چطور از ایران فرار کنیم


سلام

می خواهم از این فلات لعنتی که ایران است فرار کنم.

یکی به من گفت اگر می‌توانی با قایق به استرالیا بروی، پس وقتی پیاده شدی، برو ساحل و بگو من یک آتئیست هستم و رژیم اسلامی ایران این را فهمیده و می‌خواهد مرا بکشد. بعد از آن به شما اجازه می دهند در استرالیا زندگی و کار کنید، اما در ابتدا از شما حمایت می کنند تا بتوانید شروع کنید و مجبور نباشید کار اشتباهی انجام دهید.

میخواستم بگم امکان نداره با قایق از اینجا به استرالیا برم ولی اگه برم از گارد ساحلی استرالیا که منتظرن یکی منو ببینه فرار میکنن تا بهشون شلیک کنم یه موضوع دیگه. . موضوع.

می خواستم این را بدانم: اگر به یک سفر توریستی به استرالیا بروم، می توانم به پلیس بروم و به آنها بگویم که بله، من یک ملحد (الکی) هستم و رژیم ایران متوجه شده و می خواهد من را دستگیر کند و بکشد. من می خواهم. میشه؟؟؟




۱۲۸۹۰۶۹





۲۶


نظر




۲۶


نظر

استاد دانشکده حقوق، الهیات و علوم سیاسی دانشگاه تهران می گوید: مردم به جای مهاجرت از کشور «فرار» می کنند.

رویداد۲۴: استاد حقوق، الهیات و علوم سیاسی دانشگاه تهران می گوید: مردم به جای مهاجرت از کشور «فرار» می کنند.

ایازی:

* اوضاع به قدری خراب است که به جای مهاجرت باید بگوییم مردم برای آرامش از کشور «فرار» می کنند.

*دقیقاً به همین دلیل است که بسیاری از کشورهای جهان پایه های ایران ستیزی و ایران هراسی را گذاشته اند.

*در واقع بیگانگان خبیث نادیده گرفتن مردم را ابزاری برای تهدید و محدودسازی ایران می دانند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان

اپلیکیشن برترین ها

را نصب کنید.

در یک وبینار آموزشی رایگان بیاموزید که چگونه از خانه فقط با یک تلفن همراه 5 تا 20 میلیون دلار در ماه کسب کنید.

با تضمین کیفیت و گارانتی

پرداخت اقساطی توسط متخصص مجرب

ایمپلنت با 15 سال گارانتی 8.5 میلیون تومان



اشتراک گذاری

آیا هیچ سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با بهترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از ساعت 8 صبح تا 12 بعد از ظهر حتی در روزهای تعطیل رسمی

سراسر کشور: 9099070354

    

آیا فرار از خانه سخت است؟ چگونه می توانم از خانه فرار کنم و کجا باید بروم؟ وقتی احساس می کنیم راهی جز فرار از خانه نداریم، طبیعی است که این سوال در ذهنمان ایجاد شود. خانه و خانواده با همه چیزهای خوبی که در خود دارند، گاهی برای برخی از ما به محیطی غیرقابل تحمل تبدیل می شوند. در این شرایط فرار اولین راه حلی است که به ذهن می رسد. اما فرار از خانه مشکلات خاص خودش را دارد. مثلاً بعد از فرار کجا می خواهید بروید؟ چگونه هزینه های زندگی خود را تامین خواهید کرد؟ و بسیاری از سوالات دیگر در ابتدا ذهن ما را به خود مشغول خواهند کرد.

اگر نتوانیم پاسخ درستی برای این سوالات پیدا کنیم، فرار از آنها دشوار و خطرناک خواهد بود. در این شرایط یک معضل بزرگ پیش روی شما قرار دارد. از یک سو، تحمل شرایط زندگی در خانه دشوار شده است. و از طرف دیگر، نشت ترسناک به نظر می رسد. به همین دلیل است که می خواهیم در این مقاله در مورد فرار صحبت کنیم. راه حل مفید دیگر کمک گرفتن از مشاور متخصص است. مشاوران با دانش و تجربه ای که دارند می توانند به شما در اتخاذ بهترین تصمیم در این شرایط کمک کنند.

فرار از خانه

همه ما دوست داریم خانواده ای خوب و شاد داشته باشیم. بیایید زندگی کنیم و با آنها وقت بگذرانیم. اما همه افراد آنقدر خوش شانس نیستند که چنین خانواده ای داشته باشند. متأسفانه، برای بسیاری از نوجوانان و جوانان، خانه محلی ناامید کننده و دردناک است. اعتیاد به مواد مخدر، خشونت خانگی، طلاق والدین، تعصب، فقر و بیماری روانی از جمله دلایل فرار مردم از خانه است. البته ماندن فرزندان در خانواده ای که حتی یکی از این مشکلات را تجربه می کند سخت است. اما فرار دردی را دوا نمی کند. اگر با این جمله مخالف هستید، ادامه این مقاله را حتما بخوانید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد راه های رفع تعارضات خانوادگی کلیک کنید.

سبک زندگی پس از فرار

سوال اصلی این است: “پس از فرار به کجا بروم؟” » پس قبول دارید که قبل از هر کاری باید در مورد زندگی بعد از پرواز صحبت کنیم. فرار از اولین قدم مزایای خود را دارد. از نیازهای والدین راحت می شوید. یا شاید مشکلات زندگی در یک محیط خطرناک پایان یابد. اما بسیاری از مشکلات آغاز خواهد شد. از جمله مشکلاتی که بعد از فرار خود را درگیر آن می بینید.

حتما به صفحه اینستاگرام مندان نو و کانال تلگرام مندان نو سر بزنید.

فرار از خانه و بی خانمانی

واقعیت این است که پس از فرار جایی برای زندگی وجود ندارد. بنابراین اولین مشکل جدی ما بی خانمانی است. فکر می کنید برای چند روز می توانید روی دوستان و خانواده خود حساب کنید؟ مطمئنی ازت استقبال میکنن؟ یا حداقل شما را به خانواده باز نمی گردانند؟

علاوه بر این، شما به سن قانونی نرسیده اید که بتوانید معامله کنید و خانه ای برای خود اجاره کنید. خوابیدن در ماشین یا پناه گرفتن در باندهای اشتباه یکی از بزرگترین و اولین خطراتی است که خود را متوجه شما خواهد کرد. در واقع آمار نشان می دهد که بسیاری از دختران و پسران فراری مجبورند برای حل مشکل بی خانمانی خود به گروهک ها بپیوندند. این گروه ها علاوه بر اینکه مکانی برای استراحت و غذا برای شما فراهم می کنند، خواسته های زیادی نیز از شما خواهند داشت.

برای آشنایی بیشتر با عواقب فرار دختران از خانه اینجا را کلیک کنید.

?مشکلات حقوقی مربوط به فرار از منزل

اول از همه، همکاری با گروه های اشتباه، شما را با مشکل قانونی مواجه می کند. علاوه بر این، خانواده شما ممکن است به دنبال شما باشند و در بسیاری از جاها پلیس ممکن است به دنبال شما باشد. ساختن داستان بد، داشتن سابقه دستگیری یا حتی زندانی شدن از جمله مشکلاتی است که بسیاری از نوجوانان به دلیل همکاری با گروه های اشتباه درگیر آن می شوند.

?درآمد مورد نیاز برای زندگی

یک چالش جدی پس از فرار شما که باید به دقت در مورد آن فکر کنید این است که چگونه می خواهید زندگی خود را از سر بگیرید؟ آیا پول کافی برای پرداخت مسکن، غذا، مراقبت های بهداشتی و بسیاری از هزینه های دیگر را بدون نگرانی دارید؟ آیا شغلی را می شناسید که به شما امکان کسب درآمد را بدهد؟

طرد شدن و تنهایی پس از فرار

یک واقعیت بسیار تلخ این است که جامعه نسبت به پسران و دختران فراری نگاه منفی دارد. وقتی تصمیم به فرار از خانه می‌گیرید، باید بپذیرید که تا آخر عمر مقید به قضاوت‌های دیگران خواهید بود. بسیاری از اعضای جامعه ما از تماس با این افراد اجتناب می کنند. دوستی، خرید و فروش و به خصوص ازدواج به طور کلی برای شما مشکلات زیادی ایجاد می کند. بنابراین، جدای از اینکه کجا بروید و چگونه مخارج زندگی خود را تامین کنید، از خود بپرسید که آیا می توانید طرد شدن توسط اطرافیانتان را تحمل کنید.

وسایل مورد نیاز برای فرار از خانه

اگر با وجود تمام خطرات همچنان می خواهید از خانه فرار کنید، باید فهرستی از موارد مورد نیاز برای فرار از خانه تهیه کنید. برای این کار ابتدا باید مشخص کنید که قرار است کجا بروید؟ چه امکاناتی در آنجا وجود دارد؟ اگر مشکلی پیش آمد راهی برای بازگشت وجود دارد؟ آیا جای امنی برای استراحت و خواب وجود دارد؟ غذای خود را از کجا باید تهیه کنید؟ چقدر پول برای این سفر ناشناخته نیاز دارید؟ در صورت جیب بری و سارق چگونه از خود و وسایل خود مراقبت کنیم؟ و….

در واقع، تجهیزات مورد نیاز برای فرار از خانه به عوامل مختلفی بستگی دارد که باید پیش بینی کنید. عدم توجه به این عوامل شما را به دردسر می اندازد.

مزایا و معایب فرار

هر زمان که باید تصمیم مهمی بگیریم، باید مزایا و معایب هر گزینه را با هم در نظر بگیریم و سپس برای آنها تصمیم بگیریم. در مورد فرار هم همینطور. تا اینجا مشکلاتی که در صورت فرار با آن مواجه خواهید شد را با هم مرور کردیم. آیا برای آنها آماده اید؟ آیا برای هر کدام از آنها راه حلی دارید؟

حالا سعی کنید فواید فرار را فهرست کنید. برای مثال، ممکن است خوشحال باشید که دیگر درگیر تعهدات خانوادگی نیستید. یا فکر کنید بالاخره به استقلال و زندگی شخصی تان می رسید. همه چیزهای خوبی که هنگام فرار از خانه به ذهنتان می رسد و همچنین تمام مشکلاتی که وجود دارد را یادداشت کنید و اکنون فکر کنید: (آیا فرار و چیزهای خوب آن واقعا ارزش مشکلاتی را دارد که با آن مواجه خواهید شد؟)

برای آشنایی بیشتر با عواقب فرار کلیک کنید.

راه حل های دیگر به جز فرار

فرار از خانه سختی ها و مشکلات خاص خودش را دارد. با این حال، گاهی اوقات ماندن در کنار خانواده بسیار دشوار است. زندگی در کنار نیازهای آنها گاهی غیرقابل تحمل است. یا شاید مشکلاتی داریم که چاره ای جز فرار از آن نداریم. در این شرایط چه باید کرد؟ دوباره این سوال پیش می آید: چگونه می توانم از خانه فرار کنم و کجا بروم؟ در این شرایط بهتر است راه حل های جایگزین را امتحان کنید.

صحبت

اولین قدم برای حل مشکلات خود با خانواده صحبت کردن با آنهاست. البته صحبت کردن آداب و اصول خاصی دارد که باید رعایت کنید. در غیر این صورت از حرف های خود نتیجه ای نخواهید گرفت. بهتر است گفتگوی خود را با همدلی شروع کنید و به آنها بگویید که می دانید چقدر شما را دوست دارند و چه دغدغه هایی برای شما دارند. سپس در مورد احساسات خود صحبت کنید:

(می دانم که می ترسی صدمه ببینم، اما من هم همینطور…) (ممنونم برای تمام زحمت هایی که از من می کشی؛ اما من می خواهم…). سعی کنید کل مکالمه را با این فرمول مدیریت کنید. به یاد داشته باشید، اگر می خواهید آنها با شما کنار بیایند، باید احساس کنند که شما نگرانی های آنها را درک می کنید. برای آشنایی بیشتر با روش های حل اختلاف با والدین کلیک کنید.

آرزوهایت را خرد کن

گاهی اوقات بین آنچه کودکان می خواهند و آنچه والدین فکر می کنند فاصله زیادی وجود دارد. مثلاً اگر می خواهید اجازه بدهید تنها بیرون بروید، اما خانواده اجازه نمی دهند، بهتر است مطابق میل خود غذا بخورید. به یاد داشته باشید که در این شرایط، والدین هرگز با درخواست شما به یکباره موافقت نمی کنند.

مثلاً از آنها بخواهید که اجازه دهند فرد مورد اعتمادی مانند خواهرتان شما را همراهی کند یا از آنها بخواهید که شما را همراهی کنند اما کمی دور شوند. از آنجایی که با مخالفت خانواده روبرو هستید، این بدان معناست که هنوز باید از انجام تکالیف خود بکاهید. وقتی روی قسمت اول به توافق رسیدند، بگذارید زمان بگذرد. پس از مدتی، قسمت بعدی درخواست خود را ارسال کنید.

روی اهداف خود تمرکز کنید

با وجود تمام مشکلات و رنج هایی که تجربه می کنید، قطعا یک نکته مثبت در خانه وجود دارد که از طریق آن می توانید شرایط را تغییر دهید. خود را باور داشته باشید و بدانید که نیروی بسیار قدرتمندی در درون شما وجود دارد که می تواند هر آرزویی را محقق کند. بسیاری از افراد بزرگ در شرایط نامساعد موفق شده اند به موفقیت های بزرگی دست یابند. هدفی تعیین کنید و روی آن تمرکز کنید.

کمک بگیرید

اگر شما و اعضای خانواده تان اصلا به توافق نرسیدید، بهترین راه این است که از شخص ثالث کمک بگیرید. برای کمک روی چه کسی در خانواده خود می توانید حساب کنید؟ با همان اصولی که گفتیم با او صحبت کنید و از او بخواهید در مورد احساسات شما با خانواده تان صحبت کند.

با یک مشاور صحبت کنید

زمانی که تصمیم به فرار می گیرید، یکی از مهم ترین راه حل ها کمک گرفتن از یک مشاور است. مشاوران با دقت و بدون قضاوت گوش می دهند و به شما در حل مشکلات کمک می کنند. در صورت امکان راه حل مشکلات را به شما آموزش می دهند و در صورت لزوم سعی می کنند با استفاده از جلسات خانواده درمانی در مورد آنها با خانواده صحبت کنند. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

✅ از مراکز اجتماعی کمک بگیرید

مجبور کردن دختران به ازدواج با کسی که آنها نمی خواهند. ضرب و شتم؛ اعتیاد و بسیاری از مسائل جدی دیگر نیز ممکن است دلیل فرار شما از خانه باشد. گاهی واقعیت این است که دیگر نمی‌توانی شرایط خانه را تحمل کنی و بودن در آن شرایط از فرار مضرتر است. اگر در این شرایط هستید، بهتر است راه مناسب تری را انتخاب کنید تا فرار. در این مواقع کمک گرفتن از مراکز اجتماعی مانند اورژانس اجتماعی یا پناهگاه ها بسیار بهتر از پریدن به داخل آب و فرار ناگهانی است.

آیا کسی هست که با او از خانه فرار کند؟

با گسترش صفحات ارتباطی و مجازی، به راحتی می توان افرادی را با مشکلات و دغدغه های مشابه پیدا کرد. اما تشخیص واقعی یا جعلی بودن این کاربران مجازی چندان آسان نیست. بسیاری از باندهای آدم ربایی و سودجویان می دانند که می توانند با وعده ها و همدردی افراد ناامید را به دام بیاندازند. بسیاری از این افراد در نقش یک قربانی به شما نزدیک می شوند و به آنچه می خواهند می رسند. هر ساله تعداد زیادی پسر و دختر به مقاصد مختلف توسط این افراد ربوده می شوند. بنابراین هرگز نمی توانید به افرادی که در صفحات مجازی در مورد چنین موضوعاتی پیام یا درخواست ارسال می کنند اعتماد کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد حل اختلافات با والدین کلیک کنید.

آخرین کلمه

هرکسی دلایل خاص خود را برای فرار از خانه دارد. شما هم برای گرفتن چنین تصمیمی سختی های زیادی را پشت سر گذاشته اید و برون رفت از شرایط فعلی را بهترین انتخاب ممکن می دانید. اگر خواندن این مقاله دیدگاه شما را نسبت به این موضوع تغییر نمی دهد، بدانید که تجربه و دانش بسیار کمی در مورد دنیای اطراف خود دارید. توصیه می کنیم ادامه مطلب را بخوانید و با اهل فضل و دانش مشورت کنید. بهتر است اگر فرصتی برای برقراری ارتباط با یک مشاور داشته باشید، این افراد در بهبود وضعیت شما کمک بزرگی به شما خواهند کرد.

برای دریافت مشاوره فرار می توانید در هر ساعت از شبانه روز برای مشاوره تلفنی با شماره 02191002360 و یا با تلفن ثابت 9099070354 تماس بگیرید تا با بهترین متخصصان مرکز مشاوره روانشناسی مندان نو ارتباط برقرار کنید.

سوالات متداول

فرار کردن چه مشکلاتی دارد؟

بی خانمانی و نداشتن مسکن، طرد شدن توسط دیگران و درگیری های قانونی مهم ترین پیامدهای فرار است.

بعد از فرار به کجا بروم؟

در واقع اولین و مهمترین مشکل فرار این است که جایی برای رفتن ندارید. پس بهتر است به جای فرار از وسایل دیگر استفاده کنید.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا