چرا کریم بنزما در جام جهانی نیست

در پی مصدومیت های پیاپی بازیکنان تیم فوتبال فرانسه قبل از شروع جام جهانی 2022 قطر، کریم بنزما دارنده توپ طلای دنیای فوتبال با انتشار یادداشتی از عدم حضورش خبر داد. حضور در این رویداد بین المللی به دلیل مصدومیت.

در یادداشتی که بنزما در اینستاگرامش منتشر کرد، آمده است: «در زندگی‌ام هرگز تسلیم نشدم، اما امروز باید به موفقیت تیم فرانسه فکر می‌کردم و جای خود را به کسی می‌دادم که می‌تواند به گروه ما در جام جهانی کمک کند تا عظمت کسب کند.»

پس از اینکه آلن سیمونسن دانمارکی در جام جهانی 1978 از دست داد، این دومین باری است که برنده توپ طلا جام جهانی را از دست می دهد.

تبلیغات

فدراسیون فوتبال فرانسه در بیانیه ای نوشت: بنزما پس از آسیب دیدگی عضله زانوی چپ، جام جهانی را از دست داد و از لیست خط خورد. همه اعضای تیم از این خبر ناراحت هستند و برای بنزما آرزوی بهبودی عاجل دارند.

روزنامه معتبر فرانسوی «اکیپ» به نقل از دیدیه دشان، سرمربی تیم ملی فوتبال این کشور نوشت: بنزما جام جهانی را برای خودش هدف بزرگی قرار داده بود و کاملا آماده بود تا به تیم ملی کمک کند، اما متاسفانه من این کار را انجام دادم. او را در لیست خروج قرار دهید. من برای بنزما خیلی ناراحتم.

تیم فوتبال فرانسه در گروه چهارم جام جهانی 2022 قطر با تیم های دانمارک، تونس و استرالیا همگروه است. خروس ها در اولین بازی خود به مصاف تیم ملی استرالیا می روند.

بیست و دومین دوره جام جهانی فوتبال عصر یکشنبه نهم آبان ماه با دیدار تیم های قطر و اکوادور از گروه اول این رقابت ها در ورزشگاه «آلبیت» دوحه آغاز می شود.

کاپیتان باشگاه فوتبال رئال مادرید پس از انگوله کانته، پل پوگبا، کادر فنی کیم پمبه، مایک مانیان و کریستوفر نکونکو، ششمین ستاره مصدوم قهرمان جام جهانی است.

آمار بنزما در جام جهانی

این سومین جام جهانی پس از سال های 2010 و 2018 است که بنزما در این رویداد غایب خواهد بود. بدین ترتیب تنها حضور توپ طلای 2022 در این رویداد به جام جهانی 2014 برزیل برمی گردد.

در جام جهانی 2014 کریم بنزما به همراه تیم فرانسه به مرحله یک چهارم نهایی رفت اما در این مرحله خروس ها با نتیجه یک بر صفر مغلوب آلمان شدند و از دور رقابت ها حذف شدند.

فوق ستاره 34 ساله فوتبال جهان پنج بازی در جام جهانی انجام داده است که در آنها سه گل و دو پاس گل به ثمر رسانده است.

تعویض بنزما

بامداد یکشنبه نهم آبان، رسانه های فرانسوی در گزارش های مختلف نام های زیادی را برای جایگزینی کریم بنزما در لیست تیم فرانسه در جام جهانی مطرح کردند.

مجله «Equip» نوشت که آنتونی مارسیال، مهاجم باشگاه فوتبال منچستریونایتد جایگزین کریم بنزما در لیست فرانسه خواهد شد.

Le Parisien دیگر نشریه فرانسوی نزدیک به رختکن خروس ها از دعوت یکی از بازیکنانی مانند ویسام بن یدر، مارتین تریر و موسی دیابی برای جایگزینی کریم بنزما خبر داد.

بدین ترتیب دیدیه دشان سرمربی فرانسه این فرصت را خواهد داشت تا قبل از اولین بازی خروس ها در جام جهانی مقابل استرالیا بازیکنی را جایگزین کریم بنزما کند.

کد خبر: 1854381 29 نوامبر 1401 ساعت 05:00 118.6K بازدید | 26 بازدید

مهاجم فرانسوی و توپ طلا پس از مصدومیت در اردوی فرانسه، تیم ملی کشورش را در جام جهانی قطر همراهی نکرد.

به گزارش “ورزش سه”، کریم بنزما پس از شرکت در بخشی از تمرین روز شنبه تیم فرانسه در کنار تیم اصلی، نتوانست تا پایان در زمین حضور داشته باشد و به دلیل مصدومیت، تمرینات نیمه تمام را ترک کرد. زمان. حالا پس از انجام تست های پزشکی، صفحه رسمی فدراسیون فوتبال فرانسه اعلام کرده که مهاجم باشگاه رئال مادرید دچار رگ به رگ شدن عضله چهار سر ران چپ شده و به این ترتیب کریم بنزما جام جهانی 2022 قطر را از دست داده است.

دیدیه دشان از این پس باید به عنوان مهاجم به اولیویه ژیرو تکیه کند.

مهاجم فرانسوی انگیزه های زیادی برای همراهی کشورش در این تورنمنت داشت اما مصدومیت اخیرش در رئال مادرید برایش گران تمام شد و برنده توپ طلا را از حضور در جام جهانی محروم کرد.

بنزما در جام جهانی روسیه به تیم فرانسه دعوت نشد و آخرین حضور او در این رقابت ها جام جهانی 2014 برزیل و دور مقدماتی این مسابقات بود. به نظر می رسد رقابت های جام جهانی هرگز برای مهاجم فرانسوی خوشایند نبود.

جام جهانی قطر شاید آخرین فرصت برای درخشش مهاجم فرانسوی در بزرگترین رقابت فوتبال جهان بود چرا که فصل آینده 38 ساله می شود.


به گزارش ایمنا، فدراسیون فوتبال فرانسه در بیانیه ای رسمی اعلام کرد کریم بنزما بازیکن تیم ملی فوتبال این کشور جام جهانی 2022 قطر را به دلیل مصدومیت از دست داد. بنزما در تمرین تیم فرانسه مصدوم شد و اردوی خروس ها را ترک کرد.

جدایی بنزما شوک بزرگی برای مردان دشان بود زیرا مدعیان عنوان قهرمانی در این تورنمنت ستاره های بزرگی مانند پل پوگبا و پاراسل کیمپمبه را از دست داده اند.

بنزما که با عملکرد درخشان خود نقشی بی بدیل در قهرمانی رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا داشت، مهرماه به عنوان مرد سال فوتبال جهان معرفی شد اما مصدومیت مانع بزرگی برای حضور در جام جهانی قطر شد. بنزما چند روز پیش برنده جایزه گلوب ساکر شد.

مصدومیت بنزما با واکنش دیدیه دشان مواجه شد. روزنامه فرانسوی Équip Chap به نقل از سرمربی تیم ملی فوتبال این کشور نوشت: بنزما جام جهانی را برای خود هدف بزرگی قرار داده بود و آمادگی کامل برای کمک به تیم ملی را داشت اما متاسفانه مجبور شدیم او را در لیست خروج قرار دهیم. برای بنزما خیلی ناراحتم.

تیم فوتبال فرانسه در گروه چهارم جام جهانی با تیم های ملی تونس، استرالیا و دانمارک همگروه است که این تیم در اولین بازی خود به مصاف تیم ملی استرالیا می رود.

جام جهانی فوتبال 2022 قطر امشب (یکشنبه) با دیدار تیم ملی فوتبال قطر مقابل اکوادور آغاز می شود.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مرضيه

چرا با این همه توانایی و مهارت کریم بنزما در تیم ملی حضور نداره؟ من که اصلا نمی‌فهمم، امیدوارم که در آینده یک فرصت دیگه بهش داده بشه.

دکمه بازگشت به بالا