چطوری با چوب چاقو درست کنیم

در این فیلم آموزشی می خواهیم طرز ساخت چاقوی چوبی با چوب بستنی را به شما نشان دهیم. ساخت چنین چاقویی برخلاف نامش چندان پیچیده نیست و به ابزار خاصی نیاز ندارد. مهم ترین نکته در ساخت چاقوی چوبی این است که در هر سنی قابل استفاده است و هیچ خطری برای شما نخواهد داشت. با آی آر میکس همراه باشید تا این آموزش را به شما نشان دهیم.

چگونه با چوب بستنی چاقوی چوبی درست کنیم؟ آموزش ساخت چاقوی دست ساز

چاقوی پروانه ای چوب بستنی

کل مراحل ساخت چاقوی چوبی بین 30 تا 45 دقیقه طول می کشد، اما نتیجه دلپذیری را برای شما به ارمغان می آورد. همانطور که گفته شد، چاقوی شما از چوب بستنی یا چوب های دیگر ساخته شده است، بنابراین هیچ خطری برای شما وجود نخواهد داشت. قبل از ورود به آموزش ساخت چاقوی چوبی دست ساز، بهتر است نگاهی به ساختار چاقوی چفتی بیندازید.

مرحله اول: ساختار چاقوی چفتی

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، چاقویی که می خواهیم بسازیم به این شکل خواهد بود. البته با وجود ظاهر پیچیده اش، ساختن چاقوی چوبی ما آنقدرها هم سخت نخواهد بود! طراحی این نوع چاقوها نسبتا ساده است و از یک تیغه، چند میخ یا سنجاق، یک لولا و یک دسته یا دسته چاقو تشکیل شده است. اکنون که با ساختار کلی چاقو آشنا شدید، می توانیم مراحل ساخت آن را بررسی کنیم. پیشنهاد می کنیم قبل از مطالعه این آموزش روش ساخت بومرنگ چوبی را مطالعه کنید.

مرحله دوم: ابزار و مواد برای ساخت چاقوی چوبی

در این قسمت از آموزش ساخت چاقو تاشو باید مواد و ابزار مورد نیاز کار را جمع آوری کنیم. به طور کلی برای ساخت این نوع چاقوها به تجهیزات خیلی پیچیده نیاز ندارید. بسیاری از اقلام مورد نیاز برای این پروژه ارزان هستند و به راحتی پیدا می شوند.

عناصر:

چوب بستنی

کارت اعتباری یا کارت هدیه

یک میخ یا میله فلزی باریک

مهره یا هر وسیله مشابه دیگری

ابزار لازم:

انبر

دم باریک

قیچی

چسب ماتیکی

مته

ترومبون

مرحله سوم: ساخت دسته چاقو چوبی

برای شروع ساخت دسته چاقوی چوبی باید چهار چوب بستنی را لایه لایه کنیم و از هم اندازه بودن آن ها مطمئن شویم. سپس با مداد یا نشانگر انتهای هر چوب را به اندازه یک تا یک و نیم سانتی متر سوراخ می کنیم. بعد باید این سوراخ را با مته ایجاد کنیم. البته قبل از سوراخ کردن، به اندازه ناخن خود نگاه کنید و سپس شروع به کار کنید. همانطور که در تصویر نشان داده شده است، ما از گیره های کاغذ برای نگه داشتن چوب ها در کنار هم استفاده می کنیم:

مرحله 4: چاقوی خود را محکم کنید

اکنون که روی دسته ها سوراخ ایجاد کرده اید، در این مرحله از ساخت چاقوی چوبی در منزل باید استحکام چاقوی خود را افزایش دهید. برای این کار، 2 چوب بستنی دیگر را انتخاب کنید و پس از کشیدن نقاط سیاه با مداد مانند تصویر، آنها را برش دهید:

در پایان این مرحله باید در چنین موقعیتی قرار بگیرید و به این قسمت ها رسیده باشید:

مرحله 5: دسته چاقو را کامل کنید

حالا باید چوب بستنی های برش خورده را با سوراخ هایی با استفاده از چسب چوب به چوب های دیگر وصل کنید:

توجه داشته باشید که تقارن و همپوشانی چوب بسیار مهم است. کمی دقت و ظرافت می تواند راهگشا باشد و نباید عجله کرد.

مرحله 6: وزن دهی انتخابی

این مرحله از ساخت چاقوی دست ساز کاملا اختیاری است و هیچ اجباری برای انجام آن وجود ندارد. در این قسمت باید از مهره در قسمت بدون سوراخ چاقو استفاده کنیم تا تعادل بیشتر و حس بهتری در هنگام استفاده از چاقو داشته باشیم.

مرحله هفتم: ساخت لولای چاقو

برای این قسمت از کارت اعتباری یا کارت هدیه استفاده می کنیم. ما مطمئناً یک کارت ضخیم و محکم در خانه داریم که بدون استفاده قرار می گیرد یا می توان برای این منظور از آن استفاده کرد. در این قسمت از آموزش ساخت چاقوی چفت با چوب بستنی به دو مستطیل به ابعاد تقریبی 1.5*2.5 نیاز داریم.

دو تکه مقوای برش خورده را سوراخ کرده و مانند شکل زیر به هم بچسبانید تا ساختار مورد نظر در تصویر زیر به دست آید:

مرحله هشتم: ساخت لولای چاقو

اکنون باید بتوانیم چاقو را حرکت دهیم یا بچرخانیم. در این قسمت از ساخت چاقوی پرتابی، میخ را بگیرید و سعی کنید نوک آن را مطابق شکل زیر تیز کنید. برای اندازه، باید به ابعاد چاقو خود توجه کنید:

اکنون که این کار را برای هر دو گل میخ انجام داده اید، باید میله های جدید خود را در قسمت لولا قرار دهید. این قسمت از آموزش ساخت چاقوی چوبی با چوب بستنی قسمتی است که کارت را در آن قرار می دهید و وظیفه مهم چرخاندن و حرکت دادن چاقو را بر عهده دارد. من چسباندن این لولا را توصیه نمی کنم زیرا باعث از بین رفتن یا حداقل کاهش قدرت مانور چاقو می شود.

مرحله 9: ساخت خنجر چوبی را به پایان برسانید

تبریک می گویم؛ خنجر شما آماده است! در اینجا به پایان ساخت خنجر چوب بستنی می رسیم و می توانیم از محصول دست ساز خود لذت ببریم!

چاقوی دست ساز ما در صورت بسته شدن به این شکل خواهد بود.

آموزش تصویری ساخت چاقوی چوبی با چفت

توصیه می کنیم در پایان این مقاله نگاهی به ساخت میز بیلیارد چوبی بیندازید تا اطلاعات خود را در رابطه با نجاری افزایش دهید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مقاله آی آر میکس سعی کرده ایم یک روش ساده برای ساخت چاقوی چوبی را به شما نشان دهیم. همانطور که می بینید، آموزش ساخت چاقوی چوبی از چوب بستنی چندان سخت نیست و می توانید با کمی دقت این کار را انجام دهید. اگر تجربه ای در زمینه نجاری یا ساخت کاردستی های مشابه دارید، آن را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

یکی از بهترین مواد برای DIY و استفاده از خلاقیت، چوب است؟ شرق البته نجاری حرفه ای نیاز به آموزش دارد. با این حال، می توانید کاردستی های چوبی خلاقانه را به روشی ساده بسازید. در این مقاله انزل وب به آموزش ایده های خلاقانه و کاردستی با چوب می پردازیم.

بهترین کاردستی های خلاقانه با چوب

بهترین ایده های صنایع دستی چوبی

ساخت کاردستی با چوب و به طور کلی انواع کار با چوب یکی از دلپذیرترین فعالیت ها برای گذراندن اوقات فراغت است. می توانید با چوب ایده های خلاقانه خلق کنید. برخی از آنها بسیار ساده هستند و می توانند کاربردی باشند. در این مقاله در مورد کاردستی با چوب صحبت خواهیم کرد. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

هنر نجاری و ساخت قاب عکس

یک ایده خلاقانه ساخت یک قاب عکس چوبی است. فقط چند تکه چوب ساده را به هم وصل کرده و عکس خود را روی آنها بچسبانید. نحوه چیدمان چوب ها نیز به عهده شماست. به طور کلی، لازم نیست خیلی حساس باشید.

گاهی خطوط و منحنی های خاصی حس نوستالژیک را به انسان منتقل می کند. در آخر یک تکه کنفی یا نخ پنبه ای ضخیم به پشت قاب ببندید تا بتوانید آن را به دیوار آویزان کنید.

خلاقیت با چوب: ساخت پتو و ساماندهی ملحفه

ساخت پتو و ملحفه یکی دیگر از ایده های خلاقانه با چوب است که به راحتی می توانید آن را بسازید.

برای ساخت این نردبان سازمان دهنده به چند تکه چوب نیاز دارید. دو تکه چوب بلندتر را ببرید.

سه یا چهار قطعه دیگر که بین این دو قرار می گیرد باید کوچکتر باشد.

با چند میخ و یک چکش می توانید این چوب ها را به هم وصل کنید. قبل از اتصال، محل هر قسمت را مشخص کنید تا مرتب و دقیق باشد.

خلاقیت با چوب: آویز و قلاب برای پرده

آویز پرده و قلاب نیز نوعی کاردستی است که با چوب ساده ساخته می شود. این رخت آویز سبکی روستیک و شیک به خانه شما می بخشد.

حتی دوخت پرده با این قلاب راحت تر است، نیازی به گرفتن گیره برای بالای پرده نیست.

همه ما می دانیم که قرار دادن گیره ها در یک میله پرده چقدر دشوار است. با این قوس پرده راحت خواهید بود.

یک تکه چوب ساده را به اندازه قاب پنجره ببرید. می توانید آن را چند سانتی متر از قاب پنجره بزرگتر کنید تا ظاهر بهتری داشته باشد. در نهایت با فواصل مساوی چند قلاب به آن وصل کنید. به سادگی!

ایده و خلاقیت با چوب: کفپوش دیوار کنفی

بسیاری از لوازم منزل با کمک ایده و خلاقیت از چوب ساخته می شوند و هزینه بسیار کمی دارند.

ابتدا به یک تکه چوب با اندازه دلخواه نیاز دارید. پیشنهاد می کنیم عرض آن ده سانتی متر باشد.

طول کف یک موضوع سلیقه ای است. دو سوراخ موازی در دو طرف چوب ایجاد کنید.

یک طناب قوی یا طناب کنفی بردارید و آن را به اندازه دلخواه ببرید. دو طناب هم اندازه آماده کنید.

حالا لبه های طناب را از دو سوراخ رد کنید و گره محکمی از زیر ببندید. رشته ها را طوری گره بزنید که دو طرف آن برابر باشد.

اگر دو طرف برابر نباشند، کف به دیوار تکیه می دهد. در نهایت دو میخ را به موازات فاصله دو طناب به دیوار بکوبید. زمین را آویزان کنید. بهتر است لوازم سبک را در آن قرار دهید.

ایده و خلاقیت با چوب: پانل پشت در

برای تحقق این ایده و خلاقیت با چوب، فقط نیاز به برش تنه درخت دارید. بریدن تنه درخت به تنهایی زیبایی خاصی دارد.

دو قسمت بالایی را به موازات یکدیگر دریل کنید تا بتوانید بند را از آنها عبور دهید. سپس هر متنی را که دوست دارید روی آن بنویسید.

برای براق یا حتی مات کردن چوب می توانید از لاک اسپری استفاده کنید.

ابتدا متن مورد نظر را رنگی بنویسید. پس از آن روی آن لاک بزنید و بگذارید کاملا خشک شود. اکنون می توانید آن را در پشت در آویزان کنید. برای نوشتن متن می توانید از اتصال تخته سیاه به چوب استفاده کنید. یک تخته گچی کوچک به اندازه چوب خود پیدا کنید و آن را به شکل دلخواه ببرید. سپس در وسط پشت در بایستید. به این ترتیب می توانید متن خود را هر زمان که بخواهید ویرایش کنید.

ایده و خلاقیت با چوب: جا گلدان شیشه ای با کشوی چوبی قدیمی

برای این ایده و خلاقیت با چوب به یک کشو چوبی قدیمی نیاز دارید.

اگر کشو، کابینت و غیره قدیمی دارید. دیگر نیازی ندارید و می خواهید آن را دور بیندازید، می توانید از کشوهای آن برای نگهداری گلدان های شیشه ای استفاده کنید.

برای زیباتر شدن کشو می توانید آن را رنگ آمیزی کنید. همچنین می توانید از شیشه های مربا یا سس برای قابلمه ها استفاده کنید.

چند گیاه پیچک درون شیشه می تواند زیبایی این ساخته چوبی را دو چندان کند.

با چوب کاردستی کنید و یک قلمدان بسازید

یکی دیگر از ایده های خلاقانه با چوب، محکم کردن آن است. برای استحکام بخشیدن به آن به دستگاه های تخصصی برش چوب نیاز دارید. از این وسایل باید برای ایجاد سوراخ هایی استفاده کرد که بتوانند مداد و خودکار را در خود جای دهند. چوبی را پیدا کنید که به شکل آجر است. محل سوراخ ها را روی سطح آن علامت بزنید. سپس این سوراخ ها را با دستگاه برش مخصوص ایجاد کنید. در نهایت می توانید این کاردستی چوبی را برای بچه ها سنباده بزنید و رنگ کنید.

کاردستی با چوب و ساخت میز و رو مبل

یکی دیگر از صنایع چوبی میز و میز کنار مبل به سبک میزهای قرون وسطایی است. ساخت این میز بسیار ساده است. شما به یک برش نسبتا نازک از تنه درخت نیاز دارید. تنه درخت را به حال خود رها کنید. در واقع آن را زیباتر می کند. سمباده بزنید. سپس آن را با روغن و لاک رنگ کنید تا یکدست و یکدست شود. همچنین می توانید از پایه های آماده برای پایه ها استفاده کنید. پاها را با دقت به ته چوب بچسبانید و تمام!

روی این میز می توانید یک لامپ یا یک آباژور قرار دهید. برای آموزش بیشتر در این زمینه به آموزش تصویری ۱۱ روش ساخت چراغ خواب ساده و حرفه ای در منزل مراجعه کنید.

کاردستی چوب و پایه گلدان درست کنید

یکی دیگر از صنایع چوبی به سبک قرون وسطایی این پایه گلدان است. ساخت این پایه بسیار ساده است. به طور معمول شما به 8 تکه چوب نیاز دارید. آنها را به دو گروه تقسیم کنید. چهار عدد بلندتر را برش دهید زیرا به عنوان پایه و تکیه گاه قابلمه هستند. چهار تای دیگر را متناسب با گلدان خود ببرید. این چهار قطعه کوچک را مانند + به هم وصل کنید. حالا این + را به این چهار قطعه بلندتر وصل کنید. قبل از تثبیت پایه را علامت بزنید تا بتوانید چوب + شکل تخت را ثابت کنید.

کاردستی با چوب و ساخت ساعت به سبک روستایی

یکی دیگر از ساخته های چوبی ساخت یک ساعت روستایی است. برای ساخت آن می توانید از سوزن و موتور ساعت قدیمی استفاده کنید. دست های خود را بردارید. موتور را بردارید. یک دایره از چوب را برش دهید. سپس ارقام ساعت را خیلی دقیق علامت گذاری کنید. شماره ها را بنویس. می توانید از رنگ های معمولی یا هر رنگ دیگری که به مرور زمان محو نمی شوند استفاده کنید. یک سوراخ بسیار کوچک در مرکز دایره ایجاد کنید. از این سوراخ برای اتصال دست ها به موتور که به پشت چوب متصل است استفاده می شود. موتور ساعت را به پشت چوب وصل کنید. سپس دست ها را از جلو وصل کنید.

چوب کاردستی کنید و زمین ادویه درست کنید

شلف یکی از لوازم کاربردی و زیبایی است که می تواند آشپزخانه شما را نظم دهد. برای این کاردستی چوبی فقط به سه تکه چوب نیاز دارید. می توانید قفسه را در کنار فر، توستر یا اجاق گاز قرار دهید. چنین ادویه هایی همیشه در دسترس هستند. به علاوه، همه چیز در جای خود مرتب و زیبا است.

با چوب کاردستی کنید و یک نیمکت چوبی به شکل X بسازید

یکی دیگر از ایده های خلاقانه با چوب، ساخت نیمکت ایکس شکل است، ساخت نیمکت یکی از ساده ترین کارهایی است که می توانید با چوب انجام دهید.

یک نیمکت چوبی می تواند حس مدرن تری به خانه شما بدهد. برای ساختن آن، به چند تکه چوب نیز نیاز دارید که با دقت اندازه گیری شده اند.

صنایع دستی چوبی و ساخت سردر

یکی دیگر از انواع نجاری ساخت سر تخت برای تخت است. ساخت مبلمان چوبی روستیک بسیار ساده است و می توانید سر تختی به این سبک برای تخت خود بسازید.

در حین ساخت متوجه سادگی طراحی آن خواهید شد. این سادگی اتاق شما را از سمتی به سمت دیگر متحول می کند.

چوب کار کنید و یک قفسه ستاره بسازید

ساخت قفسه ستاره ای یکی دیگر از کاردستی های خلاقانه با چوب است. این کاردستی نیز با چند تکه چوب ساده ساخته می شود. برای زیبایی بیشتر می توانید ستاره هایی در اندازه های مختلف درست کنید و کنار هم روی دیوار قرار دهید.

کاردستی چوبی و ساخت تابلو عکس

بسیاری از مردم دوست دارند نقاشی هایی که به دیوار می آویزند بدون قاب باشد. برای این منظور می توانید عکس مورد نظر را نزد عکاس ببرید و روی تابلو چاپ کنید.

اگر می خواهید تصویر روی تخته آنقدر ساده نباشد، می توانید از یک تنه درخت بریده شده استفاده کنید. این کاردستی چوبی جلوه خاصی به عکس های شما می دهد.

یک گلدان از تنه درخت درست کنید

ساخت گلدان گل با تنه درخت بسیار ساده است. کافی است وسط تنه درخت را با وسایل مخصوص خالی کنید. بهتر است از لاک استفاده کنید تا خراب نشود. در نهایت گل ها را در آنجا قرار دهید.

کاردستی چوب و یک سینی ساده درست کنید

یکی دیگر از کاردستی های خلاقانه با چوب ساخت سینی سرو است. سینی سرو نیازی به لبه و دسته چوبی و … ندارد.

برای این کار فقط به یک تکه چوب صاف به شکل دلخواه نیاز دارید. آن را با سمباده صاف کنید و رنگ کنید. در نهایت می توانید یک دسته ساده را به هر طرف وصل کنید.

ایده و خلاقیت با چوب: گلدان آویز

ایده و خلاقیت دیگر ساخت گلدان آویز از چوب است. برای این کار فقط به یک جعبه جوبی کوچک، مقداری طناب و تعدادی گل نیاز دارید.

در هر دو طرف جعبه سوراخ های موازی دریل کنید. طناب را به آن وصل کنید. حالا گیاهان خود را در آنجا قرار دهید. این گلدان برای گل کاکتوس بسیار مناسب است.

کاردستی چوبی: تقویم ساده

یکی از کاردستی های خلاقانه با چوب، ایجاد تقویم رومیزی است. برای این تقویم می توانید از دو تکه چوب مکعبی استفاده کنید. روی تمام قطعات اعداد مختلف بنویسید. ماه ها همین کار را انجام دهید. بهتر است از یک صفحه گسترده برای اعداد و ماه ها استفاده کنید. به این ترتیب شما نیازی به ساخت چندین مکعب ندارید.

با کاردستی های چوبی شمع درست کنید

برای ساختن کاردستی چوبی، در این حالت می توانید طوری رفتار کنید که انگار در حال ساخت یک جامدادی هستید.

چوب را پیدا کنید شن. قطعات مورد نظر را با دستگاه مخصوص سوراخ کنید.

سوراخ ها باید به اندازه کافی بزرگ باشند تا شمع را در خود جای دهد. تعدادشان هم خوش سلیقه است. در نهایت می توانید جاشمی را رنگ کنید. با استفاده از لاک یا رنگ روغن، طول عمر و دوام چوب افزایش می یابد.

خلاقیت با ساخت چوب و تخته سیاه

یکی دیگر از خلاقیت های ساده و آسان با چوب، ساخت تخته سیاه است. صفحه گسترده آماده استفاده فروخته می شود. ورق را آماده کرده و به شکل دلخواه برش دهید.

اگر شکل خاصی مانند تصویر مورد نظر خود دارید، می توانید از دستگاه برش لیزری استفاده کنید.

شکلی را که می خواهید تخته را برش دهید به متخصص بدهید. در نهایت بالای آمین سوراخی ایجاد کنید و با نخ به دیوار یا در آویزان کنید.

ایده های خلاقانه با چوب بامبو

یکی از ایده های خلاقانه با چوب بامبو استفاده از آنها به عنوان تزئین در گلدان است. چند چوب بامبو را در یک قابلمه قرار دهید. می توانید گل های دیگری را در کنار آن قرار دهید. با این حال، بامبو به تنهایی زیبایی خاص خود را دارد و سبکی مینیمال را ایجاد می کند.

کاردستی با چوب و ساخت حروف چوبی

ساخت چوب به این روش می تواند بسیار کاربردی باشد. اگر فرزند خردسالی دارید، می توانید حروفی از این دست را به او آموزش دهید.

علاوه بر این، می توانید حروف را به دیوار، پشت در و غیره بچسبانید. و متن مورد نظر را بنویسید. یکی از زیباترین ایده ها ایجاد نام اعضای خانواده و آویزان کردن آنها به دیوار است.

ایده خلاقانه با چوب و ساخت میز کنار مبل

یکی دیگر از کاردستی های چوبی ساخت میز در کنار مبل برای سفارشات، دفترچه یادداشت و … است.

برای ساخت این میز به چند تکه چوب نیاز دارید. آنها را با دقت وصل کنید. زیبایی این میز در پهن نبودن آن است. این کنترل ها همیشه در دسترس شما هستند. در عین حال، همه چیز به ترتیب باقی خواهد ماند.

کاردستی با چوب و ساخت چوب لباسی

یکی دیگر از ایده های خلاقانه با چوب و بسیار کاربردی ساخت رخت آویز یا یک چوب لباسی ساده است.

برای ساخت این آویز فقط به دو تکه چوب نیاز دارید. تنها با یک قطعه، کار شما آغاز خواهد شد. چوب را برای چسباندن قلاب ها علامت گذاری کنید. سپس قلاب ها را با میخ به چوب پیچ کنید.

خلاقیت با چوب و ساخت تابلوی حافظه

برای این کاردستی چوبی فقط به یک تخته ساده نیاز دارید. می توانید از پالت های چوبی قدیمی استفاده کنید.

اگر از پالت استفاده می کنید، آن را به اندازه برش دهید.

برای اتصال تصاویر از میخ استفاده کنید. چیدمان ناخن و قرار دادن تصویر سلیقه ای است.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب 25 کاردستی چوبی و ایده های خلاقانه چوبی را ارائه کرده ایم. کدام یک از این ایده ها برای شما مفید است؟ شما قصد دارید کدام یک را خودتان بسازید؟ لطفا نظرات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

همانطور که می دانید هنر و علم چاقوسازی یکی از قدیمی ترین صنایعی است که بشریت به آن مشغول بوده است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید تنها با استفاده از چند ابزار ساده و البته وقت گذاشتن برای ساخت چاقو، می توانید چاقوهایی فوق العاده زیبا و خاص بسازید که حتی در آینده مشتری هم خواهند داشت. در این مقاله گام به گام ساخت چاقو را به شما آموزش می دهیم و شما را با مراحل ساخت آن آشنا می کنیم، بنابراین اگر به ساخت چاقو علاقه مند هستید یا مراحل ساخت آن را می شناسید به شدت توصیه می کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. مقاله.

1- تیغه دلخواه خود را طراحی کنید!

طبیعتا ابتدا باید نوع و شکل تیغه خود را روی کاغذ روغنی بکشید. در این مرحله می توانید خلاقیت به خرج دهید و هر طرحی را که می خواهید بکشید. البته باید به کارایی تیغه چاقو هم توجه کنید، چون البته بعد از ساخت چاقو باید برای طبیعت گردی یا موارد دیگر از آن استفاده کنید.

2- طول تیغه را مشخص کنید!

بعد از کشیدن شکل کلی چاقو نوبت به تعیین طول تیغه آن می رسد. طول تیغه می تواند تا حدودی اختیاری باشد، اما توجه داشته باشید که ساخت چاقو با تیغه های بلند دشوارتر است و همچنین به فولاد بیشتری نیاز دارد. بنابراین سعی کنید حداقل برای چند چاقوی اولی که می سازید، تیغه ای کوتاه یا متوسط ​​داشته باشید.

3- ابعاد دسته را مشخص کنید!

ساده ترین راه برای تعیین طول دسته چاقو این است که دست را در حالت مشت اندازه گیری کنید، سپس 5-8 ساعت به آن اضافه کنید. در این صورت دسته چاقو به راحتی در دست می شود و کارایی بیشتری خواهد داشت. توجه داشته باشید که برای ساخت چاقو بهتر است تیغه زبانه کامل را در نظر بگیرید زیرا در این صورت ساخت چاقو راحتتر و طول عمر آن نیز بیشتر می شود.

4- فولاد کربنی بگیرید!

مرحله بعدی انتخاب و آماده سازی فولاد برای ساخت تیغه است که باید به صورت صفحه ای باشد. برای شروع، بهتر است از فولادهای ضد زنگ استفاده نکنید، زیرا کار با آنها برای شکل دادن به تیغه از فولادهای کربنی معمولی دشوارتر است. توصیه می کنیم از فولاد با ضخامت بین 3 تا 6 میلی متر استفاده کنید.

5- جنس دسته چاقو را انتخاب کنید!

برای ساخت قسمتی از دسته چاقو می توان از مواد مختلف از چوب گرفته تا الیاف استفاده کرد و کاملا به سلیقه و نوع طرح چاقو بستگی دارد. در این مقاله نحوه ساخت چاقو با تیغه زبانه جامد را به شما آموزش می دهیم، بنابراین مواد شما باید به صورت ورقه ای و برای دو طرف دسته آماده شود.

6- شکل چاقو را روی استیل بکشید!

توجه داشته باشید که قبل از کشیدن طرح چاقو روی استیل، باید طرح خود را روی کاغذ روغنی با ابعاد واقعی بکشید و سپس با استفاده از کربن یا وسایل دیگر به استیل منتقل کنید.

7- وسایل مورد نیاز برای ساخت چاقو را تهیه کنید!

برای شروع ساخت چاقو به تجهیزاتی مانند: فرز (یا اره برقی)، مته، کاغذ سنباده، چکش، سنگ تیزکن چاقو، قلاب نگهدارنده و پوشش محافظ (از جمله لیوان و …) نیاز دارید البته اگر اگر می خواهید به طور حرفه ای به ساخت چاقو ادامه دهید، پیشنهاد می کنیم تجهیزات درجه صنعتی را خریداری کنید.

8- یک مستطیل ببرید!

بعد از تهیه مواد لازم، نوبت به ایجاد یک مستطیل در اطراف طرحی که روی استیل کشیده اید می رسد و با استفاده از اره برقی یا فرز آن را برش می زنید. با این کار می توانید به سادگی قطعه کار خود را به نگهدارنده گیره وصل کرده و روی آن کار کنید.

9- الگوی خود را دقیقاً برش دهید!

در این مرحله باید الگوی خود را دقیقاً با استفاده از بیت روتر (یا اره برقی) برش دهید. استفاده از قلاب نگهدارنده در این مرحله کاملاً ضروری است، زیرا به شما کمک می کند قطعه کار را به راحتی کار کنید و برش های دقیق تری انجام دهید.

خواندن: روش ساخت شمشیر سامورایی و اسرار آن را کاملا توصیه می کنیم

10- سوراخ هایی برای پرچ ها در دسته چاقو ایجاد کنید!

همانطور که می دانید برای چسباندن مواد دسته به بدنه چاقو به پرچ نیاز خواهید داشت، بنابراین در این مرحله بین 2-3 تکیه گاه (با استفاده از مته) روی دسته چاقو ایجاد کنید. تعداد دندانه‌هایی که می‌زنید با طول دسته ارتباط مستقیم دارد، اما به طور کلی ۲ دندانه برای چاقوهای سایز متوسط ​​کافی است.

11- تیغه را پولیش کنید!

در ادامه آموزش ساخت چاقو در مورد پولیش تیغه صحبت خواهیم کرد، بنابراین باید قسمت های مختلف تیغه را با استفاده از کاغذ سنباده ریز پرداخت کنید. اگر فرز تهیه کرده اید، می توانید از صفحات مخصوصی که در بازار موجود است برای پولیش کاری (به جای سنباده زدن دستی) استفاده کنید.

12- عملیات حرارتی روی تیغه!

برای انجام فرآیند گرما بر روی تیغه چاقو، به یک آهنربا و همچنین یک اجاق کوچک (که می توان آن را با استفاده از مشعل گازی یا ذغالی درست کرد) نیاز دارید. اول از همه، باید تیغه چاقو را داخل فر فرو کنید تا کاملا قرمز شود، سپس آن را به آهنربا نزدیک کنید. هنگامی که تیغه به آهنربا واکنش نشان نمی دهد به این معنی است که به اندازه کافی داغ است (زیرا با افزایش دمای فولاد خاصیت مغناطیسی آن از بین می رود). سپس اجازه دهید تیغه در هوا خنک شود. این کار را 3 بار تکرار کنید.

بعد از 3 مرحله سفت شدن، در مرحله چهارم، پس از داغ شدن تیغه، باید آن را در ماهیتابه روغن فرو کنید. توجه داشته باشید که در این صورت روغن ممکن است آتش بگیرد، پس حتما از دستکش و پوشش محافظ مناسب استفاده کنید.

13- پولیش کنید!

پس از فرآیند حرارتی، بهتر است قسمت های مختلف تیغه چاقو را دوباره پولیش کنید.

14- مواد دو طرف دسته را ببرید!

در ادامه آموزش ساخت چاقو به ساخت دسته آن می پردازیم. در این مرحله باید موادی را که برای دسته آماده کرده اید برش دهید و دقیقاً به اندازه قطعه فولادی بسازید. سپس تکیه گاه هایی مطابق با قسمت فولادی تیغه روی مواد دسته ایجاد کنید و با استفاده از پرچ (یا پیچ) به بدنه چاقو متصل کنید.

15- سمباده بزنید!

پس از نصب مواد دسته، با استفاده از سنباده، دسته را جلا داده و قسمت های اضافی و ناهموار را جدا کنید. سعی کنید دسته را سمباده بزنید تا با دستتان تداخل نداشته باشد.

16- تیغه را با استفاده از سنگ آهن تیز کنید!

در مراحل بعدی ساخت چاقو، باید سنگ تیز کن را خیس کنید و کمی آن را چرب کنید. پس از آن دو طرف تیغه چاقو را با زاویه 20 تا 30 درجه روی سنگ جارو کنید تا تیغه به خوبی تیز و ترمیم شود.

17- تیزی تیغه را تست کنید!

یک تکه کاغذ بردارید و با استفاده از چاقو برش دهید. اگر تمام مراحل را به درستی انجام داده اید، کاغذ باید به راحتی بریده شده و به دو تکه تقسیم شود. اگر تیغه چاقوی شما کند است، مرحله قبل را چندین بار انجام دهید تا به نتیجه دلخواه برسید.

توصیه می کنیم بخوانید: مروری بر بهترین مارک های چاقوی شکاری در سال 2021

در این مقاله سعی کرده ایم طرز ساخت چاقو را به طور کامل به شما آموزش دهیم. اگر سوالی در رابطه با این موضوع دارید یا می خواهید چیزی را با ما در میان بگذارید، خوشحال می شویم در بخش زیر نظر دهید.

برای کسب امتیاز روی این مقاله کلیک کنید!

[مجموع: 17 میانگین: 3.6]

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا