چرا گزینه حذف برای همه در واتساپ نیست

در واتس اپ این امکان برای کاربران وجود دارد که با انتخاب گزینه «حذف برای همه» در گروه ها یا چت شخصی، پیام های ارسالی خود را حذف کنند. این ویژگی زمانی ضروری است که پیامی نادرست ارسال شود. اما گاهی چند ساعت بعد از ارسال پیام در واتس اپ، می خواهیم آن را برای همه حذف کنیم، اما می بینیم که فقط گزینه «حذف برای من» فعال است.

با ترفند زیر به راحتی می توانید پیام را حذف کنید:

ابتدا اینترنت را از گوشی جدا کرده و برنامه واتس اپ* را ببندید سپس به تنظیمات ساعت، تاریخ و ساعت بروید و آن را از خودکار به دستی تغییر دهید.

زمان جدید را روی زمانی نزدیک به زمان ارسال پیام تنظیم کنید.

وارد واتساپ شوید، پیام را انتخاب کرده و Delete را فشار دهید. خواهید دید که گزینه delete برای همه اضافه شده است.

پس از انتخاب گزینه «حذف برای همه» به تنظیمات تاریخ و زمان بازگشته و آن را به زمان و تاریخ خودکار تغییر دهید.

با باز کردن واتس اپ و فعال کردن اینترنت مشاهده می کنید که پیام برای همه کاربران پاک شده است.

باید توجه داشته باشید که اگر زمان زیادی از ارسال پیام گذشته باشد (مثلاً از یک روز بیشتر شود)، پس از تغییر ساعت و تاریخ، با پیغام صحیح نبودن تاریخ و زمان مواجه می شوید، پس بهتر است. در ارسال پیام دقت کنید و یا در نهایت چند ساعت پس از ارسال پیام با ترفند ذکر شده پیام خود را حذف کنید.

به روز رسانی را منتشر کنید

*نکته مهم: بستن واتس اپ به معنای وارد شدن به تنظیمات گوشی و دسترسی به قسمت برنامه ها، انتخاب برنامه واتس اپ و فشردن استاپ می باشد.

از امروز می‌توانید پیام‌هایی را که اشتباهاً ارسال می‌کنید، چه برای یک شخص یا یک گروه، حذف کنید. نحوه کار به این صورت است: روی یک پیام به مدت طولانی فشار دهید، “Delete” را انتخاب کنید، سپس “Delete for all” را فشار دهید. پس از ارسال پیام، حداکثر هفت دقیقه فرصت دارید تا آن را از تلفن گیرنده حذف کنید.

این قابلیت فقط برای کاربرانی است که از آخرین نسخه واتس اپ برای اندروید، آیفون، ویندوز فون و دسکتاپ استفاده می کنند. برای حذف موفقیت آمیز یک پیام، هم شما و هم گیرنده پیام باید آخرین نسخه WhatsApp را داشته باشید.

برای اطلاعات بیشتر، می توانید به سوالات متداول ما مراجعه کنید:
اندروید، آیفون و ویندوز.

کد خبر: 2742

حذف پیام در واتس اپ برای شما اتفاق افتاده است؟ بارها به این نتیجه رسیده ایم که پیام اشتباهی را برای کسی ارسال کرده ایم. در برخی موارد خنده دار است، اما در بیشتر موارد شرم آور است. با این حال، به لطف عملکرد «حذف برای همه» واتس اپ، این امکان را دارید که […]

حذف پیام در واتس اپ برای شما اتفاق افتاده است؟ بارها به این نتیجه رسیده ایم که پیام اشتباهی را برای کسی ارسال کرده ایم. در برخی موارد خنده دار است، اما در بیشتر موارد شرم آور است. با این حال، با قابلیت «حذف برای همه» واتس اپ، این امکان را دارید که پیامی را برای خود و شخصی که برایش ارسال کرده اید حذف کنید. واتس اپ به شما امکان می دهد در صورت تمایل پیام را فوراً حذف کنید، همچنین یک ساعت محدودیت زمانی برای حذف پیام ها دارید. پیام‌هایی که بیش از یک ساعت ارسال می‌شوند را نمی‌توان برای همه حذف کرد، فقط می‌توانید آن را برای پوشه خود حذف کنید.

اگرچه از این ویژگی استقبال می شود، اما با مجموعه ای از معایب همراه است. خوشبختانه، حذف پیام‌های واتس‌اپ ساده است، می‌توانید پیام‌ها را فقط برای خودتان حذف کنید یا پیام را برای همه در عرض یک ساعت حذف کنید، به این معنی که چت‌های صندوق ورودی یک نفر دیگر ناپدید می‌شود. .

چرا امکان حذف پیام ارسال شده در واتس اپ وجود ندارد؟

آخرین نسخه واتس اپ

هم شما و هم شخصی که برایش پیام ارسال کرده اید باید در آخرین نسخه واتس اپ باشید تا هر دو طرف بتوانند پیام را با موفقیت حذف کنند. اگر یکی از شما نسخه قدیمی‌تری داشته باشد، عملکرد “حذف برای همه” کار نخواهد کرد. این موضوع برای کاربران اندروید و iOS نیز صدق می کند.

برای افرادی که از واتس اپ در تلفن های اپل خود استفاده می کنند. حتی اگر پیام (همراه با رسانه) از چت حذف شود، رسانه ارسال شده در یک پیام همچنان می تواند در پوشه Photos آنها ذخیره شود. حذف یک پیام برای یک کاربر iOS به طور خودکار رسانه ارسال شده را از برنامه Photos حذف نمی کند. این به این دلیل است که سیاست حفظ حریم خصوصی اپل به واتس اپ اجازه دسترسی بدون مجوز به گالری گوشی را نمی دهد. این فقط برای کاربران آیفون است.

گیرندگان می توانند پیام شما را قبل از حذف ببینند

حتی اگر بلافاصله پیامی را که ارسال کرده اید حذف کنید، به احتمال زیاد گیرنده آن را قبل از هر چیز دیگری دیده است. این ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که شخصی که پیام را برای او ارسال کرده‌اید در حال بررسی محتوا از طریق اعلان تلفن هوشمند یا اعلان دسکتاپ باشد. در حالت دوم، فرد متوجه خواهد شد که پیام تنها پس از باز کردن چت حذف شده است.

واتس اپ به شما نمی گوید که «حذف برای همه» موفقیت آمیز بوده است یا خیر

اگر سعی کردید به همه پیام دهید و به دلایلی این اتفاق نیفتاد، WhatsApp به شما اطلاع نمی‌دهد. برنامه پیام‌رسانی هیچ هشداری برای پیام‌هایی که همه قسمت‌ها را حذف نمی‌کنند ارسال نمی‌کند. به عنوان مثال، حتی اگر پیام خود را حذف کرده باشید، نمی دانید که گیرنده قبلاً آن را دیده است یا خیر.

شما فقط یک ساعت فرصت دارید تا پیام را برای همه حذف کنید

واتس اپ تنها یک ساعت به شما فرصت می دهد تا پیامی را که برای همه ارسال کرده اید حذف کنید. پیش از این، واتس اپ تنها هفت دقیقه به شما فرصت می داد تا یک پیام را حذف کنید. خوشبختانه این مهلت به یک ساعت تمدید شد.

نحوه حذف پیام در واتس اپ

1. واتس اپ را در گوشی آیفون یا اندروید خود باز کنید.

2. در لیست “چت ها”، روی چت حاوی پیامی که می خواهید حذف کنید ضربه بزنید.

3- روی پیامی که می خواهید حذف کنید فشار طولانی دهید تا لیستی از گزینه ها ظاهر شود.

4. برای حذف پیام روی “حذف” کلیک کنید.

5- صفحه ویرایش با پیامی که می خواهید حذف کنید، ظاهر می شود. اگر می‌خواهید پیام‌های بیشتری را انتخاب کنید، سپس برای ادامه روی نماد سطل زباله در صفحه‌تان ضربه بزنید.

6. برای تایید حذف، روی “Delete for me” ضربه بزنید. سپس پیام از چت ناپدید می شود.

برای حذف یک پیام برای همه، به جای «حذف برای من» روی «حذف برای همه» ضربه بزنید تا پیام برای همه افراد درگیر در مکالمه حذف شود. توجه داشته باشید که این گزینه تنها حدود یک ساعت پس از ارسال پیام در دسترس خواهد بود.

در پایان

یکی از محققانی که در زمینه ios کار می‌کند به نام جاناتان زیارسکی اخیراً متوجه شده است که پیام‌رسانی واتس‌اپ به هر حال پیام‌های افراد را ذخیره می‌کند، حتی اگر خود کاربران تلاش کنند آن‌ها را حذف کنند! زیارسکی در حین آزمایش تصاویر دیسک گرفته شده از آخرین نسخه این برنامه متوجه شد که با وجود حذف چت ها و محتوای آن، ردپایی از محتوای آن چت ها باقی مانده است. این می تواند منجر به این شود که هکرها و افرادی که دسترسی فیزیکی به تلفن دارند بتوانند به راحتی اطلاعات را استخراج کرده و پیام های داخل آن را حذف کنند. این اطلاعات را می توان از طریق یک سیستم پشتیبان گیری از راه دور بازیابی کرد.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا