چطوری باید گیف درست کنیم

در این مقاله کوتاه و مفید 3 تا از بهترین و ساده ترین روش های ساخت یک عکس متحرک یا گیف را آموزش می دهیم که با آن می توانید در کمتر از 2 دقیقه یک عکس متحرک بسازید.

نکاتی برای ایجاد GIF

دو راه برای ایجاد GIF وجود دارد. یا چند عکس دارید و می خواهید آنها را به GIF تبدیل کنید یا می خواهید یک ویدیوی کوتاه چند ثانیه ای را به GIF تبدیل کنید. روش های ذکر شده در این مقاله برای هر دو مشکل کار می کنند

تا حد امکان حجم گیف را کاهش دهید. برای کاهش حجم گیف پس از ساخت آن را با استفاده از دکمه Download Files در همین سایت دانلود کنید تا بدون کاهش کیفیت حجم آن را تا 10 برابر کاهش دهید.

هر چه تعداد عکس ها و فریم های تصویر بیشتر باشد گیف شما پیوسته تر و زیباتر خواهد بود اما حجم بیشتری خواهد داشت.

گیف را با اولویت اندازه برای استفاده در تلفن همراه ایجاد کنید (از نسبت صفحه نمایش موبایل استفاده کنید: به عنوان مثال، عرض 350 پیکسل در ارتفاع 500 پیکسل عالی است)

برای تبدیل یک ویدیو به GIF، بهتر است حداکثر 10 ثانیه زمان داشته باشید. اگر می خواهید بخشی از یک ویدیو را به گیف تبدیل کنید، ابتدا آن را با این روش برش دهید و سپس آن را به گیف تبدیل کنید.

روش 1- با فتوشاپ

اگر نرم افزار فتوشاپ را روی سیستم خود نصب کرده اید (که پیشنهاد می کنیم انجام دهید!) می توانید به راحتی با این نرم افزار عکس های متحرک بسازید:

فیلم آموزشی بالا را دانلود کنید

همچنین روش تصویری و گام به گام را در اینجا به زبان ساده آموزش داده ایم.

روش 2- با کمک وب سایت (آنلاین)

این روش بسیار ساده تر از روش فتوشاپ است، اما پارامترهای آن کمتر است:

گام اول: وارد این وب سایت شوید (کلیک کنید)

همانطور که در عکس می بینید شامل گزینه های مختلفی است. به سادگی عکس های خود را از قسمت آپلود تصاویر انتخاب کنید:

گام دوم: ذخیره عکس متحرک

عکس متحرک شما کامل شد! به همین راحتی!! اکنون فقط آن را مانند تصویر زیر ذخیره کنید:

نکته: این سایت برای ساخت گیف نیز گزینه خوبی است. فقط عکس های خود را به ترتیب در رایانه یا تلفن شماره گذاری کنید. سپس وارد سایت شوید و روی دکمه Download کلیک کنید و گیف بسازید و عکس های خود را انتخاب کنید. گیف به صورت خودکار ایجاد می شود!

نکته: این سایت همچنین برای زمانی است که یک ویدیو یا بخشی از آن دارید و می خواهید آن را به GIF تبدیل کنید. کافی است وارد سایت شوید و دکمه Video to Gif را انتخاب کنید. وقتی ویدیوی شما را آپلود می کنند، به طور خودکار به GIF تبدیل می شود و تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را دانلود کنید!

روش 3- استفاده از تلفن همراه

با استفاده از دو برنامه اندروید و آیفون زیر می توانید به راحتی عکس های متحرک در گوشی خود ایجاد کنید، فقط کافی است تصاویری را که می خواهید در هر برنامه متحرک کنید انتخاب کنید و خیلی راحت آنها را ذخیره کنید:

اپلیکیشن GIF Maker, GIF Editor, Video Maker, Video to GIF (اندروید)

برنامه ساخت عکس های متحرک برای اندروید را دانلود کنید

دانلود با لینک مستقیم

در حال حاضر بهترین برنامه اندروید با اختلاف همین برنامه است. همچنین کار با آن بسیار آسان است. این 4 گزینه ساده ارائه می دهد، اما شما فقط باید با دو گزینه زیر کار کنید:

وقتی می خواهید یک ویدیوی کوتاه را از گوشی خود به گیف تبدیل کنید، ویدیو به گیف

هنگامی که می خواهید چندین عکس را به هم بچسبانید و آنها را متحرک کنید، تصاویری برای گیف کردن

توجه: GIF Maker – GIF Editor یکی دیگر از برنامه های محبوب برای ایجاد GIF در اندروید است که استفاده از آن بسیار آسان است. اگر برنامه فوق را که پیشنهاد کردیم دوست ندارید، می توانید از این برنامه نیز استفاده کنید.

اپلیکیشن GIF Maker – ImgPlay (آیفون)

برنامه ساخت عکس های متحرک برای آیفون را دانلود کنید

دانلود با لینک مستقیم

در حال حاضر بهترین برنامه کاربردی آیفون تا کنون این برنامه است. همچنین کار با آن بسیار آسان است. این 4 گزینه ساده ارائه می دهد، اما شما فقط باید با دو گزینه زیر کار کنید:

وقتی می خواهید یک ویدیوی کوتاه را از گوشی خود به گیف تبدیل کنید، ویدیو به گیف

هنگامی که می خواهید چندین عکس را به هم بچسبانید و آنها را متحرک کنید، تصاویری برای گیف کردن

توجه: GIF Maker – Make Video to GIF یکی دیگر از برنامه های محبوب برای ایجاد GIF در آیفون است که استفاده از آن بسیار آسان است. اگر برنامه فوق را که پیشنهاد کردیم دوست ندارید، می توانید از این برنامه نیز استفاده کنید.

روش 4- با کمک تلگرام

این روش ساده ترین راه برای ایجاد یک تصویر متحرک و استفاده از آن در تلگرام است. مراحل ساخت گیف از طریق خود اپلیکیشن تلگرام دقیقاً مانند ارسال ویدیو است. تفاوت این است که شما فقط ویدیو را در حالت بی صدا قرار می دهید. برای استفاده از این روش، اپلیکیشن تلگرام را باز کنید و مراحل زیر را دنبال کنید:

1- روی نماد ارسال فایل کلیک کنید.

2- در نوار باز، گزینه Gallery را انتخاب کنید.

3- از قسمت بالا که به صورت پیش فرض در حالت Photos است گزینه Video را انتخاب کنید.

4- به مسیر ویدیویی که می خواهید به GIF تبدیل کنید بروید و آن را انتخاب کنید.

5- در صفحه جدید روی آیکون اسپیکر کلیک کنید تا ویدیو قطع شود. در این قسمت می توانید قسمت های خاصی از ویدیو را برش دهید.

6- در نهایت گزینه Send را بزنید تا GIF شما ارسال شود.

کیفیت گیف های تولید شده کاملا قابل قبول است و حجم آنها به طور کلی بسیار کم است.

روشی برای کاهش اندازه تصویر بدون کاهش کیفیت

اگر در مورد ساخت گیف های متحرک سوالی دارید، لطفاً در قسمت نظرات از ما بپرسید.

چگونه تصاویر GIF ایجاد کنیم؟ در ادامه سری مقالات آموزش Rayastor امروز قصد داریم نحوه ساخت فایل های GIF را به شما آموزش دهیم. تا پایان مقاله نحوه ساخت تصویر GIF با ما همراه باشید.

تصاویر GIF یکی از بهترین ابزارها برای بیان احساسات هستند و قدرت زیادی در انتقال مفاهیم و معنا به دیگران دارند. یک تصویر GIF چند ثانیه ای جلوه های بسیار قوی تری نسبت به یک ویدیوی چند دقیقه ای دارد. اگر ساختن تصاویر گیف برایتان سخت بود یا نمی دانید چگونه یک فایل گیف بسازید، نگران نباشید زیرا دو روش آسان برای ایجاد فایل گیف را به شما معرفی می کنیم. در آینده با Rayastor همراه باشید.

نحوه ایجاد تصاویر GIF از طریق Giphy Maker

سایت Giphy یکی از بهترین سایت ها در زمینه تولید تصاویر GIF می باشد. دارای کتابخانه عظیمی از افکت ها، حالت ها و … است و همچنین استفاده از آن بسیار آسان است و هر فردی که دانشی داشته باشد به راحتی می تواند یک فایل GIF برای خود بسازد. البته مزیت اصلی سایت گیفی کیفیت بالای فایل های تولید شده است. اما چگونه می توان تصاویر GIF ایجاد کرد؟

نحوه ایجاد تصاویر GIF در Giphy:

ابتدا وارد Giphy.com شوید.

روی گزینه GIF Maker در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید.

سه گزینه را مشاهده خواهید کرد که به شما امکان می دهد یکی از تصاویر یا ویدیوهای خود را برای ایجاد یک GIF آپلود کنید. (در نظر داشته باشید که برای دانلود ویدیو باید ویدیو کمتر از 100 مگابایت و 15 ثانیه باشد. اگر می خواهید از ویدیوهای آنلاین مثلا یوتیوب استفاده کنید کافیست لینک ویدیو را وارد کنید.)

از نوار لغزنده برای تعیین زمان شروع و پایان فایل GIF استفاده کنید.

در ادامه می توانید از فیلترها، استیکرها و طرح ها برای تصویر GIF خود استفاده کنید.

ادامه دانلود را انتخاب کنید.

تگ های خود را انتخاب کنید و در نهایت آپلود در Giphy را فشار دهید.

شما به راحتی می توانید یک فایل GIF ایجاد کنید. در زیر می توانید نمونه فایل گیف ایجاد شده در وب سایت Giphy را مشاهده کنید.

چگونه با فتوشاپ فایل های GIF ایجاد کنیم؟

نرم افزار فتوشاپ یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین نرم افزارهای طراحی موجود برای انواع سیستم عامل ها، ویندوز، مک و … می باشد. به لطف نرم افزار فتوشاپ می توانید فایل های GIF بسیار زیبایی تولید کنید. برای ایجاد یک فایل GIF با فتوشاپ مراحل زیر را دنبال کنید:

نحوه ایجاد تصاویر GIF در فتوشاپ:

برنامه فتوشاپ را باز کنید.

به تب File بروید.

از منوی باز شده به منوی Import رفته و از منوی باز شده Video Frames to Layers را انتخاب کنید.

فیلم مورد نظر را انتخاب کرده و دکمه Open را فشار دهید.

زمان شروع و پایان گیف را مشخص کنید.

برای ویرایش ویدیو، گزینه Selected Range Only را انتخاب کنید و با استفاده از کنترل های ویرایش، شروع و پایان ویدیوی خود را مشخص کنید. همچنین می توانید قاب های استفاده شده را محدود کنید.

اکنون می توانید لایه ها (فریم های GIF) را مانند هر تصویر دیگری در فتوشاپ ویرایش کنید، مانند تصحیح رنگ، نوردهی، کنتراست و هایلایت ها.

زمانی که می خواهید یک گیف ویدیویی منتشر کنید، به منوی File رفته و در منوی باز شده، روی گزینه Export قرار دهید تا زیر منوها نمایش داده شوند، در نهایت بر روی Save for Web کلیک کنید.

در نهایت در صورت نیاز به تنظیمات خاصی، آنها را انجام دهید و گزینه Save را بزنید.

به این ترتیب می توانید به راحتی فایل GIF خود را ایجاد کنید. از شما دعوت می کنیم مقاله نحوه انتقال برنامه ها به کارت حافظه در اندروید را مطالعه کنید.

حتی اگر دقیقاً ندانید که اصطلاح “GIF” به چه معناست، احتمالاً نمونه هایی از آن را در اینترنت یا شبکه های اجتماعی دیده اید. امروزه گیف ها به عنصری جدایی ناپذیر از تعاملات روزانه کاربران اینترنت تبدیل شده اند و با گسترش پیام رسانی محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند. اما گیف از کجا می آید، دقیقا برای چیست و چگونه می توان گیف ساخت؟

چگونه یک فیلم آموزشی در فتوشاپ GIF بسازیم؟

دانلود ویدیو

“Gif” یک نوع فرمت عکس است، مانند همه تصاویری که با پسوندهای JPG یا PNG می شناسیم. اما این فرمت خاص یک ویژگی منحصر به فرد دارد و می توان آن را متحرک کرد. وقتی در مورد «فیلم انیمیشن» صحبت می کنیم، این دقیقاً به معنای تصاویر با انیمیشن است و نه لزوماً ویدیو. اساساً یک فایل GIF مجموعه ای از عکس ها است که در فاصله کمی در کنار هم قرار می گیرند و به عنوان یک فایل همه آنها را مانند یک ویدیو نمایش می دهد.

GIF بیش از سه دهه است که وجود داشته است، اما اکنون بیش از هر زمان دیگری مورد توجه مردم قرار گرفته است. این یک فرمت 8 بیتی منسوخ در نظر گرفته می شود و تنها می تواند حداکثر 256 رنگ را نمایش دهد. از طرفی چون GIF فشرده سازی مناسبی ندارد حجم بالایی دارد و حتی از فرمت ویدئویی MP4 سنگین تر است.

توسعه دهندگان چندین بار تلاش کردند تا جایگزین مناسبی برای GIF پیدا کنند، اما هرگز موفق نشدند. از Mozilla APNG تا Adobe Flash. زیرا هر مرورگر یا پلتفرم ساختار منحصر به فرد خود را دارد و تنها “گیف” می تواند با همه آنها سازگاری کامل داشته باشد. علاوه بر این، HTML از ویدئو پشتیبانی نمی کند و مهمتر از همه، ایجاد تصاویر متحرک با فرمت GIF بسیار ساده است و هر کاربری بدون تخصص می تواند از عهده آن برآید.

در دنیای امروز، استفاده از گیف مانند استفاده از ایموجی ها و استیکرها در هر روز است. ما شرایط را می سنجیم و یکی از انبوه گیف های موجود در سراسر اینترنت را انتخاب می کنیم و برای طرف مقابل می فرستیم یا در قسمت نظرات ارسال می کنیم. تقریباً همه شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها و حتی بیشتر صفحه‌کلیدهای موبایل به‌صورت پیش‌فرض بخشی به یافتن و ارسال گیف دارند.

حالا شاید در بین گیف های بی شماری که در سرتاسر اینترنت پیدا می شود، چیزی که می خواهید پیدا نکنیم یا به هر دلیل دیگری بخواهید برای خودمان گیف بسازیم. همانطور که در بالا ذکر شد این کار نیاز به تخصص خاصی ندارد و فقط باید به ابزارهای لازم دسترسی داشته باشید و عکس یا فیلم خود را به تصویر متحرک با پسوند GIF تبدیل کنید. در مرحله بعد، ما به روش های مختلف ایجاد گیف با تمام پلتفرم هایی که احتمالاً در دسترس داریم نگاه می کنیم.

ساخت گیف با نرم افزار Adobe Photoshop – در 8 مرحله

اگر یک ویدیو یا کلیپ دارید و می‌خواهید آن را به GIF تبدیل کنید، روش‌های آسان زیادی وجود دارد که در زیر به تفصیل آن‌ها را توضیح می‌دهیم. اما اگر تصمیم گرفتید گیف خود را به صورت تخصصی تری بسازید و عکس های آن را طراحی کنید، بهترین گزینه نرم افزار کامپیوتری “Adobe Photoshop” خواهد بود.

شاید در ابتدا ذکر فتوشاپ برای ساختن گیف ترسناک به نظر برسد، اما فرآیند ایجاد یک فرمت تصویر متحرک در این نرم افزار ساده تر از آن چیزی است که تصور می کنید. کافی است یکی از آخرین نسخه های Adobe Photoshop را از یک منبع قابل اعتماد دانلود و نصب کنید (فرقی نمی کند نسخه ویندوز یا مک باشد)، سپس از راهنمای تصویری ساده زیر استفاده کنید.

مرحله 1: تصاویر مورد نیاز را در فتوشاپ بارگذاری کنید

برای این کار باید تمام عکس ها را در یک پوشه جداگانه قرار دهید. سپس وارد قسمت “File” در نوار ابزار بالای نرم افزار شده و آدرس “Scripts -> Load files into stack” را دنبال کنید.

سپس بر روی گزینه “Browse” کلیک کنید و تمام تصاویر موجود در پوشه را انتخاب کنید و سپس بر روی دکمه “OK” کلیک کنید.

فتوشاپ بلافاصله برای هر یک از عکس هایی که انتخاب کرده اید یک “لایه” جداگانه ایجاد می کند و اکنون باید به مرحله دوم بروید. البته اگر تصاویر مورد نظر شما برای تبدیل به GIF آماده نیستند، بهتر است به جای مرحله اول، این مسیر را طی کنید.

یک لایه منحصر به فرد در فتوشاپ برای ایجاد هر فریم از انیمیشن های GIF مورد نیاز است. در این راستا از نوار ابزار بالای نرم افزار به قسمت “لایه” رفته و آدرس “New -> Layer” را دنبال کنید. پیشنهاد می کنیم لایه های جدید را طوری نام گذاری کنید که با قرار گرفتن پشت سر هم نظم و چیدمان خود را از دست ندهند. برای این کار به “پنل لایه ها” در گوشه سمت راست پایین نرم افزار رفته و روی هر لایه ایجاد شده دوبار کلیک کرده و نام آن را تغییر دهید.

حالا طرح مورد نیاز برای ایجاد تصویر برای هر لایه را تکمیل کنید و به مرحله دوم بروید.

مرحله 2: پنجره “Timeline” را باز کنید

پنجره “Timeline” به طور پیش فرض در فتوشاپ باز نیست و برای دسترسی به آن باید به قسمت “Window” نوار ابزار بالا رفته و گزینه “Timeline” را فعال کنید.

این بخش که در زیر محیط طراحی ظاهر می شود به کاربر اجازه می دهد لایه های مختلف را به صورت متوالی و فریم به فریم مدیریت کرده و نحوه نمایش آنها را سازماندهی کند. به این ترتیب می توانید با مونتاژ چندین عکس ثابت، گیف بسازید.

مرحله 3: گزینه “Create Frame Animation” را در پنجره جدول زمانی انتخاب کنید

ممکن است به صورت پیش فرض انتخاب شده باشد، اما در غیر این صورت، حتما در پنجره تایم لاین گزینه “Create Frame Animation” را انتخاب کنید تا ظاهر این قسمت مانند تصویر زیر باشد و آماده ایجاد GIF باشد.

مرحله 4: برای هر لایه یک فریم جدید ایجاد کنید

برای این کار ابتدا باید تمام لایه ها را انتخاب کنید. به بخش “انتخاب” در نوار ابزار بالای صفحه بروید و روی گزینه “همه لایه ها” کلیک کنید تا همه لایه های اضافه شده به خط زمانی به طور همزمان انتخاب شوند.

بسته به تصویر، روی دکمه در گوشه پنجره تایم لاین کلیک کنید و از منوی باز شده گزینه «ایجاد یک لایه جدید برای هر فریم جدید» را انتخاب کنید تا امکان ایجاد یک لایه جدید برای هر فریم جدید فراهم شود.

سپس دوباره روی همان منو در گوشه پنجره تایم لاین کلیک کنید و این بار گزینه «Create images from layers» را انتخاب کنید تا در واقع برای هر یک از لایه ها یک تصویر GIF ایجاد کنید.

مرحله 5: زمان هر تصویر را تعیین کنید

حال که تمامی تصاویر مورد نظر ایجاد شده و در پنجره تایم لاین قرار گرفته اند، به دلخواه بر روی هر یک کلیک کرده و با توجه به سلیقه و نیاز خود، مدت زمانی که این تصویر باید در منوی باز شده نمایش داده شود را انتخاب کنید. معمولاً این مقیاس به طور پیش فرض 0.5 ثانیه است.

مرحله 6: تعداد دفعات تکرار انیمیشن را انتخاب کنید

فایل GIF فقط یک بار می تواند پخش شود یا به طور نامحدود تکرار شود. برای انتخاب این تنظیمات، از منوی گوشه پایین پنجره تایم لاین استفاده کنید و بین گزینه های «یک بار»، «3 بار» و «برای همیشه» انتخاب کنید. اگر حالت دیگری می خواهید، کافی است روی گزینه «سایر» کلیک کنید و مقدار مورد نظر را وارد کنید. این به طور پیش فرض روی “یک بار” تنظیم شده است.

مرحله 7: بازبینی و نهایی کردن

با دکمه های موجود در زیر پنجره تایم لاین، می توانید GIF طراحی شده را قبل از خروجی بررسی کنید تا عملکرد یا چیدمان آن را مطابق با سلیقه و نیاز خود نهایی کنید. پس از اطمینان از کیفیت مطلوب می توانید به مرحله بعدی یا به عبارتی مرحله آخر بروید.

مرحله 8: GIF خود را ذخیره و صادر کنید

به احتمال زیاد از GIF های ایجاد شده در اینترنت استفاده خواهد شد. بنابراین، وارد بخش «فایل» در نوار ابزار بالای فتوشاپ شده و از منوی «صادرات» گزینه «ذخیره برای وب (میراث)» را انتخاب کنید.

در پنجره باز شده مطابق تصویر زیر باید کیفیت و نحوه بهینه سازی GIF خروجی را تعیین کنید. اگر تصویر متحرک مورد نظر شما از چند رنگ ترکیب شده تشکیل شده است، یکی از گزینه های Dithered را انتخاب کنید تا جزئیات خروجی به هم نریزد، اما اگر بیشتر از رنگ های مسطح استفاده شده باشد، می توانید گزینه No Dither را نیز انتخاب کنید. .

هر چه عدد کنار کلمه GIF بزرگتر باشد، وسعت رنگ بیشتری در خروجی قابل مشاهده خواهد بود و در نتیجه کیفیت و حجم فایل GIF افزایش می یابد.

در مرحله آخر، فقط روی دکمه “ذخیره” کلیک کنید و خروجی را در حافظه کامپیوتر ذخیره کنید. ایجاد یک گیف به همین راحتی است و اکنون زمان اشتراک گذاری آن در رسانه های اجتماعی و صفحات وب است.

چگونه با سایت ها و ابزارهای آنلاین گیف بسازیم؟

اگر تمایل یا فرصت کافی برای نصب و استفاده از فتوشاپ یا هر نرم افزار دیگری ندارید، بهترین راه حل مراجعه به ابزارهای آنلاین و تحت وب است. این به معنای استفاده از وب سایت هایی است که به شما امکان ایجاد گیف را به صورت رایگان، کاملا آنلاین و بدون نیاز به نصب هیچ برنامه ای می دهند.

به طور معمول، سبک درآمدزایی این وب سایت ها نمایش تبلیغات است. اما مواردی نیز وجود دارد که عملکرد محدودی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و او را تشویق می‌کند تا برای دسترسی به تمام ابزارها، اشتراک خود را دریافت کرده و نسخه پیشرفته (Pro) یا مشابه آن را نصب کند. در ادامه به بررسی بهترین سایت های آنلاینی که می توانیم به صورت رایگان گیف بسازیم می پردازیم.

وب سایت gifmaker.me

اگر عکس‌های آماده‌ای دارید که می‌توان آن‌ها را برای ایجاد یک گیف مناسب با هم ترکیب کرد، یا می‌خواهید یک ویدیو را به یک فایل گیف تبدیل کنید، gifmaker.me احتمالا بهترین وب‌سایت آنلاین است. رابط کاربری این صفحه وب بسیار ساده است و با حداقل دانش تخصصی می توان خروجی های GIF با کیفیت بالا را بدست آورد. همه چیز در همان صفحه اول موجود است و فقط باید عناصر را بدانید:

فایل خود را آپلود کنید

دو گزینه در بالای صفحه وجود دارد. “آپلود تصاویر” که توسط آن می توانید عکس هایی را که می خواهید به GIF تبدیل کنید و “Video to GIF” که برای تبدیل فایل ویدئویی به تصویر متحرک استفاده می شود را دانلود کنید. اگر روی گزینه تبدیل ویدیو به گیف کلیک کنید به وب سایت دیگری منتقل می شوید که روش خاص خود را برای استفاده از آن دارد. بنابراین در ابتدا فقط به قسمت آپلود عکس می پردازیم.

برای این کار همانطور که گفته شد بر روی دکمه “دانلود تصاویر” کلیک کنید و فایل های خود را با فرمت JPG یا PNG دانلود کنید. پس از اتمام مراحل دانلود، تصاویر مورد نظر در زیر صفحه نمایش داده می شود. توجه داشته باشید که عکس های جدید را می توان در هر زمان آپلود و به لیست تصاویر اضافه کرد.

تنظیمات لازم را انجام دهید و به پیش نمایش توجه کنید.

در سمت راست صفحه سایت، تمامی ابزارهای لازم برای تنظیم و سفارشی سازی گیف مورد نظر موجود است. در بخش «سایز بوم»، اندازه گیف را می‌توان با ضریب اندازه اصلی عکس‌های ارسالی کوچک یا بزرگ کرد. در این قسمت می توان سرعت انیمیشن را تغییر داد و سپس تعداد دفعات تکرار فریم های متحرک را تنظیم کرد که به طور پیش فرض 0 معادل «بی نهایت» است. همچنین بخشی برای افزودن موسیقی به انیمیشن وجود دارد که البته برای زمانی که می خواهید پروژه را به صورت ویدیو منتشر کنید مفید است. در همین حال، پیش نمایش گیف در بالای نوار ابزار قابل مشاهده است.

تبدیل ویدیو به GIF

گفتیم که اگر روی گزینه «Video to GIF» کلیک کنید به وب سایت دیگری منتقل می شوید که با دسترسی به لینک ویژه آن (+) مستقیماً نیز در دسترس است. در این صفحه گزینه ای به نام آپلود ویدیو وجود دارد که از طریق آن می توانید ویدیوی خود را آپلود کنید.

در قسمت بعدی، به سادگی زمان شروع (Start Time) و زمان پایان (End Time) ویدیویی را که می خواهید با آن یک گیف بسازید مشخص کنید، سپس طول (Height) و عرض (Width) نتیجه را تنظیم کنید. بخش «فریم در ثانیه» در واقع تعیین می‌کند که در هر ثانیه چند فریم ویدیو قرار گرفته و به GIF تبدیل می‌شود. هر چه این کمیت بیشتر باشد، کیفیت و وضوح خروجی بالاتر و البته حجم آن نیز به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. گیف نهایی بلافاصله پس از دانلود و اتمام مراحل تبدیل در پایین صفحه ظاهر می شود و به راحتی می توانید آن را دانلود کنید.

Giphy.com

اگر دوست دارید از گیف استفاده کنید، احتمالا سایت و اپلیکیشن “Giphy” را می شناسید. زیرا یکی از شناخته شده ترین منابع گیف در شبکه های اجتماعی است و حتی به عنوان افزونه در برخی کیبوردها یا اپلیکیشن های موبایل قرار می گیرد. اگرچه گیفی در حال حاضر بر روی برخی از سرورهای دارای IP ایرانی موجود نیست و نیاز به ایجاد حساب کاربری دارد، اما به دلیل امکانات جامع و جذابی که برای ویرایش و ساخت گیف دارد، استفاده از آن در اولویت قرار دارد.

آپلود یک یا چند عکس اصلی

ابتدا آدرس ویرایشگر Giphy (+) را وارد کنید و اولین عکس را آپلود کنید تا با آن یا چند عکس دیگر یک گیف بسازید. در این مرحله وارد اولین صفحه ویرایش تصویر می شوید و برای افزودن عکس های بیشتر باید بر روی گزینه «افزودن تصاویر بیشتر» کلیک کنید تا به تعداد دلخواه عکس آپلود شود. مطمئن شوید که مدت زمان نمایش هر عکس را در بخش “مدت تصویر” تنظیم کنید.

ویرایش با ابزارهای متفاوت و جذاب

ویژگی جالب Giphy این است که می توانید عکس(های) آپلود شده را ویرایش کنید و عناصری مانند متن متحرک (کپشن) و استیکرها را به آن اضافه کنید یا حتی با قلم روی آن بکشید. علاوه بر این، می توانید یک عکس آپلود شده ساده را با انواع فیلترهای متحرک و جذاب شخصی سازی کنید. در واقع، ما حتی می توانیم از یک “عکس” در GIFI گیف ایجاد کنیم که کاملاً به سلیقه و انتخاب شما بستگی دارد.

از خروجی عمومی یا خصوصی خارج شوید

پس از ویرایش و سفارشی سازی تصاویر دانلود شده کافی، روی «ادامه دانلود» کلیک کنید تا به صفحه دانلود بروید. مانند Pinterest، Giphy نوعی شبکه اجتماعی برای تصاویر متحرک است و می‌توانید هر GIF را که ایجاد می‌کنید برچسب بزنید و حتی آن را به یک URL خصوصی پیوند دهید. علاوه بر این، تنظیمات انتشار فایل به‌طور پیش‌فرض روی «عمومی» تنظیم شده است، به این معنی که همه کاربران Giphy می‌توانند با جستجو به اثری که ایجاد کرده‌اید دسترسی داشته باشند. اگر می خواهید این گیف برای شما رزرو شود و به صورت انحصاری از آن استفاده شود، گزینه “Public” را روی Off قرار دهید و در نهایت روی “Upload to GIPHY” کلیک کنید.

وب سایت imgflip.com

در این سایت (+) مشابه gifmaker.me می توانیم با استفاده از ویدئو و همچنین چند عکس گیف بسازیم. در مرحله اول باید محتوای اصلی را دانلود کنیم، در این صورت می توانید تصویر را مستقیماً از آدرس اینترنتی یا ویدیو را از یوتیوب دانلود کنید. پس از آن همه چیز روشن و ساده به نظر می رسد و نتیجه در مدت زمان بسیار کوتاهی به دست می آید.

در قسمت تنظیمات باید زمان نمایش هر عکس (Delay) را مشخص کنید و طول و عرض آن را مشخص کنید. علاوه بر این ابزاری برای برش و ویرایش کلی تصاویر وجود دارد که با توجه به نیاز و سلیقه می توان از آن استفاده کرد. طرح‌بندی نمایش متوالی عکس‌ها را می‌توانید در بخش «مرتب‌سازی تصاویر» بیابید و گزینه‌هایی برای سفارشی کردن فایل خروجی (خصوصی) و همچنین برچسب محدودیت سنی نیز موجود است.

البته در مورد وب سایت imgflip باید در نظر داشته باشید که آدرس سایت بر روی تمامی فایل های واترمارک خروجی حک شده است و حداکثر اندازه و حجم طرح گیف معادل رزولوشن 500*500 پیکسل و 4 می باشد. مگابایت به ترتیب. . برای حذف واترمارک یا افزایش سایز و استفاده از ابزارهای حرفه ای تر، خرید نسخه Pro پلتفرم به صورت اشتراک ماهانه (9.95 دلار در ماه) ضروری است.

وب سایت ezgif.com

ممکن است ezgif (+) را بشناسید، زیرا این سایت نه تنها برای ساخت گیف ساخته شده است، بلکه ابزارهای متنوع و زیادی برای ویرایش و طراحی عکس و فیلم ارائه می دهد. اما کار با قسمت گیف ساز سایت بسیار ساده است و می توانید در زمان بسیار کوتاه و با کمی دقت یک گیف بسازید.

ابتدا باید عکس های مورد نظر را آپلود کنیم تا تراز و نمایش داده شوند. در صفحه ای که به تازگی باز شده است، با انتخاب و کشیدن هر یک از عکس ها به طرفین (کشیدن و رها کردن)، می توانید نوبت آنها را تنظیم کرده و زمان نمایش (تاخیر) را به طور جداگانه زیر هر یک از آنها تنظیم کنید. اگر می‌خواهید همه عکس‌ها مدت زمان یکسانی داشته باشند، به سادگی بخش «محدودیت زمانی» را به صورت دستی تغییر دهید. بخش “Loop Count” تعداد دفعات تکرار انیمیشن را مشخص می کند، اگر خالی بماند گیف به صورت یک حلقه بی نهایت خروجی می شود.

اگر عکس‌هایی که انتخاب کرده‌اید همگی هویت بصری یکسانی ندارند، گزینه خوبی در این وب‌سایت به نام «استفاده از پالت رنگ جهانی» نیز وجود دارد که کمک زیادی به بهینه‌سازی اندازه و ثبات کیفیت عکس‌های شما می‌کند. با فعال کردن این گزینه، رنگ‌های همه عکس‌ها برای بهترین کیفیت ممکن یکنواخت می‌شوند. در نهایت، فقط روی دکمه “Generate GIF” کلیک کنید و خروجی مورد نظر را آپلود یا به اشتراک بگذارید.

سایت gickr.com

اگر زمان کافی برای ویرایش تصاویر ندارید و می خواهید در کمترین زمان از عکس های مورد نظر خود گیف بسازید، این سایت (+) بهترین انتخاب خواهد بود. همه چیز بسیار فشرده و ساده است و فقط عکس های مورد نظر خود را آپلود کنید.

با دو ابزار “Size” و “Speed” از نوار بازشو می توانید وضوح گیف و سرعت پرش بین عکس های موجود در انیمیشن را تعیین کنید و با کلیک بر روی گزینه “ادامه” می توانید مشاهده کنید. و فایل نهایی را دانلود کنید به سادگی. البته نباید فراموش کنیم که با استفاده از سایت gickr می توانید مطالب را مستقیماً از پلتفرم های فلیکر و پیکاسا دانلود کنید یا ویدیوهای کوتاه یوتیوب را به GIF تبدیل کنید.

چگونه یک GIF در گوشی هوشمند ایجاد کنیم؟ – 8 برنامه رایگان برتر برای اندروید و iOS

اگر از بستر محاسبات خانگی عبور کنیم، به مهمترین وسیله الکترونیکی یک کاربر یعنی تلفن همراه می رسیم. گاهی اوقات دسترسی به یک سیستم خانه دشوار است یا به هر دلیل دیگری می خواهیم با استفاده از موبایل خود گیف بسازیم. می توانید به همان ابزارهای آنلاین ذکر شده در گوشی هوشمند نیز مراجعه کنید، اما معمولاً کار با این وب سایت ها در صفحه نمایش لمسی کوچک تلفن همراه دشوار است و یا حتی فاقد بهینه سازی لازم هستند.

بنابراین، بهترین راه حل، دانلود برنامه هایی است که به طور خاص برای ایجاد GIF طراحی شده اند و می توانند بر روی هر دستگاه اندروید یا iOS نصب شوند. اگر کمی در اینترنت یا بازارهای موبایل جستجو کنید، با نرم افزارهای مرتبط زیادی مواجه می شوید، اما انتخاب و تشخیص کیفیت آنها دشوار به نظر می رسد. به همین ترتیب 8 اپلیکیشن برتر اندروید و iOS برای ساخت گیف کاملا رایگان را ارائه کرده ایم.

برنامه GIPHY

گیفی همچنین به فکر مشکلات احتمالی استفاده از مرورگر در تلفن های همراه بود و اپلیکیشنی برای اندروید و آی او اس تهیه کرد. به لطف این نرم افزار که حجم آن بیش از 40 مگابایت نیست، می توانیم با ذوق و حوصله کافی گیف بسازیم. البته همانطور که گفته شد ابتدا باید یک حساب کاربری ایجاد کنیم و به احتمال زیاد از ابزارهای تغییر IP برای دسترسی به آن استفاده کنیم.

با استفاده از دوربین عکس و فیلم بگیرید یا از گالری انتخاب کنید

پس از ورود به حساب کاربری، ابتدا به شبکه اجتماعی GIF منتقل می شوید که در حال حاضر کاری با آن نداریم و برای ایجاد یک GIF باید روی دکمه “ایجاد” در نوار بالا کلیک کنید. از تصویر در این مرحله، برنامه از شما برای استفاده از دوربین و گالری مجوز می خواهد و داستان با “Allow” همه شروع می شود. تصاویر اصلی را می‌توان به‌عنوان عکس یا ویدیو با دوربین ذخیره کرد یا از گالری عکس‌ها یا عکس‌هایی را که از قبل داریم انتخاب کنیم و با آنها گیف بسازیم.

تصاویر خود را ویرایش و ذخیره کنید

در قسمت ذکر شده می توانید استیکرها، فیلترهای تصویر، متون متحرک و حتی گیف های از پیش تعریف شده را به طور همزمان به ورودی اضافه کنید. قبل از ذخیره عکس با دوربین، می توانید تصاویر زنده را از فیلترهای مختلف به فرمت های مختلف تبدیل کنید. اما پس از افزودن عکس‌ها از گالری یا ضبط با دوربین، مجموعه‌ای از فیلترها، استیکرها و متن در دسترس خواهد بود تا بتوانیم حتی با یک عکس ثابت، گیف بسازیم.

پس از سفارشی سازی تصاویر دانلود شده با توجه به سلیقه و نیاز خود، به صفحه “Finalize” فرستاده می شویم و در این مرحله می توان گیف خروجی را پس از بررسی به صورت فایل ذخیره کرد یا در سرورهای عمومی ذخیره کرد و یا گیف خاصی را آپلود کرد. .

برنامه دوربین GifMe

یکی از پرکاربردترین اپلیکیشن های اندروید و آی او اس برای ایجاد گیف، نرم افزار GifMe Camera نام دارد که استفاده از آن نسبت به سایر نمونه های موجود ساده تر است و نیازی به ایجاد حساب کاربری ندارد و ویژگی های زیادی را برای استفاده ارائه می دهد. البته نیمی از ویژگی های این اپلیکیشن تنها در نسخه پرو با قیمت 1.49 دلار قابل استفاده است، اما نسخه رایگان نیز به همان اندازه مجهز و کامل به نظر می رسد.

پس از دریافت و ورود به اپلیکیشن، باید بلافاصله مجوزهای لازم برای تعامل نرم افزار با دوربین و گالری موبایل اعطا شود. در صفحه اول چهار گزینه «دوربین»، «واردات»، «فیلم» و «آلبوم» وجود دارد که هر کدام بخشی از نیاز کاربر را برطرف می کند.

فقط شروع به دانلود و ویرایش کنید

با کلیک بر روی گزینه دوربین می توانیم به تعداد مورد نیاز عکس یا فیلم ذخیره کرده و در مراحل زیر از آنها برای ساخت گیف استفاده کنیم. از طریق گزینه آپلود می توانیم از تصاویر و در قسمت ویدیو از کلیپ های ذخیره شده در گالری استفاده کنیم. قسمت آخر که آلبوم نام دارد برای مشاهده مجموعه گیف هایی که ساخته شده و در نرم افزار قابل مشاهده است طراحی شده است.

پس از دانلود تصاویر (به هر وسیله ای) وارد صفحه ویرایش می شویم. اولین گزینه در نوار ابزار قابل مشاهده در زیر پیش نمایش به کاربر اجازه می دهد تا نور، کنتراست و گامای GIF را تنظیم کند. در ردیف کناری می توانید عکس های انتخاب شده را جایگزین کنید یا تصویر دیگری به آنها اضافه کنید. در گزینه سوم سرعت سوئیچ بین عکس ها و چرخش آنها به ترتیب قابل تنظیم خواهد بود.

خط بعدی امکان افزودن متن به GIF است که شامل انواع فونت ها و رنگ ها می شود. در گزینه جانبی می توان چندین طرح استیکر به خروجی اضافه کرد که البته در نسخه رایگان اپلیکیشن محدودیت قابل توجهی دارد و آخرین ابزار مربوط به قاب های GIF است. در این بخش فیلترهای تصویر زیادی را نیز خواهید یافت که هر کدام رنگ و جلای منحصر به فردی به گیف می دهند. این نکته را در نظر داشته باشید، بهترین راه برای ساخت گیف در این برنامه استفاده از عکس های مربعی شکل (با طول و عرض یکسان) است، زیرا در غیر این صورت اختلال کمی در روند ساخت گیف ایجاد می شود. نمایش و پردازش خروجی که یکی از نقاط ضعف دوربین GifMe به حساب می آید.

GIF Creator، برنامه ویرایشگر GIF

یکی از شناخته‌شده‌ترین ابزارهای موبایل برای ساخت گیف، اپلیکیشن سینماگرام بود که ابتدا برای iOS و سپس برای اندروید راه‌اندازی شد و از آنجایی که ساختاری شبیه به اینستاگرام داشت، حسابی طرفدارانی در بین کاربران پیدا کرد. اگرچه Cinemagram دوام نیاورد و پس از چند سال توسعه متوقف شد، اما اکنون اپلیکیشن جدیدی به نام GIF Make، GIF Editor داریم که می توانیم از آن برای ایجاد گیف با ویژگی های جذاب و متنوع استفاده کنیم.

همانطور که از نام آن پیداست، این برنامه نه تنها به شما اجازه می‌دهد تا از ابتدا فایل‌های GIF بسازید، بلکه به شما اجازه می‌دهد تا GIF‌هایی را که قبلا ساخته‌اید ویرایش کنید. در ابتدای ورود و پس از اعطای مجوزهای لازم به اپلیکیشن، با منوی جذاب و رنگارنگی مواجه می شویم که هر کدام مانند چرخ دنده های ساعت، فرآیند ساخت گیف را تکمیل می کنند.

ابزارهای مختلف ساخت و ویرایش گیف پیش روی شماست

در دو بخش اول می‌توانیم گیف‌هایی را که قبلاً در این برنامه ایجاد شده‌اند (اکنون توسط خودمان یا سایر افراد جامعه) ویرایش کنیم. اما قسمت اصلی داستان در ردیف دوم و در گزینه های «تصاویر به گیف» و «فیلم به گیف» است. جایی که می‌توانیم با انتخاب عکس‌ها یا ویدیوهای ذخیره‌شده از گالری و آپلود آن‌ها در برنامه، گیف بسازیم. علاوه بر این، ورودی های لازم را می توان از طریق تلفن همراه یا حتی با ضبط محتویات صفحه نمایش (Screen Record) ارائه کرد.

قبل از پرداختن به جزئیات طراحی و ساخت گیف، لازم است به سایر ابزارهای کاربردی اشاره کنیم. خوشبختانه GIF Maker، GIF Editor دارای قابلیت تبدیل فایل GIF به ویدئو، فشرده سازی GIF، خروجی GIF به چندین عکس و تبدیل عکس های متحرک از دوربین سامسونگ گلکسی و آیفون (عکس متحرک) به GIF است. علاوه بر این، با استفاده از این نرم‌افزار، می‌توانید گیف‌ها را در پلتفرم «Gify» (GIPHY) که در بالا ارائه شده است، آپلود کنید.

محتوای خود را دانلود و شخصی کنید

اما پس از آپلود عکس یا فیلم مورد نظر وارد صفحه طراحی و سفارشی سازی گیف می شویم. GIF Maker، GIF Editor شامل یکی از جامع ترین دسته های طراحی تصاویر متحرک می باشد که به صورت منظم و زیبا در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. در قسمت اول می توانید ترتیب و چینش عکس ها را در نمایشگر گیف تنظیم کنید و در مرحله بعد سرعت هر کدام را تنظیم کنید.

در بخش “دکوراسیون” به زیباسازی و ویرایش اولیه عکس ها می پردازیم که با کمک آن می توانیم انواع ایموجی ها، استیکرها، گیف های اضافی و کتیبه ها را به پروژه اضافه کنیم. بخش‌های «تنظیم» و «رنگ» و «جهت» به ترتیب به ابزارهای برش تصویر، رنگ‌آمیزی و تنظیم نور و همچنین ترتیب عکس‌های متحرک مرتبط هستند.

در خط “طراحی” می توانیم با استفاده از قلم هر الگو و الگویی را که دوست داریم روی تصویر اعمال کنیم، سپس در قسمت “افکت” می توانیم فیلتر تصویر مورد نظر خود را پیاده سازی کنیم. ابزار “Eraser” برای پاک کردن آنچه که تا به حال کشیده‌اید است و قسمت‌های “Frame” و “Cut” نیز به ترتیب وظیفه تنظیم حاشیه و فریم گیف و برش آن را به طول می‌کشند.

پس از رسیدن به نتیجه دلخواه کافیست بر روی گزینه تیک در گوشه صفحه کلیک کنید و نوع خروجی (گیف یا ویدئو)، وضوح و کیفیت را تنظیم کنید و نتیجه نهایی را بگیرید. ناگفته نماند که این اپلیکیشن نیز مانند دوربین GifMe دارای نسخه Pro با قیمت 2.99 دلار است که علاوه بر حذف تمامی تبلیغات درون برنامه ای، کیفیت خروجی بهتر و امکانات متنوعی را ارائه می دهد.

Picsart Animator: برنامه GIF و ویدیو

اگر به نقاشی علاقه دارید یا یک تلفن همراه مجهز به خودکار دارید، اپلیکیشن Animator احتمالا می تواند رویاهای شما را محقق کند. این نرم افزار که به عنوان یکی از اپلیکیشن های گرافیکی و طراحی Picsart شناخته می شود، یکی از پیشرفته ترین و در عین حال پیچیده ترین ابزارهای موجود در تلفن های همراه برای ساخت گیف و ویدئو می باشد.

در Animator فقط آپلود کردن چندین عکس و چسباندن آنها به یکدیگر و خروجی آنها به عنوان یک فایل GIF نیست، بلکه با استفاده از امکانات بی شمار طراحی می توانیم اثر هنری خود را خلق کنیم و به آن روح و انیمیشن ببخشیم. گیف منحصر به فرد و منحصر به فرد

البته نباید فراموش کرد که زنده کردن نقاشی‌های کشیده شده در این برنامه لزوماً نیازی به تخصص ندارد، زیرا نسخه‌های ویژه پیش‌فرض زیادی در «انیماتور» وجود دارد که اکثر نیازهای کاربران را برآورده می‌کند و انیمیشن‌های خودکار مختلفی مانند راه رفتن، تکان دادن، تکان دادن را ارائه می‌کند. ، و غیره.

یک قلم بگیرید و یک GIF بسازید

پس از نصب و اجرای اپلیکیشن انیمیشن، می توانید از چندین مجموعه آماده با چند پس زمینه شروع به انتخاب و طراحی گیف کنید. این قسمت فقط به کاربر نشان می دهد که چقدر دستش برای طراحی و ساخت تابلو باز است و چه قابلیت هایی پیش روی خود دارد. البته می توان از صفر شروع کرد.

با کلیک بر روی گزینه افزودن، چهار گزینه ظاهر می شود: “خالی” یا سفید، “گالری” یا انتخاب عکس از گالری، “کاغذ” یا شروع به کار بر روی کاغذ و “Emoji me” و تبدیل عکس های افراد در ایموجی ها. بدون شک می توان توانایی های هر بخش را با نام آنها تشخیص داد.

اگر می خواهید یک طراحی جدید ایجاد کنید، بهتر است روی یکی از گزینه های Black یا Paper کلیک کنید. البته هر دوی این موارد منجر به یک سبک کار می شود و تنها تفاوت این است که در حالت Paper می توانید یک پس زمینه آماده برای طراحی خود انتخاب کنید. اگر از گزینه Gallery استفاده می کنید، هر عکسی که دارید به عنوان پس زمینه شناخته می شود و گزینه Emoji me که داستان خاص خود را دارد.

زمین آماده است، اکنون جا برای خلاقیت

پس از انتخاب پس‌زمینه به روشی دیگر، طیف گسترده‌ای از ابزارهای طراحی در دسترس هستند. از انواع خودکار و مداد گرفته تا طرح برچسب و اشکال مختلف. با هنر و سلیقه خود می‌توانیم هر نقاشی را که می‌خواهیم روی صفحه بسازیم، و شکی نیست که این کار با استفاده از قلم بسیار ساده‌تر و دقیق‌تر است (مثلاً در سری گوشی‌های لپ‌تاپ گلکسی نوت و مخصوصاً تبلت‌های بزرگ).

علاوه بر این، ابزارهای کافی برای پاک کردن اشتباهات، قیچی برای الگوهای دوخت، پالت RGB برای رنگ آمیزی، اشکال آماده برای افزودن و موارد دیگر وجود دارد. اما مهمترین قسمت بعد از طراحی، افزودن فریم برای تبدیل عکس به انیمیشن است.

هنگامی که هنر خود را پیاده سازی کردید، به سادگی روی گزینه plus کلیک کنید یا روی نوار فریم کلیک کنید تا آنچه را که کشیده اید کپی کنید تا یک فریم جدید ایجاد کنید و دنباله انیمیشن دوم را در آن قرار دهید. حالا این قاب می تواند دنباله ای از قاب قبلی باشد یا طرحی کاملا متفاوت را اجرا کنید.

پس از طراحی و پیاده سازی هر چیزی که می خواهید و به تعداد تصاویر دلخواه رسیدید، باید روی گزینه Layout کلیک کنید تا به پنجره دوم دسترسی پیدا کنید. در این قسمت می توانیم سرعت پرش بین تصاویر، چینش بین آنها، وسعت نور و رنگ را تنظیم کنیم و حتی در یک نوار تصویر اضافی حالت «صحنه آهسته» یا «Slowmo» را به آن اضافه کنیم.

اضافه کردن چاشنی کاری و خروجی

پس از ایجاد انیمیشن خود مانند یک متخصص Adobe Premiere، وقت آن است که استیکرها و انیمیشن های اضافی را اضافه کنید، به اصطلاح چاشنی Picsart: در این بخش استیکرهای متحرک زیادی را پیدا می کنیم که توسط برنامه یا انجمن Picsart ارائه شده است. در دسترس هستند تا در صورت لزوم بتوانید آنها را به کار خود اضافه کنید. این استیکرها به طور پیش فرض شامل چندین فریم هستند، بنابراین باید در نظر داشته باشید که نیازی به استفاده از چندین تکراری نیست.

ناگفته نماند که اکثر ویژگی ها و کتابخانه انیمیشن این برنامه به صورت محدود در دسترس هستند و احتمالاً برای استفاده از آنها به ابزارهای تغییر IP نیاز خواهید داشت. در مرحله آخر کافیست بر روی گزینه تایید کلیک کنید و خروجی مورد نظر خود را به صورت گیف یا ویدئو ذخیره کنید یا مستقیما از طریق شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

ImgPlay – برنامه GIF Maker

اگر برای ایجاد گیف نیازی به جزئیات زیاد و ابزارهای پیچیده مانند GIF Maker، GIF Editor ندارید و می خواهید خیلی ساده و در چند مرحله کوتاه به مرحله نهایی برسید، نرم افزار ImgPlay بهترین گزینه خواهد بود.

با ورود به اپلیکیشن، اولین قدم این است که دسترسی لازم را فراهم کنید، سپس عکس های مورد نظر را آپلود کرده و با آن ها گیف بسازید. پیش نمایش گیف مورد نظر بلافاصله نمایش داده می شود و با ابزار ساده و مختصر زیر می توان به نتیجه دلخواه رسید.

به سادگی مدت زمان نمایش هر عکس را از نوار کشویی در پایین صفحه تنظیم کنید، متن یا فیلتری را که دوست دارید روی عکس اعمال کنید یا ابعاد آن را سفارشی کنید. نکته جالب در مورد این اپلیکیشن این است که در بین فیلترهای موجود می توانید افکت های تصویری اینستاگرام را نیز بیابید که بسیار مورد استقبال کاربران قرار گرفته است.

به این روش ساده ما موفق شده ایم یک گیف در برنامه ImgPlay ایجاد کنیم و با استفاده از ابزارهای موجود در سریع ترین زمان ممکن آن را ذخیره کنیم یا مستقیماً در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذاریم.

GIFGuru – برنامه دوربین GIF Maker

یکی دیگر از اپلیکیشن‌های جالب برای ایجاد فایل‌های GIF که در پلتفرم‌های اندروید و iOS موجود است، GIFGuru نام دارد. نرم افزاری که دارای ابزار تبدیل 200 عکس به تصویر متحرک است و از طرفی می تواند ویدئوهای مختلف را نیز در کنار هم بچسباند و یک خروجی گیف بسازد.

اما از طرفی امکان سفارشی سازی و ویرایش عکس در این اپلیکیشن نسبت به گزینه های دیگر محدودتر است و پس از بارگذاری محتوای مورد نظر تنها می توانیم جلوه های بصری را به انیمیشن اضافه کنیم، استیکر و متن روی آن ها اضافه کنیم و یا گیف های دیگری را به انیمیشن اضافه کنیم. آنها پس از اعمال تغییرات و رسیدن به نتیجه دلخواه، گزینه Save را بزنید و کیفیت خروجی را تنظیم کنید.

مشکل این اپلیکیشن این است که امکانات بیشتری تنها با خرید اشتراک نسخه VIP GIFGuru در اختیار کاربر قرار می گیرد و برای این کار باید مبلغ جالبی معادل 5.99 دلار در ماه بپردازیم. اگرچه در ابتدا می توانید تمام ویژگی ها و عملکردهای موجود را به صورت آزمایشی (مبارزه سه روزه) تجربه کنید، اما هزینه اشتراک ماهانه چندان مقرون به صرفه به نظر نمی رسد.

پنل Smart Select در گوشی های موبایل سامسونگ گلکسی

اگر نمی خواهید وارد جزئیات شوید یا زمان و فضای خالی برای نصب اپلیکیشن ندارید، خوش شانس باشید و یک گوشی موبایل از خانواده پرچمداران یا سری جدید گلکسی سامسونگ از میان رده بخرید. به عبارت ساده تر، اگر موبایل سامسونگ شما دارای پنل “Edge” باشد، کار شما ساده شده است و فقط باید بخش “Smart Select” را فعال کنید.

برای انجام این کار، پس از باز کردن پنل Edge، بر روی نماد “gear” یا تنظیمات کلیک کرده و “Smart Select” را از میان پنل های موجود فعال کنید. گزینه سوم در این پنل که با رنگ قرمز قابل مشاهده است، «انیمیشن» است و در واقع از تلفن همراه شما فیلم می گیرد.

شما می توانید هر اندازه دلخواه، قسمت یا کل تصویر متحرک را با کیفیت استاندارد و بالا ذخیره کنید. حالا این قسمت می تواند دنباله ای از یک ویدیو یا یک اتفاق در یک بازی موبایل باشد. محدوده مورد نظر را برای فیلمبرداری انتخاب می کنیم و روی دکمه «ذخیره» کلیک می کنیم.

حداکثر مدت زمان قابل ضبط در این بخش 15 ثانیه است و قبل از ذخیره می توان آنها را با تمام ابزارهای موجود در ویرایشگر عکس داخلی سامسونگ سفارشی کرد و در نهایت با فرمت GIF ذخیره کرد. این اپلیکیشن داخلی گوشی های موبایل سری گلکسی در واقع یک نوع متفاوت و محدود از ابزار گیف ساز موبایل است که بیشتر برای تبدیل ویدئو و صفحه نمایش به گیف مناسب است.

اپلیکیشن Photos و قابلیت Live Photo در گوشی های موبایل آیفون

دارندگان گوشی های تلفن همراه آیفون و تبلت های آیپد توانایی ویژه ای برای ایجاد گیف از تصاویر «Live Photo» دارند که البته در سایر گوشی های هوشمند قابل مشاهده نیستند. در واقع، در همان برنامه پیش‌فرض «Photos» که در همه دستگاه‌های iOS موجود است، می‌توانیم به راحتی با عکس‌ها گیف‌هایی به نام Live Photo ایجاد کنیم.

برای این کار کافیست وارد نرم افزار Photos شوید و به بخش Live Photos بروید. یک تصویر را انتخاب کنید و با لمس صفحه آن را به سمت بالا بکشید تا منوی پایین باز شود. از میان گزینه های موجود، روی حالت Loop کلیک کنید تا عکس مورد نظر به صورت خودکار به تصاویر متحرک GIF تبدیل شود. علاوه بر این، گزینه دیگری به نام Bounce وجود دارد که با عکس انتخاب شده به صورت پشت سر هم یک گیف ایجاد می کند (مشابه ویژگی Boomerang در اینستاگرام).

لازم به ذکر است که تنها ایراد این بخش و قابلیت Live Photo این است که خروجی های به دست آمده تنها در موبایل های آیفون و دستگاه های مبتنی بر iOS به صورت متحرک نمایش داده می شوند و سایر گوشی های موبایل از جمله اندروید قادر به نمایش آن نیستند. آنها را بخوان.

چگونه با اپلیکیشن تلگرام گیف بسازیم؟

در کنار تمامی ابزارهای متنوع و رایگانی که برای ساخت گیف های حرفه ای یا ساده در موبایل وجود دارد، یکی از ساده ترین و شاید بهترین گزینه ها برای تبدیل ویدیو به گیف، پیام رسان محبوب «تلگرام» است. این اپلیکیشن که تقریباً به یک کلید فرانسوی همه کاره تبدیل شده است، ویدیوهای ذخیره شده در حافظه داخلی یا ضبط شده توسط دوربین موبایل را با یک کلیک به GIF تبدیل می کند.

برای این کار کافیست ویدیوی مورد نظر را از داخل گالری یا با استفاده از دوربین انتخاب کنید و آن را به مرحله ارسال منتقل کنید: جایی که می‌توانید ویدیو را با ابزارهای مختلف و همچنین متن، قلم طراحی، فیلترهای تصویر و موارد دیگر ویرایش کنید. گزینه ای برای “بی صدا” نیز قابل مشاهده است. کافی است روی این علامت کلیک کنید تا ویدیوی خود را بی صدا و با فرمت GIF برای طرف مقابل یا خودتان ارسال کنید.

پس از ارسال، برای ذخیره گیف در حافظه داخلی موبایل و استفاده از آن در جای دیگر، بر روی پیام ارسال شده کلیک کرده و روی گزینه ذخیره در دانلودها کلیک کنید. علاوه بر این، با انتخاب گزینه «ذخیره در GIF»، اکنون می‌توانید از GIF ساخته شده خود در مکالمات و کانال‌های دیگر استفاده کنید.

اگر می خواهید کمی فراتر از این سیستم ساده و سرراست بروید، باید به سراغ ربات های طراحی شده توسط کاربر بروید و با آنها گیف بسازید. در ادامه دو نمونه از بهترین ربات های تلگرام برای طراحی گیف را ارائه می دهیم.

ربات @vgifbot

این ربات توسط یک کاربر روسی طراحی شده و به زبان انگلیسی صحبت می کند اما استفاده از آن بسیار ساده و سریع است. برای شروع روی کلمه Start کلیک کنید و در مرحله بعد ویدیوی خود را برای ربات ارسال کنید. همچنین می توانید لینک (URL) ویدیوی مورد نظر را از یوتیوب، تلگرام، اینستاگرام، واین و کاب ارسال کرده و از آن گیف بسازید.

پس از ارسال موفقیت آمیز ویدیو یا دریافت لینک صحیح توسط ربات، دو گزینه پیش روی شما ظاهر می شود: “I want the full length of this video” و “Let’s cut a specific piece”. با کلیک بر روی دکمه اول یک گیف از کل ویدیوی ارسالی ایجاد می شود و گزینه دوم به شما این امکان را می دهد که قسمت خاصی از آن را برش دهید و سپس آن را به گیف تبدیل کنید.

ربات ابتدا زمان برش اولیه (شروع فیلم) را می پرسد سپس زمان برش نهایی را از کاربر می خواهد. پس از آن، می‌توانیم گیف را متقارن کنیم (مشابه بومرنگ اینستاگرام) یا آن را همانطور که هست نگه داریم. در مرحله آخر خروجی مورد نظر پس از چند ثانیه در ربات ظاهر می شود و به راحتی می توانیم آن را با هر یک از فرمت های GIF یا MP4 دانلود و ذخیره کنیم.

@Gifybot

ربات Gifybot گزینه ای آشنا برای کسانی است که می خواهند گیف در تلگرام طراحی و ارسال کنند. این ربات کهنه کار که توسط توسعه دهندگان ایرانی ساخته شده است، تقریباً تمامی نیازهای اولیه کاربران را در زمینه ساخت گیف در موبایل برآورده می کند و می توان گفت که فاقد هیچ یک از اپلیکیشن های معرفی شده نیست.

هنگام تایپ این گیف مانند همیشه باید بر روی گزینه Start کلیک کنید تا توضیحات لازم به زبان فارسی را مشاهده کنید. پس از باز کردن منوی ربات، یکی از راه های تبدیل عکس به گیف یا تبدیل ویدئو به گیف را انتخاب کرده و مراحل بعدی را دنبال کنید.

برای قسمت عکس باید بین 2 تا 30 عکس را انتخاب کنیم و در مرحله بعد فاصله زمانی نمایش هر عکس را با نوشتن عددی بین 1 تا 20 مشخص کنیم، به این ترتیب هر چه عدد بیشتر باشد سرعت عکس ها بیشتر می شود. نمایش داده خواهد شد. . اگر بخواهیم از یک عکس یک گیف بسازیم، می توانیم از متن با فونت ها و اندازه های مختلف استفاده کنیم.

پس از آپلود موفقیت آمیز عکس ها و تعیین سرعت تصویر، گیف مورد نظر به سرعت پردازش و برای شما ارسال می شود. فرآیند تبدیل ویدیو به گیف یا متن به گیف دقیقاً به همین صورت است و به سادگی انجام خواهد شد. با این تفاوت که حداکثر حجم مجاز برای دانلود 20 مگابایت است و در عرض 2 دقیقه پس از شروع ویدیو به GIF تبدیل می شود. بنابراین، قبل از انتخاب یک فایل ویدیویی برای آپلود در ربات Gifybot، ابتدا باید مدت زمان مورد نظر را در تلگرام یا یک ابزار خارجی کاهش دهید.

لازم به ذکر است که علاوه بر امکان ذکر شده، این ربات ابزارهای مختلفی از جمله درج واترمارک روی عکس، تبدیل صدا به فرمت MP3، ترکیب چند ویدئو، افزودن از موسیقی به ویدئو و بسیاری موارد دیگر را نیز در خود دارد.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا