چطوری از چوب غذاخوری استفاده کنیم

یاد بگیرید با چاپستیک غذا بخورید

چگونه با چاپستیک غذا بخوریم

اگر مانند من غذاهای آسیای شرقی را دوست دارید، یا اگر می‌خواهید صرفاً با چاپستیک، دو چوب بلند که در کشورهایی مانند چین، ژاپن یا کره جنوبی برای صرف غذا استفاده می‌شود، غذا بخورید، پس در جای درستی هستید. IDENTIFIER در این صفحه طرز صحیح غذا خوردن با این دو چوب بلند و باریک را به شما آموزش می دهیم. ممکن است در نگاه اول ساده به نظر برسد، اما به احتمال زیاد هر بار که غذا خوردن با چوب غذاخوری را امتحان کرده اید، در نهایت دست از کار کشیده اید و قاشق و چنگال خودمان را انتخاب کرده اید. اکنون زمان آن است که از خوردن غذا با چوب غذاخوری لذت ببرید در حالی که دیگران با تعجب و پشیمانی به شما نگاه می کنند.

مراحل استفاده از چاپستیک:

اولین چوب را بین انگشت وسط و شست خود نگه دارید.

پهن ترین قسمت چوب باید در انتها بین انگشت شست و اشاره قرار گیرد، در حالی که باریک ترین قسمت چوب باید در امتداد انگشت وسط قرار گیرد. به طور معمول، می توانید اولین چوب را بین انگشت وسط یا حلقه و شست خود قرار دهید، انگار که در حین نوشتن یک خودکار در دست گرفته اید، سپس انگشت اشاره خود را بالا بیاورید تا چوب دوم را با نوک شست خود بگیرید.

چوب دوم را با انگشت اشاره و نوک شست محکم نگه دارید.

مطمئن شوید که نوک هر دو چاپستیک در یک سطح باشد. برای اطمینان از اینکه هر دو چاپستیک در یک سطح هستند، می توانید هر دو چاپستیک را به درستی بگیرید، دست خود را به سمت میز بگیرید و دو نوک آن را با هم نگه دارید. روی میز یا پایین ظرف ضربه بزنید تا آنها در یک سطح قرار گیرند.

چوب اول را در موقعیت گفته شده محکم نگه دارید و چوب دوم و چوب بالا را به سمت چوب اول باز و بسته کنید.

به طور کلی، چوب اول یا چوب پایین همیشه باید ثابت باشد، در حالی که چوب دوم یا چوب بالایی متحرک است. در واقع انگشت شست تقریباً بی حرکت است و فقط انگشت اشاره حرکت می کند. با خم کردن انگشت اشاره گرزها بسته می شوند و با صاف کردن انگشت اشاره باز می شوند.

باز و بسته کردن چاپستیک ها را تمرین کنید.

اطمینان حاصل کنید که چوب ها هنگام باز و بسته شدن از یکدیگر عبور نمی کنند یا X تشکیل نمی دهند. دقت کنید که فاصله انگشتان تا نوک چاپستیک ها بین 5 تا 10 سانتی متر باشد و کمتر نباشد.

هنگام برنامه ریزی برای گرفتن غذا از یک ظرف انفرادی دیگر یا از یک ظرف معمولی، بهتر است از چاپستیک های دیگر استفاده کنید.

چگونه با چاپستیک غذا بخوریم

غذا را با زاویه مناسب از ظرف خارج کنید.

تکه های غذا را به آرامی با زاویه حدود 45 درجه از ظرف بلند کنید. اگر مطمئن نیستید، غذا را در ظرف برگردانید و دوباره امتحان کنید.

هنگام برداشتن غذا، اگر فشار خیلی زیاد باشد، چاپستیک ها از هم عبور می کنند و ممکن است غذا در راه بیفتد. فشار باید مناسب باشد، با تمرین فشار مناسب بین چوب و غذا را یاد خواهید گرفت.

نکاتی برای استفاده از چاپستیک یا چاپستیک:

تفاوت بین فردی که تازه یاد گرفته است چاپستیک را در دست بگیرد و فردی که از کودکی با چاپستیک غذا می خورد در نحوه نگه داشتن چاپستیک است. هر چه فاصله نوک عصا و انگشتان بیشتر باشد زیباتر و طبیعی تر به نظر می رسد. اما در ابتدا بهتر است با فاصله کم شروع کنید.

صبور باشید، این کار در ابتدا نیاز به تمرین دارد. سعی کنید هر روز با اشیاء مختلف این کار را انجام دهید تا ملکه ذهن شما شود. وقتی از گرسنگی غذا می خورید خسته کننده تر می شود. این کار را با یک تکه حوله کاغذی، غذای باقیمانده یا هر شیء قابل حملی که به عنوان سرگرمی چاپستیک است انجام دهید.

استفاده از چاپستیک های چوبی راحت تر است. سپس می توانید این کار را با چاپستیک های پلاستیکی و در نهایت چاپستیک های فلزی که سخت ترین و مخصوص کره هستند امتحان کنید.

در فرهنگ کشورهای کره، ژاپن و چین، گذاشتن چاپستیک در ظرف غذا یا رد کردن چاپستیک روی هم و به طور نامنظم در پایان یا در طول غذا، بی ادبی تلقی می شود. بعد از اتمام غذا، چاپستیک ها را موازی و کنار هم روی غذا قرار دهید.

با چاپستیک به ظرف نزنید. این همان کاری است که گدایان در چین باستان انجام می دادند.

قبل از خارج کردن غذا از ظرف، تصمیم بگیرید که قطعه مناسب را بردارید. دست زدن به غذا با چاپستیک برای یافتن قسمت مورد نظر بی ادبی محسوب می شود. به خصوص اگر چند نفر از یک ظرف غذا بخورند

یاد بگیرید با چاپستیک غذا بخورید

چگونه با چاپستیک غذا بخوریم

اگر مانند من غذاهای آسیای شرقی را دوست دارید یا اگر دوست دارید با چاپستیک غذا بخورید، دو چوب بلند که برای غذا خوردن در کشورهایی مانند چین، ژاپن یا کره جنوبی استفاده می شود، پس در جای خوبی هستید. IDENTIFIER در این صفحه طرز صحیح غذا خوردن با این دو چوب بلند و باریک را به شما آموزش می دهیم. ممکن است در نگاه اول ساده به نظر برسد، اما به احتمال زیاد هر بار که غذا خوردن با چوب غذاخوری را امتحان کرده اید، در نهایت دست از کار کشیده اید و قاشق و چنگال خودمان را انتخاب کرده اید. اکنون زمان آن است که از خوردن غذا با چوب غذاخوری لذت ببرید در حالی که دیگران با تعجب و پشیمانی تماشا می کنند.

مراحل استفاده از چاپستیک:

اولین چوب را بین انگشت وسط و شست خود نگه دارید.

پهن ترین قسمت چوب باید در انتها بین انگشت شست و اشاره باشد، در حالی که باریک ترین قسمت چوب باید در امتداد انگشت وسط باشد. به طور معمول، می توانید اولین چوب را بین انگشت وسط یا چهارم و انگشت شست خود قرار دهید، انگار که در حین نوشتن یک خودکار در دست گرفته اید، سپس انگشت اشاره خود را بالا بیاورید تا چوب دوم را با نوک شست خود بگیرید.

چوب دوم را با انگشت اشاره و نوک شست محکم نگه دارید.

مطمئن شوید که نوک هر دو چاپستیک همسطح باشد. برای اطمینان از تراز بودن هر دو چاپستیک، می توانید هر دو چاپستیک را محکم بگیرید، دست خود را به سمت میز قرار دهید و دو نوک آن را با هم نگه دارید. روی میز یا پایین ظرف ضربه بزنید تا آنها را تراز کنید.

چوب اول را در موقعیت گفته شده محکم نگه دارید و چوب بالایی دوم را به سمت چوب اول باز و بسته کنید.

به طور کلی، چوب اول یا پایین همیشه باید ثابت باشد، در حالی که چوب دوم یا بالا متحرک است. در واقع انگشت شست تقریباً بی حرکت است و فقط انگشت اشاره حرکت می کند. با خم کردن انگشت اشاره گرزها بسته می شوند و با صاف کردن انگشت اشاره باز می شوند.

باز و بسته کردن چاپستیک ها را تمرین کنید.

اطمینان حاصل کنید که میله ها هنگام باز و بسته شدن متقاطع یا X تشکیل نمی شوند. دقت کنید که فاصله بین انگشتان و نوک چپستیک ها بین ۵ تا ۱۰ سانتی متر باشد و کمتر نباشد.

بهتر است زمانی که قصد دارید غذا را از یک ظرف انفرادی دیگر یا از یک ظرف معمولی بگیرید، از چاپستیک های دیگر استفاده کنید.

چگونه با چاپستیک غذا بخوریم

غذا را با زاویه مناسب از ظرف خارج کنید.

به آرامی تکه های غذا را با زاویه 45 درجه از روی ظرف بردارید. اگر مطمئن نیستید، غذا را در ظرف برگردانید و دوباره امتحان کنید.

هنگام غذا خوردن، اگر فشار خیلی زیاد باشد، چاپستیک ها از هم عبور می کنند و ممکن است غذا در مسیر بیفتد. فشار باید مناسب باشد. با تمرین فشار صحیح بین چوب و غذا را یاد خواهید گرفت.

نکاتی در مورد استفاده از چاپستیک:

تفاوت بین کسی که به تازگی یاد گرفته است چاپستیک ها را بگیرد و کسی که از کودکی با چاپستیک غذا می خورد در نحوه نگه داشتن چاپستیک است. هر چه فاصله نوک عصا و انگشتان بیشتر باشد زیباتر و طبیعی تر به نظر می رسد. اما در ابتدا بهتر است با فاصله کم شروع کنید.

صبور باشید، این در ابتدا نیاز به تمرین دارد. سعی کنید هر روز آن را با اشیاء مختلف انجام دهید تا ملکه ذهن خود شوید. وقتی غذا می خورید چون گرسنه هستید آزاردهنده تر می شود. این کار را با یک تکه حوله کاغذی، ضایعات غذا یا هر چاپستیک قابل حمل به عنوان سرگرمی انجام دهید.

استفاده از چاپستیک های چوبی راحت تر است. سپس می توانید آن را با چاپستیک های پلاستیکی و در نهایت با چاپستیک های فلزی که سخت ترین هستند و مخصوص کره هستند امتحان کنید.

در فرهنگ‌های کره‌ای، ژاپنی و چینی، قرار دادن چاپستیک در ظرف غذا یا رد کردن چاپستیک‌ها به‌طور نامنظم در پایان یا در حین غذا، بی‌ادبی محسوب می‌شود. بعد از اتمام غذا، چاپستیک ها را موازی و کنار هم روی غذا قرار دهید.

با چاپستیک به ظرف نزنید. این همان کاری است که گدایان در چین باستان انجام می دادند.

قبل از خارج کردن غذا از ظرف، تصمیم بگیرید که قطعه مناسب را بردارید. دست زدن به غذا با چاپستیک برای یافتن قسمت مورد نظر بی ادبی محسوب می شود. به خصوص اگر چند نفر از یک ظرف غذا بخورند

قاشق و چنگال ابزاری است که در اکثر نقاط جهان برای غذا خوردن استفاده می شود، اما میلیاردها نفر در سراسر جهان ترجیح می دهند از دو تکه چوب یا چوب غذاخوری برای این کار استفاده کنند و باید گفت که سابقه آنها به گذشته باز می گردد. . . زمان خیلی به عقب برمی گردد

ابزار رایج غذا خوردن در کشورهای آسیای شرقی دو چوب غذاخوری بلند و باریک است که در انگلیسی به آن چوب غذاخوری می گویند، همان دو چوبی که در دست شخصیت های ژاپنی و چینی در کارتون هایمان دیدیم. دوران کودکی، هنوز در دنیای واقعی. روی میز ناهارخوری آسیای شرقی است.

عکس چاپستیک و نحوه صحیح نگه داشتن آنها

چاپستیک

چاپستیک به انگلیسی و هاشی در ژاپنی (چاپستیک یا چاپستیک به اختصار) یک ابزار رایج غذا خوردن در شرق آسیا است. این دستگاه از دو میله نازک و سبک وزن هم اندازه تشکیل شده و به عنوان جایگزین سنتی قاشق، چنگال و چاقو در بین مردم این منطقه مورد استفاده قرار می گیرد.

در چین، ژاپن، تایوان، کره جنوبی، کره شمالی و ویتنام مردم از چاپستیک برای غذا خوردن استفاده می کنند. در بعضی جاها گرفتن آن با دست چپ بی ادبانه است. گرزها معمولاً از چوب یا سنگ ساخته می شوند. چاپستیک های ژاپنی از نظر اندازه و وزن کوچکتر از چاپستیک های چینی هستند.

باگت چگونه متولد شد؟

داستان ها، افسانه ها و داستان های زیادی در مورد پیدایش چاپستیک ها وجود دارد که معروف ترین آنها افسانه یو کبیر، امپراتور بزرگ چین باستان است. در این افسانه، یو کبیر هنگام ساختن یک پروژه سد عظیم، زمانی که برای غذا خوردن و جلوگیری از اتلاف وقت کمبود وقت داشت، دو شاخه نازک از درخت کند و غذای گرم خود را از درخت گرفت. دیگ در آتش، او با عجله سر کار می رود. کارگران نیز از شیوه غذا خوردن عجولانه او پیروی می کنند. طبق این افسانه، گرزها به این شکل ساخته می شوند.

ژاپنی ها با چاپستیک غذا می خورند

امروزه چاپستیک ها به بخش ضروری و جدایی ناپذیر شیوه غذا خوردن ژاپنی ها و چینی ها و همچنین غذاهای آنها تبدیل شده اند. به طوری که به جای چاقو و کاتر از آن برای بریدن غذا استفاده می کنند. با صدور فرهنگ آسیای شرقی به سایر نقاط جهان، غذاهای این مناطق به کشورهای دیگر نیز صادر شد و استفاده از ابزار آن در بین مردم جهان رواج یافت، بنابراین در کشورهایی مانند آمریکا، غذاهای آسیای شرقی و باگت بسیار محبوب است.

این ابزار مانند سایر ابزار مورد استفاده مردم شرق آسیا به نوعی نماد فرهنگی نیز شده است و در برخی کشورها مانند ژاپن حساسیت زیادی در نحوه استفاده از آن وجود دارد. بهتر است تا زمانی که نحوه استفاده صحیح از آنها را یاد نگرفته اید، در اطراف مردم ژاپن از چاپستیک استفاده نکنید! همچنین در برخی کشورها استفاده از چاپستیک با دست چپ توهین محسوب می شود!

اندازه استاندارد چاپستیک چقدر است؟

قطر استاندارد چاپستیک های سنتی هفت سوئن معادل 2.54 سانتی متر و طول آن شش عدد فن یا تقریباً 24 سانتی متر است. این اعداد نماد هفت احساس و شش آرزوی فلسفه بودایی هستند. در اندیشه چینی دایره نماد آسمان و زمین است.

چه غذاهایی با چاپستیک خورده می شود؟

مردم کشورهای آسیای شرقی از این دستگاه برای خوردن برخی غذاها استفاده می کنند. به عنوان مثال، چینی ها حتما دیم سام را با چاپستیک سرو می کنند، یا در ژاپن مرسوم است که سوشی را با چاپستیک می خورند. مردم تایلند برای خوردن خورش های کاری تایلندی نیز از چاپستیک استفاده می کنند.

رشته فرنگی یکی از غذاهای بسیار محبوب در کشورهای آسیای شرقی مانند ژاپن، ویتنام، چین، تایلند و … است و مردم این کشورها برای خوردن آن از چاپستیک یا چاپستیک استفاده می کنند.

عکس بشقاب زهی و میله

چگونه از چاپستیک یا چاپستیک استفاده کنیم؟

ممکن است روش های مختلفی برای استفاده از چاپستیک وجود داشته باشد، اما روش اصلی که هم غذا خوردن را آسان می کند و هم نشان دهنده احترام به فرهنگ آسیای شرقی است، استفاده از یکی از چاپستیک ها است. آن را بین انگشت اشاره و شست خود قرار دهید و با انگشت شست محکم نگه دارید. . سپس چوب دیگر را با انگشت شست و کناره های انگشت اشاره نگه دارید.

برای برداشتن تکه های غذا باید چوب دوم یا همان چوبی را که با انگشت شست و کناره های انگشت اشاره در دست گرفته اید حرکت دهید تا کمی از هم فاصله بگیرند. پس از برداشتن تکه های غذا، آنها را به چوب نزدیک کنید. غذاهای معروف ژاپنی که با چاپستیک در سراسر جهان خورده می شوند عبارتند از سوشی و اونیگیری یا توپ های برنج.

یکی از محبوب ترین جنبه های چاپستیک امروزه اهمیت آنها در کاهش وزن است، زیرا محققان ثابت کرده اند که خوردن با این ابزارها مانند چنگال به تعادل وزن و جلوگیری از پرخوری کمک می کند. بنابراین تغییر سایر سبک های غذایی در شرق آسیا یکی از محبوب ترین مفاهیم سبک زندگی امروزه است.

یاد بگیرید که چاپستیک یا چوب غذاخوری را به درستی در دست بگیرید

آداب غذا خوردن با چاپستیک

به طور کلی استفاده از چاپستیک در هنگام غذا خوردن تابع آداب خاصی است. مهم نیست در کدام کشور آسیای شرقی هستید. اگر وارد رستورانی شدید و تصمیم گرفتید غذاهای محلی آن کشور را سفارش دهید و با چاپستیک غذا بخورید، باید این آداب را بدانید.

به طور کلی نان باگت در رستوران ها بسته بندی می شود و در اختیار گردشگران قرار می گیرد. چوب ها به هم چسبیده اند و باید آنها را از یکدیگر جدا کنید. حالا با دو عدد چاپستیک در دست می توانید غذای خود را به روش چینی بخورید.

یکی دیگر از رسوم غذا خوردن با چاپستیک این است که وقتی غذایتان تمام شد یا وقتی که سیر شدید، چاپستیک ها را کنار هم روی ظرف بگذارید. چوب ها را طوری روی لبه ظرف قرار دهید که انتهای چوب ها به سمت شما باشد. اگر در کنار بشقاب غذا جایی برای گذاشتن چاپستیک و انبر وجود دارد، آنها را با دقت و مرتب روی انبر قرار دهید.

طرز تهیه پاستا با چاپستیک چوبی

نکته: هرگز بعد از اتمام غذا، چاپستیک ها را به هم ریخته روی میز نگذارید.

مردم چین، ژاپن، تایوان یا کره نیز اگر بخواهند به شخص دیگری غذا بدهند، آداب و رسوم خاصی را رعایت می کنند. هنگام غذا خوردن با چاپستیک و سرو غذا، چوب ها را از طرف دیگر (در انتهای چوب ها) گرفته و غذا را به غذاخوری می دهند.

نکاتی برای خرید چاپستیک

به جنسیت توجه کنید

اولین چیزی که در هنگام خرید عصا باید در نظر گرفت نوع عصا است. این چاپستیک ها از چوب، ملامین و استیل ساخته شده اند. چاپستیک های چوبی معمولا از بامبو ساخته می شوند. چاپستیک های بامبو بسیار زیبا و جذاب هستند. آنها به راحتی شسته و تمیز می شوند. و انتخاب بسیار خوبی خواهد بود.

میله های ملامینه نیز از پلاستیک فشرده ساخته شده اند و بسیار زیبا و با کیفیت هستند. میله های فولادی ظاهری زیبا و استحکام بالایی دارند و در برابر حرارت و زنگ زدگی بسیار مقاوم بوده و قیمت آن نسبت به مدل های دیگر گرانتر است.

عکس چاپستیک فلزی ژاپنی

به طرح و رنگ توجه کنید

چاپستیک ها در طرح ها و رنگ های بسیار متنوعی در بازار موجود است که بسته به سلیقه خود می توانید طرح زیبایی را برای سرو غذا انتخاب کنید. همچنین می توانید با انتخاب طرح و رنگ این چاپستیک ها در کنار سایر ظروف و ظروف خود میز یا میز ناهارخوری خود را زیباتر کنید. این غذا خوردن را بسیار لذت بخش تر می کند و شما را فردی خوش ذوق می کند.

به ریه های آسان توجه کنید

چاپستیک ها باید بعد از سرو غذا به خوبی شسته و تمیز شوند. این میله ها را می توان با دست و ماشین شستشو و تمیز کرد. برخی از این قطعات چوبی را نمی توان در ماشین ظرفشویی شست، بنابراین قبل از قرار دادن آنها در ماشین ظرفشویی از عملکرد آن اطمینان حاصل کنید و سپس آنها را بشویید. هنگام خرید بهتر است مدلی را انتخاب کنید که با دست و ماشین ظرفشویی قابل شستشو باشد.

قیمت مدل های پرفروش باتری را ببینید

نکاتی در مورد استفاده از چاپستیک یا چپستیک

تفاوت بین کسی که به تازگی یاد گرفته است چاپستیک ها را بگیرد و کسی که از کودکی با چاپستیک غذا می خورد در نحوه نگه داشتن چاپستیک است. هر چه فاصله نوک عصا و انگشتان بیشتر باشد زیباتر و طبیعی تر به نظر می رسد. اما در ابتدا بهتر است با فاصله کم شروع کنید.

صبور باشید، این در ابتدا نیاز به تمرین دارد. سعی کنید هر روز آن را با اشیاء مختلف انجام دهید تا ملکه ذهن خود شوید. وقتی غذا می خورید چون گرسنه هستید آزاردهنده تر می شود. این کار را با یک تکه حوله کاغذی، ضایعات غذا یا هر چاپستیک قابل حمل به عنوان سرگرمی انجام دهید.

استفاده از چاپستیک های چوبی راحت تر است. سپس می توانید آن را با چاپستیک های پلاستیکی و در نهایت با چاپستیک های فلزی که سخت ترین هستند و مخصوص کره هستند امتحان کنید.

در فرهنگ‌های کره‌ای، ژاپنی و چینی، قرار دادن چاپستیک در ظرف غذا یا رد کردن چاپستیک‌ها به‌طور نامنظم در پایان یا در حین غذا، بی‌ادبی محسوب می‌شود. بعد از اتمام غذا، چاپستیک ها را موازی و کنار هم روی غذا قرار دهید.

با چاپستیک به ظرف نزنید. این همان کاری است که گدایان در چین باستان انجام می دادند.

قبل از خارج کردن غذا از ظرف، تصمیم بگیرید که قطعه مناسب را بردارید. دست زدن به غذا با چاپستیک برای یافتن قسمت مورد نظر بی ادبی محسوب می شود. به خصوص اگر چند نفر از یک ظرف غذا بخورند

قیمت را بررسی کنید و عصا را به صورت آنلاین در دیجی کالا خریداری کنید

اخرین حرف

با ساختن چاپستیک می توانید سبک غذا خوردن خود را تغییر دهید و غذای خود را به سبک کشورهای شرق آسیا بخورید. خوردن با این چاپستیک ها حس خوشایند و شادابی به شما می دهد و باعث می شود اوقات خوبی را سپری کنید. هنگام سرو تست کنید.

به گزارش ایمنا، با گسترش مصرف غذاهای آسیایی در سراسر جهان، چاپستیک ها (چاپستیک های آسیایی) که هزاران سال است فقط در چین، کره، ژاپن و ویتنام استفاده می شود، در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد.

باگت

چاپستیک به زبان انگلیسی و هاشی در ژاپنی (چاپستیک آسیایی یا به اختصار چاپستیک) یکی از ابزارهای رایج غذا خوردن در شرق آسیا است. این دستگاه از دو میله نازک و سبک وزن هم اندازه تشکیل شده و به عنوان جایگزین سنتی قاشق، چنگال و چاقو در بین مردم این منطقه مورد استفاده قرار می گیرد. در چین، ژاپن، تایوان، کره جنوبی، کره شمالی و ویتنام مردم از چاپستیک برای غذا خوردن استفاده می کنند. در بعضی جاها گرفتن آن با دست چپ بی ادبانه است. گرزها معمولاً از چوب یا سنگ ساخته می شوند. چاپستیک های ژاپنی از نظر اندازه و وزن کوچکتر از چاپستیک های چینی هستند.

تاریخچه چاپستیک

داستان ها، افسانه ها و داستان های زیادی در مورد پیدایش چاپستیک ها وجود دارد که معروف ترین آنها افسانه ای در مورد (یو کبیر) امپراتور بزرگ چین باستان است. در حین ساختن یک پروژه سد بزرگ، زمانی که زمان بسیار کم بود، یو کبیر برای صرف غذا و جلوگیری از اتلاف وقت، دو شاخه نازک از یک درخت را برید و به سرعت غذای داغ خود را در دیگ روی آتش و قبل از بازگشت به این می خورد. درخت کارگران نیز از شیوه غذا خوردن عجولانه او پیروی می کنند. طبق این افسانه، گرزها به این شکل ساخته می شوند.

از سال 1200 قبل از میلاد، بسیاری از مردم چین از چاپستیک برای غذا خوردن استفاده می کردند و تا سال 500 پس از میلاد، چاپستیک در اکثر نقاط قاره آسیا مورد استفاده قرار می گرفت. در اصل، چینی ها از چاپستیک برای پختن یا پیچیدن برگ های بامبو دور سوشی استفاده می کردند. اما پس از آن استفاده از آن به حدی رسید که مردم کشورهای آسیای شرقی برای خوردن و استفاده بیشتر از غذای خود به چاپستیک وابسته بودند.

انواع چاپستیک

عصا انواع مختلفی دارد. برخی بزرگتر و برخی دیگر کوچکتر هستند. معمولا از چاپستیک های بزرگ برای پخت و پز استفاده می شود اما از چاپستیک های کوچکتر برای سرو غذا استفاده می شود. عصای کوچکتر نیز برای کودکان طراحی شده است. چاپستیک ها با کیفیت های مختلف در بازار موجود است. برخی از آنها دارای الگوهایی هستند و برخی دیگر ساده تر به نظر می رسند.

در ژاپن چاپستیک های ساخته شده برای مردان 8 اینچ و برای زنان 7 اینچ بود و ژاپنی ها اولین کسانی بودند که نسخه های جداشدنی این ابزار را در سال 1878 ساختند که معمولاً از بامبو یا چوب ساخته می شد.

چه غذاهایی با چاپستیک خورده می شود؟

مردم کشورهای آسیای شرقی از این دستگاه برای خوردن برخی غذاها استفاده می کنند. به عنوان مثال، چینی ها حتما دیم سام را با چاپستیک سرو می کنند، یا در ژاپن مرسوم است که سوشی را با چاپستیک می خورند. مردم تایلند برای خوردن خورش های کاری تایلندی نیز از چاپستیک استفاده می کنند.

رشته فرنگی یکی از غذاهای بسیار محبوب در کشورهای آسیای شرقی مانند ژاپن، ویتنام، چین، تایلند و … است و مردم این کشورها برای خوردن آن از چاپستیک یا چاپستیک استفاده می کنند.

یاد بگیرید با چاپستیک غذا بخورید

هر دو چوب را در دستان خود بگیرید، اولین چوب را بین انگشتان شست خود قرار دهید.

میله دوم را مانند خودکار نگه دارید در حالی که انگشت شست خود را ثابت نگه دارید.

انگشت وسط خود را بین میله ها قرار دهید تا آنها را باز کنید و غذا را بردارید.

از انگشت کوچک خود برای بستن میله ها و نگه داشتن غذا استفاده کنید.

توجه داشته باشید که میله ها باید در یک صفحه موازی باشند.

چگونه با چاپستیک غذا بخوریم

استفاده از چاپستیک در حین غذا خوردن آداب خاصی است. مهم نیست در کدام کشور آسیای شرقی هستید. اگر وارد رستورانی شدید و تصمیم گرفتید غذاهای محلی آن کشور را سفارش دهید و با چاپستیک غذا بخورید، باید این آداب را بدانید. معمولا در رستوران ها نان باگت را بسته بندی می کنند و به گردشگران می دهند. چوب ها به هم چسبیده اند و باید آن ها را جدا کنید و وقتی غذای شما تمام شد یا پر شد باید چوب ها را روی ظرف غذایتان کنار هم قرار دهید. چوب ها را طوری روی لبه ظرف قرار دهید که انتهای چوب ها به سمت شما باشد. اگر در کنار بشقاب غذا جایی برای گذاشتن چاپستیک و انبر وجود دارد، آنها را با دقت و مرتب روی انبر قرار دهید.

پس از تمام شدن غذا هرگز چاپستیک ها را روی میز نگذارید.

با استفاده از چاپستیک

برای جدا کردن تکه های غذا، چوب یا چوب دوم را که با انگشت شست و کناره های انگشت سبابه گرفته شده است حرکت دهید تا کمی از هم فاصله بگیرند. پس از برداشتن تکه های غذا، آنها را به چوب ثابت نزدیک کنید. غذاهای معروف ژاپنی که با چاپستیک در سراسر جهان خورده می شوند عبارتند از سوشی و اونیگیری یا توپ های برنج.

با چاپستیک لاغر شوید

محققان ثابت کرده اند که غذا خوردن با چوب غذاخوری مانند چنگال به تعادل وزن و جلوگیری از پرخوری کمک می کند. از این رو اهمیت این ابزار در کاهش وزن مورد توجه برخی افراد قرار می گیرد و تغییر سبک وعده های غذایی به سبک آسیایی یکی از محبوب ترین آنها است. . مفاهیم سبک زندگی امروزی

چاپستیک در ایران

در اکثر رستوران‌های بین‌المللی ایرانی که غذاهای آسیای شرقی سرو می‌کنند، غذاها با چاپستیک‌های یکبار مصرف در دسترس هستند.

به گزارش ایمنا، با گسترش مصرف غذاهای آسیایی در سراسر جهان، چاپستیک (چاپستیک آسیایی) که هزاران سال فقط در چین، کره، ژاپن و ویتنام استفاده می شد، در همه جای دنیا استفاده می شود.

باگت

چاپستیک به انگلیسی و هاشی به ژاپنی (چاپستیک آسیایی یا به اختصار چاپستیک) یک ابزار رایج برای غذا خوردن در شرق آسیا است. این دستگاه از دو میله نازک و سبک وزن هم اندازه تشکیل شده و به عنوان جایگزین سنتی قاشق، چنگال و چاقو در بین مردم این منطقه مورد استفاده قرار می گیرد. در چین، ژاپن، تایوان، کره جنوبی، کره شمالی و ویتنام مردم از چاپستیک برای غذا خوردن استفاده می کنند. در بعضی جاها گرفتن آن با دست چپ خلاف ادب است. گرزها معمولاً از چوب یا سنگ ساخته می شوند. چاپستیک های ژاپنی از نظر اندازه و وزن کوچکتر از چاپستیک های چینی هستند.

تاریخچه چاپستیک

داستان‌ها، افسانه‌ها و داستان‌های زیادی در مورد منشأ چاپستیک‌ها وجود دارد که معروف‌ترین آنها افسانه‌ای درباره (یو کبیر) امپراتور بزرگ چین باستان است. یو کبیر در حین ساختن یک پروژه سد بزرگ، زمانی که برای خوردن غذا و جلوگیری از اتلاف وقت به شدت کمبود وقت داشت، دو شاخه نازک از درخت می کند و به سرعت غذای داغ خود را از دیگ روی آتش می خورد و قبل از بازگشت به سمت خود باز می گردد. به کار کارگران نیز از شیوه غذا خوردن عجولانه او پیروی می کنند. بر اساس این افسانه، گرزها به این شکل ساخته شده اند.

از سال 1200 قبل از میلاد، بسیاری از مردم چین از چاپستیک برای غذا خوردن استفاده می کردند و تا سال 500 پس از میلاد در اکثر نقاط قاره آسیا از چاپستیک استفاده می شد. در روزهای اولیه، چینی ها از چاپستیک برای پختن غذا یا پیچیدن برگ های بامبو دور سوشی استفاده می کردند. اما سپس استفاده از آن به حدی رسید که مردم کشورهای آسیای شرقی برای خوردن و استفاده از بیشتر غذاها به چاپستیک وابسته بودند.

انواع چاپستیک

عصا انواع مختلفی دارد. برخی بزرگتر و برخی دیگر کوچکتر هستند. معمولا از چاپستیک های بزرگ برای پخت و پز استفاده می شود اما از چاپستیک های کوچکتر برای سرو غذا استفاده می شود. عصای کوچکتر نیز برای کودکان طراحی شده است. چاپستیک ها با کیفیت های مختلف در بازار موجود است. برخی از آنها دارای الگوهایی هستند و برخی دیگر ساده تر به نظر می رسند.

در ژاپن طول چاپستیک های ساخته شده برای مردان 20.32 سانتی متر و برای زنان 17.78 سانتی متر بود و ژاپنی ها اولین کسانی بودند که در سال 1878 انواع قابل تفکیک این ابزار را معمولاً از بامبو یا چوب ساختند.

چه غذاهایی با چاپستیک خورده می شود؟

مردم کشورهای آسیای شرقی از این دستگاه برای خوردن برخی غذاها استفاده می کنند. به عنوان مثال، چینی ها قطعا دیم سام را با چاپستیک سرو می کنند یا در ژاپن مرسوم است که سوشی را با چاپستیک می خورند. مردم تایلند نیز هنگام خوردن خورش های کاری تایلندی قطعا از چاپستیک استفاده می کنند.

نودل از جمله غذاهایی است که در کشورهای آسیای شرقی مانند ژاپن، ویتنام، چین، تایلند و … بسیار پرطرفدار است و مردم این کشورها از چاپستیک یا چاپستیک برای آن استفاده می کنند.

یاد بگیرید با چاپستیک غذا بخورید

هر دو چوب را در دستان خود بگیرید، اولین چوب را بین انگشتان شست خود قرار دهید.

میله دوم را مانند خودکار نگه دارید در حالی که انگشت شست خود را ثابت نگه دارید.

انگشت وسط خود را بین میله ها قرار دهید تا آنها را باز کنید و غذا را بردارید.

از انگشت کوچک خود برای بستن میله ها و نگه داشتن غذا استفاده کنید.

توجه داشته باشید که میله ها باید در یک سطح موازی باشند.

چگونه با چاپستیک غذا بخوریم

استفاده از چاپستیک هنگام غذا خوردن آداب خاصی دارد. مهم نیست در کدام کشور آسیای شرقی هستید. اگر وارد رستورانی شدید و تصمیم گرفتید غذاهای محلی آن کشور را سفارش دهید و با چاپستیک غذا بخورید، باید این آداب را بدانید. به طور کلی در رستوران ها نان باگت بسته بندی می شود و در اختیار گردشگران قرار می گیرد. چوب ها به هم چسبیده اند و باید آنها را از یکدیگر جدا کنید و وقتی غذایتان تمام شد یا پر شد باید چوب ها را کنار هم روی ظرف غذایتان بگذارید. چوب ها را طوری روی لبه ظرف قرار دهید که انتهای چوب ها به سمت شما باشد. اگر جایی برای قرار دادن چاپستیک و گیره در کنار بشقاب غذا وجود دارد، آن ها را با دقت و با دقت روی گیره قرار دهید.

پس از تمام شدن غذا هرگز چاپستیک ها را روی میز نگذارید.

استفاده از چوب غذاخوری

برای جدا کردن تکه های غذا، چوب یا چوب دوم را که با انگشت شست و کناره های انگشت سبابه گرفته شده است حرکت دهید تا کمی از هم جدا شوند. پس از برداشتن تکه های غذا، آن را به چوب ثابت نزدیک کنید. غذاهای معروف ژاپنی که در سرتاسر دنیا با چاپستیک خورده می شوند عبارتند از سوشی و اونیگیری یا توپ های برنج.

با چاپستیک لاغر شوید

محققان ثابت کرده اند که غذا خوردن با چوب غذاخوری مانند چنگال به تعادل وزن و جلوگیری از پرخوری کمک می کند. بنابراین اهمیت این ابزار برای کاهش وزن برخی از افراد را مورد توجه قرار می دهد و تغییر سبک وعده های غذایی به سبک آسیای شرقی یکی از محبوب ترین آنها است. مفاهیم سبک زندگی امروزی .

چاپستیک در ایران

در اکثر رستوران های بین المللی ایران که غذاهای آسیای شرقی سرو می کنند، ظروف به همراه یک چاپستیک یکبار مصرف که برای شما نیز آورده می شود، موجود است.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا