چرا گربه تو خاکش میخوابه

ف منفرد 19 شهریور 1399

گربه‌ها به خاطر عجیب‌وغریب بودنشان شناخته می‌شوند، اما وقتی کاری انجام می‌دهند که کاملاً غیرعادی است، مانند خوابیدن در زباله‌دان، وقت آن است که مشکل را درک کنید و راه‌حلی پیدا کنید.

اگر گربه شما زمان زیادی را در جعبه زباله می گذراند، به کارهایی که در آنجا انجام می دهد توجه کنید. آیا گربه شما پس از استفاده در جعبه بستر می نشیند؟ یا از دیگ سفالی استفاده نمی کند بلکه در آنجا وقت می گذراند و استراحت می کند یا هوشیاری بالایی دارد؟ توجه به رفتار عجیب گربه به شما کمک می کند تا برای این مشکل راه حلی پیدا کنید.

گربه را از نظر بیماری بررسی کنید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که بیماری را رد کنید. اگر گربه شما در جعبه زباله خود می خوابد، مراقب سایر رفتارهای معمولی باشید: آیا او تمایلی به خوردن غذا ندارد، بی حال است یا مانند گذشته از پنجره مورد علاقه خود به بیرون نگاه نمی کند؟ آیا گربه شما از جعبه زباله استفاده می کند، اما در تخلیه آن مشکل دارد یا اغلب آن را انجام می دهد؟ هر یک از این علائم می تواند به این معنی باشد که گربه شما مشکل سلامتی دارد و از جعبه زباله برای تسکین خود استفاده می کند (حتی برای اینکه نزدیک توالت باشد). گربه خود را نزد دامپزشک ببرید تا اگر مریض است معاینه شود. هر رفتار غیرعادی و سرنخ هایی را که برای کمک به تشخیص بیماری احتمالی پیدا می کنید فهرست کنید.

گربه‌ها معمولاً ممکن است به عفونت‌های دستگاه ادراری، کریستال‌های دستگاه ادراری و سنگ‌های مثانه مبتلا شوند. بنابراین، هر گونه علائم مرتبط با ادرار که در خانه مشاهده می کنید، منشأ پزشکی دارند، مگر اینکه خلاف آن ثابت شود. عفونت‌های دستگاه ادراری و کریستال‌ها یا سنگ‌های ادراری می‌توانند باعث التهاب مثانه شوند به طوری که حتی کوچک‌ترین مقدار ادرار جمع‌شده در مثانه باعث می‌شود گربه نیاز به ادرار داشته باشد. گربه ای که از عفونت ادراری شدید یا کریستال های ادراری رنج می برد، ممکن است در جعبه بستر خود بنشیند، فقط به این دلیل که احساس می کند موظف است به طور منظم از جعبه زباله استفاده کند.

گاهی اوقات یک کریستال یا سنگ ادراری می تواند در مجرای ادرار گربه شما باشد و باعث انسداد شود. این گربه ها مرتباً به زباله دانی خود می روند و سعی می کنند ادرار کنند اما موفق نمی شوند و زوزه می کشند. این یک وضعیت بالقوه تهدید کننده زندگی و اورژانس پزشکی است. اگر شک دارید که گربه شما انسداد مجاری ادراری دارد، باید فورا او را نزد دامپزشک ببرید.

اگر گربه شما مبتلا به بیماری کلیوی زودرس است، یک بیماری شایع در گربه های مسن تر، ممکن است دفعات بیشتری ادرار کند. بیماری‌های دیگری نیز وجود دارند که ارتباطی با سیستم ادراری ندارند، اما می‌توانند باعث شوند گربه شما آب بیشتری بنوشد و بیشتر ادرار کند. به عنوان مثال، دیابت می تواند در گربه های مسن شایع باشد و گربه های دیابتی آب بیشتری می نوشند و بیشتر ادرار می کنند.

وقتی صحبت از گربه‌های خانگی می‌شود، یعنی گربه‌هایی که واقعاً در خانه زندگی می‌کنند و در پناهگاه حیوانات، بیمارستان حیوانات یا مرکز شبانه‌روزی نیستند، یک دلیل پزشکی شایع‌ترین دلیل خواهد بود. احتمالاً چرا آنها روی یک جعبه زباله می‌خوابند. اگر دامپزشک شما ادرار، خون و عکس های گربه شما را بررسی کرده است و همه چیز طبیعی است، دلیل خوابیدن شما در جعبه زباله ممکن است منشا رفتاری داشته باشد.

درست مانند انسان، گربه ها نیز در سنین بالا ممکن است به آرتروز مبتلا شوند. شایع ترین قسمت های بدن که گربه بالغ یا بالغ شما در آن آرتریت دارد، باسن، پشت پاها و دم آنها است، همان قسمت هایی که برای پریدن از آنها استفاده می کنند! بنابراین حتی اگر یک تخت کاملا مناسب داشته باشید، ممکن است دیگر برای او در دسترس نباشد. اگر گربه شما به طور ناگهانی بستر مورد علاقه خود را با بستر جایگزین کرده است، ممکن است به این دلیل باشد که او دیگر نمی تواند به تخت مورد علاقه خود برسد. سعی کنید تخت او را به مکان پایین تری ببرید.

تبلیغات

بارداری

اگر گربه شما ماده است و عقیم نشده است، او را برای آزمایش بارداری نزد دامپزشک ببرید، به خصوص اگر در خارج از خانه فعال است. اگر می دانید گربه شما باردار است و می بینید که او زمان زیادی را در جعبه زباله خود می گذراند، ممکن است به دنبال مکانی برای زایمان باشد.

گربه هایی که به زودی مادر می شوند برای به دنیا آوردن بچه گربه های خود به دور از سروصدا و حضور مردم به دنبال مکان های حفاظت شده می گردند و بستر برای این منظور مناسب سازی شده است. با این حال، جعبه بستر مکان ایده آلی برای تولد یا تولد بچه گربه های تازه متولد شده نیست و می تواند منجر به بیماری شود. بهتر است با قرار دادن یک سطل یا جعبه مقوایی و قرار دادن حوله ها یا پتوهای تمیز و نرم، مکانی امن برای گربه خود فراهم کنید. او را نزدیک جعبه زباله قرار دهید و پس از استقرار در محل تمیز جدیدش، غذا، آب و جعبه زباله را در نزدیکی خود نگه دارید.

اضطراب ناشی از ناسازگاری

در مواقعی مانند اضافه کردن یک حیوان خانگی جدید به خانواده، پذیرایی از مهمانان، بازسازی خانه یا هر رویداد مشابه دیگری، گربه شما ممکن است برای احساس راحتی و آرامش تلاش کند. زیرا هر گونه تغییر در محیط می تواند باعث اضطراب شود و گربه شما سعی می کند با رفتن به یک مکان راحت و محافظت شده آرام شود که این امر با خوابیدن در جعبه زباله نیز به دست می آید.

سینی کثیفی تخت خواب معمولاً در جایی قرار می گیرد که در معرض سر و صدای خانه و حضور افراد حاضر در خانه نباشد، بویی آشنا نیز می دهد. اگرچه ممکن است این ایده برای من و شما ناخوشایند به نظر برسد، اما به دلیل طبیعت طبیعی و وحشی آنهاست. راه حل: به سر و صدا در مکان های معمولی که گربه شما در آن می چرخد ​​توجه کنید و یک یا دو مکان خلوت، دنج و تمیز را در مناطق آرام به او پیشنهاد دهید. اگر مشکل اضطراب است، دیری نمی‌گذرد که گربه شما این مخفیگاه‌های آرام را پیدا می‌کند.

پناه

وقتی خانه به هم ریخته است، مهمان و بچه هستند، چه مکانی می تواند حریم خصوصی را تضمین کند؟ به عنوان مثال، وقتی سگ شما در خانه شروع به بازی می کند، بچه ها سر و صدا می کنند یا صدای طوفان و رعد و برق بیرون می آید، ممکن است متوجه شوید که گربه شما زیر تخت یا پایین کمد کتانی است. خواب در مخزن روی زمین جعبه زباله معمولاً در اتاق یا منطقه ای دور از دید قرار دارد و فقط به آنها تعلق دارد. جایی که آنها می توانند استراحت کنند در حالی که هیچ گزینه دیگری وجود ندارد.

این بدان معنا نیست که شما باید اجازه دهید گربه خود در جعبه بستر خود بخوابد. زباله دان محل بهداشتی نیست، بنابراین باید یک جایگزین تمیز و راحت تهیه کنید و آن را در کنار ظرف زباله قرار دهید. خیلی تلاش نکنید تا گربه را از جعبه زباله بیرون بیاورید. ساده ترین راه این است که یک جایگزین تمیز پیدا کنید و بگذارید کار خود را انجام دهد. این احتمال وجود دارد که اگر او به مکانی برای سرپناه نیاز داشته باشد، گربه شما قطعا جعبه تمیز و نرمی را که در یک مکان قرار داده اید پیدا می کند.

حفاظت از قلمرو

در خانه هایی که از چندین گربه نگهداری می شوند، خوابیدن در جعبه زباله ممکن است تلاشی برای دفاع از سرزمین باشد. بسته به گربه های شما، گربه ای که در جعبه زباله می خوابد ممکن است از آنها در برابر محرومیت از دسترسی یک گربه قلدر در خانه محافظت کند، یا ممکن است همان گربه قلدر باشد که گربه های دیگر را از جعبه زباله خود دور می کند. در هر دو مورد، راه حل یکسان است.

برای اینکه گربه خود را آرام نگه دارید و از جعبه زباله دور نگه دارید، باید جعبه های زباله بیشتری در مکان های مختلف اضافه کنید. به عنوان یک قاعده کلی، باید 1.5 جعبه زباله در هر گربه وجود داشته باشد. بنابراین، در یک خانه با سه گربه، شما باید 4 یا 5 طرف زمین داشته باشید. نکته کلیدی این است که آنها را در همان اندازه مطلوب نگه دارید، به این معنی که آنها را تمیز نگه دارید. اگر تمیز کردن زمان می برد، از یک سطل گرد و غبار خودکار استفاده کنید که پس از هر بار استفاده به طور خودکار خود را تمیز می کند. به این ترتیب، هر گربه همیشه یک جعبه زباله تمیز دارد و شما تمام روز را صرف جمع آوری زباله نمی کنید!

همه ما می دانیم که گربه ها دوست دارند در مکان های عجیب و غریب بخوابند. خوابیدن گربه در جعبه خاکی بسیاری از صاحبان گربه را نگران می کند زیرا انتخاب جعبه خاک به عنوان مکان استراحت ممکن است نشان دهنده بیماری یا رفتاری مانند علاقه گربه به فضاهای بسته، حفاظت از قلمرو، بارداری و غیره باشد. خوشبختانه، بیشتر اوقات این یک رفتار موقتی است که به راحتی قابل حل است.

اگر می خواهید بدانید چرا گربه در کاسه توالت می خوابد و چگونه جلوی این رفتار را بگیرید، تا انتهای این مطلب با مجله زوپتیا همراه باشید.

دلیل خوابیدن گربه در سطل زباله

بوی زمین

گربه شما بوی جعبه زباله خود را می شناسد و این بوی آشنا می تواند برای او آرامش بخش باشد. به همین دلیل است که وقتی استرس دارد ترجیح می دهد آنجا بخوابد. با قرار دادن پتوهایی که بوی گربه شما را در چندین مکان مختلف در اطراف خانه یا نزدیک خود قرار می دهند، می توانید یک محیط رقابتی با جعبه زباله ایجاد کنید و از شر خواب گربه در جعبه زباله خلاص شوید.

از قلمرو محافظت کنید

اگر چندین گربه در خانه نگهداری می کنید، یکی از آنها ممکن است جعبه کف را به عنوان قلمرو خود در نظر بگیرد و ترجیح دهد در آنجا استراحت کند یا حتی آن را اصلا ترک نکند. این می تواند با یک سری رفتارهای دیگر مانند دعوا در حین غذا خوردن همراه باشد.

اگر به تازگی گربه ای را پذیرفته اید، بهتر است آن را برای مدت کوتاهی از اولین گربه خود دور نگه دارید. همچنین برای هر گربه یک جعبه بستر جداگانه در خانه نصب کنید.

گربه شما فضاهای بسته را دوست دارد

گربه ها فضاهای بسته مانند کمد یا جعبه را دوست دارند زیرا به آنها احساس امنیت می دهند. بنابراین، اگر جعبه خاک گربه شما پوشیده باشد یا دیوارهای بلندی داشته باشد، ممکن است گربه شما در آن به دلیل شباهت آن به فضای بسته احساس راحتی کند. شما به راحتی می توانید با دادن فضاهای محدود و بسته مانند چند جعبه مقوایی خالی، از خوابیدن گربه در جعبه بستر جلوگیری کنید.

بچه گربه ها ممکن است هنوز در حال یادگیری باشند

محل استراحت بیشتر گربه های بالغ از جعبه بستر آنها جدا است. اما بچه گربه ها مکان خاصی برای خوابیدن و خوابیدن در هر جایی که احساس راحتی کنند ندارند. برای جدا کردن محل خواب بچه گربه از جعبه کف آن، مکان های مختلفی را که می تواند در آن استراحت کند مشخص کنید و چند ماه به او فرصت دهید.

گربه شما به حریم خصوصی نیاز دارد

یکی از پاسخ ها به این سوال که “چرا گربه در ظرف خاک می خوابد؟” » این است که گربه ها به همان اندازه که در فضاهای بسته دوست دارند در فضاهای خصوصی باشند. گربه شما ممکن است ترجیح دهد به یک فضای خصوصی مانند جعبه زباله خود برود تا زمانی که استرس دارد یا احساس می کند مدام تحت نظر است، آرام شود.

اگر گربه شما باردار است، او در شرف زایمان است

زمانی که گربه ها در شرف زایمان هستند، شروع به آزمایش فضاهای مختلف می کنند تا بهترین فضا را برای زایمان پیدا کنند. در این دوره، ممکن است گربه خود را در مکان های عجیب و غریب مانند بالای کمد یا جعبه زباله بیابید.

یک سرزمین جدید گربه شما را گیج می کند

اگر به تازگی جعبه خاک گربه خود را عوض کرده اید، ممکن است آن را اشتباه گرفته باشید. زیرا بسیاری از طبقات برای گربه ها راحت است و بوی خاصی متصاعد نمی شود. برای جلوگیری از خوابیدن گربه در جعبه خاک، بهتر است خاک جدید را به نسبت 50/50 با خاکی که قبلا استفاده کرده اید چند هفته مخلوط کنید تا به آن عادت کند.

علاوه بر دلایل رفتاری، تعدادی از دلایل پزشکی وجود دارد که چرا گربه ها در جعبه گرد و غبار می خوابند. زیرا گربه ها به طور غریزی ترجیح می دهند در هنگام بیماری در جایی پنهان شوند.

اگر گربه شما به‌طور تصادفی به‌جای استراحت و خوابیدن در محل معمولش، در جعبه زباله‌اش می‌خوابد. او ممکن است از بیماری هایی مانند عفونت ادراری، یبوست، اسهال یا انسداد مثانه رنج ببرد. همچنین، گربه شما ممکن است مشکلات مفصلی داشته باشد و برای راحتی بیشتر ترجیح می دهد به جای چندین بار در روز داخل جعبه زباله خود بماند.

احتمال دیگر، اختلال شناختی یا زوال عقل است. این بیماری باعث می شود که گربه شما در تشخیص بین جعبه بستر و محل استراحت خود دچار مشکل شود.

بنابراین بهتر است برای تشخیص به موقع بیماری گربه با دامپزشک مشورت کنید.

چگونه از خوابیدن گربه در سطل زباله جلوگیری کنیم؟

ابتدا با یک دامپزشک مشورت کنید تا بتواند گربه شما را برای هر گونه مشکل پزشکی معاینه کند. حتی اگر دلیل رفتار گربه شما پزشکی باشد، ممکن است لازم باشد تغییراتی در فضای زندگی او ایجاد کنید.

پس از رد هر گونه بیماری احتمالی، می توانید عواملی را که ممکن است باعث استرس گربه شما شده باشد، بررسی کنید. این عوامل، مانند صداهای بلند (مهمانی، ساخت و ساز در نزدیکی یا طوفان)، می تواند منجر به پذیرش یک گربه جدید شود.

به طور کلی، هر چیزی که روال عادی گربه شما را تغییر دهد، می تواند رفتار طبیعی گربه را تغییر دهد، از جمله محل خوابش.

با این حال، هنگامی که علت را درک کردید، نباید انتظار داشته باشید که گربه شما به سرعت از شر این عادت خلاص شود. ممکن است کمی طول بکشد تا گربه به مکان دیگری برای خواب عادت کند.

آیا خوابیدن گربه در سینی خاکی می تواند باعث بیماری شود؟

متاسفانه بله.

دلیل خوابیدن گربه در جعبه زباله فقط نشانه ای از مشکلات پزشکی یا رفتاری نیست. این عادت می تواند باعث بیماری هایی مانند عفونت چشم، گوش یا حتی مثانه در گربه شما شود. علاوه بر این، کثیفی که هنگام دراز کشیدن در موهای گربه گیر می کند، در حین نظافت، بلعیده می شود. در نتیجه این امر باعث انسداد در دستگاه گوارش آنها می شود.

چرا گربه بعد از تمیز کردن در سطل زباله می خوابد؟

پس از تمیز کردن جعبه خاک گربه، او ممکن است جعبه خاک گربه خود را مکانی دنج و راحت برای استراحت ببیند.

علاوه بر این، پس از تمیز کردن و تعویض خاک، ممکن است بوی جعبه خاک گربه شما همچنان در آنجا باقی بماند و آن را به سمت این جعبه جذب کند.

10 راه برای جلوگیری از خروج گربه به بیرون از جعبه زباله

نویسنده: دکتر جنیفر کویتز

مترجم: دکتر محمودرضا اعتضادی

اگرچه ریختن زباله در اطراف خانه می تواند بسیار آزاردهنده باشد، اما صاحبان گربه باید بدانند که اگر گربه آنها خارج از جعبه زباله می ریزد، به این معنی نیست که آنها گربه های بدی هستند. آنها در آن زمان فقط به نیازهای خود پاسخ می دهند.

دلایل زیادی وجود دارد که چرا یک گربه ممکن است بیرون از جعبه زباله مدفوع کند، اما با کمی تحقیق (و احتمالاً یک سفر به دامپزشک)، می توانید بفهمید که برای جلوگیری از مدفوع گربه ها در خارج از جعبه زباله چه کاری باید انجام دهید. در زیر 10 راه برای جلوگیری از این عمل آورده شده است.

دستشویی گربه را کاملا تمیز نمایید

اگر گربه شما از توالت خارج از مسیر استفاده کرده است، سعی کنید هر آشفتگی را تمیز کنید. شما باید مطمئن شوید که بوی بد از بین رفته است، نه تنها برای خودتان، بلکه برای اینکه گربه بو را دنبال نکند و برای رفتن به دستشویی به منطقه بازگردد. این باید به درستی انجام شود. از نور قوی و شمع خود برای پیدا کردن حمام استفاده کنید.

اگر گربه به تازگی به توالت رفته است، سعی کنید لکه ادرار یا مدفوع را با استفاده از یک دستمال کاغذی یا پارچه تمیز کنید. همچنین برای لکه های قدیمی از بهترین روش تمیز کردن بر اساس نوع لکه استفاده کنید. سطوح سخت را به طور کامل با مایع تمیز کننده خانگی بشویید.

پاک کردن ادرار گربه

ملحفه و حوله را داخل ماشین لباسشویی بیندازید. فرش ها و مبلمان خانگی را می توان به راحتی با مایع ظرفشویی و یک آنتی باکتریال تمیز کرد، اما سعی کنید از دستورالعمل های محصول برای افزایش اثربخشی استفاده کنید.

تعریف مشکل

اگر ادرار یا مدفوع گربه در جای دیگری است، باید مطمئن شویم که این لکه ناشی از پاشیدن ادرار گربه یا استفاده از توالت در آن مکان است یا خیر. به دلایل مختلف، گربه ها خارج از جعبه زباله خود مدفوع می کنند و به درمان های متفاوتی نیاز دارند.

وقتی گربه ها ادرار را اسپری می کنند، سعی می کنند جلوی یک سطح عمودی بایستند و ادرار را در آنجا اسپری کنند. اگر با مقداری ادرار گربه روی دیوار برخورد کردید، مطمئن شوید که گربه ادرار خود را روی دیوار پاشیده است.

رفع مشکل به سرعت

برای جلوگیری از تبدیل شدن به یک عادت توالت رفتن یا پاشیدن ادرار گربه در مکانی خارج از جعبه بستر، باید این مشکل را سریع حل کنید. وقتی صحبت از اسپری ادرار می شود، گربه های نر عقیم نشده یکی از دلایل اصلی این مشکل هستند.

تمام گربه هایی که برای تولید مثل استفاده نمی شوند باید قبل از رسیدن به سن بلوغ عقیم شوند. اگر گربه عقیم شده ادرار می‌پاشد، سعی کنید آرامش بیشتری در ناحیه خود به آن بدهید. در خانه ای با چندین گربه مختلف، باید برای هر گربه فضای جداگانه ای در نظر بگیرید.

اگر این امکان وجود ندارد، سعی کنید برای هر گربه موقعیت بالاتر، مخفیگاه و مسیر سرپوشیده در نظر بگیرید تا از دست یکدیگر در امان باشند.

علاوه بر این، محصولات ضد اضطراب بدون نسخه ممکن است برای اسپری ادرار گربه شما مفید باشد. اگر هیچ یک از این روش ها جواب نداد، از دامپزشک خود در مورد تجویز یک داروی ضد اضطراب مانند فلوکستین سوال کنید.

اضافه کردن جعبه خاکهای بیشتر

اگر مطمئن هستید که گربه شما به جای پاشیدن آب در محل نامناسبی ادرار می کند، وقت آن است که به جعبه زباله او نگاهی بیندازید. اول از همه، چند سطل خاک دارید؟ یک جعبه خاک همیشه کافی نیست. یک قانون کلی این است که به ازای هر گربه یک جعبه خاک به اضافه یک جعبه اضافی داشته باشید.

گربه ها نسبت به استفاده مجدد از یک جعبه زباله آلوده به ادرار و مدفوع بسیار حساس هستند، به خصوص اگر جعبه زباله متعلق به آنها نباشد. هرچه جعبه های زباله بیشتری داشته باشید، احتمال بیشتری وجود دارد که گربه شما یکی را که دوست دارد پیدا کند.

به مکان قراردادن جعبه خاک
فکر کنید

محل قرار دادن سطل خاک را در نظر بگیرید. اگر خانه ای چند طبقه دارید، باید حداقل یک سطل خاک در هر طبقه داشته باشید. اگر در طبقه دوم خانه خود بودید، آیا دوست دارید برای رفتن به دستشویی از پله ها پایین بروید؟ خب، گربه شما هم دوست ندارد.

اگر جعبه زباله شما در دسترس نباشد، مانند داخل کمد یا گوشه کمد زیرزمین، گربه ها نیز نمی خواهند آن را پیدا کنند. وجود یک جعبه بستر برای گربه شما بسیاری از مشکلات را کاهش می دهد. در نهایت، اگر گربه شما از توالت در مکانی مشابه استفاده می کند، سینی را در آنجا قرار دهید و سپس به آرامی آن را به مکان مناسب تری ببرید.

از یک جعبه خاک متفاوت
استفاده کنید

یک جعبه زباله سرپوشیده با استانداردهای دکوراسیون شما مطابقت دارد زیرا بوی نامطبوع ادرار و مدفوع گربه را پنهان می کند، اما ممکن است گربه شما این نوع جعبه را دوست نداشته باشد. جعبه های بسته ممکن است کوچک، تیره و استفاده از آنها دشوارتر باشد، بنابراین گربه ها ممکن است تمایلی به استفاده از توالت داخل این جعبه ها نداشته باشند.

همچنین باید مطمئن شوید که لبه‌های جعبه زباله به اندازه‌ای بزرگ است که گربه شما بتواند وارد توالت شود و از توالت استفاده کند، مخصوصاً وقتی که رشد می‌کند.

یک جعبه بستر ایده آل بزرگ و محکم است، با لبه های کم یا یک لبه کم برای دسترسی آسان برای گربه. یافتن این نوع جعبه ها در فروشگاه های حیوانات خانگی کار آسانی نیست، اما با استفاده از یک پلاستیک در زیر جعبه زباله می توانید به راحتی چنین جعبه ای را طراحی کنید.

جعبه خاک خود را به طور
منظم تمییز نمایید

یک جعبه خاک کثیف مطمئناً حیوان را می ترساند و ترجیح می دهد در جای دیگری از توالت استفاده کند. گربه ها به طور طبیعی موجودات پاکی هستند. آیا می خواهید با پای برهنه در ظرف خاک گربه خود راه بروید؟

خوب، اگر جعبه کثیف باشد، گربه شما هم نمی خواهد به آنجا برود. حداقل یک بار در روز، خاک کثیف را باید با بیل دور انداخت، تمیز کرد و ماهی یک بار دوباره با خاک پر کرد.

نوع خاک را بررسی نمایید

بستر گربه معطر گزینه خوبی است (چه کسی می تواند بوی خاک گربه را به جای عطر تحمل کند؟) اما گربه ها آن را دوست ندارند. بینی گربه ها از بینی ما حساس تر است و اگر بویی برای ما خوب باشد ممکن است برای آنها خوب نباشد.

گربه ها بیشتر به بوی کثیفی های قدیمی عادت دارند و اگر فقط نوع کثیفی را تغییر دهید باعث می شود گربه خارج از جعبه زباله از توالت استفاده کند.

مطالعات مختلف نشان داده است که برای گربه ها بهترین نوع خاک گلدان بدون بو، با خواص دانه بندی بالا و حاوی کربن فعال برای از بین بردن بو است.

اگر می خواهید برای اولین بار این نوع بستر را امتحان کنید، مطمئن شوید که حداقل یک سطل خاک گربه قدیمی در خانه خود دارید.

رعایت عوامل پویای اجتماعی

دعوا بین گربه های مختلف یا ورود گربه جدید باعث می شود گربه خارج از مسیر معمول از توالت استفاده کند. اگر گربه شما کار خود را بیرون یا نزدیک جعبه انجام می دهد، به این معنی است که نمی خواهد حادثه قبلی را تکرار کند یا با یکدیگر دعوا کند.

گربه ها را برای مدتی از هم جدا نگه دارید تا تنش بین آنها کمی کاهش یابد، سپس به تدریج دوباره آنها را معرفی کنید. مطمئن شوید که چندین جعبه زباله مختلف در اطراف خانه نگه دارید، زیرا یک گربه نمی تواند همه جعبه های زباله را به یکباره جمع کند.

با دامپزشک خویش مشورت
نمایید

اگر گربه شما به مدفوع خارج از جعبه زباله خود ادامه می دهد، مهم ترین چیز این است که به دامپزشک مراجعه کنید. اگر مشکل گربه شما بیشتر دامپزشکی است تا رفتاری، دامپزشک شما با گرفتن شرح حال کامل از حیوان، انجام معاینات فیزیکی، آزمایش ادرار و سایر تست های تشخیصی مشکل را حل می کند.

معاینه گربه توسط دامپزشک

تورم مجرای ادرار، دیابت و بیماری کلیوی سه دلیل مهمی هستند که باعث می‌شوند گربه شما از توالت خارج از جعبه زباله استفاده کند. اگر آزمایش گربه شما کاملاً سالم باشد، دامپزشک شما می تواند به حل مسائل محیطی و رفتاری مرتبط با مشکل کمک کند.

منبع: PetMD

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا