چرا گوشی من فضای دوم ندارد

فضای دوم گوشی های هوشمند چیست؟ و کدام گوشی ها فضای دوم دارند؟ گوشی های اندرویدی مانند سامسونگ، شیائومی، هواوی، وان پلاس، ریلمی و غیره. فضای جداگانه ای را فراهم کنید که بتوان از آن برای ذخیره داده ها استفاده کرد. این فضا با حافظه اصلی گوشی متفاوت است و دارای رمز عبور می باشد. به این فضای دوم، فضای دوم نیز می گویند.

این ویژگی برای رفع نیاز ذاتی کاربران گوشی های هوشمند به حفظ حریم خصوصی در هنگام ذخیره و دسترسی به محتوای شخصی طراحی شده است. نحوه فعال سازی فضای دوم بسته به نوع گوشی متفاوت است. بنابراین، بسته به نوع گوشی خود، باید اقدامات لازم را برای فعال سازی آن انجام دهید. در ادامه این مقاله نحوه استفاده از این فضا را به ساده ترین شکل برای شما توضیح خواهم داد.

فضای دوم گوشی هواوی

فضای دوم گوشی هواوی به صورت یک فضای خصوصی مجزا طراحی شده که قابلیت رمزگذاری نیز دارد. بنابراین می توانید اطلاعات خصوصی یا اطلاعات کاربری خود را در این حافظه قرار دهید. علاوه بر این، هنگامی که می خواهید بازی های خود را از دید فرزندان خود مخفی کنید، می توانید آنها را در فضای دوم بارگذاری کنید.

فضای دوم به طور پیش فرض برای گوشی های هواوی فعال نیست، بنابراین برای فعال کردن آن باید مراحل زیر را دنبال کنید:

به تنظیمات EMUI بروید.

Privacy را وارد کنید.

روی گزینه های فضای خصوصی ضربه بزنید.

Enable را انتخاب کنید.

نوع دوم قفل فضایی را از قفل اثر انگشت یا رمز عبور انتخاب کنید. (وقتی وارد این قسمت شدید رمز موبایل خود را وارد کنید.)

از تنظیمات خارج شده و مراحل 1-3 را تکرار کنید.

در صفحه باز شده گزینه Sign in را انتخاب کنید.

توجه: توجه داشته باشید که رمزی که در این قسمت انتخاب می کنید باید با رمز قفل گوشی شما متفاوت باشد. همچنین، اگر از انگشت شست خود برای باز کردن قفل گوشی خود استفاده می کنید، از انگشت اشاره خود برای دومین فاصله استفاده کنید.

همچنین ممکن است این مقاله را دوست داشته باشید: پرفروش ترین گوشی های شیائومی

نحوه انتقال فایل ها از فضای اول به فضای دوم و بالعکس

امکان مشاهده فایل های فضای دوم از فضای اول وجود ندارد، اما امکان جابجایی تصاویر، فیلم ها و صداها بین دو فضا وجود دارد. برای این کار به Settings > Privacy > Private Space بروید.

اگر می خواهید فایل ها را از فضای دوم به فضای دوم منتقل کنید، گزینه Main space to private را انتخاب کنید و اگر می خواهید اطلاعات را از فضای دوم به فضای ذخیره سازی اصلی منتقل کنید، گزینه Private space to space private را انتخاب کنید. . . می توانید فایل های مورد نظر خود را انتقال دهید. گزینه Move را انتخاب کرده و فشار دهید.

مخفی کردن فضای تلفن دوم (فضای خصوصی)

می توان فضای دوم را به طور کلی پوشش داد تا امنیت اطلاعات ذخیره شده در آنجا افزایش یابد. برای این کار کافیست در PrivateSpace به Settings > Privacy > PrivateSpace رفته و گزینه Hide Private Space را فعال کنید.

و برای نمایش فضای دوم در MainSpace به Settings > Security > More settings رفته و سپس به Show all settings رفته و گزینه OK را انتخاب کنید.

نحوه حذف فضای دوم

در صورت نیاز به حذف فضای دوم، توجه داشته باشید که با حذف این فاصله، اطلاعات ذخیره شده در آنجا نیز حذف می شود. اگر به این اطلاعات نیاز دارید آن را به فضای اصلی گوشی خود منتقل کنید و سپس سعی کنید فضای دوم را حذف کنید زیرا پس از حذف این فضا امکان بازیابی اطلاعات موجود در آن وجود ندارد. پس باید مراقب بود.

برای این کار به Settings > Privacy > Private Space در MainSpace بروید، سپس به > Delete Private Space یا در Private Space بروید، به Settings > Privacy > Private Space بروید و Delete را انتخاب کنید. اگر در این زمان از شما رمز عبور خواسته شد؛ باید رمز گوشی خود را وارد کنید.

فضای دوم گوشی سامسونگ

سامسونگ دومین ویژگی جالب فضایی به نام AltZLife را ایجاد کرده است که سطح حریم خصوصی گوشی های هوشمند را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. یکی از ساده ترین راه ها برای جابجایی بین فضای اولیه و ثانویه در بین گوشی ها متعلق به گوشی های سامسونگ است که با دوبار زدن دکمه پاور، می توان به سرعت و به راحتی بین حالت عادی و ثانویه جابجا شد.

ممکن است این مقاله را نیز دوست داشته باشید: انواع گوشی ها را به تلویزیون وصل کنید

ویژگی های دومین اسپیس سامسونگ

AltZLife یا دومین فضای سامسونگ دو ویژگی منحصر به فرد دارد. تغییر سریع همانطور که گفته شد امکان حرکت سریع بین فضای خصوصی و فضای اصلی است. به این ترتیب زمانی که کاربر روی دکمه پاور دوبار کلیک می کند، احراز هویت لازم است و برای دسترسی به این فضا باید رمز عبور وارد شود، اما هنگام تغییر حالت خصوصی در حالت عادی نیازی به احراز هویت نیست.

پس از وارد کردن رمز به راحتی می توانید وارد فضای دوم شوید. نکته بسیار جالب در مورد فضای دوم گوشی سامسونگ این است که اگر در فضای اصلی هستید و دکمه پاور را دوبار فشار می دهید; شما مستقیماً به فضای دوم منتقل خواهید شد. این قابلیت برای تمامی نرم افزارهای نصب شده در هر دو فضا کاربرد دارد. دومین ویژگی فضای محتوای دوم «پیشنهادات محتوا» است. این ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی است که به طور خودکار به کاربران پیشنهاد می کند تصاویر خصوصی را به یک پوشه امن منتقل کنند.

برای دریافت این پیشنهادها، کاربران باید چهره‌ها یا انواع تصویر خاصی را که خصوصی می‌دانند علامت‌گذاری کرده و در گالری خصوصی پوشه امن قرار دهند. پس از انجام تنظیمات اولیه، موتور هوش مصنوعی شروع به کار می کند و تصاویر مشابه را در سراسر گالری شناسایی می کند و به طور خودکار انتقال به فضای دوم را پیشنهاد می کند.

فضای دوم را در سامسونگ مخفی کنید

برای مخفی کردن آیکون Secure Folder که با فعال کردن فضای دوم ظاهر می شود، می توانید گزینه Secure Folder را در پنل کشویی بالا غیرفعال کنید. در این حالت حتی اگر آیکون مورد نظر مخفی باشد، سوئیچ سریع با دو بار فشار دادن دکمه پاور به کار خود ادامه می دهد. مزیت غیرفعال کردن Secure Folder این است که اگر کاربر از Quick Switch برای خروج از برنامه استفاده کند، برنامه های مورد استفاده در Secure Folder در منوی Recents قابل مشاهده نخواهند بود.

فضای دوم در گوشی های شیائومی

فضای دوم شبیه به گوشی دوم یا فضایی کاملا جدا از حافظه اصلی گوشی است. کاربران در این محیط می توانند از آدرس ایمیل یکسان و شماره های مختلف برای نصب برنامه هایی که نیاز به آدرس ایمیل یا شماره تلفن دارند استفاده کنند. مثل این است که دو نسخه از یک برنامه را روی گوشی خود نصب کرده باشید. این ویژگی برای برنامه هایی مانند اکانت های گوگل، شیائومی یا واتس اپ که اجازه ایجاد دو اکانت در یک برنامه را نمی دهند مناسب است.

فضای دوم تلفن همراه برای جداسازی اطلاعات کسب و کار و اطلاعات شخصی در گوشی هوشمند بسیار مفید است. بنابراین می توانید از فضا برای اطلاعات شخصی مانند عکس، فیلم، پیام، برنامه های نصب شده و … استفاده کنید. با موضوعی متفاوت و از فضای دیگری برای اطلاعات حرفه ای استفاده کنید که به راحتی بین دو فضا جابجا شود. با این قابلیت شما عملا دو گوشی دارید.

نکته جالب دیگر در مورد این ویژگی امکان پشتیبانی از داده است. به این ترتیب می توانید از اطلاعات مهم از طریق Second Space مانند سرویس پشتیبانی ابری شیائومی استفاده کنید. همچنین می توانید اطلاعات خود را در پلتفرم های ابری شخصی مانند OneDrive و… در فضای دوم آپلود کنید.

نحوه فعال سازی و راه اندازی Second Space در گوشی های هوشمند شیائومی

به تنظیمات گوشی شیائومی خود بروید.

به پایین اسکرول کنید و روی گزینه “Second Space” ضربه بزنید.

روی دکمه “Enable Second Space” ضربه بزنید و آن را فعال کنید.

توضیحات را بخوانید، سپس روی «ادامه» کلیک کنید.

هنگامی که “Created Successfully” ظاهر شد، روی “Continue” در پایین صفحه ضربه بزنید.

در صفحه بعد نحوه دسترسی به فضای دوم را انتخاب کنید، به دو صورت می توان به آن دسترسی داشت: با رمز عبور با رمز عبور یا با میانبر با میانبر.

و سپس روی “ادامه” ضربه بزنید تا فرآیند فعال سازی کامل شود.

برای انتقال فایل ها به Second Space کافیست وارد تنظیمات شده و گزینه Second Space و سپس Move Data را انتخاب کنید. (در صورت درخواست رمز عبور، رمز اصلی اکانت را وارد کرده و در نهایت فایل های مورد نظر را انتخاب و به فضای دوم منتقل کنید.)

نحوه حذف فضای دوم از گوشی شیائومی

اگر به داده های داخلی فضای دوم نیاز دارید، باید قبل از حذف اطلاعات خود را به فضای اصلی منتقل کنید و سپس اقدام به حذف آن فضا کنید. برای انتقال اطلاعات، باید Settings را در Second Space باز کنید و روی Second Space کلیک کنید. سپس روی “Move Data” ضربه بزنید؛ اگر اولین فضای شما دارای رمز عبور است، ابتدا باید آن را وارد کنید تا بتوانید فایل ها را انتقال دهید. می توانید داده ها را از طریق گزینه های واردات و صادرات وارد یا صادر کنید.

ناگفته نماند که امکان انتقال فایل های نصب شده از فضای دوم به فضای اول وجود ندارد. در صورت نیاز به انتقال، باید برنامه مورد نظر را در فضای اول مجدداً نصب کنید و برای حذف فضای دوم مراحل زیر را دنبال کنید:

برنامه “Security” را باز کنید و روی گزینه Second Space ضربه بزنید.

به پایین صفحه بروید و “Remove second space” را انتخاب کنید.

روی Continue کلیک کنید و با وارد کردن رمز عبور، اثر انگشت، پین یا الگوی خود تأیید کنید.

گزینه انتقال به فضای اول را انتخاب کنید و روی “ادامه” ضربه بزنید تا فضای دوم حذف شود تا فرآیند حذف کامل شود.

اخرین حرف

اگر از کاربران آیفون هستید، شاید این سوال به ذهن شما خطور کند: گوشی های آیفون فضای دوم دارند؟ باید بگویم متاسفانه چنین برنامه ای به صورت پیش فرض برای گوشی های موبایل آیفون طراحی نشده است، اما یکی از بهترین برنامه های شبیه سازی که می تواند جایگزین فضای دوم شود، نرم افزار “DO Multiple Accounts” است. این برنامه به شما اجازه می دهد تا بیش از دو فضا ایجاد کنید.

به طور کلی فضای دوم برای ایجاد بستری امن برای اطلاعات خصوصی کاربران طراحی شده است تا در مواقعی که باید گوشی را در اختیار شخصی قرار دهیم یا گوشی خود را رها کنیم، نگران به خطر افتادن اطلاعات خود به صورت خصوصی نباشیم. بنابراین همیشه سعی کنید اطلاعات شخصی خود را در یک فایل امن نگهداری کنید. علاوه بر این، وجود فضای دوم نیاز به گوشی دیگر را برای افراد به حداقل می رساند، زیرا این فضا می تواند تا حد زیادی جایگزین گوشی های دیگر شود.

سوالات متداول

دومین فضای مورد استفاده در گوشی های اندرویدی چیست؟

برخی از گوشی های اندرویدی دارای اسلات دوم هستند که در آن کاربران می توانند از دو فضای مجزا برای انجام فعالیت هایی مانند نصب برنامه ها، گالری ها و فایل های خود استفاده کنند.

آیا شکاف دوم به باتری گوشی آسیب می زند؟

خیر، زیرا وقتی از فضای دوم گوشی خود استفاده می کنید، این عملکرد فقط از رم یا رام گوشی شما استفاده می کند. زمانی که فضای دوم از رم و رام دستگاه به طور همزمان استفاده کند، باتری دستگاه شما آسیب می بیند.

دو سر چیست؟

Dual Apps یکی از ویژگی های مفید MIUI است، اما عملکرد آن متفاوت است. برای انجام این کار کافی است Dual Apps را در تنظیمات پیدا کرده و باز کنید و حالت دوگانه را فعال کنید، سپس می توانید از دو برنامه به طور همزمان در شیائومی استفاده کنید.

آیا تا به حال شده که بخواهید دو گوشی در یک گوشی داشته باشید و از فضای گوشی دوم استفاده کنید؟ حتما نام فضای دوم تلفن را شنیده اید، اما آیا می دانید فضای دوم گوشی چیست و چه گوشی هایی دارای فضای دوم هستند؟ در ادامه این مقاله با مجله 19 کالا همراه باشید تا فضای دوم گوشی های سامسونگ و برندهای دیگر از جمله گوشی های هواوی و غیره را بررسی کنیم.

آموزش تصویری نحوه فعال سازی فضای دوم گوشی

هزینه فضای تلفن دوم چقدر است؟

بسیاری از افراد تمایل دارند برنامه ها و وظایف شخصی خود را از موارد مربوط به کار جدا کنند و همانطور که گفتیم شما نیازی به گوشی دوم ندارید. Second Space که امروزه در بسیاری از گوشی‌ها یافت می‌شود، یک فضای جداگانه و دوم برای ذخیره همه چیز مانند فیلم‌ها، عکس‌های شخصی و برنامه‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد. در واقع با این حالت شما دو منو و لانچر متفاوت دارید که با آنها می توانید برنامه ها یا فایل های شخصی خود را جداگانه اجرا یا نگهداری کنید.

کدام گوشی ها فضای دوم دارند؟

در پاسخ به این سوال که کدام گوشی ها دارای فضای دوم هستند، باید گفت که اکثر برندهای مطرحی که در زیر به آنها اشاره می شود در چندین مدل خود از این قابلیت استفاده می کنند که در ادامه نحوه فعال سازی آن را به شما خواهیم گفت. .

گوشی شیائومی

گوشی هواوی

تلفن ریلمی

گوشی آیفون

گوشی سامسونگ

فضای دوم گوشی سامسونگ

سامسونگ حالت خصوصی AltZLife را برای اولین بار در گلکسی A71 و A51 معرفی کرد. عملکرد آن در ابتدا برای بسیاری از کاربران نامشخص بود و هیچ کس اطلاعات زیادی در مورد Second Space سامسونگ نداشت یا هیچ اطلاعی از آن نداشت. فضای دوم گوشی سامسونگ به هر شکلی هم موجود نبود. اگرچه اکنون همه با این ویژگی آشنا هستند و چقدر می تواند مفید باشد، اما چگونه می توانیم فضای دوم گوشی سامسونگ را فعال کنیم؟ در این مقاله قصد داریم همین موضوع را به شما آموزش دهیم تا بهتر متوجه شوید که فضای دوم گوشی سامسونگ چه نعمت بزرگی برای کاربران است.

نحوه ایجاد فضای دوم در گوشی سامسونگ

در آموزش ایجاد فضای دوم گوشی سامسونگ باید گفت که فضای دوم سامسونگ همانطور که اشاره کردیم با نام AltZLife معرفی شد که یک فضای خصوصی ثانویه در گوشی قابل دسترسی از طریق احراز هویت ایجاد می کند. . فرآیندی که البته با باز کردن قفل گوشی قابل دسترسی است. اشتباه نکنید، زیرا آنها دو چیز کاملاً متفاوت هستند. وقتی کسی می خواهد گوشی ما را ببیند، نه گفتن سخت است! حفظ رازداری در یک فرهنگ باز آسان نیست. سامسونگ اخیراً یک ویژگی حفظ حریم خصوصی را معرفی کرده است که به شما امکان می دهد با یک سوئیچ سریع و آسان خصوصی بمانید. فضای دوم گوشی سامسونگ اکنون محیطی امن را برای کاربران ایجاد کرده است.

جایزه ویژه: 8,799,000 تومان

سامسونگ گلکسی A24 دارای ظرفیت 128 رم و 8 گیگابایت است

جایزه ویژه: 5,199,000 تومان

گوشی شیائومی ردمی 12 سی با 128 گیگابایت رم

جایزه ویژه: 16,999,000 تومان

گوشی Samsung Galaxy S20 FE 4G دارای ظرفیت 256 رم و 8 گیگابایت است

جایزه ویژه: 4,799,000 تومان

گوشی شیائومی ردمی ۱۲ سی با ۱۲۸ رم و ۴ گیگابایت ظرفیت

جایزه ویژه: 9,199,000 تومان

گوشی شیائومی ردمی نوت 11 پرو 4G با ظرفیت رم 128 گیگابایتی

قیمت ویژه: 12,199,000 تومان

گوشی سامسونگ گلکسی A34 با 128 گیگابایت رم

چگونه فضای دوم گوشی سامسونگ را فعال کنیم

ساده ترین راه برای فعال کردن فضای دوم “تغییر سریع” است. با استفاده از Quick Switch می توانید به راحتی بین حالت اصلی و خصوصی جابجا شوید. با دوبار کلیک کردن روی دکمه کناری می‌توان به همه برنامه‌ها، تصاویر و پوشه‌های خصوصی دسترسی پیدا کرد یا از آن خارج شد. حتی می توانید بین دو حساب از یک برنامه جابجا شوید. عملکرد عالی Alt Z Life در گوشی سامسونگ امنیت فایل های خصوصی شما را تضمین می کند…

ویژگی های اپلیکیشن Samsung Second Space

دیگر ویژگی‌های جالب Second Space سامسونگ عبارتند از Smart Suggestions برای کمک به محافظت از حریم خصوصی شما بر اساس اعتبارنامه‌هایی که تنظیم می‌کنید، Content Suggestions از هوش مصنوعی برای شناسایی هوشمند و پیشنهاد تصاویری که می‌خواهید خصوصی نگه دارید و با شما به اشتراک بگذارد، استفاده می‌کند. به شما امکان می دهد فورا آنها را به یک گالری خصوصی منتقل کنید.

پوشه امن گوشی سامسونگ چیست؟

جایی که بدون شک حریم خصوصی شما امن است. پوشه امن با استفاده از پلتفرم امنیتی سامسونگ یک فضای خصوصی و رمزگذاری شده در گوشی هوشمند Samsung Galaxy شما ایجاد می کند. پوشه امن مکان مناسبی برای ذخیره تمام عکس ها، فیلم ها، فایل ها، برنامه ها و داده هایی است که می خواهید خصوصی نگه دارید. همچنین می توانید رمز عبور یا قفل بیومتریک اضافه کنید تا از داده های خود در برابر چشمان کنجکاو دوستان خود محافظت کنید.

فضای دوم گوشی هواوی

اگر گوشی شما هواوی است، احتمالا به این فکر می کنید که چگونه فضای دوم گوشی هواوی خود را فعال کنید؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که دومین برنامه فضایی گوشی هواوی PrivateSpace نام دارد که فضایی کاملا مستقل از MainSpace یا فضای اصلی گوشی و با استفاده از اثر انگشت یا رمز جداگانه قابل دسترسی است. برای جلوگیری از دسترسی های غیرمجاز، می توانید عکس های خصوصی و فایل های کاری محرمانه را از گوشی هواوی خود به PrivateSpace یا فضای دوم گوشی هواوی خود انتقال دهید. همچنین می توانید برنامه های پرداخت و بازی خود را به فضای دوم گوشی هواوی خود منتقل کنید تا از دسترس دیگران دور نگه داشته شوند.

فضای دوم گوشی هواوی را فعال کنید

برای ایجاد فضای دوم در گوشی هواوی ابتدا باید…

به Settings > Privacy > Private Space > Enable بروید

و سپس دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید.

همچنین می توانید با استفاده از روش زیر، دومین اسپیس هواوی را فعال کنید:

قفل صفحه قفل را با استفاده از اثر انگشت یا رمز عبور باز کنید.

سپس، وقتی در MainSpace هستید، به Settings > Privacy > PrivateSpace بروید و Connect را انتخاب کنید.

ناگفته نماند که اگر گوشی خود را ریستارت کنید، ابتدا باید رمز ورود به MainSpace و سپس PrivateSpace را وارد کنید.

فضای دوم را از گوشی هواوی مخفی یا مخفی کنید

حتی می توانید برای امنیت بیشتر، ورودی PrivateSpace را در تنظیمات فضای اصلی پنهان کنید. برای دسترسی به فضای دوم تنها با استفاده از اثر انگشت یا رمز عبور تعیین شده برای آن. دستورالعمل‌های زیر به شما کمک می‌کند فضای دوم هواوی را پنهان کنید: • برای مخفی کردن ورودی دوم، به Settings > Privacy > Private Space بروید و Hide Private Space را فعال کنید. • در صورت نیاز به مشاهده فضای خصوصی کافیست در فضای اصلی به Settings رفته سپس در قسمت Security وارد More settings شده و در نهایت بر روی Show all settings کلیک کنید.

رمز دوم هواوی اسپیس را بازنشانی کنید

هنگام ایجاد رمز عبور برای دومین اپلیکیشن فضایی هواوی، می‌توانید یک سوال امنیتی تنظیم کنید که در صورت فراموش کردن رمز عبور جدید به شما کمک می‌کند. برای این کار کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

در فضای دوم، به Settings > Privacy > Private Space بروید سپس روی Password Protection ضربه بزنید.

دستورالعمل های روی صفحه را برای تکمیل و تأیید فرآیند دنبال کنید، سپس سؤال امنیتی خود را انتخاب کرده و به آن پاسخ دهید، سپس روی Finish ضربه بزنید.

حال اگر رمز عبور خود را فراموش کردید، می توانید با پاسخ دادن به سوال امنیتی رمز عبور خود را بازنشانی کنید.

انتقال فایل ها از فضای اول به فضای دوم گوشی هواوی (بین MainSpace و PrivateSpace)

برای انتقال فایل ها از فضای دوم هواوی به فضای اصلی ابتدا به قسمت Privacy در قسمت تنظیمات و سپس به PrivateSpace بروید تا گزینه های انتقال را مشاهده کنید. سپس فایل‌هایی را که می‌خواهید انتقال دهید (مانند مخاطبین، عکس‌ها، ویدیوها و فایل‌های صوتی) انتخاب کنید و روی Move ضربه بزنید. انتقال عکس ها از فضای اول به فضای دوم یکسان است و برای مشاهده عکس ها و فیلم ها در فضای مورد نظر کافیست مسیر زیر را دنبال کنید: Gallery > Albums > SharedImages یا Gallery > Albums > SharedVideos.

انتقال داده‌ها در PrivateSpace هواوی به گوشی جدید

همچنین می‌توانید داده‌هایی مانند مخاطبین، عکس‌ها و فایل‌ها را از گوشی دوم هواوی خود به گوشی جدید خود انتقال دهید.

در تلفن جدید خود، فضای دوم را ایجاد کرده و وارد کنید. سپس به Settings > Privacy > PrivateSpace > Space Clone رفته و This is the new phone را انتخاب کنید.

اکنون باید به فضای خصوصی خود در تلفن قدیمی خود دسترسی داشته باشید، سپس به Settings > Privacy > Private Space > Space Clone بروید و This is the old phone را انتخاب کنید.

دستورالعمل های روی صفحه شما را راهنمایی می کند تا کد QR را اسکن کنید یا دستگاه قدیمی را به صورت دستی به دستگاه جدید متصل کنید.

در نهایت، در تلفن قدیمی خود، Transfer Data را انتخاب کنید تا فرآیند تکمیل شود. ناگفته نماند، می‌توانید در طول فرآیند انتقال داده را لغو کرده و پس از اتصال مجدد دستگاه قدیمی خود به دستگاه جدید، آن را از سر بگیرید.

حذف فضای دوم هواوی PrivateSpace

توجه: اگر PrivateSpace را حذف کنید، همه برنامه ها و داده های ذخیره شده در Huawei Second Space حذف می شوند و قابل بازیابی نیستند. بنابراین هنگام حذف حساب PrivateSpace خود مراقب باشید. با روش زیر می توانید فضای دوم را از هواوی حذف کنید:

در قسمت اصلی، به تنظیمات و سپس به بخش محرمانه بروید.

گزینه Private Space را انتخاب کنید.

در نهایت با کلیک بر روی Delete PrivateSpace فضای دوم گوشی شما پاک می شود.

فضای دوم آیفون

تا به امروز، آیفون هنوز این ویژگی را به کاربران خود ارائه نکرده است. اما کاربران این برند نیز به لطف اپلیکیشن های شخص ثالث می توانند از این امکان بر روی گوشی خود بهره مند شوند. همچنین می توانید چندین فضای فیزیکی را در برنامه Home ایجاد کنید. باید گفت که امکان ایجاد فضای دوم در سامسونگ، وان پلاس، آنر، ال جی و … وجود دارد. با برنامه Parallel Space که می توانید آن را از Google Play نصب کنید. این اپلیکیشن امکان ایجاد دو حساب کاربری برای گوشی هوشمند را نیز دارد. به عنوان مثال، زمانی که افراد نیاز به ایجاد دو اکانت واتس اپ در گوشی خود دارند، با دانلود این برنامه می توانند با دو حساب جداگانه شروع به چت کنند. ناگفته نماند که Parallel Space دومین اپلیکیشن فضایی محبوب در گوشی است که توسط بسیاری از کاربران استفاده می شود.

فضای دوم گوشی Realme

ریلمی در سال های اخیر سعی کرده نرم افزار گوشی های خود را ارتقا دهد. گوشی Realme نیز فضایی به نام System Cloner را ارائه می کند تا تجربه فضای دوم یا فضای ثانویه را در اختیار کاربران خود قرار دهد و کاربری آن تفاوت چندانی با فضای دوم برندهای اندرویدی دیگر ندارد.

کدام گوشی های شیائومی دارای فضای دوم هستند؟

فضای دوم با نام second space function را همگی می شناسیم که اولین بار در گوشی شیائومی ارائه شد و در واقع این برند چینی پیشگام این کارکرد بسیار کاربردی است و به همین دلیل فضای دوم شیائومی را به تفصیل آموزش داده ایم. در مقاله ای جداگانه استفاده از آن را به شدت توصیه می کنیم.

در این مقاله سعی کردیم به این سوال که کدام گوشی ها دارای فضای دوم هستند پاسخ کاملی بدهیم. نظر شما در مورد فضای دوم در گوشی های مختلف چیست؟ آیا تجربه داشتن دو فضا در یک گوشی در برندهای مختلف را داشته اید؟ تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

کدام گوشی ها از قابلیت فضای دوم پشتیبانی می کنند؟

✔️ تقریبا تمامی برندهای مطرح این ویژگی را دارند که می توان به صفحه نمایش دوم گوشی های شیائومی، هواوی، ریلمی، آیفون و سامسونگ اشاره کرد. البته این ویژگی ممکن است تحت عناوین مختلف در هر یک از این برندها مشهود باشد.

چگونه فضای دوم را در گوشی سامسونگ فعال کنیم؟ آیا این فضا برای همه مدل ها موجود است؟

✔️ فضای دوم سامسونگ در واقع به عنوان ویژگی AltZLife معرفی شده است که یک فضای خصوصی ثانویه در گوشی ایجاد می کند که از طریق مراحل احراز هویت قابل دسترسی است و با فضای مورد نیاز برای باز کردن قفل گوشی متفاوت است. فضای دوم سامسونگ تاکنون برای دو گوشی گلکسی A71 و گلکسی A51 معرفی شده است.

آیا گوشی هواوی فضای دوم دارد؟

✔️ دومین برنامه فضایی در گوشی هواوی PrivateSpace نام دارد که فضایی کاملا مستقل از MainSpace گوشی است که با استفاده از شناسه اثر انگشت یا رمز عبور جداگانه قابل دسترسی است. برای جلوگیری از دسترسی های غیرمجاز می توانید عکس های خصوصی و فایل های کاری محرمانه را به فضای دوم گوشی هواوی انتقال دهید. همچنین می‌توانید برنامه‌های پرداخت و بازی خود را به PrivateSpace منتقل کنید تا از دسترس فرزندتان دور نگه دارید.

آیا آیفون فضای دوم دارد؟

✔️ خیر، این قابلیت هنوز به صورت پیش فرض برای گوشی های آیفون موجود نیست. البته می توانید با استفاده از نرم افزارها و لوازم جانبی مختلف این قابلیت را به دستگاه خود اضافه کنید.

فضای دوم در MIUI یک بخش کاملا خصوصی از دستگاه شما است و مانند استفاده از دو فضا در یک دستگاه است.

اگر می خواهید دو گوشی برای انجام کارهای شخصی و حرفه ای خود داشته باشید، تهیه یک گوشی دوم و یک سیم کارت ایده خوبی است، اما به راحتی نمی توان کار شخصی و حرفه ای را از هم جدا کرد و در نهایت باید این دو را حمل کرد. تلفن ها با تو. هروقت.

شیائومی راه حلی برای این مشکل ارائه کرده و به همین دلیل در آپدیت اخیر سیستم عامل اندروید اصلاح شده خود موسوم به MIUI، قابلیت Second Space را معرفی کرده است تا با کمک آن بتوانید دو محیط کاملا مجزا را در یک محیط داشته باشید. تلفن. تمام شده، اپلیکیشن های نصب شده، فایل ها، گالری، تم ها و هر چیز دیگری در این محیط از هم جدا شده اند و می توانید به راحتی بین آنها جابجا شوید.

در واقع از نظر نرم افزاری دو گوشی متفاوت خواهید داشت:

در هر یک از این محیط ها (Space) می توانید اکانت های گوگل، واتس اپ، تلگرام و … داشته باشید. از سیستم خارج شوید و رمزهای عبور مختلفی برای باز کردن قفل آن تنظیم کنید. برای استفاده از Second Space در گوشی شیائومی، مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله 1: به تنظیمات بروید، سپس “Second Space” را باز کنید و روی Enable Second Space ضربه بزنید تا فعال شود (ممکن است مدتی طول بکشد تا فعال شود)

مرحله دوم: در مرحله بعد می توانید برای فاصله اول و دوم پسورد انتخاب کنید (لازم نیست رمز یکسان باشد)

مرحله سوم: در پایان دو فضای شما آماده است و می توانید با مراجعه به تنظیمات بین دو فضای مختلف خود جابجا شوید.

آیا تا به حال شده که بخواهید دو گوشی در یک گوشی داشته باشید و از فضای گوشی دوم استفاده کنید؟ احتمالاً نام فضای دوم تلفن را شنیده اید، اما آیا می دانید فضای دوم تلفن چیست و چه گوشی هایی دارای فضای دوم هستند؟ در ادامه این مقاله با مجله ۱۹ کالا همراه باشید تا فضای دوم گوشی های سامسونگ و برندهای دیگر از جمله گوشی های هواوی و غیره را بررسی کنیم.

آموزش تصویری فعال سازی فضای دوم گوشی

فضای دوم گوشی چیست؟

بسیاری از افراد تمایل دارند برنامه ها و وظایف شخصی خود را از موارد مربوط به کار جدا کنند و همانطور که گفتیم نیازی به گوشی دوم ندارید. Second Space که امروزه در بسیاری از تلفن‌ها یافت می‌شود، به شما یک فضای جداگانه و ثانویه می‌دهد تا همه چیز مانند ویدیوها، عکس‌های شخصی و برنامه‌هایتان را ذخیره کنید. در واقع با این حالت شما دو منو و لانچر متفاوت دارید که می توانید برنامه ها یا فایل های شخصی خود را به طور جداگانه اجرا یا نگهداری کنید.

کدام گوشی ها فضای دوم دارند؟

در پاسخ به این سوال که کدام گوشی ها دارای فضای دوم هستند، باید گفت که اکثر برندهای معروفی که در ادامه به آنها اشاره کرده ایم در چندین مدل خود از این قابلیت استفاده می کنند و نحوه فعال سازی آن را دیرتر به شما خواهیم گفت. .

گوشی شیائومی

گوشی هواوی

تلفن ریلمی

گوشی آیفون

گوشی سامسونگ

فضای دوم گوشی سامسونگ

گوشی سامسونگ حالت خصوصی AltZLife را برای اولین بار در گلکسی A71 و A51 معرفی کرد. نحوه عملکرد آن در ابتدا برای بسیاری از کاربران مشخص نبود و هیچ کس اطلاعات زیادی در مورد فضای دوم گوشی سامسونگ یا آشنایی با آن نداشت. فضای دوم گوشی سامسونگ به هر شکلی در دسترس نبود. اگرچه اکنون همه با این ویژگی آشنا هستند و می دانند که چقدر می تواند مفید باشد، اما چگونه می توانیم فضای دوم گوشی سامسونگ را فعال کنیم؟ در این مقاله قصد داریم همین موضوع را به شما آموزش دهیم تا بهتر متوجه شوید که فضای دوم گوشی سامسونگ نعمت بزرگی برای کاربران است.

نحوه ایجاد فضای دوم گوشی سامسونگ

در آموزش ایجاد فضای دوم گوشی سامسونگ باید گفت که فضای دوم سامسونگ همانطور که اشاره کردیم با نام AltZLife معرفی شده است که یک فضای خصوصی ثانویه در گوشی قابل دسترسی از طریق ‘احراز هویت ایجاد می کند. فرآیندی که البته با باز کردن قفل گوشی قابل دسترسی است. اشتباه نکنید، زیرا آنها دو چیز کاملاً متفاوت هستند. وقتی کسی می خواهد گوشی ما را ببیند، نه گفتن سخت است! حفظ رازداری در یک فرهنگ باز آسان نیست. اخیراً سامسونگ یک ویژگی حفظ حریم خصوصی را معرفی کرده است که به شما امکان می دهد با یک سوئیچ سریع و آسان به حالت خصوصی بروید. فضای دوم گوشی سامسونگ اکنون محیطی امن را برای کاربران ایجاد کرده است.

جایزه ویژه: 4,999,000 تومان

Xiaomi Poco M5 دارای ظرفیت 128 رم و 4 گیگابایت است

جایزه ویژه: 12,699,000 تومان

سامسونگ گلکسی A34 دارای ظرفیت 256 رم و 8 گیگابایت است

جایزه ویژه: 9,199,000 تومان

گوشی شیائومی ردمی نوت 11 پرو 4G با ظرفیت رم 128 گیگابایتی

قیمت ویژه: 16,799,000 تومان

گوشی شیائومی پوکو اف 5 دارای ظرفیت 256 رم و 12 گیگابایت است

جایزه ویژه: 7,759,000 تومان

گوشی 4G شیائومی ردمی نوت 11 با ظرفیت 128 گیگابایت و 6 گیگابایت رم

قیمت ویژه: 14,899,000 تومان

شیائومی ردمی نوت 12 پرو پلاس دارای ظرفیت 256 رم و 8 گیگابایت است

چگونه فضای دوم گوشی سامسونگ را فعال کنیم

ساده ترین راه برای فعال کردن فضای دوم “تغییر سریع” است. با استفاده از Quick Switch می توانید به راحتی بین حالت اصلی و خصوصی جابجا شوید. با دوبار کلیک کردن روی دکمه کناری می‌توان به همه برنامه‌ها، تصاویر و پوشه‌های خصوصی دسترسی پیدا کرد یا از آن خارج شد. حتی می توانید بین دو حساب از یک برنامه جابجا شوید. عملکرد عالی Alt Z Life در گوشی سامسونگ امنیت فایل های خصوصی شما را تضمین می کند…

ویژگی های اپلیکیشن Samsung Second Space

دیگر ویژگی‌های جالب Second Space سامسونگ شامل پیشنهادات هوشمند برای کمک به محافظت از حریم خصوصی شما بر اساس اعتبارنامه‌هایی است که تنظیم می‌کنید. Content Suggestions از هوش مصنوعی برای شناسایی هوشمندانه و پیشنهاد تصاویری که می‌خواهید خصوصی نگه دارید و در اختیار شما قرار دهد، استفاده می‌کند. به شما امکان می دهد فورا آنها را انتقال دهید. در یک گالری خصوصی

پوشه امن گوشی سامسونگ چیست؟

جایی که بدون شک حریم خصوصی شما امن است. پوشه امن با استفاده از پلتفرم امنیتی سامسونگ یک فضای خصوصی و رمزگذاری شده در گوشی هوشمند Samsung Galaxy شما ایجاد می کند. پوشه امن مکان مناسبی برای ذخیره تمام عکس ها، فیلم ها، فایل ها، برنامه ها و داده هایی است که می خواهید خصوصی نگه دارید. همچنین می توانید رمز عبور یا قفل بیومتریک اضافه کنید تا از داده های خود در برابر چشمان کنجکاو دوستان خود محافظت کنید.

فضای دوم گوشی هواوی

اگر گوشی شما هواوی است، احتمالا به این فکر می کنید که چگونه فضای دوم گوشی هواوی خود را فعال کنید؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که دومین برنامه فضایی گوشی هواوی PrivateSpace نام دارد که فضایی کاملا مستقل از MainSpace یا فضای اصلی گوشی و با استفاده از اثر انگشت یا رمز جداگانه قابل دسترسی است. برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز، می‌توانید عکس‌های خصوصی و فایل‌های تجاری محرمانه را از تلفن هواوی خود به فضای خصوصی یا فضای دوم گوشی هواوی خود منتقل کنید. همچنین می توانید برنامه های پرداخت و بازی خود را به فضای دوم گوشی هواوی خود منتقل کنید تا از دسترس دیگران دور نگه داشته شوند.

دومین فضای گوشی هواوی را فعال کنید

برای ایجاد فضای دوم در گوشی هواوی ابتدا باید…

به Settings > Privacy > Private Space > Enable بروید

و سپس دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید.

همچنین می توانید با استفاده از روش زیر، دومین اسپیس هواوی را فعال کنید:

قفل صفحه قفل را با استفاده از اثر انگشت یا رمز عبور تعیین شده برای فضا باز کنید.

سپس، وقتی در MainSpace هستید، به Settings > Privacy > PrivateSpace بروید و Sign In را انتخاب کنید.

ناگفته نماند که اگر گوشی خود را ریستارت کنید، ابتدا برای دسترسی به MainSpace و سپس PrivateSpace باید رمز عبور را وارد کنید.

فضای دوم را از گوشی هواوی مخفی یا مخفی کنید

حتی می توانید برای امنیت بیشتر، ورودی PrivateSpace را در تنظیمات فضای اصلی پنهان کنید. برای دسترسی به فضای دوم تنها با استفاده از اثر انگشت یا رمز عبور تعیین شده برای آن. دستورالعمل های زیر به شما کمک می کند تا فضای دوم هواوی را مخفی کنید: • برای مخفی کردن دومین فضای ورودی، به Settings > Privacy > PrivateSpace بروید و گزینه Hide Private Space را فعال کنید. • اگر نیاز به نمایش PrivateSpace دارید، کافیست در فضای اصلی به Settings رفته، سپس در قسمت Security وارد More settings شده و در نهایت روی Show all settings کلیک کنید.

گذرواژه دوم فضایی هواوی را بازنشانی کنید

هنگام ایجاد رمز عبور برای دومین اپلیکیشن فضایی هواوی، می‌توانید یک سؤال امنیتی تنظیم کنید، که در صورت فراموش کردن رمز عبور به شما کمک می‌کند رمز عبور جدیدی تنظیم کنید. برای انجام این کار، به سادگی مراحل زیر را دنبال کنید:

در فضای دوم، به Settings > Privacy > Private Space بروید سپس روی Password Protection ضربه بزنید.

دستورالعمل های روی صفحه را برای تکمیل و تأیید فرآیند دنبال کنید، سپس سؤال امنیتی خود را انتخاب کرده و به آن پاسخ دهید، سپس روی «پایان» ضربه بزنید.

حال اگر رمز عبور خود را فراموش کردید، می توانید با پاسخ دادن به سوال امنیتی رمز عبور خود را بازنشانی کنید.

انتقال فایل ها از فضای اول به فضای دوم گوشی هواوی (بین MainSpace و PrivateSpace)

برای انتقال فایل از هواوی اسپیس دوم به اسپیس اصلی ابتدا به قسمت Privacy از قسمت تنظیمات و سپس به PrivateSpace بروید تا گزینه های انتقال را ببینید. سپس فایل هایی را که می خواهید انتقال دهید (مانند مخاطبین، عکس ها، فیلم ها و فایل های صوتی) انتخاب کنید و روی گزینه Move ضربه بزنید. انتقال عکس ها از فضای اول به فضای دوم یکسان است و برای مشاهده عکس ها و فیلم ها در فضای مورد نظر کافیست مسیر زیر را دنبال کنید: Gallery > Albums > SharedImages یا Gallery > Albums > SharedVideos

انتقال داده‌ها در PrivateSpace هواوی به گوشی جدید

همچنین می توانید داده هایی مانند مخاطبین، عکس ها و فایل ها را از گوشی دوم هواوی به گوشی جدید خود انتقال دهید.

در تلفن جدید خود، فضای دوم را ایجاد کرده و وارد کنید. سپس به Settings > Privacy > PrivateSpace > Space Clone رفته و This is the new phone را انتخاب کنید.

اکنون باید در تلفن قدیمی خود به Private Space بروید، سپس به Settings > Privacy > Private Space > Space Clone بروید و This is the old phone را انتخاب کنید.

دستورالعمل های روی صفحه شما را راهنمایی می کند تا کد QR را اسکن کنید یا دستگاه قدیمی را به صورت دستی به دستگاه جدید متصل کنید.

در نهایت، در تلفن قدیمی خود، Transfer Data را انتخاب کنید تا فرآیند تکمیل شود. ناگفته نماند، می‌توانید در طول فرآیند انتقال داده را لغو کنید و پس از اتصال مجدد دستگاه قدیمی خود به دستگاه جدید، آن را از سر بگیرید.

حذف فضای دوم هواوی PrivateSpace

توجه: اگر PrivateSpace را حذف کنید، همه برنامه ها و داده های ذخیره شده در فضای دوم هواوی حذف می شوند و قابل بازیابی نیستند. بنابراین هنگام حذف حساب PrivateSpace مراقب باشید. با روش زیر می توانید فضای دوم را از هواوی حذف کنید:

در قسمت اصلی، به تنظیمات و سپس به بخش محرمانه بروید.

گزینه Private Space را انتخاب کنید.

در نهایت با کلیک بر روی Delete PrivateSpace فضای دوم گوشی شما پاک می شود.

فضای دوم آیفون

تا به امروز، گوشی آیفون هنوز این ویژگی را به کاربران خود ارائه نکرده است. اما کاربران این برند نیز می توانند با استفاده از اپلیکیشن های شخص ثالث از این امکان بر روی گوشی خود بهره مند شوند. همچنین می توانید چندین فضای فیزیکی را در Home App ایجاد کنید. باید گفت که امکان ایجاد فضای دوم در سامسونگ، وان پلاس، آنر، ال جی و … نیز وجود دارد. با برنامه Parallel Space، که می توانید آن را از Google Play نصب کنید. این اپلیکیشن کاربردی امکان ایجاد دو حساب کاربری برای گوشی هوشمند را نیز دارد. به عنوان مثال، زمانی که افراد نیاز به ایجاد دو اکانت واتس اپ در گوشی خود دارند، با دانلود این برنامه می توانند با دو حساب جداگانه شروع به چت کنند. ناگفته نماند که Parallel Space دومین برنامه فضایی محبوب تلفن است که توسط بسیاری از کاربران استفاده می شود.

فضای دوم گوشی Realme

ریلمی در سال های اخیر سعی کرده نرم افزار گوشی های خود را ارتقا دهد. گوشی Realme نیز فضایی به نام System Cloner را ارائه می کند تا تجربه فضای دوم یا فضای ثانویه را در اختیار کاربران خود قرار دهد و کاربری آن تفاوت چندانی با فضای دوم برندهای اندرویدی دیگر ندارد.

کدام گوشی های شیائومی دارای فضای دوم هستند؟

فضای دوم با نام second space function را همگی می شناسیم که برای اولین بار در گوشی شیائومی ارائه شد و در واقع این برند چینی پیشگام این عملکرد بسیار کاربردی است و به همین دلیل فضای دوم شیائومی را به صورت جداگانه در مطلبی جداگانه آموزش داده ایم. مقاله ای که استفاده از آن را به شدت توصیه می کنیم.

در این مقاله سعی کردیم به این سوال که کدام گوشی ها دارای فضای دوم هستند پاسخ کاملی بدهیم. نظر شما در مورد فضای دوم در گوشی های مختلف چیست؟ آیا تجربه داشتن دو فضا در یک گوشی در برندهای مختلف را داشته اید؟ تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

کدام گوشی ها از قابلیت فضای دوم پشتیبانی می کنند؟

✔️ تقریبا تمامی برندهای مطرح این ویژگی را دارند که می توان به صفحه نمایش دوم گوشی های شیائومی، هواوی، ریلمی، آیفون و سامسونگ اشاره کرد. البته این ویژگی ممکن است تحت عناوین مختلف در هر یک از این برندها مشهود باشد.

چگونه فضای دوم را در گوشی سامسونگ فعال کنیم؟ آیا این فضا برای همه مدل ها موجود است؟

✔️ فضای دوم در سامسونگ در واقع به عنوان قابلیت AltZLife معرفی شده است که یک فضای خصوصی ثانویه در گوشی ایجاد می کند و از طریق مراحل احراز هویت قابل دسترسی است و با فضای مورد نیاز برای باز کردن قفل گوشی متفاوت است. فضای دوم سامسونگ تاکنون برای دو گوشی گلکسی A71 و گلکسی A51 معرفی شده است.

آیا گوشی هواوی فضای دوم دارد؟

✔️ دومین برنامه فضایی در گوشی هواوی PrivateSpace نام دارد که فضایی کاملا مستقل از MainSpace گوشی است که با استفاده از شناسه اثر انگشت یا رمز عبور جداگانه قابل دسترسی است. برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز، می توانید عکس های خصوصی و فایل های تجاری محرمانه را به فضای دوم گوشی هواوی منتقل کنید. همچنین می‌توانید برنامه‌های پرداخت و بازی خود را به PrivateSpace منتقل کنید تا از دسترس فرزندتان دور نگه دارید.

آیا آیفون فضای دوم دارد؟

✔️ خیر، این قابلیت هنوز به صورت پیش فرض برای گوشی های آیفون وجود ندارد. البته با استفاده از نرم افزارها و لوازم جانبی مختلف می توانید این قابلیت را به دستگاه خود اضافه کنید.

فضای دوم گوشی های هوشمند چیست؟ و کدام گوشی ها دارای فضای دوم هستند؟ گوشی های اندرویدی مانند سامسونگ، شیائومی، هواوی، وان پلاس، ریلمی و غیره. فضای جداگانه ای را فراهم کنید که می تواند برای ذخیره داده ها استفاده شود. این فضا با حافظه اصلی گوشی متفاوت است و با رمز محافظت می شود. به این فضای دوم، فضای دوم نیز می گویند.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

این ویژگی با در نظر گرفتن نیاز ذاتی کاربران گوشی های هوشمند به حفظ حریم خصوصی هنگام ذخیره و دسترسی به محتوای شخصی طراحی شده است. نحوه فعال سازی فضای دوم برای انواع گوشی ها متفاوت است بنابراین با توجه به نوع گوشی خود باید اقدامات لازم را برای فعال سازی آن انجام دهید. در ادامه این مقاله نحوه استفاده از این فضا را به ساده ترین شکل برای شما توضیح خواهم داد.

فضای دوم در گوشی هواوی

فضای دوم گوشی هواوی به عنوان یک فضای خصوصی مجزا طراحی شده است که قابلیت رمزگذاری را دارد. بنابراین می توانید اطلاعات خصوصی یا اطلاعات کاربری خود را در این حافظه قرار دهید. همچنین زمانی که می خواهید بازی های خود را از دید فرزندانتان مخفی کنید، می توانید آن ها را در فضای دوم بارگذاری کنید.

Second Space به طور پیش فرض برای گوشی های هواوی فعال نیست، بنابراین برای فعال کردن آن باید مراحل زیر را دنبال کنید:

به تنظیمات EMUI بروید.

Privacy را وارد کنید.

روی گزینه های فضای خصوصی ضربه بزنید.

Enable را انتخاب کنید.

نوع دوم قفل فضایی را از قفل اثر انگشت یا رمز عبور انتخاب کنید. (وقتی وارد این قسمت شدید رمز موبایل خود را وارد کنید.)

از تنظیمات خارج شده و مراحل 1-3 را دوباره دنبال کنید.

در صفحه باز شده گزینه Login را انتخاب کنید.

نکته: توجه داشته باشید که رمزی که در این قسمت انتخاب می کنید باید با رمز قفل گوشی شما متفاوت باشد. همچنین، اگر از انگشت شست خود برای باز کردن قفل گوشی خود استفاده می کنید، از انگشت اشاره خود برای فاصله دوم استفاده کنید.

ممکن است این مقاله را نیز دوست داشته باشید: پرفروش ترین گوشی های شیائومی

نحوه انتقال فایل ها از فضای اول به فضای دوم و بالعکس

امکان مشاهده فایل ها در فضای دوم از فضای اول وجود ندارد، اما امکان جابجایی تصاویر، فیلم ها و صداها بین دو فضا وجود دارد. برای این کار به Settings > Privacy > Private Space بروید.

اگر می خواهید فایل ها را از فضای دوم به فضای دوم منتقل کنید، روی گزینه Main space to private کلیک کنید و اگر می خواهید اطلاعات را از فضای دوم به حافظه اصلی منتقل کنید، گزینه Private space to main space را انتخاب کنید. سپس می توانید فایل های مورد نظر خود را انتقال دهید. گزینه Move را انتخاب کرده و ضربه بزنید.

مخفی کردن فضای دوم گوشی (فضای خصوصی)

امکان مخفی کردن فضای دوم به طور کلی برای افزایش امنیت اطلاعات ذخیره شده در آنجا وجود دارد. برای این کار کافیست به Settings > Privacy > Private Space در Private Space رفته و گزینه Hide Private Space را فعال کنید.

و برای نمایش مجدد فضای دوم در MainSpace به Settings > Security > More settings رفته سپس به Show all settings رفته و گزینه OK را انتخاب کنید.

نحوه حذف فضای دوم

در صورت نیاز به حذف فضای دوم، توجه داشته باشید که با حذف این فاصله، اطلاعات ذخیره شده در آنجا نیز حذف می شود. اگر به این اطلاعات نیاز دارید، آن را به فضای اصلی گوشی خود منتقل کنید و سپس سعی کنید فضای دوم را حذف کنید، زیرا پس از حذف این فضا امکان بازیابی اطلاعات موجود در آن وجود ندارد. پس باید مراقب بود.

برای این کار در MainSpace به Settings > Privacy > Private Space رفته و سپس به > Delete Private Space یا در Private Space به Settings > Privacy > Private Space رفته و Delete را انتخاب کنید. اگر در این زمان از شما رمز عبور خواسته شد؛ باید رمز قفل گوشی خود را وارد کنید.

فضای دوم گوشی سامسونگ

سامسونگ قابلیت فضای دوم جالبی به نام AltZLife طراحی کرده است که سطح حریم خصوصی گوشی های هوشمند را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. یکی از ساده ترین راه ها برای جابجایی بین فضای اصلی و دوم در بین گوشی ها متعلق به گوشی های سامسونگ است که با دو بار فشردن دکمه پاور می توان به سرعت و به راحتی بین حالت عادی و فضای دوم جابه جا شد.

ممکن است این مقاله را نیز دوست داشته باشید: انواع گوشی ها را به تلویزیون وصل کنید

ویژگی های دومین اسپیس سامسونگ

AltZLife یا دومین فضای سامسونگ دو ویژگی منحصر به فرد دارد. تغییر سریع همانطور که گفته شد امکان حرکت سریع بین فضای خصوصی و فضای اصلی است. به این ترتیب وقتی کاربر دکمه پاور را دو بار کلیک می کند، احراز هویت لازم است و برای دسترسی به آن فضا باید رمز عبور را وارد کنید، اما در هنگام تغییر حالت خصوصی به حالت عادی نیازی به احراز هویت نیست.

پس از وارد کردن رمز به راحتی می توانید وارد فضای دوم شوید. نکته بسیار جالب در مورد فضای دوم گوشی سامسونگ این است که اگر در فضای اصلی هستید و دکمه پاور را دوبار فشار می دهید; شما مستقیماً به فضای دوم منتقل خواهید شد. این قابلیت برای تمامی نرم افزارهای نصب شده در هر دو فضا کاربرد دارد. دومین ویژگی فضای محتوای دوم «پیشنهادات محتوا» است. این ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی است که به طور خودکار به کاربران پیشنهاد می کند تصاویر خصوصی را به یک پوشه امن منتقل کنند.

برای دریافت این پیشنهادات، کاربران باید چهره ها یا نوع تصاویر خاصی را که خصوصی می دانند علامت گذاری کرده و در گالری خصوصی پوشه امن قرار دهند. پس از تکمیل تنظیمات اولیه، موتور هوش مصنوعی شروع به کار می کند و تصاویر مشابه را در سراسر گالری شناسایی می کند و به طور خودکار انتقال به فضای دوم را پیشنهاد می کند.

فضای دوم را در سامسونگ مخفی کنید

برای مخفی کردن نماد پوشه امن که با فعال کردن فضای دوم ظاهر می شود، می توانید گزینه Secure Folder را در پنل کشویی بالا غیرفعال کنید. در این حالت حتی اگر آیکون مورد نظر مخفی باشد، سوئیچ سریع با دو بار فشار دادن دکمه پاور به کار خود ادامه می دهد. مزیت غیرفعال کردن Secure Folder این است که اگر کاربر از Quick Switch برای خروج از برنامه استفاده کند، برنامه های استفاده شده در Secure Folder در منوی Recents قابل مشاهده نخواهند بود.

فضای دوم در گوشی های شیائومی

فضای دوم شبیه به گوشی دوم یا فضایی کاملا جدا از حافظه اصلی گوشی است. کاربران در این محیط می توانند از آدرس ایمیل یکسان و شماره های مختلف برای نصب برنامه هایی که نیاز به آدرس ایمیل یا شماره تلفن دارند استفاده کنند. مثل اینکه دو نسخه از یک برنامه را روی گوشی خود نصب می کنند. این ویژگی برای برنامه هایی مانند اکانت های گوگل، شیائومی یا واتس اپ که اجازه ایجاد دو اکانت در یک برنامه را نمی دهند مناسب است.

فضای دوم تلفن همراه برای جداسازی اطلاعات کسب و کار و اطلاعات شخصی در گوشی هوشمند بسیار مفید است. بنابراین می توانید از یک فضا برای اطلاعات شخصی مانند عکس ها، فیلم ها، پیام ها، برنامه های نصب شده و … با موضوعی متفاوت استفاده کنید و از فضایی دیگر برای اطلاعات حرفه ای استفاده کنید که به راحتی بین هر دو فضا جابجا می شود. با این قابلیت شما عملا دو گوشی دارید.

نکته جالب دیگر در مورد این ویژگی امکان پشتیبانی از داده است. به این ترتیب می توانید از اطلاعات مهم از طریق Second Space مانند سرویس پشتیبانی ابری شیائومی استفاده کنید. همچنین می توانید اطلاعات خود را در پلتفرم های ابری شخصی مانند OneDrive و… در فضای دوم آپلود کنید.

نحوه فعال سازی و راه اندازی فضای دوم در گوشی های هوشمند شیائومی

به تنظیمات گوشی شیائومی خود بروید.

به پایین اسکرول کنید و روی گزینه “Second Space” ضربه بزنید.

روی دکمه “Enable Second Space” ضربه بزنید و آن را فعال کنید.

توضیحات را بخوانید سپس روی “ادامه” کلیک کنید.

پس از مشاهده “Created Successfully”، روی “Continue” در پایین صفحه ضربه بزنید.

در صفحه بعد نحوه دسترسی به فضای دوم را انتخاب کنید، از دو طریق قابل دسترسی است: استفاده از رمز عبور استفاده از رمز عبور یا استفاده از میانبر استفاده از میانبر.

و سپس روی “ادامه” ضربه بزنید تا فرآیند فعال سازی کامل شود.

برای انتقال فایل ها به Second Space کافیست وارد تنظیمات شده و گزینه Second Space و سپس Move Data را انتخاب کنید. (در صورت درخواست رمز عبور، رمز اصلی اکانت را وارد کرده و در نهایت فایل های مورد نظر را انتخاب کرده و به فضای دوم منتقل کنید.)

نحوه حذف Second Space در گوشی شیائومی

اگر به اطلاعات داخلی فضای دوم نیاز دارید، باید قبل از حذف اطلاعات خود را به فضای اصلی منتقل کنید و سپس اقدام به حذف آن فضا کنید. برای انتقال اطلاعات، باید Settings را در Second Space باز کنید و روی Second Space کلیک کنید. سپس روی “Move Data” ضربه بزنید؛ اگر اولین فضای شما دارای رمز عبور است، ابتدا باید آن را وارد کنید تا بتوانید فایل ها را انتقال دهید. می توانید اطلاعات را از طریق گزینه های Import and Export وارد یا صادر کنید.

ناگفته نماند که امکان انتقال فایل های نصب شده از فضای دوم به فضای اول وجود ندارد. در صورت نیاز به انتقال، باید برنامه مورد نظر را در فضای اول مجدداً نصب کنید و برای حذف فضای دوم مراحل زیر را دنبال کنید:

برنامه “Security” را باز کنید و روی گزینه Second Space ضربه بزنید.

به پایین صفحه بروید و “Remove second space” را انتخاب کنید.

روی Continue کلیک کنید و با وارد کردن رمز عبور، اثر انگشت، پین یا الگوی آن را تأیید کنید.

گزینه انتقال به فضای اول را انتخاب کنید و روی “ادامه” ضربه بزنید تا فضای دوم حذف شود تا فرآیند حذف کامل شود.

آخرین کلمه

اگر از کاربران آیفون هستید، شاید این سوال به ذهنتان خطور کند: گوشی های آیفون فضای دوم هم دارند؟ باید بگویم متاسفانه چنین برنامه ای به صورت پیش فرض برای گوشی های موبایل آیفون طراحی نشده است، اما یکی از بهترین برنامه های شبیه سازی که می تواند جایگزین فضای دوم شود، نرم افزار “DO Multiple Accounts” است. این برنامه به شما اجازه می دهد تا بیش از دو فضا ایجاد کنید.

به طور کلی فضای دوم برای ایجاد بستری امن برای اطلاعات خصوصی کاربران طراحی شده است تا در مواقعی که باید گوشی را به شخصی تحویل دهیم یا گوشی خود را ترک کنیم، نگران به خطر افتادن اطلاعات خصوصی خود نباشیم. بنابراین همیشه سعی کنید اطلاعات شخصی خود را در یک پوشه امن نگه دارید. همچنین وجود فضای دوم نیاز به تلفن دیگری را برای افراد به حداقل می رساند، زیرا این فضا می تواند تا حد زیادی جایگزین تلفن های دیگر شود.

سوالات متداول

برخی از گوشی های اندرویدی دارای اسلات دوم هستند که در آن کاربران می توانند از دو فضای مجزا برای انجام فعالیت هایی مانند نصب برنامه ها، گالری ها و فایل های خود استفاده کنند.

خیر زیرا زمانی که از فضای دوم گوشی خود استفاده می کنید، این عملکرد فقط از رم یا رام گوشی شما استفاده می کند. زمانی که فضای دوم از رم و رام دستگاه به طور همزمان استفاده کند، باتری دستگاه شما آسیب می بیند.

برای بازنشانی رمز عبور کافیست روی گزینه Forgotten Password کلیک کنید و سپس روی گزینه Continue کلیک کنید که از آن خواسته می شود پسورد ناحیه اصلی را بخواهید تا بتوانید پسورد اکانت Mi را وارد کنید سپس روی گزینه ok کلیک کنید.

باید به قسمت Notification Settings گوشی رفته و اعلان ها را از فضای اصلی Second Space یا فضای دوم شیائومی خاموش کنید.

Dual Apps یکی از ویژگی های مفید MIUI است، اما عملکرد آن متفاوت است. فرض کنید دو اکانت جیمیل دارید و می خواهید از هر دوی آنها در یک گوشی استفاده کنید. برای این کار کافی است در قسمت تنظیمات Dual Apps را پیدا کرده و باز کنید و حالت دوگانه را فعال کنید، سپس می توانید از دو برنامه همزمان در شیائومی استفاده کنید.

باید بگویم پیامک ها و تماس های تلفنی بین این دو فضا به اشتراک گذاشته می شود و شما بدون توجه به اینکه از چه فضایی استفاده می کنید، آنها را دریافت خواهید کرد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

زهرا کفایتی

من زهرا کفایتی هستم و رشته فناوری یکی از رشته های مورد علاقه من است که در مورد آن زیاد مطالعه کردم. یکی از چیزهای جالب دنیای تکنولوژی و موبایل برای من این است که هم به روز و هم هیجان انگیز است. من مطالب زیادی در مورد تلفن همراه و لوازم جانبی در ایزل به اشتراک می گذارم و خوشحال می شوم بعد از مطالعه نظرات خود را در قسمت نظرات بنویسید.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا