چرا کشت باید درختی به دست

غیرفعال کردن و فعال کردن مجدد حالت چسباندن نوار ابزار در بالای صفحات نوار ابزار راهنما اشعار و ابیات کاربر پیشخان نمایش داده شده توسط کاربر اعلان های کاربر ادامه خواندن (تاریخچه) خروج از حساب کاربر گنجور تند به پایین صفحه را بکشید صفحه را به سمت بالا بکشید به سمت بالا بکشید بخش اطلاعات شعر تند کشیدن به بخش مرزهای شعر کشیدن انگشت روی تصاویر دست نوشته ها، چاپ ها، و آثار هنری مرتبط با شعر کشیدن انگشت روی آهنگ ها و آهنگ های موسیقی مرتبط با شعر تند کشیدن به بخش شعرهای قافیه کشیدن انگشت به خواندن شعر فعال یا غیرفعال کردن خودکار پیمایش به سطر مرتبط با مکان فعلی خواندن فعال یا غیرفعال شماره‌گذاری سطر کپی آدرس شعر فعلی در گنجور کپی متن شعر فعلی در گنجور اشتراک‌گذاری متن شعر فعلی در گنجور مطابقت با شعر فعلی گنجور بر اساس وزن و قافیه تجسم شعر مطابق باستان قالب بندی کتاب (فقط در مرورگرهای دسکتاپ یا دستگاه هایی با عرض مناسب) شعر فعلی را مشاهده کنید، شعر فعلی را ویرایش کنید، خلاصه را ویرایش کنید یا نثر ساده، بیت شعر فعلی را از شعر قسمت قبلی یا بعدی شعر ترجمه کنید.

ضرب المثل: چرا باید با دست درخت بکارید وقتی باران می بارید مسموم شد؟

شرح ضرب المثل:

با سلام خدمت همه همراهان سرای فردوسی

از قدیم الایام درخت را نماد و تمثیل شجره نامه می دانستند و راز رشد در رشد روان انسان است. درخت در مفهوم نسب به زیبایی در این بیت از شاهنامه بیان شده است:

اهمیت نژاد و اصل و نسب یکی از مفاهیمی است که بارها در این اثر بزرگ تکرار شده است و تمرکز بر این است که میوه این درخت اجدادی چگونه باید باشد و چگونه باشد.

اما داستانی که برای امروز انتخاب کرده ایم برگرفته از داستان سیاوش است.

وقتی پیران از افراسیاب می خواهد که دخترش را به سیاوش تقدیم کند، افراسیاب پیشگویی موبدان را به یاد او می اندازد که می گوید پادشاهی او به دست نوه اش می افتد:

از این دو نژاد (سیاوش و فرینگیس) یکی از آنها شهریار باید برای تسخیر جهان بیاید. در کنار توران نمانید.
برو اول کلاه من را اندازه کن. چرا باید در دست خود درخت بکارید؟

کلم: میوه ای بسیار تلخ. حنزل

بیت سوم که در دست ماست به فرزند سیاوش در صورت ازدواج با فرینگیس اشاره دارد. افراسیاب با تکیه بر نبوت می ترسد که ثمره این وصلت برای او تلخ و ناگوار باشد. به همین دلیل برای جلوگیری از وقوع حادثه، مخالفت خود را اعلام می کند. [اما تقدیر همان است که مقدر است].

اما این پیام هشداری است برای جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار به ویژه حوادثی که نتیجه خاصی دارند.

سربلند باشید 🍂🍃🍂

این مقاله توسط آقای حمیدرضا رحیمی و گروه فردوسی، شاهنامه و شاهنامه خوانی وی به سایت شاهنامه ویکی ارسال شده است.

برای کاشت درخت، نهال را به صورت عمودی در وسط سوراخی بزرگتر از اندازه ریشه‌های آن بکارید و بدون فشار دادن به ریشه‌ها، آن را در سوراخ قرار دهید، سپس سوراخ را با همان خاکی که برداشته‌اید با کمپوست و بستر برگ پر کنید. یا کود .مخلوط کنید و پر کنید.

سرویس گیاه و حیوانات ستاره – توجه به زمان مناسب کاشت درختان، رعایت اصول فاصله درختان، انتخاب زمین مناسب و روش اولیه کاشت درخت از نکات لازم برای کاشت موفق درخت است.کاشت درخت (درختان زینتی) یا درختان میوه). در این مقاله راهنمای کاشت درخت و اصول اصلی کاشت نهال به زبان ساده بیان شده است.

پیشنهاد ستاره

اصول گام به گام کاشت درخت

1- زمان مناسب برای کاشت گیاهان را انتخاب کنید

انتخاب زمان مناسب برای کاشت نهال بستگی به آب و هوای منطقه کاشت و نوع درخت دارد. بهترین زمان برای کاشت نهال معمولاً زمانی است که نهال ها خواب هستند.

در مناطق گرم، معتدل و نیمه سردسیر بهترین زمان کاشت پاییز و پس از خواب نهال است.

اما در مناطق سردسیر بهتر است نهال ها را پس از گذراندن سرما کاشت کنید.

علاوه بر این، بسته به نوع ریشه نهال (نهال گلدانی، نهال کیسه پیچی و نهال ریشه لخت)، دوره کاشت درخت به صورت زیر تعریف می شود:

نهال ریشه لخت: بهترین زمان برای کاشت اواخر زمستان تا اوایل بهار است.

گیاهان ریشه گلدانی و کیسه های پیچی: گیاهان گلدانی و کیسه های پیچی را می توان در تمام طول سال به زمین منتقل کرد.

نکته: بهترین زمان برای کاشت نهال در روزهای ابری و زمانی که باد کمتری می وزد است.

2- برای کاشت نهال گودالی حفر کنید

اندازه گودال: برای کاشت درخت در زمین، ابتدا باید گودالی با عمق و قطر مناسب برای درخت جوان حفر کنید. به طور کلی هر چه چاله حفر شده برای کاشت نهال بزرگتر باشد، نهال رشد بهتری خواهد داشت.

قطر و عمق گودال برای گیاهان گلدانی و گیاهان کیسه پیچی: برای کاشت گیاه گلدانی باید قطر سوراخ 3 برابر عرض گیاه و کمی بیشتر از ارتفاع گلدانی باشد که گیاه در آن رشد کرده است.

قطر و عمق گودال برای نهال های ریشه لخت: نهال های ریشه برهنه نهال هایی هستند که از ابتدا در زمین کاشته می شوند و سیستم ریشه ای بزرگتر و وسیع تری دارند و قطر سوراخ باید حداقل 2 برابر طول آن باشد. طولانی ترین ریشه تا ریشه ها به هم نپیچند.

نکته: بهتر است اطراف گودال نهال شامل سطح زیرین و کناره‌های گودال را با چنگک شل کنید تا ریشه‌های ظریف نهال راحت‌تر در خاک نفوذ کنند و نهال‌های ریشه در خاک قوی‌تر شوند. . سریعتر شل شدن خاک اطراف گودال به خصوص اگر خاک محل کاشت سنگین باشد به رشد نهال کمک زیادی می کند.

نکته: کف گودال باید عاری از نخاله های ساختمانی و ریشه سایر گیاهان باشد. زمین زراعی خوب در حالت خشک وقتی در دست گرفته می شود و فشرده می شود به هم می چسبد و فشرده می شود اما با کمی ضربه جدا می شود و دوباره پودری می شود در حالی که زمین کشاورزی بد به شدت چسبنده است و جدا نمی شود.

نحوه حفر چاله: هنگامی که شروع به حفر چاله برای کاشت درخت می کنید، ابتدا خاک سطحی را به عمق 20-30 سانتی متر بردارید و آن را جدا از زمین زیرین نگه دارید. خاک سطحی زمین کشاورزی است و حاصلخیزتر است. خاک های عمیق تر را با کود دامی پوسیده مخلوط کنید تا مواد مغذی به خوبی در اطراف ریشه ها تامین شود. بهترین خاک برای کاشت درختان و گیاهان خاک تیره، قهوه ای و سیاه است.

3- نحوه کاشت نهال و توجه به پیوند

روش کاشت و قرارگیری صحیح نهال در چاله از دیگر اصول کاشت درخت است. برای این کار ابتدا باید به محل پیوند روی گیاه توجه شود. بیشتر نهال های خریداری شده پیوندی هستند و در هنگام کاشت باید دقت شود که محل پیوند 10-15 سانتی متر از سطح زمین باشد.

چرا رعایت این نکته بسیار مهم است؟

در صورتی که پیوند زیر خاک بماند، منجر بـه فعالیت عوامل بیماریزای قارچی – باکتریایی می‌شود. همچنین شاخه‌ها و جوانه‌های جانبی که رشد می‌کنند، مشخص نخواهد بود شاخه متعلق به پایه است یا پیوند؟ زیرا برای رشد خوب نهال باید شاخه‌های روییده از پایه قطع شود تا انرژی گیاه تلف نگردد. در نهال‌های غیر پیوندی با توجه به محل طوقه (محل تلاقی ریشه و ساقه) نهال کاشته می‌شود.

نکته: ریشه ها باید به طور یکنواخت در زمین قرار گیرند و گره نخورند. برای این کار باید کمی خاک به شکل حبه قند در ته چاله ریخته و ریشه های نهال را به طور مرتب و رو به پایین در آن قرار دهید.

4- تهیه نهال

از زمان اقدام به کاشت درخت باید ریشه‌هارا در پوششی نگهداری کنید. به این معنا که ریشه نباید در معرض نور و هوا قرار گیرد پس بهتر است تا آخرین مراحل آماده کردن شرایط کاشت درخت، ریشه را با خاک یا ماسه مرطوب و یا کیسه پلاستیکی سیاه بپوشانید.

توصیه 1: باغداران حرفه ای توصیه می کنند که نهال را از شب قبل از گلدان خارج کرده و در آب قرار دهید تا ریشه ها آب کافی جذب کنند و خطر خشک شدن نهال پس از کاشت در زمین کاهش یابد.

توصیه 2: هنگام برداشتن گیاهان از محل خود مانند گلدان، کیسه یا سایبان، مراقب باشید که ریشه ها تا حد امکان کمتر آسیب ببینند. با این حال، تجربه نشان داده است که آسیب به قسمت های خاصی از ریشه اجتناب ناپذیر است. بنابراین توصیه می شود پس از برداشتن ریشه، قسمت های آسیب دیده را با قیچی باغبانی یا چاقوی تیز هرس کنید تا قسمت های آسیب دیده کمتر در معرض خاک قرار بگیرند و خطر بیماری های ریشه کاهش یابد. این همچنین به تحریک رشد ریشه ثانویه کمک می کند.

توصیه 3: در مقیاس بزرگ و برای کاشت درختان در باغ، توصیه می شود قبل از کاشت نهال، ریشه ها را با خاک رس، چسب و مواد ضدعفونی کننده آغشته کنید. این کار را کار مقدماتی می نامند.

5- نحوه کاشت نهال

نهال را به صورت عمودی در وسط سوراخ قرار دهید و بدون فشار دادن به ریشه آن را در سوراخ قرار دهید. پس از قرار دادن نهال در سوراخ، از زوایای مختلف به درخت نگاه کنید تا مطمئن شوید که آن را مستقیم کاشته اید. خاک اطراف گیاه را بکوبید تا ذرات خاک تا حد امکان به هم بچسبند و ریشه را محکم نگه دارید سپس آبیاری را شروع کنید. اگر بعد از آبیاری متوجه شدید که مقداری از خاک اطراف گیاه ته نشین شده است، دوباره کمی خاک اطراف گیاه بریزید.

6- فاصله کاشت درخت را رعایت کنید

فاصله کاشت درختان موضوع مهمی در باغبانی است. رعایت فاصله صحیح بین درختان یکی از اولین قدم ها برای به دست آوردن محصول بهتر از نظر کمی و کیفی است. فاصله کاشت درخت بسته به نوع درخت متفاوت است و در بین همان گونه های درختی، این فاصله به گونه پایه و پیوندک مرتبط است. آب و هوای منطقه، توپوگرافی زمین (سطح دامنه ها) و غیره. نیز مهم هستند.

7- نحوه نصب معلم خصوصی

پس از کاشت درخت در باغ به این نکته توجه کنید که نهال شما تنه نازکی دارد و ریشه ها هنوز به طور کامل در زمین ریشه نگرفته اند، بنابراین می توان آن را خم کرد و با کوچکترین تند تند ریشه ها از زمین خارج شد. . باد. بنابراین بسته به محل بادخیز مزرعه و نوع گیاه، یک چوب در کنار آن قرار دهید. مراقب باشید، چوب را به اندازه کافی طولانی انتخاب کنید و با یک روبان نازک به گیاه ببندید. نصب یک پایه به رشد بهتر و سریعتر گیاهان جوان کمک می کند.

8- مراقبت های لازم پس از کاشت درختان

بلافاصله پس از کاشت نهال را آبیاری کنید و چند ساعت بعد این کار را تکرار کنید تا نهال به خوبی در خاک مستقر شود. کودها را باید هر سال به نهال آورد، اما نه دقیقاً در کنار درخت یا در سطح سوراخ های قبلی، بلکه در فاصله ای مناسب برای رشد ریشه آنها و دور از تنه درخت. همچنین سایر مراقبت های لازم مانند شکستن سبد، علف های هرز، تعمیر نرده و نگهداری به موقع و با احتیاط را انجام دهید.

آخرین کلمه

کاشتن درخت یکی از لذت بخش ترین کارهایی است که می توانید انجام دهید و مطمئن باشید پس از سال ها تماشای رشد و نمو نهالی که کاشته اید، شادی و رضایت زیادی را تجربه خواهید کرد. اگر تجربه درختکاری دارید، آن را با ارسال نظرات با ما و خوانندگان ستاره به اشتراک بگذارید. ما به شما پیشنهاد می کنیم اطلاعاتی در مورد نحوه کاشت درخت گیلاس در خانه، نحوه کاشت سنجد و شرایط مراقبت از آن و نحوه کاشت انگور در باغ را در سایت ستاره بخوانید.

از: کتاب اصول باغبانی

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا