چرا کلئوپاترا با برادرش ازدواج کرد

آخرین پاسخ فرعون مصر که چرا با برادرش ازدواج کرد را برای شما عزیزان قرار داده ایم.

در ادامه می توانید دقیق ترین و صحیح ترین پاسخ ها را مشاهده کنید.

با قسمت آموزش مجله اینترنتی باحال مگ همراه باشید.

آخرین پاسخ فرعون مصر چرا با برادرش ازدواج کرد؟

پاسخ به این سوال: در مصر باستان رسم بر این بود که یک زن و شوهر از جنس های مختلف بر ملت حکومت می کردند. برای مثال در مدت کوتاهی کلئوپاترا و پدرش همزمان بر مردم مصر حکومت کردند تا اینکه پدرش در سال 51 قبل از میلاد درگذشت و وصیت کرد که کلئوپاترا با برادر 11 ساله اش ازدواج کند.

با استفاده از اینترنت مطالعه کنید

دانش آموزان می توانند با تبلت، لپ تاپ و تلفن همراه به کلاس درس دسترسی داشته باشند.

برای استفاده و یادگیری بهتر، نکات را حتما دنبال کنید.

اگر درس می خوانید سعی کنید تمرکز داشته باشید و اینترنت را غیر از کلاس های آنلاین خاموش کنید.

اینترنت تمرکز را کاهش می دهد.

افزایش تمرکز

سعی کنید تمرکز خود را در طول درس افزایش دهید.

با گذشت زمان، این به شما توانایی زیادی در خواندن درس ها می دهد.

برای این کار می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید.

بازی های فکری، تشویق کودک به حل سوالات مختلف، تمرکز روی چیزهای مختلف، مثلا یک میوه خاص و غیره. می تواند به تمرکز کودک کمک زیادی کند.

فواصل مطالعه

به طور مداوم و برای مدت کوتاه مطالعه کنید.

به عنوان مثال، هر نیم ساعت یک بار استراحت کنید تا مغز شما بتواند اطلاعات جدید را به درستی دریافت کند.

از طرفی در این مدل مطالعه تمرکز افزایش و یادگیری افزایش می یابد.

اطمینان حاصل کنید که بین دوره های مطالعه استراحت کافی داشته باشید تا ظرفیت یادگیری شما افزایش یابد.

استراحت نقش مهمی در مطالعه دارد.

اهمیت آرامش روانی در مطالعات

ذهن ما اگر آرام باشد آماده یادگیری است.

معمولا ذهن در حالت آرام ظرفیت زیادی دارد پس سعی کنید استرس را از خود دور کرده و تمرکز کنید.

اگر ذهن شما مشغول موضوع خاصی است، سعی کنید چند دقیقه تمرکز کنید و آن موضوع را از ذهن خود خارج کنید.

تنوع در دوره های تحصیلی

هر یک ساعت و نیم تا دو ساعت باید رشته تحصیلی خود را تغییر دهید.

زیرا اگر در یک روز تمام زمان مطالعه خود را به یک موضوع خاص اختصاص دهید، پس از دو ساعت اول، سرعت مطالعه شما کاهش می یابد.

کارایی مغز نیز با مطالعه طولانی مدت یک درس کاهش می یابد و روند نزولی خواهد داشت.

بنابراین لازم است ترکیبی از چندین دوره در برنامه تحصیلی یک روزه خود داشته باشید.

مطالعه به سبک دفترچه خاطرات در شروع زایمان

نگاهی گذرا به کل مقاله قبل از شروع خواندن آن بسیار مفید و سازنده خواهد بود.

زیرا شما آموزش ذهنی خواهید داشت و می دانید موضوع چیست.

هنگام مطالعه یادداشت برداری کنید

باید در حین مطالعه فعال بود، یعنی در حین مطالعه، یادداشت کرد و یادداشت کرد.

این حاشیه نویسی هنگام مرور بسیار مفید است.

مهارت های شنیداری

شما کلمات و صداها را می شنوید، اما این بدان معنا نیست که آنها را درک می کنید.

اگر می خواهید گوش کنید، سوال فرق می کند. هر چه بیشتر گوش کنید، بیشتر درک می کنید.

با قاطعیت می توان گفت که ناتوانی در گوش دادن علت اصلی بسیاری از مشکلات ارتباطی و یادگیری است.

روش صحیح مطالعه مهارت های بپرسید

سوالات شما نشان دهنده دقت، ظرافت، دقت و توانایی شما در یادگیری است.

از پرسیدن سوال نترسید و آنها را در زمان مناسب بپرسید.

در این زمینه مطالعه مقاله مهارت طرح سوال می تواند مفید باشد.

تعیین هدف

قبل از مطالعه باید برای خود هدف تعیین کنید، یعنی برای چه هدفی می خواهید این درس را مطالعه کنید، آیا فقط نکات اصلی درس را می خواهید یا قصد دارید تمام محتوای کتاب را درک کنید.

خواندن

وقتی همه ما مطالعه می کنیم، قصد داریم درس را یاد بگیریم، بفهمیم، به خاطر بسپاریم و درس را حفظ کنیم، به همین دلیل سعی می کنیم کتاب و بروشور را خط به خط بخوانیم، به خاطر بسپاریم و در ذهن خود تکرار کنیم.

در حالی که هدف از مرحله خواندن، یادگیری و حفظ مطالب نیست.

هدف از مرحله خواندن فقط درک و انتقال اطلاعات از کتاب به یادداشت هاست.

فکر

سعی کنید در حین مطالعه به مطالب و مثال ها فکر کنید و تصویر ذهنی از مطالب داشته باشید.

از حفظ

پس از گذراندن دو مرحله قبل یعنی مطالعه و تفکر سعی کنید مطالب مهم را به خود بگویید.

مطالب مطالعه شده را به زبان خودتان و به روشی که بیشتر مناسب شماست بازگو کنید.

حفظ کردن به شما کمک می کند تا قسمت هایی را که خوب یاد نگرفته اید شناسایی کرده و دوباره بخوانید.

خداحافظ

وقتی همه فصل ها را خواندید، مطالب مطالعه شده را در فواصل زمانی مناسب مرور کنید.

مهمترین قسمت مطالعه که به ثبت اطلاعات در لایه های زیرین ذهن کمک می کند و از فراموشی جلوگیری می کند، تجدید نظر است.

تقویت ذهنی

شما می توانید راه هایی برای بهبود سلامت روان خود و تقویت روحیه خود بیابید. روحیه شجاعت و شجاعت را در خود تقویت کنید، امید و اراده داشته باشید تا سطح تسلط شما افزایش یابد.

افکار مزاحم را کنترل کنید

در میان موانع تمرکز، افکار مخرب نقش مهم تری دارند.

معمولا این افکار منشأ ذهنی و درونی دارند که باید از آنها اجتناب و کنترل شود.

این عوامل عبارتند از یادآوری خاطرات تلخ و شیرین یا غرق شدن در تخیلات یا چیزهایی مانند احساس درد، رنج، غم، نگرانی، گرسنگی و تشنگی یا سرما و گرما، ترس، عصبانیت و شادی، سردرد و ….

منبع: باهال مگ

دسته بندی :

تحصیلات

در یکی دو فیلم هالیوودی و صدها کتاب از او نام برده شده است. از بیوگرافی گرفته تا رمان های تاریخی و علمی تخیلی. هنوز زیبا، همچنان جذاب و غریب، هنوز با یک مشت مروارید در موهایش و خط چشم مشکی روی مژه ها و چشمانش که او را شبیه کاپیتان جک اسپارو می کند.

به این ترتیب کلئوپاترا به نوعی جاودانگی دست یافت که افراد کمی در نسل بشر به آن دست یافته اند. بیش از 1500 سال قبل از ملکه الیزابت دوم انگلستان، کلئوپاترا ثابت کرد که زنان توانایی رهبری یک ملت بزرگ را دارند و می توانند این کار را با هوش، مهربانی و گاهی اوقات بی رحمی انجام دهند. اما بسیاری از آنچه در مورد ملکه نیل می دانیم از داستانی سرچشمه می گیرد که بارها گفته و بازآفرینی شده است.

بنابراین در مورد این زن خارق العاده مطالبی گفته می شود که بسیاری از آنها صحت ندارد. در ادامه این مقاله می خواهیم حقایقی را در مورد کلئوپاترا به شما ارائه دهیم که صحت آن شکی نیست.

کلئوپاترا مصری نبود

اگر از کسی خواسته شود نام یک شخصیت مصری باستان را تلفظ کند، بدون شک یکی از نام های توت عنخ آمون یا کلئوپاترا را تلفظ می کند. برای بسیاری از ما، این دو شخصیت تاریخی نماد مصر باستان هستند که با طلاهای آویزان فراوان و چشمان آبی عمیق در اطراف کاخ های مجلل آن قدم می زدند. اما جالب اینجاست که یکی از این دو نفر اصلا مصری نبود. بر اساس کتاب تاریخ مقدونیه، کلئوپاترا یکی از فرمانروایان سلسله بطلمیوسی بود که از نسل یکی از سرداران اسکندر مقدونی به نام بطلمیوس اول بود.

این بدان معناست که این مردم نه تنها یونانی بودند، بلکه به زبان یونانی نیز صحبت می کردند و از سنت های یونانی پیروی می کردند. پس از مرگ اسکندر مقدونی در سال 323 قبل از میلاد، مصر تحت حکومت بطلمیوس اول قرار گرفت و جانشینان او به مدت 300 سال بر کشور حکومت کردند. در واقع مصر توسط این سلسله فتح شد که رویه معمول یونانیان باستان بود. جالب اینجاست که مصریان با حاکمان یونانی خود مشکلی نداشتند، زیرا از حکومت ایرانیان بر مصر که قبل از اسکندر آن کشور را فتح کرده بودند، ناراضی بودند.

کلئوپاترا منشا خانوادگی بسیار بحث برانگیزی دارد

تاریخ نشان می دهد که زنا منحصر به ملکه های لنیستر نبود و به درجات مختلف در خانواده های سلطنتی از اروپا تا خاورمیانه رواج داشت، اما مصری ها این عمل را به یک ورزش رقابتی تبدیل کرده بودند. در اساطیر مصر، خدای اوزیریس برای حفظ خلوص نسب خانوادگی، با خواهرش ایزیس ازدواج کرد. آنها خدا بودند، بنابراین مسائل ژنتیکی برای آنها مشکلی نداشت.

اما در مورد فراعنه مصر که دیوانه وار خدایان را می پرستیدند، مشکلات ژنتیکی مشکلی برای جاودانگی آنها شد، اما هزاران سال پیش هیچکس نفهمید که ازدواج خانوادگی باعث مشکلات ژنتیکی شده است. هنگامی که بطلمیوسیان در مصر به قدرت رسیدند، آنها نیز این رویه را در پیش گرفتند و در نهایت کلئوپاترا یکی از فرزندان این نسل بود که از زنا متولد شد. پدر کلئوپاترا پادشاه بطلمیوس دوازدهم بود، اما اطلاعات زیادی در مورد مادرش در دست نیست، اما گفته می شود مادرش احتمالا خواهر پدرش بوده است. بنابراین، کلئوپاترا برای ادامه سبک ازدواج خانوادگی خود، نه با یک بلکه با دو برادر کوچکترش ازدواج کرد.

کلئوپاترا باهوش تر بود تا زیبا در این زمینه تنها می توان یک استثنا در نظر گرفت. در فوریه 2007، سکه ای با تصویر کلئوپاترا در مصر کشف شد که نشان می دهد ملکه مصر ظاهری بسیار معمولی دارد. علاوه بر این، این واقعیت که مورخان باستان در مورد زیبایی کلئوپاترا چیزی نگفته اند نشان می دهد که او آنقدرها زیبا نبوده و الیزابت تیلور نبوده است.

در کتاب «زندگی آنتونی» نوشته پلوتارک در سال 75 پس از میلاد درباره کلئوپاترا می‌گوید: «زیبایی واقعی او… آنقدر چشمگیر نبود که کسی نتواند آن را مقایسه کند یا کسی نتواند آن را ببیند و تحت تأثیر قرار گیرد. … قرار نگرفتن اما تاثیر حضورش خیلی قوی بود…شخصیتش چیزی بود که هر چه می گفت و هر کاری که انجام می داد جادویی می کرد. کلئوپاترا علاوه بر داشتن هوش دیپلماتیک در زمینه‌های ریاضیات، پزشکی، کیمیاگری، اقتصاد، تاریخ، جغرافیا و کلیه آموزش‌های عمومی آن دوران نیز شهرت داشت. او همچنین به 9 زبان صحبت می کرد.

او تنها فرمانروای بطلمیوسی بود که به زبان مصری صحبت می کرد.
کلئوپاترا علاوه بر یونانی که زبان مادری پادشاهان بطلمیوسی بود، به زبان های مردم همسایه مانند عربی، یهودی، اشکانی، سریانی و نیز مسلط بود. اتیوپیایی ، ماد و تروگودیتا. علاوه بر این، او تنها فرمانروای دودمان بطلمیوسی بود که برای یادگیری زبان مصری به زحمت افتاد و تا زمان او سایر فرمانروایان بطلمیوسی هیچ علاقه ای به فرهنگ و مذهب مصری ها نداشتند و در شهر اسکندریه زندانی بودند. زبان یونانی به زبان تجارت و حکومت در مصر تبدیل شده بود و پادشاهان بطلمیوسی تنها زمانی که به رود نیل سفر می کردند به یاد داشتند که در مصر بودند.

کلئوپاترا به زبان بومی قبطی صحبت می کرد و می توانست هیروگلیف مصری را بخواند. علاوه بر این، او به عنوان یک مصری ژست گرفت، لباس های سنتی آنها را پوشید و در جشنواره ها و جشن های سنتی مصر شرکت کرد. به همین دلیل بود که مصری ها او را دوست داشتند و او را یکی از پادشاهان مورد علاقه خود می دانستند، در حالی که او با هیچ یک از فراعنه معروف مصر ارتباط نداشت.

او سه خواهر و برادرش را کشت.
به ماجرای ازدواج های غیراخلاقی کلئوپاترا برمی گردیم. در مصر باستان رسم بر این بود که فراعنه به صورت جفت حکومت می کردند و هر پادشاه به یک پادشاه مشترک از جنس مخالف نیاز داشت. کلئوپاترا تا زمان مرگ پدرش در سال 51 قبل از میلاد با پدرش بطلمیوس دوازدهم حکومت کرد. پدرش در وصیت نامه اش گفته بود که می خواهد کلئوپاترا با برادر 11 ساله اش ازدواج کند. اما از آنجایی که این دو خواهر و برادر رابطه خوبی با هم نداشتند، بطلمیوس سیزدهم سعی کرد قدرت را از خواهرش بگیرد و او برای حکومت با او به ژولیوس سزار کمک کرد.

سزار و کلئوپاترا عاشق یکدیگر شدند و بطلمیوس سیزدهم از اینکه یک خارجی جای او را گرفته بود ناراضی بود. سرانجام سزار نیروهای بطلمیوس سیزدهم را در نبرد نیل شکست داد و برادر کلئوپاترا در حالی که سعی داشت فرار کند در رود نیل غرق شد. کلئوپاترا دوباره مجبور شد با برادر دیگرش طبق همان قانون سلطنت دوگانه ازدواج کند، اما این برادر به دلایل نامعلومی درگذشت و گفته شد که توسط کلئوپاترا مسموم شده است. سپس کلئوپاترا دستور اعدام خواهرش آرسینو را صادر کرد که در درگیری بین او و بطلمیوس طرف برادرش را گرفته بود و مدتی خود را ملکه مصر می خواند.

آرایش چشم معروف کلئوپاترا برای جلوگیری از عفونت چشم بود

در هیچ یک از تصویرهای کلئوپاترا نمی توانید او را بدون آرایش چشم سنگین ببینید، بنفش بسیار مشکی که گاهی دور صورتش کشیده می شد. این سرم از 4 ترکیب بر پایه سرب تشکیل شده است که هدف از کاربرد آن زیباسازی نیست، بلکه از بین بردن بیماری و عفونت از چشم بوده است. عفونت چشم در آن زمان در مصر رایج بود، زیرا با طغیان رود نیل، مواد آلوده کننده وارد آب می‌شد و پس از تماس با چشم مصریان، بیماری‌های چشمی در آنها ایجاد می‌شد. محیط سربی اطراف چشم های کلئوپاترا برای باکتری های مسبب این بیماری ها سمی بود. کلئوپاترا بسیار باهوش بود و بنابراین احتمالاً به فواید دارویی جمجمه پی برده بود، حتی اگر بیشتر مصری ها این تزریق جمجمه را نوعی جادو می دانستند.

کلئوپاترا و مارک آنتونی کافه خود را داشتند
کلئوپاترا، بسیار باهوش، شیوا، قدرتمند، اما او تمایلات حیوانی داشت، این برای کسی که کشور بزرگی را اداره می کند و شخصی مانند ژنرال مارک آنتوان دارد، غیرعادی نیست. مارک آنتونی پس از مرگ سزار معشوق کلئوپاترا شد. این دو هیچ توجهی به شرایط کشور نداشتند و از هر فرصتی برای خوشگذرانی و مشروب استفاده می کردند.

آنها حتی یک کافه خصوصی داشتند که به آن “زندگی های تکرار نشدنی” می گفتند. این کافه به دیونیسوس خدای شراب مصری اختصاص داشت و این دو در این کافه آنقدر نوشیدند که مشروب خوردند. هر روز عصر در این کافه مهمانی برپا می شد و کلئوپاترا و آنتونی پس از مستی در شهر پرسه می زدند.

شاید مرگ او به دلیل نیش یک مار سمی نبوده باشد. طبق افسانه، وقتی کلئوپاترا متوجه شد که نیروهایش توسط اکتاویان (نخستین امپراتور روم) شکست خورده اند، با آرامش یادداشت خودکشی خود را نوشت و آن را به یکی از نگهبانان کاخ خود داد و سپس مار سمی را در دهان او گذاشت. زندگی خود را بر روی سینه او پایان می دهد. از آنجایی که مورخان همیشه به بحث و جدل علاقه دارند، هیچ کس این گفته را قابل قبول نمی داند.

اگرچه این روش خودکشی بسیار منحصر به فرد است، اما مشکلات خود را نیز دارد. در این افسانه ها گفته می شود که مرگ آن تنها چند دقیقه طول کشیده است، اما سم این مار خاص مصری در واقع چندین ساعت طول می کشد تا قربانی را بکشد و در برخی موارد نیز قابل درمان بوده است. با این حال، اکثر مورخان موافق هستند که کلئوپاترا خودکشی کرد، اما روش نامشخص است. او ممکن است علیه سمی که در اختیار داشت شورش کرده باشد، اما واقعیت آنقدرها که مردم تصور می کنند دراماتیک نیست.

کلئوپاترا در سال 30 قبل از میلاد خودکشی کرد و اکتاویان مصر را فتح کرد و آن را به یکی از ایالت های امپراتوری روم تبدیل کرد. کلئوپاترا آخرین امپراتور مصر باستان بود.

منبع: grunge
ترجمه حسینعلی پناهی

منبع تصویر: تصاویر ASC

اگر تا به حال با خانواده ای که چشم به چشم نمی بینند سر میز شام نشسته اید، می دانید که چقدر وحشتناک است وقتی اعضای خانواده با هم دشمن هستند.

تاریخ مملو از خانواده هایی است که دائماً در پی کسب قدرت و افتخار با یکدیگر می جنگیدند. برخی از این درگیری ها بدتر از فیلم های تلویزیونی امروزی بود. از این درگیری ها اطلاعات خوبی در مورد نحوه زندگی مردم در این دوره تاریخی به دست می آید. چه آداب و رسومی حاکم بود و قدرتمندان چگونه با یکدیگر رفتار می کردند.

در اینجا به داستان رقابت تاریخی سه خانواده می پردازیم که هر کدام تاریخچه جالبی دارند.

برادران داسلر و شهر به دو قسمت تقسیم شدند

منبع تصویر: تصویر Ulstein

دعوای خواهر و برادر غیرمعمول نیست، اما زمانی که آدولف (آدی) و رودولف (رودی) با هم دعوا کردند، شهر هرتزوگناوراخ در ایالت بایرن آلمان به دو قسمت تقسیم شد. شما باید نام دو شرکت آنها را بدانید: آدیداس و پوما.

در سال 1924 آنها با هم شرکتی را برای تولید کفش های ورزشی و فوتبال راه اندازی کردند. کسب و کار آنها همچنان رونق داشت و در زمان المپیک 1936 برلین، آنقدر معروف شده بودند که جسی اوونز، قهرمان معروف سرعت آمریکایی، هنگام مسابقه کفش های داسلر را پوشید و چندین مدال طلا به دست آورد.

در طول جنگ جهانی دوم و پس از آن، روابط این دو برادر، شاید به دلیل شخصیت‌ها و نگرش‌های سیاسی متفاوت، تیره شد. در سال 1948 آنها از هم جدا شدند. هر کدام از آنها کارخانه کفش ورزشی خود را در ساحل رودخانه ای در شهر هرتزوگناوراچ تأسیس کردند. آدی آدیداس و رودی پوما را تاسیس کردند.

طرفداران آدیداس سعی کردند فقط به شرکت های وفادار به برند آدیداس پاسخ دهند و طرفداران پوما نیز همین کار را کردند. در شهر Herzogenaurach مغازه‌ها، هتل‌ها و رستوران‌هایی وجود داشت که فقط در یک طرف شهر خدمت می‌کردند.

رقابت بین این دو در جام جهانی فوتبال 1970 به اوج خود رسید، زمانی که پله فوتبالیست برزیلی کفش‌های پوما را پوشید، حتی اگر دو شرکت توافق کردند که با او قرارداد نبندند.

حتی بعد از مرگ هم بحث ادامه داشت. آدی و رودی در دو قبرستان واقع در دو طرف هرزوگن-آوراخ و دور از یکدیگر به خاک سپرده شدند.

امروزه هیچ یک از این دو شرکت توسط خانواده داسلر اداره نمی شود، اما در سال 2009 این دو شرکت رسماً در جریان یک مسابقه فوتبال در هرتزوگناوراخ با هم آشتی کردند. هر تیم از هر دو برند آدیداس و پوما استفاده می‌کرد و فوتبال لوگوی هر دو شرکت را داشت.

کلئوپاترا هفتم و برادران و خواهران فقیرش

اگر خواهر کلئوپاترا هفتم، ملکه مصر هستید، ممکن است عواقب بدی در انتظار شما باشد.

کلئوپاترا پس از مرگ پدرش در سال 51 قبل از میلاد بر تخت سلطنت نشست. با این حال، طبق عادت مصر باستان، او باید با یک حاکم مرد حکومت کند، به همین دلیل است که کلئوپاترا با برادر کوچکترش بطلمیوس سیزدهم ازدواج کرد.

هنگامی که بطلمیوس در سال 49 قبل از میلاد به 13 سالگی رسید. قبل از میلاد، او قصد داشت خواهرش را کنار بزند و به تنهایی سلطنت کند. کلئوپاترا مجبور به فرار از کشور شد و ارتشی برای خود تأسیس کرد و مصر را درگیر جنگ داخلی کرد. در همان زمان جنگ داخلی در روم در جریان بود که در آن ژولیوس سزار با ژنرال رومی پومپیوس جنگید.

دو خواهر و برادر در جنگ داخلی روم شرکت داشتند و هر کدام در یک سمت تاریخ بودند. کلئوپاترا از سزار حمایت می کند که با او رابطه عاشقانه ای را آغاز می کند. داستان با مرگ بطلمیوس که پس از شکست ارتشش توسط نیروهای سزار در نبرد نیل در حال فرار بود به پایان می رسد.

حق چاپ تصویر بلوار غروب

خواهر کلئوپاترا، آرسینوی چهارم، پس از مخالفت با خواهرش در نبرد اسیر شد. او به معبد آرتمیس در افسوس تبعید شد و چند سال بعد معشوقه دیگر کلئوپاترا، مارک آنتونی، کشته شد.

برادر دیگر او، بطلمیوس چهاردهم، به طور مرموزی درگذشت، که گفته می شود توسط کلئوپاترا مسموم شده است. پس از مرگ برادرش، سایر خواهران و برادران به فکر جانشینی او افتادند، اما کلئوپاترا پسر سه ساله خود سزار بطلمیوس پانزدهم (سزاریون) را به عنوان جانشین خود اعلام کرد.

هنری دوم و پسران متعصب

پادشاه هنری دوم انگلستان و ملکه النور آکیتن چهار پسر داشتند که به بلوغ رسیدند: هنری (پادشاه جوان)، شاه ریچارد اول، جفری و شاه جان. داشتن چند پسر بقای سلطنت را تضمین می کرد، اما برای هنری دوم نیز مشکلاتی ایجاد کرد.

تا زمان مرگ هانری دوم، هر یک از آنها بر قلمرو خود حکومت می کردند و تا آن زمان نفوذ و قدرت آنها محدود بود.

در سال 1173، شاه هنری جوان صبر خود را از دست داد و با ریچارد و جفری علیه پدرش شورش کرد. دشمنان هنری دوم نیز از آنها حمایت کردند، به ویژه پادشاه فرانسه لوئیس دوازدهم و همسر سابقش ملکه النور، که او نیز پدر شوهر پادشاه جوان شد.

ملکه النور در این درگیری در کنار پسرانش قرار گرفت، اما میزان مشارکت و انگیزه های او کاملاً مشخص نبود. در اوایل سال 1174، نیروهای شوهرش او را به مدت ده سال در انگلستان دستگیر و زندانی کردند.

هنری دوم در جنگ با پسرانش پیروز شد، اما شورش آنها تا زمان مرگ او در سال 1189 ادامه یافت. پس از مرگ او، شاه ریچارد اول به سلطنت رسید که دستور آزادی ملکه النور از زندان را صادر کرد و اموال او و قدرت سیاسی انگلیس را پس داد. .

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا