چطوری باید مرد عنکبوتی شویم

هیچ راهی برای خانه وجود ندارد، سومین فیلم در دنیای سینمایی مارول، ساخته شده با مرد عنکبوتی، حاوی ماجراهای بسیاری است. اکنون جهان متوجه شده است که پیتر پارکر مرد عنکبوتی است و بسیاری از این موضوع خوشحال نیستند. علاوه بر این، شخصیت های شیطانی از جهان های موازی به اینجا آمدند تا پیتر را نابود کنند.

هشدار – این مقاله شامل قسمت های بسیار مهم فیلم جدید مرد عنکبوتی است

Spider-Man: No Way Home هم سومین قسمت از سه گانه تام هالند است و هم ادای احترامی به تمام فیلم های مرد عنکبوتی که تا به حال ساخته شده است. یک فیلم ابرقهرمانی حماسی که دو دهه از ابرقهرمان در سینما را جشن می گیرد و در عین حال ایده های هیجان انگیز زیادی را برای آینده این فرنچایز معرفی می کند.

وقتی داستانی به این بزرگی تعریف می‌کنید و شخصیت‌های مهم و محبوب بسیاری را گرد هم می‌آورید، قطعاً انتظارات بالاست. در Spider-Man: No Way Home شاهد اتفاقاتی هستیم که پیامدهای ماندگاری را به همراه خواهد داشت که بر هر فیلم در دنیای سینمایی مارول تأثیر می گذارد و احتمالاً همه چیز را به روش های غیرمنتظره ای تغییر می دهد. در ادامه به تغییراتی که فیلم Spider-Man: No Way Home در دنیای مارول خواهد داد اشاره کرده ایم.

ابرقهرمانان و ابرشرورهای بی پایان به دنیای مارول اضافه شدند

هنگامی که کوئنتین بک/میستریو هویت واقعی مرد عنکبوتی را در پایان فیلم مرد عنکبوتی: دور از خانه فاش می کند، زندگی پیتر بلافاصله در هرج و مرج دیوانه وار پرتاب می شود. بسیاری او را مقصر مرگ میستریو می دانند و او جایی برای استراحت ندارد. اتهاماتی علیه او مطرح می شود و پیتر مجبور می شود یک وکیل بسیار خوب (و بسیار آشنا!) را برای کمک به او استخدام کند. علاوه بر همه این ماجراها، ام جی و ند به دلیل همدستی و آشنایی با پیتر نمی توانند به MIT بروند.

پیتر که درمانده است و می خواهد جان دوستانش را از این مشکلات نجات دهد، نزد دکتر استرنج می رود و از او می خواهد کاری کند تا دنیا به یاد بیاورد که پیتر پارکر مرد عنکبوتی است. در حالی که دکتر استرنج با این موضوع سروکار دارد، پیتر کاری انجام می دهد تا کسانی که می خواهند هویت او را بدانند این موضوع را فراموش نکنند. این اقدام سرنوشت دکتر استرنج را از کنترل خارج می کند و شخصیت هایی را از جهان های موازی وارد این دنیا می کند که هویت واقعی مرد عنکبوتی را می دانند.

استرنج توضیح می دهد که بی نهایت جهان با بی نهایت ابرشرور خطرناک وجود دارد، ابرشرورهایی که هویت پیتر پارکر را می دانند. این بدان معناست که بی نهایت ابرقهرمان نیز در این جهان های موازی حضور دارند. به همین دلیل سازندگان فیلم های مارول گزینه ها و امکانات زیادی در آینده پیش روی خود دارند و قهرمانان بی پایانی هستند که می توانند به دنیای کنونی بیاورند. نسخه‌های قدیمی یا جدید شخصیت‌ها را می‌توان هر لحظه به داستان‌ها اضافه کرد و به این ترتیب دنیای سینمایی مارول گسترده‌تر و غنی‌تر از قبل خواهد شد و شاهد داستان‌های بی‌پایانی خواهیم بود.

پیتر پارکر فراموش شده است

در فیلم Spider-Man: No Way Home، پیتر پارکر ناخواسته باعث حوادث و بلایای متعددی می شود و تمام دنیا را در معرض خطر قرار می دهد. اگر او به حرف ها و هشدارهای دکتر استرنج گوش می داد، دکتر اختاپوس، گرین گابلین، سندمن، مارمولک و الکترو به این دنیا حمله نمی کردند. علاوه بر این، اگر او به دکتر استرنج اجازه می داد در زمان مناسب این ابرشرورها را به دنیای خودشان بازگرداند، اتفاقات غم انگیز بعدی رخ نمی داد.

اما مرد عنکبوتی همیشه کاری را انجام می‌دهد که عمیقاً معتقد است درست است، و بازگرداندن این ابرشرورها به دنیایشان چیزی بود که او نمی‌توانست از عهده آن برآید و وجدانش را آزار می‌داد. بنابراین او تصمیم می گیرد از کسانی کمک بگیرد که این ابر شروران را از جنون بیرون آورده و سپس آنها را به دنیای خودشان بازگردانند. اگرچه انگیزه و نیت پیتر پارکر و دوستانش خوب و خوب است، اما اقدامات آنها منجر به اتفاقات خطرناکی می شود و بقیه جهان های چندجهانی و موازی به این دنیا کشیده می شوند و واقعیتی را که می شناسیم از بین می برند. پیتر برای اینکه همه چیز و همه را نجات دهد، دکتر استرنج را متقاعد می کند که این بار طلسم کند تا خاطره پیتر پارکر را از ذهن همه پاک کند، گویی او هرگز وجود نداشته است.

شاید به نظر برسد که عواقب این اتفاق فقط پیتر را متاثر خواهد کرد، اما وقتی خاطره پیتر پارکر از ذهن همه پاک می شود، به این معنی است که انتقام جویان دیگر او را نمی شناسند و او تبدیل به یک شخصیت بیگانه و منزوی می شود. آنها احتمالاً مانند گذشته به او اعتماد نخواهند کرد زیرا هویت واقعی او را نمی دانند. اگرچه مخاطبان در سراسر جهان همچنان او و فداکاری هایش را می شناسند، اما پیتر برای بقیه شخصیت های دنیای سینمایی مارول چهره ای مرموز خواهد بود.

مرد عنکبوتی به ریشه های خود باز می گردد

اگر فداکاری پیتر در فصل بدون راه خانه وجود داشته باشد، این است که او اکنون می تواند آینده خود را با دستی باز شکل دهد. از این پس وظیفه سنگین حفاظت از جان ام جی یا ند یا دیگر عزیزانش دیگر بر دوش او نیست. از این پس، هر ابرشروری که حمله کند، اگر هویت خود را کشف کند، نمی تواند هیچ ارتباطی بین او و عزیزانش پیدا کند. بنابراین، زندگی شخصی پیتر دیگر برای او نقطه ضعفی تلقی نمی شود.

در لحظات پایانی فیلم، پیتر را می بینیم که کت و شلوار کلاسیک مرد عنکبوتی را پوشیده است، کت و شلواری بدون فناوری پیشرفته تونی استارک، کت و شلواری که قرار است هویت او را بدون دلبستگی به چیز دیگری نشان دهد. حالا مرد عنکبوتی با لباسی که خودش ساخته (مثل همه مردهای عنکبوتی محبوب ما) در آسمان نیویورک و بین آسمان خراش هایش تاب خواهد خورد. پیتر که دیگر به Happy Hogan متصل نیست، دیگر نمی تواند از فناوری تونی استارک استفاده کند و بنابراین دیگر لباس های پیشرفته ای ندارد که او را قدرتمندتر از آنچه هست می کند.

در حالی که هنوز مشخص نیست که آیا مرد عنکبوتی با انتقام جویان ارتباطی خواهد داشت یا خیر، می توانیم مطمئن باشیم که او به این زودی ها به فضا سفر نخواهد کرد. حالا که او لباس خاصی ندارد و مسئولیت خاصی برای عضویت در انتقام جویان ندارد، به احتمال زیاد در آینده او را در شکل آشنا و همیشگی اش، مثلاً یک ابرقهرمان دوستانه و دوست داشتنی ببینیم. شخصیتی که در خیابان های شهر خودش حضور دارد و روی مشکلات تمرکز می کند، مانند نیویورک.

وارد دردویل شوید

وقتی هویت پیتر فاش می شود، او با مجریان قانون به مشکل می خورد و توسط افسران کنترل آسیب مورد بازجویی قرار می گیرد. به نظر می رسد که ابرقهرمان محبوب ما در دردسر بزرگی قرار دارد. اکنون پیتر و دوستانش باید با یک وکیل خوب مشورت کنند تا به زندان نروند. خوشبختانه یک وکیل نابینا در نیویورک زندگی می کند که بسیاری از طرفداران مارول او را می شناسند.

اندکی بعد، مت مورداک شخصاً ظاهر می شود تا به پیتر در مورد این موضوع حقوقی پیچیده مشاوره دهد. مرداک هویت مخفی دیگر قهرمان معروف مارول، دردویل است. طرفداران سینما برای اولین بار در سال 2003 با فیلمی با بازی بن افلک با این شخصیت آشنا شدند، اگرچه آن فیلم سال ها قبل از شکل گیری دنیای سینمایی مارول ساخته شده بود و هیچ ربطی به آن نداشت. بیش از یک دهه بعد، نتفلیکس و مارول استودیو یک سریال تلویزیونی با بازی بازیگر بریتانیایی چارلی کاکس در نقش دردویل تولید کردند.

کاکس دوباره نقش خود را در No Way Home بازی می کند و به این ترتیب جهان مرد عنکبوتی به جهان Daredevil متصل می شود. حضور شخصیت هایی مانند Daredevil در Spider-Man نوید اتفاقات هیجان انگیزی را در آینده می دهد و احتمالا از این پس شاهد شخصیت هایی مانند Kingpin در کنار مرد عنکبوتی خواهیم بود و دشمنان جذاب و شخصیت های منفی از دنیای Spider-Man به آن اضافه خواهند شد. . به فیلم هایش، جایگزین پیتر پارکر به عنوان یکی از اعضای انتقام جویان و مبارزه با دشمنان مشترک. این ایده می تواند نشان دهنده یک تغییر جدی جهت در فیلم های مرد عنکبوتی باشد، زیرا تا به حال پیتر پارکر باید با دشمنانی از سیارات دیگر که پا به زمین نگذاشته بودند می جنگید.

زهر وارد می شود

در صحنه پس از ساخت قسمت دوم Venom، مشخص می شود که ادی براک (تام هاردی) به نوعی به دنیایی موازی سفر کرده است. او در این دنیا یک گزارش خبری می بیند که در آن جی جونا جیمسون می گوید مرد عنکبوتی میستریو را کشت و هویت مخفی او پیتر پارکر است. از آنجایی که فیلم‌های Venom رسما بخشی از دنیای سینمایی مارول نیستند، ادی نمی‌داند این گزارش در مورد چیست. اما از طرفی به نظر می رسد ونوم شرایط را درک کرده و با شنیدن نام مرد عنکبوتی هیجان زده می شود.

این صحنه به طرفداران مرد عنکبوتی نوید داد که ونوم، دشمن معروف پیتر پارکر، احتمالاً در No Way Home ظاهر خواهد شد. نه در راه بازگشت، وقتی به صحنه پس از اعتبارسنجی می رسیم، ادی براک را می بینیم که با یک متصدی بار در مکزیک صحبت می کند و از ابرقهرمانان این جهان موازی یاد می کند. اما قبل از اینکه اتفاقی بیفتد و ونوم با مرد عنکبوتی روبرو شود، ادی براک به دنیای خودش بازمی گردد.

با این حال، می بینیم که بخش کوچکی از ونوم در این دنیا باقی می ماند و برای خودش می خزد و می فهمیم که او احتمالاً در راه است تا پیتر را پیدا کند. این صحنه نشان می دهد که در آینده قرار است نسخه ای از Venom را در دنیای سینمایی مارول ببینیم. بسته به اینکه چه کسی را برای میزبانی انتخاب می‌کند، می‌تواند تهدیدی جدی برای بقیه شخصیت‌های دنیای سینمایی مارول باشد.

هوگان شاد احساس تنهایی می کند

جان فاورو، کارگردان فیلم مرد آهنی، یکی از بنیانگذاران دنیای سینمایی مارول به حساب می آید. او نه تنها نقشی حیاتی در پشت صحنه فیلم های مارول برای رسیدن به مرحله و جایگاه فعلی ایفا کرد، بلکه در نقش هپی هوگان دستیار تونی استارک نیز جلوی دوربین بازی کرد که در طول سال ها برجستگی و جایگاهی پیدا کرد. در طول فیلم «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه»، هپی هوگان رابط بین پیتر پارکر و تونی استارک بود و اگر پیتر به چیزی نیاز داشت، تنها کاری که می‌کرد این بود که شادی را صدا کند.

زمانی که به Spider-Man: Far From Home می رسیم، تونی استارک مرده است، اما هپی هوگان هنوز تمام تلاش خود را برای کمک به پیتر انجام می دهد. با عمه اش هم رابطه عاشقانه داشت. مطمئناً، رابطه آنها کمی یک طرفه بود و Happy برای آن ارزش زیادی قائل بود، از آنجایی که او در راه بازگشت نیست، متوجه شدیم که عمه می دید متفاوتی نسبت به رابطه خود با Happy داشت و آن را یک زمان گذرا می دانست. آنقدر جدی نیست شاد پس از دانستن این موضوع، دلش شکست.

متأسفانه در راه خانه اتفاق ناگواری می افتد و عمه می کشته می شود، یعنی هر آینده ای که برای شاد و خاله می تصور کرده بودیم همینجا تمام می شود. بعداً می بینیم که طلسم دکتر استرنج برای فراموش کردن جهان پیتر پارکر بر روی شاد نیز تأثیر گذاشته است. از این به بعد او دیگر رابطه عاشقانه ندارد و پیتر را نمی شناسد. با اینکه می دانیم هپی مسئولیت های دیگری هم دارد، اما واضح بود که خاله می و پیتر به او انگیزه داده و زندگی او را هیجان انگیزتر کرده اند. دنیای سینمایی مارول با این نسخه از Happy چگونه خواهد بود؟

چندجهانی دیوانه

در پایان فیلم Spider-Man: No Way Home، و بعد از تمام تیتراژها، به جای سنت معمول فیلم های مارول برای آماده سازی صحنه برای فیلم بعدی، تریلر Doctor Strange در Multiverse of Madness را دریافت می کنیم. جنون) پخش می شود. اولین تصاویری که در این تریلر می بینیم به ما یادآوری می کند که طلسم دکتر استرنج برای فراموش کردن پیتر پارکر، در جهان های موازی ویرانی به بار آورده است. همچنین صدایی از دکتر استرنج می شنویم که به پیتر در مورد جهان های موازی و چندجهانی هشدار می دهد.

این نشان می دهد که رویدادها احتمالاً مسیری برای خانه ندارند، آنها مستقیماً به Multiverse Madness متصل می شوند. اگرچه بسیاری از جزئیات فیلم هنوز فاش نشده است و باید منتظر اکران آن باشیم، فعلاً می دانیم که این یک نسخه تاریک تر و شیطانی تر از استیون استرنج است – احتمالاً همان نسخه ای که در مجموعه انیمیشن دیزنی پلاس ظاهر شد. چه می شود اگر؟” ما آن را دیده ایم: تمام جهان را در خطر قرار می دهد.

دکتر استرنج یکی از قدرتمندترین شخصیت های دنیای سینمایی مارول است. قدرت او به حدی است که موفق می شود از مرزهای چندجهانی محافظت کند تا اینکه پیتر نقشه ای برای نجات همه ارائه می دهد. خوشبختانه، استفن قصد دارد به جای نابود کردن این جهان، از آن محافظت کند. بنابراین، اگر با نسخه ای از دکتر استرنج مواجه شویم که به اندازه او قدرتمند است، اما قصد نابودی جهان را دارد، وحشتناک و ترسناک خواهد بود.

ظهور جادوگر اسکارلت

در تریلر فیلم Doctor Strange در Multiverse of Madness، مشخص می شود که استفن به سراغ جادوگر اسکارلت می رود تا از او کمک بخواهد و این نیروی شیطانی را از دنیایی دیگر نابود کند. در ابتدا، اسکارلت ویچ فکر می‌کند که دکتر استرنج آمده است تا با او در مورد اتفاقی که در WandaVision رخ داده روبرو شود. اما دکتر استرنج به او توضیح می دهد که اتفاقات مهم تری در حال رخ دادن هستند.

Wanda Maximoff یا Scarlet Witch اولین بار در فیلم Avengers: Age of Ultron به طرفداران دنیای سینمایی مارول معرفی شد. اما تا سریال Vandavision نامی از اسکارلت ویچ به میان نیامد و در این سریال بود که برای اولین بار از نام معروف او استفاده شد. غم و اندوه و از دست دادن واندا به خاطر از دست دادن ویژن آنقدر زیاد بود که او ناخودآگاه دنیایی موازی ایجاد کرد که در آن می توانست با ویژن زندگی کند و همه چیز مانند یک کمدی تلویزیونی پخش شود. بعداً متوجه می شویم که چنین قدرتی هرگز در هیچ انسانی دیده نشده است و احتمالاً نوک کوه یخ قدرت های اسکارلت ویچ است.

در یکی از جدیدترین تصاویر مجموعه Wandavision، واندا به تنهایی زندگی می کند و در حال مطالعه جادوی باستانی است. به این ترتیب، ما فقط اجمالی از قدرت‌های اسکارلت ویچ را دیده‌ایم، و هنوز کارهای بزرگی که او انجام می‌دهد را کشف نکرده‌ایم. از آنجایی که به نظر می‌رسد Spider-Man: No Way Home مستقیماً با Doctor Strange 2 پیوند خورده است، این احتمالاً زمینه را برای قدرت کامل Scarlet Witch فراهم می‌کند.

اخبار جعلی در دنیای سینمایی مارول

جی جونا جیمسون تقریبا از زمان شروع داستان های مرد عنکبوتی خاری در چشم پیتر پارکر بوده و او را به طرق مختلف آزار داده است. سردبیر خشمگین و با خلق و خوی روزنامه دیلی بیوگل که همیشه یک سیگار گوشه لب دارد و مدام می خواهد به همه ثابت کند که مرد عنکبوتی موجودی خبیث و شیطانی است، تمام تلاشش را می کند تا نشان دهد. مردم تصویری دروغین از این ابرقهرمان.

این شخصیت در فیلم مرد عنکبوتی محصول سال 2002 سام ریمی با بازی جی کی سیمونز به تصویر کشیده شد. او در دو دنباله بعدی ظاهر شد، اما وقتی ریبوت مرد عنکبوتی با بازی اندرو گارفیلد ساخته شد، جیمسون دیگر نبود. تا زمانی که به «مرد عنکبوتی: دور از خانه» برسیم و در پایان آن فیلم ببینیم، جونا جیمسون به همه در برنامه خود می گوید که مرد عنکبوتی میستریو را کشت و هویت واقعی او کسی نیست جز پیتر پارکر.

در فیلم No Way Home می بینیم که جی جونا جیمسون از خانه خودش یک خبرگزاری راه اندازی کرده و مشغول انتشار اخبار جعلی است. با پیشرفت فیلم، متوجه می شویم که کار او گسترش یافته است و به نظر می رسد مخاطبان بیشتری را جذب کرده است. اگر جیمسون مشهورتر شود و مخاطبان بیشتری پیدا کند، در دنیای سینمایی مارول چه اتفاقی خواهد افتاد؟ دروغ های او تاکنون مردم نیویورک را علیه مرد عنکبوتی برانگیخته است. تصور کنید که او از این دروغ ها علیه بقیه انتقام جویان استفاده کند.

مایلز مورالس جایی در این دنیاست

ما اولین بار شخصیت مایلز مورالس را در یک کتاب کمیک منتشر شده در سال 2011 دیدیم. او شبیه پیتر پارکر، پسر جوان نیویورکی است که به طور تصادفی توسط یک عنکبوت گزیده می شود، ساختار بیولوژیکی خود را تغییر می دهد و قدرت هایی شبیه به مرد عنکبوتی به دست می آورد. پس از مرگ پیتر پارکر در همین کمیک، مایلز مورالس جای او را می گیرد و به مرد عنکبوتی جدید تبدیل می شود.

زمانی که انیمیشن «مرد عنکبوتی: به سوی دنیای عنکبوتی» اکران شد، تماشاگران سینما با مایلز مورالس آشنا شدند. این فیلم آنقدر موفق بود که حالا قرار است دو دنباله بسازند. در No Way Home، اشاره ای خنده دار به او وجود دارد که نشان می دهد افراد درگیر در دنیای سینمایی مارول برای ورود او برنامه هایی دارند.

وقتی پیتر پارکر از اندرو گارفیلد نقاب خود را برمی دارد و الکترو تازه شفا یافته صورت او را می بیند، شرور سابق از دیدن صورت او غرق می شود. الکترو به پیتر می گوید که او همیشه فکر می کرد مرد عنکبوتی سیاه پوست است. او ادامه می دهد که شاید یک مرد عنکبوتی سیاه در جایی از این دنیا یا یکی از دنیاها حضور داشته باشد. از آنجایی که در این فیلم به ایده چند جهان و جهان های موازی اشاره شده است، کلمه Electro دور از ذهن به نظر نمی رسد. با این حال، این احتمالاً اشاره ای به مایلز مورالس و این واقعیت است که قرار است در آینده او را ببینیم.

همه فیلم های مارول به این دنیا مرتبط هستند

احتمالاً بزرگترین افشاگری در Spider-Man: No Way Home زمانی است که متوجه می شویم تعداد بی نهایت شخصیت در چند جهان گسترده و دیوانه وجود دارد که می دانند پیتر پارکر مرد عنکبوتی است. سپس وقتی شخصیت های فیلم های قبلی مرد عنکبوتی وارد این دنیا می شوند، متوجه می شویم که آنها اکنون اعضای رسمی دنیای سینمایی مارول هستند و پیتر پارکر و اندرو گارفیلد از توبی مگوایر نیز در این دنیا حضور دارند.

در گذشته، دنیای سینمایی مارول به فیلم های ساخته شده توسط دیزنی و مارول استودیو محدود می شد. فیلم هایی مانند مردان ایکس یا چهار شگفت انگیز متعلق به جهان خودشان بودند و به دنیای سینمایی مارول متصل نبودند. اکنون که بخش‌های بیشتری از چندجهانی فاش شده‌اند، واضح است که این فیلم‌ها می‌توانند به اندازه فیلم‌های انتقام‌جویان به هم مرتبط باشند. شاید آنها دقیقاً در همان جهان نباشند، اما می توانیم فرض کنیم که آنها به یکی از این جهان های موازی بی شمار می روند.

در نهایت، نتیجه روشن است: دنیای سینمایی مارول همه این داستان ها و دنیاها را می شناسد. هر فیلم و تصویری که از شخصیت‌های مارول دیده‌ایم، جایی در این چندجهانی وجود دارد و می‌توانیم دوباره آنها را ببینیم.

منبع: لوپر

مرد عنکبوتی از زمان اولین حضور و معرفی خود در سال 1962 به عنوان یک شخصیت بسیار مشهور و محبوب در نظر گرفته می شود که قلب طرفداران بی شماری را در سراسر جهان به دست آورده است. او در چندین فیلم، سریال های انیمیشن بی شمار، هزاران کتاب کمیک و حتی یک موزیکال برادوی بازی کرده است. داستان آموزش و تبدیل پیتر پارکر به یک ابرقهرمان آنقدر معروف و شناخته شده است که به بخشی از فرهنگ عامه تبدیل شده است: پسر جوانی که هنگام بازدید از نمایشگاه علمی، توسط یک عنکبوت رادیواکتیو (در برخی موارد ژنتیکی) گزیده می شود. تغییر یافته عنکبوت) تبدیل به ابرقهرمان معروف ما می شود و قدرت های ویژه و شگفت انگیزی به دست می آورد.اما زمانی که در لحظه ای حساس تصمیم می گیرد که دست به کاری نزند و از زیر بار مسئولیت خود طفره رود، حادثه ای تلخ، دردناک و دلخراش رخ می دهد.پیتر به زودی متوجه می شود که با قدرت زیاد، مسئولیت بزرگی به وجود می آید و که باید در ازای این قدرت های خاص به دیگران کمک کند.

بیشتر محبوبیت جهانی و پایدار این قهرمان به دلیل ویژگی های شخصیتی اوست. اینکه او مانند بسیاری از افراد دیگر در اطراف ما رفتار می کند و مشکلات و درگیری های روزانه مشابه ما دارد. حتی با وجود اینکه هویت دوم او یک ابرقهرمان محبوب است، او هنوز باید نگران قبض هایش باشد، مشکلات مدرسه و دانشگاه و همچنین زندگی عاشقانه اش را مدیریت کند. این بخش از زندگی او و شباهت او به مردم عادی است که او را به شخصیتی همدل تبدیل می کند و هنگامی که از قدرت های خارق العاده خود برای شکست دادن ابرشرورها استفاده می کند ما را بسیار هیجان زده می کند.

در ادامه با این قدرت های خاص مرد عنکبوتی آشنا می شوید و در مورد آن ها می خوانید تا از جزئیات آن ها مطلع شوید و بدانید که هر کدام دارای چه چیزی هستند.

1. قدرت بدنی عالی

اولین باری که جهان با مرد عنکبوتی در سال 1962 و در کتاب کمیک شماره 15 “فانتزی شگفت انگیز” ملاقات کرد. در این کمیک پیتر پارکر در حال له کردن یک لوله فولادی با دستانش دیده می شود که گویی یک تکه کاغذ نرم است. این قدرت بدنی خارق‌العاده‌ای که او به تازگی در خود کشف کرده است، بعداً در مسابقه کشتی مقابل هوگان غالب برای او مفید خواهد بود. پیتر برای بردن پول با این کشتی گیر وارد مسابقه کشتی شد. پیتر در رینگ این حریف قدرتمند را با دو برابر قد و وزن خود با حرکات برق آسا تحقیر می کند.

اما شاید معروف ترین و به یاد ماندنی ترین نمایش قدرت بدنی او را بتوان در شماره 33 کتاب کمیک “مرد عنکبوتی شگفت انگیز” که در سال 1965 منتشر شد، یافت. در این شماره مرد عنکبوتی زیر انبوهی از فلز و ماشین گیر کرده است. ابزار و نمی تواند داروهای مورد نیاز خود را برای نجات عمه می تهیه کند. در آستانه رها شدن و ناامیدی، پیتر با یادآوری عمو بن قدرت خود را به دست می آورد و آوار را روی سرش بلند می کند و با داروی مورد نظر فرار می کند.

در نسخه‌های اولیه کمیک‌های مرد عنکبوتی، او قدرت بدنی متوسط ​​تا بالا داشت و با لوک کیج قابل مقایسه بود. اما با پیشرفت او، قدرت های بیشتری برای او ایجاد کردند و او تبدیل به یک ابرقهرمان شد که قادر بود تا 20 تن را در شرایط مناسب بلند کند.

2. سرعت و شتاب فوق بشری

در دنیای مارول، برای نیویورکی‌ها عادی شده است که هر روز مردی را با لباس‌های تنگ قرمز و آبی ببینند که بین آسمان‌خراش‌ها می‌پرد و با سرعت و شتاب باورنکردنی به انجام حرکات آکروباتیک می‌پردازد. با این حال، دیدن چنین تصویر و منظره ای، هر چند بار که با آن مواجه شوید، هرگز قدیمی نمی شود.

اگرچه سایر ابرقهرمانان معمولا سرعت و شتاب شگفت انگیزی دارند، اما به جرات می توان گفت که هیچ کدام از آنها نمی توانند به پای مرد عنکبوتی برسند. با این حال، شتاب مرد عنکبوتی 15 برابر شتاب یک انسان معمولی تخمین زده می شود. بارها دیده ایم که او از سخت ترین و بدترین شرایط جان سالم به در برده و به لطف توانایی منحصر به فردش در واکنش سریع و انعطاف پذیری بدنش، جان خود و دیگران را نجات داده است. راز این مهارت و قدرت منحصر به فرد در ساختار فیزیکی منحصر به فرد بدن او نهفته است. بافت همبند و تاندون های بدن مرد عنکبوتی دو برابر انسان های عادی انعطاف پذیر است و خاصیت ارتجاعی بیشتری دارد. جالب اینجاست که این مهارت به قدرت بدنی او آسیبی نمی رساند، یعنی بدن او هم قوانین آناتومی انسان و هم قوانین فیزیک را نقض می کند.

علاوه بر این، این ابرقهرمان در هنگام دویدن نیز از سرعت بالایی برخوردار است. مهارتی که شاید زیاد دیده نشود چون معمولاً نیازی به دویدن ندارد و با طناب هایش از این طرف به آن طرف می رود.

3. حس ششم عنکبوت

در مرد عنکبوتی شگفت انگیز شماره 1، خوانندگان برای اولین بار با حس ششم خاص پیتر پارکر آشنا شدند. توانایی و مهارتی خاص و استثنایی که محبوبیت زیادی پیدا کرده و به خودی خود یکی از نمادهای فرهنگ عامه به شمار می رود. البته لازم به ذکر است که این ویژگی هیچ ارتباطی با عنکبوت های واقعی ندارد.

حس ششم خاص پیتر پارکر که در اوایل به عنوان یک مهارت روانی سطح پایین و کم قدرت معرفی شد، در واقع نوعی پیش بینی است که به پیتر پارکر اجازه می دهد خیلی زودتر از دیگران خطر را احساس کند و علیه او عمل کند. این قدرت و مهارت خارق العاده جان پیتر پارکر را در موقعیت های بی شماری نجات داده است. وقتی این قدرت را با قدرت بدنی و سرعت باورنکردنی او ترکیب می کنید، ضربه زدن به مرد عنکبوتی تقریبا غیرممکن به نظر می رسد، زیرا او خیلی سریع متوجه اعمال شما می شود و با سرعتی باورنکردنی به آنها واکنش نشان می دهد.

اگرچه حس ششم او در 100 درصد موارد به درستی و دقیق عمل نمی کند، اما با استفاده از آن می تواند تهدیدها را چند ثانیه یا حتی چند دقیقه قبل از وقوع آنها تشخیص دهد و به راه حلی بیاندیشد. علاوه بر این پیتر پارکر می تواند شدت و ابعاد خطر و تهدید پیش بینی شده را بر اساس فعال شدن این حس ششم اندازه گیری کند.

4. واکنش های عالی

حس ششم خاص پیتر پارکر در واقع یک قدرت مهم و شگفت انگیز است، اما بدون توانایی منحصر به فرد او در واکنش، بی اثر خواهد بود. مرد عنکبوتی می تواند در چند ثانیه تصمیم بگیرد و واکنش های بسیار سریعی از خود نشان دهد و در حین مبارزات می تواند حریف خود را به زمین بکوبد. به لطف این واکنش‌های سریع، او می‌تواند از تهدیدها و خطراتی که بر سر راهش قرار می‌گیرند بدون اینکه حتی به آنها نگاه کند، طفره برود. مانند زمانی که شخصی می خواهد از پشت به او ضربه بزند یا جسمی از فاصله ای نامرئی به سمت او پرتاب شود.

در طول توسعه مرد عنکبوتی به عنوان یک ابرقهرمان، واکنش‌های سریع او، مانند سایر قدرت‌هایش، دستخوش تغییرات و توسعه شدند و قوی‌تر و ثابت‌تر شدند. امروزه پیتر پارکر می تواند 18 برابر سریعتر از افراد عادی واکنش نشان دهد و حتی می تواند شلیک گلوله را نادیده بگیرد.

واکنش های مافوق بشری این قهرمان دوست داشتنی در خارج از موقعیت های رزمی فوق العاده موثر است. به عنوان مثال، در قسمت اول مرد عنکبوتی سام ریمی، زمانی که مری جین به کافه تریا دبیرستان می لغزد و سینی خود را رها می کند، می بینیم که پیتر چقدر سریع واکنش نشان می دهد و مری جین و سینی اش را از افتادن نجات می دهد.

5. استقامت و تحمل بالا

اگر شما یک ابرقهرمان هستید، طبیعی است که دائماً در موقعیت‌های چسبنده و پرخطر قرار بگیرید. دنیای مارول پر از ابرشرورهای دیوانه با قدرت های ماوراء طبیعی است و اگر ابرقهرمان ما مراقب نباشد، ممکن است با یک ضربه مهلک از بین برود. برای ابرقهرمانی مانند مرد عنکبوتی که همیشه با شرورانی روبرو می شود که قدرت بدنی بسیار بیشتری نسبت به او دارند، استقامت و تحمل بالا ویژگی های ضروری است و موهبتی است که بدون آن نمی توانست در تمام این سال ها دوام بیاورد.

اسکلت و ماهیچه های معروف ترین قهرمان نیویورک در طول سال ها به طور قابل توجهی بهبود یافته و بادوام تر شده اند. این توانایی به او اجازه می داد از حملات و ضربات طاقت فرسا جان سالم به در ببرد و به زانو در نیاید. در مرد عنکبوتی شگفت انگیز شماره 14 که در سال 1964 منتشر شد، رویارویی مرد عنکبوتی با گرین گابلین به طور غیرمنتظره ای منجر به رویارویی او با هالک شد. او از مشت هالک طفره می رود، اما انرژی و موجی که در اثر مشت هالک ایجاد می شود، به نظر او “سخت ترین و قوی ترین مشت” است که او تا به حال احساس کرده است. در کمیک شماره 33 مرد عنکبوتی شگفت انگیز با نمونه دیگری آشنا می شویم. در این شماره مینیون های دکتر اختاپوس به سراغ مرد عنکبوتی خسته و کوفته می روند و تا جایی که می توانند او را کتک می زنند. اما او تمام ضربات را تحمل می کند و سپس با قدرتی جدید فعالیت های خود را از سر می گیرد.

مرد عنکبوتی همچنین دارای استقامت باورنکردنی است که به او اجازه می دهد از محدودیت های انسانی فراتر رفته و خستگی ناپذیر باشد. در سال های اخیر استقامت مرد عنکبوتی به حدی افزایش یافته که می تواند ساعت ها بدون استراحت بجنگد.

6. راه بروید و روی دیوار بخزید

یکی دیگر از قدرت های خاص مرد عنکبوتی که به امضای او تبدیل شده و شناخته شده است، توانایی او در چسبیدن به سطوح مختلف و مقیاس دیوارها و ساختمان ها است. مرد عنکبوتی می تواند به راحتی از بلندترین آسمان خراش ها بالا برود، بخزد و مانند یک حشره واقعی روی آنها حرکت کند. قدرت مرد عنکبوتی ناشی از کنترل ذهنی او بر نیروی بین مولکولی اجسام است، که به سادگی با این واقعیت توضیح داده می شود که او می تواند خود را به هر سطحی که می خواهد بچسباند. نسخه های مختلف مرد عنکبوتی نیز قدرت خود را نشان داده اند. به عنوان مثال، در مرد عنکبوتی 2099، او توانست با استفاده از پنجه های انگشت تیز خود از دیوارها بالا برود.

برای مدت طولانی، به نظر می رسید که توانایی های مرد عنکبوتی به دست ها و پاهای او محدود می شد. اما با گذشت زمان، آنها این توانایی را به بقیه بدن او گسترش دادند. حالا حتی می تواند همه چیز را به پشت و کمرش وصل کند.

7. پرتاب قیر (مکانیکی و آلی)

توانایی تاربندی مرد عنکبوتی بسته به نوع و مدلی که در آن به تصویر کشیده می شود، می تواند مکانیکی یا ارگانیک باشد. در هر صورت، پرتاب و تاب دادن سیم های پیتر یکی از مهم ترین و جذاب ترین قدرت های اوست که تقریبا همه او را با آن می شناسند.

در کمیک شماره 15 “فانتزی شگفت انگیز” می بینیم که پیتر دستگاه راه اندازی وب خود را می سازد. او ماده خاصی از فرمول خود ایجاد می کند که ساختاری شبیه نایلون و چسب مایع دارد، سپس آن را از طریق دستگاهی که روی مچ دست او قرار داده شده است که شبیه تار عنکبوت است شلیک می کند. او این ماده را طوری طراحی کرد که بتواند حجم زیادی را در یک ظرف کوچک فشرده کند و با خود حمل کند.

به دنبال محبوبیت فیلم های مرد عنکبوتی سام ریمی، کتاب های مصور نیز از ایده تارهای ارگانیک استفاده کردند و از سال 2004 با کتاب کمیک شماره 20 «مرد عنکبوتی تماشایی» با تارهای تولید شده در بدنش به تصویر کشیده شد. در این نسخه‌ها، پیتر متوجه می‌شود که بدنش می‌تواند نخ‌های طبیعی و ارگانیکی را تولید کند که از مچ دستش جوانه می‌زند. مقدار این نخ ها به سلامت بدن و تغذیه او بستگی داشت. این الیاف آلی به اندازه الیاف مصنوعی قوی هستند. البته در کمیک های اخیر به همان الیاف مصنوعی برگشتند و ایده الیاف طبیعی را کنار گذاشتند.

8. روی طناب ها تاب بخورید

تارهای مرد عنکبوتی به او اجازه انجام کارهای عجیب و هیجان انگیز را می دهند. از پرتاب توپ های فشرده شده تاری به سمت دشمنان گرفته تا تشخیص خطر نزدیک به لطف ارتعاشات آنها. اما محبوب ترین و مسلماً دیدنی ترین ویژگی این تارها این است که مرد عنکبوتی روی آنها تاب می خورد. مرد عنکبوتی با این تارها در آسمان خراش های نیویورک می دود، پرواز می کند و طولانی ترین مسافت ها را با سرعتی باورنکردنی و حرکات چشم نواز طی می کند.

وقتی مرد عنکبوتی تارهایی را از مچ خود شلیک می کند، می توانند تا ارتفاع تقریباً 60 فوتی پرواز کنند. به همین دلیل می تواند به راحتی از بالاترین ارتفاع بپرد، سپس یک تاری پرتاب کند و با آن تاب بخورد. با این توانایی، مرد عنکبوتی برای جابجایی نیازی به وسایل نقلیه ندارد و می تواند خیلی سریع به موقعیت های اضطراری برسد. در این بین می تواند در میانه راه به هلیکوپتری آویزان شود و بخشی از مسیر را با آن طی کند.

اگر تا به حال فکر کرده اید که تاب خوردن از طناب در زندگی واقعی چگونه خواهد بود، تیم پشت سر مرد عنکبوتی شگفت انگیز (2012، با بازی اندرو گارفیلد) پاسخی برای شما دارد. اندی آرمسترانگ، کارگردان بدلکاری فیلم، در مصاحبه ای گفت که هنگام طراحی تاب مرد عنکبوتی، ویدیوهایی از یک ژیمناستیک در حال انجام حرکات آکروباتیک را تماشا کرده و آن را به دقت بررسی کردند. “در حقیقت، ژیمناستیک با قدرت پاهایش خود را به پایین هل می دهد، سپس بدن خود را با نیرویی بسیار بالا می آورد و برای لحظه ای احساس بی وزنی کامل می کند. سپس به پایین می آید و تاب بعدی را آغاز می کند.”

9. ردیاب عنکبوت

اگر دستگاه مکانیکی پرتاب تار پیتر و فرمول ویژه ای که او برای ساختن تارها اختراع کرده است برای درک نبوغ خارق العاده او کافی نیست، شاید استفاده او از حس ششم عنکبوت به عنوان ردیابی دستگاه شما را خوشحال کند. در مرد عنکبوتی شگفت انگیز شماره 11، پیتر برای اولین بار از دستگاه ردیابی شخصی خود استفاده می کند. دستگاه کوچکی که شبیه آرم عنکبوت در پشت کت و شلوارش است و پیتر می تواند آن را به هر چیزی یا هرکسی وصل کند تا بتواند هر کسی را که می خواهد ردیابی کند و بداند کجا هستند.

در ابتدا پیتر مجبور شد اطلاعات و داده های این ردیاب را از دستگاه دیگری که قرار بود سیگنال های او را دریافت کند بخواند، اما به مرور زمان متوجه شد که می تواند سیگنال ها را همزمان از ردیاب دریافت کند.کمک حس ششم عنکبوت خود .

با وجود همه اینها، ردیاب های مرد عنکبوتی یک عیب بزرگ دارند: به محض اینکه هدف متوجه ردیاب شد، می توانند برای مرد عنکبوتی تله بگذارند و او را به سمت ردیاب بکشند. موجودات هوشمندی مانند Venom می توانند به راحتی وجود این ردیاب را تشخیص دهند و از شر آن خلاص شوند. برای حل این مشکلات، نسخه های جدیدتر این ردیاب ها دارای قابلیت پنهان سازی و استراق سمع هستند و برخی از آنها حتی می توانند دشمنان را بیهوش کنند.

ده علامت عنکبوت

درست مانند دنیای دی سی، بتمن آدرس خاص خود را دارد و کمیسر گوردون آن را در شب با نورافکن در آسمان می درخشد تا به این ابرقهرمان نقابدار اطلاع دهد، در دنیای مارول نیز ابزار مشابهی برای مرد عنکبوتی ایجاد کردند. در مرد عنکبوتی شگفت انگیز شماره 3، مرد عنکبوتی با نورافکن قدرتمندی که نوری شبیه به ماسک مرد عنکبوتی از خود ساطع می کند، گروهی از تبهکاران را غافلگیر می کند. این نشان عنکبوتی عملاً به عنوان چراغ قوه مرد عنکبوتی عمل می کند و در کمربند او تعبیه شده است تا به او کمک کند در مکان های کم نور و تاریک حرکت کند یا دشمنانش را بترساند.

البته آنها یک بار نشانی مانند بتمن برای مرد عنکبوتی ساختند که دوام زیادی نداشت. در «مرد عنکبوتی برتر» شماره 3، شهردار نیویورک با افتخار از یک تابلوی بزرگ رو به آسمان رونمایی می کند. او آن را روشن می کند تا مرد عنکبوتی را احضار کند، اما متأسفانه فردی که ظاهر می شود، مرد عنکبوتی واقعی نیست، بلکه دکتر اختاپوس است که بدن مرد عنکبوتی را تحت کنترل خود درآورده است.

11. قدرت بهبودی و شفابخشی

شکی نیست که مرد عنکبوتی یک ابرقهرمان باورنکردنی است، اما او سرسخت‌ترین و سرسخت‌ترین قهرمان مارول نیست و معمولاً به شدت زخمی است. در واقع عادت کرده ایم بعد از یک مبارزه سخت، هر بار مجروح شدن او را ببینیم. این جراحات یا بریدگی ها و خراش های حاصل از سلاح های گرین گابلین، سوختگی های ناشی از حملات الکتریکی، یا بریدگی ها و کبودی های ناشی از مبارزه با جنایتکاران خرده پا است. خوشبختانه مرد عنکبوتی توانایی باورنکردنی برای التیام جراحاتش دارد.

مرد عنکبوتی نسبت به انسان متابولیسم بالاتری دارد و به لطف این می تواند از هر آسیبی جان سالم به در ببرد و بدن خود را به حالت اولیه بازگرداند. متاسفانه بدن مرد عنکبوتی در برابر ویروس ها و بیماری ها مقاوم نیست و بارها در کمیک ها دیده ایم که او سرما خورده یا بیماری های دیگری گرفته و مدتی در رختخواب مانده است.

البته قدرت بازیابی او در حد ولورین و ددپول نیست و اگر قسمتی از او آسیب ببیند یا قطع شود، نمی تواند آن را دوباره رشد دهد.

12. دید در شب

مرد عنکبوتی در بیشتر موقعیت ها مشکلی برای دیدن در تاریکی نداشت و معمولاً با کمک حس عنکبوتی ششم خود در مکان های تاریک راه پیدا می کرد و با مشکل خاصی مواجه نمی شد. به همین دلیل بود که وقتی مرد عنکبوتی شگفت انگیز در کمیک شماره 528 توانایی جدیدی را در خود کشف کرد، شوکه شد.

پس از کشته شدن پیتر توسط مورلن، او از مرگ بازگشت. او هنوز کاملاً به دنیای زندگان عادت نکرده است، وقتی خبر فروریختن ساختمانی را می شنود و بلافاصله وارد عمل می شود. وقتی مرد عنکبوتی به صحنه می‌رسد، بدون تردید وارد عمل می‌شود و سعی می‌کند تا حد امکان افراد زیادی را از خرابه‌ها نجات دهد. اما زمانی که به اعماق خرابه ها می پردازد، در کمال تعجب متوجه می شود که می تواند در تاریکی کامل ببیند، گویی چشمانش مانند دوربین های دید در شب عمل می کنند.

شاید فکر کنید که این توانایی جدید مرد عنکبوتی چندین بار مورد استفاده قرار گرفت، اما در کمیک های بعدی به ندرت به آن اشاره شد و حتی در بسیاری از موارد نادیده گرفته شد.

13. نیش عنکبوت

مرد عنکبوتی اگرچه قدرت بدنی زیادی دارد، اما از ضربات مرگبار و بی رحمانه استفاده نمی کند و دست به سلاح نمی برد. در واقع او عمدا ضربات خود را کنترل می کند تا آسیب عمیق و دائمی به دشمنانش وارد نکند. در فیلم The Amazing Spider-Man #700، دکتر اختاپوس قدرت فوق العاده مرد عنکبوتی را کشف می کند. در این داستان، او کنترل بدن مرد عنکبوتی را به دست می گیرد و او را مجبور می کند که مشت محکمی به اسکورپیون بزند و در کمال تعجب، فک اسکورپیون با مشت مرد عنکبوتی از جایش جدا می شود. بنابراین، شاید عجیب و دور از ذهن باشد که در برخی از کمیک ها، مرد عنکبوتی، اجسام نوک تیز مانند دارت را از مچ خود پرتاب کند.

در کمیک شماره 3 «همسایه نزدیک مرد عنکبوتی» برای مدتی محدود، مرد عنکبوتی وسیله ای را روی مچ دست خود نصب کرده بود که با آن اجسام تیز مانند نیش را به سمت دشمنانش پرتاب می کرد. هنگامی که تحت استرس و اضطراب شدید قرار می گرفت، این نیش ها را برای نجات خود از خطر راه اندازی می کرد. نیش های مرد عنکبوتی علاوه بر تیز بودن و فرو رفتن در بدن دشمنانش، حاوی سمی است که فرد مورد نظر را برای چندین ساعت فلج می کند و موجودات جادویی را می کشد.

14. به شبکه زندگی و سرنوشت وصل شوید

هنگامی که یک شخصیت مرموز شبیه به مرد عنکبوتی به نام ازکیل در کتاب کمیک شماره 3 معرفی شد، او با یک ایده جدید صحبت کرد: اینکه تبدیل شدن پیتر پارکر به مرد عنکبوتی ممکن است کاملاً به دلیل علم نبوده باشد، و نیروهای اسرارآمیز دیگر در کیهان می توانست درگیر باشد حزقیال بعداً در مورد سحابی بزرگ به پیتر می گوید، ساختاری عجیب و اسرارآمیز که در دوران باستان توسط نیروهای مرموز ایجاد شده است. این ایده بعداً در کمیک‌های آینده، به‌ویژه در خط داستانی Spider-Verse گسترش یافت و بیشتر مورد بررسی قرار گرفت. در این خط داستانی متوجه شدیم که مرد عنکبوتی و دیگر همتایانش از جهان های موازی قدرت خود را از این شبکه عظیم می گیرند.

شبکه بزرگ زندگی و سرنوشت پلی است بین دنیاها که همه جهان های موازی مارول را به هم متصل می کند. این پل به مرد عنکبوتی از جهان های مختلف اجازه می دهد تا به زمین های دیگر سفر کند و از جهان های موازی دیدن کند.

منبع: لوپر

دسامبر امسال شاهد عرضه مرد عنکبوتی جان واتس: بدون راه به خانه، سومین قسمت از سه گانه مرد عنکبوتی استودیوی مارول بودیم که شاهد بازگشت مرد عنکبوتی محبوب به ویژگی های کلاسیک خود، یعنی مخالفان بزرگترین دشمنانش بودیم. فیلم‌های متنفر از سام ریمی و مارک وب اقتباسی شدند و توانستند توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کنند.

استفاده از سه مرد عنکبوتی محبوب کار ساده ای نبود، اما نتیجه فیلم فوق العاده چشمگیر بود و توانست نظر مثبت تماشاگران را جلب کند.

در سال 2012 شاهد یک نسخه نامحبوب از مرد عنکبوتی با بازی اندرو گارفیلد در فیلم The Amazing Spider-Man بودیم که خسارات مالی زیادی برای دست اندرکاران به همراه داشت. از آنجایی که در این نسخه از مرد عنکبوتی، گروهی از انتقام جویان حضور نداشتند و فیلم از غیبت بزرگترین دشمنان نمادین مرد عنکبوتی، مانند ونوم یا داک آک رنج می برد، درخشش نیز شکست خورد.

می توان گفت این نسخه از مرد عنکبوتی با نقش گارفیلد تنها نسخه ای بود که قادر بود بیوگرافی شخصی پیتر پارکر را به مخاطب نشان دهد که به تمایز این نسخه از سایر نسخه های مرد عنکبوتی کمک می کند. این نسخه از مرد عنکبوتی ترسی از واقعی بودن، بی تجربه بودن و بیان خاطرات تلخ و غم انگیز مرگ ناگهانی والدینش نداشت، کیفیتی که دیگر نسخه های مرد عنکبوتی فاقد آن بودند. می توان گفت سری فیلم های «مرد عنکبوتی شگفت انگیز» بهترین نسخه مرد عنکبوتی را به ما نشان داد، زیرا گارفیلد با بازی شگفت انگیز خود توانست آشفتگی درونی پیتر را نشان دهد و دردی را که در او وجود دارد به مخاطب نشان دهد. ، و در عین حال با رویکردی طنز سعی در مبارزه با جرم و جنایت داشت.

توانایی عجیب گارفیلد برای ورود به ذهن شکنجه شده پیتر پارکر او را متمایز می کند و به همین دلیل است که اندرو گارفیلد را می توان بهترین مرد عنکبوتی دانست. زمان کشف چهره واقعی او در زیر این نقاب فرا رسیده است.

درباره فیلم‌های مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز حرف‌های زیادی برای گفتن وجود دارد، اما مهم‌ترین چیز این است که آن‌ها برداشتی واقعی‌تر و هیجان‌انگیزتر از ریشه‌های مرد عنکبوتی ارائه می‌دهند. در واقع، این مجموعه فیلم به مخاطب می فهماند که چرا پیتر از دستگیری او امتناع کرد زمانی که شخصی به عمو بن (مارتین شین) شلیک کرد و چرا این اتفاقات هیجان انگیز با گاز گرفتن او توسط یک عنکبوت رادیواکتیو رخ داد. بنابراین می توان گفت «مرد عنکبوتی شگفت انگیز» و دنباله های آن تنها مجموعه فیلم های مرد عنکبوتی هستند که با موفقیت مشکلات شخصی مربوط به مرد عنکبوتی را به مخاطب نشان دادند.

قرار گرفتن اسکورت در داستان این مجموعه فیلم (مثل کمیک های مرد عنکبوتی نهایی) و فاش شدن این موضوع که ریچارد پارکر (کمپبل اسکات) روی یک پروژه مخفی به همراه نورمن آزبورن (کریس کوپر) کار می کند، داستان این فیلم را ساخت. مجموعه فیلم واقعا شگفت انگیز است و می تواند چارچوبی قدرتمند برای پیدایش پیتر پارکر ارائه دهد. سپس، فیلم «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز 2» نشان می‌دهد که نه تنها ابرعنکبوت‌های اسکورت محصول تحقیقات اصلی ریچارد پارکر بودند، بلکه او از خون خود نیز به عنوان ماده خام برای آزمایش‌هایش استفاده کرد.

این سکانس‌های کوتاه که پس از کشف آزمایشگاه مخفی پدرش توسط پیتر نشان داده شده‌اند، به ما کمک می‌کنند تا بفهمیم چرا بدن پیتر به‌جای اینکه مانند هری آزبورن (با بازی دین دی هان) بالا برود، نسبت به سم عنکبوت واکنش مثبت نشان داد. توانایی ها. اگرچه برخی از قسمت ها چندان منطقی نبود، به عنوان مثال، منطقی بود که بسیاری از کارمندان Ascorp در طول سال ها توسط این عنکبوت ها گاز گرفته بودند، اما این اتفاق فقط برای پیتر رخ داد و به او توانایی های منحصر به فردی داد. این تکه ای از پازل اسکورب ریچارد پارکر است که هرگز حل نشد و متاسفانه به نظر می رسد که به حال خود رها شده است.

گارفیلد در نقش پیتر پارکر توانست هوش بالای مرد عنکبوتی را به مخاطب نشان دهد. مطمئنا پیتر پارکر که مگوایر با این نمایش معرفی کرد، یک نابغه بود، اما گارفیلد نقش این شخصیت را به گونه ای بازی می کند که باعث می شود مخاطب به پیتر به عنوان یک اعجوبه نگاه کند. کمک او به کرت کانرز (ریس ایفانس) برای تکمیل فرمول اختراع پدرش، تکمیل سیم های منحصر به فرد او، و آزمایش های الکتریکی او پس از مبارزه با الکترو (جمی فاکس) ما را از دانش علمی گسترده پیتر آگاه می کند.

در فیلم اول، او از تارهای خود در فاضلاب استفاده کرد تا مانند یک عنکبوت واقعی به دنبال مارمولک باشد. این چیزها به او اجازه می‌دهد رقابت پیتر پارکر هلند را شکست دهد و به عنوان باهوش‌ترین مرد عنکبوتی شناخته شود. فیلم های مرد عنکبوتی شگفت انگیز توانستند دانش و نبوغ مرد عنکبوتی را با وجود گوئن استیسی (اما استون) که یکی از دارایی های ارزشمند مرد عنکبوتی و در عین حال یکی از نقاط ضعف آن محسوب می شد، به نمایش بگذارند.

صحبت از گوئن شد، باید گفت که این نسخه از رابطه عاشقانه پیتر پارکر با گوئن بسیار عادی و طبیعی تر از نسخه های دیگر او است. مری جین (کریستین دانست) نسخه مرد عنکبوتی توبی مگوایر را قبل از به دست آوردن قدرتش نمی‌شناخت و تا زمانی که او را به عنوان مرد عنکبوتی تشخیص داد، رابطه عاشقانه‌ای با او آغاز کرد (حتی از او فرار کرد. ازدواج خودش).

از طرفی ام جی (زندیا) در فیلم «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» به هالند در نقش پیتر پارکر توجهی نکرد و در حالی که عشق نه چندان شیرین بین آنها اساس رمانتیک را تشکیل می دهد. داستان رابطه دنباله آینده، به جرات می توان گفت که عشقی که در دنباله می بینیم تا حد زیادی تصادفی است زیرا با آنچه در فیلم اول دیدیم مطابقت ندارد.

در سریال مرد عنکبوتی شگفت انگیز، پیتر و گوئن برای اولین بار در دوران نوجوانی یک رابطه کم و بیش عاشقانه داشتند و مدت ها قبل از اینکه او به مرد عنکبوتی تبدیل شود، یکدیگر را می شناختند و دوست داشتند. این چیزها رابطه آنها را بسیار جذاب تر از رمان عاشقانه مرد عنکبوتی توبی مگوایر و مری جین می کند و شوخی و تنش فوق العاده بین آنها باعث می شود که رابطه آنها یک سر و گردن بالاتر از پیتر پارکر و ام جی باشد.

گوئن توانست ثابت کند که یک شریک عالی برای مرد عنکبوتی شگفت انگیز است زیرا او واقعاً چیزی ندارد که پیتر کم داشته باشد. درست است که او نمی تواند به دیوارها بچسبد و از آنها بالا رود، اما او به اندازه پیتر باهوش است (شاید حتی باهوش تر از او) و حتی توانست به او کمک کند مارمولک و الکترو را ردیابی کند و در واقع می توان گفت که این یک الف. یک دختر ساده طبیعی نیست. گوئن رویاها، خانواده و زندگی خود را در خارج از دنیای پیتر به عنوان مرد عنکبوتی دارد. پیتر و گوئن هر دو حاضرند جان خود را برای یکدیگر فدا کنند (آنها می دانند چگونه در مواقع لزوم به کمک بشتابند و چه زمانی رویاهای خود را دنبال کنند). به خاطر همین مشکلات است که پیتر حتی حاضر می شود برای او به انگلیس برود. اگرچه گوئن توسط هری آزبورن، یک گرین گابلین کشته شد، سخنرانی فارغ التحصیلی او پیتر را مصمم کرد که دوباره به عنوان مرد عنکبوتی با جرم و جنایت مبارزه کند. مطمئناً مرگ گوئن او را به شخصیتی تلخ و عصبانی تبدیل کرد، اما در پایان فیلم دوم، او همچنان لباس مرد عنکبوتی را به خاطر او می پوشد.

«مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز 2» با تمام نقص‌های بزرگ و کوچکش، تصویر بزرگ‌تری از مرد عنکبوتی ارائه می‌کند که فرضیه‌های بی‌شماری را در ذهن ما ایجاد می‌کند، و چنین احتمالات و فرضیه‌هایی همان چیزی است که مارول تاکنون از آن استفاده کرده است. روایت قرار بود بزرگترین دشمنان مرد عنکبوتی در فیلم 6 شرور به رهبری اسکورت علیه او ظاهر شوند، اما آن فیلم هرگز ساخته نشد و منجر به تولید دو قسمت دیگر از مرد عنکبوتی شگفت انگیز شد و داستان کامل تری را در معرض دید عموم قرار داد. .

در حالی که بسیاری از تماشاگران و منتقدان فکر می کردند «مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2» خیلی سریع حرکت کرد و خیلی جلو رفت، در واقع آنچه در این فیلم درباره زندگی مرد عنکبوتی ارائه شد بیشتر با نوارهای کشیده شده مطابقت دارد. مرد عنکبوتی همیشه در حال حرکت است و همیشه مشکلات زیادی در زندگی خود دارد که هیچ کنترلی روی آنها ندارد، به همین دلیل است که اغلب در این فیلم مرد عنکبوتی را به جای پیتر پارکر می بینیم.

با موفقیت های اخیر مارول در سریال هایی مانند “لوکی” و “چه می شود اگر…؟” که داستان‌هایی پر از جهان‌های چندگانه و نسخه‌های متعدد از یک شخصیت و فیلم‌هایی مانند «مرد عنکبوتی: راه بازگشت به خانه» و «دکتر استرنج: چند وجهی جنون» (به کارگردانی سام ریمی) را داشته‌اند، احتمال بازگشت اندرو وجود دارد. مرد عنکبوتی شگفت انگیز گارفیلد در آینده چندان دور نیست. تمام فیلم های اخیر سونی و مارول مانند Venom و Morbius ارتباط تنگاتنگی با مرد عنکبوتی دارند و در Morbius حتی می توانید بازگشت Ascorp و Vulture مایکل کیتون (نسخه دیگری از او) را ببینید. پس چرا پیتر پارکر با بازی اندرو گارفیلد نمی تواند بخشی از نسخه های جهانی Venom (تام هاردی) یا دکتر مایکل موربیوس (جرد لتو) باشد؟ مرد عنکبوتی توبی مگوایر و تام هالند هر کدام نقش خود را ایفا کردند. پس آیا واقعاً داستان «نه به خانه» می تواند پیشرفت کند تا بتوانیم پیتر پارکر و اندرو گارفیلد را در آینده ببینیم؟

می توان در این مورد حدس و گمان های زیادی داشت و همچنان امیدوار بود که سونی و مارول مرد عنکبوتی شگفت انگیز را به شیوه ای متفاوت به سینما و تلویزیون بازگردانند، اما اگر بخواهیم منطقی باشیم، سه گانه مرد عنکبوتی ((از جمله مرد عنکبوتی) -Man: No Way Home) توانست همه چیزهایی را که در مورد مرد عنکبوتی می دانستیم زیر سوال ببرد.بنابراین از داستان ها و ماجراهایی که تاکنون در رابطه با مرد عنکبوتی ارائه شده است، می توان نتیجه گرفت که فیلم های “مرد عنکبوتی شگفت انگیز” واقعا ارائه کرده اند. همه چیزهایی که ما نیاز داشتیم، پس چه چیز دیگری وجود دارد که این سری فیلم بتواند به مخاطبان نشان دهد.

ممنوع: برخورد کننده

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا