چطوری باید حباب درست کنیم

پرش به خلاصه محتوا

دمیدن حباب یکی از خوشایندترین خاطرات دوران کودکی اکثر ما و بچه های امروزی است، اما قسمت تلخ آن لذت زمانی بود که مایع حباب ساز تمام شد و حباب ساز دیگر تولید حباب را متوقف کرد. بدیهی است که ربطی به مایع حباب دار دارد و نحوه تهیه آن مهم است. به همین دلیل در این مطلب 5 روش تهیه انواع مایعات حباب سازی از ساده ترین تا معطر ترین و خوش رنگ ترین را برای شما آماده کرده ایم تا ساختن حباب به کمک آنها همیشه دلپذیر باشد.

دمیدن حباب یکی از تفریحات لذت بخش و ایمن برای کودکان است. پیدا کردن کودکی که از این کار لذت نبرد سخت است. همه ما از دوران کودکی خاطرات خوبی از حباب بازی داریم. اما خاطره بد تمام شدن مایع حباب در کنار خاطرات خوب او می نشیند. اگر یک دستگاه حباب ساز برای کودک خود ساخته اید، ممکن است متوجه شده باشید که پس از مصرف مایع، هیچ مقدار آب و مواد شوینده عملکرد اولیه دستگاه حباب ساز را باز نمی گرداند و بیشتر اوقات، حباب ساز مایع که شما در خانه درست می کنید حباب های خوبی ایجاد می کند، اما اینطور نیست و حباب های جدید خیلی سریع ناپدید می شوند.

این مشکل عمدتاً به تهیه مایع حباب بستگی دارد. بنابراین اگر مایع را به روش درست تهیه کنید مشکلی پیش نمی آید. اگر می خواهید مایع حباب ساز درست کنید که دستگاه حباب ساز شما مانند روز اول کار کند، ادامه این مقاله با کاغذ رنگی را از دست ندهید. در این مقاله 5 روش عالی برای ساخت مایع حباب دار از کاغذ رنگی را برای شما آماده کرده ایم. بنابراین، اگر برای مدتی دستگاه حباب‌ساز فرزندتان را کنار گذاشته‌اید، احتمالاً تصمیم دارید تا پایان سال دوباره آن را فعال کنید. این آیتم. 5 روشی که در این مقاله خواهید آموخت عبارتند از:

روش اول: حباب ساز مایع ساده

روش دوم: مایع حباب دار ساده با حباب های پایدار

روش سوم: مایع حباب برای ایجاد حباب های بزرگ

روش 4: مایع حباب برای ایجاد حباب های رنگارنگ

روش پنجم: مایع حبابی برای ایجاد حباب های معطر

روش 1: مواد جوشان برای مایع جوشان ساده

مواد موردنیاز

نحوه تهیه مایع برای حباب ساز ساده

تنها در چند مرحله ساده، می توانید یک فرمول مایع حباب ساز برای ایجاد حباب های بیشتر ایجاد کنید.

1. ریختن آب در بطری

ابتدا برای ساخت دستگاه حباب ساز کافی است یک فنجان آب را در یک بطری شیشه ای بریزید. اگرچه دمای آب خیلی مهم نیست، اما پیشنهاد می کنیم از آب خیلی سرد یا خیلی گرم استفاده نکنید. بهتر است آب در دمای اتاق باشد.

2. اضافه کردن مایع ظرف‌شویی

صابون مایع یا مایع ظرفشویی را به آب اضافه کنید و به آرامی مخلوط کنید. هنگام مخلوط کردن مواد، مخلوط آب و صابون نباید کف کند. در حال حاضر، مایع حباب تقریبا آماده است. اگرچه این محلول حباب ایجاد می کند. اما خودتان متوجه شده اید که خیلی خوب کار نمی کند. راه حل این مشکل در مرحله سوم تهیه مایع حباب دار است.

3. اضافه کردن گلیسیرین

در این مرحله یک قاشق گلیسیرین به محلول اضافه کنید و مثل مرحله قبل به آرامی هم بزنید. گلیسیرین یک ترکیب قندی است که وقتی با محلول آب صابون مخلوط می شود، حباب های ضخیم تری ایجاد می کند، بنابراین مدت زمان بیشتری در هوا می مانند.

تست مایع حباب ساز و عیب یابی

تبریک می گویم! راه حل شما آماده است. اگر متوجه شدید که محلول به درستی کار نمی کند، صابون مایع یا مایع ظرفشویی را اضافه کنید تا محلول شما غلیظ شود. اگر محلول باز هم جواب نداد، مقدار کمی گلیسیرین به محلول اضافه کنید. خواهید دید که راه حل شما به خوبی کار می کند.

روش دوم: یک مایع حباب‌دار ساده برای تولید حباب‌هایی با ماندگاری بیشتر

به این ترتیب تنها با چند ماده اضافی ماندگاری حباب ها را افزایش می دهیم.

مواد موردنیاز

4 فنجان (950 میلی لیتر) آب ولرم

نصف فنجان (115 گرم) شکر

نصف پیمانه (120 میلی لیتر) مایع ظرفشویی

یاد بگیرید که چگونه یک مایع ساده برای تولید حباب های ماندگارتر بسازید

با انجام مراحل زیر می توانید این مایع را تهیه کنید.

1. ریختن آب داخل یک ظرف بزرگتر

4 فنجان آب را در ظرف بزرگی که دو برابر حجم آب دارد بریزید. دمای آب مصرفی نیازی به دقیق بودن ندارد، حتی می توانید از آب گرم استفاده کنید.

برای عملکرد بهتر، توصیه می کنیم از آب مقطر استفاده کنید.

2. اضافه کردن شکر

شکرها را در یک کاسه آب بریزید و خوب با آب مخلوط کنید. می توانید از ظرف درب دار استفاده کنید، درب ظرف را ببندید و ظرف را تکان دهید تا شکرها ترکیب شوند.

برای ایجاد حباب های ماندگارتر از شکر استفاده می کنیم.

Your browser does not support the video tag.

3. اضافه کردن مایع ظرف‌شویی یا صابون مایع

در این مرحله از ساخت مایع حباب دار باید به آرامی مایع ظرفشویی را داخل ظرف حاوی آب و شکر اضافه کنید. سپس با استفاده از قاشق یا نی بلند، محلول را به آرامی هم بزنید تا مایع ظرفشویی به خوبی با محلول مخلوط شود.

توجه داشته باشید که در این مرحله هم زدن محلول باید به آرامی و با حوصله انجام شود تا کف زیادی ایجاد نشود و در نتیجه مایع را خراب نکنید.

Your browser does not support the video tag.

4. استراحت دادن به مایع حباب ساز درست شده

مایع درخشانی که آماده کرده اید تقریباً آماده استفاده است، فقط بگذارید چند ساعت یا حتی یک روز بماند. برای انجام این کار، مایع حباب‌دار را در مکانی خنک و تاریک نگه دارید. پس از مدت زمان ذکر شده، مایع حباب ساز شما آماده استفاده است. به یاد داشته باشید که آن را به سرعت استفاده کنید، زیرا اثر حباب آور محلول تنها 1 تا 2 هفته باقی می ماند.

Your browser does not support the video tag.

روش سوم: مایع حبابی برای تولید حباب های بزرگ

مواد به کار رفته در این روش به شما کمک می کند تا حباب های بزرگ تری بسازید.

مواد موردنیاز

آموزش ساخت مایع حباب برای تولید حباب های بزرگ

نشاسته استفاده شده و همچنین گلیسیرین به افزایش خاصیت ارتجاعی آن کمک می کند.

1. حل کردن نشاسته ذرت در آب

نشاسته ذرت را در ظرف بزرگی بریزید و ۶ فنجان آب به آن اضافه کنید. سپس محلول را خوب هم بزنید تا نشاسته ذرت و آب به خوبی مخلوط شوند. اگر نشاسته ذرت پیدا نکردید، می توانید به جای آن از آرد ذرت استفاده کنید.

نشاسته ذرت برای ایجاد حباب های سخت تر و ماندگارتر استفاده می شود.

2. اضافه کردن مایع ظرف‌شویی، بیکینگ پودر و گلیسیرین

ابتدا مایع ظرفشویی و سپس بیکینگ پودر و در آخر گلیسیرین را اضافه کنید. اگر گلیسیرین پیدا نکردید، می توانید به جای آن از شربت یا شربت ذرت استفاده کنید. شربت ذرت اثری مشابه گلیسیرین دارد.

Your browser does not support the video tag.

3. هم زدن محلول

در این مرحله از تهیه مایع گازدار باید آن را خوب هم بزنید اما توجه داشته باشید که این کار باید به آرامی انجام شود. به طوری که محلول کف نکند. بنابراین، با استفاده از یک قاشق یا نی بلند، این کار را با دقت و به آرامی انجام دهید تا مایعی صاف و بدون کف به دست آورید.

Your browser does not support the video tag.

4. استراحت دادن به مایع حباب ساز درست شده

قبل از استفاده از مایع گازدار آماده شده حداقل یک ساعت صبر کنید. اگر بعد از یک ساعت متوجه شدید که برخی از مواد مورد استفاده در مایع حباب‌دار ته نشین شده است، دوباره محلول را به آرامی هم بزنید و سپس از آن استفاده کنید. به یاد داشته باشید که محلول حباب زایی را که درست کرده اید در جای خنک نگهداری کنید و ظرف چند هفته از آن استفاده کنید.

Your browser does not support the video tag.

روش 4: مایع حباب برای تولید حباب های رنگارنگ

اگر دوست دارید حباب های رنگارنگ داشته باشید راه حل زیر به شما کمک می کند.

مواد موردنیاز

1 و ¼ فنجان (300 میلی لیتر) آب ولرم

2 قاشق غذاخوری (30 گرم) شکر

1/3 فنجان (79 میلی لیتر) مایع ظرفشویی، ترجیحا بی رنگ

مقدار لازم رنگ خوراکی

آموزش ساخت مایع حباب برای تولید حباب های رنگارنگ

این روش برای مهمانی ها و تولدها انتخاب جالبی خواهد بود.

1. ترکیب کردن آب و شکر با یکدیگر

آب و شکر را در یک فنجان بزرگ بریزید و خوب مخلوط کنید.

Your browser does not support the video tag.

2. اضافه کردن مایع ظرف‌شویی

در مرحله دوم از تهیه مایع حباب رنگی، مایع ظرفشویی را به آرامی داخل فنجان حاوی آب و شکر اضافه کنید. سپس با استفاده از قاشق یا نی بلند محلول را با حوصله و به آرامی هم بزنید تا صابون ظرف با آب و شکر با کمترین کف ممکن ترکیب شود.

Your browser does not support the video tag.

3. تقسیم کردن مایع حباب ساز در چهار پیمانه

این مرحله از ساخت مایع گازدار برای داشتن مایع گازدار در چندین رنگ مختلف انجام می شود و کاملا اختیاری است. در این مرحله چهار فنجان با اندازه مناسب بردارید و مایعی که آماده کرده اید را به آرامی داخل آن ها بریزید تا مایع خیلی کم کف کند. سپس در هر ظرف 5 تا 10 قطره از رنگ مورد نظر بریزید. اگر از ظرف استفاده می کنید، باید مقدار رنگ را نیز بیشتر در نظر بگیرید.

Your browser does not support the video tag.

4. استراحت دادن به مایع حباب ساز

مانند روش قبلی برای تهیه مایع گازدار، در این روش نیز بگذارید مایعی که آماده کرده اید یک ساعت بماند. پس از یک ساعت، مایع آماده استفاده است، آن را ظرف چند هفته مصرف کنید.

به خاطر داشته باشید که چون حباب های تولید شده با مایع حباب های رنگی حاوی رنگ هستند، حتما با احتیاط از آن ها استفاده کنید و این کار را در خارج از خانه انجام دهید، زیرا استفاده از مایع حباب رنگی در محیط بسته خانه باعث ایجاد لکه بر روی سطوح، لباس شما می شود. یا وسایل منزل

Your browser does not support the video tag.

روش پنجم: مایع حبابی برای تولید حباب های معطر

اگر می خواهید هنگام حباب بازی، هوای معطر را استشمام کنید، این روش برای شما مفید خواهد بود.

مواد موردنیاز

1 فنجان (240 میلی لیتر) آب ولرم

نصف پیمانه (120 میلی لیتر) مایع ظرفشویی بدون عطر

وانیل یا روغن های ضروری دیگر

2 تا 4 قاشق غذاخوری گلیسیرین یا شربت ذرت

آموزش ساخت مایع حباب برای تولید حباب های معطر

در این روش اکثر مراحل مشابه روش های قبلی است.

1. ترکیب کردن آب و مایع ظرف‌شویی

در یک فنجان بزرگ آب بریزید و به تدریج مایع ظرفشویی را اضافه کنید. سپس با یک قاشق دراز آب و مایع ظرفشویی را به آرامی هم بزنید تا مخلوط شوند. برای ایجاد کمترین کف ممکن.

2. اضافه کردن عصاره وانیل به مایع حباب ساز

1/8 تا ¼ قاشق چایخوری عصاره وانیل را به مایع گازدار خود اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. مشابه مرحله اول، در این مرحله از ساخت مایع حباب، محلول را به آرامی و با حوصله هم بزنید.

اگر عصاره وانیل ندارید، می توانید از اسانس لیمو، بادام، نعناع یا اسانس معطر استفاده کنید. فقط این را بدانید که هنگام استفاده از عصاره نعناع، ​​آن را کم مصرف کنید. البته باید قطره قطره عطرسازهای دیگر را نیز به محلول اضافه کرد تا بوی ایجاد شده خیلی قوی و نامطبوع نباشد.

Your browser does not support the video tag.

3. اضافه کردن گلیسیرین یا شربت ذرت به محلول

برای قوی تر شدن و ماندگاری حباب های تولید شده توسط مایع حباب زا، گلیسیرین یا شربت ذرت را به محلول اضافه کنید و به آرامی هم بزنید تا با سایر مواد خوب مخلوط شود. محلول آماده استفاده است.

Your browser does not support the video tag.

توجه داشته باشید مایع حبابی که با این روش درست کردید ماندگاری کمتری نسبت به سایر مایعات حباب دار دارد و باید سریع از آن استفاده کنید. البته ناگفته نماند که اگر برای ساخت مایع حباب ساز فقط از اسانس، آب و مایع ظرفشویی استفاده کنید محلول شما ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

Your browser does not support the video tag.

حالا با این پنج روشی که آموزش دادیم، کودک شما می تواند خاطره خوش حباب بازی با آنها را برای همیشه داشته باشد. اگر تجربه یا خاطره ای از ساخت مایع حباب دار دارید، آن را با ما و دوستانمان به اشتراک بگذارید. اگر کودک شما از ساخت کاردستی و نقاشی لذت می برد، پیشنهاد می کنیم نگاهی به ساخت کاردستی پوسته تخم مرغ و ساخت رنگ انگشتی خانگی بیندازید.

سوالات متداول در مورد مایع حباب ساز

با چه مایعی مایع حباب ساز درست کنید؟

محدودیتی در نوع مایع (مایع سینک یا مایع ظرفشویی) و مارک مایع برای ساخت مایع حباب دار وجود ندارد. آنچه در ساخت مایع حبابدار مهم است غلظت محلولی است که در حال تهیه آن هستید. اگر محلول رقیق شود، حباب ساز شما به درستی کار نخواهد کرد.

چگونه حباب رنگی درست کنید؟

برای ساختن پوشش حباب دار رنگی، به رنگ های غیر سمی قابل شستشو نیاز دارید. برای این کار می توانید از هایلایتر استفاده کنید. این روش شامل برداشتن نوک هایلایتر جادویی با استفاده از یک دم باریک و قرار دادن آن در مایع ماشین حساب است. البته می توانید در عوض قبل از مخلوط کردن مایع و آب، نوک هایلایتر جادویی را در آب قرار دهید و مایع خود را با آب رنگی درست کنید.

مایع حباب ساز از کجا بخرید؟

برای خرید مایع حباب دار می توانید به فروشگاه های اسباب بازی مراجعه کنید یا آن را به صورت آنلاین خریداری کنید.

بهنام جعفری

بهنام مردی عاشق و احساسی متولد 1354 است و نزدیک به سه چهار سال است که به تولید محتوا می پردازد. او فردی سریع، آینده نگر و البته رویاپرداز است که از کودکی علاقه خاصی به کامپیوتر داشته است. اگر بخواهیم از علایق و آرزوهای بهنام صحبت کنیم; باید گفت که او علایق و آرزوهای زیادی دارد، تقریباً هر چیزی که فکرش را بکنید! اما در بین رویاهایش، آرزویی که بیشتر از همه دوست دارد بدزدد. این مرد جوان همه روی زمین را دوست دارد و امیدوار است روزی بتواند زمین را به مکانی بهتر برای زندگی تبدیل کند. به عنوان کلام پایانی باید این را بگوییم; بهنام با عشق و احساسش برای شما کاغذهای رنگارنگ می نویسد و امیدوار است بتواند با نوشته هایش زندگی شما را رنگارنگ تر کند.

دمیدن حباب ها و تعقیب آنها یک سرگرمی جذاب و هیجان انگیز برای کودکان است. البته بزرگسالان نیز از این سرگرمی کودکانه لذت می برند. اگر کودک شما عاشق بازی با حباب‌ها است و شما از خرید اسباب‌بازی‌های حباب‌زن خسته شده‌اید، می‌توانید در خانه مایع حباب‌زن درست کنید. به این ترتیب شما نه تنها در هزینه خود صرفه جویی می کنید، بلکه فرصت ارزشمندی را برای فرزندتان فراهم می کنید تا تجربه اندازه گیری و ترکیب مواد را به دست آورد!

ساخت مایع حباب در خانه با کمک کودکان قوه تخیل آنها را تقویت می کند و آنها را با استفاده از وسایل خانه و فرهنگ بازیافت آشنا می کند.

طرز تهیه مایع حبابدار

اگر به تازگی یک اسباب بازی حباب دار برای فرزندتان خریده اید، احتمالاً پس از مدتی به فکر پر کردن مایع داخل آن افتاده اید، اما تلاش شما بی فایده بوده است! حتما از خود پرسیده اید که مایع داخل حباب ساز بچه چیست؟ مایع حباب از چه چیزی ساخته شده است؟ چگونه بدون گلیسیرین مایع حباب دار درست کنیم؟

مایع حباب دار مایعی با ترکیب خاص است که در فوم و اسباب بازی های حباب دار کودکان استفاده می شود. اگر مایع مولد حباب کودکتان تمام شد، آن را دور نیندازید و از فرمول زیر استفاده کنید.

عناصر:

1 فنجان آب

2 قاشق غذاخوری شربت ذرت یا 2 قاشق غذاخوری گلیسیرین

4 قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی

🎈 نکته: می توانید فقط از آب و صابون ظرفشویی برای ایجاد حباب استفاده کنید، اما افزودن شربت ذرت یا گلیسیرین حباب ها را پایدارتر و بزرگتر می کند.

روش تهیه:

ابتدا آب جوش را به آرامی به یک فنجان مواد شوینده اضافه کنید. این کار را به آرامی در یک کاسه بزرگ انجام دهید

همانطور که آب در حال جوش را اضافه می کنید، مخلوط را هم بزنید تا خوب کف کند.

در پایان 3 قاشق گلیسیرین اضافه کنید.

محلول را یک شبه بگذارید سپس استفاده کنید

این مخلوط عالی خواهد بود و حباب های بسیار بزرگی درست می کنید.

🎈 چند نکته جالب در مورد مواد مایع حباب دار

از آنجایی که آب کشش سطحی بالایی دارد، حباب هایی که از آب تشکیل می شوند کوچک هستند و به سرعت می ترکند. افزودن محلول صابون یا مایع ظرفشویی کشش سطحی آب را کاهش می دهد و اجازه می دهد تا حباب های بزرگتری تشکیل شود. گلیسیرین و شربت ذرت نیز با کند کردن فرآیند تبخیر، ترکیدن آنها را به تاخیر می اندازند.

اگر بخواهیم چیزها را از زاویه دیگری ببینیم، قسمت بیرونی حباب از سه لایه بسیار نازک تشکیل شده است:

مولکول های مایع شوینده (مولکول های سوپ)

مولکول های آب

مولکول های مایع شوینده (مولکول های سوپ)

این سه لایه ساندویچی شکل لایه بیرونی حباب را تشکیل می دهند و دو لایه مایع ظرفشویی لایه میانی که آب است را می پوشاند. به عبارت دیگر، آب بین دو لایه مایع ظرفشویی گیر می کند و حباب هایی ایجاد می شود.

گلیسیرین یا شربت ذرت با مایع ظرفشویی مخلوط می شود و غلظت آن را افزایش می دهد. این افزایش غلظت از تبخیر سریع آب جلوگیری می کند و ماندگاری حباب را افزایش می دهد. این مشکل حباب های بزرگتر و طولانی تری تولید می کند.

چگونه مایع حباب رنگارنگ درست کنیم

حباب های معمولی هاله رنگی متفاوتی دارند، اما افزودن چند قطره رنگ مایع غذایی به مخلوط تفاوت زیادی ایجاد می کند.

در فضای باز با حباب های رنگی بازی کنید تا مبلمان و دیوارها رنگی نشوند. از این فرصت استفاده کنید و با فرزندتان درباره نحوه ترکیب رنگ ها صحبت کنید. به عنوان مثال، با هم ببینید که چگونه با افزودن چند قطره زرد به آبی، رنگ سبز ایجاد می شود، یا چگونه ترکیب آبی و قرمز رنگ بنفش ایجاد می کند.

طرز تهیه مایع گازدار با شکر

افزودن شکر حباب های شما را بزرگتر و پایدارتر می کند. اگر می خواهید در مسابقه دمیدن حباب شرکت کنید، از این تکنیک استفاده کنید!

عناصر:

1 فنجان آب

2 قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی

1 قاشق غذاخوری گلیسیرین

1 قاشق چایخوری شکر

طرز تهیه: همه مواد را با هم مخلوط کرده، هم بزنید تا شکر کاملا حل شود.

طرز تهیه مایع حباب دار بدون گلیسیرین با شامپو بچه

نصف فنجان شامپو بچه

1.5 فنجان آب

2 قاشق چایخوری شکر

چگونه با روغن نارگیل مایع حباب درست کنیم

31 گرم گلیسیرین مایع

1 لیتر آب خالص

1 قالب صابون پودر زیتون

62 گرم روغن نارگیل

کدام مخلوط بیشترین عمر حباب را می دهد؟

همانطور که می بینید در تمام فرمول ها از یک جزء روغن یا شکر برای تثبیت حباب و ایجاد حباب های بزرگ استفاده می شود. اما ترکیبات حاوی روغن گلیسیرین کشش سطحی بیشتری را برای حباب‌ها ایجاد می‌کنند و حباب‌های بزرگ‌تر و ماندگارتری ایجاد می‌کنند. البته می توانید گلیسیرین، شربت ذرت یا شکر را به محلول اضافه کنید و از آب مقطر یا صاف شده برای کاهش میزان ناخالصی ها استفاده کنید. همچنین باید در محیط های مرطوب تر بازی کنید.

پیشنهاد می کنیم از آزمایش مواد دیگر غافل نشوید، می توانید با افزودن مواد مختلف به فرمول های فوق، حباب های بزرگتر و با کیفیت تری بسازید. به عنوان مثال، می توانید اثر روغن بزرک، پودر ژله، روغن زیتون یا مایع توالت و غیره را آزمایش کنید. در نسبت های مختلف

برای ساختن یک حباب غول پیکر چه باید کرد؟

ابتدا به یک گلدان مایع گازدار نیاز دارید. ذیل:

دو لوله پی وی سی بردارید و نخ پشمی ضخیم را از آنها رد کنید. انتهای سیم را به هم گره بزنید و گره را در یکی از لوله ها قرار دهید.

هر لوله تقریباً نیم متر است. کل حباب را در محلول حباب آغشته کنید و به آرامی آن را بردارید. متوجه خواهید شد که محلول حباب به قطعات سیم و لوله جذب می شود. به نظر می رسد که دیواری از حباب دارید که از یک لایه نازک آب صابون تشکیل شده است!

اگر به آرامی در لایه حباب ها باد کنید، بیرون می آید. با دست خشک به دیوار حبابی ضربه بزنید. حباب می ترکد.

حالا دست خود را در محلول حباب قرار دهید تا محلول مخلوط شود و دوباره عمل قبلی را امتحان کنید. بدون ترکیدن دیوار حباب، از لایه صابونی دست شما خارج می شود!

یک حباب کوچک را با دست خود به وسط تقسیم کنید. شما حباب هایی دارید که می توانید با دستان خود حباب های کوچک تری بسازید.

دمنده های حباب ساز خانگی

اگر از دمنده های حباب دار قبلی که خریداری کرده اید، در خانه استفاده کنید، در غیر این صورت ساختن دمنده از وسایلی که در خانه دارید نیز تجربه هیجان انگیزی است. با فرزندتان به دنبال وسیله ای باشید که سوراخی دارد تا حباب بیرون بیاید. هنگام جستجوی ایده های خلاقانه، پیشنهادات زیر را در نظر داشته باشید:

پوشال

مگس کش

کاتر کوکی و بیسکویت

قاشق پلاستیکی سوراخ دار

در نمک و فلفل دان

سبدهای پلاستیکی کوچک

در یک بطری پلاستیکی

نی نمک تاشو

پاسخ به سوالات متداول

1. آیا می توان از گلیسیرین در تهیه مایع حباب دار استفاده نکرد؟

مایع حباب را می توان با آب و مایع ظرفشویی نیز درست کرد، اما افزودن گلیسیرین باعث پایداری حباب ها می شود.

2. گلیسیرین را از کجا تهیه کنیم؟

گلیسیرین را می توان از فروشگاه های ابزار و صنایع دستی، آب نبات فروشی ها و فروشگاه های سخت افزار و تجهیزات آزمایشگاهی تهیه کرد.

3. آیا می توان مایع حباب ساز را حفظ کرد؟

بله، می توانید محلول را در یک بطری تمیز بریزید و درب آن را ببندید تا هر زمان که نیاز داشتید از آن استفاده کنید.

4. آیا مایع حباب ساز نیاز به استراحت دارد؟

در برخی از دستورالعمل ها آمده است که پس از مخلوط کردن آب و مایع ظرفشویی، محلول را برای چند ساعت کنار بگذارید و سپس گلیسیرین را اضافه کنید. برخی دیگر تهیه محلول را از روز قبل توصیه می کنند.

نکات مهم در مورد مایع حباب ساز

ریختن مایع حباب‌دار یا ترکیدن حباب‌ها روی وسایل می‌تواند باعث ایجاد لکه شود.

مایع حباب دار بسیار لغزنده است و اگر روی زمین بریزد باعث سر خوردن کودکان می شود.

آخرین کلمه

تابستان فصل هیجان انگیزی برای کودکان است. بازی با آنها اوقات فراغت آنها را غنی می کند و پیوندهای عاطفی را تقویت می کند. اگر به دنبال یک بازی ساده، خلاقانه و ارزان در خانه هستید، طرز تهیه خمیر بازی خوراکی خانگی را حتما بخوانید. همچنین خوشحالیم که بازی های مورد علاقه خود را در قسمت نظرات و سوالات با ما و سایر همراهان ستاره به اشتراک بگذارید.

برگرفته از: verywellfamily, wikihow

به خلاصه مطالب بروید

دمیدن حباب یکی از خوشایندترین خاطرات دوران کودکی برای اکثر ما و بچه های امروزی است، اما قسمت تلخ این لذت زمانی بود که مایع حباب ساز تمام شد و دیگر حباب نمی دمد. بدیهی است که ربطی به مایع گازدار دارد و نحوه تهیه آن مهم است. به همین دلیل در این مطلب 5 روش تهیه انواع مایعات گازدار از ساده ترین تا خوشبوترین و خوش رنگ ترین را برای شما آماده کرده ایم تا ساختن حباب به کمک آنها همیشه دلپذیر باشد.

دمیدن حباب یکی از سرگرمی ها و فعالیت های ایمن برای کودکان است. پیدا کردن کودکی که آن را دوست ندارد سخت است. همه ما از دوران کودکی خاطرات خوبی از حباب بازی داریم. اما خاطره بد از تمام شدن مایع حباب در کنار خاطرات خوب او می نشیند. اگر یک دستگاه حباب ساز برای کودک خود ساخته اید، ممکن است متوجه شده باشید که وقتی مایع تمام شود، هیچ مقدار آب یا مواد شوینده عملکرد اولیه دستگاه حباب ساز را باز نمی گرداند و در بیشتر مواقع دستگاه حباب ساز مایع که ساختن در خانه حباب های خوبی ایجاد می کند، اما اینطور نیست و حباب های جدید خیلی سریع ناپدید می شوند.

این مشکل عمدتاً به تهیه مایع حباب بستگی دارد. بنابراین اگر مایع را به روش درست تهیه کنید مشکلی پیش نمی آید. اگر می خواهید مایع حباب ساز بسازید که به دستگاه حباب ساز شما اجازه دهد مانند روز اول کار کند، ادامه این مقاله با کاغذ رنگی را از دست ندهید. در این مقاله 5 روش عالی برای تهیه مایع گازدار از کاغذ رنگی را برای شما آماده کرده ایم. بنابراین اگر برای مدتی دستگاه حباب‌ساز فرزندتان را کنار گذاشته‌اید، احتمالاً قصد دارید تا پایان سال دوباره آن را روشن کنید. این شی 5 روشی که در این مقاله خواهید آموخت عبارتند از:

روش اول: یک حباب ساز مایع ساده

روش دوم: مایع گازدار ساده با حباب های پایدار

روش سوم: مایع حباب برای ایجاد حباب های بزرگ

روش 4: مایع حباب برای ایجاد حباب های رنگارنگ

روش پنجم: مایع حبابی برای ایجاد حباب های معطر

روش 1: جوشاندن مواد برای مایع جوشان ساده

مواد موردنیاز

نحوه تهیه مایع برای حباب ساز ساده

تنها در چند مرحله ساده، می توانید یک فرمول مایع گازدار برای ایجاد حباب های بیشتر ایجاد کنید.

1. ریختن آب در بطری

ابتدا برای ساخت دستگاه حباب ساز کافی است یک فنجان آب را در یک بطری شیشه ای بریزید. اگرچه دمای آب خیلی مهم نیست، اما پیشنهاد می کنیم از آب خیلی سرد یا خیلی گرم استفاده نکنید. بهتر است آب در دمای اتاق باشد.

2. اضافه کردن مایع ظرف‌شویی

صابون مایع یا مایع ظرفشویی را به آب اضافه کنید و به آرامی مخلوط کنید. هنگام مخلوط کردن مواد، مخلوط آب و صابون نباید کف کند. حالا مایع حباب تقریباً آماده است. اگرچه این محلول حباب ایجاد می کند. اما خودتان متوجه شده اید که خیلی خوب کار نمی کند. راه حل این مشکل در مرحله سوم تهیه مایع گازدار است.

3. اضافه کردن گلیسیرین

در این مرحله یک قاشق گلیسیرین به محلول اضافه کنید و مثل مرحله قبل به آرامی هم بزنید. گلیسیرین یک ترکیب شیرین است که وقتی با محلول آب صابون مخلوط می شود، حباب های ضخیم تری ایجاد می کند و در نتیجه مدت بیشتری در هوا باقی می ماند.

تست و عیب یابی مایع Bubble Maker

تبریک می گویم! راه حل شما آماده است. اگر متوجه شدید که محلول به درستی کار نمی کند، صابون مایع یا مایع ظرفشویی را اضافه کنید تا محلول شما غلیظ شود. اگر محلول باز هم جواب نداد، مقدار کمی گلیسیرین به محلول اضافه کنید. خواهید دید که راه حل شما به خوبی کار می کند.

روش 2: یک مایع درخشان ساده برای تولید حباب های با ماندگاری بیشتر

به این ترتیب ماندگاری حباب ها را تنها با چند ماده اضافی افزایش می دهیم.

مواد موردنیاز

4 فنجان (950 میلی لیتر) آب ولرم

نصف فنجان (115 گرم) شکر

نصف پیمانه (120 میلی لیتر) مایع ظرفشویی

طرز تهیه یک مایع ساده برای تولید حباب های ماندگارتر را بیاموزید

با انجام مراحل زیر می توانید این مایع را تهیه کنید.

1. ریختن آب داخل یک ظرف بزرگتر

4 فنجان آب را در ظرف بزرگی که دو برابر حجم آب دارد بریزید. دمای آب مصرفی لازم نیست دقیق باشد، حتی می توانید از آب ولرم استفاده کنید.

برای عملکرد بهتر، توصیه می کنیم از آب مقطر استفاده کنید.

2. اضافه کردن شکر

شکرها را در یک کاسه آب بریزید و خوب با آب مخلوط کنید. می توانید از ظرف درب دار استفاده کنید، درب آن را ببندید و ظرف را تکان دهید تا شکرها ترکیب شوند.

برای ایجاد حباب های ماندگارتر از شکر استفاده می کنیم.

مرورگر شما ویدئو با این پسوند را پشتیبانی نمی کند.

3. اضافه کردن مایع ظرف‌شویی یا صابون مایع

در این مرحله از تهیه مایع گازدار باید به آرامی مایع ظرفشویی را به ظرف حاوی آب و شکر اضافه کنید. سپس با استفاده از قاشق یا نی بلند، محلول را به آرامی هم بزنید تا مایع ظرفشویی به خوبی با محلول مخلوط شود.

توجه داشته باشید که در این مرحله هم زدن محلول باید به آرامی و با حوصله انجام شود تا کف زیادی ایجاد نشود و در نتیجه مایع خراب نشود.

مرورگر شما ویدئو با این پسوند را پشتیبانی نمی کند.

4. استراحت دادن به مایع حباب ساز درست شده

مایع درخشانی که آماده کرده اید تقریباً آماده استفاده است، فقط بگذارید چند ساعت یا حتی یک روز بماند. برای انجام این کار، مایع گازدار را در مکانی خنک و تاریک نگهداری کنید. پس از مدت زمان مشخص شده، مایع حباب ساز شما آماده استفاده است. به یاد داشته باشید که آن را به سرعت استفاده کنید، زیرا اثر جوشان محلول تنها 1 تا 2 هفته باقی می ماند.

مرورگر شما ویدئو با این پسوند را پشتیبانی نمی کند.

روش سوم: مایع حبابی برای تولید حباب های بزرگ

مواد به کار رفته در این روش به شما کمک می کند تا حباب های بزرگ تری بسازید.

مواد موردنیاز

آموزش ساخت مایع حباب برای تولید حباب های بزرگ

نشاسته استفاده شده و همچنین گلیسیرین به افزایش خاصیت ارتجاعی آن کمک می کند.

1. حل کردن نشاسته ذرت در آب

نشاسته ذرت را در یک کاسه بزرگ بریزید و 6 فنجان آب اضافه کنید. سپس محلول را خوب هم بزنید تا نشاسته ذرت و آب به خوبی ترکیب شوند. اگر نشاسته ذرت پیدا نکردید، می توانید به جای آن از آرد ذرت استفاده کنید.

نشاسته ذرت برای ایجاد حباب های سخت تر و ماندگارتر استفاده می شود.

2. اضافه کردن مایع ظرف‌شویی، بیکینگ پودر و گلیسیرین

ابتدا مایع ظرفشویی و سپس بیکینگ پودر و در آخر گلیسیرین را اضافه کنید. اگر گلیسیرین پیدا نکردید، می توانید به جای آن از شربت یا شربت ذرت استفاده کنید. شربت ذرت اثری مشابه گلیسیرین دارد.

مرورگر شما ویدئو با این پسوند را پشتیبانی نمی کند.

3. هم زدن محلول

در این مرحله از تهیه مایع گازدار باید آن را خوب هم بزنید اما توجه داشته باشید که این کار باید به آرامی انجام شود. به طوری که محلول کف نکند. بنابراین، با استفاده از یک قاشق یا نی بلند، این کار را با دقت و به آرامی انجام دهید تا مایعی صاف و بدون کف داشته باشید.

مرورگر شما ویدئو با این پسوند را پشتیبانی نمی کند.

4. استراحت دادن به مایع حباب ساز درست شده

قبل از استفاده از مایع گازدار آماده شده حداقل یک ساعت صبر کنید. اگر بعد از یک ساعت متوجه شدید که برخی از مواد مورد استفاده در مایع حباب‌دار ته نشین شده است، دوباره محلول را به آرامی هم بزنید و سپس از آن استفاده کنید. به یاد داشته باشید که محلول حباب زایی را که درست کرده اید در جای خنک نگهداری کنید و ظرف چند هفته از آن استفاده کنید.

مرورگر شما ویدئو با این پسوند را پشتیبانی نمی کند.

روش 4: مایع حباب برای تولید حباب های رنگارنگ

اگر حباب های رنگارنگ را دوست دارید، راه حل زیر به شما کمک می کند.

مواد موردنیاز

1 و ¼ فنجان (300 میلی لیتر) آب ولرم

2 قاشق غذاخوری (30 گرم) شکر

1/3 فنجان (79 میلی لیتر) مایع ظرفشویی، ترجیحا بی رنگ

مقدار لازم رنگ خوراکی

آموزش ساخت مایع حباب برای تولید حباب های رنگارنگ

این روش برای مهمانی ها و تولدها انتخاب جالبی خواهد بود.

1. ترکیب کردن آب و شکر با یکدیگر

آب و شکر را در یک فنجان بزرگ بریزید و خوب مخلوط کنید.

مرورگر شما ویدئو با این پسوند را پشتیبانی نمی کند.

2. اضافه کردن مایع ظرف‌شویی

در مرحله دوم از تهیه مایع حباب رنگی، مایع ظرفشویی را به آرامی داخل فنجان حاوی آب و شکر اضافه کنید. سپس با استفاده از قاشق یا نی بلند محلول را با حوصله و به آرامی هم بزنید تا صابون ظرف با آب و شکر با کمترین کف ممکن مخلوط شود.

مرورگر شما ویدئو با این پسوند را پشتیبانی نمی کند.

3. تقسیم کردن مایع حباب ساز در چهار پیمانه

این مرحله از ساخت مایع گازدار برای داشتن مایع گازدار در چندین رنگ مختلف انجام می شود و کاملا اختیاری است. در این مرحله چهار فنجان با اندازه مناسب بردارید و مایعی که آماده کرده اید را به آرامی داخل آن ها بریزید تا مایع خیلی کم کف کند. سپس در هر ظرف 5 تا 10 قطره از رنگ مورد نظر بریزید. اگر از ظرف استفاده می کنید، باید مقدار رنگ را نیز بیشتر در نظر بگیرید.

مرورگر شما ویدئو با این پسوند را پشتیبانی نمی کند.

4. استراحت دادن به مایع حباب ساز

مانند روش قبلی برای تهیه مایع گازدار، در این روش نیز مایعی را که آماده کرده اید، یک ساعت بگذارید بماند. پس از یک ساعت مایع آماده استفاده است، در عرض چند هفته از آن استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که از آنجایی که حباب های تولید شده با مایع حباب رنگی حاوی رنگ هستند، حتما از آنها با احتیاط استفاده کنید و این کار را در خارج از خانه انجام دهید، زیرا استفاده از مایع حباب رنگی باعث ایجاد لکه می شود. روی سطوح، این به لباس شما تبدیل می شود. یا وسایل منزل

مرورگر شما ویدئو با این پسوند را پشتیبانی نمی کند.

روش پنجم: مایع حبابی برای تولید حباب های معطر

اگر می خواهید هنگام حباب بازی، هوای معطر را استشمام کنید، این روش برای شما مفید خواهد بود.

مواد موردنیاز

1 فنجان (240 میلی لیتر) آب ولرم

نصف پیمانه (120 میلی لیتر) مایع ظرفشویی بدون عطر

وانیل یا روغن های ضروری دیگر

2 تا 4 قاشق غذاخوری گلیسیرین یا شربت ذرت

آموزش ساخت مایع حباب برای تولید حباب های معطر

در این روش اکثر مراحل مشابه روش های قبلی است.

1. ترکیب کردن آب و مایع ظرف‌شویی

در یک فنجان بزرگ آب بریزید و به تدریج مایع ظرفشویی را اضافه کنید. سپس با یک قاشق دراز آب و مایع ظرفشویی را به آرامی هم بزنید تا ترکیب شوند. برای ایجاد کمترین کف ممکن.

2. اضافه کردن عصاره وانیل به مایع حباب ساز

1/8 تا ¼ قاشق چایخوری عصاره وانیل را به مایع گازدار خود اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. مشابه مرحله اول، در این مرحله از ساخت مایع حباب، محلول را به آرامی و با حوصله هم بزنید.

اگر عصاره وانیل ندارید، می توانید از اسانس لیمو، بادام، نعناع یا اسانس معطر استفاده کنید. فقط این را بدانید که هنگام استفاده از عصاره نعناع، ​​آن را کم مصرف کنید. البته باید قطره قطره عطرسازهای دیگر را نیز به محلول اضافه کرد تا بوی ایجاد شده خیلی قوی و نامطبوع نباشد.

مرورگر شما ویدئو با این پسوند را پشتیبانی نمی کند.

3. اضافه کردن گلیسیرین یا شربت ذرت به محلول

برای قوی تر شدن و ماندگاری حباب های تولید شده توسط مایع حباب ساز، گلیسیرین یا شربت ذرت را به محلول اضافه کنید و به آرامی هم بزنید تا با سایر مواد مخلوط شود. محلول آماده استفاده است.

مرورگر شما ویدئو با این پسوند را پشتیبانی نمی کند.

توجه داشته باشید مایع گازداری که با این روش درست کردید نسبت به سایر مایعات گازدار ماندگاری کمتری دارد و باید سریع از آن استفاده کنید. البته ناگفته نماند که اگر برای ساخت مایع حباب ساز فقط از اسانس، آب و مایع ظرفشویی استفاده کنید، محلول شما ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

مرورگر شما ویدئو با این پسوند را پشتیبانی نمی کند.

حالا با این پنج روشی که آموزش دادیم، کودک شما می تواند خاطره ای خوش از حباب بازی با آنها برای همیشه داشته باشد. اگر تجربه یا خاطره ای از ساخت مایع گازدار دارید، آن را با ما و دوستانمان به اشتراک بگذارید. اگر کودک شما از ساخت کاردستی و نقاشی لذت می برد، پیشنهاد می کنیم نگاهی به ساخت کاردستی پوسته تخم مرغ و ساخت رنگ انگشتی دست ساز بیندازید.

سوالات متداول در مورد مایع حباب ساز

از چه مایعی برای تولید مایع گازدار استفاده می کنید؟

هیچ محدودیتی در نوع مایع (مایع سینک یا مایع ظرفشویی) یا برند مایع برای ساخت مایع گازدار وجود ندارد. آنچه در ساخت مایع جوشان مهم است غلظت محلولی است که در حال تهیه آن هستید. اگر محلول رقیق شود، حباب ساز شما به درستی کار نخواهد کرد.

چگونه حباب های رنگارنگ درست کنیم؟

برای ساختن پوشش حباب دار رنگی، به رنگ های غیر سمی و قابل شستشو نیاز دارید. برای این کار می توانید از هایلایتر استفاده کنید. این روش شامل برداشتن نوک هایلایتر جادویی با استفاده از یک دم نازک و قرار دادن آن در مایع ماشین حساب است. البته می توانید در عوض قبل از مخلوط کردن مایع و آب، نوک هایلایتر جادویی را در آب قرار دهید و مایع خود را با آب رنگی درست کنید.

مایع حباب دار از کجا بخریم؟

برای خرید مایع گازدار می توانید به فروشگاه های اسباب بازی مراجعه کنید یا آن را به صورت آنلاین خریداری کنید.

بهنام جعفری

بهنام مردی دوست داشتنی و احساسی متولد 1354 است و نزدیک به سه چهار سال است که به تولید محتوا می پردازد. او فردی سریع، آوانگارد و البته رویاپرداز است که از کودکی علاقه خاصی به کامپیوتر داشته است. اگر بخواهیم از علایق و خواسته های بهنام صحبت کنیم. نیازی به گفتن نیست که او علایق و آرزوهای زیادی دارد، تقریباً هر چیزی که فکرش را بکنید! اما در بین رویاهایش، آرزویی که بیشتر از همه دوست دارد بدزدد. این مرد جوان همه روی زمین را دوست دارد و امیدوار است روزی زمین را به مکانی بهتر برای زندگی تبدیل کند. در پایان باید بگوییم: بهنام با عشق و احساسش برای شما کاغذهای رنگارنگ می نویسد و امیدوار است با نوشته هایش زندگی شما را رنگارنگ تر کند.

دمیدن حباب ها و تعقیب آنها یک سرگرمی جذاب و هیجان انگیز برای کودکان است. البته بزرگسالان نیز از این سرگرمی کودکانه لذت می برند. اگر کودک شما عاشق حباب بازی است و شما از خرید اسباب بازی های حباب دار خسته شده اید، می توانید مایع حباب دار در خانه درست کنید. نه تنها از این طریق در پول خود صرفه جویی می کنید، بلکه به فرزند خود فرصت ارزشمندی برای کسب تجربه در اندازه گیری و ترکیب مواد می دهید!

ساخت مایع حباب در خانه با کمک کودکان قوه تخیل آنها را تقویت می کند و آنها را با استفاده از وسایل خانه و فرهنگ بازیافت آشنا می کند.

طرز تهیه مایع گازدار

اگر به تازگی یک اسباب بازی حباب دار برای فرزندتان خریده اید، احتمالاً پس از مدتی به فکر پر کردن آن با مایع افتاده اید، اما تلاش شما بی فایده بوده است! حتما از خود پرسیده اید که مایع داخل حباب ساز کودک چیست؟ مایع حباب از چه چیزی ساخته شده است؟ چگونه یک مایع گازدار بدون گلیسیرین درست کنیم؟

مایع حباب دار مایعی با ترکیب خاص است که در فوم و اسباب بازی های حباب دار کودکان استفاده می شود. اگر کودک شما کمبود مایع حباب دار دارد، آن را دور نیندازید و از شیر خشک زیر استفاده کنید.

عناصر:

1 فنجان آب

2 قاشق غذاخوری شربت ذرت یا 2 قاشق غذاخوری گلیسیرین

4 قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی

🎈 توجه: می توانید فقط از آب و صابون ظرفشویی برای ایجاد حباب استفاده کنید، اما افزودن شربت ذرت یا گلیسیرین حباب ها را پایدارتر و بزرگتر می کند.

روش تهیه:

ابتدا آب جوش را به آرامی به یک فنجان مواد شوینده اضافه کنید. این کار را به آرامی در یک کاسه بزرگ انجام دهید

همانطور که آب جوش را اضافه می کنید، مخلوط را هم بزنید تا خوب کف کند.

در پایان 3 قاشق گلیسیرین اضافه کنید.

محلول را یک شبه بگذارید سپس استفاده کنید

این مخلوط عالی خواهد بود و حباب های بسیار بزرگی ایجاد خواهید کرد.

🎈 چند نکته جالب در مورد مواد مایع گازدار

از آنجایی که آب کشش سطحی بالایی دارد، حباب هایی که از آب تشکیل می شوند کوچک هستند و به سرعت می ترکند. افزودن محلول صابون یا مایع ظرفشویی کشش سطحی آب را کاهش می دهد و اجازه می دهد تا حباب های بزرگتری تشکیل شود. گلیسیرین و شربت ذرت نیز با کند کردن فرآیند تبخیر، ترکیدن آنها را به تاخیر می اندازند.

اگر بخواهیم چیزها را از زاویه دیگری ببینیم، قسمت بیرونی حباب از سه لایه بسیار نازک تشکیل شده است:

مولکول های شوینده (مولکول های سوپ)

مولکول های آب

مولکول های شوینده (مولکول های سوپ)

این سه لایه ساندویچی شکل لایه بیرونی حباب را تشکیل می دهند و دو لایه مایع ظرفشویی لایه میانی که آب است را می پوشاند. به عبارت دیگر، آب بین دو لایه مایع ظرفشویی گیر کرده و حباب هایی تشکیل می شود.

گلیسیرین یا شربت ذرت با مایع ظرفشویی مخلوط می شود و غلظت آن را افزایش می دهد. این افزایش غلظت از تبخیر سریع آب جلوگیری می کند و ماندگاری حباب را افزایش می دهد. این مشکل حباب های بزرگتر و طولانی تری تولید می کند.

چگونه مایع حباب رنگارنگ درست کنیم

حباب های معمولی هاله رنگی متفاوتی دارند، اما افزودن چند قطره رنگ مایع غذایی به مخلوط تفاوت زیادی ایجاد می کند.

با حباب های رنگی بیرون بازی کنید تا مبلمان و دیوارها رنگی نشوند. از این فرصت استفاده کنید و با فرزندتان در مورد نحوه ترکیب رنگ ها صحبت کنید. به عنوان مثال، با هم ببینید که چگونه با افزودن چند قطره زرد به آبی، رنگ سبز ایجاد می شود، یا چگونه ترکیب آبی و قرمز رنگ بنفش ایجاد می کند.

طرز تهیه مایع گازدار با شکر

افزودن شکر حباب های شما را بزرگتر و پایدارتر می کند. اگر می خواهید در مسابقه دمیدن حباب شرکت کنید، از این تکنیک استفاده کنید!

عناصر:

1 فنجان آب

2 قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی

1 قاشق غذاخوری گلیسیرین

1 قاشق چایخوری شکر

طرز تهیه: همه مواد را با هم مخلوط کرده، هم بزنید تا شکر کاملا حل شود.

طرز تهیه مایع گازدار بدون گلیسیرین با شامپو بچه

نصف فنجان شامپو بچه

1.5 فنجان آب

2 قاشق چایخوری شکر

چگونه با روغن نارگیل مایع حباب درست کنیم

31 گرم گلیسیرین مایع

1 لیتر آب خالص

قالب صابون پودر زیتون 1 عدد

62 گرم روغن نارگیل

کدام مخلوط بیشترین عمر حباب را می دهد؟

همانطور که می بینید در تمامی فرمول ها از یک جزء روغن یا شکر برای تثبیت حباب و ایجاد حباب های بزرگ استفاده شده است. اما ترکیبات حاوی روغن گلیسیرین کشش سطحی بیشتری را برای حباب ها ایجاد می کند و حباب های بزرگتر و ماندگارتری ایجاد می کند. البته می توانید گلیسیرین، شربت ذرت یا شکر را به محلول اضافه کنید و از آب مقطر یا صاف شده برای کاهش میزان ناخالصی ها استفاده کنید. همچنین باید در محیط های مرطوب تر بازی کنید.

پیشنهاد می کنیم از آزمایش مواد دیگر غافل نشوید، می توانید با افزودن مواد مختلف به فرمول های فوق، حباب های بزرگتر و با کیفیت تری بسازید. به عنوان مثال، می توانید اثر روغن بزرک، پودر ژله، روغن زیتون یا مایع توالت و غیره را آزمایش کنید. در نسبت های مختلف

برای ساختن یک حباب غول پیکر چه باید کرد؟

ابتدا به یک شیشه مایع گازدار نیاز دارید. زیر:

دو لوله پی وی سی بردارید و یک نخ پشمی ضخیم را از داخل آنها بگذرانید. انتهای سیم را به هم گره بزنید و گره را در یکی از لوله ها قرار دهید.

هر لوله تقریباً نیم متر است. کل حباب را در محلول حباب آغشته کنید و با احتیاط آن را بردارید. متوجه خواهید شد که محلول حباب توسط تکه های سیم و لوله جذب می شود. به نظر می رسد که دیواری از حباب دارید که از یک لایه نازک آب صابون تشکیل شده است!

اگر به آرامی روی لایه حباب بزنید بیرون می آید. با دست خشک به دیوار حبابی ضربه بزنید. حباب می ترکد.

حالا دست خود را در محلول حباب قرار دهید تا محلول مخلوط شود و دوباره عمل قبلی را امتحان کنید. بدون ترکیدن دیوار حباب، از لایه صابونی دست شما خارج می شود!

یک حباب کوچک را با دست خود به وسط تقسیم کنید. شما حباب هایی دارید که می توانید با دستان خود حباب های کوچک تری بسازید.

دمنده های حباب ساز خانگی

اگر از دمنده های قبلی که خریداری کرده اید، دمنده های حباب دار دارید، از آنها در خانه استفاده کنید، در غیر این صورت ساختن دمنده از وسایلی که در خانه دارید نیز یک تجربه هیجان انگیز است. با فرزندتان به دنبال وسیله ای باشید که سوراخی دارد تا حباب بیرون بیاید. هنگامی که به دنبال ایده های خلاقانه هستید، به پیشنهادات زیر توجه کنید:

پوسال

مگس کش

کاتر کوکی و بیسکویت

قاشق پلاستیکی سوراخ دار

در نمک و فلفل

سبدهای پلاستیکی کوچک

در یک بطری پلاستیکی

تاشو نی نمک

پاسخ به سوالات متداول

1. آیا می توان از گلیسیرین در تهیه مایع گازدار استفاده نکرد؟

مایع حباب دار را می توان با آب و مایع ظرفشویی نیز درست کرد، اما افزودن گلیسیرین باعث پایداری حباب ها می شود.

2. گلیسیرین را از کجا پیدا کنیم؟

گلیسیرین را می توان در فروشگاه های سخت افزار و صنایع دستی، فروشگاه های آب نبات، و فروشگاه های سخت افزار و تجهیزات آزمایشگاهی تهیه کرد.

3. آیا می توان مایع حباب ساز را ذخیره کرد؟

بله، می توانید محلول را در یک بطری تمیز بریزید و درب آن را ببندید تا هر زمان که نیاز داشتید از آن استفاده کنید.

4. آیا مایع حباب آور باید بنشیند؟

برخی دستورالعمل ها می گوید که پس از مخلوط کردن آب و مایع ظرفشویی، اجازه دهید محلول چند ساعت بماند و سپس گلیسیرین را اضافه کنید. برخی دیگر تهیه محلول را از روز قبل توصیه می کنند.

نکات مهم در مورد مایع حباب ساز

ریختن مایع گازدار یا ترکیدن حباب روی اجسام می تواند باعث ایجاد لکه شود.

مایع حباب‌دار بسیار لغزنده است و در صورت ریختن روی زمین می‌تواند باعث لیز خوردن کودکان شود.

اخرین حرف

تابستان فصل هیجان انگیزی برای کودکان است. بازی با آنها اوقات فراغت آنها را غنی می کند و پیوندهای عاطفی را تقویت می کند. اگر به دنبال یک بازی ساده، خلاقانه و ارزان در خانه هستید، طرز تهیه خمیر بازی خوراکی خانگی را حتما بخوانید. همچنین خوشحالیم که بازی های مورد علاقه خود را در قسمت نظرات و سوالات با ما و سایر همراهان ستاره به اشتراک بگذارید.

برگرفته از: verywellfamily, wikihow

با حداقل تجهیزات می توانید حباب ها را در خانه باد کنید. با استفاده از مایع حباب ساز می توانید یک سرگرمی ساده و لذت بخش ایجاد کنید.

ساخت و ساز و فروش (B&B) | ساخت – حباب سازی یکی از سرگرمی های قدیمی و کلاسیک است که می تواند کودکان در هر سنی را سرگرم کند. آیا تا به حال سعی کرده اید که دمنوش را درست کنید؟ آیا دقت کرده اید که مایع گازدار بهتر از مایعی است که در خانه درست می کنید؟ نکته همین است! آنها حاوی یک ماده مخفی هستند که می تواند حباب های بزرگتر و قوی تری تولید کند. در این مقاله می خواهیم تمامی جزئیات ساخت مایع حباب را به 3 روش مختلف به شما آموزش دهیم. ما قبلا به شما یاد داده ایم که چگونه با مایع توالت اسلایم درست کنید، اما ساختن حباب بسیار آسان تر است.

مایع جوش با گلیسیرین

عناصر

مایع ظرفشویی یا صابون مایع 1 فنجان

6 لیوان آب

گلیسیرین 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه مایع گازدار با گلیسیرین را بیاموزید

آب و مایع ظرفشویی را به نسبت 6:1 در ظرفی بریزید و به آرامی هم بزنید تا مایع ظرفشویی در آب حل شود. سعی کنید در این مرحله مایع را کف نکنید. برای این کار بهتر است ابتدا مایع ظرفشویی را داخل ظرف بریزید و آب را کم کم اضافه کنید.

توصیه:

از مایع ظرفشویی معمولی استفاده کنید. فکر نکنید که هر چه قدرت پاک کنندگی مایع بیشتر باشد، حباب ها بهتر است!

آب مقطر بهترین گزینه برای حباب سازی است.

حالا باید 1 قاشق غذاخوری گلیسیرین را به محلول اضافه کنید. (میزان گلیسیرین بستگی به مقدار آب و مایع ظرفشویی دارد. اگر 1 لیوان مایع را با 6 لیوان آب مخلوط کردید باید از 1 قاشق غذاخوری گلیسیرین استفاده کنید.)

مخلوط را هم بزنید تا یکدست شود.

توصیه:

اگر از مایع ظرفشویی با قدرت پاک کنندگی بالا استفاده می کنید، باید میزان گلیسیرین را دو برابر کنید.

به جای گلیسیرین می توانید از شربت ذرت (یک چهارم فنجان) استفاده کنید.

مایع حباب ساز شما آماده است اما برای ایجاد حباب های بهتر و بزرگتر می توانید درب آن را یک شبه ببندید سپس از آن استفاده کنید.

مایع شکر جوشان

عناصر

4 فنجان آب گرم

نصف لیوان شکر

نصف لیوان مایع ظرفشویی

طرز تهیه مایع گازدار با شکر

شکر را داخل آب داغ بریزید و هم بزنید تا کاملا حل شود.

مایع ظرفشویی را اضافه کنید و به آرامی هم بزنید تا مخلوط کاملا یکدست شود.

مانند روش قبلی، قبل از اینکه بتوانید از آن استفاده کنید، باید اجازه دهید چند ساعت بماند. اما می توانید بلافاصله پس از مخلوط کردن مایع ظرفشویی با محلول آب و شکر از آن استفاده کنید.

مایع در حال جوش بدون گلیسیرین

عناصر

6 لیوان آب

نصف لیوان مایع ظرفشویی

نشاسته ذرت نصف پیمانه

بکینگ پودر 1 قاشق غذاخوری (12.5 گرم)

گلیسیرین 1 قاشق غذاخوری (15 میلی لیتر)

طرز تهیه مایع گازدار با نشاسته ذرت را یاد بگیرید

نشاسته ذرت و آب را در ظرفی بریزید و خوب هم بزنید تا کاملا حل شود.

بقیه مواد را اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید. به آرامی هم بزنید تا کف نکند.

اجازه دهید مخلوط مایع گازدار حداقل یک ساعت بماند.

حباب چگونه تشکیل می شود؟

قسمت بیرونی حباب از سه لایه بسیار نازک تشکیل شده است:

مایع ظرفشویی

اب

مایع ظرفشویی

این سه لایه ساندویچی شکل لایه بیرونی حباب را تشکیل می دهند و دو لایه مایع ظرفشویی لایه میانی که آب است را می پوشاند. به عبارت دیگر آب بین دو لایه مایع ظرفشویی گیر کرده و حباب هایی ایجاد می شود. گلیسیرین یا شربت ذرت با مایع ظرفشویی مخلوط می شود و غلظت آن را افزایش می دهد. این افزایش غلظت از تبخیر سریع آب جلوگیری می کند و ماندگاری حباب را افزایش می دهد. همین مشکل منجر به تشکیل حباب های بزرگتر با ماندگاری بیشتر می شود.

فیلم خلق حباب

در ویدیوی کوتاه زیر می توانید نحوه باد کردن حباب ها را مشاهده کنید:

پیشنهاد می کنیم این سرگرمی دوست داشتنی را ایجاد کنید و ساعت ها فرزندان خود را سرگرم کنید. اگر سوال یا نظری دارید، لطفا در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

ما وب سایت Basazubfurosh را برای تقویت بازار مشاغل خانگی ایجاد کردیم. پس همین الان شروع کنید و با استفاده از آموزش های رایگان سایت ما شروع به کسب درآمد کنید.

5/5 (1 نظر)

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا