چطور از اصالت کالا مطمئن شویم

به گزارش سایت طلا، موضوع گارانتی و خدمات پس از فروش برای خریدار در هنگام خرید محصول حائز اهمیت است. از تلفن و تبلت گرفته تا تلویزیون و هر وسیله دیگری که قرار است هزینه زیادی برای آن بپردازیم.

البته به دلیل شرایط خاص کشور و اعمال تحریم های اقتصادی علیه کشورمان، شرکت های گارانتی بین المللی حضور دائمی در ایران نداشتند. به همین دلیل برخی تصور می کنند که گارانتی یا نداشتن دستگاه خارجی مهم نیست و این موضوع صرفاً یک سرویس تشریفاتی است که برخی شرکت های نامعتبر برای دریافت پول بیشتر ارائه می دهند. همچنین تجربه نامطلوب ارائه خدمات توسط صدها شرکت گارانتی نامعتبر در زمینه محصولات الکترونیکی و لوازم خانگی موجب بی اعتمادی به مقوله گارانتی و خدمات پس از فروش در ایران شده است.

البته سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده از سال 1396 سامانه ساماندهی خدمات گارانتی را ایجاد کرده است. در این سامانه افراد می توانند اصالت کالاهای خاص عرضه شده در بازار را تضمین کرده و شرکت ها و نمایندگی های رسمی خدمات پس از فروش خود را شناسایی کنند.

مردم چگونه می توانند از خدمات سیستم گارانتی استفاده کنند؟

سیدجواد احمدی خدربیگی معاون بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در گفت و گو با خبرنگار صدا و سیما با اشاره به مهمترین مزیت های سامانه ضمانت جامع گفت: این سامانه دارای دو قسمت متمایز است که یکی از آنها. برای فعالان اقتصادی و مشاغل در نظر گرفته شده است. سازنده و ارائه دهنده خدمات آماده هستند. بخش دیگری برای خریداران کالا و افرادی که تمایل به اطمینان از اصالت کالا و گارانتی آن را دارند در نظر گرفته شده است.

وی افزود: افراد می توانند قبل از خرید کالا به سایت سامانه گارانتی (https://irangs.ir/) مراجعه یا با ارسال شناسه رهگیری کالا با کد سفارش 4*7777 اصالت کالا را استعلام کنند.

معاون بازرسی و نظارت سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، ملاک اصالت کالا را ثبت شناسه آن در سامانه گارانتی دانست و گفت: هر کالایی که دارای شناسه رهگیری و قابلیت استعلام باشد. آن برای مصرف کننده یعنی این به این معنی که کالا به صورت قانونی وارد کشور شده و دارای گارانتی معتبر می باشد. علاوه بر این، شناسایی برند و مدت گارانتی محصول با استعلام شناسه امکان پذیر خواهد بود.

وی می افزاید: از زمان شروع به کار سامانه تاکنون بیش از 9000 تاییدیه برای 1538 شرکت خدمات پس از فروش در گروه های مختلف کالایی صادر شده است. این اقدام باعث رقابتی شدن خدمات پس از فروش در کشور و در نهایت افزایش کیفیت این خدمات خواهد شد.

احمدی خادربیگی ادامه می دهد: این شناسه رهگیری برای 40 فقره لوازم خانگی، تلفن همراه و سایر دارایی ها شناسایی شد. افراد در هنگام خرید دقت کنند در صورت مشاهده نکردن کد رهگیری از خرید این کالا خودداری کنند.

این رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در پایان به دیگر مزیت های سامانه گارانتی اشاره کرد و گفت: در این سامانه امکان مشاهده شرکت های گارانتی کننده محصولات برای مصرف کننده وجود دارد و مردم می توانند شکایات و نظرات خود را در خصوص ضمانت نامه ثبت کنند. شرکت ارائه دهنده خدمات

2 راه برای درخواست شناسه ردیابی و اطمینان از اصالت محصول

افراد می توانند از 2 روش برای استعلام شناسه رهگیری و اطمینان از اصالت کالا و گارانتی کالای خود استفاده کنند. روش اول با وارد کردن شناسه ردیابی جستجو و روش دوم. وارد کردن سری «انتخاب نوع برند» با جستجو مطابقت دارد.

بر اساس اطلاعیه سازمان حمایت، در حال حاضر استعلام اصالت ضمانت نامه فقط برای کالاهای موضوع تبصره 4 ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و برای ارز امکان پذیر است و برای سایر کالاها افراد می توانند. فقط شرکت های تایید شده را جستجو کنید.

چرا سیستم گارانتی تمام نشده است؟

به گزارش سایت طلا، شایان ذکر است در حال حاضر تنها کالاهای مشمول گارانتی تحت نظارت سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در این سامانه ثبت می شوند. کالاهایی مانند قطعات خودرو و تجهیزات پزشکی که گارانتی آنها تحت نظارت سایر موسسات است هنوز در این سامانه گنجانده نشده است.

لازم به ذکر است محصولاتی که اصالت آنها در سامانه گارانتی جامع قابل ادعا می باشد عبارتند از: تلفن همراه، یخچال فریزر، یخچال فریزر، تلویزیون، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، کولر (اسپلیت)، مایکروفر، مایکروفر، اجاق گاز، بسته بندی، چرخ خیاطی، مانیتور (صفحه نمایش کامپیوتر)، جاروبرقی. اتو برقی، اجاق گاز، آبمیوه گیری، آبنما، آسیاب، فر برقی، پنکه، دستگاه تصفیه آب، جارو شارژی، چرخ گوشت، قوری، سینمای خانوادگی، قهوه ساز، قهوه ساز، مخلوط کن برقی، همزن برقی، مخلوط کن، بخارشوی، پرس آهنی، زودپز و زودپز، داکت اسپلیت، دستگاه تصفیه هوا و تستر.

متاسفانه تاکنون تمامی گروه های کالایی ملزم به داشتن گارانتی در این سیستم نبودند و این مشکل ممکن است عملکرد اصلی این سیستم را مختل کند. همانطور که گفته شد این سیستم به معنای واقعی کلمه جامع نیست و برخی کالاها مانند خودرو، دارو، تجهیزات پزشکی و … هنوز در این سامانه تعریف نشده اند و دارای سپرده گذاری های دیگری هستند. در این بین به نظر می رسد بهتر است یک نماینده واحد برای گارانتی و خدمات پس از فروش در داخل کشور وجود داشته باشد.

متاسفانه با وجود حجم بالای کالاهای قاچاق و تقلبی در بازار، حتی در هنگام خرید از فروشگاه های بزرگ، این سوال باقی می ماند که آیا این محصولات اصل هستند یا تقلبی؟ یکی از راه هایی که سازمان مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای تضمین اصالت کالا به مصرف کنندگان ارائه می دهد، اطلاع از بارکد درج شده بر روی برچسب کالا است.

برچسب اصالت محصول

این سازمان برای مبارزه با قاچاق کالا، واردکنندگان و تولیدکنندگان را ملزم به درج برچسب یا شناسه اصالت بر روی محصولات خود و ایجاد پروتکل های متفاوتی برای گروه های مختلف کالا کرد. به این ترتیب مصرف کننده می تواند از اصالت کالای خریداری شده از طریق سامانه های ویژه مطمئن شود. به عنوان مثال سازمان غذا و دارو تمامی تولیدکنندگان و واردکنندگان محصولات بهداشتی اعم از مواد غذایی، دارویی و آرایشی را ملزم به درج برچسب زرد اصالت کرده است. همچنین تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم خانگی باید در سامانه جامع تجارت ثبت نام کرده و شناسه اصالت کالای خود را دریافت کنند.

با شناسایی اصالت محصولات سلامت محور آشنا شوید

برای کسب اطلاعات و تضمین اصالت لوازم آرایشی و بهداشتی و سایر محصولات بهداشتی می توانید اصالت کد 16 اصالت کالا را از طریق سامانه TTAC استعلام نمایید. راه های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد:

ارسال کد اصالت به سامانه پیامکی 20008822

0216185 را شماره گیری کنید

با استفاده از نرم افزار TTAC

siteir

لطفا توجه داشته باشید، برچسب اصالت اصالت سفید و دارای حاشیه زرد است. روی برچسب اصالت، علاوه بر کد اصالت که در زیر لایه خاکستری خراشیده شده است، یک کد GTIN، یک UID، یک شماره سریال، تاریخ انقضا، و همچنین یک کد – نوارهای دوبعدی حاوی همان کد وجود دارد. اطلاعات

در پاسخ به پرس و جو، ممکن است با پاسخ هایی مانند این مواجه شوید:

اصالت این محصول تایید شده است.

اصالت این محصول قبلاً توسط سیستم/دستگاه دیگری تأیید شده است.

این محصول تقلبی است. لطفا از مصرف آن خودداری کنید.

لطفا استفاده از محصول را متوقف کرده و آن را به محل خرید برگردانید.

مصرف کننده گرامی به دلیل عدم بارگذاری کامل اطلاعات این محصول، امکان پاسخگویی از طریق سامانه ردیابی، ردیابی و کنترل اصالت محصولات بهداشتی وجود ندارد. لطفا در چند روز آینده دوباره امتحان کنید

درخواست کد شناسایی لوازم خانگی

برای استعلام شناسه اصالت لوازم خانگی کافیست کد 4*7777 را شماره گیری نمایید سپس با ارسال عدد 3 و وارد نمودن کد کالا می توانید شناسه کالا را استعلام نمایید.

بارکد GTIN

علاوه بر برچسب اصالت و شناسه محصول، با استفاده از کد GTIN درج شده بر روی محصول، می توان از اصالت آن اطمینان حاصل کرد. کد GTIN که به صورت یک بارکد تک بعدی بر روی محصولات الصاق می شود، در واقع یک بارکد بین المللی است که در هر جای دنیا قابل درک و تفسیر است. سازمان جهانی GS1 یک زبان استاندارد و مشترک برای بارکدهای چسبانده شده به کالاها تعیین کرده است تا بتوان بارکدها را در سراسر جهان شناسایی و رمزگشایی کرد. بارکد GTIN را می توان با استفاده از اسکنر تلفن همراه یا بارکدخوان اسکن کرد یا کد GTIN را می توان در وب سایت GS1 جستجو کرد تا کشور سازنده، شرکت سازنده و مشخصات محصول را مشاهده کنید. 3 رقم اول کد GTIN نشان دهنده کشور سازنده است، به عنوان مثال اگر کد GTIN با اعداد 690 تا 695 شروع شود به این معنی است که محصول مورد نظر در کشور چین تولید می شود. اگر کد GTIN محصول با 626 شروع شود، محصول در ایران تولید می شود.

برای شناسایی کشور سازنده، می‌توانید برنامه بارکدخوان را از پلی استور یا اپل استور دانلود کنید، اگرچه به‌روزرسانی‌های جدید IOS و Android به طور پیش‌فرض حاوی برنامه بارکدخوان هستند. با استفاده از این برنامه ها می توانید به سرعت بارکد محصولات مختلف را اسکن کرده و کشور سازنده را مشاهده کنید.

چرا بارکد محصول اسکن نمی شود؟

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا تلفن همراه یا اسکنر بارکد شما ممکن است نتواند بارکد یک مورد را اسکن کند، از جمله:

بارکد چاپ شده روی محصول ممکن است در حین حمل تغییر کند یا تغییر رنگ داده باشد، بنابراین بارکد اسکنر یا تلفن همراه قادر به رمزگشایی بارکد نخواهد بود.

بارکد خوان قادر به اسکن نماد بارکد نیست یا به عبارتی بارکد خوان و بارکد مطابقت ندارند. برای مثال بارکدخوان های لیزری خطی قادر به اسکن بارکدهای دو بعدی نیستند.

برچسب بارکد در جای درست چسبانده نشده است. اگر نوار روی یک ناحیه بیرون زده یا کج نصب شده باشد، ممکن است اسکنر در خواندن بارکد دچار مشکل شود.

علاوه بر این، اگر طول بارکد با دستگاه شما مطابقت نداشته باشد، دستگاه شما قادر به رمزگشایی بارکد نخواهد بود.

شماره دسته

یکی دیگر از راه های تشخیص کالای اصلی از تقلبی، اطلاع از سری ساخت یا شماره بچ آن است. کد دسته ای شامل تعدادی حروف و اعداد است که تاریخ تولید، تاریخ انقضا و سری تولید را نشان می دهد. به عنوان مثال، برای تشخیص اصل یا تقلبی لوازم آرایشی، کافی است نام برند محصول خود را در سایت معتبری مانند چکفرش وارد کنید و کد دسته ای را وارد کنید تا سری ساخت، تاریخ تولید و تاریخ انقضا نمایش داده شود.

قیمت ها را مقایسه کنید

به منظور تشخیص اصل یا تقلبی بودن محصول می توانید از وب سایت های معتبر قیمت محصول را نیز استعلام نمایید. تفاوت قیمت بسیار زیاد یکی از نشانه های تقلبی یا قاچاق بودن محصول است.

برای سفارش چاپ لیبل محصولات با همکاران ما تماس بگیرید

02191001015


مهر 1401

انتخاب و خرید محصولات مختلف به ویژه محصولات آرایشی و بهداشتی که به طور مستقیم بر سلامت ما تأثیر می گذارد، معیارهای زیادی را در بر می گیرد و به همین دلیل طیف گسترده ای دارد. پس از توجه به برند محصول، محتوای محصول، تجربه فروشنده محصول و مشتریان در استفاده از محصول، به مهمترین نکته یعنی تشخیص اصالت محصول می رسیم. اگر محصول اصل نباشد، هیچ یک از توضیحات مربوطه صحت ندارد و هر چقدر هم در مورد محصول تحقیق کنیم، به نتیجه نمی رسیم، زیرا در نهایت توضیحات موجود و تحقیقات انجام شده در مورد محصول اصلی است. ، بدون محصولات تقلبی

بسیاری از مردم نمی دانند که چگونه اصالت یک محصول را تشخیص دهند. بسیاری از افراد نمی دانند چگونه از کیفیت محصول مورد نظر خود مطلع شوند و به همین دلیل هنگام خرید آن اشتباه می کنند. اشتباه در خرید محصولات مراقبت از پوست و مو می تواند هزینه های زیادی را برای افراد به همراه داشته باشد و آسیب های زیادی را به همراه داشته باشد. از سوی دیگر به دلیل کاهش واردات و وجود محصولات قاچاق، تشخیص اصالت کالا دشوارتر شده و علاوه بر این مشکل، بسیاری از محصولات تاریخ انقضا ندارند.

این متن تشخیص اصالت محصول را آسان تر می کند و توصیه هایی به شما می دهد که ممکن است مفید واقع شوند.

بیشتر بخوانید: 4 اسکراب خانگی برای پوست صورت

تعیین اصالت کالا

1. برچسب اصالت محصول

اگر محصولی تحت نظارت وزارت بهداشت وارد شده باشد دارای برچسب اصالت کالا می باشد. بسیاری از محصولات این برچسب را ندارند، زیرا واردات مشکل دارد و این موضوع از بحث ما خارج است. برچسب اصالت کالا تضمینی است که به ما اطمینان می دهد و تا حدی در تشخیص اصالت کالا مفید است. شماره روی برچسب اصالت کالا نشان دهنده اصل بودن و تقلبی بودن محصول است. برای اطلاعات کامل محصول این شماره را به شماره 20008822 پیامک کنید و یا در سایت ttac وارد کنید. شماره برچسب مربوطه را می توان در زیر قسمتی که باید خراشیده شود پیدا کرد. اگر اطلاعات محصول با آنچه خریداری کرده اید مطابقت نداشته باشد، محصول جعلی است.

این کار از طریق اپلیکیشن وزارت بهداشت نیز قابل پیگیری است. برچسب اصالت کالا ممکن است تقلبی باشد و شماره 20008822 را نداشته باشد.تعیین اصالت کالا به نان می دهد که اگر کالا برچسب نداشته باشد 100% تقلبی نیست.% اما اگر دارای برچسب و اطلاعات نشان می دهد که محصول اصلی نیست، احتمالا قابل اعتماد نیست. بنابراین می بینید که این برچسب بسیار مهم است. اگر محصول مورد نظر شما دارای آن است، از این فرصت استفاده کنید و ببینید محصول از کجا آمده است. اگر کد برچسب اشتباه و ثبت نشده باشد، کالا اصل نیست.

بیشتر بخوانید: چگونه به افزایش طول عمر لیفت ابرو کمک کنیم؟

2. بارکد

همه کالاها بارکد مخصوص به خود را دارند و 3 رقم اول بارکد آنها نشان دهنده کشور سازنده است. با استفاده از این روش تشخیص اصالت محصول، می توانید از محل تولید محصول مطلع شوید. به عنوان مثال بسیاری از محصولات و برندهایی که خود را از کشورهای خارجی می دانند دارای بارکدی هستند که با شماره 626 شروع می شود که نشان دهنده ایرانی بودن آنهاست. با جستجوی این بارکد، کشور سازنده هر محصول مشخص می شود و محصولات چینی به راحتی قابل تشخیص هستند. محصولات دارای مجوز یا فرموله شده در کشورهای دیگر نیز از این مشکل مصون نیستند و شناسایی اصالت محصولات نشان دهنده منشا آنهاست.

3. کد لات یا شماره دسته

راه سوم برای تشخیص اصالت یک محصول استفاده از کد دسته ای آن است. این کد حاوی حروف و اعدادی است که تاریخ تولید، انقضا و سری ساخت را نشان می دهد. سایت های معتبری مانند chekfresh کد دسته ای را ترجمه می کنند و با وارد کردن آن و سپس نام محصول، تمام این اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند. محصولات با تاریخ انقضا بالا معمولا تاریخ انقضای نوشته شده ندارند و فقط حاوی کد زیادی هستند.

بیشتر بخوانید: 13 درمان خانگی برای از بین بردن چین و چروک دور چشم

4. قیمت محصول

هیچ محصول عمده ای ارزان نیست، با افزایش قیمت ارز و مشکلات دیگر! برخی از برندها حتی در کشور خود و در سراسر جهان گران به حساب می آیند. علاوه بر این، همه آنها قیمت های مشخصی دارند و ممکن نیست که بسیار ارزان باشند. تشخیص اصالت کالا با این روش بسیار آسان است و کافی است قیمت کالا را به دلار و سایر واحدهای پولی پی ببرید و محاسباتی انجام دهید.

5. فروشگاهی که از آن خرید می کنیم.

خدمات فروشگاه حضوری و آنلاین فقط برای تخفیف، حراج و … نیست. اعتماد به فروشگاه بسیار مهم است. حتی بسیاری از آنها دارای ضمانت اصالت محصول هستند و در نهایت محصول تقلبی را به مشتری تحویل می دهند. تعیین اصالت کالا با توجه به این معیار دشوار به نظر می رسد. تنها راه این است که فروشگاه های مختلف را امتحان کنید و در نهایت یکی را انتخاب کنید. وب سایت پیشگام نگار با سال ها تجربه در فروش محصولات با کیفیت به مصرف کنندگان خود توانسته است این مشکل را برطرف کرده و تشخیص اصالت کالا را آسان کند. این برند محصولات آرایشی و بهداشتی را با بهترین قیمت به فروش می رساند و محصولات ایرانی و خارجی را صادقانه ارزیابی می کند. بنابراین، شما باید یک فروشگاه مشابه پیدا کنید و خرید خود را انجام دهید.

بیشتر بخوانید: 8 درمان خانگی برای درمان آکنه

در پایان

تجربه خرید محصولات ارزان و تقلبی نه تنها سودی ندارد، بلکه باعث هدر دادن پول نیز می شود. محصولات تقلبی علاوه بر بی اثر بودن یا فاسد شدنی بودن، مضر هستند و همه چیز درباره آنها از جمله محتوا، برند و تاریخ انقضا ممکن است دروغ باشد. تشخیص اصالت کالا با نکات ذکر شده کار سختی نیست و فقط به کمی صبر نیاز دارید. اگر هنگام خرید آنلاین نمی توانید به فروشنده خود اعتماد کنید، از او بخواهید از محصول عکس گرفته و برای شما ارسال کند. مراقب پوست و موی خود باشید و با محصولات بی کیفیت آنها را در معرض خطر قرار ندهید.

بیشتر بخوانید: مزوایت تراپی چیست؟

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا