت کنید. این حیوانات همچنین احساسات دارند و هنگام مراقبت به صاحب خود وابسته می شوند. بنابراین پشیمانی از نگهداری آنها می تواند آسیب زیادی به آنها وارد کند.

نکات مهم قبل از داشتن حیوانات

راه‌های زیادی وجود دارد که می‌دانید آیا آماده پذیرش حیوان خانگی هستید یا خیر. با توجه به نکات خاصی می توانید بدانید که آیا شرایط نگهداری از حیوانات را دارید یا خیر؟

نکاتی مانند:

از دست ندهید: معرفی 10 مورد از زیباترین گل ها برای تزئین خانه

1) مکان مناسبی برای نگهداری حیوانات داشته باشید

برای اینکه حیوان را همراه خود نگه دارید، باید از محل آن مطمئن باشید. درست است که حیوانات خانگی آموزش دیده و متفاوت از سایر حیوانات هستند، اما همیشه نمی توان آنها را در قفس یا جعبه محبوس کرد.

بنابراین قبل از اجرای آن حتما با خانواده و عزیزانتان در میان بگذارید. چون خیلی ها با این مشکل مشکل دارن و میتونه پت رو اذیت کنه. از طرف دیگر، شما باید هم اندازه و هم موقعیت خانه خود را در نظر بگیرید. به عبارت دیگر، اگر همسایه هایی دارید که به برخی صداها بسیار حساس هستند، ممکن است زندگی مشترک برای شما و حیوانی که انتخاب می کنید کمی سخت باشد.

۲) زمان کافی برای نگهداری از حیوانات داشته باشید

مراقبت از حیوان نیازمند زمان و توجه است. یعنی اگر از آن دسته افرادی هستید که مشغله زیادی دارید و بنا به دلایلی نمی توانید برنامه ریزی درستی داشته باشید و زمان کافی برای خود دارید، بهتر است تصمیم به نگهداری حیوانات خانگی نگیرید.

شما باید برای مراقبت از حیوانات خود وقت بگذارید تا آنها به شرایط جدیدی که در آن قرار می گیرند عادت کنند. از طرفی برخی از آنها مانند سگ و گربه نیاز به آموزش دارند و باید زمان بیشتری به آنها اختصاص داد.

3) مدیریت هزینه

حیوانات خانگی نیاز به توجه و مراقبت اساسی دارند. بنابراین، وظایف خاصی باید به طور منظم و دوره ای انجام شود. این حیوانات رژیم غذایی خاصی دارند و در صورت لزوم باید بررسی یا واکسینه شوند.

از طرفی رژیم غذایی آنها متفاوت است و در صورت بیماری گاهی هزینه های پزشکی و دامپزشکی افزایش می یابد. بنابراین، بهتر است قبل از خرید حیوان خانگی تعیین کنید که آیا می توانید آن را بپردازید یا نه.

از دست ندهید: چگونه 6 وعده غذایی سریع اما خوشمزه درست کنیم

۴) به آلرژی فکر کنید

برخی از افراد به موهای حیوانات حساسیت دارند. اما از وجود آن بی خبرند یا نسبت به آن بی تفاوت هستند. اگر قصد دارید حیوان خانگی داشته باشید قبل از نگهداری حتما به این نکته توجه کنید زیرا اگر بعدا متوجه عوارض آن شدید ممکن است دچار مشکلات و خدای ناکرده هجمه های مختلفی شوید که سلامت شما را به خطر بیندازد.

پست اینستاگرام: چگونه سگ خود را به ترکیه ببریم؟

چگونه از حیوانات مراقبت کنیم

اکنون که تصمیم گرفته اید یک عضو جدید به خانه خود اضافه کنید یا در حال مراقبت از یکی از آنها هستید، چیزی وجود دارد که باید یاد بگیرید تا هر دوی شما را خوشحال و بدون دردسر در خانه نگه دارد. نکاتی که می خواهم بیان کنم بسیار ساده است. بنابراین لازم نیست نگران سخت یا گران بودن آنها باشید:

مهربان باش

برخی افراد فکر می کنند که این موجودات شبیه حیوانات هستند و به همین دلیل درک خوبی از محیط اطراف خود ندارند. البته این طرز تفکر کاملا اشتباه است و جالب است بدانید که حیوانات علاوه بر درک، وابستگی زیادی به محیط خود نیز دارند و محبتی که دریافت می کنند را با رفتار خود نشان می دهند.

حیواناتی مانند سگ و گربه نیاز به توجه و محبت زیادی از سوی صاحب خود دارند و اگر این محبت را دریافت نکنند باعث آسیب و حتی افسردگی آنها می شود. آنها را پیاده روی کنید، با آنها بازی کنید، برای آنها آواز بخوانید و بسیاری از کارهای ساده دیگر را انجام دهید که شما و حیوان خانگی تان را خوشحال می کند.

به سلامت حیوان توجه کنید

حیوانات باید مراقبت و تمیز شوند. آلوده کردن آنها می تواند شما و شما را بیمار کند. از طرفی باید همیشه به نظافت خانه توجه کنید زیرا اگر حیواناتی مانند سگ، گربه، خرگوش و … داشته باشید قطعا خانه شما بدون موهایشان تمیز نخواهد بود.

همچنین سعی کنید اسباب بازی ها و اجسام ریز و درشت را از روی زمین جدا کنید زیرا ممکن است حیوان متوجه آنها نشود و با بلعیدن آنها سلامتی خود را به خطر بیندازد.

به رژیم غذایی آنها توجه کنید

غذای حیوانات خانگی خاص است و نمی توانید به آنها غذا بدهید. شما حتی نمی توانید غذای خود را به آنها بدهید. زیرا ممکن است هضم آنها را مختل کند و برای شما دردسرهای زیادی ایجاد کند. پس حتما برای آنها غذای مخصوص تهیه کنید تا بعدا مشکلی پیش نیاید.

آن را از دست ندهید: 6 راز مهمی که برای داشتن زندگی شاد باید بدانید!

مراقب سلامتی آنها باشید

حیوانات نیاز به توجه و مراقبت دارند. این حیوانات گاهی اوقات نیاز به ویزیت منظم توسط دامپزشک دارند تا سلامت آنها به خطر نیفتد. مراقب باشید انگل نگیرید و واکسن های لازم را به موقع تزریق کنید.

اگر متوجه شدید که حیوان رفتار غیرعادی دارد، زیاد خراش می کند، تشنج و رفتار عصبی شدید نشان می دهد، حتماً به آن توجه کرده و در اسرع وقت آن را نزد دامپزشک ببرید.

پست اینستاگرام: گربه شما چه می خواهد؟ یاد بگیرید که گربه خود را درک کنید (Migonova)

حیوانات خانگی چه عاداتی دارند؟

هر کسی می تواند از هر حیوان ماهری مراقبت کند. البته همه حیوانات را نمی توان به عنوان حیوان خانگی نگهداری کرد. با این حال، برخی از حیوانات نیاز به نگهداری بیشتری نسبت به سایرین دارند.

دانستن عادات مختلف این حیوانات به شما کمک می کند تا راحت تر با آنها ارتباط برقرار کنید و مراقبت از آنها برای شما راحت تر خواهد بود. اکنون شما را با برخی از عادات حیوانات خانگی آشنا می کنم تا در صورت مواجهه با آنها شما را نگران نکنند:

سگ ها

سگ ها به بازی و سروصدا عادت دارند. بنابراین مکان مناسبی برای نگهداری سگ در آپارتمان ها و مکان هایی که حساسیت زیادی به صدا وجود دارد نیست. سگ ها حیواناتی اجتماعی هستند و نیاز به پیاده روی روزانه دارند. باید مراقب باشید که هرگز آنها را در خانه تنها نگذارید. زیرا ممکن است هنگام بازگشت جای قدیمی خود را پیدا نکنید و حال سگتان خوب نباشد.

گربه ها

گربه ها یکی از محبوب ترین حیوانات خانگی در بین صاحبان حیوانات خانگی هستند زیرا ساکت تر هستند و نیاز به فضای زیادی برای نگهداری ندارند. از طرفی رفتار نسبتا معقولی نسبت به سایر حیوانات خانگی دارند. این حیوانات حدود 16 ساعت در روز می خوابند، بنابراین بهترین انتخاب برای کارگرانی هستند که باید برای چند ساعت از خانه و حیوانات خانگی خود دور باشند.

از دست ندهید: وابی سابی چیست؟

همستر

همستر کمتر از سگ و گربه آزار دهنده است. این حیوانات کوچک و زیبا هستند. آنها بو نمی دهند، سر و صدا نمی کنند و قیمت مناسب تری نسبت به سایر حیوانات دارند. فضای ذخیره سازی آنها نیز بسیار کوچک است و نیازی به صرف هزینه زیادی برای نگهداری ندارند.

پرنده ها

کسانی که حوصله و وقت زیادی برای نگهداری از حیوانات ندارند، از پرندگان مراقبت خواهند کرد. این موجودات زیبا و بامزه هستند و نیازی به نگهداری زیادی ندارند. ممکن است برای شما کمی خسته کننده به نظر برسند.

خرگوش ها

خرگوش ها یکی دیگر از حیوانات خانگی محبوب هستند. خرگوش ها را می توان در آپارتمان ها نگهداری کرد. فقط باید از تمیز بودن آنها مطمئن شوید. البته کمی حریص هستند و ضرر زیادی هم به بار می آورند. بنابراین بهتر است قسمت هایی از خانه را که دارای سوراخ ها یا سوراخ های خطرناک هستند به درستی بپوشانید.

ماهی ها

آزاردهنده ترین حیوانی که باید از آن مراقبت کرد ماهی است. در مخزن یا آکواریوم زندگی می کند، سر و صدا ندارد، نیازی به نگرانی از بابت چند ساعت تنها ماندن در روز نیست و غذایش برای صاحبش هزینه زیادی ندارد.

خلاصه

مراقبت از حیوان نیاز به توجه و محبت زیادی دارد. قبل از انتخاب حیوان مناسب با شرایط خود، حتما به شرایط آن توجه کنید تا برای نگهداری از آن مشکلی نداشته باشید. حیوانات بسیار به صاحبان و محل زندگی جدید خود وابسته می شوند. پس اگر شرایط نگهداری از آنها را ندارید نگران نباشید.

یکی از بزرگترین مشکلاتی که امروزه انسان ها را نگران کرده است، خطر انقراض حیوانات است. بنابراین، پس از بررسی دقیق علل انقراض حیوانات، در این مقاله می خواهیم روش های موجود برای جلوگیری از انقراض حیوانات را فهرست کنیم.

روش های جلوگیری از انقراض حیوانات

یکی از متداول ترین روش هایی که برای حفاظت از حیوانات در حال انقراض استفاده می شود، ایجاد پارک های حفاظت شده در قلمرو آنهاست. این پارک ها به طور دائم توسط نگهبانان مسلح محافظت می شوند تا از حیوانات در معرض خطر انقراض داخل پارک در برابر شکارچیان برای کسب سود محافظت کنند. علاوه بر این، محققان و دامپزشکان می توانند این حیوانات را از نزدیک مشاهده کنند و تحقیقات خود را برای یافتن راه های جدیدی برای محافظت از فرزندان این موجودات ادامه دهند. علاوه بر این، یکی دیگر از روش های حفاظت از حیوانات در حال انقراض، پرورش آنها در شرایط حفاظت شده است. به عنوان مثال، گونه ای از کرگدن سفید آفریقایی که در یک پارک حفاظت شده زندگی می کند با استفاده از داروهای بیهوش کننده و هلیکوپتر به پارک دیگری منتقل می شود، جایی که جفت ها آماده جفت گیری و تولیدمثل تحت نظارت دامپزشکان و دانشمندان هستند.

عوامل موثر در انقراض حیوانات

عوامل مختلفی در انقراض حیوانات نقش دارند که بیشتر آنها نتیجه عمل انسان است. آلودگی و گرمایش زمین دو نمونه از این عوامل موثر هستند که هر دو نتیجه پیشرفت صنعتی بشر هستند. انسان با سوزاندن سوخت های فسیلی، مقدار زیادی گازهای گلخانه ای را وارد جو زمین کرده و دمای زمین را افزایش داده است. علاوه بر این، زباله های صنعتی و سایر آلودگی ها نیز وارد طبیعت شده و زندگی انواع جانوران و گیاهان را مختل کرده است. از دیگر عوامل موثر در انقراض حیوانات می توان به شکار بی رویه اشاره کرد که حیوانات مختلفی مانند گاومیش آمریکایی یا سگ های آبی را برای گوشت و پوستشان در آستانه انقراض قرار داده است.

جلوگیری از انقراض حیوانات در ایران

محققان و فعالان محیط زیست ایرانی تلاش های زیادی برای جلوگیری از انقراض گونه های در معرض خطر و حفاظت از آنها انجام داده اند. در کشور ما پارک های ملی حفاظت شده زیادی وجود دارد که مکانی امن برای زندگی و تکثیر گونه های مختلف جانوری فراهم می کند و همچنین این پارک ها مکان های مناسبی برای تحقیقات و ایجاد جاذبه های گردشگری هستند. برای حفاظت از لاک پشت های خلیج فارس، محیط بانان همچنین جوجه های لاک پشت های تازه جوجه ریزی شده را از سواحل جنوبی از جمله جزیره کیش جمع آوری کرده و از آنها مراقبت، محافظت و در دریا رها می کنند.

جدول اطلاعات

در اینجا بیشتر در مورد جلوگیری از انقراض حیوانات صحبت می کنیم.

موضوع جلوگیری از انقراض حیوانات، عوامل انقراض، شکار، بیماری ها و… حیوانات در خطر انقراض، دلفین، یوزپلنگ، پاندا و… تاثیر انقراض، اثرات مخرب بر طبیعت و زندگی انسان، پیشگیری از انقراض، توقف شکار و عدم تجاوز به محیط زندگی حیوانات

حیوانات در خطر انقراض ایران

در سال‌های اخیر در ایران به دلیل از بین رفتن زیستگاه‌های طبیعی، بسیاری از جانوران در معرض انقراض هستند و حتی برخی از آنها به انقراض کامل رسیده‌اند، مانند شیر ایرانی و ببر مازندران که دلیل اصلی انقراض آنها بهره‌برداری بی‌رویه است. . شکار. . امروزه نیز بسیاری از گونه های جانوری ایران در خطر انقراض قرار دارند و فعالان محیط زیست در تلاش برای حفاظت از آنها هستند. معروف ترین این حیوانات در معرض انقراض یوزپلنگ ایرانی است که به نماد ملی ما نیز تبدیل شده است. این حیوان زیبا که برای هر ایرانی یادآور عزت و سربلندی ایران زمین است، متاسفانه به دلیل از بین رفتن زیستگاه طبیعی خود در معرض خطر جدی قرار گرفته است. یکی دیگر از حیواناتی که جلب توجه می کند پلنگ ایرانی است که به دلیل سبک زندگی اسرارآمیز و منزوی، تحقیق و پایش آن دشوار است. همچنین گوزن زرد ایرانی و گوزن ایرانی دو نژاد چهارپایی هستند که به دلیل شکار غیرقانونی و از بین رفتن زیستگاه طبیعی خود در معرض انقراض قرار دارند. در این مورد، جلوگیری از انقراض حیوانات مهم است.

جلوگیری از انقراض حیوانات در سراسر جهان

همانطور که در بالا گفتیم، بهترین و موثرترین راه برای محافظت از حیوانات در معرض خطر، همانطور که محققان پیشنهاد می کنند، حفاظت از محیط زیست آنهاست. حیوانات برای تولید مثل و تغذیه به قلمرو نیاز دارند و دانشمندان به بهترین وجه می توانند این حیوانات را در محیط های حفاظت شده مانند پارک های ملی و ذخایر مشاهده کنند. اما یکی از بزرگترین خطراتی که حیوانات را تهدید می کند نیروی جاذبه است که حتی انسان ها را نیز درگیر می کند و تاکنون راه حل مناسبی برای جلوگیری از آن پیدا نشده است و هر سال وضعیت بدتر می شود. یکی از راه های پیشنهادی برای کاهش گرمایش زمین، استفاده کمتر از سوخت های فسیلی و کاهش سطح گازهای گلخانه ای در جو است.

جلوگیری از انقراض حیوانات کمیاب

گاهی اوقات تعداد گونه های جانوری آنقدر کاهش می یابد که حفاظت از آنها در پارک های ملی دشوار می شود. در این موارد، دانشمندان از ابزارهای دیگری استفاده می کنند. یکی از راه حل ها نگهداری این حیوانات در باغ وحش ها و سایر محیط های حفاظت شده مشابه است. در این شرایط، محققان و دانشمندان حیوانات را تحت نظارت شدید قرار داده و تمام تلاش خود را صرف ایجاد شرایط پرورش و افزایش تعداد این حیوانات می‌کنند تا سپس بتوانند این حیوانات را در زیستگاه‌های طبیعی خود رها کنند تا جمعیت این منطقه افزایش یابد. به حالت اولیه خود برمی گردد.

جلوگیری از انقراض حیوانات چه فایده ای برای انسان دارد؟

خوب، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چرا باید از حیوانات در حال انقراض محافظت کنیم و چه مزایایی برای ما دارند. در پاسخ به این سوال باید گفت که حیوانات و گیاهان در بسیاری از موارد برای انسان مهم هستند و از بین رفتن یک گونه گیاهی یا جانوری می تواند عواقب بدی برای انسان داشته باشد. به عنوان مثال ماده جدیدی در یکی از گیاهان در حال انقراض کشف می شود و می تواند به انسان در درمان سرطان کمک کند و از بین رفتن این گونه می تواند عواقب فاجعه باری برای انسان داشته باشد. علاوه بر این، هر گونه جانوری دارای ژن های خاص خود است و برای دانشمندان ژنتیک و زیست شناسی مهم است که این ژن ها را برای نسل های آینده حفظ کنند.

راه های محافظت از حیوانات

هر یک از ما مردم عادی می توانیم در حمایت از حیوانات در حال انقراض سهیم باشیم و به فعالان و محققان محیط زیست کمک کنیم. ما برای محافظت از حیوانات در حال انقراض نیازی به انجام کارهای خارق العاده نداریم، می توانیم با انجام چند کار ساده به این زندگی کمک کنیم. در زیر برخی از این روش های ساده آورده شده است.

مراقب محصولاتی که می خریم باشیم

یکی از ساده ترین راه ها برای حفاظت از محیط زیست و گونه های در حال انقراض، استفاده نکردن از محصولاتی است که تولید آنها به حیات وحش آسیب می زند یا آلودگی آنها برای محیط زیست خطرناک است. به عنوان مثال، بسیاری از محصولات شوینده در فرمول های خود از مواد مضر برای محیط زیست استفاده می کنند و این مواد همراه با فاضلاب وارد دریاها می شوند و جان حیوانات دریایی را به خطر می اندازند.

از روغن پالم استفاده نکنید

روغن پالم روغنی است که در بسیاری از محصولات غذایی و آرایشی استفاده می شود. این روغن از درختان خرما به دست می آید و تولید آن بسیاری از جنگل های استوایی را از بین برده و جان بسیاری از حیوانات این محیط را به خطر انداخته است.

ذخیره انرژی

با صرفه جویی در مصرف انرژی، به ویژه برق، می توان از احتراق بیش از حد سوخت های فسیلی مانند نفت و زغال سنگ که گازهای زیادی را وارد جو می کند، جلوگیری کرد. این طول عمر همچنین گرمایش جهانی را کند می کند و از محیط زیست برای بسیاری از حیوانات محافظت می کند.

برای بازیافت

بازیافت محصولات مختلف از ورود مقدار زیادی زباله به محیط زیست جلوگیری می کند. این زباله ها به ویژه زباله های پلاستیکی برای مدت طولانی در طبیعت باقی می مانند و به دلیل پایداری زیاد تجزیه نمی شوند، محیط زندگی را آلوده کرده و جان آنها را به خطر می اندازند.

شما می توانید با استراحت روی حیوانات بهترین کمک را به آنها ارائه کنید!

چرا باید از حیوانات محافظت کنیم؟

ما انسانها به عنوان موجودات برتر و باهوش باید نسبت به سایر حیوانات احساس مسئولیت کنیم و از آنها در برابر مشکلاتی که برای آنها ایجاد کرده ایم محافظت کنیم. یکی از دلایل مهمی که ما باید از حیوانات محافظت کنیم، حفظ تعادل زنجیره غذایی و عدم ایجاد اختلال در آن است. وقتی یک گونه حیوانی منقرض می شود، همه موجودات در محدوده بالا و پایین خود را تحت تأثیر قرار می دهد. با حذف یک گونه از زنجیره غذایی، گونه هایی که طعمه آن گونه محسوب می شوند، افزایش شدید جمعیت خود را تجربه می کنند و تعادل کل زنجیره را به هم می زند.

سوالات متداول

چرا باید از انقراض حیوانات جلوگیری کنیم؟

زیرا با از بین رفتن یک گونه جانوری، تعادل محیط به هم می خورد و کل زنجیره غذایی تحت تاثیر از بین رفتن آن قرار می گیرد که عواقب غیر قابل قبولی در پی خواهد داشت.

راه های جلوگیری از انقراض حیوانات چیست؟

حفاظت از گونه های در حال انقراض در پارک ها یا ذخایر ملی و همچنین حفظ این گونه ها در مراکز تحقیقاتی و باغ وحش ها برای مطالعه بیشتر و کمک به تکثیر آنها.

چگونه از انقراض حیوانات جلوگیری کنیم؟

با صرفه جویی در مصرف انرژی و بازیافت می توان از ورود گازهای گلخانه ای به جو زمین و همچنین ورود زباله به محیط زیست حیوانات و آلودگی آنها جلوگیری کرد.

کدام حیوانات در ایران در خطر انقراض هستند؟

یوزپلنگ ایرانی مشهورترین گونه ایران است که به دلیل از بین رفتن زیستگاه طبیعی خود در معرض انقراض است. از دیگر گونه ها می توان به پلنگ ایرانی، گوزن زرد و گوزن ایرانی اشاره کرد که در خطر انقراض قرار دارند.

4.8/5 – (427 امتیاز)

حیوانات دوستان خوبی برای انسان هستند اما زمانی که تصمیم به داشتن حیوان خانگی دارید باید نکات زیادی را بدانید و این نکات را در خانه رعایت کنید تا حیوان خانگی شما سالم باشد و آسیب نبیند. که نیاز به محافظت و مراقبت دارد و حیوان عضوی از خانواده شما می شود. در این صورت توصیه می کنیم قبل از تصمیم گیری برای نگهداری از حیوانات این مقاله را مطالعه کنید.

نکاتی که قبل از نگهداری از حیوانات خانگی باید بدانید

مراقبت از هر حیوان خانگی مانند گربه، سگ، خرگوش، ماهی، همستر و انواع پرندگان با یکدیگر متفاوت است، اما همه این حیوانات نیاز به مراقبت و توجه ویژه دارند. قبل از نگهداری حیوان خانگی بهتر است بدانید که برخی از حیوانات به خصوص سگ و گربه اصیل در شرایط نامساعدی به دنیا می آیند. در شرایط نامناسب برای تولید بیشتر و فروش بقیه. بنابراین، پیشنهاد می کنیم از خرید حیوانات خانگی خودداری کنید و آنها را به عنوان سرپرست نگهداری کنید.
چنین حیواناتی را می توانید در بسیاری از سایت ها و پیج های اینستاگرامی که نیاز به مراقبت دارند پیدا کنید و از آنجایی که شما از آنها مراقبت کرده اید، مسئولیت نگهداری از آنها بر عهده شماست. شما مانند یک کودک هستید
به یاد داشته باشید که برخی از حیوانات در آب و هوای خاصی زندگی می کنند و همه شرایط برای زندگی آنها مناسب نیست. به عنوان مثال، هاسکی ها به هوای سرد نیاز دارند و مناطق گرم و خشک برای آنها مناسب نیست. توصیه نمی کنیم اگر به مو یا حیوان خانگی حساسیت دارید، آن را بپذیرید، زیرا حیوانات مانند انسان احساساتی دارند و ممکن است افسرده شوند. غذا را در خانه تهیه و تولید کنید. این روش کمک زیادی به کاهش هزینه حیوان می کند.

1. یک گربه نگه دارید

گربه بسیار مهربان و مسلط است و خود را در مرکز و دیگران را کنار می بیند، اما این موجود به قدری مهربان و مهربان است که به سرعت خود را در قلب شما جای می دهد و برای همیشه عضوی از خانواده شما می شود. سن یک گربه بین 13 تا 16 سال است، بنابراین بهتر است یک گربه زیر دو سال را به فرزندی قبول کنید تا به شما عادت کند. بر خلاف سگ ها، گربه ها بیشتر از انسان ها به محیط خود عادت می کنند و تغییر محیط باعث استرس آنها می شود. بهتر است آنها را دور نگه دارید. گربه را رها کن همچنین برای مراقبت از گربه خود توصیه می کنیم که هرگز گیاهان سمی را داخل خانه قرار ندهید و بهتر است روی هر گلدانی که به دست می آورید کمی تحقیق کنید، زیرا گربه ها عاشق گاز گرفتن هستند و می خورند. گیاهان اگر گربه را به عنوان حیوان خانگی نگهداری می کنید، هرگز آن را در حیاط یا بیرون از خانه نگذارید. حیوانات خانگی معمولاً سیستم ایمنی ضعیف تری نسبت به حیوانات در فضای باز دارند و تنها گذاشتن آنها می تواند برای گربه یا حتی شما مشکلاتی ایجاد کند. در واقع، برخلاف سگ، گربه نیازی به ترک خانه ندارد و تا زمانی که غذای او در دسترس باشد، گربه شما نازپرورده و دوست داشتنی خواهد ماند. معمولا گربه ها در بلوغ کمی عصبی می شوند و عقیم کردن یا یافتن شریک زندگی آنها را آرام تر و مطیع تر از قبل می کند. . برخی از گربه ها نیازی به اسباب بازی یا مکانی برای خواب ندارند و ممکن است ساعت ها با یک توپ، کیسه پلاستیکی یا توپ پنبه ای بازی کنند و تخت گران قیمتی را که خریداری کرده اید نادیده بگیرند و ترجیح دهند در مقوا بخوابند. جعبه
گربه ها معمولاً 18 ساعت در روز می خوابند و بقیه روز را صرف غذا خوردن، استراحت و بازی می کنند و می توانند بدون شما زندگی خود را بگذرانند. اگر به یک سفر یک هفته ای می روید، اگر غذای گربه شما آماده باشد، این موجود خودش مراقب زندگی خود خواهد بود. آنها نیازی به شستن، تمیز کردن و موقعیت خود ندارند، آنها توالت مخصوص به خود را دارند. در این صورت نیازی به خرید شامپوهای گران قیمت نیست.
در پایان به یاد داشته باشید که نژاد گربه ها در تحرک و بازیگوشی آنها تاثیر دارد. به عنوان مثال، اگر به گربه بازیگوش علاقه ندارید، گربه ایرانی انتخاب بهتری خواهد بود. اما بهتر است این مشکل را با جزئیات بیشتری بررسی کنید.

2. مراقب سگ باشید

نگهداری از سگ از نگه داشتن گربه مسئولیت پذیرتر است. سگ بسیار به انسان وابسته است و همراه وفادار شما باقی خواهد ماند. اگر فکر می کنید مراقبت از سگ فقط به معنی غذا دادن به آن است، توصیه می کنیم به ادامه مقاله توجه کنید.
سگ ها نژادهای مختلفی دارند و توصیه می کنیم برای مراقبت از هر کدام با دامپزشک مشورت کنید، زیرا وجود دارد. چند سگ در خانه پتی
اگر می خواهید سگی را در خانه نگهداری کنید باید آموزش های لازم را به او بدهید. به عنوان مثال، به او نشان دهید کجا به دستشویی برود و او را تشویق کنید که هر کاری که لازم است برای به یاد آوردن چیزها و تبدیل آن به یک عادت انجام دهد. 40 روز باید شیر مادرشان را بخورند و با او رشد کنند، در غیر این صورت تربیت سگ برای شما سخت خواهد بود و سیستم ایمنی ضعیفش ممکن است مشکلاتی ایجاد کند. بنابراین برای رعایت اصول بهداشتی حتما سگ خود را هر چند ماه یکبار برای معاینه نزد دامپزشک ببرید تا دچار بیماری های جدی نشود. این بیماری ها مشابه بیماری های قلبی هستند، اما توصیه می کنیم در این مورد با پزشک خود مشورت کنید. خوشبختانه سگ ها از آب نمی ترسند، بنابراین حمام کردن آنها آسان است، اما توصیه می کنیم در صورت داشتن مشکلات روحی و جسمی با دامپزشک مشورت کنید.

3. ماهی را نگه دارید

آیا به دنبال یک حیوان خانگی ساکت هستید که خانه شما را خراب نکند؟ ماهی گرفتن! اما بهتر است بدانید که طول عمر ماهی ها کوتاه است و اگر احساس وابستگی شدید دارید بهتر است از پرورش ماهی صرف نظر کنید. در واقع یکی از دلایل مرگ زودرس ماهی قرمز انقباض کوچکی است که باعث افسردگی آنها می شود. در ضمن دمای آب برای نگهداری ماهی بسیار مهم است.
جالب است بدانید ماهی ها استرس دارند. توصیه می کنیم در آکواریوم فیلتر هوا و روکش هایی از سنگ ها و گیاهان قرار دهید تا در صورت استرس بتواند به خوبی نفس بکشد و در بین سنگ ها پنهان شود.
برای نگهداری ماهی باید هر از چند گاهی آکواریوم را تمیز کنید. این کار ماهی شما را سالم نگه می دارد. در واقع کمبود اکسیژن سلامت ماهی را به خطر می اندازد و یکی از نشانه های آن تنفس ماهی در سطح آب است.
حتما آکواریوم را در مکانی مناسب و دور از دسترس کودکان خردسال قرار دهید. یا دیگران حیوانات خانگی همچنین به یاد داشته باشید که برخی از ماهی ها گوشتخوار هستند و می توانند ماهی های دیگر را بخورند. در این صورت حتما قبل از تهیه ماهی تحقیق بیشتری کنید.
ماهی ها هم غذای خشک مخصوص به خود را دارند. اما اگر می خواهید به این حیوان لال و ساکت غذای تازه بدهید توصیه می کنیم با دامپزشک مشورت کنید تا به هضم ماهی آسیبی وارد نشود.

4. نگهداری از خرگوش

خرگوش ها موجودات بسیار مهربانی هستند که دوستان خوبی برای شما خواهند شد. خرگوش ها نیاز به نوازش و توجه دارند و توصیه می کنیم برای جلوگیری از بروز مشکل آنها را به طور مرتب نزد دامپزشک ببرید. خرگوش ها نیز مانند بسیاری از حیوانات از افسردگی رنج می برند و باید به آن نیز توجه کنید. اگر می خواهید به این حیوان حساس غذای تازه بدهید حتما با دامپزشک مشورت کنید تا دستگاه گوارش آن آسیب نبیند.
خرگوش ها به مرور زمان رشد می کنند و به فضای بیشتری نیاز دارند. خرگوش های مینیاتوری عمر کوتاهی دارند و برای جلوگیری از پرورش این حیوانات در شرایط نامناسب بهتر است از خرید آنها خودداری کنید. اما قبل از هر چیز خرگوش را به موقع واکسینه کنید تا حیوان مورد علاقه شما آسیبی نبیند.

5. مراقب پرندگان باشید

پرندگان خانگی مختلفی وجود دارند که رفتارهای متفاوتی دارند و بهتر است قبل از خرید پرنده مراقب وضعیت خود باشید. به عنوان مثال، اگر به آرامش و سکوت نیاز دارید، سراغ پرندگان پر سر و صدا نروید و اگر به پرندگان باهوش علاقه دارید، توصیه می کنیم در مورد هر کدام از آنها تحقیق کنید.
پرندگان به آرامش و آرامش نیاز دارند. او باید بداند که همه پرندگان به آزادی و پرواز نیاز دارند، پس باید به او اجازه دهید ساعت ها پرواز کند یا در خانه پرسه بزند. در غیر این صورت ممکن است پرنده شما افسرده باشد و عمر کوتاهی داشته باشد.
غذای برخی از پرندگان با یکدیگر متفاوت است. به عنوان مثال کاسکو عاشق غلات و میوه های تازه است و مرغ عشق ها به ارزن و تخمه آفتابگردان توجه بیشتری دارند. البته ممکن است طعم پرنده شما در طول زمان تغییر کند، اما توصیه می کنیم که غذا برای بدن پرنده شما مضر نباشد. آنها از توجه شما قدردانی خواهند کرد و ممکن است در کنار افراد خاصی احساس ناراحتی کنند و برای برقراری ارتباط به زمان نیاز داشته باشند. اما پرندگان بسیار مهربان هستند و به شما آرامش می دهند.

6. مراقبت از خوکچه هندی و همستر

خوکچه هندی و همستر موجودات بسیار بامزه و سرگرم کننده ای هستند که حیوانات خانگی ایمن می سازند. اما توصیه می کنیم این حیوانات کوچک را به کودکان زیر 5 سال پیشنهاد نکنید زیرا نیاز به مراقبت دارند. در واقع خوکچه هندی و همستر به گونه خود وابسته هستند و علاقه زیادی به تشکیل خانواده دارند. توصیه می کنیم خوکچه هندی و همستر کمتر از 10 هفته نداشته باشید، زیرا سیستم ایمنی آنها ضعیف است. او واقعا غذا را دوست دارد و می تواند همه چیز را ببلعد. . بنابراین توصیه می کنیم قفسی که برای این حیوان تهیه می کنید همیشه تمیز باشد و هرگز از خاک اره استفاده نکنید. همچنین سعی کنید همیشه یک کاسه آب تمیز در دسترس این حیوان شایان ستایش قرار دهید تا تشنه نشود.

5
/
5
(
1
7575759999888 امتیاز
)

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا