چطوری بدونم تو قرعه کشی ایران خودرو برنده شدم

تعداد افراد متقاضی شرایط فروش فوق العاده از شرکت ایران خودرو پس از حذف الزام به ارائه پیش پرداخت از شرایط ثبت نام؛ به طور قابل ملاحظه ای بیشتر شده؛ به همین دلیل، شانس هر فرد برای برنده شدن در لاتاری بسیار کاهش می یابد.

شرایط ثبت نام

طبق قوانینی که قبلا ذکر شد جهت شرکت در پیش فروش ایران خودرو؛ همه این افراد باید بالغ باشند. داشتن گواهینامه رانندگی؛ در چند وقت اخیر نه پلاک فعلی به نام آنها ثبت شده و نه خریدی از خودروسازان انجام داده اند.

همچنین بخوانید: چگونه ابتدا موبایل را شارژ کنیم

نکته جالب در مورد شرایط فروش فوق العاده ایران خودرو این است که سند خودرو حدود یک سال در رهن این شرکت خودروسازی باقی می ماند و بنابراین برندگان امکان خرید و فروش خودرو را ندارند. علاوه بر این، برندگان دیگر نمی‌توانند در طرح‌های فروش دیگر خودروسازان شرکت کنند.

چگونه بفهمیم که در لاتاری برنده شده ایم؟

به گفته معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو، متقاضیان می توانند برای اطلاع از نتایج قرعه کشی به سایت فروش ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir و سایت اطلاع رسانی ایران خودرو به نشانی ikcopress.ir مراجعه کنند.

برای اطلاع از برنده شدن در قرعه کشی توسط سایت به شرح زیر است

مرحله 1: وارد سایت ایران خودرو شوید و سپس وارد اکانت شغلی خود شوید

در مرحله دوم به قسمت درخواست وضعیت قرعه کشی بروید و در پنجره باز شده متوجه شوید که برنده شده اید یا خیر.

بر اساس اظهارات دیگر این فرد، اسامی پذیرفته شدگان از طریق پیامک اعلام می شود و مرکز تماس ایران خودرو برای اطمینان از اطلاع پذیرفته شدگان با 15000 نفر از پذیرفته شدگان تماس تلفنی برقرار کرده و مراتب را به اطلاع آنها خواهد رساند. نتیجه ای که خواهند داد

مشتریان برنده موظف به پرداخت کل مبلغ خودرو تا پایان مهلت اعلام شده توسط ایران خودرو می باشند. بدیهی است در صورت سپری شدن این مهلت و عدم پرداخت کامل مبلغ، فرد دیگری از لیست ذخیره جایگزین خواهد شد.

هشدار پلیس فتا

لازم است خریداران احتمالی خودرو بدانند که هرگونه اعلام برنده و نتایج قرعه کشی آنها فقط در وب سایت های رسمی خودروسازان و رسانه های مورد اعتماد درج خواهد شد. بنابراین در صورت برخورد با پیامک های مشکوک یا پیامک از منابع ناشناس؛ حتماً از صحت آن مطلع شوید و آن را تأیید کنید. زیرا ممکن است برخی افراد برای سودجویی بخواهند با طراحی سایت های جعلی و یا ارسال پیامک و حتی تماس با افراد از آنها کلاهبرداری کنند.

همچنین بخوانید : سایت نقل و انتقالات جدید دانشجویان

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: توصیه ما به شهروندان این است که ابتدا برای واریز وجه به سایت رسمی خودروهای سازندگان مراجعه و از طرق دیگر از جمله اعلام دومی وجه واریز کنند. رمز عبور پویا از طریق تلفن فرد تماس گیرنده باید خودداری کند.

جستجوی کاربران برای این مطلب:

در اکثر کشورها خودرو یک کالای مصرفی است، اما در کشور ما خودرو دیگر کالای مصرفی نیست، بلکه خرید و فروش آن به روشی جدید برای سرمایه گذاری تبدیل شده است. پس از اعمال محدودیت های فراوان در بازار ارز و اختلاف قیمت کارخانه ای خودروها با قیمت آنها در بازار آزاد، بسیاری از مردم از ترس از دست دادن سرمایه حیاتی خود برای امتحان شانس خود به خودروی بازار مراجعه کردند.

اما تقاضا برای خرید خودرو بسیار زیاد و عرضه خودروسازان محدود بود. به همین دلیل روش قرعه کشی خودرو توسط سران دولت دوازدهم ابداع شد. برخی رسانه ها به قرعه کشی خودرو لقب «قرعه کشی خودرو» داده اند، زیرا برخی افراد چندین سال است که با استفاده از این روش قرعه کشی 24 ساعته سفر کرده اند! البته سران دولت سیزدهم می خواهند با اجرای کارهای جدیدی مانند افزایش تولید خودروسازان، واگذاری بخشی از سهام خودروسازان به بخش خصوصی و لغو قیمت های اجباری، بازار آشفته خودرو ایران را آرام کنند. اما اگر به پشت گوش نگاه کنیم، شاهد آرام شدن بازار خودرو نیز خواهیم بود زیرا اساسی ترین مشکلات صنعت خودرو کشور ما ریشه در اقتصاد ایران دارد و تا زمانی که اقتصاد خوب نباشد، همه راه حل ها تنها هستند. موقتی و کوتاه مدت هستند و هیچ کدام از مشکلات بازار خودرو ایران را حل نمی کنند.

آیا قرعه کشی خودرو در سال 1401 ادامه دارد؟

در حالی که بیش از دو سال از راه اندازی روش قرعه کشی خودرو می گذرد، شرکت های ایران خودرو و سایپا همچنان موظف به استفاده از این روش برای ثبت نام خریداران در سال 1401 هستند. هرچند وزیر حراست آقای فاطمی امین بارها صحبت کرده است. درباره حذف تدریجی روش قرعه کشی خودرو در سال 1401، اما نگاهی به آمار منتشر شده از نتایج قرعه کشی ایران خودرو و حتی نتایج قرعه کشی سایپا نشان می دهد که نسبت ثبت نام کنندگان هنوز بسیار بیشتر از ظرفیت فروش خودرو است و بعید است. که به زودی شاهد لغو لاتاری خودرو خواهیم بود.

چگونه در قرعه کشی 1401 ایران خودرو ثبت نام کنیم؟

شرکت در قرعه کشی ایران خودرو 1401 همانند سال های گذشته باید از طریق سایت فروش اینترنتی ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir انجام شود. پس از ثبت نام مشتری در این سایت می تواند با داشتن «کد کاربری» و «رمز عبور» وارد حساب کاربری در این سایت شود. پس از تکمیل اطلاعات حساب کاربری، باید منتظر اعلام شرایط فروش ایران خودرو باشید.

با اعلام شرایط جدید فروش، برای ثبت نام در قرعه کشی ایران خودرو باید با کد کاربری و رمز عبوری که قبلا دریافت کرده اید به سایت فروش آنلاین ایران خودرو مراجعه کرده و خودروی مورد نظر خود را انتخاب کنید. پس از انتخاب خودرو کد رهگیری در اختیار شما قرار می گیرد که با استفاده از آن می توانید از نتایج قرعه کشی ایران خودرو مطلع شوید.

سایت قرعه کشی ایران خودرو

هزینه شرکت در قرعه کشی ایران خودرو 1401 چقدر است؟

برای ثبت نام در قرعه کشی ایران خودرو نیازی به پرداخت هیچ هزینه ای نیست. به عبارت دیگر، هزینه ورود به قرعه کشی ایران خودرو رایگان است و تا زمان مشخص شدن برندگان قرعه کشی، نیازی به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید.

در حالی که برخی از نمایندگی های ایران خودرو برای ثبت نام در قرعه کشی ایران خودرو هزینه ای از مشتریان دریافت می کنند، اما این هزینه ها هیچ ارتباطی با ایران خودرو ندارد و مسئولیت آن تنها بر عهده نمایندگی است.

قوانین شرکت در قرعه کشی ایران خودرو 1401 چگونه است؟

1- مشتری نباید پلاک فعال (روی خودرو) داشته باشد. در صورت عدم رعایت این دستورالعمل، مشتری به مدت 3 سال از شرکت در شرایط فروش ایران خودرو منع خواهد شد.

2- مشتری باید دارای گواهینامه سال سوم (یا سال دوم یا اول) باشد. در صورت عدم در اختیار داشتن گواهینامه و یا در صورت انقضای اعتبار گواهینامه، مشتری به مدت 3 سال از شرکت در شرایط فروش ایران خودرو منع خواهد شد.

3- باید حداقل 48 ماه از آخرین خرید مشتری از شرکت های ایران خودرو و سایپا گذشته باشد.

4- هر مشتری با هر کد ملی فقط می تواند برای یک خودرو ثبت نام کند.

5- در صورت برنده شدن مشتری در قرعه کشی ایران خودرو، انتقال امتیاز از خودرو به دیگران ممنوع است.

6- فروش تخفیفات ایران خودرو به برندگان قرعه کشی خودرو ممنوع است.

7- ثبت نام همزمان مشتریان در قرعه کشی ایران خودرو و سایپا امکان پذیر نمی باشد.

8- شماره تلفن همراه ثبت شده در سامانه فروش ایران خودرو باید نام مشتری باشد.

9- شماره حساب اعلام شده یا شماره کارت بانکی مورد استفاده برای واریز خودرو باید به نام مشتری باشد.

10- در صورتی که مشتری 5 ماه پس از دریافت خودرو خدمات اولیه ایران خودرو را انجام ندهد، گارانتی خودرو از درجه اعتبار ساقط می شود. همچنین در اولین بازدید خودرو باید حداقل 1000 کیلومتر مسافت داشته باشد.

11- پس از قطعی شدن ثبت نام و انعقاد قرارداد امکان انصراف مشتری وجود ندارد.

ثبت نام در قرعه کشی ایران خودرو چند روز طول می کشد؟

همزمان با فعال شدن شرایط فروش ایران خودرو، ثبت نام مشتری به مدت 3 روز یا 72 ساعت ادامه دارد. پس از اعلام نتایج قرعه کشی ایران خودرو، برندگان قرعه کشی تنها 3 روز فرصت دارند تا مبلغ ورودی را واریز کنند. در صورت عدم پرداخت توسط مشتری، ثبت نام خودرو لغو و با مشتری دیگری جایگزین می شود.

از کجا بفهمیم در قرعه کشی ایران خودرو برنده شده ایم؟

پس از اعلام نتایج به برندگان قرعه کشی ایران خودرو از طریق پیامک اطلاع رسانی خواهد شد. البته گاهی به دلیل برخی ایرادات مخابراتی دیده شده که پیامک های ایران خودرو به اشتباه برای افرادی که برنده نشده اند ارسال می شود. به این نکته مهم توجه کنید که پیامک ایران خودرو از شماره 300096440 برای مشتریان ارسال می شود.

راه دوم برای اطلاع از نحوه برنده شدن در قرعه کشی ایران خودرو 1401 این است که به سایت فروش ایران خودرو به آدرس esale.ikco.ir مراجعه کرده و سپس گزینه “لیست برندگان قرعه کشی” را انتخاب کنید، در این صورت به این لینک (https:/) بروید. /esale.ikco.ir/#!/lotteryWinnerList) منتقل می شوید. در این قسمت لیست برندگان قرعه کشی ایران خودرو بر اساس کد رهگیری و کد ملی قابل مشاهده است.

روش سوم که مطمئن ترین راه برای اطلاع از نحوه برنده شدن در قرعه کشی ایران خودرو است، ورود به حساب کاربری در سایت esale.ikco.ir است. در صورت برنده شدن، امکان تکمیل مراحل بعدی ثبت نام خودرو و همچنین امکان واریز هزینه ورودی برای شما فعال می شود.

متن کامل خبر :

پردیس خودرو-طبق اعلام ایران خودرو در روزهای اخیر مشخص شده است که حدود 5.5 میلیون نفر در قرعه کشی ایران خودرو و سایپا شرکت کرده اند اما امروز و در ابتدای قرعه کشی مشخص شد که حدود یک میلیون نفر افراد به دلایل مختلف از جمله داشتن پلاک معتبر و … شرکت کردند. حذف شدند و در نهایت 4 میلیون و 360 هزار نفر در این قرعه کشی شرکت کردند.

این قرعه کشی با حضور نمایندگان نهادهای نظارتی مختلف به صورت رسمی برگزار و فهرست برندگان اعلام شد. اما نکته جالب اینجاست که لیست برندگان قرار نیست به صورت عمومی منتشر شود و ثبت نام کنندگان باید منتظر تماس تلفنی یا پیامک ایران خودرو باشند تا بدانند آیا در این قرعه کشی خودرو برنده شده اند یا خیر. .

تاکید می شود جهت جلوگیری از هرگونه تقلب و سوء استفاده پس از اطمینان از انتخاب شدن در قرعه کشی اخیر با دریافت پیامک از شماره 98300096440 متعلق به سامانه اطلاع رسانی ایران خودرو و مشاوره قرعه کشی نتیجه از فروش اینترنتی سامانه ایران خودرو. سایت به آدرس esale.ikco.ir و اطمینان از انتخاب خود، فقط از طریق این آدرس و پس از ورود از طریق نام کاربری و رمز عبور منحصر به فرد، پرداخت را انجام دهید.

لازم به ذکر است تعداد خودروهای ایران خودرو برای این قرعه کشی 25000 دستگاه است که در جدول زیر به تفکیک شده است.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نرگس

مرسی از مقاله خوبتون! واقعا کمک کرد تا راحت‌تر بفهمم چطوری باید نتیجه قرعه کشی ایران خودرو رو بررسی کنم. برای اولین بار مطمئن شدم که چیکار کنم!

سميرا

وای خدا بالاخره برنده شدم! نمی‌دونم چجوری شده، ولی به هر حال خیلی خوشحالم. این برنده شدن خودمونیه یا کسی دیگه هم هست؟

آيلين

وای چه خوبه که برنده قرعه کشی ایران خودرو شدم! واقعا نمی‌دونستم کی شانسم می‌آید، اما حالا که شد، خیلی خوشحالم! ممنون از شرکت ایران خودرو که این امکان رو به ما میده که برنده بشیم. این برای همه افرادی که شرکت می‌کنند، یک شانس خوبه و من به همه آرزوی موفقیت و شادکامی می‌کنم!

سهيل

یهو خبر شد که برنده قرعه کشی ایران خودرو شدم! منم این مقاله رو خوندم که چطوری می‌شه بفهمیم برنده شدیم یا نه. خیلی جالب بود، توضیحات خوب و روانی داشت و اصلا نمی‌دونستم این قدر مراحل قرعه کشی توی ایران خودرو سخته. الان دارم به دوستام می‌گم همه بخونن!

دکمه بازگشت به بالا