چرا گشان بسته شد

به گزارش تابناک امروز به نقل از نبض بورس اوراق بهادار مورخ 22 آذر 99، تابلوی نماد گشن واقع در بازار پایه حاوی نکات جالبی بود. این نماد با صف فروش کار خود را تکمیل کرده است.

قیمت نهایی روی کدام شماره بسته شد؟

بر اساس معاملات امروز، قیمت پایانی با افت 2899 ریالی با 4 درصد رشد نسبت به روز پایانی روز گذشته، به قیمت 69 هزار و 599 ریال بسته شد.

تعداد، حجم و ارزش معاملات آنها چقدر بوده است؟

تا پایان معاملات امروز در گشان، تعداد 2,292,000 ورقه بهادار به ارزش 159,505,000,000 ریال در 2,210 نوبت دادوستد شد.

گفتنی است متوسط ​​حجم معاملات ماهانه در گشن 397 هزار برگ بوده که 5 برابر میانگین حجم معاملات ماهانه است.

میزان فروش حقیقی و حقوقی چقدر بوده است؟

امروز 2 میلیون و 291 هزار سهم (99.9 درصد) از سهام گوشان توسط یک میلیون و 778 نفر حقیقی و 500 سهم (0.1 درصد) توسط یک شخص حقوقی خریداری شد. همچنین 2 میلیون سهم (99 درصد) توسط 135 نفر حقیقی و 25000 سهم (1 درصد) توسط 1 شخص حقوقی فروخته شد.

به این ترتیب مبلغ خرید هر ریال 89 میلیون ریال (8.9 میلیون تومان) و مبلغ فروش هر ریال یک میلیارد و 168 میلیون ریال (116 میلیون تومان) بوده است.

قدرت خرید واقعی فروشنده امروز 0.07 برابر بوده است.

میزان ورودی و خروجی پول واقعی چقدر بوده است؟

گشن امروز شاهد ورود پول واقعی به مبلغ یک میلیارد و 705 میلیون ریال (170 میلیون تومان) بود.

حمایت ها و مقاومت های مهم کجاست؟

ساپورت مهم در قیمت 71274 ریال و مقاومت مهم این اوراق در قیمت 290880 ریال قرار گرفته است.

پدیده شاندیز از امروز در بازار پایه نارنجی فرابورس با نماد گشن با EPS به مبلغ 10432 ریال آغاز به کار کرد و بازگشایی موقتی را تجربه کرد و قیمت هر سهم به 14 هزار تومان رسید تا ده ها هزار سهامدار آن پس از سال ها دست به دست شوند. چشم به نام پدیده در بازار دوخته شد. بورس ایران سقوط می کند و اندکی دردشان تسکین می یابد.

پدیده شاندیز می تواند 3900 درصد افزایش سرمایه داشته باشد. تمامی سهام غول گردشگری ایران به عنوان سامگا را تا پایان سال 2019 حفظ کنید. اعضای گروه گشن، سمگا، گکوتسار، گکیش، کپارس و گانگین هستند.

با توجه به سود انباشته و میزان سرمایه شرکت پدیده شاندیز، امکان افزایش سرمایه سود انباشته تا مبلغ 3930 درصد وجود دارد که بی نظیر است. با این افزایش سرمایه احتمالی، تعداد سهامداران این سهم 39 برابر خواهد شد و قیمت نظری بر اساس آخرین قیمت سهام بعدی که فوق العاده خواهد بود، محاسبه خواهد شد.

پدیده نام یکی از شرکت های جنجالی اقتصاد ایران در یک دهه گذشته است که سهام آن پیش از ورود به بورس با شایعات و فراز و نشیب های زیادی همراه بود. مدیرعامل میلیاردر آن (محسن پهلوان) مدتی پیش به 20 سال حبس محکوم شد، اما به گفته رئیس قاضی استان خراسان، وضعیت رو به بهبود است و تصمیم گرفته شده به زودی سرمایه ایران به عنوان عرضه جدید وارد بازار شود. که در 20 می 2019 اتفاق افتاد.

همانطور که می دانید چندی پیش چراغ های ساختمان بورس در خیابان حافظ تهران برای همیشه خاموش شد و برج 18 طبقه مجلل واقع در میدان شهرداری سعادت آباد تهران به دفتر مرکزی جدید بورس ایرانیان تبدیل شد.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در آذرماه 1397 با بیان اینکه شرایط خوبی برای سهامداران شرکت پدیده ایجاد شده است، گفت: مشکل این شرکت بدون نیاز به منابع دولتی حل شده و سهامداران باید منتظر پذیرش پدیده در این بخش باشند. -بازار پیشخوان

رئیس قاضی استان خراسان اواخر پاییز 98 از بی اعتباری تمامی وعده های قبلی پدیده خبر داد. اگر یکی از این ضمانت ها را دارید با شرکت تماس بگیرید زیرا اعتبار قانونی ندارد. بر اساس بیانیه قاضی استان خراسان رضوی، هرگونه خرید و فروش تعهدنامه پدیده فاقد وجاهت قانونی است.

قاضی خراسان رضوی در اطلاعیه ای در نوامبر 2018 گفت: پس از صدور رای قطعی دادگاه ویژه جرائم اقتصادی مشهد در خصوص پرونده 120 جلدی این شرکت، شعبه مصطفار مشهد، دارندگان اوراق این شرکت را به امور بورس راهنمایی کرده است. و از طریق سامانه سهام این شرکت آخرین وضعیت سهامداران پدیده قبل از ورود به بورش می باشد.

تعهدنامه هایی که افراد قبلاً دریافت کرده اند باطل و فاقد اعتبار است. طلبکاران عمده پدیده با سهام تهاتر شده اند و هر یک از سهامدارانی که بیشترین سهام را در اختیار دارند نقش موثرتری در اداره شرکت خواهند داشت. مسئله اقدامات جبرانی برای سهامداران پدیده ای بحث برانگیز است که توجه را به خود جلب می کند.

رضوی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان نیز در 23 بهمن ماه 1397 اعلام کرد که در جلسه سران قوا تعیین تکلیف ورود شرکت پدیده به بورس مطرح شد و مسائل حقوقی آن بررسی شد. حل شده بود.

در سال 1391 سهام پدیده شاندیز با افزایش 134 درصدی سود بالایی را نصیب سهامداران خود کرد و در سال 1392 نیز سهام پدیده با افزایش تقریبا 130 درصدی ادامه داد.

محسن پهلوان، مدیرعامل اسبق پدیده، ۱۶ مردادماه ۱۳۹۴ پس از احضار به دادسرای عمومی و انقلاب مشهد بازداشت و روانه زندان شد. پس از رسیدن اطلاعات جرایم و تخلفات انجام شده در شرکت پدیده به دادسرای مشهد و بررسی های اولیه نیز نشان داد که بسیاری از شهروندان ناآگاهانه در دام تبلیغات گسترده خرید و فروش غیرقانونی سهام این شرکت گرفتار شده اند و هر روز قیمت موجودی «پدیده ها» به صورت بادکنکی افزایش می یابد و هر لحظه بر تعداد قربانیان این گونه اقدامات و فعالیت های غیرقانونی افزوده می شود، ج به همین دلیل است که دادستانی مشهد برای جلوگیری از وقوع جرایم جدید به این موضوع رسیدگی کرده است. جلوگیری از ضرر و زیان دارایی مردم در چارچوب اقدامات قانونی، دستور ممنوعیت تبلیغات و خرید و فروش غیرقانونی سهام صادر شد.

پس از جلسات فراوان سرانجام در دی ماه 1394 معاون وزیر کشور از اتمام پروژه بزرگ پدیده شاندیز توسط شهردار شاندیز خبر داد. همچنین در اسفندماه 1393 مجوز تبلیغات شرکت پدیده شاندیز در رادیو و سایر رسانه ها توسط رحمانی فضلی وزیر کشور صادر شد. سرانجام در فروردین ماه 1395 پس از ماه ها جلسه برای ارتفاع هتل پدیده شاندیز، ارتفاع 34 طبقه برای برج مسکونی و المان های پدیده شاندیز در شورای عالی شهرسازی مورد موافقت و تصویب قرار گرفت، بنابراین مجوز نهایی لازم بود. برای پروژه پدیده شاندیز نیز صادر شده است.

سرانجام پس از کش و قوس فراوان و ضربه های روحی و روانی به سهامداران صبور خود، پدیده شاندیز وارد بازار سرمایه شد و پس از درج نماد گشن در تابلوی نارنجی بازار پایه، نماد روز شنبه افتتاح شد.

سرویس سهامداران پدیده در ساناپ قرار دارد: sanap.padide.com. سایتی غیر از این سایت، سایت رسمی سهامداران پدیده نیست.

بانک صادرات ایران و شرکت اعتباری ملی 20 درصد از کل نیم میلیارد سهام پدیده را در اختیار دارند.

توجه داشته باشید تا زمانی که شرکت پدیده در بورس عرضه نشود، اطلاعات این شرکت از طریق سامانه کامل ناشر در آدرس codal.ir در دسترس نمی باشد. پدیده در بازار پایه نارنجی بورس ایران پذیرفته شده است. برای نوسازی پایه، شرکت باید قوانین بورس را رعایت کند و شفافیت مالی آن منوط به نوسازی پایه به بازار اول و دوم فرابورس ایران و در نهایت تالار اصلی بورس است. تبادل با ارزش

بنابراین پس از ورود پدیده به بورس، نماد این شرکت که ممکن است «پدیده» باشد، از طریق سامانه tsetmc.com نوک معاملاتی خواهد داشت و از آخرین قیمت ها و معاملات خرید و فروش کالا مطلع می شوید. پدیده. شرکت و سهامداران اصلی و سهام شناور آن. P/E و EPS شرکت قرار داده شده است. نماد پدیده شاندیز در OSE «گاشان» و متعلق به گروه هتل و پذیرایی است.

تابلو سهم پدیده با قیمت بازگشایی ۱۴۰۰۰ تومانی در ۲۰ اردیبهشت ۹۹

به هر کد سهامداری سهم خاصی اختصاص می یابد. لذا در صورت تمایل حداکثری حضور در برنامه عرضه اولیه پدیده به یکی از 106 کارگزاری در 31 استان کشور مراجعه و پس از ثبت نام در سامانه سجام نسبت به دریافت کد بورسی اقدام نمایید.

از زمستان 1397 شرط اخذ مدرک اعطای کد معاملات آنلاین به سهامداران حذف شد. با توجه به وجود حجم بالای نقدینگی در بورس ایران در سال ۱۳۹۷ و ادامه روند صعودی شاخص کل در سال ۱۳۹۸، داشتن سهام پدیده و مشارکت در عرضه اولیه پدیده پیشنهاد می‌شود.

موقعیت مالی

نگاهی به سهام #گاشان بر اساس آخرین اطلاعات این شرکت:

تعداد کل سهام شرکت: 521544000

مبلغ سرمایه: 5215444000000 ریال

سهامداران عمده پدیده شاندیز

بانک صادرات ایران: 88 میلیون سهم (16.930 درصد)

شرکت اعتباری ملل – سهام عمومی: 24 میلیون سهم (4.510%)

سودآور

سود عملیاتی فروش سرمایه گذاری: 5907734 میلیون ریال

سود غیر عملیاتی: 112,688 میلیون ریال

مبلغ کل انتقال و سود غیر عملیاتی به ازای هر سهم ذینفع: 11,344 ریال

سود ویرایش 97: 0 ریال

سود انباشته: مبلغ 20437 میلیارد ریال

به گفته مدیران این شرکت، افزایش سرمایه شرکت از محل سود انباشته بخشی از برنامه آینده نگر است. شرکت ابنیه بخشی از #گاشان در آینده به بورس عرضه می شود.

دارایی ها و ارزش سهامداران

کل دارایی ها: 22196146 میلیون ریال

کل بدهی: 1184955 میلیون ریال

حقوق صاحبان سهام: 21011191 میلیون ریال

ارزش دفتری هر سهم: 40,287 ریال

ارزش محاسبه شده هر سهم منتسب به بانک صادرات و موسسه اعتباری ملل بابت بدهی: 128569 ریال

از آنجایی که این سهم در بازار پایه و روی میز نارنجی قرار می گیرد، متاسفانه ارزش گذاری این سهم لحاظ نشده است. امیدوارم با توجه به وضعیت این سهم و دارایی های گروه و ابهاماتی که وجود داشت، شرکت OExpress نیاز به ارزش گذاری واقعی این سهم داشته باشد. .

به هر حال گشن به نمادی از گشایش بازار امروز در رنگ نارنجی تبدیل شده است. بازگشایی بر اساس حراج انجام می شود یعنی عرضه و تقاضا قیمت سهام را مشخص می کند و از روز بعد بر اساس قانون علامت نارنجی بازار پایه دارای محدوده 2 درصدی خواهد بود. شایان ذکر است حجم پایه این سهم 10 میلیون سهم است. همچنین سهامداران پدیده شاندیز برای تغییر ناظر به کارگزار خود مراجعه کنند.

سهم گشان به شرکت توسعه بین المللی پدیده شاندیز، بخشی از گروه هتل و رستوران مرتبط است. سهام Geshan در بازار اصلی Orange در فرابورس است. سهامی که شفافیت و سودآوری خوبی ندارند در بازار اصلی نارنجی فرابورس هستند، اما در دوران پس از کرونا پتانسیل سود باورنکردنی خواهند داشت.

سهام گشان در سال 2019 وارد بورس شد و انتظار داریم در ماه های آینده به بازار پیشرو فرابورس منتقل شود و در سال های بعد با شفافیت بهتر و بیشتر و روند سودآوری به بازار اول ارتقا یابد. تبادل. در این گفتار به جنبه های اساسی و فنی گشن و جدول خوانی آن می پردازیم. اگر سهامدار هستید، نظرات و دیدگاه های خود را به اشتراک بگذارید.

زیر مجموعه های پدیده شاندیز

پدیده شاندیز فقط یک تجارت نیست. شرکت های مختلفی در زمینه های تجارت الکترونیک، تجارت، ساختمان و ساختمان بخشی از این شرکت هستند و گشن در واقع یک شرکت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری محسوب می شود. شرکت هایی مانند: آریا دوم سازه شرق، شرکت پشتیبانی سهام پدیده شاندیز، شرکت ساختمان و ساختمان پدیده شاندیز، شرکت تجارت الکترونیک بین المللی پدیده کیش، شرکت بین المللی پدیده شاندیز کیش، شرکت بازرگانی پدیده پارسیان توس از جمله شرکت های گروه پدیده شاندیز هستند. شرق.

تابلو گشان در ۸ بهمن ۹۹

این شرکت ها و فعالیت گسترده آنها از سال 1400 میلادی منجر به شناسایی سودهای خوبی برای گوشان خواهد شد و شاهد افزایش سایر سرمایه ها برای این بخش از غول گردشگری ایران خواهیم بود، بین المللی شدن بورسیه کیش نیز به توانمندی های آن کمک خواهد کرد. گشن نیز مانند تخت در جزیره مرجانی کیش حضور فعال دارد.

تصویر ایندکس سایت شرکت پدیده شاندیز مشهد که با پروژه ها و طرح های سال های آینده می توان آشنا شد

با ورود نماد شرکت توسعه به فرابورس و فعالیت آن، تعداد سهامداران پدیده از 120 هزار نفر به 170 هزار نفر افزایش یافت و این در حالی است که حدود 20 هزار نفر از سهامداران قدیمی پس از ورود این شرکت به فرابورس راه خود را جدا کردند. در این شرایط حدود 70 هزار سهامدار جدید به سهامداران پدیده اضافه شدند و مطمئناً این سهامداران جدید با آگاهی از بازار سرمایه و آگاهی از توانمندی های گشان خرید کردند.

بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ 27/07/1399 سرمایه شرکت از مبلغ 521,544 میلیون ریال به مبلغ 1,485,544 میلیون ریال (از مبلغ مطالبات و درآمد نقدی 0 میلیون ریال افزایش یافت. ریال سود انباشته به مبلغ 964000 میلیون ریال در تاریخ 1398/09/09 در اداره ثبت شرکت به ثبت رسید.

تصویر ایندکس سامانه سناپ برای نقل و انتقال سهام پدیده شاندیز

جدول خوانی را به اشتراک بگذارید

سهم گشن پس از افزایش سرمایه به یک میلیارد و 486 میلیون سهم رسید. حجم پایه سهام گشان در آذرماه 1398 به 594000 سهم رسید. در زمان بررسی این گفتار، مقدار EPS سهام گشان 3956 و P/E سهام گشان نیز 16.44 اعلام شد.

غول گردشگری ایران سمگا یکی از گروه های ارزشمند و ممتاز شهم گشن است. گشن و سمگا از بهترین اقدامات گروه گردشگری ایران در دوران پسا کرونا، در سال 1400 میلادی به بعد است. اگر سهامدار گشا و سمگا هستید به نوسانات فصلی بازار سهام در نیمه دوم سال 1398 توجه نکنید.

تابلو معاملاتی سهم گشان در ۶ دی ۹۹ که سهم صف فروش میلیونی شده است

پس از افزایش سرمایه، قیمت هر سهم گوشان در آذر 99 به 6500 تومان رسید. همانطور که می دانید سهم گشان سالانه 29 هزار و 412 تومان بود که یکی از گران ترین سهم های بورس به شمار می رفت. سهم عرضه اولیه گادنا و سهام گکوتسار و گکیش نیز از اعضای خوب گروه سهم گشان هستند. مانند غذا و آب نبات، گروه های هتل و رستوران در دراز مدت سود خوبی برای سهامداران صبور به همراه خواهند داشت.

سهامداران اصلی

یکی از موضوعاتی که در مطالعه هیأت مدیره باید به آن توجه شود تغییرات قابل توجه سهام سهامداران عمده و حقوق یک سهم در طول هفته و ماه است. کد پشت کد و پخش کننده می تواند تغییرات قابل توجهی در سهام ایجاد کند که منجر به ارسال سیگنال به سهامداران هوشمند شود. شم گشا تا زمستان 99 دارای 2 سهامدار عمده است. بانک صادرات ایران (وب ساز) سهامدار 14.4 درصد از سهام گشان و شرکت اعتبار ملی نیز 4.5 درصد از سهام گشان را در اختیار دارد.

وبصادر علاوه بر اینکه سهامدار عمده گشن است، 74 درصد سهام سپهر را نیز در اختیار دارد.

تصویر تاریخچه حجم معاملات سهم گشان از ۲۲ مهر ۹۹ تا ۶ دی ۹۹ (قبل و بعد افزایش سرمایه)

همیشه به حجم معاملات روزانه و هفتگی و کد به کد و میزان فروش قانونی و واقعی سهام توجه کنید که گاهی اوقات پایان اصلاح و شروع روند صعودی را نشان می دهد. در سهام گشا کنترل سهام در نیمه دوم مشهود است و سهامدار بلندمدت این سهام ارزشمند نباید فریب ترفندهای بازیکنان و نوسان سازان را بخورد. به پیام های مدیر توجه کنید. پیام 10 آذر 99 را لایک کنید:

به اطلاع کارگزاران محترم بورس ایران می رساند؛ نماد معاملاتی شرکت توسعه بین المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز (گوشان 1) پس از برگزاری دومین مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام در خصوص افزایش سرمایه و اعمال به این سامانه تجاری و دومین مجمع عادی به طور فوق العاده صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی. هر اقدام و با رفع موارد منتهی به توقف در قالب انتشار آگهی ثبت افزایش سرمایه، به صورت مزایده مستمر بدون محدودیت دامنه نوسانات قیمت و با اعمال پیش افتتاحیه، دوشنبه 9/10/ 1399 معامله آماده شد.

مشارکت فنی

گشن روند صعودی بلندمدتی را تجربه خواهد کرد و سهامداران نباید فریب نوسانات موقتی را بخورند. تکنیک Geshan در 99 در شکل زیر نشان داده شده است.

تکنیکال سهم گشان در دی ۹۹

ما از منظر دیگری به آن توجه می کنیم. تکنیک گشن را نیز در عکس زیر مشاهده می کنید. این نشان می دهد که پایان اصلاح زمستان در سهام گشا نزدیک است و همپوشانی فیبو و حمایت پویا در محدوده 6300 تومان تا 6400 تومان وجود دارد. قیمت زیر 10000 تومان فرصت خرید محض است.

تکنیکال گشان در ۶ دی ۹۹

لازم به ذکر است در صورت کشف قیمت پس از حراج ناپیوسته و حذف مابقی سفارشات، امکان انجام معاملات در نماد مذکور به صورت حراج مستمر در محدوده قیمتی مجاز وجود دارد که موجب افت قیمت شده است. به 6500

هیئت مدیره سهام گشا در فوریه 2019

لیست هیئت مدیره به شرح زیر است. ترکیب هیات مدیره سهام بورس ایران می تواند به سهامداران خردمند در خصوص رفتار نمایندگان قانونی و سهامداران عمده در فرآیند اقدام مشاوره خوبی ارائه دهد.

علی کریمی قدوسی به نمایندگی از بانک صادرات ایران (سهامی عام) به عنوان رئیس هیئت مدیره.

مصطفی جهانبانی به نمایندگی از موسسه پشتیبانی سهام پدیده شاندیز برای سمت نایب رئیس هیئت مدیره.

محمدرضا حسین نژاد دوین به نمایندگی از شرکت تجارت الکترونیک بین المللی پدیده کیش (سهام ویژه) به عنوان عضو هیئت مدیره.

سید شمس الدین باربارودی به نمایندگی از شرکت ساختمانی و ساختمانی پدیده شاندیز (سهام ویژه) به عنوان عضو هیئت مدیره.

سعید، ورود ترغبه به عضویت هیئت مدیره.

نیما ملایی از هیئت مدیره به مدت 2 سال مدیرعامل شرکت شد.

اگر سهامدار گشان هستید، لطفاً در دوران پسا کرونا دریغ نکنید که شاهد رونق دوباره گردشگری و بهبود وضعیت سرمایه‌گذاری‌های داخلی و بین‌المللی در صنعت گردشگری ایران هستیم.

گشن روند صعودی و بین المللی شدن بورس کیش و عبور شاخص کل از سقف تاریخی 2 میلیون واحدی و تکمیل پروژه های فعال پدیده مشهد شاندیز و عملیاتی شدن پروژه های تکمیل شده از سال 1400 شمسی را تجربه خواهد کرد. به روند صعودی سهام گشان کمک خواهد کرد.

ما باید سامگا و گشن را پیدا کنیم. افزایش 1000 درصدی سرمایه گشن از طریق تجدید ارزیابی دارایی ها یکی از انتظارات سهامداران آسیب دیده از این اقدام است.

نظر وزیر صمت درباره سهم گشان در اردیبهشت ۱۳۹۹

برای اقدام، گاهی سیگنال‌های مقامات (علیرضا رزم حسینی، وزیر فعلی امنیت و استاندار سابق خراسان رضوی) کافی است.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا