چرا ییلدیز پخش نمیشه

به طور پیش فرض، درصد کمی از فیلم ها را می توان بدون برنامه های اضافی در ویندوز پخش کرد. اگر ویدیوهای شما به درستی در ویندوز کار نمی کنند یا قابل پخش نیستند، این آموزش را دنبال کنید.

فیلم در ویندوز پخش نمی شود

ویندوز 7 در این زمینه مشکلات زیادی داشت اما در ویندوز 10 اکثر این مشکلات طبق گفته مایکروسافت برطرف شده است. حتی امکان پخش فایل‌های MKV وجود دارد، اما کاربران همچنان مشکلاتی را در پخش ویدیوها گزارش می‌کنند.

مشکلاتی که کاربران اغلب با آن مواجه هستند عبارتند از:

پخش نشدن فیلم روی لپ تاپ

تصویر در پخش کننده رسانه نمایش داده نمی شود

فیلم های دانلود شده را پخش نمی کند

بدون پخش صدا و تصویر در ویندوز

مشکل کدک های ویندوز 10

مشکل صفحه سیاه هنگام پخش فایل های MKV

فایل MKV در ویندوز 10 پخش نشد

همچنین ممکن است در ویندوز با پیام های زیر مواجه شوید

Can’t play.
Can’t play because the item’s file format isn’t supported.
0xc1010090 (0xc00d3e8c)Can’t play.
This item is in a format we don’t support. Please choose something else.
0xc00d36b4 (0xc00d36b4)

رفع مشکلات پخش ویدیو در ویندوز

در ادامه روش های زیر را برای رفع این مشکلات پیشنهاد می کنیم.

آموزش تصویری این مقاله نیز تهیه و در سایت قرار گرفته است. اگر به آموزش تصویری نیاز دارید، می توانید آن را از لینک زیر دریافت کنید.

محصول ویدیویی: آموزش حل مشکل پخش فایل های ویدیویی در ویندوز

روش اول – با استفاده از برنامه VLC Player

برنامه Media Player در ویندوز نمی تواند اکثر فایل های ویدیویی را با فرمت های فعلی پخش کند، به خصوص در ویندوز 7 و نسخه های قبلی.

برای رفع این مشکل باید برنامه ای به نام VLC Player را نصب کنید تا بتوانید این فایل ها را پخش کنید.

برنامه VLC Player می تواند فایل های VH را با فرمت های مختلف و همچنین کدک های مختلف شناسایی و پخش کند. این برنامه یکی از بهترین برنامه های چند رسانه ای در جهان است. برای دانلود این برنامه از لینک استفاده کنید.

روش دوم – کدک های مورد نیاز را نصب کنید

در برخی موارد، بهتر است کدک مورد نیاز برای پخش فایل های ویدئویی را نصب کنید. به عنوان مثال، MKV ظرفی است که می تواند چندین فرمت ویدئویی را در یک فایل واحد نگهداری کند. برای اینکه با چنین فایل هایی مواجه نشوید، باید کدک مورد نیاز را نصب کنید.

خبر خوب این است که می توانید با نصب بسته کدک از تمامی فرمت های ویدئویی روی سیستم خود پشتیبانی کنید.

بسته های کدک زیادی در دسترس هستند، اما دو مورد از شناخته شده ترین و مفیدترین بسته ها K-Lite و Shark007 هستند.

پیشنهاد ما K-Lite است. می توانید K-Lite را از اینجا دانلود و نصب کنید.

روش سوم – تبدیل فرمت فایل

آموزش تصویری این روش در سایت قرار داده شده است.

محصول ویدیویی: آموزش تبدیل هر نوع فایل ویدیویی را تبدیل کنید

روش چهارم – در مرورگر اجرا شود

در صورت لزوم این روش را تست کنید. اگر نیاز به اجرا و مشاهده فوری فایل دارید، می توانید مرورگر کروم خود را باز کرده و فایل مورد نظر را به تب جدید بکشید و در مرورگر رها کنید، سپس فایل برای شما نمایش داده می شود.

روش پنجم – به روز رسانی ویندوز

گاهی ممکن است مشکل شما به روز نشدن ویندوز باشد. مطمئن شوید که سیستم ویندوز شما به روز شده است.

رفع نشدن فایل های AVI در ویندوز

برای رفع این مشکل می توانید بسته کدک K-Lite را در روش دوم همین مقاله نصب کنید و سپس با برنامه vlc فایل avi مورد نظر را باز کنید.

اگر فایل شما آسیب دیده است می توانید با vlc تا حدودی این مشکل را حل کنید، باید مراقب باشید که این عملیات موقتی باشد.

بنابراین، هنوز نمی توانید این فایل را در Windows Media Player پخش کنید. برای این کار به صورت زیر عمل کنید.

پس از دانلود و نصب برنامه vlc، برنامه را باز کنید، اگر فایل Avi شما خراب است یا مشکلی دارد، پنجره AVI خراب یا گم شده برای شما باز می شود، Create Index را انتخاب کنید سپس پخش کنید.

همچنین می توانید این تنظیمات را به طور دائم در VLC اعمال کنید. برای انجام این کار، به منوی Tools، سپس Preferences بروید، زبانه Inputs/Codecs را انتخاب کنید و به قسمت Files بروید.

در قسمت فایل های آسیب دیده یا ناقص گزینه Always repair from را انتخاب کنید.

امیدواریم مشکلات شما در رابطه با پخش نشدن ویدیو در ویندوز در این آموزش برطرف شده باشد.

در قسمت نظرات با فراتیپس همراه باشید.

بیشتر بدانید:

نحوه رفع مشکل تاخیر ویدیو در VLC

معرفی انواع فرمت های ویدئویی

اگر پس از مطالعه مقاله با مشکل باز نشدن فیلم در رایانه مواجه شدید

اگر پس از مطالعه مقاله با مشکل باز نشدن فیلم در رایانه مواجه شدید

موضوعات اصلی این مقاله:

معرفی

احتمالا برای شما هم پیش آمده که یک فایل ویدئویی را در سیستم دیگری پخش کرده باشید و بدون مشکل آن را تماشا کرده باشید، اما زمانی که می خواهید آن را در لپ تاپ یا کامپیوتر خود باز کنید، ویدئو پخش نمی شود یا مسدود می ماند. برای حل مشکل باز نشدن فیلم در کامپیوتر می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید. در همین راستا گروه مشاوره هیواتک در این مقاله به بررسی علت پخش نشدن فیلم های دانلود شده می پردازد و راهکارهایی برای رفع مشکل پخش نشدن فیلم در کامپیوتر و لپ تاپ ارائه می دهد. همچنین پیشنهاد می کنیم مقالات دیگر ما در این زمینه مانند همگام سازی زیرنویس در kmplayer، باز نشدن ویدیوها در تلگرام و پخش نشدن ویدیوها در یوتیوب را نیز مطالعه کنید.

 

 

رفع نشدن فیلم ها در کامپیوتر و لپ تاپ

نصب فلش پلیر:

اگر نمی توانید ویدیوهای آنلاین را در مرورگر خود باز کنید، باید فلش پلیر و پلاگین ها را برای مرورگر خود دانلود و نصب کنید. در بیشتر موارد این مشکل را حل می کند.

فرمت ویدیو
:

در بسیاری از موارد دلیل پخش نشدن ویدیو در لپ تاپ فرمت ویدیو است. نرم افزاری که برای تماشای فیلم ها استفاده می کنید باید فرمت فیلم های شما را پشتیبانی کند، در غیر این صورت در پخش آنها دچار مشکل می شود. در چنین شرایطی می توانید از پخش کننده دیگری استفاده کنید که بتواند ویدیوی مورد نظر را پخش کند. اگر از پخش کننده رسانه استفاده می کنید، مقاله عیب یابی Windows Media Player را برای حل این مشکل بخوانید. علاوه بر این، می‌توانید ویدیوی خود را با استفاده از نرم‌افزار تغییر فرمت به MP4 یا سایر فرمت‌های رایج تبدیل کنید. برای این کار پیشنهاد می کنیم از مقاله تبدیل فرمت ویدئو به mp4 کمک بگیرید.

نصب کدک
:

راه دیگر برای حل مشکل باز نشدن ویدیو در رایانه، نصب کدک است. به عنوان مثال، K-Lite Codec Pack شامل مجموعه ای از کدک های مورد نیاز سیستم برای پخش فایل های صوتی و تصویری است که با نصب آن ها می توانید اکثر فرمت های ویدئویی را بدون مشکل در کامپیوتر یا لپ تاپ خود تماشا کنید. برای این منظور پک ذکر شده را از اینترنت دانلود کرده و بر روی سیستم خود نصب کنید، سپس دوباره ویدیو را پخش کنید.

نصب مجدد درایور کارت گرافیک:

حذف درایور کارت گرافیک و نصب مجدد آن راه حل دیگری است که می توانید برای رفع مشکل پخش ویدیو در رایانه امتحان کنید. برای انجام این کار، Device Manager را در منوی Start پیدا کرده و آن را باز کنید. در صفحه نمایش داده شده، Graphics Adapters را پیدا کنید و روی فلش کوچک کنار آن کلیک کنید تا کارت گرافیک خود را مشاهده کنید. حالا روی آن راست کلیک کرده و Uninstall را بزنید تا درایور حذف شود. سپس Action را از منوی بالا انتخاب کنید و روی Scan for hardware changes کلیک کنید. با این کار درایور دوباره نصب می شود. در نهایت یکبار سیستم خود را ریستارت کنید. اگر با این روش مشکل شما حل نشد، می توانید به صورت دستی درایور کارت گرافیک را دانلود کرده و روی سیستم نصب کنید. برای این کار پیشنهاد می کنیم مقاله دانلود درایور کارت گرافیک را مطالعه کنید.

فعال کردن رندر نرم افزار:

در این روش برای رفع مشکل باز نشدن ویدیو در کامپیوتر وارد Control Panel شده و گزینه Network and Internet را انتخاب کنید.

در صفحه بعد روی Internet Options کلیک کنید تا پنجره Internet Properties نمایش داده شود. سپس به تب Advanced رفته و همانطور که در قسمت Accelerated graphics نشان داده شده است، گزینه Use software rendering به جای GPU rendering را فعال کنید. سپس به پایین بروید و Enable 64-bit processes for advanced protected mode را در قسمت Security فعال کنید. در نهایت روی OK کلیک کنید و یکبار سیستم خود را ریستارت کنید تا تنظیمات اعمال شوند.

مشکل پخش نشدن فیلم در ویندوز 10

در بسیاری از موارد، کاربران ویندوز 10 توانستند با به روز رسانی سیستم خود، مشکل پخش نشدن فیلم در ویندوز 10 را برطرف کنند. اگر از ویندوز 10 استفاده می کنید، به تنظیمات بروید و Update & Security را انتخاب کنید. سپس بر روی گزینه Windows Updates در ستون سمت چپ کلیک کنید و بر روی Check for updates کلیک کنید.

دلیل پخش نشدن فیلم های دانلود شده

اگر پس از دانلود فایل ویدئویی قادر به پخش آن نیستید، می توانید از نرم افزار VideoInspector برای یافتن دلیل پخش نشدن فیلم های دانلود شده استفاده کنید. این برنامه اطلاعاتی در مورد فایل ویدیوی خود و دلیل پخش نشدن آن در اختیار شما قرار می دهد و به شما کمک می کند کدک های مورد نیاز برای پخش فایل را روی سیستم خود نصب کنید. شما می توانید این برنامه را از طریق لینک زیر دانلود و بر روی سیستم خود نصب کنید:

دانلود نرم افزار VideoInspector برای ویندوز

سوالات متداول

1- راه های حل مشکل پخش نشدن فیلم در کامپیوتر و لب تاپ چیست ؟

1- نصب فلش پلیر   2- فرمت ویدیوها     3- نصب کدک     4- نصب مجدد درایور کارت گرافیک    5- فعال کردن software rendering

2- نصب کدک برای حل مشکل پخش نشدن فیلم  در کامپیوتر و لب تاپ چگونه است ؟

یکی دیگر از روش های حل مشکل باز نشدن فیلم در کامپیوتر ، نصب کدک می باشد. برای مثال K-Lite Codec Pack شامل مجموعه ای از کدک های مورد نیاز سیستم برای پخش فایل های صوتی و تصویری می باشد که با نصب آن می توانید اکثر فرمت های ویدیویی را بدون مشکل در کامپیوتر یا لپ تاپ خود تماشا کنید.

3- مشکل پخش نشدن فیلم در ویندوز 10 را چگونه حل کنم ؟

در موارد متعددی کاربران ویندوز 10 توانسته اند با بروزرسانی سیستم خود مشکل پخش فیلم در ویندوز 10 را برطرف کنند. اگر شما هم از ویندوز 10 استفاده می کنید برای این کار وارد Settings شده و Update and Security را انتخاب نمایید. سپس از طریق ستون سمت چپ بر روی گزینه Windows Updates کلیک کرده و Check for Updates را بزنید.

 

اگر پس از مطالعه مقاله با مشکل باز نشدن فیلم در رایانه مواجه شدید

اگر پس از مطالعه مقاله با مشکل باز نشدن فیلم در رایانه مواجه شدید

مایکروسافت اج با ویژگی‌های جدیدی مانند زبانه‌های عمودی، نوار لبه و برنامه‌های وب پیشرفته به پیشرفت خود ادامه می‌دهد. به گفته برخی از کاربران، ویدیوها در Microsoft Edge پخش نمی شوند. اگر شما نیز با مشکل پخش نشدن ویدیو در مایکروسافت اج مواجه هستید و می خواهید آن را برطرف کنید،

مشکل پخش نشدن ویدیو در اج

مشکل پخش نشدن ویدیو در Edge می تواند به دلایل مختلفی از جمله پلاگین های نصب شده، کش و غیره ایجاد شود. این راهنما به شما کمک می کند ویدیوهایی که در Microsoft Edge پخش نمی شوند را رفع کنید. بنابراین، بیایید آنها را بررسی کنیم.

INPRIVATE WINDOW را امتحان کنید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک ویدیو را در یک پنجره InPrivate در Edge پخش کنید. این به شما کمک می کند بررسی کنید که آیا یکی از برنامه های افزودنی باعث ایجاد مشکل شده است یا خیر.

برای دسترسی به حالت InPrivate در Edge، روی نماد منوی سه نقطه در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید و New InPrivate Window را انتخاب کنید یا از میانبر صفحه کلید Ctrl+Shift+N استفاده کنید.

افزونه ها را غیر فعال کنید

در حالی که می‌توانید از برنامه‌های افزودنی شخص ثالث در Edge برای بهبود بهره‌وری استفاده کنید، همه افزونه‌ها به خوبی طراحی نشده‌اند. اگر یکی از این افزونه‌ها پخش ویدیو را در Edge متوقف کند، باید همه افزونه‌ها را غیرفعال کنید تا افزونه متخلف را شناسایی کنید. در اینجا نحوه انجام آن آمده است.

مرحله 1: مایکروسافت اج را باز کنید. سپس از نماد منوی سه نقطه برای باز کردن پسوندها استفاده کنید.

مرحله 2: Manage Extension را انتخاب کنید.

مرحله 3: سوئیچ های کنار افزونه ها را خاموش کنید.

اکنون ویدیوها را در Edge پخش کنید. اگر به درستی بارگذاری شدند، افزونه ها را یکی یکی فعال کنید تا علت مشکل شناسایی شود.

غیرفعال کردن شتاب سخت افزاری

وقتی شتاب سخت‌افزاری فعال است، Edge به جای CPU، وظایف گرافیکی را به GPU شما اختصاص می‌دهد. اما اگر در بارگذاری ویدیوها در Edge با مشکل مواجه هستید، شتاب سخت افزاری را خاموش کنید تا ببینید آیا این کمک می کند یا خیر.

مرحله 1: در Microsoft Edge، روی نماد بیضی شکل در بالا سمت راست کلیک کنید تا تنظیمات باز شود.

مرحله 2: از پنجره سمت چپ برای رفتن به تب System & Performance استفاده کنید. سپس سوئیچ کنار «استفاده از شتاب سخت‌افزاری در صورت وجود» را خاموش کنید.

ویژگی صفحه نمایش هوشمند را خاموش کنید

Microsoft Defender SmartScreen یک ویژگی مفید در Edge است که با اسکن صفحات وب قبل از بارگیری، تجربه مرور ایمن‌تری را در اختیار شما قرار می‌دهد. اما گاهی اوقات این ویژگی می تواند با Edge تداخل داشته باشد و وب سایت های امن را مسدود کند.

SmartScreen را برای چند لحظه خاموش کنید تا ببینید آیا مشکل برطرف می شود یا خیر.

مرحله 1: Microsoft Edge را باز کنید و روی نماد منو کلیک کنید تا تنظیمات باز شود.

بیشتر بخوانید  نسخه ی اندرویدی مرورگر شرکت مایکروسافت اج (Microsoft Edge) از نسخه ی بتا خارج شد

مرحله 2: به برگه “Privacy, Search & Services” بروید. به بخش Security بروید و سوئیچ کنار Microsoft Defender SmartScreen را خاموش کنید.

داده های کش را پاک کنید

به طور معمول، هر مرورگر وب هنگام مرور وب، داده های حافظه پنهان را جمع آوری می کند. و Edge از این نظر هیچ تفاوتی با سایر مرورگرها ندارد. این مشکل زمانی رخ می‌دهد که داده‌های حافظه پنهان خراب می‌شوند و شروع به تداخل با عملکرد Edge می‌کنند که منجر به مشکلاتی مانند پخش ویدیو می‌شود. می‌توانید حافظه پنهان را در Edge پاک کنید تا ببینید آیا این مشکل برطرف می‌شود یا خیر.

مرحله 1: تنظیمات را در Edge باز کنید. به Privacy، Search & Services و سپس Clear Browsing Data بروید. سپس روی دکمه Choose what to clean کلیک کنید.

مرحله 2: گزینه All the time را انتخاب کنید. “Cached images and files” را علامت بزنید و اکنون روی Clear کلیک کنید.

FLAGS را در Edge بازنشانی کنید

استفاده از FLAGS در Edge به شما امکان می دهد به ویژگی هایی مانند دانلودهای موازی، پیمایش صاف و موارد دیگر دسترسی داشته باشید. برخی از تنظیمات پیشرفته و ویژگی‌های آزمایشی از طریق صفحه پرچم‌ها فعال یا غیرفعال می‌شوند. این صفحه در بسیاری از مرورگرهای مبتنی بر Chromium مشابه است. اما از آنجایی که این ویژگی‌ها آزمایشی هستند، ممکن است هنگام مرور وب نیز چنین مشکلاتی را ایجاد کنند. بنابراین اگر در پخش فیلم یا دانلود فایل ها مشکل دارید، بهتر است از استفاده از آنها خودداری کنید.

مرحله 1: Microsoft Edge را باز کنید، edge://flags را در نوار آدرس بالا تایپ کنید و Enter را فشار دهید.

مرحله 2: روی دکمه Reset All در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید، سپس روی Restart ضربه بزنید تا تغییرات اعمال شوند.

اکنون بررسی کنید که آیا ویدیوها بدون مشکل در Edge بارگیری می شوند یا خیر.

EDGE را بازنشانی کنید

اگر هیچ یک از راه حل ها کمکی نکرد، وقت آن است که Edge را به تنظیمات پیش فرض خود بازنشانی کنید. بازنشانی Edge همه افزونه‌ها، تنظیمات راه‌اندازی را حذف می‌کند و کوکی‌ها و کش سایت را پاک می‌کند. خوشبختانه، گذرواژه‌های ذخیره‌شده، نشانک‌ها یا سابقه مرور شما تحت تأثیر قرار نخواهند گرفت.

مرحله 1: Microsoft Edge را راه اندازی کنید و روی نماد منوی سه نقطه کلیک کنید تا تنظیمات باز شود.

مرحله ۲: به تب Reset Settings بروید. در سمت راست خود، روی Reset settings to defaults کلیک کنید.

مرحله 3: Reset را در Command Prompt انتخاب کنید.

پس از اتمام، Edge باید بتواند مانند قبل ویدیوها را پخش کند.

حل پخش نشدن ویدیو در مایکروسافت اج

چنین خطاهای پخش ویدیو می تواند برای کاربران خسته کننده باشد. امیدواریم راه حل های بالا به مشکلات پخش ویدیوی شما در Edge پایان داده باشد. در غیر این صورت، می توانید آن را برای مرورگر تغییر دهید.

به این پست امتیاز بدید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا