چرا nft من فروش نمیره

اگر فکر می کنید که NFT ها به زودی ناپدید می شوند، کاملاً در اشتباه هستید، زیرا موارد استفاده آنها دائماً در حال تغییر است و مرتباً در مناطق جدید گسترش می یابد. بنابراین، با تغییر دامنه، استراتژی خرید و فروش NFT نیز تغییر می کند. با مطالعه این مقاله آموزشی یاد می گیریم که چگونه و با چه روش هایی این کلاس دارایی نوظهور را معامله کنیم.

بهترین استراتژی خرید و فروش NFT

قبل از اینکه در مورد استراتژی های معاملاتی NFT صحبت کنم، باید به دوستان جدیدم بگویم NFT چیست، بنابراین با توجه به حجم محتوا، قبل از شروع استراتژی های معاملاتی حتما مقاله را مطالعه کنید.

بله، ما هم این را می دانیم. وقتی در بازار نزولی هستیم، چه کسی می خواهد درباره بهترین استراتژی های معاملاتی NFT بشنود؟

اما توجه داشته باشید که با خواندن این مطلب، ممکن است دوباره کاملاً خوش بین باشیم، بنابراین از این راهنما سپاسگزار خواهید بود. بنابراین در این مقاله به نکات زیر می پردازیم:

در NFT ها سرمایه گذاری کنید

چرا یک استراتژی معاملاتی NFT قبل از سرمایه گذاری ضروری است؟

بهترین استراتژی تجارت NFT و آنچه باید قبل از سرمایه گذاری در NFT در نظر بگیرید

چرا در NFT سرمایه گذاری کنیم؟

خوب، احتمالاً بارها در مورد کلاهبرداری های رمزنگاری مانند OneCoin شنیده اید، اما گفته می شود NFT ها سهم خود را از کلاهبرداری های بین المللی نیز داشته اند. پس چرا مردم در NFTها سرمایه گذاری می کنند، اگر آنها بسیار پرخطر هستند؟

به دو دلیل: این یک صنعت اساسی است و مبتنی بر ترس از دست دادن (FOMO) است.

در مورد اولی، NFT ها اینجا هستند تا بمانند! بله، حجم معاملات NFT نسبت به اوج روند صعودی خود کاهش یافته است، اما همچنان از جایی که شروع شده بود (که به طور دقیق صفر بود) به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

اگر فکر می کنید که NFT ها به زودی ناپدید می شوند، کاملاً در اشتباه هستید، زیرا موارد استفاده آنها دائماً در حال تغییر است و مرتباً در مناطق جدید گسترش می یابد. دومی FOMO ساده است. همانطور که انتظار می رفت، مردم حریص هستند و ثابت شده است که بازار NFT مکانی برای کسب سود (و ضرر) است. بازار رو به رشد با شرکت کنندگان حریص تر به معنای سود کسانی است که در آن شرکت می کنند.

آیا NFT ها تولیدکنندگان بزرگ را تبلیغ می کنند؟

احتمالاً شرط بندی کرده اید که بله!

شاید شما فقط معروف ترین مجموعه های NFT را بشناسید، اما در واقع نمونه های زیادی از NFT ها وجود دارد که توسط سازندگان اصلی و هنرمندان مستقل ساخته شده اند.

به عنوان مثال، NFT Africa یک حساب توییتر است که استفاده از NFT ها را در این قاره تبلیغ می کند. اگرچه هنوز کوچک است، اما نمونه هایی از هنرمندان آفریقایی وجود دارد که از NFT برای تبلیغ کار خود استفاده می کنند، مانند یک ستاره هیپ هاپ کنیایی به نام Octopizzo:

نمونه دیگر هنرمندان کوبایی پروژه CryptoCubans هستند که علیرغم سانسور بازارهای متمرکز از NFT استفاده می کنند.

با توجه به اینکه NFT ها در مراحل ابتدایی خود هستند و توسعه دهندگان هنوز در حال آزمایش موارد استفاده آنها هستند، می توان گفت که هنوز رشد زیادی در آینده وجود دارد. اما چرا باید استراتژی معاملاتی داشته باشیم؟ این مقاله خانه تجارت را دنبال کنید!

چرا باید استراتژی معاملاتی NFT داشته باشید؟

مگر اینکه یک قمارباز بی پروا باشید (نباشید)، NFT ها فقط شکل دیگری از سرمایه گذاری پول شما هستند. با این حال، یک سرمایه گذاری ریسکی و سوداگرانه در نظر گرفته می شود.

به همین دلیل است که مردم به همان دلیلی که برای مدیریت سبد ارزهای دیجیتال خود نیاز دارند، به یک استراتژی معاملاتی NFT نیاز دارند: برای به حداکثر رساندن سود و به حداقل رساندن ریسک.

شما واقعا نمی توانید از یک استراتژی میانگین متحرک (DCA) برای NFT ها مانند توکن های معمولی استفاده کنید، اما می توانید از استراتژی های دیگر استفاده کنید:

با سرمایه گذاری در کیف پول ها و NFT های مختلف ریسک خود را متنوع کنید.

سرمایه گذاری های خود را دنبال کنید

استراتژی خروج و اهداف سود مشخصی داشته باشید.

اگر استراتژی معاملاتی NFT نداشته باشید، مطمئناً اشتباهاتی مانند خرید (یا فروش) در زمان نامناسب و زمانی که نباید انجام دهید، خواهید داشت.

قبل از معامله NFT به چه چیزی توجه کنیم؟

ارزش گذاری NFT ها بسیار دشوار است. برخی احتمالاً خواهند گفت که به این دلیل است که آنها ارزش ذاتی ندارند، اما این کاملاً به شما بستگی دارد که تصمیم بگیرید آیا این تعریف درست است یا خیر. با این حال، چند نکته مشترک وجود دارد که قبل از سرمایه گذاری در NFT باید در نظر بگیرید:

ارزش بازار

ارزش بازار ارزش کل یک مجموعه است. از آنجایی که ارزش NFT ها در بازارهایی مانند OpenSea به کف قیمت بستگی دارد و می تواند غیر نقد باشد، ارزش واقعی بازار یک برآورد ناقص است. با این حال، می توانید آن را در مجموعه های NFT دنبال کنید.

هرچه ارزش بازار پروژه NFT بیشتر باشد، اعتبار و اعتماد بیشتری دارد.

حجم معاملات

بسیار شبیه به ارزش بازار یک کیف پول، یک کیف پول با ارزش تر احتمالا حجم معاملات بالاتری خواهد داشت. گاهی اوقات بازار NFT دیوانه می شود و یک پروژه قبل از اینکه در نهایت ارزش خود را از دست بدهد، حجم زیادی تولید می کند. اما به طور کلی، مجموعه های منظم بیشترین حجم معاملات را ایجاد می کنند.

شهرت تیم

درست مانند سایر ارزهای دیجیتال، شما در حالت ایده آل تیمی با شهرت خوب می خواهید. این پیچیده نیست، اما تیمی با اعتبارنامه معتبر کمتر احتمال دارد که مرتکب کلاهبرداری شود. پس در صورت شک، آنها را پیدا کنید (آنها را در گوگل جستجو کنید).

قابل اجرا بودن

خوب، کمی مشکل است. اکثر پروژه های NFT به وعده های خود عمل نمی کنند. سنجش این ویژگی دشوار است، اما به دنبال چیزهایی مانند اشتیاق جامعه، برنامه‌های بلندمدت در نقشه راه و به‌روزرسانی‌های فعال پس از انتشار باشید. از آنجایی که استفاده در فضای NFT بسیار نسبی است، بهتر است روی تیم هایی تمرکز کنید که فعالانه به رشد خود ادامه می دهند.

تعداد دارندگان منحصر به فرد

دارندگان تنها می توانند بهترین مسیر را دنبال کنند. برخی می گویند بهتر است چند نهنگ داشته باشید که هرگز نیازی به فروش آنها ندارید. دیگران فکر می کنند که شما باید تا حد امکان نگهدارنده های منحصر به فرد داشته باشید تا از طرفداران متنوعی برخوردار شوید. حقیقت این است که شما به یک نهنگ و تعداد زیادی نگهدارنده منحصر به فرد نیاز دارید.

کمبود NFT

به طور کلی، ساده ترین راه برای تعیین ارزش این است که به نادر بودن یک NFT نگاه کنید. همه مجموعه‌های اصلی دارای ابزارهای کمیاب هستند، بنابراین هرچه توکن‌های غیرقابل تعویض شما کمیاب‌تر باشند، ارزشمندتر هستند.

استراتژی های معاملاتی nft

این همان بخشی است که شما منتظر آن بودید. بیشتر مقالات به شما نکاتی مانند یافتن NFT های ارزان ارائه می دهند. اما در اینجا فکر کردم باید به دنبال روش های دیگری باشم. بنابراین بیایید نگاهی به بهترین استراتژی های معاملاتی NFT بیندازیم:

NFT را زودتر ایجاد کنید و حداقل دو مورد ایجاد کنید

دو مکتب فکری در مورد تجارت NFT وجود دارد: ضرب و شتم و خرید در بازار ثانویه.

اولین استراتژی ایجاد حداقل دو NFT از یک استخر جدید است. بنابراین، اگر دو برابر شود، می توانید یکی را بفروشید، سرمایه خود را پوشش دهید و دیگری را به دلایل جاه طلبانه نگه دارید. اگر در مورد یک پروژه متقاعد شده اید، می توانید بیش از دو پروژه بخرید، اما همیشه به دنبال پوشش سرمایه اولیه خود باشید.

یک ست محبوب در بازار ثانویه بخرید

استراتژی دیگر این است که منتظر انتشار مجموعه ای باشید و معاملات خوبی را در بازاری مانند OpenSea دریافت کنید. برای این استراتژی، به دانش خوبی از فعالان NFT در توییتر و درک اینکه کدام یک از یک پروژه پشتیبانی می کنند، نیاز دارید. برخی از پروژه های NFT به سرعت منتشر می شوند، بنابراین اگر افراد مناسب را دنبال کنید، همیشه می توانید ست های “ارزان” را زودتر خریداری کنید.

NFT های کسری بخرید

البته، بهترین استراتژی معاملاتی NFT، خرید با ارزش ترین NFT ها است. اما همه نمی توانند یک Bored Ape یا یک Crypto Punk را بخرند. با این حال، برخی از پروتکل ها به شما امکان می دهند کسری از NFT ها را از یک استخر ارزشمند خریداری کنید. به این ترتیب، با خرید یک مجموعه معتبر، ضرر خود را محدود می‌کنید، اما در صورت بالا رفتن کف باز هم می‌توانید سود ببرید.

در وام های NFT شرکت کنید

یک راه غیر مستقیم برای تجارت NFT از طریق وام دادن به دارندگان NFT است. برخی از پروتکل های وام دهی NFT به شما امکان می دهند در مقابل NFT خود وام بگیرید. همچنین می توانید طرف مقابل بگیرید و به دارندگان NFT وام دهید.

توکن های مرتبط با مجموعه های NFT را بخرید

تاکنون فقط Bored Apes دارای توکن اکوسیستمی به نام ApeCoin است. با این حال، با رشد چشمگیر توکن‌های APE، مجموعه‌های آینده مطمئناً همین روند را دنبال خواهند کرد. شما می توانید بدون خرید مستقیم توکن های غیر قابل تعویض، در معرض بازار NFT قرار بگیرید.

بهترین استراتژی معاملاتی NFT چیست؟

پاسخ کوتاه: این به شما بستگی دارد!

آیا بودجه زیادی دارید؟

یک میمون یا پانک بخرید و استراحت کنید.

آیا بازار را خوب می شناسید؟

زود نعناع و نعناع زیاد.

آیا می خواهید سرمایه گذاری غیر مستقیم انجام دهید؟

به دارندگان NFT وام دهید یا توکن های مرتبط با NFT بخرید.

بهترین استراتژی معاملاتی NFT وجود ندارد، فقط بهترین استراتژی مناسب با ترجیحات شماست.

نتیجه

بلاک چین و ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری را متحول کرده اند. یک NFT نصب شده روی اتریوم به راحتی می تواند قیمتی بالاتر از 1000 دلار داشته باشد، حتی اگر نسبتاً کمتر شناخته شده باشد! با این راهنما، به خوبی مجهز خواهید شد تا وارد عرصه تجارت NFT شوید و از جنون این دنیای نوظهور بهره ببرید.

با احتیاط معامله کنید!

منبع: CoinMarketCap

تعداد بازدید مقاله: 115

OpenC یکی از اولین فروشگاه های NFT است و دارای کتابخانه گسترده ای از محتوا با قیمت های مختلف از جمله هنر دیجیتال، کلکسیون های سه بعدی و اقلام بازی است. این وب سایت یکی از وب سایت های مناسب برای مبتدیان NFT است و تجربه بسیار خوبی در جستجوی آثار هنری ارائه می دهد. . این پلتفرم همچنین امکان ایجاد و فروش NFT ها را به صورت رایگان ارائه می دهد.

لینک را کپی کنید

بهترین راه برای فروش NFT

برای فروش بهتر، توصیه می شود NFT های مختلف ایجاد کنید و هر کدام را در پلتفرم های مختلف ثبت کنید. در نهایت دسترسی عمومی به چندین فروشگاه و بازار باعث می شود آثار شما در معرض تعداد بیشتری از کاربران و علاقه مندان NFT قرار گیرد و در نتیجه احتمال فروش آن افزایش می یابد.

همچنین می توانید کارهای NFT خود را با ایجاد یک وب سایت شخصی در سایت سازهای رایگان مانند وردپرس یا سیستم های وبلاگ نویسی فارسی مانند بلاگفا تبلیغ کنید. در زومیت مقاله کاملی در مورد نحوه راه اندازی وبلاگ منتشر کرده ایم که در صورت تمایل می توانید از آن برای ایجاد وبلاگ خود استفاده کنید.

علاوه بر این، با کمی جستجو می توانید گروه های تلگرام و دیسکورد مرتبط با خرید و فروش NFT را پیدا کنید. این گروه ها مکان خوبی برای ارائه و ترویج NFT هستند و جامعه مخاطبان بسیار زیادی دارند. VeeFriends و Rarity Sniper برخی از شناخته شده ترین سرورهای Discord مرتبط با NFT هستند.

لینک را کپی کنید

چرا ایجاد NFT اینقدر گران است؟

برای تبدیل محتوا به NFT، باید یک سکه دیجیتال جدید بر روی بلاک چین ضرب شود. تولید این قطعه مستلزم انجام وظایف محاسباتی پیچیده و مشارکت تمامی کامپیوترهای موجود در شبکه است. برای استفاده از شبکه اتریوم برای ضرب NFTها، برای انرژی و تلاشی که برای محاسبات صرف می‌شود، «هزینه گاز» لازم است. هزینه بنزین روزانه در نوسان است و گاهی اوقات این هزینه ها از قیمت فروش آثار هنری شما بیشتر می شود.

این هزینه های دیوانه وار مشکلی برای توسعه فناوری NFT محسوب می شود و البته امروزه نسبت به سال های گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

لینک را کپی کنید

چگونه می توانیم NFT خود را قیمت گذاری کنیم؟

برای تعیین قیمت NFT خود، بهترین راه حل این است که سایر توکن های مشابه را مرور کنید. با کمی جستجو در فروشگاه‌ها و بازارهای NFT، می‌توانید تعداد زیادی توکن غیرقابل تجارت مشابه توکن‌های خود را پیدا کنید و در نتیجه محدوده قیمت NFT مورد نظرتان را به دست آورید.

NFT یکی از داغ ترین موضوعات در بازار ارزهای دیجیتال است. در مقالات قبلی دوره، علاوه بر تعریف این اصطلاح، به نحوه ساخت NFT و بازارهای مختلف موجود در این فضا پرداختیم. در این مقاله به موضوع مهم دیگری در این زمینه یعنی فروش NFT می پردازیم. ایجاد NFT امروزه در بازارهای مختلف عمومی و خصوصی چندان دشوار نیست و کاربران می توانند به راحتی آثار خود را در عرض چند دقیقه ایجاد کنند. در این میان موضوع مهم فروش NFT ها است. در این مقاله با نحوه فروش NFT در بازارچه های خرید و فروش NFT آشنا می شویم و سپس به عوامل موثر بر فروش NFT می پردازیم.

NFT چیست؟

قبل از پرداختن به موضوع فروش NFT، ابتدا تعریف مختصری از این مفهوم ارائه می دهیم. اصطلاح NFT مخفف “Non-Fungible Token” است که به معنای توکن غیر قابل تعویض، توکن غیرقابل تجارت یا توکن بدون همتا است. توکن های رایج ارز دیجیتال که توکن نامیده می شوند با یکدیگر تفاوتی ندارند و ارزش هر واحد با هر واحد دیگری برابر است. بنابراین، تمام 21 میلیون سکه در شبکه بیت کوین یکسان هستند و می توانند به جای یکدیگر استفاده شوند.

از سوی دیگر، توکن‌های ناهمگن توکن‌های منحصربه‌فردی هستند که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند و این مشکل به ارزش متفاوت آنها منجر می‌شود. از این منظر، هر نشانه را می توان یک اثر هنری دانست که ویژگی های متفاوتی با آثار دیگر دارد، حتی اگر همه آنها اثر یک هنرمند باشد. بنابراین، هر توکن در استخر Bored APE Yacht Club NFT با 10000 عضو منحصر به فرد است و قابل تعویض نیست.

NFT را می توان در برنامه های مختلف استفاده کرد. ایجاد دیجیتالی مالکیت آثار و مجموعه‌ها، تعریف هویت دیجیتال، تعریف دامنه‌های اینترنتی غیرمتمرکز، ایجاد شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر NFT، بازی‌های رایانه‌ای و همچنین ایجاد سرزمین‌های مجازی در متاورس از معروف‌ترین این اپلیکیشن‌ها هستند. در ادامه مقاله به نحوه فروش NFT و عوامل موثر بر فروش NFT خواهیم پرداخت.

نحوه فروش NFT

برای توضیح روند فروش NFT ها، ابتدا باید مشخص کنیم که آیا NFT مورد نظر را خودمان ضرب کرده ایم یا می خواهیم NFT های خریداری شده از اشخاص ثالث را بفروشیم. در این قسمت می خواهیم نکات مهمی را در مورد فروش NFT در هر دو حالت آموزش دهیم تا کاربران بیشترین سود را ببرند.

NFT خریداری شده را بفروشید

اگر به دنبال فروش NFT های خریداری شده هستید، بهترین راه استفاده از بازاری است که در آن ارز دیجیتال را خریداری کرده اید. معمولا توکن خریداری شده از یک بازار مشتریان خود را در همان بازار دارد و امنیت آن در هنگام ثبت تراکنش ها نسبت به سایر بازارها بالاتر است. در هر صورت، شما هیچ محدودیتی برای انتخاب بین بازارهای مختلف NFT ندارید و اگر بازار فروش بزرگتری وجود دارد که انتقال توکن های شما به شبکه آن امکان پذیر است، می توانید از آن بازار نیز استفاده کنید.

با فرض اینکه یک NFT در بازار OpenSea خریداری کرده اید و می خواهید در آنجا بفروشید، اولین قدم این است که به وب سایت آن بازار بروید و کیف پول دیجیتال حاوی NFT را در آنجا متصل کنید. به طور کلی کیف پول Metamask برای این منظور استفاده می شود. پس از اتصال کیف پول، باید با کلیک بر روی عکس نمایه خود در سمت راست بالای صفحه به نمایه خود بروید و NFT مورد نظر را انتخاب کنید.

با انتخاب NFT گزینه “Sell” در گوشه سمت راست تصویر قابل مشاهده است و با کلیک بر روی آن پنجره ارسال NFT ها به بازار فروش (Listing) باز می شود. در این پنجره می توانید قیمت و نوع فروش خود را مشخص کنید. فروش با “قیمت ثابت” به معنای فروش NFT با قیمت ثابت و از پیش تعیین شده است. روش دیگر مدل “حراج” است که در آن قیمت پایه برای NFT تعیین می شود، اما کاربران می توانند بیش از این مبلغ را برای خرید ارز دیجیتال پیشنهاد دهند. پس از پایان مهلت حراج، کاربری که بیشترین پول را اهدا کرده باشد برنده حراج می شود.

برای دریافت درخواست‌های خرید کاربر با قیمت پایین‌تر، گزینه «ایجاد پیشنهاد» وجود دارد که سفارش‌های کاربر را ذخیره می‌کند. این گزینه به صورت خودکار برای حالت های قیمت ثابت و حراج فعال می شود. علاوه بر این، امکان تعیین تاریخ انقضا برای فروش توکن ها وجود دارد. تاریخ انقضا به جلوگیری از فعال بودن درخواست فروش شما برای همیشه کمک می کند. هزینه های فروش NIR NFT در قسمت پایین پنجره نمایش داده می شود. کمیسیون OpenSea Market برابر با 2.5٪ است. علاوه بر این، درصدی از قیمت فروش ممکن است بر اساس تعریف اصلی به خالق NFT تعلق گیرد.

برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، بر روی آن کلیک کنید.

در نهایت با انتخاب گزینه “فول لیست” توکن مورد نظر برای فروش در بازار قرار می گیرد و خریداران می توانند درخواست خرید ارز دیجیتال خود را ارسال کنند یا NFT مورد نظر را با قیمت تعیین شده خریداری کنند. با فروش NFT، هزینه بازار و ایجاد کننده اثر کاهش می یابد و مابقی ارز دیجیتال به کیف پول شما واریز می شود.

نکات مهم در فروش NFT خریداری شده

به طور کلی برای فروش NFT در این مورد باید به چند نکته توجه کرد تا متحمل ضرر مالی نشوید.

مراقب بلاک چین شبکه بلاکچین باشید: استانداردهای مورد استفاده برای ایجاد NFT در شبکه های بلاک چین متفاوت است و استانداردها ممکن است به طور کلی ناسازگار باشند. بازارهای NFT که بر روی شبکه های مختلف بلاک چین ساخته شده اند نیز معمولاً از شبکه اصلی خود و سایر شبکه هایی که با آن تعامل دارند پشتیبانی می کنند. بنابراین، اگر از بازار NFT جایی که توکن را خریداری کرده‌اید، استفاده نمی‌کنید، در انتخاب بازار جدید مراقب باشید. انتقال NFT به شبکه اشتباه به معنای از دست دادن آن توکن است.

در تعیین قیمت به کارمزد بازار توجه کنید : هنگام فروش NFT به هزینه کارمزد بازار توجه کنید. در بسیاری از بازارهای فروش NFT، کارمزد بازار از قیمت تعیین شده کسر می شود و مابقی پول به فروشنده پرداخت می شود. از طرفی درصد این کارمزدها نیز بسته به بازارها متفاوت است. بنابراین، بهتر است NFT را با در نظر گرفتن این نکته قیمت گذاری کنید.

مراقب ویژگی های NFT باشید : برخی از ویژگی های NFT ها درصدی از کارمزد فروش را به سازنده NFT یا دارندگان قبلی در هنگام فروش NFT اختصاص می دهند. اگر NFT شما دارای چنین ویژگی هایی است حتما به قیمت گذاری توجه کنید تا متحمل ضرر نشوید. علاوه بر این، در بسیاری از پلتفرم‌ها، قیمت NFT بر اساس توکن‌های ارز دیجیتال تعیین می‌شود که قیمت آن به دلار همیشه متغیر است. بنابراین به این موضوع قیمت گذاری توجه کنید.

تنظیم تاریخ انقضا برای فروش : تنظیم تاریخ انقضا به شما کمک می کند تا قیمت توکن های خود را بر اساس تغییر شرایط بازار تغییر دهید. اگر قصد دارید NFT را در یک حراجی بفروشید، حتما حداقل قیمت فروش را برای توکن خود تعیین کنید.

فروش NFT انجام شده است

فرآیند فروش NFT که توسط خود کاربر انجام می شود تفاوت چندانی با روش قبلی ندارد. تفاوت بین این دو روش فقط در ساخت NFT نهفته است. بهتر است کاربران از بازار و پلتفرمی که برای ایجاد NFT برای فروش استفاده می کنند نیز استفاده کنند. به عنوان مثال، در اینجا فرض می کنیم که NFT مورد نظر در بازار OpenSea ساخته شده است. با ایجاد NFT، توکن به حساب شما در این بازار که به کیف پول متصل است منتقل می شود.

در فرآیند ایجاد NFTها در پلتفرم OpenSea، فرآیند “Lazy Minting” برای تسهیل ایجاد NFTها استفاده می شود و کاربران مجبور نیستند هیچ “هزینه تراکنش” (کارمزد گاز) یا کمیسیون بپردازند. در این حالت، توکن مورد نظر در شبکه اتریوم ذخیره نمی‌شود، بنابراین هزینه‌های شبکه پرداخت نمی‌شود، اما به محض خرید توکن توسط سایر کاربران، هزینه ثبت NFT در بلاک چین توسط خریدار پرداخت می‌شود و توکن پرداخت می‌شود. رسماً در قرارداد هوشمند ذخیره می شود.

بنابراین برای فروش NFT در این حالت پس از اتصال به کیف پولی که NFT مورد نظر با آن ساخته شده است، مانند روش قبلی به پروفایل خود دسترسی پیدا کرده و با انتخاب توکن مورد نظر و تعیین متغیرهای مختلف، توکن را به فروش می رسانیم. سایر بازارهای NFT مانند “Rarible” و “Binance” نیز روند مشابهی را دنبال می کنند. طبیعی است که ایجاد NFT و عرضه آن در بازار دلیلی بر فروش آن نیست و عوامل مهمی در فروش NFT موثر هستند. در ادامه به بررسی این عوامل می پردازیم.

عوامل موثر بر فروش NFT

ایجاد NFT با ایجاد، خرید و فروش بازارهای NFT بسیار آسان تر از قبل شده است. افراد برای ایجاد NFT نیازی به برنامه ریزی قرارداد هوشمند ندارند و به سادگی می توانند با تعیین چند گزینه، NFT خود را ایجاد کنند. اما فروش NFT ها یک سوال فنی ساده نیست و به تجاری سازی پروژه، اقتصادی بودن آن، کاربردهای تعریف شده و همکاری با سایر بازیگران بستگی دارد. به طور کلی 4 جزء اصلی برای یک مجموعه NFT وجود دارد که خالق اثر باید به آن توجه ویژه ای داشته باشد.

خود اثر هنری

مدل تجاری

بازار یابی

جامعه حامی

هر یک از این مؤلفه ها در ایجاد ارزش برای دارندگان کیف پول NFT و همچنین بازار ارزهای دیجیتال مهم و مفید هستند. در ادامه به بررسی عوامل مهمی می پردازیم که به نوعی به این چهار مولفه بستگی دارند تا در نهایت بتوانیم عواملی را که می توانند در فروش NFT به ما کمک کنند را شناسایی کنیم.

هدف پروژه NFT

هدف این پروژه کمک به مردم و جوامع برای تبدیل شدن به افراد بهتر است. انجمن بر اساس یک هدف خاص شکل گرفته است، بنابراین اگر به دنبال فروش NFT های خود هستید، باید با هدف خاصی این کار را انجام دهید. اگرچه نتیجه اصلی فروش NFT برای هنرمندان و سایر فعالان کسب درآمد از ارزهای دیجیتال و ثروتمند شدن است، اما این هدف خوبی نیست زیرا برای کسب درآمد باید برای خریداران مجموعه خود ارزش ایجاد کنید، در غیر این صورت پروژه شما آسیب خواهد دید. خورده است

سازنده NFT باید برای دارندگان و ذینفعان NFT خود ارزش بلندمدتی ایجاد کند. این را می توان به روش های مختلف انجام داد. استفاده از NFT در پلتفرم های DeFi برای دریافت وام و افزایش سود یکی از مهم ترین گزینه ها است. راه دیگر در نظر گرفتن درصدی از فروش متوالی به رهبران پروژه قبلی است. استفاده از NFT به عنوان بلیت یک فعالیت اجتماعی نیز می تواند کارساز باشد. به عنوان مثال، یک نوازنده می‌تواند میزبان دارندگان مجموعه NFT خود در کنسرت‌هایشان به‌طور رایگان باشد.

عامل مهم دیگر این است که نوع فعالیت خود را مشخص کنید. گاهی اوقات شما بدون اینکه بتوانید این آثار را به هم پیوند دهید یا برنامه ای برای توسعه آثار خود و فعالیت های مرتبط با آنها داشته باشید، یک یا چند اثر NFT را ایجاد و می فروشید. در برخی موارد ممکن است هدف شما بلندمدت باشد و مجموعه ایجاد شده اولین قدم در آن مسیر باشد. این سوال در مورد کارهای NFT نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

تاثیر اقتصاد توکن بر فروش NFT

«اقتصاد توکن‌های غیرقابل معامله» (NFTonomics) یکی دیگر از متغیرهای بسیار مهم و مؤثر در ارزش پروژه و فروش آن است. برای اینکه بتوانید اقتصاد متناسب با پروژه خود را تعریف کنید، بهتر است به سؤالات زیر فکر کنید و پاسخ های مناسب ارائه دهید.

یک مجموعه هنری چند عضو دارد و هر عضو چند تکرار دارد؟

صاحبان اثر هنری چگونه از حفظ آن سود می برند؟

آیا دارندگان هنگام فروش مجدد افکت نیز پول دریافت می کنند یا فقط خالق اثر این قابلیت را دارد؟

آیا سرمایه گذاران می توانند با رای خود در آینده پروژه نقش داشته باشند؟

خرید، نگهداری و فروش NFT برای سرمایه گذاران چه سودی دارد؟

این سوالات بسیار مهم هستند زیرا ارزش های مالی یک پروژه را برای سرمایه گذاران تعیین می کنند. کمیاب بودن یک اثر هنری و همچنین کیفیت آن، دو عامل اصلی ارزش آن را تشکیل می دهند. به عنوان توسعه‌دهنده کیف پول NFT، باید به دارندگان و سرمایه‌گذاران خود فکر کنید. پروژه هایی مانند Bored Ape Yacht Club و SolYetis به خوبی از این مشکل آگاه هستند و به همین دلیل سعی در ایجاد انگیزه های مختلف از جمله دریافت پورسانت برای دارندگان دارند.

چه کسانی از این پروژه سود خواهند برد؟

تعیین اینکه چه کسی از مجموعه NFT شما سود می برد، می تواند ارزش ذاتی برای پروژه ایجاد کند. تعیین بسته یا باز بودن سیستم پروژه برای دیگران، تعیین اینکه چه کسانی و به چه نسبتی از این پروژه بهره مند می شوند و تعیین سازمان های مختلف مانند دانشگاه ها یا خانه های سالمندان برای دریافت بخشی از مزایای پروژه می تواند به گسترش پروژه کمک کند. با استفاده از NFT می توان دنیای واقعی و فعالیت های آن را به دنیای دیجیتال منتقل کرد که می تواند به پیشبرد این مفهوم کمک کند.

بازاریابی و تبلیغات

بازاریابی یکی از چالش های اصلی در فروش NFT است. برای ایجاد جامعه ای از طرفداران، لازم است که آثار و فعالیت های شما در معرض دید آنها باشد. شما باید راهی برای انجام آن پیدا کنید. برای این کار می توانید از روش های پولی یا رایگان استفاده کنید. در تمامی موارد باید روش بازاریابی، روش و مکان تبلیغات، ساخت یک جامعه و استفاده از وب سایت یا شبکه های اجتماعی را تعیین کنید.

شما می توانید از هر یک از شبکه های اجتماعی مانند توییتر، ردیت و اینستاگرام یا سایر تکنیک های تبلیغات دیجیتال و غیر دیجیتال برای نمایش پروژه خود استفاده کنید، اما توصیه می شود تا حد امکان از شبکه ها و روش ها استفاده کنید. هرگز فراموش نکنید که قلب پروژه NFT جامعه طرفداران آن است. بنابراین هدف شما از بازاریابی و تبلیغات گسترش جامعه و مشارکت دادن آنها در فعالیت هاست. در اینجا چند توصیه مهم بازاریابی برای پروژه های NFT آورده شده است.

به صورت منطم توییت کنید

ایجاد یک حساب کاربری در شبکه های اجتماعی توییتر و فعال بودن در آن برای فعالان بازار ارزهای دیجیتال، به ویژه کسانی که در پروژه های NFT مشارکت دارند، ضروری است. برای گسترش پایگاه طرفداران خود، باید چندین بار در روز توییت کنید و در مورد موضوعات مختلف مرتبط با موضوعات تجاری یا بازار صحبت کنید. علاوه بر این، بهتر است در این فضا به بحث های مربوط به NFT بپیوندید و سعی کنید با فعالیت خود توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کنید. ایجاد یک هشتگ متناسب با فعالیت ها نیز می تواند در رشد سریع فعالیت های شما موثر باشد.

در سایر شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنید

علاوه بر توییتر، در سایر شبکه های اجتماعی می توانید به لطف فعالیت ماناس، کاربران زیادی را به اکوسیستم پروژه جذب کنید. شبکه های اجتماعی مانند Reddit و Instagram می توانند در این زمینه مناسب باشند. اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی مبتنی بر عکس می تواند برای تبلیغ آثار NFT در قالب تصویر و ویدئو استفاده شود. یوتیوب همچنین ظرفیت بالایی برای جذب مخاطب برای تیم های فعال در حوزه NFT دارد که نیاز به تولید محتوای حرفه ای و جذاب دارد.

ارتباط خود را با کاربران عمیق کنید

برای این کار باید اطلاعات زیادی را در اختیار کاربران قرار دهید. برای این منظور می توانید از جلسات پرسش و پاسخ استفاده کنید. این یک راه عالی برای علاقه مند کردن افراد به پروژه شما است، زیرا هرچه کاربران اطلاعات بیشتری در مورد پروژه شما داشته باشند، مطمئن تر می توانند روی آن سرمایه گذاری کنند. بدون یک رابطه سالم با یک پروژه، به طور کلی احتمال کمتری برای سرمایه گذاری در یک پروژه NFT ناشناس وجود دارد.

تبلیغات پولی انجام دهید

تبلیغات پولی به شما کمک می کند تا برند شخصی خود را بسازید. مردم با دیدن تبلیغات شما با مدل ذهنی و کار شما آشنا می شوند و همین موضوع راه را برای تبدیل شدن به یک جامعه هواداران در آینده و با فعالیت های دیگر هموار می کند. در تبلیغات پولی، مطمئن شوید که تبلیغات برای جامعه هدف شما انجام می شود.

جامعه طرفداری ایجاد کنید و با آن‌ها در ارتباط باشید

یکی از جنبه های اصلی یک پروژه، اجتماع آن است. جامعه مانند خونی است که در رگ های مجموعه NFT شما وجود دارد و بدون آن مجموعه شما دوام زیادی نخواهد داشت. هرچه جامعه شما قوی‌تر باشد، کار شما را سریع‌تر به عموم منتشر می‌کند و ارزش بیشتری برای کار شما ایجاد می‌کند. محتوایی که کاربران برای پروژه شما ایجاد می کنند بسیار موثر است و به صورت رایگان انجام می شود. به همین دلیل این موضوع در توسعه فعالیت ها بسیار حائز اهمیت است.

از نشریه‌ها و روزنامه‌های مطبوعاتی استفاده کنید

معمولا نشریات و روزنامه ها مکان مناسبی برای تبلیغات هستند و می توانند قشر خاصی از جامعه را با شما جذب کنند، اما تبلیغات در این نشریات ممکن است گران تمام شود. برای حل این مشکل، می توانید از NFT های خود استفاده کنید و در ازای آن مقالات مطبوعاتی درباره پروژه خود دریافت کنید. با انتخاب یک روزنامه خوب و نوشتن یک گزارش مناسب می توانید تعداد زیادی از کاربران را به جامعه هواداران خود جذب کنید.

پروژه گروهی

مردم باید مطمئن شوند که تیمی از افراد پشت پروژه NFT هستند تا در صورت نیاز به آنها مراجعه کنند. توسعه‌دهندگان باید مطمئن شوند که افراد واقعی در پروژه مشارکت داشته‌اند و از اینکه بخشی از جامعه کاربر باشند نمی‌ترسند. برای این کار نیازی نیست نام یا عکس واقعی خود را وارد کنید، در عوض می توانید از نام خود در شبکه اجتماعی Discord استفاده کنید. نمونه ای از این نوع نام گذاری را می توان در پروژه Bored Ape Yacht Club مشاهده کرد. برای فروش NFT باید دائماً با دیگران در تماس باشید و این یکی از وظایف اصلی شماست.

طراحی وب سایت منحصر به فرد برای فروش NFT

بسیاری از پروژه های NFT وب سایت خود را دارند. در حالی که در بسیاری از موارد می توانید NFT خود را در بازارهای عمومی بفروشید، بهتر است از یک وب سایت برای ترسیم یک پروژه بلند مدت با اهداف مختلف استفاده کنید. طراحی این سایت بسیار مهم است و باید منحصر به فرد و بسیار زیبا باشد. اگر به سایت پروژه های بزرگ نگاهی بیندازید این نکته را خواهید دید.

وب سایت باید اطلاعات مختلفی از پروژه مانند اهداف آن، مزایای پروژه برای دارندگان و سایرین، شاخص های اقتصادی توکن های ایجاد شده، نقشه راه پروژه و اطلاعات تیم را نمایش دهد. شما باید به کاربران اجازه دهید تمام اطلاعات مربوط به پروژه را در وب سایت مشاهده و مطالعه کنند. شما باید بتوانید به کاربران خود توضیح دهید که چرا پروژه شما ارزشمند است و چرا آنها باید در جامعه شما فعال باشند.

داستان سرایی برای جذب مخاطب و فروش NFT

داستان سرایی، به ویژه داستان گویی با استفاده از طرح ها و قالب های گرافیکی، ابزار قدرتمندی برای غوطه ور کردن کاربران در احساسات و افکار آنهاست. اگر بتوانید توجه و علاقه کاربران را به مجموعه خود جلب کنید، به راحتی می توانید NFT های خود را بفروشید. برای اینکه بتوانید داستانی را تعریف کنید، بیش از هر چیز باید در خلاقیت خود خلاق باشید. خلاقیت های خلاقانه می توانند داستان خود را به زبانی غیرکلامی بیان کنند و تأثیر عمیقی بر دیگران بگذارند.

دوم استفاده از ابزارهای مختلف موجود است. به عنوان مثال، برگزاری یک تور مجازی از تمامی آثار هنری موجود می تواند توجه بسیاری از کاربران را به مجموعه شما جلب کند. کاربران می توانند با حرکت در این فضا و کلیک بر روی آثار مورد علاقه خود، آثار مختلف را مشاهده کنند تا اطلاعات بیشتری در مورد آن پروژه به دست آورند. استفاده از موسیقی و صدای مناسب برای توضیح داستان پروژه می تواند جذابیت این اثر را برای مخاطب چند برابر کند.

NFT ها چگونه ارزش گذاری می شوند؟

ارزش گذاری NFT ها چارچوب دقیقی مانند ارزش گذاری آثار هنری ندارد و هر هنرمند با توجه به شرایط خود و بازار برای آثار خود ارزش گذاری می کند. اما در میان مجموعه های هنری می توان کمیاب بودن آثار مختلف را بررسی کرد و کمیاب ترین اثر را یافت. معمولاً کمیاب ترین اثر به عنوان با ارزش ترین اثر نیز شناخته می شود. برای تعیین ارزش کارها می توان از محاسبات کم ارزش گذاری فروشنده و خریدار NFT استفاده کرد.

برای محاسبه کمیاب بودن آثار در یک مجموعه می توان از روش های مختلفی استفاده کرد. اگر یک ویژگی برای همه آثار یک مجموعه تنظیم شود، آثاری که کمترین تکرار آن ویژگی را دارند به عنوان کمیاب‌ترین NFT انتخاب می‌شوند. به عنوان مثال، اگر رنگ مشخصه تعریف شده برای مجموعه ای از NFT ها باشد و تنها 2 آرتیفکت حاوی رنگ سفید باشد به طوری که باقیمانده مصنوعات رنگ های دیگر بیش از دو تکرار داشته باشد، NFT های سفید نادرترین خواهند بود.

این مشکل با افزایش تعداد ویژگی ها پیچیده می شود. در برخی موارد، برای هر یک از NFT ها، برای تمام ویژگی های تعریف شده، کم برآورد محاسبه می شود و ویژگی با کمترین کمتر برآورد انتخاب می شود. به این ترتیب در بین همه آثار، اثری که بیشترین کمیابی را در یک ویژگی داشته باشد، به عنوان اثر کمیاب انتخاب می شود. این نوع محاسبه باعث می شود که اگر اثری از بین همه صفات در یک صفت نادرترین بود و در بقیه صفات یافت نشد، به عنوان نادرترین اثر انتخاب می شود.

روش‌هایی مانند میانگین‌گیری از حداقل کردن همه ویژگی‌ها این مشکل را حل می‌کند، اما میانگین‌گیری منحصربه‌فرد بودن NFT در یک ویژگی خاص را نیز نادیده می‌گیرد. در نهایت می توان از یک روش میانی در قالب میانگین موزون برای محاسبه کاهش کار و ارزش گذاری متناسب استفاده کرد. توجه داشته باشید که نادر بودن تنها یکی از عواملی است که به NFT ارزش می دهد.

چه نوع NFT را می توان ساخت و فروخت؟

هنرمندان و کاربران عادی به راحتی می توانند آثار هنری مانند نقاشی، عکس، موسیقی و کلیپ های ویدئویی را در بازارهای عمومی به NFT تبدیل کنند و از فروش آنها درآمد کسب کنند. علاوه بر این، کاربران می توانند طرح ها و مدل های سه بعدی را برای استفاده در این فضا در بازارهای تولید NFT مربوط به پروژه های ارز دیجیتال Metaverse و بازی های بلاک چین ایجاد کنند. انواع دیگر NFT ها معمولاً به عنوان یک پروژه مجزا ارائه می شوند که کاربران را ملزم می کند تا با استفاده از قراردادهای هوشمند اپلیکیشن مورد نظر را ایجاد کرده و آثار NFT را بر روی آن ایجاد کنند.

بهترین سایت ها برای فروش NFT

بهترین سایت برای فروش NFT به پروژه ای مرتبط است که می تواند همزمان خدمات مختلفی را ارائه دهد. مهمترین متغیر اینها حجم نقدینگی است. بازاری با نقدینگی بالا و حجم معاملات قابل قبول می تواند گزینه مناسبی برای فروش NFT باشد. علاوه بر این، امکان ایجاد و فروش NFT در شبکه های مختلف بلاک چین، کمیسیون کم، استفاده از روش ضرب تنبل، سرعت بالای ثبت تراکنش ها در بلاک چین و رابط کاربری مناسب بخشی از ویژگی های یک فروش خوب NFT است. بازار. در تصویر زیر لیستی از بازارهای ساخت و خرید و فروش NFT در بلاک چین های مختلف را مشاهده می کنید.

برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر، بر روی آن کلیک کنید.

نتیجه

NFT یکی از مفاهیم اصلی در آموزش ارزهای دیجیتال است که بر جنبه های مختلف زندگی انسان تاثیر گذاشته است. در حال حاضر هنرمندان و خالقان زیادی در این زمینه فعالیت می کنند و پروژه های بزرگی به دنبال گسترش کاربردهای این حوزه هستند. در این مقاله روش فروش NFT در بازارهای خرید و فروش NFT بررسی شده است. علاوه بر این در این مقاله به عوامل موثر بر فروش NFT نیز پرداخته شده است تا کاربران بتوانند با دید بازتری آثار خود را در این فضا به فروش برسانند.

مقاله ای که در بالا خواندید بخشی از مجموعه «آموزش ارز دیجیتال – راهنمای مفاهیم و اصطلاحات ارزهای دیجیتال» است. در ادامه می توانید لیست این مطالب را مشاهده کنید:

سلب مسئولیت مطالب اقتصاد: این مطلب صرفاً‌ با هدف افزایش آگاهی عمومی در حوزه اقتصاد نوشته شده است. برای سرمایه‌گذاری،‌ تجارت و آگاهی دقیق از قوانین مربوط به آن‌ها، لازم است حتماً از دانش و مشاوره افراد متخصص کمک گرفته شود. دقت داشته باشید که قوانین بازار سرمایه و قوانین تجاری و اقتصادی کشور، همواره در حال تغییر هستند و بر همین اساس، ممکن است برخی موارد ذکر شده در این مطلب، دیگر صحت نداشته باشند. مسئولیت هر گونه بهره‌برداری از این نوشتار با هدف سرمایه‌گذاری، تجارت، کسب درآمد و غیره، بر عهده خود افراد بوده و مجله فرادرس هیچ مسئولیتی در این رابطه ندارد. برای اطلاعات بیشتر + اینجا کلیک کنید.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا