چطوری با کاغذ تفنگ بسازیم

آموزش ساخت تفنگ کاغذی یکی از راه های ساخت کاردستی کاغذی است. می توانید با کاغذ سایز A4 یک تفنگ کاغذی بسازید.

ساخت و فروش (B&B) | ساخت – ساخت کاردستی های کاغذی یکی از راه های خلاقانه برای ایجاد کاردستی است. ما در سایت بعثت و فروش انواع کاردستی با کاغذ و مقوا را به شما آموزش داده ایم:

در این مقاله قصد داریم آموزش ساخت تفنگ کاغذی را در اختیار شما قرار دهیم. آموزش بسیار ساده و نتیجه ممکن است شما را شگفت زده کند.

ابزار مورد نیاز برای ساخت تفنگ کاغذی

کاغذ سفید با فرمت A4

کاغذ رنگارنگ A4

لاستیک پلاستیک

چسب گرم

چسب نواری

خودکار نشان گذار

بدنه اصلی تفنگ کاغذی را بسازید

در اولین مرحله از آموزش ساخت تفنگ کاغذی به ساخت بدنه تفنگ می پردازیم. برای این کار یک کاغذ A4 رنگی بردارید و مانند شکل زیر از یک گوشه تا کنید.

کاغذ رنگی رول شده را بین یک کاغذ سفید A4 قرار دهید و کاغذ سفید را به موازات طولانی ترین ضلع آن رول کنید و لبه انتهایی آن را بچسبانید. در پایان کاغذ رنگی پیچ خورده را از وسط جدا کنید.

به این ترتیب کاغذ نورد اصلی برای ساخت تفنگ کاغذی آماده می شود. همانطور که می بینید برای ساخت این کاردستی کاغذی به تعدادی کاغذ نورد با طول های زیر نیاز داریم:

کاغذ نورد به طول 15 سانتی متر – 2 عدد

کاغذ نورد به طول 8 سانتی متر – 1 قطعه

کاغذ نورد به طول 5 سانتی متر – 7 عدد

می توانید این تکه ها را با کاغذهای تابیده ای که درست کردن را یاد گرفتید درست کنید.

قطعات کوچک را با چسب حرارتی به هم بچسبانید.

کاغذ تفنگ 8 سانتی متری را به قطعات کوچکتر بچسبانید.

در مرحله بعد دو قطعه بزرگ به طول 15 سانتی متر را مانند شکل زیر به بقیه تکه ها بچسبانید.

از کاغذ یک ماشه تفنگ درست کنید

برای ساخت ماشه برای تفنگ کاغذی، باید یک کاغذ A4 رنگی را دوباره به همان روشی که در ابتدای آموزش ساخت تفنگ کاغذی گفتیم، بپیچید. با این تفاوت که در حدود 3 سانتی متر از انتهای کاغذ، کاغذ پیچ خورده و جدا شده و لبه انتهایی کاغذ پیچ خورده ثابت می شود.

کاغذ رنگی رول شده را داخل تکه 8 سانتی متری تفنگ کاغذی قرار دهید تا 1 سانتی متر کاغذ رنگی از انتهای قطعه خارج شود و طرف دیگر کاغذ را با نشانگر علامت بزنید.

محل مشخص شده را تا کنید و یک سانتی متر بعد.

انتهای دیگر کاغذ رنگی را در اولین تکه کاغذ کوچک فرو کنید و آن را از طول برش دهید.

کاغذ رنگی اضافی را با دو انگشت فشار دهید و گوشه بالایی را با قیچی ببرید.

برای بدنه اطراف ماشه می توانید از کاغذ رنگی پیچ خورده مانند شکل زیر استفاده کنید و آن را با چسب حرارتی به کاردستی وصل کنید.

دوباره یک کاغذ رنگی A4 رول کنید، با این تفاوت که این بار پیچ شما کمی شلتر است تا قطر کاغذ رول شده بیشتر شود.

سطح کاغذ را با دست فشار دهید تا کاملا پهن شود. از این ساختار برای تقویت بدنه تفنگ کاغذی استفاده کنید.

یک فنر از داخل تفنگ فشاری بردارید و آن را در اولین قسمت کوچکتر بدنه تفنگ، جایی که پایین ماشه قرار دارد، قرار دهید.

یک رول دیگر کاغذ رنگی بردارید و انتهای آن را حدود 3 سانتی متر تا بزنید. یک تکه کاغذ رول کوچک با رنگ دیگر بین چین ها قرار دهید و آن را با چسب حرارتی بچسبانید.

تعداد 4 نوار پلاستیکی را در محل تا شده فرو کنید و جلوی قسمت تا شده را با چسب بچسبانید.

در آخرین مرحله از آموزش ساخت تفنگ کاغذی، قسمت آماده شده را در 15 سانتی متر پایین بدنه تفنگ کاغذی فرو کرده و مطابق شکل زیر به جلوی تفنگ حرکت دهید.

این کار ساخت تفنگ کاغذی شما را کامل می کند. اکنون می توانید با عقب کشیدن قسمت متصل به نوارهای پلاستیکی و وصل کردن آن به انتهای قطعه 8 سانتی متری، سلاح خود را خنثی کنید.

می توانید با استفاده از کاغذ رول شده توپ های کاغذی درست کنید یا از توپ های پلاستیکی به عنوان توپ استفاده کنید.

امیدواریم این کاردستی کاغذی را دوست داشته باشید. اگر سوال یا نظری در مورد ساخت تفنگ کاغذی دارید حتما در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

من آن را ساختم

امیر محمد ترک

     

3.8/5 (4 نظر)

ایجاد یک تفنگ کاغذی / آموزش تصویری – مطمئناً می توانید اشکال ساده ای مانند سگ یا موشک با کاغذ ایجاد کنید. حتماً افرادی را دیده اید که با کاغذ شکل های جالب و متفاوتی مانند توپ های کاغذی، قورباغه ها، روباه ها و کاردستی های مختلف زیبا می سازند!

حتما می دانید که نام این هنر اوریگامی «اوریگامی» یا «هنر کاغذ و تا» است که یکی از صنایع دستی محبوب ژاپنی است که امروزه در سرتاسر جهان طرفداران زیادی دارد و هدف از این هنر خلق جالب است. اشیاء. طراحی کاغذ با استفاده از چین های هندسی

به طور معمول، این طرح ها با یک ورق کاغذ مربعی شکل که هر طرف آن ممکن است رنگ متفاوتی داشته باشد شروع می شود و بدون برش کاغذ ادامه می یابد.

در این مجموعه آموزشی قصد داریم شما را با طرح های زیباتر و جذاب تری از هنر اوریگامی آشنا کنیم تا بتوانید کاردستی های زیبا و جذابی بسازید و ساخت آن را به کودکان خود آموزش دهید.

آموزش های این بخش به صورت ویدیویی هستند تا بتوانید به راحتی آنها را یاد بگیرید.

در این قسمت به روش اوریگامی تفنگ کاغذی می سازیم. برای این کار یک کاغذ A4 یا A5 تهیه کنید و فیلم آموزشی زیر را با دقت مشاهده و اجرا کنید.

آموزش ساخت کراکر با کبریت و کاغذ

فشفشه آتش بازی کوچکی است که با برخورد به زمین یا آتش زدن فیوز آن منفجر می شود و صدای مهیبی ایجاد می کند. چینی ها از قرن اول قبل از میلاد درباره شور و کربن می دانستند. اختلاط این دو ماده به نسبت های معین در قرن سوم میلادی رایج بود. در آغاز قرن هفتم موفق به ساخت ترقه شدند. از اوایل قرن دهم، مخلوط آتش زا از گوگرد، سبوس، زغال سنگ و قطران در صنایع جنگی استفاده می شد. ترقه معمولاً در جشن ها و مراسم هایی مانند چهارشنبه در ایران، هالووین و کریسمس، روز استقلال در آمریکا، دیوالی در ایران استفاده می شود. هند، تیهار در نپال، عید فطر در مالزی، روز عاشورا در مراکش، شب آتش بازی در انگلستان، روز باستیل در فرانسه، سال نو چینی و تقریباً تمام جشنواره های فرهنگی در سریلانکا.

وسایل مورد نیاز برای ساخت فشفشه با کبریت

کاغذ

یک بازی

چسب نواری

قیچی

نکات مهم برای ساخت کراکر با کبریت

دور از آتش و مواد قابل اشتعال کار کنید

در فضای باز با احتیاط کار کنید

از ضربه زدن به ترقه در حین ساخت آن خودداری کنید

در صورت امکان، یک کپسول آتش نشانی در دسترس داشته باشید

طرز تهیه ترقه با کبریت و کاغذ

به سادگی کابل ها را بردارید، آنها را با چسب بپیچید و آنها را باد کنید. البته معمولا از این روش برای ایجاد آتش در زمانی که سوخت در دسترس نیست استفاده می شود.

قبل از ایجاد کبریت های شیمیایی امروزی، کلمه کبریت در فارسی و عربی به معنای گوگرد به کار می رفت. ریشه کلمه کبریت به کلمه اکدی kuprītu برمی گردد که ابتدا آرامی با عنوان ku-eb̲h̲rīt̲h̲ā وام گرفته شد و سپس عربی و فارسی آن را از آرامی وام گرفتند.

در گذشته برای روشن کردن آتش، چوب نوک تیز یا مته مخصوصی را که برای این منظور درست می‌کردند، روی صفحه پهن می‌چرخانیدند و مواد خشکی مانند مو یا چوب کهنه یا پوسیده را در کنار آن می‌گذاشتند و می‌چرخانم تا گرمای حاصل باعث سوختن ماده مورد نظر شد. امروزه در برخی از قبایل نیمه متمدن آتش را با سنگ چخماق و آهن روشن می کنند.

در گذشته کبریت ها را از تکه های چوب نازک یا چوب کنف که یک یا هر دو انتهای آن آغشته به گوگرد مذاب بود ساخته می شد که در تماس با جسم در حال سوختن آتش می گرفت. تقریباً سه قرن پیش، دانشمندان راه های خاصی برای ایجاد آتش کشف کردند. یکی از آنها پرتاب گوگرد در مخلوطی از کلرات پتاسیم و شکر بود که باعث شعله ور شدن شعله شد. پس از آن، دانشمندی دیگر گوگرد را به نوک چوب زد و آن را در اسید سولفوریک نگهداری کرد. بعداً کلرات پتاسیم و شکر تهیه کرد و چوب را در آن فرو برد. در آن مرحله، واکنش های شیمیایی باعث شعله ور شدن گوگرد و سوختن چوب و آتش گرفتن آن نیز شد.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا