چطوری با ماش پفیلا درست کنیم

آرد ذرت یکی از محصولات پر مصرف ذرت می باشد که در تهیه انواع شیرینی از جمله کیک اسفنجی آرد ذرت، بیسکویت آرد ذرت، بیسکویت آرد ذرت، ذرت، حلوا آرد ذرت، فرنی آرد ذرت استفاده می شود.

اما با دانه های ذرت می توانید یک میان وعده سالم به نام پفیلا، ذرت کبابی یا پاپ کورن برای خانواده تهیه کنید. طرز تهیه پفیلا در خانه مانند همه غذاها شامل ترفندهایی است که بدانید این نکات به ما کمک می کند محصولی باکیفیت بسازیم و از خوردن آن لذت ببریم.

پیشنهاد ستاره

طرز تهیه پفیلا

مواد لازم برای درست كردن پفيلا در قابلمه

روغن کانولا
۲-۳ قاشق غذاخوری

ذرت
۱/۲ فنجان

نمک
به میزان لازم

دستور پخت پفیلا خانگی

ابتدا کف یک قابلمه یا تابه را با یک لایه روغن کانولا بپوشانید. سعی کنید از قابلمه یا تابه استفاده کنید تا این مقدار ذرت در ته آن پخش شود و ذرت ها روی هم انباشته نشوند.

استفاده از روغن کانولا برای این منظور به دو دلیل مناسب است: یکی اینکه طعم طبیعی دارد و دیگری اینکه در برابر حرارت زیاد مقاوم است. اگرچه روغن زیتون روغن سالم تری است، اما در دمای بالا می سوزد، بنابراین بهتر است از روغن های مقاوم در برابر حرارت استفاده کنید.

کره نیز همین خاصیت را دارد و اگر کره به تنهایی استفاده شود در دمای بالا می سوزد. بنابراین، اگر می خواهید از کره برای تهیه پفیلا استفاده کنید، سعی کنید از مخلوط کره و روغن به نسبت مساوی استفاده کنید. سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

درب قابلمه را ببندید و صبر کنید تا ذرت پف کند.

وقتی میخچه ها شروع به متورم شدن کردند، درب قابلمه را به آرامی و با احتیاط باز کنید تا بخار ایجاد شده در قابلمه خارج شود و میخچه ها خیس نشوند.

در این زمان می توانید گاهی قابلمه را تکان دهید تا همه ذرت ها به طور یکنواخت برشته شوند. هنگام تکان دادن ظرف، درب ظرف را محکم بگیرید تا باز نشود.

سپس درب قابلمه را بردارید، پفیلا را در یک کاسه بزرگ بریزید و کمی نمک بپاشید.

در صورت تمایل می توانید پودر کاری یا پودر فلفل سیاه را اضافه کنید تا یک پفیلا تند را تجربه کنید.

می توانید کره آب شده را روی پفیلا داغ بریزید و چند دقیقه در فر داغ قرار دهید تا طعم کره پفیلا را تجربه کنید.

می توانید مقداری پارمزان را رنده کنید و با کمی پودر سیر به پفیلا داغ اضافه کنید. سپس آن را به مدت چند دقیقه در فر داغ قرار دهید تا پفیلا پنیر به دست آید.

اگر طعم های شیرین دوست دارید مقداری پودر کاکائو و پودر قند را با هم مخلوط کنید و روی پفیلا داغ بریزید. سپس پفیلا را در کیسه کاغذی بریزید و خوب تکان دهید تا ذرات کاکائو و شکر به آن بچسبد. اکنون می توانید از پفیلا شکلاتی شیرین لذت ببرید.

طرز تهیه پفیلا طعم دار در خانه

می دانیم که در روش های غیرحرفه ای به شما گفته می شد پس از تهیه پفیلا ساده مواد مورد نظر را اضافه کنید و دوباره در فر قرار دهید. اما فراموششون کن! دستورالعمل های زیر را دنبال کنید و از نتیجه لذت ببرید:

1. طرز تهیه پفیلا پنیر

شاید در جاهای مختلف خوانده باشید که برای تهیه پفیلا پنیر باید پارمزان یا پیتزا را به ذرت اضافه کنید، اما اگر به دنبال طعم پاپ کورن بازاری هستید، باید گفت که این کار جواب نمی دهد! پس چگونه پفیلا پنیر درست کنیم؟ مانند آن:

پفیلا را به همان روش ساده ای که در بالا گفته شد آماده کنید، پودر پنیر دلمه ای را از شیرینی فروشی ها بخرید و به پفیلا اضافه کنید و خوب هم بزنید تا پفیلا همان حالت پنیری چسبناک و خوشمزه پیدا کند! عالی و حرفه ای! (همه شیرینی فروشی های بزرگ پنیر پودری می فروشند، نگران نباشید!)

2. طرز تهیه پفیلا گوجه فرنگی

2 روش برای تهیه پفیلا با طعم سس کچاپ یا گوجه فرنگی دارید. یک روش رایج که همه از آن استفاده می کنند. یعنی روغن و نمکی را که در تابه ریخته اید، کمی سس گوجه فرنگی، نمک و پاپریکا اضافه کنید، سپس ذرت ها را اضافه کنید تا شکفته و مزه دار شوند.

اما روش بازار چیست؟ رمز پاپ کورن کچاپ چیست؟ برای این کار باید به آبنبات فروشی بروید و پودر پنیر پرتقال و پودر سس کچاپ بخرید. هنگام تهیه پاپ کورن ساده به اندازه کافی پودر پنیر پرتقال و پودر کچاپ روی آن بپاشید و خوب مخلوط کنید.

3. طرز تهیه سرکه پفیلا در قابلمه

خوب، تا به حال باید متوجه شده باشید که برای تهیه پاپ کورن با طعم سرکه، احتمالاً به یک ماده حرفه ای دیگر نیاز دارید که هیچکس به شما نمی گوید! آره! در این صورت نیازی به استفاده از سرکه یا آب لیمو نیست. برای داشتن یک پفیلا سرکه نمکی خانگی باید به قنادی های عمده یا آتاری مراجعه کنید و پودر سرکه بخرید. وقتی ذرت را به روشی ساده تفت دادید، مقداری از این پودر را اضافه کنید و از طعم آن لذت ببرید.

برای چیدمان انواع پفیلا تهیه شده در منزل کافیست از مجموعه ایده های تزیین پفیلا برای جشن یلدا، تولد و … دیدن فرمایید.

4. طرز تهیه پفیلا شکلاتی

در این ویدیو طرز تهیه پاپ کورن شکلاتی را قرار داده ایم؛ بعد از درست کردن پاپ کورن، شکلات را به سادگی رنده کرده و به ذرت داغ اضافه کنید و هم بزنید.

آخرین کلمه

ذرت یکی از غلات مفیدی است که حاوی فیبر غذایی، کربوهیدرات، ویتامین، ترکیبات فنلی، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است. این دانه مخصوص در صنایع غذایی به روش های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد اما یکی از محبوب ترین محصولات آن پفیلا یا پاپ کورن است که در طعم های مختلف قابل تهیه است.

یکی از دلایل استفاده از پفیلا کاهش افسردگی و سطح قند خون است. همچنین کم خونی را کنترل می کند و یبوست را درمان می کند. علاوه بر این، خوردن یک کاسه ذرت کبابی جایگزین مناسبی برای سایر تنقلات است و از آنجایی که حاوی فیبر زیادی است، باعث احساس سیری می شود و در نتیجه میل به خوردن را کاهش می دهد.

در این مطلب طرز تهیه پفیلا و طعم دار کردن آن را توضیح داده ایم. اگر شما نیز طعم های دیگر پفیلا را تجربه کرده اید، می توانید این حس را با دیگران به اشتراک بگذارید.

پیشنهاد می کنیم طرز تهیه ذرت مکزیکی را در ستاره یاد بگیرید.

میتونیم خیلی ساده در چند دقیقه خودمون در خانه پاپ کورن درست کنیم. اینجوری هم سالم تر است هم به صرفه تر؛ به همین منظور براتون طرز درست کردن پفیلا در قابلمه با روغن خیلی کم، و با طعم های متفاوت مثل پفیلا سرکه ای و کچاب را براتون خواهم نوشت که همه در قابلمه درست می شوند.

پفیلا یکی از پرطرفدارترین تنقلات است و خوردن آن قبل از تماشای فیلم یا مسابقه فوتبال بسیار مفید است. امیدوارم این پفیلا یا پاپ کورن عالی را تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

طرز تهیه پاپ کورن در تابه

اول از همه طرز تهیه پفیلا گلدانی ساده یا نمکی رو براتون مینویسم و ​​بعد روش طعم دار کردن کامل پفیلا رو میگم.

برای تهیه پفیلا در قابلمه نیازی به خیس کردن ذرت نیست، می توانید در کمترین زمان هر زمان که بخواهید پاپ کورن درست کنید. تنها موادی که نیاز دارید عبارتند از:

ذرت خشک

نمک

کمی روغن (حدود یک تا دو قاشق تا کف تابه را چرب کنید.)

قابلمه قابلمه: برای تهیه پاپ کورن در قابلمه، پیشنهاد می کنم فقط از قابلمه بالایی استفاده کنید. چون زود گرم می شود و دمای آن بسیار بالا می رود. پفیلا در قابلمه یا تابه خیلی بهتر باز می شود. اما داخل قابلمه استیل ذرت به خوبی قابلمه روی آن باز نمی شود و دیگ چدنی اصلا خوب باز نمی شود.

1- قابلمه را روی آتش بگذارید.

2- حدود 2 تا 3 قاشق غذاخوری روغن ته تابه بریزید، تا کف تابه چرب شود.

3- دانه های ذرت را در ته قابلمه پخش کنید تا روی هم نباشند تا همه به یک اندازه حرارت ببینند. اگر می خواهید پفیلا بیشتری درست کنید از قابلمه بزرگتری استفاده کنید.

نکته: در این مرحله به میخچه ها نمک اضافه نکنید. چون نمک ها به ذرت کبابی نمی چسبد و ته ظرف می ماند.

4- حرارت گاز را ملایم کرده و درب قابلمه را کاملا نبندید. و نیمه باز باشد درب قابلمه را باید با نوک انگشت باز کرد تا دم بکشد و پفیلاتون خیس نشود. حتی می توانید به جای داخل قابلمه، یک صافی روی آن قرار دهید.

اگر هنگام تهیه پفیلا خانگی در قابلمه را ببندید. داخل قابلمه بخار دارد و میخچه ها به خوبی باز می شوند.

5- حدود 4 تا 6 دقیقه طول می کشد تا میخچه ها ترک بخورند و شروع به باز شدن کنند. در این مرحله درب قابلمه را بردارید زیرا پفیلاس ها دور ریخته می شوند.

وقتی ذرت از جوشیدن باز ماند، ماهیتابه را کمی تکان دهید تا همه ذرت ها کاملاً له شوند، سپس حرارت را خاموش کنید.

توجه داشته باشید که وقتی ذرت از جوشیدن باز ماند سریع حرارت را خاموش کنید تا پفیلاها نسوزند.

۶- در انتها پفیلاس ها را در سینی ریخته و با نمکدان روی آن ها نمک بپاشید.

همانطور که می بینید، تهیه پفیلا خانگی در قابلمه بسیار ساده است. حتما امتحان کنید. و از خوردن پفیلا سالم با قیمتی مقرون به صرفه لذت ببرید.

برای درست کردن پاپ کورن در قابلمه به نکات زیر توجه کنید:

هنگام پخت و پز حرارت را کم یا زیاد نکنید. کافی است تابه را چند بار تکان دهید تا همه ذرت ها خوب دم بکشد و نسوزند.

هنگام ریختن میخچه ها درب قابلمه را باز نکنید زیرا پفیلاس ها دور ریخته می شوند.

اگر پاپ کورنی که درست کردید خوب نپخت یا سفت بود، مشکل از ذرت است. اگر ذرت خشکی که به دست می آورید کیفیت خوبی نداشته باشد، پفیلا کاملا باز نمی شود.

ذرت خشک را همیشه در پوسته یا ظرف دربسته در جای خشک و خنک نگهداری کنید تا در هنگام تهیه پفیلا رطوبت نگیرد و خوب و کامل باز شود.

پاپ کورن با طعم خانگی درست کنید

خب بعد از درست کردن یک پفیلا ساده در قابلمه، به همین سادگی به آن طعم می دهیم.

پفیلا را با فلفل و گوجه فرنگی در قابلمه درست کنید

برای طعم دادن به ذرت کبابی یا ذرت بو داده، اگر از مواد خشک مانند گوجه فرنگی یا پودر فلفل استفاده می کنید، وقتی ذرت ها ترکیدند، حرارت را خاموش کنید، روی پفیلاس ها در قابلمه هنوز داغ، پودر گوجه فرنگی یا فلفل را با نمک بریزید. پفیلاس ها را بپاشید و هم بزنید تا به طعم دلخواه برسند.

پفیلا را با سرکه در قابلمه درست کنید

طرز تهیه سرکه پفیلا بسیار ساده است:

۱- ابتدا پفیلا ساده را با روشی که در بالا گفتم تهیه کنید.

۲- در مرحله بعد بسته به مقدار پفیلا که دارید یک قاشق سرکه به پفیلای هنوز داغ اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند. وقتی سرکه به تمام پفیلاها رسید کافی است;

3- پاپ کورن های سرکه شده را چند دقیقه در فر داغ قرار دهید تا رطوبت آن ها از بین برود. یا اگر فر ندارید پفیلاس های سرکه شده را در قابلمه یا تابه بریزید و روی حرارت غیر مستقیم مثلاً روی کتری در حال جوش قرار دهید تا رطوبت آن تبخیر شود. فقط درب قابلمه را باز نگه دارید و هر چند دقیقه یکبار پفیلاس را هم بزنید.

برای اینکه بهتر متوجه بشید مثلا طرز تهیه پاپ کورن خانگی با سس کچاپ رو براتون مینویسم.

طرز تهیه پاپ کورن سس کچاپ خانگی

برای تهیه پاپ کورن کچاپی دو روش وجود دارد که قبلاً در مورد آن صحبت کردم: وقتی پاپ کورن ها آماده شدند و هنوز داغ هستند، روی آنها پودر گوجه فرنگی و کمی فلفل سیاه بریزید و هم بزنید.

روش دوم این است: از سس کچاپ برای تهیه کچاپ پفیلا استفاده کنید.

برای طعم دادن به پفیلا با سس گوجه فرنگی مانند پفیلا با سرکه، مراحل زیر را دنبال کنید:

پس از درست کردن پفیلای ساده در قابلمه، به مقدار دلخواه سس را روی پاپ کورن ها بریزید و با دست یا قاشق خوب مخلوط کنید تا همه پاپ کورن ها به سس آغشته شوند.

سپس پاپ کورن ها را در سینی پهن کرده و در فری که از قبل با دمای 180 درجه سانتیگراد یا 350 درجه فارنهایت گرم شده قرار دهید و 10 تا 15 دقیقه صبر کنید تا کاملا مرطوب و خشک شوند.

اگر فر ندارید می توانید از حرارت غیر مستقیم استفاده کنید. برای این کار سینی یا ماهیتابه حاوی پاپ کورن هایی را که به آن سس گوجه فرنگی اضافه کرده اید، روی یک کتری یا تابه آب جوش قرار دهید. برای از بین بردن رطوبت پاپ کورن

نکته: نکته خوبی برای رنگ آمیزی پفیلا در مقاله 3 نکته خلاقانه آشپزی نوشتم، حتما بخوانید.

من در واقع یک مقاله جداگانه با یک ویدیو برای تهیه پاپ کورن کاراملی خانگی نوشتم. پاپ کورن کاراملی نیز عالی است. اگر می خواهید این کار را انجام دهید، من ساده ترین راه را برای انجام آن در شیشه نوشتم.

6 مزیت پاپ کورن که ممکن است تا به حال از آنها اطلاع نداشته باشید

1- پفیلا یک میان وعده سالم و پر انرژی است که آهن بیشتری نسبت به اسفناج و تخم مرغ دارد.

2- پفیلا گلوتن ندارد و به روند استخوان سازی و رفع کم خونی کودکان کمک زیادی می کند.

3- پفیلا و پوست آن حاوی آنتی اکسیدان های مفیدی به نام پلی فنول است که با رادیکال های آزاد در بدن مبارزه می کند، بنابراین در پیشگیری از بیماری های قلبی و آسیب سلولی مفید است و علاوه بر آن دارای اسید فرولیک موجود در غذاها می باشد. مانند برنج، جو، لوبیا و سایر غلات کامل.

4- حاوی ویتامین E، از پیری جلوگیری می کند و زیبایی پوست را بهبود می بخشد.

5- حاوی مقدار زیادی پروتئین و فیبر است.

6- برای کنترل اشتهای کاذب بسیار مفید است و به دلیل غنی بودن از فیبر باعث ایجاد احساس سیری می شود. سه فنجان پفیلا حاوی 93 کالری است که نسبت به غذاهای مشابه مانند چیپس و جوانه کالری بسیار کمتر و سالم‌تر است.

مقاله مرتبط: چگونه فرزندانمان را از خوردن غذاهای ناسالم باز داریم؟

توجه: پفیلا که در خانه با روغن کمی تهیه می شود، حاوی یک سوم کالری مصرفی در بیرون است.

خوشحال می شویم در مورد نکات، ترفندها و روش هایی که برای طعم دادن به پاپ کورن استفاده می کنید برای شما بنویسیم.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید این مقالات را بخوانید:

4.3/5 – (190 امتیاز)

ذرت نیز مانند غلات کامل حاوی آب است. حدود 13 5 تا 14 درصد از هر دانه ذرت را آب تشکیل می دهد. بنابراین وقتی دانه های ذرت تا دمای بالاتر از نقطه جوش آب گرم می شوند، این آب به بخار تبدیل می شود. این بخار باعث ایجاد فشار در داخل دانه می شود و در نهایت باعث ترکیدن دانه و متورم شدن پوست می شود.

اما اگر آب ذرت این کار را انجام می دهد، چرا غلات دیگر نه؟ گندم و برنج نیز حاوی آب هستند، پس چرا صبر نکنید تا فیلم با پافیلای گندم کامل یا مرغ شروع شود؟ پاسخ در تفاوت پوسته این دانه ها نهفته است. برخلاف گندم و برنج، ذرت (به ویژه ذرت بوداده که حاوی آب بیشتری است) پوسته غیر متخلخلی دارد که می تواند بخار را در داخل خود به دام بیندازد، اما وجود منافذ در دانه های دیگر باعث خروج بخار و ایجاد فشار نمی شود. این دانه ها ممکن است خشک شوند، اما هرگز متورم نمی شوند.

اما حتی ذرات پاپ کورن با پوسته های خاص خود همیشه منبسط نمی شوند. سایر ویژگی های مهم برای دمیدن مورد نیاز است. ابتدا مقدار آب موجود در دانه باید بسیار نزدیک به 13.5 درصد باشد. سطح پایین آب بخار و فشار لازم را تولید نمی کند. آب زیاد نیز باعث ترک خوردن دانه ها و تبدیل آنها به کره های سختی می شود که دیگر نرم و لذیذ و رویایی نیستند. علاوه بر این، دانه ها نباید ترک خورده یا آسیب ببینند. حتی یک ترک کوچک اجازه خروج بخار را می دهد.

روش درست درست کردن پاپ کورن

درست كردن پفيلا در قابلمه

مواد لازم

3 قاشق غذاخوری روغن سرخ کردنی (یا هر روغن با دود بالا برای طعم دادن)

1/3 فنجان دانه ذرت خشک

2 قاشق چایخوری روغن پالم قرمز

یک و نیم قاشق غذاخوری دانه کتان بوداده (له شده)

یک چهارم قاشق غذاخوری نمک دریا

ماهیتابه با ظرفیت دو و نیم لیتر

طرز تهیه

مقداری روغن، نمک و سایر مواد اولیه ذکر شده در تابه بریزید و وقتی داغ شد ذرت را به آن اضافه کنید و هر از چند گاهی تابه را تکان دهید تا پف کند. اگر آنها آن را نمی دانند، ما می دانیم. همچنین طرز تهیه پاپ کورن طعم دار را به شما آموزش می دهد.

پاپ کورن کره ای

برای تهیه این پاپ کورن باید به جای روغن در ماهیتابه کره بریزید و وقتی پاپ کورن آماده شد آن را در ظرف دربسته قرار دهید. سپس روی پاپ کورن داغ کمی کره رنده کنید و ترجیحاً چند دقیقه در فر داغ قرار دهید.

پاپ کورن لیمویی

پس از آماده شدن پاپ کورن آن را از روی حرارت بردارید و آبلیمو را با کره و نمک مخلوط کنید و روی پاپ کورن بریزید و چند دقیقه در فر داغ قرار دهید.

پاپ کورن پنیری

برای تهیه این پاپ کورن باید مقداری پارمزان را رنده کنید و وقتی پاپ کورن هایتان آماده شد آن را در ظرفی بریزید و پنیر را با کمی پودر سیر و موسیر اضافه کنید و بگذارید چند دقیقه داخل آن بماند. فر داغ! این!

طرز تهیه پفیلای رنگی در خانه

پاپ کورن سرکه ای

پس از آماده شدن پاپ کورن، آن را از روی حرارت بردارید، سرکه را با کره و نمک مخلوط کنید و روی پاپ کورن بریزید و چند دقیقه در فر داغ قرار دهید.

پاپ کورن شکلاتی

مقداری پودر کاکائو و شکر را با هم مخلوط کنید، پس از آماده شدن پاپ کورن، آن را در کیسه کاغذی بریزید، پودر را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

ذرت بو داده گوجه فرنگی

برای تهیه این پاپ کورن می توانید یا از عطاری گوجه خشک بخرید یا خودتان مقداری گوجه فرنگی را در فر خشک کنید یا سس گوجه فرنگی را در فر حرارت دهید تا خشک و پودر شود (با درب هم می توانید آن را خشک کنید). پس از آماده شدن پاپ کورن، آن را در کیسه کاغذی بریزید (همانطور که قنادی ها شکلات را داخل آن می ریزند)، پودر را اضافه کنید و خوب هم بزنید.

نکات مهم برای تهیه پاپ کورن

1. برای تهیه پاپ کورن باید از ذرت مرغوب استفاده کرد وگرنه ور نمی آید.

2. ذرت شما نباید خیس باشد، بهتر است آن را در جای خشک نگهداری کنید.

3. به همین ترتیب، ذرت نباید خیلی کهنه باشد.

4. ذرت بسته بندی شده را اصلا توصیه نمی کنم و فکر می کنم بهتر است ذرت را از عطاری های آشنا خریداری کنید.

5. حرارت نباید خیلی کم باشد چون باعث تعریق داخل تابه می شود و پاپ کورن ها خوب بلند نمی شوند و خیس نمی شوند.

6. می توانید در قابلمه را نیمه باز بگذارید تا رطوبت قابلمه خارج شود.

4.2/5 – (46 امتیاز)

دانلود دوره مکالمه عربی با لهجه اماراتی (خلیجی) برای مهاجرت، مسافرت، ترجمه و تحصیل

اطلاعات بیشتر…

منبع

fardanewsگردآوری و بازنگری، تحریریه مثبت 1

لینک را کپی کنید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا